چرا در صنعت کاغذسازی از آهن استفاده زیادی می شود

فلزات و کاغذ؟! شاید در نگاه اول ارتباط زیادی بین این دو وجود نداشته باشد که هر کدام به تنهایی کاربردهای زیادی دارند، اما واقعیت چیز دیگری است. کاغذ ماده ای است که از خمیر کتان، پنبه، کنف، چوب، ضایعات کشاورزی یا گیاهان خاصی مانند بامبو و غیره تهیه می شود و الیافی که در ساخت آن استفاده می شود معمولاً طبیعی و شامل سلولز است و مصرف زیادی دارد. .در صنایع مختلف و زندگی روزمره. آهن و آلیاژهای آن نیز از رایج ترین عناصر در پوسته زمین و از جمله فلزاتی هستند که بیشترین استفاده را در صنعت و زندگی بشر دارند. به طوری که 95 درصد فلزات تولید شده در جهان از آهن تشکیل شده است. محصولات فولادی آلیاژی شامل میله های آلیاژی مانند میله آلیاژی ck45، صفحات آلیاژی مانند A516 و … می باشد. مشاهده قیمت میلگرد ck45 در سایت مرکز آهن.

بنابراین ارتباط محکمی بین فلزات به ویژه آهن و صنعت کاغذ وجود دارد، زیرا آهن یکی از پرکاربردترین و مهم ترین فلزات مورد استفاده در کارخانه های کاغذسازی است. دوستان عزیز می توانید بررسی صفر تا صد ترکیبات شیمیایی و خواص آهن را از این لینک بخوانید.

نسخه pdf کاربرد اتو در لوازم التحریر را مشاهده کنید

کاربرد آهن در لوازم التحریر

ویژگی هایی مانند فراوانی، ارزان بودن، هزینه استخراج کمتر نسبت به سایر فلزات، تراکم پذیری و چگالی نسبتاً بالا، امکان اختلاط آن با عناصر دیگر برای ساخت مواد جامد، دمای ذوب نسبتاً بالا، رسانای خوب گرما و غیره. بنابراین آهن در صنایع از جمله صنعت کاغذسازی و فرآورده های آن کاربرد وسیعی دارد. علاوه بر آهن، ترکیبات مس نیز به عنوان نگهدارنده چوب به ویژه برای ترمیم آسیب های ناشی از پوسیدگی و خشک شدن استفاده می شود. به غیر از صنایع داروسازی، رنگرزی، پوست و چرم، استفاده از مس در صنعت کاغذسازی نیز قابل توجه است.

اگرچه این روزها بسیاری از فعالیت ها و کسب و کارها به مجازی سازی، اتوماسیون و بدون کاغذ روی آورده اند، اما همچنان شاهد مصرف بالای انواع کاغذ در ایران هستیم. بر اساس آمار اعلام شده، سرانه مصرف انواع کاغذ و مقوا در کشور بین 22 تا 25 کیلوگرم است و نزدیک به 2300 واحد صنعتی در حوزه کاغذ و فرآورده های آن مورد تایید هستند.

با توجه به استفاده از فلزات به ویژه آهن در کاغذسازی، هر چه استفاده از کاغذ و فرآورده های آن بیشتر باشد، نقش آهن به ویژه به صورت ماشین آلات در کارخانجات کاغذسازی و واحدهای صنعتی بارزتر می شود. در این رابطه انواع ماشین آلات کاغذسازی با کارکردهای مختلف با ظرفیت های مختلف ساخته و نصب و راه اندازی شده است. کاغذ تحریر، کاغذ حساس، کاغذ کادو، کاغذ مخصوص، کاغذ بهداشتی، کاغذ چند لایه و گستره وسیع آنها از انواع کاغذهایی هستند که ماشین آلات کاغذسازی نقش مهمی در تولید آنها دارند.

ماشین آلات و تجهیزات نوشت افزار

مهمترین دستگاه ها و تجهیزات کارخانه کاغذسازی که از آهن ساخته شده و شامل عناصر زیر می باشد:

غلتک های بزرگ برای خشک کردن: این دستگاه ها به دلیل وزن فلز و قدرت انتقال حرارت از آهن ساخته شده اند. از غلتک می توان برای صاف و صاف کردن کاغذها استفاده کرد، بنابراین غلتک باید بسیار محکم و سنگین باشد تا این کار به راحتی انجام شود.

چوب خردکن: این دستگاه ها به دلیل استحکام و قابلیت چکش کاری بسیار زیاد در تیز کردن لبه های تیغه دستگاه از آهن ساخته شده اند.

دیگ خمیری: این دستگاه به دلیل رسانایی حرارتی بالا و عدم عبور رطوبت از دیگ از آهن نیز ساخته شده است، بنابراین دیگ ها بسیار سنگین و حجیم بوده و به راحتی قابل جابجایی نیستند. البته این کار واقعاً ضروری نیست و در صورت نیاز به جابجایی، ابتدا باید این کار انجام شود.

سرند: این دستگاه به دلیل قابلیت سیم کشی و استحکام بالا از آهن ساخته شده است. معمولا نوع سرند از نوع فشاری است و برای جداسازی چسب، نایلون و موم از خمیر کاغذ استفاده می شود.

مراحل کاغذ سازی

با توجه به استفاده از فلزات به ویژه آهن در ماشین آلات و تجهیزات کارخانه کاغذسازی، بررسی مراحل تولید کاغذ اهمیت زیادی دارد. به طور کلی مراحل کاغذسازی با دستگاه و ماشین آلات را می توان شامل تهیه مواد اولیه، سفیدکردن و سفید کردن الیاف، تصفیه خمیر با پالایش، شکل دادن به کاغذ در دستگاه کاغذسازی و اتمام کار در نظر گرفت. عملیات پس از تولید کاغذ .

جداسازی الیاف از بستر اصلی خود در چوب یکی از اولین مراحل تولید کاغذ است که به آن فرآیند خمیرسازی می‌گویند. این فرآیند شامل دو روش ورز دادن مکانیکی و شیمیایی است. در خمیرکاری مکانیکی از عملیات مکانیکی خشن برای خرد کردن چوب و حذف ذرات الیاف از آن استفاده می شود، اما در خمیرکاغذ شیمیایی تراشه های چوب با اعمال حرارت و فشار تحت تأثیر ترکیبات شیمیایی قرار می گیرند. اگرچه محصول به دست آمده از روش شیمیایی نسبت به روش مکانیکی پایین تر است، اما الیاف آن آسیب پذیری کمتری دارد و می توان از آن کاغذ بسیار محکمی ساخت.

کاربرد آهن خالص در کاغذسازی

با وجود استفاده از آهن در کاغذسازی، این سوال پیش می آید که چرا در کارخانه کاغذسازی از آهن خالص استفاده نمی شود؟ در این زمینه دلایل مختلفی از سوی کارشناسان این حوزه ارائه می شود. به گفته کارشناسان اگرچه آهن خالص مقرون به صرفه است اما بسیار نرم است و به دلیل واکنش پذیری به مرور زمان با اکسیژن ترکیب شده و زنگ می زند. به همین دلیل در کارخانه های کاغذسازی از آهن آلیاژی یا آهن زنگ نزن استفاده می شود.

کاربرد ورق فولادی و کاغذ سازی

در حال حاضر بسیاری از محصولات فلزی به صورت ورق فولادی ساخته می شوند و هر نوع ورق فولادی برای مصارف خاصی استفاده می شود. ورق‌های فولادی می‌توانند شامل ورق‌های سیاه (گرم)، ورق‌های روغنی (سرد)، ورق‌های گالوانیزه، ورق‌های رنگی، ورق‌های اسیدشویی، ورق‌های روکش قلع و ورق‌های بلنکینگ باشند. این ورق ها از مواد مختلفی ساخته می شوند که هر کدام در صنایع مختلفی کاربرد دارند. این در حالی است که ورق های گالوانیزه از جمله ورق های فولادی مورد استفاده در صنایع کاغذسازی و علاوه بر آن در خودروسازی، حمل و نقل، کشاورزی، لوله هایی مانند لوله های گرمایشی، لوله های آب و … آب، کانال های خنک کننده، کابینت آشپزخانه و هر جا که ممکن است می باشد. و آسیب، از آنها استفاده می شود.

ورق گالوانیزه از ورق سرد یا روغنی تولید می شود که در یک فرآیند طولانی چند میکرون روی فلزی را در کل سطح ورق روغنی نشان می دهد تا ورق فولادی در برابر زنگ زدگی مقاوم شود. در ورق گالوانیزه، بین آهن و روی، یک سلول الکتروشیمیایی تشکیل می شود که در آن از روی به جای آهن به عنوان آند و آهن به عنوان کاتد استفاده می شود. حتی اگر ورق گالوانیزه شکسته شود، زنگ نمی‌زند. بنابراین استفاده از ورق گالوانیزه در صنایع کاغذسازی به دلیل مقاومت آن در برابر زنگ آهن و خوردگی می باشد.

کاربرد سولفات آلومینیوم و کاغذ سازی

آلومینیوم از نظر کیفیت و ارزش پس از آهن مفیدترین فلز و فراوانترین فلز در پوسته زمین است که به صورت خالص وجود ندارد. در این راستا از سولفات آلومینیوم در صنایع کاغذسازی و نساجی استفاده می شود. سولفات آلومینیوم یک ماده شیمیایی پرکاربرد است که نقش مهمی در صنایع کاغذ، مقوا و مقوا دارد. از این ماده هم در فرآیند تولید و هم در تصفیه فاضلاب کارخانه های کاغذسازی استفاده می شود. سولفات آلومینیوم به عنوان منعقد کننده به مخلوط اولیه خمیر اضافه می شود. اساس عملکرد این نمک معدنی، جذب آلاینده های یونی در محیط خمیر کاغذ است و می توان با استفاده از این نمک معدنی، ضایعات تولید شده در ساخت کاغذ را فرآوری کرد. تصفیه پساب و افزودن به مقوا و خمیر مقوا را می توان هم در کارخانه های تولید کاغذ اصلی و هم در کارخانه های بازیافت کاغذ و مقوا اجرا کرد.

کاربرد تیتانیوم و کاغذ سازی

تیتانیوم یک عنصر فلزی کمیاب است که عمدتاً در صنایع به دو شکل فلز و دی اکسید تیتانیوم استفاده می شود. شکل فلزی آن به دلیل مشکلات آماده‌سازی و خالص‌سازی کم مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما استفاده از اکسید آن به شکل TiO2 به طور گسترده در صنعت استفاده می‌شود و 90 درصد صنایع اولیه اکسید تیتانیوم مصرف می‌کنند. در این راستا از آلیاژ ایلمنیت این فلز در تهیه اکسید تیتانیوم در صنایع کاغذسازی، رنگرزی و پلاستیک به عنوان ماده رنگی برای صیقل دادن سطح فلزات و … استفاده می شود. از جمله این کاربردها می توان به اوراق بهاداری مانند اسکناس اشاره کرد. اسکناس بسته به نوع کاربردش، دائماً با بدن انسان در تماس است و روزانه بین افراد مختلف رد و بدل می شود. این امر باعث آلودگی زیاد این کاغذها و افزایش احتمال انتقال عوامل بیماری زا از طریق آنها می شود. بنابراین ایجاد خاصیت خود تمیز شوندگی در این نوع کاغذ ضروری است. دی اکسید تیتانیوم یکی از پرکاربردترین مواد در کاغذسازی است که ابعاد نانومتریک آن امروزه به عنوان یک عامل فوتوکاتالیستی مورد توجه قرار گرفته است.

فناوری های جدید کاغذ قوی تر از فولاد هستند

فناوری های نوین در زمینه تولید کاغذ در سال های اخیر نوآوری های ارزشمندی را در این زمینه به ارمغان آورده است. بر این اساس، محققان ماده جدیدی را ایجاد کردند که سبک تر از فولاد است، اما سخت تر و قوی تر است. این کاغذ گرافنی از گرافیت ساخته شده است که طی فرآیندهای شیمیایی به شبکه های کربنی شش ضلعی تک لایه تبدیل شده و به یک صفحه کاغذ نازک و بسیار مقاوم تبدیل شده است. در مقایسه با فولاد، این ورق شش برابر سبک تر، پنج تا شش برابر چگالی کمتر و دو برابر سخت تر است. علاوه بر این، استحکام کششی آن 10 برابر بیشتر و 13 برابر انعطاف پذیرتر از فولاد است. البته کیفیت ورق گرافن نسبت به فولاد برتری ندارد، اما از نظر استحکام گامی بزرگ در زمینه فناوری است و دارای خواص الکتریکی، حرارتی و مکانیکی است. تولید آن ارزان و دشوار است و در صنایع هوانوردی و خودروسازی استفاده می شود.

همچنین توسعه فناوری‌های جدید به‌ویژه نانو در زمینه کاغذ، در حوزه کاغذ و فلزات نیز مؤثر است. در همین راستا کاغذهای ضد چروک Cresshield VpCI-146 تولید شرکت کورتک با استفاده از فناوری نانو VpCI تقویت می شوند. این کاغذها که از خوردگی جلوگیری می کنند، زیست تخریب پذیر و غیر سمی بوده و حاوی نیترات، فسفات و سیلیکات نیستند. در این مقالات روش جدیدی برای محافظت از فلزات در بسته بندی با استفاده از فناوری بازدارندگی از خوردگی فاز بخار ارائه شد. این کاغذها بدون توسل به هیچ فرآیند شیمیایی از فلزات محافظت می کنند و با پیچاندن آنها به دور محصولات، علاوه بر محافظت از آنها در هنگام حمل و نقل، از خوردگی آنها نیز جلوگیری می شود. این کاغذ مچاله می تواند از فولاد کربن، فولاد ضد زنگ، فولاد گالوانیزه، چدن، آلیاژ آلومینیوم، مس، برنج و لحیم کاری محافظت کند.

در این مقاله از سری مقالات سایت آهن هایپر قصد داریم به بررسی این سوال بپردازیم که چرا از آهن در لوازم التحریر استفاده می شود؟ پرداخت برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

در ابتدای موضوع چرا از آهن در کارخانه کاغذسازی استفاده می شود؟ باید بدانید که آهن یکی از وسایلی است که برای ساخت کارخانه کاغذ سازی استفاده می شود. به خاطر داشته باشید که آهن در کارخانه ها بسیار مورد استفاده قرار خواهد گرفت. البته در نظر داشته باشید که در بعضی کارخانه ها زیاد استفاده می شود و در بعضی کارخانجات زیاد استفاده نمی شود. می توان از آن در خرد کن چوب، سنباده، خمیر کاغذ، استفاده از غلتک بزرگ و غیره استفاده کرد. در کارخانه کاغذ توجه داشته باشید که آهن به دلیل خواص و ویژگی های آن; برای کارهای سنگین استفاده می شود.

خواص آهن برای تولید کاغذ

در ادامه مطلب، چرا از آهن در ساخت کاغذ استفاده می شود؟ باید بدانید که لبه بسیار مقاوم و محکم است به همین دلیل در کارهایی که نیاز به سختی و مقاومت زیادی دارند از آن استفاده می شود. می توان گفت برای کارهای بسیار بزرگ استفاده می شود. در کارخانه کاغذسازی حجم کار بسیار زیاد است، می توان به این نکته اشاره کرد که آهن یک فلز بسیار مفید و مهم برای صنعت کاغذسازی است.

در نظر داشته باشید که این اهمیت به حدی است که اکثر ماشین‌هایی که در کارخانه کاغذسازی استفاده می‌شوند. معمولاً از آهن فلزی ساخته می شود. آهن متالیک به دلیل استحکام بالایی که دارد می تواند در دستگاه هایی مانند غلتک که بسیار بزرگ هستند و باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که این کار به این صورت است. می توان از آن برای صاف و یکدست کردن کاغذها استفاده کرد. در این صورت اتو باید مقاومت بالایی داشته باشد تا بتواند وزن این کار را به خوبی تحمل کند.

با توجه به موضوع چرا از آهن در کارخانه کاغذسازی استفاده می شود؟ در نظر داشته باشید که در این مرحله کاغذ به شکل اصلی خود یعنی به صورت خمیری است. بنابراین در هر مرحله از طرح کاغذسازی آن را صاف کرده و از غلتک استفاده کنید. یکی از ویژگی های آهن در اینجا این است که آهن ماده ای است که به راحتی به دست می آید و انواع مختلفی دارد. به همین دلیل است که از آن در کارخانه کاغذ سازی استفاده می شود. بنابراین می توان گفت که کمبود مواد وجود ندارد و می توان آن ها را به مقدار زیاد خریداری کرد و در صنعت کاغذسازی استفاده کرد. زیرا از آهن ساخته شده اند و آهن از سایرین مستحکمتر و قویتر است و از نظر اقتصادی نیز بسیار مناسب است.

چرا از آهن در صنعت کاغذسازی استفاده می شود؟

چرا از آهن در صنعت کاغذسازی استفاده می شود؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از شما را درگیر کرده است. بهتر است بدانید آهن ویژگی های زیادی دارد که باعث شده در صنایع مختلف مانند صنایع کاغذسازی بسیار موثر باشد. برخی از این ویژگی ها عبارتند از فراوانی، قیمت ارزان و چگالی نسبتا بالا، قابلیت اختلاط با مواد دیگر برای تقویت و رسانای خوب گرما و غیره. در نظر داشته باشید که علاوه بر آهن از ترکیبات مس نیز در این گیاه استفاده خواهد شد.

از آهن برای تولید انواع ماشین های کاغذ سازی در مدل های مختلف در بازار استفاده می شود. انواع مختلف کاغذ مانند لوازم التحریر، دستمال توالت یا کاغذ چند لایه و غیره. در بازار موجود هستند. کاغذها توسط دستگاه ها و ماشین هایی تولید می شوند که توسط ماشین های آهن سازی ساخته می شوند. در واقع می توان گفت اگر استفاده از کاغذ در کشور بیشتر باشد، لازم است کارخانه های کاغذسازی از این دستگاه ها بیشتر داشته باشند. زیرا تولید کاغذ نیازمند دستگاه های مختلفی است که در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

کدام ویژگی آهن در کاغذسازی مهمتر است؟

در ادامه مطلب، چرا از آهن در ساخت کاغذ استفاده می شود؟ باید بدانید که آهن یکی از فلزاتی است که در طبیعت یافت می شود و به همین دلیل از آن در ساخت کاغذ استفاده می شود. همچنین در نظر داشته باشید که آهن از جمله فلزاتی است که قیمت پایینی دارد و به همین دلیل این ویژگی در کارخانه های کاغذسازی اهمیت فوق العاده ای دارد و در همه کارخانه های کاغذسازی بدون استثنا بیشترین استفاده از آهن است.

معرفی فروشگاه هایپر آهن

در این مقاله برای شما عزیزان چرا از آهن در لوازم التحریر استفاده می کنند؟ همانطور که متوجه شدید آهن یکی از پرمصرف ترین فلزات است که در صنایع مختلف مانند کاغذسازی کاربرد فراوانی دارد. اما در نظر داشته باشید که برای تهیه اتو باید به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

در نظر داشته باشید که فروشگاه تخصصی هایپر آیرون دارای انواع پروفیل استیل اعم از تیرآهن، ناودانی، نبشی، پروفیل ساختمانی، انواع ورق فلزی و … می باشد. شما عزیزان می توانید این محصولات را با خیال راحت از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ خریداری کرده و در اپلیکیشن های مورد نظر خود از آن بهره مند شوید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان بازرگانی مجموعه هایپر آهن تماس حاصل فرمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره هایپر آهن و مشاوره خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید.

021-72025

مقالات مرتبط:

چرا آهن خالص به طور گسترده در صنعت استفاده می شود؟

استفاده از آهن در کاغذسازی به سال‌ها قبل برمی‌گردد. البته ما این بحث را در نظر نمی گیریم که تمام مواد مورد استفاده در ساخت کارخانه های کاغذسازی از فلزات ساخته شده اند. مشکل استفاده از آن در عملیات بهره وری است.

بیش از 2000 سال پیش، چینی ها کاغذسازی را به یک هنر زیبا تبدیل کردند. روشی که آنها ابداع کردند اساساً همان روشی است که هانتر برای تهیه مقاله، نوشتن کتاب هایش و چاپ آنها با حروف متحرک استفاده می کند. او برخی از کارهای خود را در مارلبورو، نیویورک در خانه گومز میل بین سال های 1912-1918 انجام داد. صنعتگران چینی باستان میکسر نداشتند. آنها از پتک های چوبی برای کوبیدن الیاف برنج و سایر گیاهان استفاده می کردند. Dard Hunter از وسیله ای به نام “Hollander Beater” استفاده کرد.

چینی های باستان مطمئنا اتو بخار برقی نداشتند! هنگامی که استخراج آب از کاغذهایشان تمام شد، آنها را به سادگی آویزان کردند تا خشک شوند. آنها را زیر سقف کاهگلی آسیاب خشک کرد. کارخانه های خمیر کاغذ، خمیر را می سازند، مخلوطی از الیاف سلولزی و آب که اساس همه محصولات کاغذی است.

خمیر کاغذ بسته به نوع کاغذ تولیدی به روش های مختلفی ساخته می شود. خرده‌های چوب، که از کنده‌ها یا بقایای کارخانه‌های چوب بری، سازندگان مبلمان و سایر منابع به دست می‌آیند، می‌توانند به صورت شیمیایی یا مکانیکی به الیاف چوب در فرآیندی به نام خمیرسازی جدا شوند. اکسید آهن نقش مهمی در فرآیند تولید کاغذ داشت. در خمیرسازی شیمیایی، رایج‌ترین فرآیند خمیرسازی در ایالات متحده، تراشه‌های چوب در هاضم فشار بالا با محلول مناسبی از مواد شیمیایی برای حل لیگنین (چسبی که الیاف چوب را در کنار هم نگه می‌دارد) پخته می‌شوند. استفاده از آهن در کاغذسازی را هم اکنون می توان در این قسمت گنجاند.

توضیحی در مورد روند کلی مونتاژ کاغذ

کاغذ ورق نازکی است که معمولاً از خمیر سلولز مشتق شده از چوب و سایر مواد لیگنوسلولزی مانند پنبه، برنج یا کاه گندم برای نوشتن، چاپ و بسته بندی تولید می شود. برخی از فرآیندهای مهم تولید و خواص انواع مختلف کاغذ در این مقاله بررسی خواهد شد. اعتقاد بر این است که کاغذ در قرن دوم در چین به عنوان یک ماده نوشتاری برای جایگزینی ابریشم به وجود آمد. تولید کاغذ در قرن دوازدهم به اروپا معرفی شد. نزدیک به 200 سال تولید کاغذ مکانیزه تغییرات قابل توجهی را در شبکه های اطلاعاتی در سراسر جهان ایجاد کرده است. استفاده از آهن در کاغذسازی تا حد زیادی به روش تکمیل در کارخانه های مختلف بستگی دارد.

اولین مرحله در فرآیند تولید کاغذ معمولی، تولید خمیر از خرده‌های چوب است. چوب های نرم، مانند صنوبر و کاج، با الیاف باریک، قوی و کشسان، پرمصرف ترین گونه ها در آمریکای شمالی هستند. به طور کلی خمیر کاغذ که ماده اولیه کاغذ است به دو روش خمیر کاغذ شیمیایی یا خمیر کاغذ مکانیکی ساخته می شود. اولین مورد تجزیه ساختار شیمیایی لیگنین به مایع با استفاده از مواد شیمیایی مختلف از جمله هیدروکسید سدیم و سولفید سدیم است. مشروب پخت و پز محصول فرعی تولیدی است که از الیاف سلولزی شسته می شود تا خمیر تولید شود. خمیر شیمیایی برای تولید کاغذ با کیفیت بالاتر با هزینه تولید بالاتر نسبت به خمیر مکانیکی استفاده می شود. استفاده از آهن در کاغذسازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اطلاعات در مورد: قیمت روز آهن

چه فلزی در صنعت کاغذ استفاده می شود؟

در خمیرسازی مکانیکی، از مواد شیمیایی برای حذف لیگنین در خرده‌های چوب استفاده نمی‌شود. در عوض، تراشه‌های چوب بر روی یک آسیاب فشار داده می‌شوند که به صورت فیزیکی الیاف را جدا می‌کند. خمیرهای مکانیکی طول الیاف کوتاه تری دارند و کاغذهایی تولید می کنند که به استحکام زیادی نیاز ندارند، مانند کاغذ روزنامه. بسیاری از صنایع برای بهبود عمر تجهیزات و سیستم های فرآیندی خود به فولاد ضد زنگ روی می آورند. صنعت خمیر و کاغذ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از قطعات ماشین آلات کوچک گرفته تا ظروف و مخازن بزرگ، فولاد ضد زنگ را در بسیاری از نقاط مجتمع مدرن خمیر و کاغذ پیدا خواهید کرد. از طرفی استیل در کاربرد آن در کاغذسازی یکی از مهم ترین هاست.

کاربرد آهن در قسمت های مختلف کارخانه کاغذ سازی

کاربرد آهن در کاغذسازی در بخش‌های مختلف می‌پذیرد. این می‌تواند واحد خط تولید و یا قسمت‌های دیگر باشد. عملیات عملیات کوبیدن و هاون کاری کاغذها نی بر پایه استفاده از مواد سربی صورت خواهد پذیرفت. البته این روزها روش و نحوه کاغذ نسبت به گذشته تفاوت‌های ساخت‌وسازهای پیدا کرده است. کاربرد آهن در کاغذسازی بیشتر برای عملیات طراحی و ساخت دستگاهدبووا .

آشنایی بیشتر: کنسانتره آهن چیست؟

گوارشی

هضم یکی از اولین مراحل در تغییر از خرده چوب به خمیر است. با این حال، هنوز هم پتانسیل بالایی برای خوردگی و تخریب فلز دارد. دماهای بالا، الکل های خورنده و ترکیبات طبیعی موجود در تراشه های چوب همگی ناقل حمله بالقوه هستند. اجزای هضم استاندارد که ممکن است از فولاد ضد زنگ استفاده کنند عبارتند از:

هاضم ها

بخاری و مبدل حرارتی

نوار نقاله های تراشه

ظروف بخارپز

فلاش و تانک ضربه

شیرها و پمپ ها

BROWN STOCK WASH

این مرحله ضروری الکل های پخت و پز و ترکیبات آلی و معدنی محلول را از خمیر حذف می کند. استفاده از آهن در ساخت کاغذ در این بخش اهمیت بیشتری خواهد داشت.

انجام این کار به طور موثر معمولاً شامل یک فرآیند چند مرحله ای است و تأسیسات اغلب از بازیافت آب برای کاهش نیازهای تصفیه آب و انتشار زباله استفاده می کنند. این بدان معنی است که قطعات خاصی اغلب با مواد خورنده بسیار غلیظ تماس پیدا می کنند و گرما و هم زدن اغلب خطر آسیب یا خرابی قطعه را افزایش می دهد. اجزای شستشوی قهوه ای استاندارد که ممکن است از فولاد ضد زنگ استفاده کنند عبارتند از:

کراوات

جاروبرقی درام چرخشی و واشر فشاری

پمپ های گریز از مرکز

پمپ های ضخیم

همزن

سفید کردن

چه در حال تولید کاغذ روزنامه یا کاغذهای مقرون به صرفه، عمدتاً یکبار مصرف، برای بازارهای بوتیک یا بایگانی باشید، سفید کردن یک گام اساسی برای اطمینان از خواص خمیر و در نهایت محصول نهایی کاغذ است. استفاده از آهن در کاغذسازی یک موضوع مهم و استراتژیک است.

اجزای سفید کننده استاندارد که ممکن است از فولاد ضد زنگ استفاده کنند عبارتند از:

پمپ ها

میکسرها

برج ها

ماشین لباسشویی

سیستم های استفاده مجدد از آب فرآیندی

بیشتر بخوانید: آهن اسفنجی را حذف کنید

آماده سازی انبار

به عنوان یکی از آخرین مراحل قبل از تولید کاغذ، آماده سازی انبار معمولاً نیاز به ذخیره سازی و جابجایی مقادیر زیادی خمیر تولید شده در چرخه های دسته ای یا پیوسته دارد. الزامات دقیق به فرآیندهای خمیر و کاغذ سازی مورد استفاده و محصول نهایی مورد نظر بستگی دارد.

اجزای آماده سازی استاندارد که ممکن است از فولاد ضد زنگ استفاده کنند عبارتند از:

تانک ها

پالایشگاه ها

صفحه نمایش و صفحه نمایش لرزان

پاک کننده ها

Savealls

منحرف کننده ها

بازیافت فیلتر

بازیافت کاغذ باطله با آهن

کاغذ باطله یک منبع متداول خمیر برای محصولات جدید کاغذی است. اگرچه منبع خمیر ممکن است از نظر ساختاری کمی متفاوت باشد، بسیاری از مراحلی که در تبدیل کاغذ به خمیر انجام می شود مشابه مراحلی است که برای ایجاد خمیر از خرده های چوب استفاده می شود. بنابراین، فولاد ضد زنگ مزایای برجسته ای برای بازیافت کاغذهای باطله نیز دارد. اجزای استاندارد بازیافت کاغذ باطله که می توانند از فولاد ضد زنگ استفاده کنند عبارتند از:

لوله کش ها

بخاری و مبدل حرارتی

ظروف بخارپز

فلاش و تانک ضربه

شیرها و پمپ ها

تولید کاغذ بر پایه آهن

به عنوان مرحله نهایی تولید، فرآیند تولید کاغذ می تواند بسته به نوع کاغذ مورد نظر – به عنوان مثال، دستمال کاغذی در مقابل کاغذ کپی عمومی – و روش های دقیق مورد استفاده یا پردازش کاغذ مورد نیاز متفاوت باشد. استفاده از آهن در کاغذسازی در نهایت گسترده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

اجزای استاندارد کاغذسازی که ممکن است از فولاد ضد زنگ استفاده کنند عبارتند از:

سیستم های لوله کشی

جعبه سر

ناحیه تشکیل و اجزای مرطوب

سیاهههای مربوط به غلتک

پتو و پرس سایز در انتهای کاغذسازی

بازگشت دوش، لوله کشی و آب سفید

مطالب پیشنهادی: انواع بشقاب برش آهن

نتیجه گیری نهایی

استفاده از آهن در کاغذسازی به سال‌ها قبل برمی‌گردد. جایی که انسان می تواند به جای استفاده از الیاف گیاهی و انواع چوب و سنگ، روی کاغذ بنویسد. این روند مستمر بود و هر روز پیشرفت بیشتری داشت. در نهایت عملیات کاغذسازی از مواد فلزی و بر اساس استفاده از مواد مختلف سرب انجام شد. صرف نظر از روش های دقیق مورد استفاده، تقریباً هر مرحله در فرآیند مدرن تولید خمیر و کاغذ می تواند از استفاده از فولاد ضد زنگ بهره مند شود.

فولادهای زنگ نزن آستنیتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند، اما آلیاژهای فولاد ضد زنگ دوبلکس به دلیل ترکیب عملکرد و قیمت، گزینه های محبوبیت فزاینده ای هستند. انتخاب مواد مناسب برای اطمینان از استحکام بهینه، ساده کردن نیازهای تعمیر و نگهداری و افزایش عمر مخازن، لوله ها، شیرها و سایر تجهیزات و اجزای فولاد ضد زنگ ضروری است. روش های پولیش و جوش الکترولیتی روش های موثری برای بهبود مقاومت در برابر خوردگی هستند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا