چرا در شب نباید ظرف شست

آیت الله رضا رمضانی در مراسم احیای شب بیست و دوم ماه مبارک رمضان که در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، شب قدر را شب درخواست از خداوند دانست و گفت: مطالبات کوچک نکنید. شب های قدر

وی آمرزش گناهان را از مهمترین خواسته های شب قدر دانست و افزود: بخشش خداوند منحصر به شب قدر نیست و هر گاه انسان آمادگی بازگشت از گناه را داشته باشد، آمرزش خداوند شامل حال او می شود، پس باید راه بازگشت به خودمان را نبندیم

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری، آیه «واما ادرک ما لیلة القدر» را دلالت بر عظمت شب قدر دانست و گفت: شب قدر، شب بزرگ شدن ظرف است؛ شب قدر، شب بزرگ شدن ظرف است. ظرف نیست، یعنی از خدا بخواهیم ظرف وجودی ما را توسعه دهد.

آیت الله رمضانی با اشاره به 80 سالگی شب قدر خاطرنشان کرد: برخی دوست دارند در فضای محدود خود بمانند، اما هنر انسان این است که از فرصت شب قدر برای گسترش وجود خود استفاده کند.

وی شب قدر را شب نماز و خواندن دانست و یادآور شد: نماز برترین عبادت است و سلاح مومنان به شمار می رود. سلاحی که بیشترین قدرت، نفوذ و نفوذ را دارد، پس به جای دعا برای رزق و روزی مادی، از مردم رزق و روزی معنوی مانند خدمت، تهجد، تعاون، همت، فداکاری و دستگیری بخواهید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه باید فضایل اخلاقی مانند شجاعت، حیا، درایت، عدالت، امانت داری، گذشت را کسب کرد و از رذیلت ها و زشتی هایی مانند کینه، حسادت، خیانت و تهمت دوری کرد. ، تهمت و ترس. و برای افراط در نماز، خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم در هر زمانی از شبانه‌روز نماز بخوانیم و با خدا صحبت کنیم و گاهی دعای ما نماز است و گاهی دعا، اما برخی استعداد دعا دارند. ، تمام وجودشان ذکر شده است.

وی دعا را دوای دردهای انسان دانست و افزود: نماز بلاهای اخلاقی را از بین می برد، قدرت تغییر سرنوشت را دارد، انسان را در برابر شیطان حفظ می کند و رحمت الهی را برای انسان به ارمغان می آورد.

خبرگان رهبری با اشاره به راه های دعا افزود: دعا باید همراه با علم و حضور قلب باشد، بنابراین یکی از شرایط استجابت دعا، حلال است. علاوه بر این، گناه و بی عدالتی نسبت به دیگران، اجابت دعا را غیرممکن می کند.

آیت الله رمضانی عمل صالح را یکی از شروط استجابت دعا دانستند و تأکید کردند: دعا در جای خود مستجاب می شود و ما نباید در اجابت آن عجله کنیم. ضمناً دعای خلاف حکمت الهی مستجاب نمی شود.

وی با تاکید بر اثربخشی دعا در خلوت و دعا گفت: ریختن اسماء الهی بر زبان و شفاعت نزد انبیا و اولیا از دیگر اسرار استجابت دعا است. افزون بر این، دعای انسان در زمان های معینی مانند اذان، دعا و شب قدر به اجابت نزدیکتر است. البته خداوند دستی را که به سوی او بلند می شود بی پاسخ نمی گذارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در ادامه چهار اصل حکومت داری در نظام اسلامی را از زبان مولایی متقیان علی (ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: حق سلوک، صداقت در سیاست، ناسازگاری. و عدالت طلبی از ویژگی های جامعه حاکم است. اسلامی است، بنابراین همه افرادی که در امر حکومت دخالت دارند و مسئولیت دارند باید توجه جدی به مردم داشته باشند، زیرا مردم پایه و اساس هستند.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین علی (ع) همواره بر محبت و احترام مردم نسبت به کارگزاران نظام اسلامی تاکید داشته است، یادآور شد: نظام سیاسی در اسلام یک نظام حکومتی است که بر پایه عشق بنا شده است. در واقع، ولایت الله، ولایت پیامبر (ص)، ولایت امامان معصوم (ع) و ولایت فقیه، ولایتی توأم با عشق است.

آیت الله رمضانی با اشاره به جایگاه ویژه افراد در نظام سیاسی اسلام، گفت: تعامل با مردم یکی از مراحل عرفان است، یعنی اگر انسان عارف با مردم سروکار نداشته باشد تا جایی رشد می کند. از این رو، همه انبیای الهی در میان مردم بودند، مردم را دوست داشتند و در همه سطوح به آنها احترام می‌گذاشتند که باید برای مراجع عبرتی باشد.

وی با تاکید بر لزوم رضایتمندی مردم گفت: مردم از دولت توقع چندانی ندارند و اگر کارکنان دولت به وظایف خود عمل کنند و اصل خدمتگزاری را سرلوحه کار خود قرار دهند شاهد رضایتمندی مردم خواهیم بود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به حضور به موقع و موثر مردم در تمامی صحنه های کشور و انقلاب اعم از آسایش، تعاون و کمک، حوادث، سیل، زلزله و… افزود: مردم هرگز در انجام وظیفه کوتاهی نمی کنند. وظایف. به همین دلیل است که مسئولان باید به دنبال جلب رضایت مردم و ایجاد شرایط برای حضور حداکثری آنان در صحنه سیاسی و اجتماعی به ویژه در زمان انتخابات باشند.

وی با بیان اینکه دشمن همواره به دنبال تعرض به اسلام و رهبری نظام است، گفت: نباید اجازه دهیم دشمن با جهاد، ایثار و دفاع از خود بین مردم، انقلاب، نظام و ولی فقیه فاصله ایجاد کند. . -قربانی.

انتهای پیام

بسیاری از افراد از شستن ظروف با دست اجتناب می کنند و فکر می کنند با این کار نمی توانند تمام کثیفی ها و لکه های ظروف را پاک کنند و فقط وقت خود را تلف می کنند. در این مقاله از سایت استادکار در کنار شما هستیم تا به تفصیل به این موضوع بپردازیم و نحوه شستن ظروف را برای به دست آوردن ظروف تمیز و شفاف برای شما شرح دهیم.

بعد از غذا ظرف ها را بشویید

با وجود اینکه خوردن غذای خانگی یکی از بهترین چیزهای زندگی است و هیچ غذایی جای غذای خانگی را نمی گیرد، در این میان شستن ظرف ها با دست مشکل بزرگی است و افراد کمی می توانند این کار را انجام دهند، مشکل پیدا کنید.

اگرچه امروزه در اکثر خانه ها وظیفه شست و شوی ظروف توسط ماشین ظرفشویی انجام می شود، اما هنوز هم هستند افرادی که به دلایل مختلف مانند مصرف زیاد انرژی ماشین ظرفشویی و یا نیاز به مواد شوینده مخصوص، ظروف خود را با دست می شویند و این کار را انجام نمی دهند. تی از این کار بسیار راضی هستند، آن را به خاطر نمی آورند.

نکته مهمی که باید بر آن تاکید شود این است که شستن ظروف با دست مزایای زیادی نیز دارد، به عنوان مثال میزان مصرف آب، برق و انرژی در شستن ظروف با دست به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. همچنین مسئولیت فرزندان و اعضای خانواده شما را افزایش می دهد. همچنین باید به یاد داشته باشیم که بسیاری از ظروف به دلیل طراحی خاص و مواد خاص، قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیستند و به همین دلیل شستشوی آنها با دست بهترین انتخاب خواهد بود.

بیشتر بدانید: آموزش کلیه روش های شست و شو و نظافت ظروف مسی سوخته + نکات مهم

برای آنکه بتوانید ظرف‌ها را به خوبی بشویید، لازم است که نکاتی را مدنظر داشته باشید.

نکات شستشوی ظرف و اشتباهات رایج

اگرچه شستن ظروف یک فعالیت ساده و عادی به نظر می رسد، اما بسیاری از ما در این فرآیند اشتباهاتی را مرتکب می شویم که سلامتی ما را به خطر می اندازد و آسیب زیادی به ظروف ما وارد می کند. به همین دلیل پس از یادگیری ترفندهای شستن ظروف و اشتباهات شستن ظروف با دست، باید این آسیب را به حداقل برسانیم.

به طور کلی قبل از هر چیز باید بدانید که آشپزخانه به عنوان فضایی در خانه شناخته می شود که بیشترین میزان باکتری را در خود دارد، به خصوص در ناحیه کنار سینک، این ویژگی اهمیت بسیار بیشتری پیدا می کند. بنابراین در شستن ظروف با دست باید به چند موضوع توجه کرد. در ادامه برخی از مهم ترین مشکلات و خطاهای مربوط به شستشوی ظروف بعد از غذا را با شما در میان می گذاریم.

رعایت برخی نکات و ترفندها در زمان شستن ظروف می‌تواند کار را برایتان راحت‌تر سازد.

ظروف کثیف را دور بریزید

اصولاً بسیاری از افراد به حمل تعداد زیادی ظروف، قابلمه، لیوان و … عادت دارند. تا همه آنها را به یکباره بشویید. اما حواستان باشد که در وهله اول این روش زمان و انرژی زیادی از شما می گیرد و بعد از آن فرآیند خشک کردن و بسته بندی ظروف را برای شما بسیار سخت تر و زمان بر می کند.

با تمام این توضیحات، به یاد داشته باشید که انباشتن ظروف کثیف می تواند باعث رشد باکتری ها و قارچ ها در محیط آشپزخانه شما شود. به همین دلیل لازم است از بارگیری ظروف کثیف در منزل خودداری کنید و مرتب آنها را بشویید.

بیشتر بخوانید: چگونه ظروف چدنی را تمیز کنیم؟

با تلنبار کردن ظرف‌های کثیف در سینک، فقط کار را برای خودتان سخت‌تر می‌کنید.

برای همه چیز از یک اسفنج استفاده کنید

احتمالاً قبلاً یک لیوان برای نوشیدن آب برداشته اید، اما به محض اینکه آن را در دهان خود می گذارید، بوی بدی در لیوان احساس می کنید و از خوردن و نوشیدن آب کاملاً پشیمان می شوید! این مشکل و سایر مشکلات مشابه تنها یک دلیل دارد: استفاده از یک اسفنج مشترک برای همه ظروف!

به طور کلی باید یک اسفنج برای لیوان، یکی برای قابلمه، یکی برای ظروف دیگر و یکی برای قاشق و چنگال داشته باشید و هر کدام را بر اساس نیاز خود استفاده کنید. این موضوع علاوه بر جلوگیری از بروز مسائلی مانند موارد ذکر شده در بالا، می تواند از انتقال آلودگی های مختلف از ظروف مختلف به یکدیگر نیز جلوگیری کند.

بهتر است که با تعویض اسکاچ خود برای ظروف مختلف، از انتقال آلودگی‌ها جلوگیری کنید.

حوله های آشپزخانه را کنار بگذارید

بسیاری از مردم عادت دارند ظروف شسته شده خود را با حوله خشک کرده و سپس در کمد خود نگهداری کنند. مشکل قابل توجهی که در اینجا رخ می دهد رشد باکتری ها و میکروب ها در پارچه ها و حوله ها است! بنابراین برای جلوگیری از بروز چنین مشکلات و خطراتی بهتر است حوله ها و حوله های خود را به خوبی با آب ولرم بشویید و در صورت امکان در خشک کن با حرارت زیاد قرار دهید.

بیشتر بخوانید: چه ظروفی را نباید در ماشین ظرفشویی گذاشت؟

با شستن حوله‌هایی که ظروف را با آن‌ها خشک می‌کنید می‌توانید از رشد باکتری‌ها جلوگیری نمایید.

ظروف را در آب سرد بشویید

شستن ظروف با آب سرد یکی دیگر از اشتباهاتی است که هنگام شستن ظروف با دست مرتکب می شویم. اگرچه این روش کاملاً عادی و بی عیب به نظر می رسد، اما می تواند ظروف و سپس فضای آشپزخانه شما را به مکانی تبدیل کند که میکروب ها و باکتری ها در آن رشد کنند. به همین دلیل لازم است ظروف خود را به جای آب سرد با آب ولرم بشویید تا خیالتان راحت باشد که میکروب ها و باکتری ها را از بین ببرید.

برای سهولت در کار خود در این روش می توانید از یک ظرف بزرگ پر از آب داغ استفاده کنید و ظروف شسته شده خود را در آن قرار دهید. با این محلول همچنین می توانید درصد بالایی از میکروب ها و باکتری ها را از سطوح ظروف خود حذف کنید.

بهتر است که برای تمیز شدن ظرف‌ها، آن‌ها را با آب گرم بشویید.

قبل از شستن ظروف، تکه های غذا را از روی آنها جدا نکنید

یکی دیگر از اشتباهات رایج مردم هنگام شستن ظروف با دست این است که در حین شستن ظروف باقی مانده غذا را نیز پاک می کنند! اگر باید ابتدا ظرف ها را بشویید، تمام غذاها و باقی مانده غذاها را با دستمال کاغذی بردارید و در سطل زباله بیندازید. پس از آن نوبت به حذف چربی ها می رسد. به همین دلیل در چنین شرایطی فرآیند شستن ظروف با دست برای شما راحت تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: انواع جایگزین وایتکس برای ظروف چیست؟

قبل از آنکه ظروفتان را شست‌وشو دهید، تکه‌های غذا را از روی آن‌ها پاک کنید.

دوره سریع ظرفشویی

درست است که شستن ظروف با دست چندان خوشایند نیست، اما در بسیاری از مواقع باید از روی ناچاری این کار را انجام داد. به همین دلیل لازم است ترفندهای لازم برای انجام این مرحله از نظافت را بدانید تا در نهایت بتوانید آن را با موفقیت بیشتری انجام دهید. در ادامه نکات مهمی را ارائه می کنیم که فرآیند شستن ظروف با دست را برای شما آسان می کند:

مراقب اسفنج و اسکاچ باشید

تحقیقات اخیر نشان می دهد که مقدار بسیار زیادی باکتری از بقایای غذا در نوارهای چسب، اسفنج ها و برس های ظرف انباشته می شود. به همین دلیل لازم است هر از گاهی اسکاچ های خود را عوض کنید. نکته دیگری که می توانیم به آن اشاره کنیم این است که شستن ظروف با برس بسیار راحت تر و بهداشتی تر از نوار و اسفنج خواهد بود، بنابراین می توانید به این گزینه نیز فکر کنید!

لازم است که اسکاچ‌ها و اسفنج‌های ظرفشویی خود را هر از چندگاهی تغییر دهید.

اسفنج خود را ضد عفونی کنید و مرتباً مسواک بزنید

با توجه به مواردی که در بالا ذکر کردیم، علاوه بر تعویض و شستن نوار، اسفنج بلکه برس، ضدعفونی کردن آنها نیز می تواند از تجمع باکتری و آلودگی جلوگیری کند. توصیه می کنیم این وسایل را به طور مرتب و حداقل 4 بار در هفته ضد عفونی کنید.

برای تمیز و ضدعفونی این وسایل می توانید از ترکیب آب جوش و کمی سرکه استفاده کنید. علاوه بر این، در صورت امکان می توانید اسفنج خود را برای یک دقیقه در مایکروویو قرار دهید. تنها نکته مهم در اینجا این است که اسفنج به هیچ وجه خیس نشود.

بیشتر بخوانید: از زنگ زدن ظروف استیل در ماشین ظرفشویی جلوگیری کنید

ضدعفونی کردن اسکاچ و اسفنج‌ها را از خاطر نبرید.

از صافی سینک استفاده کنید

همیشه سعی کنید از یک صافی در سینک خود استفاده کنید تا ضایعات غذایی شما وارد فاضلاب نشوند و آن را مسدود نکنند. شما می توانید صافی سینک را در مواد مختلف تهیه کنید، آن هم با قیمت های بسیار متنوع در بازار.

با استفاده از یک صافی برای سینک می‌توانید از ورود زباله‌ها به داخل لوله‌ها جلوگیری کنید.

دستکش های شستشو را فراموش نکنید

به یاد داشته باشید که هنگام شستن ظروف با دست حتما باید از دستکش ظرفشویی استفاده کنید. این محلول علاوه بر محافظت از پوست شما در برابر آب و مواد شوینده، می تواند فرآیند شستشوی ظروف را نیز برای شما لذت بخش تر و راحت تر کند. دستکش باید دقیقاً به اندازه دستان شما باشد. علاوه بر این، توصیه می کنیم که هر یک از اعضای خانواده دستکش مخصوص به خود را داشته باشند.

با استفاده از دستکش ظرفشویی از سلامت پوست دست خود مراقبت کنید.

از مواد شوینده خانگی نیز استفاده کنید

البته علاوه بر شوینده های شیمیایی، می توانید از انواع شوینده های خانگی نیز برای تمیز کردن ظروف خود استفاده کنید. برای مثال می توانید از آب داغ به همراه لیمو و جوش شیرین برای پاک کردن چربی ظروف استفاده کنید. علاوه بر این، استفاده از سرکه برای شستن ظروف می تواند از رشد کپک و باکتری روی ظروف شما جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: آموزش تمیز کردن و سفید کردن ظروف مسی

شوینده‌های خانگی نیز در بسیاری از شرایط می‌توانند همپای شوینده‌های شیمیایی به شما کمک کنند.

هنگام شستن ظروف به ترتیب عمل کنید

اگرچه شستن ظروف با دست یک کار روزمره ساده به نظر می رسد، اما لازم است در هنگام شست و شو، مراحل لازم را با دقت انجام دهید و نظم را رعایت کنید. به همین دلیل، بهتر است روند منظم را دنبال کنید. ابتدا لیوان ها و ظروف شیشه ای را خوب بشویید و آبکش کنید، سپس به سراغ بشقاب ها، قاشق ها و چنگال ها بروید.

نکته مهم در اینجا این است که قاشق، چنگال و سایر ظروف استیل جداگانه شسته و آبکش شوند، در غیر این صورت کثیفی و لکه روی آنها باقی می ماند. در آخر به سراغ قابلمه ها و تابه ها رفته و آنها را خوب بشویید.

سعی کنید از شست‌وشوی پراکنده و بی‌نظم ظروف جلوگیری کنید.

نقاط خشک را از قبل خیس کنید

برای تمیز کردن صحیح لکه ها و مواد غذایی خشک شده چسبیده روی ظروف، لازم است از قبل آنها را خیس کنید تا به تدریج از سطح تمیز و نرم شوند. علاوه بر این بد نیست مواد غذایی را قبل از اینکه روی ظروف قرار بگیرد و خشک شود سریع بشویید تا بعداً دچار چنین مشکلاتی نشوید و نگران لکه های خشکی که به ظروفتان می چسبد نباشید.

بیشتر بخوانید: روش های تمیز کردن تخته گوشت چوبی

لازم است که قبل از شستن ظرف‌ها، اول لکه‌های چسبیده را خیس کنید.

برای رفع بوی بد از لیمو و نمک استفاده کنید

اگر روی ظروف خود بوی نامطبوعی مشاهده کردید، می توانید ابتدا آنها را با آب داغ و نمک خیس کنید، سپس با مخلوط آب لیمو و آب تمیز کنید. قطعا پس از انجام این راه حل معجزه این دو ترکیب را خواهید دید.

نتیجه

اکنون که بسیاری از نکات مهم مربوط به شستن ظروف با دست را می دانید، می توانید در این مرحله از کارهای خانه از اشتباهات احتمالی جلوگیری کرده و با ترفندهای لازم، مراحل شستشوی ظروف را ادامه دهید.

منبع: گام به گام

تعداد پست های مشاهده شده: 1016

برای استفاده موثر و کارآمد از ماشین ظرفشویی مانند سایر لوازم آشپزخانه، دانستن یک سری نکات ضروری است. یکی از مهم ترین نکاتی که باید بدانید این است که ماشین ظرفشویی برای شستن همه ظروف مناسب نیست. در واقع نحوه شستشو و دمای بالای ماشین ظرفشویی باعث ایجاد خط و خش و آسیب به ظروف خاصی می شود. اگر ماشین ظرفشویی دارید یا قصد خرید آن را دارید، باید لیستی از ظروفی که نباید در ماشین ظرفشویی قرار دهید تهیه کنید. در واقع با تهیه این لیست و توجه به آن، ظروف گرانبهای شما و به خصوص ماشین ظرفشویی شما آسیبی نمی بینند. اگر می خواهید بدانید کدام ظروف را نباید در ماشین ظرفشویی گذاشت، آچارباز را انتخاب کنید.

گذاشتن هر نوع ظرف چوبی در ماشین ظرفشویی ممنوع!

ظروف چوبی در تماس با آب ترک می خورند و به همین دلیل حاوی نوعی روغن هستند. قرار دادن ظروف و کاسه های چوبی در ماشین ظرفشویی در نهایت باعث از بین رفتن این روغن و ترک خوردن و متورم شدن آنها می شود. بهترین راه برای تمیز کردن ظروف غذاخوری چوبی، شستن آن با دست با مواد شوینده ملایم است. اگر نیاز دارید وسایل چوبی آشپزخانه خود را ضدعفونی کنید، آنها را به مدت طولانی در آب خیس نکنید، می توانید با کمی جوش شیرین و سرکه آنها را تمیز کنید.

قرار دادن ظروف چوبی در ماشین ظرفشویی باعث ایجاد ترک و تورم آن‌ها می‌شود.

بطری های گردن باریک

بطری های دهان باریک از جمله ظروفی هستند که نباید در ماشین ظرفشویی قرار گیرند. زیرا دهانه باریک آنها از نفوذ کامل آب به داخل بطری و تمیز کردن آن جلوگیری می کند. برای تمیز کردن بطری ها، آب و مواد شوینده را داخل آن بریزید و خوب تکان دهید و تمام قسمت های آن را با یک برس شیشه ای دسته بلند بشویید.

قابلمه و تابه چدنی

مزیت مهم استفاده از تابه های چدنی پوشش نچسب آنهاست. سطح نچسب آنها قابلمه ها و تابه های چدنی را در لیست ظروفی قرار می دهد که نباید در ماشین ظرفشویی قرار گیرند. چرخه شستشو در ماشین ظرفشویی و مواد شوینده قوی در نهایت باعث می شود که پوشش نچسب و روغنی تابه های چدنی از بین برود.

ظروف شیشه ای و چینی نقاشی شده با دست

روی برخی از ظروف شیشه ای یا چینی یک سری نقش و نگار با دست کار شده است. این ظروف گرانبها و زیبا در برابر حرارت و مواد شوینده قوی ماشین ظرفشویی مقاوم نیستند. اگر می خواهید این ظروف غذاخوری همیشه زیبا و مجلل به نظر برسد، آن را با دست با مواد شوینده ملایم بشویید و با حوله خشک کنید.

قابلمه و تابه تفلون، آلومینیومی و مسی

ممکن است فکر کنید قابلمه ها و تابه های تفلون، آلومینیومی و مسی به دلیل مواد بادوام قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند. اما متأسفانه اینطور نیست و با قرار دادن این ظروف در ماشین ظرفشویی در خطر آسیب دیدن آن ها هستید. به عنوان مثال، مواد شوینده قوی به سرعت پوشش نچسب ظروف تفلون و ظروف مسی کسل کننده را از بین می برند. دمای بالای ماشین ظرفشویی باعث ایجاد لکه و کدر شدن ظروف آلومینیومی می شود.

نکته: برای تمیز کردن و نگهداری بهتر انواع ظروف، انتخاب مواد شوینده مناسب و آموزش نحوه استفاده از ژل ماشین ظرفشویی ضروری است.

پروپوزال مطالعه

شستن ظروف نچسب با ماشین ظرفشویی به مرور روکش نچسب آن‌ها را از بین می‌برد.

سیر را رنده و له کنید

یکی از مشکلات عمده شستشوی رنده و پرس سیر در ماشین ظرفشویی این است که قدرت خوبی برای تمیز کردن گوشه ها و سوراخ های کوچک و کدر شدن تیغه ها ندارند. با شستن ملایم اسکاج با دست می توانید به راحتی کوچکترین ذرات را از سطح آن جدا کنید.

پروپوزال مطالعه

ماشین ظرفشویی ابزاری مانند سیر له کن و رنده‌ها را به خاطر سوراخ‌های ریز آنها، تمیز نمی‌شوید.

ظروف دارای برچسب

برخی ظروف و بطری ها دارای برچسب کاغذی هستند. گذاشتن ظروف دارای برچسب در ماشین ظرفشویی ممنوع است. مشکل فقط شکستن و جدا شدن برچسب نیست، مشکل بزرگتر در واقع چسبیدن تکه های جداگانه برچسب به پایین دستگاه است. مسدود شدن شیلنگ ها و فیلترها می تواند منجر به خرابی ماشین ظرفشویی و نیاز به تعمیر شود.

تعمیر ماشین ظرفشویی در محل با آچار

آچارباز در زمینه سرویس و تعمیر انواع ماشین ظرفشویی آماده خدمت رسانی به مشتریان خود می باشد. شما می توانید از طریق این لینک در سامانه آچارباز درخواست ثبت کنید تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی های لازم را انجام دهد:

درخواست تعمیر ماشین ظرفشویی

چاقوها

چاقوی تیز با ارزش ترین ابزار در هر آشپزخانه ای است. دو دلیل وجود دارد که چاقوهای آشپزخانه در لیست ظروفی هستند که نباید در ماشین ظرفشویی قرار گیرند.

اول اینکه لبه های تیز چاقوها در نهایت باعث ایجاد خراش و در نتیجه زنگ زدن ماشین ظرفشویی روی قفسه ها و قفسه ها می شود.

در مقابل، شوینده های قوی سرعت تیغه را کاهش داده و به دسته های چوبی یا پلاستیکی آنها آسیب می رساند.

توجه: اگر اصرار دارید چاقوها را در ماشین ظرفشویی بشویید، آنها را در جا چاقو قرار دهید.

درپوش های پر سریع

اگر متوجه شده باشید، شیرهای درب زودپز دارای تعدادی سوراخ بسیار کوچک هستند. با توجه به این سوراخ های کوچک، قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی را توصیه نمی کنیم. زیرا ذرات کوچک غذا می توانند وارد دریچه های کوچک شده و آنها را مسدود کنند و باعث شکسته شدن آنها و خطر انفجار زودرس شوند. علاوه بر این مواد شوینده قوی به درزگیرهای پلاستیکی و سیلیکونی درب زودپز آسیب می رساند.

برخی از قطعات و اجزای غذاساز

مخلوط کن یا غذاساز یکی از پرکاربردترین وسایل برقی است. برخی از اتصالات و قطعات قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیستند. با مطالعه دفترچه راهنما و نکات ذکر شده در آن، چه در ماشین ظرفشویی گذاشته شوند و چه نشوند، می توانید نتیجه خوبی بگیرید.

ظروف پلاستیکی

ظرف دیگری که نباید در ماشین ظرفشویی گذاشت ظروف پلاستیکی نازک است. اگر ظروف پلاستیکی را بدون توجه به جنس و استحکام داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید، احتمال آب شدن این ظروف از حرارت زیاد وجود دارد. البته برخی از ظروف پلاستیکی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند. توصیه می کنیم آنها را در قفسه بالایی قرار دهید تا نگران شستن آنها در ماشین ظرفشویی نباشید.

حرارت بالا در ماشین ظرفشویی ممکن است باعث ذوب شدن ظروف پلاستیکی نازک شود.

ظروف کریستالی

اگر لیوان های کریستالی را از ترس افتادن با دست نمی شویید، توجه داشته باشید که قرار دادن ظروف کریستالی در ماشین ظرفشویی می تواند آسیب جدی تری به آن ظروف وارد کند. در واقع دمای بالا و لرزش ظروف با هم باعث ترک خوردن یا خراش ظروف کریستالی می شود.

دمای بالای ماشین ظرفشویی باعث ایجاد لکه و کدر شدن ظروف آلومینیومی می شود.

ظروف ملامینه و اکریلیک

دسته دیگری از ظروف غذاخوری که نباید در ماشین ظرفشویی قرار داده شوند، ظروف ملامینه و اکریلیک هستند. دمای بالای ماشین ظرفشویی و مواد شوینده قوی می تواند به مرور زمان باعث کم رنگ شدن رنگ و کیفیت این نوع ظروف شود.

ظروف قدیمی و گران قیمت

برخی از غذاها مانند ظروف سوغاتی مادربزرگ برای ما بسیار ارزشمند هستند و به هیچ عنوان دوست نداریم آنها را از دست بدهیم. به همین دلیل، اگر مطمئن نیستید که می توانید با خیال راحت آنها را در ماشین ظرفشویی بشویید، بهتر است ظروف گران قیمت و ارزشمند خود را با دست بشویید.

5/5 – (1 امتیاز)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا