چرا در شاد مینویسه امکان ارسال پیام وجود ندارد

به گزارش ایسنا، در پی شیوع بیماری کرونا در جهان که منجر به تعطیلی مدارس در تمامی کشورها از جمله ایران شد و با توجه به اهمیت و ضرورت ادامه تحصیل دانش آموزان، وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: راه اندازی مدارس در فضای مجازی، تلاش های مستمری در این راستا آغاز و در کمترین زمان ممکن شبکه آموزشی دانش آموزی (شاد) راه اندازی شد.

از این رو شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) در فضایی ایزوله با امکانات محلی و به عنوان شبکه آموزشی اختصاصی وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده است تا آنچه در مدرسه در زمان تعطیلی مدارس رخ می دهد در این مجازی امن انجام شود. فضا. .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، با راه اندازی این شبکه ممکن است مدیران، معلمان و دانش آموزان در استفاده از این پیام رسان با ابهاماتی مواجه شوند که باید شفاف سازی و رفع شود. بنابراین، سوالات متداول کاربران به سطوح تقسیم می شوند. مردم، مدیران، معلمان، کارکنان آموزشی، والدین و دانش آموزان پاسخی برای لذت بردن بهتر و تسهیل دسترسی به این فضای مجازی دارند.

سوالات عمومی

1. پس از تنظیم پیام توسط مدیر، معلم، دانش آموز یا والدین، آیا نیاز به تنظیم کلاس یا گروه های مطالعاتی است؟

پاسخ: به محض ورود مدیر مدرسه و احراز هویت، کلاس های مدرسه به صورت خودکار تنظیم می شوند و نیازی به ایجاد گروه کلاسی نیست.

2. مزیت استفاده از اپلیکیشن داخلی و انحصاری در این طرح چیست؟

پاسخ: ایجاد محیطی جذاب، پویا و ایمن که پاسخگوی نیازهای آموزشی و اجتماعی دانش آموزان ایرانی باشد یکی از مهم ترین دلایل راه اندازی اپلیکیشن داخلی شاد است.

3. تلفن همراه من اجازه نصب برنامه را نمی دهد. باید چکار کنم؟ پیام هایی مانند این برنامه نامعتبر هستند یا ممکن است تلفن و داده های شما را به خطر بیندازند؟

پاسخ دادن. تمام مسائل امنیتی مربوط به برنامه توسط یک تیم فنی بررسی شده است. بنابراین، کافی است به بخش تنظیمات دستگاه خود بروید و مجوز نصب برنامه را فعال کنید.

4. آیا مخاطبین همتایان و مخاطبین ما را می بینند؟

پاسخ: خیر. کلیه اطلاعات شخصی کاربران برای سایر کاربران محفوظ بوده و غیر قابل دسترس می باشد. مردم فقط می توانند مخاطبان خود را ببینند که به شاد پیوسته اند.

5. آیا پیام رسان نسخه دسکتاپ (ویندوز/مک/لینوکس) دارد؟

پاسخ: در حال حاضر فقط نسخه اندروید موجود است.

6. آیا پیام رسان نسخه وب دارد؟

پاسخ: بله. Shadweb.iranlms.ir.

7. آیا مسنجر نسخه IOS دارد؟

پاسخ: بله Shaddl.ir

8. دوره های آنلاین چقدر طول می کشد؟

پاسخ: آموزش آنلاین تا رفع موانع موجود و اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه خواهد داشت.

9. آیا اینترنت رایگان خواهیم داشت؟

پاسخ: با توجه به تایید ستاد ملی کرونا به زودی امکان استفاده رایگان از اینترنت برای اپلیکیشن شاد فراهم می شود.

ده برنامه درسی چند پایه / پیش دبستانی / نهضت سوادآموزی چگونه خواهد بود؟

پاسخ: در حال حاضر امکان شرکت در سامانه شاد برای این افراد وجود ندارد. پس از امکان ارائه خدمات در اسرع وقت به اطلاع شما خواهد رسید.

11. برای دانش آموزان/محله های محروم و فاقد امکانات لازم چه باید کرد؟

پاسخ: موضوع در دست بررسی است و متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

12. آیا امکان گزارش فعالیت مدرسه و کلاس در سطح منطقه و استان وجود دارد؟

پاسخ: بله. در قسمت «ورود به ستاد/استان/مدیر شهرداری» در اپلیکیشن شاد علامتی وجود دارد.

13. آیا امکان برگزاری کلاس های پیش دبستانی وجود دارد؟

پاسخ: در حال حاضر خیر. اما به زودی این امکان ارائه خواهد شد.

14. آیا امکان ایجاد گروه و کانال (از هر نوع) برای افراد وجود دارد؟

پاسخ: خیر. این امکان در حال حاضر در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.

15. ویژگی های مورد نیاز دستگاه هوشمند برای نصب این برنامه چیست؟

پاسخ: دستگاه هوشمند با سیستم عامل اندروید (نسخه 4.4 یا بالاتر) و با حداقل حافظه مورد نیاز برای نصب و اجرای برنامه.

مدیران

1. مدیران چه کاری باید انجام دهند؟ (شرح مراحل یک به یک)

پاسخ: ادمین ها می توانند با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد تمامی مراحل کار را به صورت جداگانه مشاهده کنند. (در صورت لزوم از راهنما استفاده کنید)

2. نحوه ثبت و ویرایش اطلاعات مدرس (رسمی، شهریه، آزاد، بدون اطلاع رسانی سامانه (خرید خدمات)) در سناد چگونه است؟ چگونه مشکل عدم پذیرش اطلاعات معلم توسط اپلیکیشن را حل کنیم؟

پاسخ: کلیه اطلاعات معلمان توسط مدیران مدارس در سامانه سناد قابل ثبت و ویرایش می باشد. مدیر و معلم باید از صحت اطلاعات وارد شده در سناد اطمینان حاصل کنند و سپس مراحل نصب اپلیکیشن را انجام دهند.

3. چگونه اطلاعات خود (مدیر) را در سناد ثبت کنم؟

پاسخ: این اطلاعات توسط مدیران منطقه در سامانه سناد قابل ذخیره و ویرایش است.

4. در چه مراحلی ملزم به ثبت اطلاعات در سناد هستند؟

پاسخ: تمامی بخش ها موظف به ثبت اطلاعات خود در سناد هستند. مسئولیت این کاربر بر عهده مدیران مدرسه و منطقه است و هیچ دسترسی برای افراد دیگر وجود ندارد.

سوالات معلمان

1. معلمان چه باید بکنند؟ (شرح مراحل یک به یک)

پاسخ: اساتید می توانند با مراجعه به کانال پشتیبانی اپ شاد تمامی مراحل کار را به صورت جداگانه مشاهده کنند. (در صورت لزوم از راهنما استفاده کنید)

2. هنگام وارد كردن كد ملي معلم در قسمت طبقه بندي، خطاي «معتبر» نمايش داده مي شود. باید چکار کنم؟

پاسخ: لازم است از مطابقت شماره تلفن خود با سامانه سناد اطمینان حاصل کنید. همچنین شماره ملی را به صورت صحیح و با صفحه کلید انگلیسی وارد کنید. در صورت نیاز از مدیر بخواهید که اطلاعات شما را در سامانه سناد تصحیح کند.

3. برخی از همکاران معلم با اطلاع همکار دیگر در کلاس حضور دارند. چه کار باید بکنیم؟

پاسخ: ابلاغ رسمی مخالف است. اطلاعات دقیق باید در سناد گنجانده شود.

4. آیا امکان ادغام چندین کلاس با محتوای مشابه توسط یک معلم وجود دارد؟

پاسخ: متأسفانه در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

5. معلمانی که تحصیلات غیر اجباری دارند چه باید بکنند؟

پاسخ: فرهنگیان دارای تحصیلات غیر اجباری می توانند از روز سه شنبه وارد پیام رسان شده و پس از انتخاب نقش معلم کد مدرسه خود را انتخاب کنند.

6. آیا امکان خروج از کلاس را می توان غیر فعال کرد؟

امکان خروج دانش آموزان از کلاس وجود دارد که به زودی غیر فعال می شود.

سوالات از مدرسه / سایر کارکنان آموزشی

1. معاونین مدرسه چه باید بکنند؟

پاسخ: در حال حاضر پرسنل مدرسه موظف به همکاری با مدیر مدرسه می باشند. در مراحل زیر می توان نقش های جداگانه ای برای این افراد روی اپلیکیشن تعریف کرد.

2. مربیان/مشاوران خانه نشین چه باید بکنند؟

پاسخ: به زودی در هر مدرسه یک گروه آموزشی/راهنمایی ویژه ایجاد می شود. ایده های خود را که در محیطی شاد عملیاتی و قابل اجرا هستند از طریق مدیران منطقه به تیم پشتیبانی منتقل کنید تا در صورت امکان از طرف شما اجرا شوند.

3. برای اجرای برنامه های آموزشی تناسب اندام و سلامتی/کلاس های عملی/کلاس های مهارتی چه کنیم؟

پاسخ: بعداً به ایشان اطلاع داده می شود. ایده های خود را که در محیطی شاد عملیاتی و قابل اجرا هستند از طریق مدیران منطقه به تیم پشتیبانی منتقل کنید تا در صورت امکان از طرف شما اجرا شوند.

پیغام خطا

1. هنگام احراز هویت دانش آموز صفحه ثبت اطلاعات شناسنامه (کد ملی و شماره سریال شناسنامه و …) نمایش داده نمی شد و مستقیماً در صفحه ای با پیغام خطای 403 وارد می شد، چه باید کرد؟

پاسخ 1: هنگام کار با Shad و احراز هویت روی گوشی، فیلترشکن خود را خاموش کنید.

پاسخ 2: زبان صفحه کلید گوشی یا کامپیوتر را روی انگلیسی قرار دهید. (اعداد را به زبان انگلیسی وارد کنید).

پاسخ 3: صحت مشخصات کارت دانش آموزی باید توسط مدیر مدرسه در سناد تایید شود. تصحیح اطلاعات در سناد حداکثر تا 24 ساعت در سامانه شاد اعمال خواهد شد.

پاسخ 4: لینک صفحه وب احراز هویت را کپی کنید و همان صفحه را با مرورگر دیگری در گوشی یا رایانه خود باز کنید و احراز هویت را ادامه دهید. (مراحل را در تصویر ببینید).

پاسخ 5: مشکل معمولا ترافیک و سرعت اتصال اینترنت شما یا خود برنامه است. مراحل احراز هویت را در زمان های مختلف تکرار کنید.

پاسخ 6: ممکن است نسخه مرورگر گوشی یا اینترنت شما کم باشد. اگر با به روز رسانی برنامه ها آشنایی دارید، لطفا مرورگر خود را از مارکت یا فروشگاه گوگل به روز کنید یا مرورگر دیگری مانند گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس و غیره را نصب کنید.

پاسخ 7: اگر با این روش قادر به احراز هویت نیستید، ساده ترین راه این است که برنامه را روی گوشی دیگری با همان شماره موبایل نصب و اجرا کنید و مراحل احراز هویت را انجام دهید. پس از اتمام کار در گوشی دوم، دانش آموز در گوشی اول به کلاس اضافه می شود و می توانید برنامه را از گوشی دوم حذف کنید.

پاسخ 8: مجموع دو عدد را در جایی که مشخص شده است بنویسید.

2. راه حل خطای 406 چیست؟

پاسخ: هر دانش آموز 5 دقیقه فرصت دارد تا اطلاعات شخصی خود را ثبت کند. اگر نتواند در مدت 5 دقیقه اطلاعات خود را ثبت کند با خطای 406 مواجه می شود در این صورت دوباره ثبت نام کنید.

3. راه حل خطاهای 402 و 401 چیست؟

پاسخ: اگر پس از ذخیره پروفایل دانش آموز با خطای 401 یا 402 مواجه شدید، باید یک مرحله به عقب برگردید و دوباره مراحل را ادامه دهید. اگر بعد از مرحله احراز هویت با خطای 401 یا 402 مواجه شدید، باید به قسمت student و سپس به قسمت student list بروید و نام دانشجو را انتخاب کنید.

4- در هنگام ورود دانشجو خطای عدم تطابق اطلاعات شناسنامه وجود دارد.

پاسخ: توجه داشته باشید که دلیل این خطا ممکن است نقص یا اشتباه در مشخصات ثبت شده دانشجو در سامانه سناد باشد. مطمئن شوید که اطلاعات شما صحیح است.

سوالات دانش آموزان

1. دانش آموزان چه باید بکنند؟

پاسخ: دانشجویان می توانند با مراجعه به کانال پشتیبانی اپلیکیشن شاد، تمامی مراحل کار را به صورت جداگانه مشاهده کنند.

2. من یک شهروند دانشجو هستم. چگونه وارد سامانه شویم؟

پاسخ: در مورد اتباع سایر کشورها به جای کد ملی باید کد ملی درج شود و نیازی به درج اطلاعات شناسنامه نیست. امکان ثبت نام این بستگان به زودی فراهم می شود، هم اکنون مدیر امکان اضافه شدن دانشجو را دارد.

3. آیا با یک خط امکان ثبت نام چند دانشجو وجود دارد؟ آیا والدینی که معلم یا مدیر هستند می توانند از همان خط برای ارتباط فرزندشان استفاده کنند؟

پاسخ: بله. در حال حاضر امکان پذیر است. اما احتمال خطای احتمالی فرزندان در این زمینه بر عهده والدین خواهد بود. والدین در صورت لزوم برای هر دانش آموز خط تلفن جداگانه ای تهیه کنند.

3. دانش آموزانی که گوشی ندارند چگونه می توانند از تلفن والدین خود استفاده کنند؟

پاسخ: می توانید این برنامه را روی دو گوشی مثلا (تلفن والدین) نصب کنید و با یک شماره آن را فعال کنید، اگر یکی در دسترس نبود از گوشی دیگر استفاده کنید.

4. دانش آموزان استثنایی چه باید بکنند؟

پاسخ: برنامه ریزی برای دانش آموزان استثنایی ادامه دارد. در صورت وجود پیشنهاد، ایده های عملیاتی و قابل اجرا خود را در محیطی شاد از طریق مدیران منطقه به تیم پشتیبانی انتقال دهید تا از طرف شما اجرا شود.

سوالات والدین

1. والدین چه باید بکنند؟

پاسخ: پس از نصب اپلیکیشن، والدین می توانند حضور دانش آموزان در کلاس های درس را در زمان مقرر نظارت کنند. در حال حاضر امکان حضور فعال والدین در اپلیکیشن شاد وجود ندارد.

2. آیا امکان ارسال گزارش حضور و غیاب هفتگی برای والدین وجود دارد؟

پاسخ: متأسفانه در حال حاضر این امکان وجود ندارد. اما محتوای دوره و فعالیت های دوره همچنان در دستگاه هوشمند مورد استفاده قابل دسترسی است.

3. آیا چند دانش آموز از یک خانواده با یک شماره موبایل می توانند وارد شاد شوند؟

پاسخ: رعایت این ماده امکان پذیر است. پس از ملحق شدن یک کودک، باید برنامه را ترک کرده و دوباره وارد سیستم شود تا دانش آموز بعدی عضو کلاس شود.

فعالیت های کلاس درس

1. آیا امکان انصراف از کلاس وجود دارد؟

پاسخ: در حال حاضر امکان انصراف از کلاس ها وجود ندارد.

2. آیا می توانم دوره و محتوای ارائه شده را ذخیره کنم؟

پاسخ: بله. در همین راستا، اپلیکیشن شاد مانند پیام رسان ها عمل می کند و می توانید محتوای درج شده در آن را به عنوان پیام رسان ذخیره کنید.

3. آیا می توانم پیام های ارسال شده را حذف/ویرایش کنم؟

پاسخ: بله. در این راستا اپلیکیشن شاد نیز مانند پیام رسان ها عمل می کند و می توانید پیام های خود را مانند یک پیام رسان حذف یا ویرایش کنید.

4. آیا محدودیتی برای ارسال فایل های متنی، صوتی، عکس یا تصویری وجود دارد؟

پاسخ: حداکثر حجم فایل قابل ارسال 100 مگابایت است.

5. آیا می توانم اطلاعات را از یک گوشی به گوشی دیگر منتقل کنم؟

پاسخ: بله. اطلاعات مسنجر در خود مسنجر ذخیره می شود و به ابزاری که استفاده می کنید بستگی ندارد. به سادگی با دستگاه دیگری وارد حساب کاربری خود شوید.

6. آیا امکان برقراری ارتباط دو طرفه و تعاملی بین دانش آموزان و معلم وجود دارد؟

پاسخ دادن . آره. محیط شاد ارتباط دو طرفه بین معلم و دانش آموزان در گروه های کلاس را فراهم کرد. البته در حال حاضر امکان ارتباط شخصی بین دانشجویان وجود ندارد.

7-آیا آزمون ها/امتحانات/کارنامه به همین صورت صادر می شود؟

پاسخ: در این صورت اطلاعات متعاقبا ارائه خواهد شد.

8. آیا امکان اشتراک بخشی از صفحه نمایش گوشی یا دسکتاپ برای همه کلاس ها وجود دارد؟

پاسخ: متأسفانه در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

9. آیا امکان شرکت آنلاین وجود دارد؟ از کجا بفهمم دانش آموز کلاس را ترک نکرده است؟

پاسخ: با مراجعه به لیست کلاس ها می توانید از وضعیت حضور و غیاب هر دانش آموز مطلع شوید.

ده آیا امکان ارسال تصویر یا صدای معلم به صورت همزمان (استریم) وجود دارد؟

پاسخ: خیر. متاسفانه در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

انتهای پیام

پس از راه اندازی برنامه شاد برای ارائه آموزش مجازی به دانش آموزان، معلمان، والدین و دانش آموزان سوالاتی در مورد نحوه کار با شاد پرسیدند که یکی از آن سوالات نحوه ارسال پیام در شاد و ارتباط با سایر اعضای این مسنجر است. در تماس است. نسخه قدیمی شبکه شاد امکانات زیادی نداشت که دسترسی معلمان و دانش آموزان را به یکدیگر محدود می کرد و در نتیجه کیفیت تدریس را کاهش می داد و شبکه شاد جدیدی را با تنظیمات پیشرفته تری منتشر کرد و کاربران نیز می توانند ارسال کنند. با دانلود برنامه شاد جدید به شما پیام می دهد.

دانش آموزان و اساتید گرامی در صورت داشتن مشکلاتی از قبیل نصب نشدن برنامه، عدم احراز هویت، مشکل در ورود به کلاس و … هنگام نصب و ورود به برنامه شاد می توانید در اسرع وقت با مشاوران ارشد ما تماس بگیرید. مشاوره بگیرید، کارشناسان ما همه روزه در هفته حتی در روزهای تعطیل رسمی از ساعت 8 صبح تا 12 شب در خدمت شما هستند.

الان تماس بگیر

از سراسر کشور با شماره 9099071612 تماس بگیرید

حتی در روزهای تعطیل از طریق تلفن ثابت بدون کد و بدون صفر تماس بگیرید

نحوه ارسال پیام در شاد

ارسال پیام در شبکه شاد می تواند به صورت متنی، تصویری، فایل صوتی و فیلم آموزشی باشد و دانش آموزان و معلمان می توانند هر نوع پیامی را برای دوستان یا معلمان خود در PV شاد ارسال کنند.

ارسال پیام در برنامه شاد با اهداف مختلفی از جمله;

برای چت به دوستان خود پیام دهید

برای ارسال تکالیف یا حل مشکلات کلاس به پیام خصوصی معلم پیام دهید

ارسال پیام توسط استاد به دانش آموز با محتوای آموزشی

ارسال پیام در گروه توسط استاد جهت تدریس

دانش آموزان گروه مطالعه برای پرسیدن سوالات از معلم پیام می فرستند

ارسال پیام در کانال های شاد توسط مدیر یا معلم

و…

اگر کاربران در شاد احراز هویت نکنند، فقط می توانند به مخاطبین خود پیام ارسال کنند و نمی توانند به اعضای گروه مطالعه دسترسی داشته باشند.

مطالب مرتبط: ثبت نام در برنامه مدارس شاد – آموزش تصویری نحوه ثبت نام در برنامه مدارس شاد

راهنمای تصویری ارسال پیام در برنامه شاد

در صورت ارسال پیام به اعضای گروه مطالعاتی باید طبق راهنمای زیر بر روی نام گروه مطالعه کلیک کنید تا لیست کامل اعضا را مشاهده کنید.

در مرحله بعد نام معلم یا دوست خود را در بین اعضا جستجو کنید.

سپس مطابق تصویر زیر بر روی گزینه مستطیل کلیک کنید.

اکنون وارد حساب شخصی خود شده اید و می توانید پیام های خود را به صورت تصویر، متن، پیام صوتی یا ویدیو ارسال کنید.

برخی از دانش آموزان در ابتدای نصب برنامه شاد امکان رفتن روی PV دیگران را ندارند که روزهای اول مشکل ایجاد می کند و حداکثر بعد از 3 روز تسویه می شود. لازم به ذکر است که باید برنامه شاد جدید را نصب کنید و در شبکه شاد قدیمی امکان دسترسی به PV افراد وجود ندارد.

دانش آموزان و معلمانی که از نسخه وب شاد استفاده می کنند نیز باید از طریق همین مراحل به سایر کاربران پیام دهند و با یک بار ارسال پیام، PV شخص در لیست چت شما ذخیره می شود و نیازی به ارسال پیام از طریق گروه اون شخص رو پیدا کن

نحوه ارسال پیام به مخاطبین در Shad

راهنمای ویدیویی بالا در صورتی است که دانش آموز یا معلم بخواهد وارد گروه خصوصی شود و از طریق اعضای گروه به آنها پیام دهد. اما اگر دانش آموز یا معلمی نمی توانست به گروه دسترسی پیدا کند یا مخاطبین او عضو گروه نبودند، چگونه می توانم برای مخاطبین پیام ارسال کنم؟

مخاطبینی که به صورت لیست در شبکه شاد به شما نشان داده می شوند، کسانی هستند که شماره تلفن آنها را در قسمت مخاطبین خود ذخیره کرده اید و اگر شماره معلم یا دوست خود را نداشته باشید، در لیست مخاطبین شما نمایش داده نمی شوند.

مطالب مرتبط: آزمون آنلاین در شاد چگونه است – راهنمای شرکت در آزمون آنلاین شاد

برای ارسال پیام به مخاطبین، پس از ورود به برنامه شاد، در منوی پایینی بر روی گزینه پیام رسانی کلیک کنید.

با ضربه زدن روی دکمه مداد در گوشه پایین سمت چپ، پیام‌رسانی را شروع کنید.

لیستی از مخاطبین خود را مشاهده می کنید که می توانید با گزینه ذره بین در بالای صفحه جستجو کنید.

روی نام هر یک از مخاطبین کلیک کنید تا وارد P.V آن ها شوید.حالا می توانید از طریق PV تماس صوتی برقرار کنید یا پیامی را در قالب فایل های متنی، تصویری و ویدیویی ارسال کنید.

مطالب مرتبط: نحوه پیوستن به مهمانی در شاد با لینک – راهنمای پیوستن به مهمانی با لینک در شاد

سوالات متداول دانشجو

معلم یا مدیر باید لینک گروه های مطالعه را از طریق پی وی شاد یا پیام رسان های دیگر مانند شاد بله بات، روبیکا، سروش و … در اختیار دانش آموزان قرار دهد تا دانش آموز با استفاده از لینک و کلیک بر روی کلاس درس شدن، عضو شود. البته قبل از پیوستن به دوره، باید با موفقیت در شاد احراز هویت کنید.

چرا نمی توانم در شاد پیام ارسال کنم؟

در روزهای اولی که شبکه شاد را نصب می کنید قسمت PV و ارسال پیام به دیگران غیر فعال می شود که حداکثر تا 3 روز آینده رفع می شود.

چگونه گروه را در شاد ترک کنم؟

برای خروج از گروه، در قسمت تنظیمات شاد همان گروه، گزینه خروج از گروه را انتخاب کنید.

توصیه می شود به هیچ وجه پیام رسان شاد را حذف نکنید و گروه های مطالعه را ترک نکنید، زیرا ممکن است امکان نصب مجدد برنامه شاد وجود نداشته باشد.

چگونه یک معلم می تواند دانش آموزان را به عضویت گروه های مطالعه درآورد؟

معلمان می توانند با ارسال لینک دانش آموزان را برای عضویت در گروه مطالعه دعوت کنند.

این مقاله در رابطه با نحوه ارسال پیام در شاد ارائه شده است. در صورتی که در هر یک از مراحل احراز هویت، دانلود، نصب و عضویت در گروه ها و کانال های آموزشی با مشکل مواجه شدید، می توانید جهت مشاوره با کارشناسان مرکز مشاوره تلفنی ما یا واحد پشتیبانی اپلیکیشن شاد تماس حاصل فرمایید. با مطالعه محتوای تست آنلاین در شاد، تغییر شماره در شاد و قفل گروهی در شاد اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در این مقاله سوالات متداول کاربران و مسائلی که ممکن است کاربران شبکه شاد هنگام استفاده از این برنامه با آن مواجه شوند در قالب پرسش و پاسخ گردآوری شده است.

چه زمانی سرعت شاد بیشتر می شود؟

طی چند روز آینده با تغییراتی که انجام خواهد شد و همچنین برگزاری کلاس ها طبق دستورالعمل مشکل برطرف خواهد شد. علاوه بر این، می توانید سرعت دانلود فیلم ها را افزایش دهید. در بخش تنظیمات – داده ها و ذخیره سازی.

علت متوقف شدن پیام رسان چیست؟

این مشکل یکی از اصلی ترین و رایج ترین مشکلاتی است که کاربران سیستم شاد با آن مواجه هستند و مربوط به پر شدن حافظه ذخیره سازی اطلاعات دستگاه می باشد. این مشکل به ویژه در شرایطی که گوشی شما از اتصال حافظه SD پشتیبانی نمی کند و ظرفیت حافظه داخلی پیش فرض آن محدود است، قابل توجه است.
یکی از راحت ترین روش هایی که در صورت پر بودن حافظه گوشی می تواند شما را از مشکل خلاص کند مربوط به پاک کردن کش برنامه ها است.
اگر تعداد اپلیکیشن ها یا برنامه های نصب شده بر روی گوشی اندرویدی شما زیاد باشد و مدت نسبتا زیادی از آن ها استفاده می کنید، بدون شک حجم اطلاعات ذخیره شده در حافظه کش دستگاه شما بسیار زیاد خواهد بود. بنابراین، حذف این اطلاعات یکی از بهترین راه‌ها برای آزاد کردن حافظه گوشی اندرویدی است.

آیا ممکن است علت مشکلات کاربری شاد مربوط به ضعیف بودن سرعت اینترنت گوشی موبایل باشد؟

سعی کنید از اینترنت با سیم کارت 4G استفاده کنید.

در گروه های کلاسی و پی وی دبیران قادر به ارسال عکس و فایل نیستم. چه کار کنم؟

به معلم مربوطه بگویید پیام های ارسال را در گروه باز کند تا دانش آموزان شما بتوانند در گروه ارسال کنند.

چرا وقتی دانش اموزی که اشتباهی دستش می خورد و گروه را ترک می کند ،مجددا نمی توانم به گروه اضافه کنم؟

بسته به مشکل خود می توانید یکی از موارد زیر را در نظر بگیرید:
1 – منتظر بمانید تا سیستم به روز شود که ممکن است 2-3 هفته طول بکشد.
2-در حال اضافه شدن مجدد به کلاس توسط مدیر.
3-Admin یک گروه جدید با نام کلاس شما ایجاد می کند و شما را به گروه اضافه می کند و به شما اجازه دسترسی می دهد سپس دانش آموزان مورد نظر را به گروه اضافه می کنید و به فعالیت خود ادامه می دهید.

چگونه می توان معلمی که از گروه من مدیر حدف شده دوباره برگردان ومن مدیر وارد کلاسش شوم ؟

اگر دوباره با احراز هویت وارد نشدید. برای خوشحالی باید منتظر ویژگی های بعدی باشید.

برای حل مشکلات کاربری در برقراری ارتباط زنده و سرعت پایین پیامرسانی چه باید کرد؟

در آینده نزدیک این مشکلات به دلیل ترافیک بالای سیستم کاهش خواهد یافت.

چرا اجرای شاد متوقف می شود؟

این مشکل مربوط به سرور و پهنای باند برنامه است که بارها به حامیان برنامه منتقل شده است و طبق گفته های آنها سرعت را پیگیری و بهبود می بخشند.

چرا برنامه ی شاد برای من راه اندازی نمی شود؟

دلیل تایید نشدن کد ملی معلمان در برنامه شاد و احراز هویت شاد معمولاً موارد زیر را می طلبد:
1- اولین قدم تایید اطلاعات سناد این معلم عزیز در سناد توسط مدیر و به هرگونه مغایرت را اصلاح کنید
2- مرحله دوم: معلم باید شماره تلفن همراه و کد ملی ثبت شده برای خود را در برنامه سناد در شاد وارد کند.
یک نکته مهم و مهم: اگر معلم در چند مدرسه تدریس می کند، مشخصات کد ملی و شماره همراه معلم باید در سناد برای همه مدارس مختلفی که تدریس می کند یکسان باشد. معلمان یا مدیرانی که در دوره گذشته دانش‌آموزان یا سایر همکاران خود را با سیم‌کارت خود احراز هویت کرده‌اند، به دلیل تغییر سناریو در احراز هویت امسال و همچنین خرابی ریست داده‌ها در گذشته، با مشکل احراز هویت مواجه شده‌اند، مثلاً احراز هویت پیام قبلاً انجام شده است. !! ظاهر می شود، اما گروه های کلاس نمایش داده نمی شوند!
راه حل: یا باید با سیم کارت جدیدی که در سناد معرفی شده احراز هویت کنند یا باید منتظر احراز هویت همه معلمان و مدیران باشیم، سپس یک روش سیستمی مانند دیتا ریست برای حل مشکل ایجاد می شود.

برای حل مشکل عدم ایجاد گروه بندی چه کار باید انجام داد؟

ابتدا اطلاعات قرار معلم در مدرسه سناد و همچنین مجموعه شماره را بررسی کنید که شماره ای که برای شما در مدرسه سناد تعیین شده است با شماره ای که شاد نصب کرده اید یکسان است. اگر اطلاعات سناد درست باشد در آپدیت بعدی شاد مشکل را برطرف می کند. سپس با توجه به دسترسی معلم و تا رفع مشکلات شبکه شاد، معلمان باید گروه هایی ایجاد کرده و دانش آموزان را دعوت کنند.

چرا دانش آموز وارد سامانه شاد نمی تواند بشود؟

با موبایل دیگری امتحان کنید یا از نسخه وب شاد استفاده کنید یا برنامه را از سایت رسمی شاد دانلود کنید و برنامه قبلی را حذف کنید سپس نصب کنید یا دقیقا مشکل و خطای مشاهده شده را مشخص کنید تا راهنمایی شویم.

در شاد امکان ارسال پیام وجود ندارد. چه کار کنم؟

از معلم مربوطه بخواهید که به شما امکان ارسال پیام از قسمت تنظیمات را بدهد.

چرا بعضی از دبیران را با توجه به اینکه سال گذشته هم در شبکه شاد حضور داشته اند ، در کلاس ها نمی شناسد؟

در آپدیت جدید برنامه، این مشکلات کاربران خوشحال برطرف خواهد شد.

چرااز گروه کلاس حذف شدم و نمیتوانم بار دیگر وارد کلاسم شوم؟

باید دوباره احراز هویت کنید.

یکی از مشکلات کاربری شاد این است که بعضی از کاربران وارد برنامه شاد نمی توانند شوند. راه حل چیست؟

اگر نمی توانید با تلفن همراه خود وارد شاد شوید، از شاد وب در رایانه خود استفاده کنید، اما اگر نمی توانید دوره ها را ببینید یا نمی توانید احراز هویت کنید، از قسمت پیام رسانی در پایین صفحه اول وارد شوید. از شاد، مشروط بر اینکه عدد در شاد و سناد یک باشد

اینترنت شاد خیلی ضعیفه یه فیلم که معلمان میفرستند خیلی دیر برای بچه ها ارسال میشه ،راه چاره ای نیست ؟

با توجه به شلوغی شبکه در صبح از ساعت 9 صبح، پیشنهاد می شود معلم شما کلاس های خود را بعد از ظهر یا عصر برگزار کند.

اطلاعات من به عنوان مدیر در سناد اصلاح شده است ولی بعد از ده روز امکان ورود به مدرسه وجود ندارد. چه زمانی این گونه مشکلات کاربری شاد حل خواهد شد؟

این وزارتخانه برای به روز رسانی اطلاعات شبکه شاد از سناد زمان می برد و این موضوع صرفاً در حیطه اختیارات وزارتخانه است. لطفا منتظر بمانید تا اطلاعات به روز شود و مشکل برطرف شود.

علت کند بودن و دانلود نشدن فیلم ها وعکسها چیست؟

مشکل ممکن است به این دلیل باشد: 1- سرعت اینترنت و گوشی شما 2- زیرساخت شاد مشکل دارد 3- فایل های ارسالی و دریافتی ناقص هستند راه حل: اوایل و اواخر روز بررسی کنید.

چرا بعد از وارد کردن کد ملی ورود انجام نمی شود؟

از مدیر بخواهید موارد زیر را بررسی کند:
1- معلم برای دوره های شما در سناد تعیین شده است.
2- در قسمت مدیریت کاربر و اطلاعات شخصی شما شماره موبایل صحیح وارد شده است همچنین می توانید یک بار با کد ملی و رمز شخصی خود وارد سناد شوید و از قسمت پروفایل من شماره موبایل خود را تایید کنید.
پس از انجام این عملیات منتظر بروزرسانی اطلاعات در شاد باشید. تا آن زمان می توانید بسته به دسترسی استاد و تا زمانی که مشکلات سیستم شاد حل نشود، گروه ایجاد کرده و دانش آموزان را دعوت کنید تا در روند آموزش اختلالی ایجاد نشود.

چرا بعد از دانلود عکس در گروه صفحه سیاه میشه از برنامه خارج می شوم؟

صدای تلفن پر است فضای کافی در گوشی وجود ندارد فضای تلفن را خالی کنید یا. مشکل ممکن است به این دلیل باشد: 1- سرعت اینترنت و گوشی شما 2- زیرساخت شاد مشکل دارد 3- فایل های ارسالی و دریافتی ناقص هستند راه حل: اوایل و اواخر روز بررسی کنید.

پس از عکس گرفتن وتایید از شاد خارج می شوم وگاهی اوقات در حین تدریس ویا ضبط صدا ناگهان از شاد خارج می شوم. علت چیست؟

فضای گوشی پر است لطفا با تمیز کردن گوشی فضای مناسب ایجاد کنید یا مشکل ممکن است به این دلیل باشد: 1- سرعت گوشی و اینترنت شما 2- مشکل زیرساخت شاد 3- فایل های ارسالی و دریافتی ناقص است. . : اوایل و اواخر روز چک کنید.

چرا اعضای گروه های درسی را نشان نمی دهد؟

دانش آموز عزیز یکی از جالب ترین ویژگی ها مخفی کردن اعضای گروه است. مدیران گروه احتمالاً این تنظیمات را برای گروه مطالعه اعمال کردند.

چرا ،خودبخود دانش آموز یا مدیر از کلاس حذف می شود؟

شما باید چند نقطه را دنبال کنید:
1. فقط در یک گوشی احراز هویت کنید و کاربر را از تلفن های دیگر حذف کنید.
2. حتماً استاد و سپس دانش آموز را احراز هویت کنید.

چرا نمی توانم در گروه کلاسم وارد شوم؟

دانش آموزان و معلمانی که به طور تصادفی کلاس را ترک کرده اند یا کلاس را ترک کرده اند. برای بازگشت به کلاس، آنها باید با یک تلفن جدید وارد شوند، احراز هویت کنند، سپس دوباره با تلفن قدیمی وارد شوند و برای بازگشت به کلاس احراز هویت کنند.

چرا وقتی وارد شاد میشوم بعد چند دقیقه به صفحه اول گوشی برمیگردد و از شبکه کامل خارج میشوم؟

نکات زیر را بررسی کنید و حافظه گوشی خود را پاک کنید. اگر از حافظه جانبی استفاده می کنید، آن را حذف کنید. نسخه جدید 99 را از کانال ict2900@ دانلود و نصب کنید. اگر با این راه حل ها مشکل حل نشد، گوشی شما با شاد سازگاری ندارد. موفق باشید.

علت ارسال نشدن عکس و فیلم چیست؟

دانلود بستگی به سرعت اینترنت و حجم دانلود دارد.

من دبیری هستم که به اشتباه از کلاس هشتم که عضو بودم خارج شدم و الان نمیتونم دوباره عضو گروه بشم. مدیر مدرسه هم نتوانسته عضوم کند. برای حل این مشکل چه کار باید انجام دهم؟

همکار گرامی لطفا مراحل زیر را انجام دهید:
1- برنامه شاد خود را حذف کنید.
2- گوشی را خاموش کنید.
3- آخرین نسخه برنامه را دوبار نصب کنید.
4- خود را احراز هویت کنید.
5- حافظه گوشی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید بیش از 4 گیگابایت فضا دارد.
6- دو بار وارد دوره می شوید.

من از گروه کلاسی خارج شدم و معلم من نمیتونه منو ببره توی گروه کلاسی. چه کار کنم؟

لطفاً از طریق منوی ورودی در مدرسه من و انتخاب گزینه حذف دانش آموز، خود را از لیست حذف کنید. اگر این شماره موبایل به درد شما می خورد، برنامه شاد را از گوشی خود حذف کنید و آخرین نسخه آن را فقط از طریق سایت shad.ir دانلود کنید. دانلود و نصب کنید، سپس وارد شوید و دوباره با این شماره احراز هویت کنید. اگر درس ها را برای شما نیاورد این شماره را به معلمتان بگویید تا شما را با این شماره به کلاس اضافه کند. و اگر این شماره برای شما کار نمی کند، حتماً به مدیر مدرسه اطلاع دهید تا در قسمت آدرس پروفایل شماره تلفن همراه شما را که می خواهید در شاد در سناد استفاده کنید، تصحیح کنند. لیست را از طریق منوی enter در مدرسه من و با انتخاب گزینه حذف دانش آموز، برنامه شاد را از گوشی خود حذف کنید و آخرین نسخه را فقط از طریق سایت shad.ir دانلود و نصب کنید، سپس وارد شوید و مجددا احراز هویت شوید.

چرا در برنامه شاد پیام ها و ویدیو ها ارسال نمی‌شود؟

دلیل این است که شما از گالری دسترسی دارید، باید به آن اجازه دسترسی به گالری شما را بدهید.

چرا برنامه شاد روی گوشی من نصب نمی شود؟

اگر برنامه Shad اصلا روی گوشی شما نصب نیست، ابتدا باید این مشکل را برطرف کنید. برنامه ها و فایل های اضافی و غیر ضروری را از گوشی حذف کنید و حافظه را آزاد کنید. نسخه اندروید شما باید 4.4 یا بالاتر باشد. اگر گوشی iOS دارید، نمی توانید Shad را نصب کنید و باید از برنامه های شبیه ساز اندروید روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود استفاده کنید.

راه حل مشکل خارج شدن از برنامه هنگام ورود چیست؟

حافظه گوشی را بررسی کنید و در صورت پر بودن، فایل ها و برنامه های غیر ضروری را حذف کنید.

مدرسمو عوض کردم چرا تو کلاسای مدرسه ی جدید نمیتونم عضو شم ؟

منتظر بروزرسانی شاد باشید و از مدیر و معلمان خود بخواهید در گروه های مطالعه به شما ملحق شوند.

چرا پیام های کلاسی نه میاره و نه میره مینویسه در حال بروزرسانی؟

گاهی اوقات ممکن است به دلیل ترافیک بالای شبکه، به روز رسانی پیام های شما کمی طول بکشد، اما البته شرکتی که این برنامه را اجرا می کند، ظرفیت و زیرساخت Happy را بهبود می بخشد و ارتقا می دهد. اما اگر بعد از چند دقیقه همچنان در وضعیت به‌روزرسانی باقی بماند، ممکن است مشکل به این دلیل باشد که اتصال اینترنت شما قطع شده است. بنابراین ابتدا مطمئن شوید که دستگاه شما به اینترنت متصل است.

چرا به عنوان نقش معلم که وارد می شوم و کد ملی میزنم پیام میاد که اطلاعات وارد شده صحیح نمی باشد؟

اگر معلمی در سامانه سناد درسی از سوی مدیران مدارسی که امسال تدریس می کنید به او اختصاص داده اند، دوباره در بخش (مدیریت کاربر) و در بخش (مدیریت دانش آموز -> مدارک تحصیلی) و طبقه بندی خود را نیز بررسی کنید. آن را به طور کامل همه باید یک شماره تلفن داشته باشند. در تمام مدارسی که تدریس می کنید حتماً برای شما یک عدد در سامانه سناد وارد کرده اند و این شماره باید عدد مبارک شما باشد.

چرا شاد رسانه ها را باز نمیکند؟

نصب نسخه جدید در قسمت تنظیمات – دیتا و ذخیره سازی – افزایش سرعت دانلود فیلم و … سعی کنید از سیم کارت اینترنت 4G استفاده کنید، ممکن است گوشی مشکل داشته باشد، برای نرم افزار مناسب به سرویس تلفن مراجعه کنید. برای خواندن فایل ها را برای شما نصب کنید.

مشکل احراز هویت من هنوز با مشکل مواجه هست لطفا بررسی کنید من هنوز کلاسم در شاد نیومده مشکل احراز هویت داره. چه کار باید انجام دهم؟

شما باید با شماره قبلی، شماره ثبت شده در گواهی توسط مدیر، احراز هویت کنید.

راه حل ترک گروه سهوی همکاران از شاد چیست؟

در حال حاضر ورود همکار با شماره جدید در سیستم بسیار مشکل است. در صورت دریافت روش جدید به شما اطلاع داده خواهد شد.

چرا وقتی یک گروه در برنامه شاد ساختیم وهمه دانش آموزان را با شماره عضو گروه کردیم یک دانش آموز ترک گروه می کند دوباره نمیتوان آن را عضو گروه کرد؟

در تنظیمات حریم خصوصی و امنیتی تلفن همراه دانش آموز، گزینه عضویت در گروه ها و کانال ها باید روی “همه” تنظیم شود.

روش وارد شدن مجدد دانش آموز در کلاس چیست؟

شماره دانش آموز را ذخیره کرده و به گروه اضافه کنید امکان ارسال پیام در گروه را فعال کنید تا گزینه خروج از گروه از پایین گروه حذف شود.

چرا بعد از احراز هویت در شاد برای من اطلاعات سال قبل میاد؟

متاسفانه اطلاعات شما به دلیل عدم آپدیت شاد از طرف سناد بروز رسانی نشده است. به محض آپدیت، مشکل حل می شود.

تولید لینک عضویت چگونه انجام می شود؟

برای کانالی که قبلا ایجاد کرده اید، می توانید مانند سایر کانال های شبکه های اجتماعی، خودتان نام کاربری ایجاد کنید، اما در حال حاضر امکان ایجاد لینک برای گروه ها وجود ندارد.

چرا شادمن از برنامه خارج میشه و نمیتونم عکس بفرستم؟

حافظه گوشی خود را پاک کنید و همچنین حجم فایل عکس را کاهش دهید.

در هنگام ورود به کلاس ها بعد از چند دقیقه از شاد بیرون می روم. برای حل این مشکل چه کار باید انجام دهم؟

حافظه گوشی شما کم است و باید هر از چند گاهی محتویات پوشه اندروید و سپس داده ها را حذف کنید و سپس محتویات پوشه را سایه بزنید.

منبع: سیستم رهبر مبارک

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نيما

سلام! ممنون بابت مقاله مفیدی که نوشتی. به نظرم اگر شاد این امکان رو اضافه کنه، خیلی بهتر میشه و کاربران راحت‌تر می‌تونن ارتباط برقرار کنن. امیدوارم مسئولین به این موضوع رسیدگی کنن.

ياسين

واقعا همیشه به این مقاله ها نگاه می کردم و هیچ وقت نتونستم پیام بدم، خیلی خوشحالم که توضیحاتی که در این مقاله داده شده استفاده کردم و حالا می توانم کامنت خودم را بنویسم. ممنونم!

دکمه بازگشت به بالا