چرا در سامانه ثنا سریال شناسنامه اشتباه است

اگر سوالی در مورد ورود به سری شناسنامه در صنعا دارید

اگر سوالی در مورد ورود به سری شناسنامه در صنعا دارید

معرفی

همانطور که می دانید اخیرا اکثر امور مربوط به قوه قضاییه به صورت کاملا آفلاین و آنلاین انجام می شود. به همین دلیل لازم است همه مردم ایران از نحوه استفاده از این خدمات آگاه باشند. شرط استفاده از خدمات الکترونیک قوه قضائیه ثبت نام ثنا می باشد یعنی افراد باید در سامانه ثنا ثبت نام کرده و هویت خود را احراز هویت کرده باشند ( احراز هویت آفلاین از ثنا بخوانید ) و رمز عبور ثنا را دریافت کرده باشند. در یکی از قسمت ها و مراحل ثبت نام در سامانه ثنا، افراد باید شماره سریال شناسنامه خود را وارد کنند؛ اما اغلب اتفاق می افتد که برخی از افراد برای وارد کردن سری شناسنامه در سامانه ثنا دچار مشکل می شوند و در هنگام ورود به سری شناسنامه خود با خطای سری شناسنامه در سامانه ثنا مواجه می شوند. خطای سریال شناسنامه در سامانه ثنا دلایل مختلفی دارد که در این مقاله به آن می پردازیم.

راه صحیح ورود به سری شناسنامه در صنعا چیست؟

سری شناسنامه یکی از مشخصات مهم مورد نیاز در بسیاری از ثبت نام های اینترنتی است. افراد برای ثبت نام در سامانه ثنا یا بازیابی رمز در این سامانه باید شماره سریال شناسنامه خود را وارد کنند. اما چگونه می توان وارد سری شناسنامه های صنعا شد؟ چرا گاهی مردم در سامانه ثنا با مشکل اشتباه سری شناسنامه مواجه می شوند؟
سری شناسنامه در صفحه اول شناسنامه قدیم و جدید نوشته شده است که شامل یک حرف الفبا، یک اسلش (/) و یک عدد 6 رقمی است. . برای مثال می توانید نمونه ای از شماره سریال شناسنامه را در زیر مشاهده کنید.

52/876230d

همانطور که در شماره سریال شناسنامه بالا مشاهده می کنید، در سمت چپ شماره سریال (D) یک حرف و در سمت راست سری شماره یک عدد 6 رقمی (876230) نوشته شده است. نحوه وارد کردن شماره سریال شناسنامه در ثنا به این صورت است که فقط باید این شماره سریال شناسنامه 6 رقمی (یعنی 876230) را در سامانه ثنا وارد کنید. به عبارت دیگر نیازی به وارد کردن شماره دو رقمی یا وارد کردن حروف سریال شناسنامه (حرف د)
در تصویر زیر یک شناسنامه قدیمی را مشاهده می کنید. همانطور که مشاهده می کنید در صفحه اول و دوم شناسنامه در سمت راست آن عددی وجود دارد که شماره سریال شناسنامه های قدیمی است.نحوه ورود به سری شناسنامه در سامانه ثنا می باشد. که افراد باید شماره سریال 6 رقمی شناسنامه را وارد کنند.

اگر شماره شناسنامه جدیدی دارید، شماره سریال شناسنامه در پایین صفحه اول شناسنامه شما درج شده است. به تصویر زیر دقت کنید. برای ورود سری شناسنامه به سامانه ثنا کافیست شماره سریال 6 رقمی شناسنامه های جدید را وارد کنید.

چرا خطای سریال شناسنامه در سامانه ثنا رخ می دهد؟

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است برای برخی افراد پیش بیاید این است که در سامانه ثنا با خطای سریال شناسنامه مواجه می شوند. علت این اتفاق بسیار متنوع است و گاهی اوقات می توان این مشکل را به راحتی حل کرد و گاهی اوقات مشکل از خود سیستم است.

دلیل خطای سریال شناسنامه در سامانه ثنا ممکن است این باشد که شما برای ثبت نام از گوشی هوشمند استفاده می کنید و کاراکترهای وارد شده از صفحه کلید گوشی هوشمند شما توسط سیستم قابل تشخیص نیست.
گاهی اوقات ممکن است مشکلی پیش بیاید. در صنعا به عنوان مثال، شماره سریال شناسنامه دو رقمی را وارد می کنید یا در هنگام ورود به سری، حرف مربوط به سری شناسنامه را تایپ می کنید.

سری شناسنامه ثنا فقط یک عدد 6 رقمی است.

اگر سری شناسنامه در سامانه ثنا اشتباه باشد چطور؟

در صورتی که با خطای اشتباه بودن شماره سریال شناسنامه در سامانه ثنا مواجه شدید، می توانید راه حل های زیر را امتحان کنید. امیدواریم با استفاده از یکی از راه حل های زیر مشکل شما حل شود.
قبل از توضیح راه حل ها، باید مطمئن شوید که شماره سریال شناسنامه ای که برای ورود به سیستم باید استفاده شود، فقط یک عدد 6 رقمی بدون حروف، حروف الفبا و اسلش (/) باشد.

استفاده از لپ تاپ یا کامپیوتر
اگر از گوشی های هوشمند برای وارد کردن شماره سریال شناسنامه در سامانه ثنا استفاده می کنید و در سامانه ثنا با خطای سریال شناسنامه مواجه شدید. اولین توصیه ما این است که گوشی هوشمند خود را کنار بگذارید و از لپ تاپ یا رایانه استفاده کنید. این مشکل در اکثر موارد مربوط به صفحه کلید و کاراکترهای ایجاد شده در هنگام وارد کردن شماره سریال شناسنامه در ثنا می باشد.

تغییر مرورگر
اگر از لپ‌تاپ یا کامپیوتر استفاده می‌کنید اما همچنان با خطای سریال شناسنامه در سامانه ثنا مواجه هستید، مرورگر خود را تغییر دهید. بهترین مرورگرهای ویندوز برای ثبت نام در این سیستم یا هر سیستم دیگری کروم یا فایرفاکس هستند. حتما از یکی از این مرورگرها استفاده کنید.

مرورگر خود را آپدیت کنید
گاهی مشکل وارد کردن شماره سریال شناسنامه در سامانه ثنا با آپدیت مرورگر ویندوز و یا گوشی های همراه حل می شود. شما همچنین می توانید این راه حل را امتحان کنید.

زبان کامپیوتر یا موبایل خود را تغییر دهید
در بسیاری از مواقع مشکل خطای شماره سریال شناسنامه در سامانه ثنا زمانی رخ می دهد که زبان ویندوز یا گوشی های هوشمند روی فارسی یا برعکس انگلیسی تنظیم شود. در این مرحله، ممکن است مشکلاتی در وارد کردن اطلاعات عددی وجود داشته باشد. پس اگر هنگام وارد کردن شماره سریال شناسنامه در صنعا با خطا مواجه شدید، می توانید این راه حل را نیز امتحان کنید و زبان کامپیوتر و لپ تاپ خود را تغییر دهید و سریال را دوباره وارد کنید.

به مراکز خدمات الکترونیک قوه قضائیه مراجعه کنید اقامت با شناسنامه خودت برو باهاشون بحث کن.

نتیجه گیری:

همانطور که می دانید برای استفاده از کلیه خدمات دادگستری الکترونیکی افراد باید در سامانه ثنا ثبت نام کنند. اما گاهی پیش می آید که افراد هنگام ثبت نام در این سامانه یا بازیابی رمز شخصی در این سامانه با مشکل تنظیم اشتباه شناسنامه در سامانه ثنا مواجه می شوند. این مشکل به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد، البته راه حل های مختلفی برای رفع خطای سریال شناسنامه در سامانه ثنا وجود دارد که در این مقاله به توضیح آن ها پرداخته ایم. در پایان توصیه می کنیم اطلاعیه الکترونیکی را نیز مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

سوالات متداول

1- نحوه وارد کردن سریال شناسنامه در سامانه ثنا چگونه است؟

نحوه وارد کردن سریال شناسنامه در ثنا به این گونه است که شما تنها باید این عدد ۶ رقمی سریال شناسنامه را وارد کنید.

2- خطای سریال شناسنامه در سامانه ثنا به چه دلیلی رخ می دهد؟

خطای سریال شناسنامه در سامانه ثنا ممکن است به دلیل استفاده کردن از گوشی به جای کامپیوتر باشد و یا به دلیل غلط وارد کردن سریال شناسنامه .

3- در صورت بروز خطای اشتباه بودن سریال شناسنامه در سامانه ثنا چه کنیم؟

۱- از کامپیوتر استفاده کنید ۲- مرورگر خود را عوض کنید  ۳- آپدیت مرورگر ۴ -عوض کردن زبان کامپیوتر

اگر سوالی در مورد ورود به سری شناسنامه در صنعا دارید

اگر سوالی در مورد ورود به سری شناسنامه در صنعا دارید

شما می توانید درخواست خود را برای ارزیابی حقوقی مستقیما ارسال کنید و در اسرع وقت از آنها پاسخ بگیرید.

توجه، هر روز فقط می توانید 3 درخواست کارشناسی حقوقی رایگان یا تماس مستقیم با کارشناس ثبت کنید.

اگر از کاربران سامانه ثنا هستید و یا حتی قصد ثبت نام در این سامانه را دارید، ممکن است هنگام ثبت نام ندانید که چگونه شماره سریال شناسنامه را در سامانه ثنا وارد کنید ثبت نام یا بازیابی رمز عبور در صورت فراموشی با خطا در سامانه ثنا با سری شناسنامه ها مواجه خواهید شد، البته در برخی موارد ممکن است خطا توسط خود سامانه ایجاد شود. برای رفع این مشکل در زیر راه حل های مختلفی را برای شما شرح داده ایم.

چگونه می توانم یک سری شناسنامه را وارد سامانه ثنا کنم؟

یکی از اطلاعات ضروری که برای ثبت نام در سامانه ثنا نیاز داریم نحوه صحیح وارد کردن شماره سریال شناسنامه است. سری شناسنامه شامل 8 عدد، یک حرف الفبا و یک اسلش (/) است که معمولا در صفحه اول شناسنامه نوشته می شود.

نمونه ای از مجموعه جدید شناسنامه

نمونه سریال شناسنامه قدیمی

برای وارد کردن شماره سریال شناسنامه در سامانه ثنا فقط باید یک شماره 6 رقمی وارد کنید. به عبارت دیگر، شما نیازی به اعداد و حروف دو رقمی الفبا ندارید. (هم برای افرادی که شناسنامه جدید دارند و هم برای افرادی که شناسنامه قدیمی دارند)

چرا خطای سریال شناسنامه در سامانه ثنا رخ می دهد؟

گاهی ممکن است کاربر هنگام وارد کردن شماره سریال شناسنامه با خطا در شماره سریال شناسنامه در سامانه ثنا مواجه شود. این خطا به دلایل مختلف ممکن است برای هر فردی رخ دهد. در بدترین حالت ممکن است مشکل از خود سیستم ثنا باشد و باید منتظر رفع کامل مشکل باشید.

اما به طور کلی خطای سریال شناسنامه در سامانه ثنا ممکن است به این دلیل باشد که شما از گوشی هوشمند برای ثبت نام استفاده می کنید و برخی از کاراکترهای صفحه کلید تلفن همراه شما توسط سامانه ثنا قابل تشخیص نیستند. البته ممکن است در برخی مواقع نحوه وارد کردن شماره سریال شناسنامه را در ثنا ندانید و به جای کد 6 رقمی، تمامی اعداد و حروف را وارد کنید.

اگر با رعایت این 2 مورد همچنان مشکل شما حل نشد می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و در کمتر از یک ساعت مشکل برطرف می شود و به راحتی می توانید در این سامانه ثبت نام کنید.

در صورت ثبت نام جهت دریافت اطلاعیه خود در سامانه ثنا می توانید اطلاعیه الکترونیکی را از سامانه ثنا مطالعه نمایید.

برای رفع خطای شماره سریال شناسنامه اشتباه در سامانه ثنا 5 راه حل پیش رو دارید; قبل از بررسی راه حل ها، به یاد داشته باشید که شماره سریال 6 رقمی را از شناسنامه خود وارد کنید.

1_ تغییر مرورگر: بهترین مرورگرهای لپ تاپ و کامپیوتر برای ویندوز که می توانید برای ثبت نام در سامانه ثنا استفاده کنید کروم و فایرفاکس هستند.

2_ مرورگر خود را آپدیت کنید: گاهی با آپدیت مرورگر لپ تاپ و موبایل، مشکل وارد کردن شماره سریال شناسنامه در صنعا حل می شود.

3- استفاده از لپ تاپ یا کامپیوتر به جای گوشی هوشمند: اگر از جمله افرادی هستید که برای ثبت نام در سامانه ثنا از تلفن همراه استفاده کرده اید و با خطای شماره سریال شناسنامه مواجه شده اید، بهتر است از لپ تاپ استفاده کنید. یا کامپیوتر، در این سیستم ثبت نام کنید، زیرا مشکل از کاراکترهایی است که با گوشی خود تایپ می کنید.

4_ زبان کامپیوتر یا مرورگر خود را تغییر دهید: یکی از دلایل خطای سریال شناسنامه در سامانه ثنا مربوط به زبان سیستم یا تلفن همراه شماست، یعنی ممکن است هنگام وارد کردن اطلاعات عددی با خطا مواجه شوید. با تغییر زبان کامپیوتر یا موبایل خود می توانید این مشکل را حل کنید.

اگر پس از امتحان راه حل های بالا همچنان با خطای سریال شناسنامه در سامانه ثنا مواجه شدید، بهتر است با همراه داشتن شناسنامه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضاییه در نزدیکی محل سکونت خود مراجعه کنید.

آخرین کلمه

خطای سریال شناسنامه در سامانه ثنا یکی از خطاهایی است که ممکن است هنگام ثبت نام در سامانه ثنا یا بازیابی رمز عبور با آن مواجه شوید. علت این مشکل می تواند استفاده از تلفن همراه یا حتی نسخه مرورگر شما باشد، البته گاهی اوقات خطا از سرورهای سایت سامانه ثنا می باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد نحوه صحیح وارد کردن سری شناسنامه ها در سامانه ثنا و اشتباه بودن سری شناسنامه ها در سامانه ثنا می توانید با مشاورین مجموعه ما تماس حاصل فرمایید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مائده

خیلی مقاله جالبی بود. من همیشه فکر می‌کردم سامانه ثنا عالیه، ولی متاسفانه این مقاله به من نشون داد که یه سریال اشتباه در سامانه ثنا باعث میشه که اطلاعات افراد بهم ریخته بشه. خیلی خوبه که این مشکلات رو به ما گفتید. ممنونم!

دکمه بازگشت به بالا