چرا خونه من همیشه کثیفه

من از ساعت 11 صبح تا 9 شب کار می کنم و در خانه نیستم، یعنی ساعت 11 صبح می روم و ساعت 9 صبح برمی گردم، اما خونم همیشه پاک است و غذای من آماده است. به خانه می آید، سعی کردم همیشه مرتب باشم، در حالی که خانه مادرش همیشه به هم ریخته است و او به آن عادت کرده است.

کاری که من می کنم این است که هر چه می توانم بردارم می گذارم – وقتی از بیرون می آیم، سریع لباس هایم را در کمد می گذارم، غذایی که آماده می کنم، تا زمانی که ظرف ها کثیف شوند، آن را در ماشین می گذارم – وقتی غذا را تمام کردیم، بلافاصله بشقاب ها و غذاها را جمع می کنم و میز را با دستمال پاک می کنم – عصر، قبل از خواب، در خانه می خوابم، هر چیزی که روی آن نیست، می گذارم، حتی ریموت تلویزیون را روی آن می گذارم و چیزهایی مثل آن – اینطوری است که شما همیشه صبح از خواب بیدار می شوید، خانه تمیز است و انرژی دارید. عصر که به خانه می آیید، خانه تا زمان خواب تمیز است. که همه چیز دوباره به جاش برمی گردد

استفاده از بهترین محصولات یا داشتن جدیدترین نسل لوازم خانگی، زیبایی خانه را تضمین نمی کند. گاهی حتی اگر هر روز خانه را تمیز کنید، خانه کثیف به نظر می رسد. این به دلیل بهداشت ضعیف یا عادت های بد است.

دیدن یک خانه کثیف بعد از تمیز کردن، ناخوشایند است، به خصوص زمانی که آن را روزانه تمیز می کنید. به همین ترتیب بی نظمی و کثیفی در خانه به آرامش ساکنان خانه آسیب می رساند. چگونه آن را حل کنیم؟ نکته اصلی این است که کمی جلوتر بروید و روال هایی مانند آنچه را که برای شما توضیح می دهیم اتخاذ کنید.

چرا باید خانه را تمیز کنید؟

پاسخ ساده است: برای سلامتی. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، تمیز کردن گام مهمی در از بین بردن بیشتر میکروب ها در سطوح خانگی است.

استدلال این موسسه این است که با استفاده از فرمول های خانگی همراه با مواد شوینده، تعداد میکروارگانیسم ها و خطر عفونت به حداقل می رسد. همانطور که CDC توصیه می کند، عاقلانه است که با این گزینه ها قبل از متوسل شدن به سایر مواد شیمیایی تمیز کنید.

علاوه بر این، تمیزی محیط خانه را راحت و زیبا می کند و حتی بر رفاه عاطفی تأثیر می گذارد. هر بار که خانه را تمیز می کنید، به سلامت جسمی و روحی خود کمک می کنید.

نظافت و نظم در خانه چقدر برای سلامت جسمی و روحی مفید است؟ عدم وجود به هم ریختگی در تحریک بیش از حد ایجاد شده توسط مجموعه ای از محرک های بصری، مانند اتاق های مختلف پراکنده در اطراف خانه، دامنه کمتری دارد.

7 نکته کلیدی برای تمیز نگه داشتن خانه

مهم نیست که چقدر خانه را تمیز می کنید، اینها دلایلی است که خانه را کثیف می کند. وقتی به تمیز کردن خانه ادامه می دهید و تصویر خانه کثیف می ماند چه اتفاقی می افتد؟ برخی از عوامل ذکر شده در زیر ممکن است اعمال شوند.

بدبو

معطر کردن خانه آرامش بخش است و حس تمیزی را منتقل می کند. همانطور که مقاله‌ای در Revista Mexicana de Sociología می‌گوید، همانطور که ما بر اساس بوی آن خوب یا بد بودن یک وعده غذایی را قضاوت می‌کنیم، در مورد محیط خانه نیز همینطور است.

بنابراین استفاده از طعم های طبیعی راهی برای همکاری با هماهنگی و درک نظم است. اسطوخودوس، دارچین و کاج رایحه های ایده آلی هستند. معطر کردن با اسطوخودوس یک راه آسان برای خوشبو کردن فضا پس از تمیز کردن است.

گرد و خاک

گردگیری شامل تمیز کردن قالب‌ها، دیوارها، ترک‌های درب و هر قسمتی است که هر چقدر هم که کوچک باشد، پر از ذرات آلوده است.

تصور کنید بازدیدکننده ای از راه می رسد، دستگیره در را می گیرد و دستش گرد و خاک می شود. احتمالاً فکر می کند بقیه خانه هم کثیف است.

هنگام تمیز کردن، حتی به یاد داشته باشید که قرنیز را تمیز کنید. مواردی که در آن گرد و غبار جمع می شود و به منبع کنه های گرد و غبار تبدیل می شود عبارتند از:

تخت
مبلمان
قفسه کتاب
قفسه

حتی اگر تمیز کنی، تاریکی خانه را کثیف می کند

وقتی نور کافی در اتاق ها وجود ندارد، محیط خانه کثیف به نظر می رسد. به خصوص در خانه هایی که ورودی روشن ندارند باید از لامپ های سفید و کم مصرف استفاده کرد، زیرا باعث ایجاد حس فضا و بهداشت می شود.

از طرف دیگر، اگر نور طبیعی به نفع شماست، سعی کنید از پرده های روشن استفاده کنید و گیاهان را در مکان های کلیدی قرار دهید. این استراتژی ها ظاهر هر اتاق را به طور چشمگیری بهبود می بخشد و آن را تمیز می کند.

عدم برنامه ریزی برای نظافت هفتگی یا ماهانه

جارو زدن به تنهایی کافی نیست. اگر نظافت اولیه هفتگی و نظافت عمیق را حداقل یک بار در ماه برنامه ریزی کنید، خانه تمیز به نظر می رسد. اقدامات هفتگی شامل شستن حمام، شستشوی کف و گردگیری مبلمان است.

حالا با آمادگی بیشتر، یک روز از ماه را به این کارها اختصاص دهید و نظافت کشوها، کابینت ها، پنجره ها و درها را اضافه کنید. ایده این است که تمام فضاها را بپوشانید و از فرصت استفاده کنید تا وسایلی را که در شرایط بدی هستند دور بریزید و آنچه را که نیاز ندارید اهدا کنید.

کف های ترک خورده

اگر مشکلی در کف ها وجود دارد و اکنون نمی توانید آن را برطرف کنید، وقت آن است که آن را بپوشانید. باز گذاشتن آن احساس بی خیالی می دهد. برای جلوگیری از هر گونه ناراحتی، فرشی قرار دهید که با دکور مطابقت داشته باشد و از پخش شدن فضا جلوگیری کند.

ظروف را کثیف بگذارید

همانطور که از ظروف و کارد و چنگال استفاده می کنید، آنها را بشویید، خشک کنید و کنار بگذارید. تا کوهی از ظروف باشد، خانه به هم نمی‌ریزد.

چیزی را در سینک یا روی پیشخوان انباشته نکنید. حتی اگر خستگی تاثیر خود را بگذارد، بهتر است چند دقیقه برای شستن چیزهای کثیف سرمایه گذاری کنید.

ابزار تمیز کردن نامناسب

ابزارهای نظافتی شایسته این هستند که در شرایط خوبی باشند. جاروهای فرسوده، پارچه های پاره شده و خاک انداز خالی از دیگر وسایلی هستند که جلوه خانه را کم می کنند. ابزارهای نظافتی را تمیز کنید و در صورتی که چرخه استفاده خود را کامل کرده اند، آنها را تعویض کنید.

وجود لکه روی سینک، آینه و تلویزیون

تقریباً اجتناب ناپذیر است که سینک، آینه و تلویزیون لکه دار نشوند. اگر آنها را برای روزهای زیادی کثیف رها کنید، از بین بردن لکه ها دشوار می شود و ممکن است باقی بمانند و به ظاهر کثیف خانه می افزایند.

حتما سینک را عاری از لکه و کثیفی بگذارید. آینه ها را با یک پارچه میکروفیبر یا روزنامه تمیز کنید و روی صفحه نمایش از مواد ضدعفونی کننده شیشه یا محلول های سرکه استفاده کنید.

سرکه به دلیل اسیدی بودن، رسوب آهک، مواد آلی را از بین می برد و ذرات صابون را رقیق می کند و در عین حال از کپک زدگی جلوگیری می کند و محیطی تازه را فراهم می کند.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله ” با این روش ها اجاق گاز را تمیز و پرانرژی کنید ” را مطالعه کنید.

نادیده گرفتن چربی ها در آشپزی

میزها و کابینت های نزدیک اجاق گاز در اثر روغنی که برای پخت و پز استفاده می کنید چرب و کثیف می شوند. اگر روکش کابینت مات باشد، لکه های چربی بیشتر نمایان می شود و ظاهر تمیز آشپزخانه را از بین می برد. برای این کار استفاده از سرکه و جوش شیرین توصیه می شود.

1/5 – (1 امتیاز)

لطفا به خودت توهین نکن

شوهرم چی میگه که حسادت کنه؟

بدن شما قطعا به ویتامین نیاز دارد

فکر میکنی تنبلی اما نیستی برو دکتر

و سعی کنید در زمان مناسب بخوابید

شب زود به رختخواب بروید، وقتی صبح زود از خواب بیدار می شوید، خود به خود می خواهید کرامت خود را جستجو کنید و به آن برسید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا