چرا خرگوش یهو میپره

علائم هشدار دهنده مرگ خرگوش خود را بشناسید تا در صورت وقوع، بتوانید تشخیص دهید که خرگوش در حال مرگ است و به تسکین علائم هشدار دهنده مرگ خرگوش کمک کنید. اگر خرگوش شما پیر یا بیمار است، ممکن است نگران علائم هشدار دهنده مرگ آن باشید. با گذشت زمان و با مراقبت و بزرگ کردن خرگوش خود، متوجه خواهید شد که کدام رفتار خرگوش طبیعی و کدام غیرطبیعی است. هر گونه تغییر در رفتارهای طبیعی کلی خرگوش نشان دهنده یک مشکل سلامتی یا حتی مرگ حیوان خانگی شما است.

طول عمر خرگوش اهلی بین 6 تا 12 سال است. علائمی که نشان می دهد خرگوش در شرف مرگ است شامل امتناع از غذا خوردن، بی حالی بیش از حد و غیر طبیعی، مشکل در تنفس یا تغییرات ناگهانی در علائم حیاتی است. دمای بدن خرگوش در این حالت می تواند بین 100 تا 104 درجه فارنهایت باشد و ضربان قلب آن باید بین 180 تا 250 ضربه در دقیقه باشد.

بیماری های پوستی مانند میازیس یا “فلستر” نیز نشانه هایی از مرگ احتمالی برای خرگوش شما هستند. علاوه بر این، بسیاری از خرگوش ها در آخرین ساعات زندگی خود از اسپاسم عضلانی غیرارادی رنج می برند.

همانطور که دوست داشتن و مراقبت از خرگوش طبیعی است، مرگ خرگوش نیز بخشی طبیعی از زندگی حیوان خانگی شماست. دانستن علائم هشدار دهنده اصلی مرگ خرگوش بسیار مهم است. این دانش به شما کمک می کند بدانید چه زمانی خرگوش خود را برای مراقبت های ویژه نزد دامپزشک ببرید و شما را برای بدترین سناریوی ممکن از دست دادن خرگوش آماده می کند.

از کجا متوجه می شوید که خرگوش در حال مرگ است؟

خرگوش ها به طور طبیعی می توانند زندگی سالم و نسبتا طولانی داشته باشند. خرگوش ها اگر در داخل خانه نگهداری شوند، می توانند بین 6 تا 12 سال زندگی کنند.

خرگوش های کوچکتر از خرگوش های بزرگتر عمر می کنند. رکورد جهانی پیرترین خرگوش زنده در کمال تعجب به یک خرگوش مینیاتوری خاکستری (کوتوله) 16 ساله تعلق دارد.

با نزدیک شدن به پایان عمر خرگوش شما، شرایط فیزیولوژیکی بدنش تغییر می کند. به لطف این تغییرات، می توانید متوجه مرگ قریب الوقوع خرگوش شوید و اقدامات لازم را انجام دهید. ظاهر هر یک از این علائم به تنهایی احتمالاً نشانه ای از بیماری است و لزوماً نشانه ای از مرگ قریب الوقوع خرگوش شما نیست.

با این حال، اگر چندین مورد از این علائم در خرگوش شما وجود داشته باشد، ممکن است نشان دهد که خرگوش شما نزدیک به مرگ است. دانستن علائم مرگ خرگوش به شما کمک می کند تا پایان عمر خرگوش خانگی خود را کنترل کنید.

امتناع از خوردن

نشانه ای که به راحتی قابل مشاهده است، امتناع خرگوش از خوردن است. خرگوش باید مقدار زیادی یونجه، علف و سبزیجات سبز بخورد تا نیازهای غذایی خود را برآورده کند. اگر خرگوش شما اصلا غذا نمی خورد، ممکن است مشکلی وجود داشته باشد.

به گفته دامپزشکان دانشگاه ادینبورگ، می توان انتظار داشت که یک خرگوش بالغ کمتر از یک خرگوش جوان بخورد. یک خرگوش در حال رشد به انرژی بیشتری نیاز دارد و می تواند تا دو برابر یک بزرگسال غذا بخورد.

اگر خرگوش بالغ شما به اندازه دوران جوانی خود غذا نمی خورد، این لزوماً جای نگرانی نیست. یک حیوان سالم ناخودآگاه غذا می خورد تا مواد مغذی مورد نیاز خود را برای زنده ماندن دریافت کند و اگر نیاز روزانه را دریافت کند، دیگر نیازی به مجبور کردن خرگوش به خوردن غذای بیشتر نیست.

با این حال، اگر خرگوش شما اشتها ندارد، می تواند نشانه ای از بیماری یا مرگ قریب الوقوع باشد. بسیاری از بیماری ها، چه جسمی و چه روحی، می توانند اشتهای خرگوش را سرکوب کنند. کمبود اشتها نیز می تواند نشانه پیری باشد. اگر نگران تامین مواد مغذی مورد نیاز خرگوش خود به دلیل بی اشتهایی هستید، با دامپزشک مشورت کنید.

خرگوش ها عموما از نظر بدنی فعال هستند. البته میزان فعالیت بدنی از خرگوشی به خرگوش دیگر می تواند متفاوت باشد. با گذشت زمان و نگهداری و بزرگ کردن خرگوش، متوجه می شوید که سطح فعالیت طبیعی آن چقدر است.

اگر خرگوش شما به طور غیرعادی غیرفعال شد، علاقه خود را به بازی از دست داد و تمایلی به ورزش نداشت، این می تواند نشانه ای از مرگ او باشد.

توجه!

بی حالی ناگهانی نیز می تواند نشانه استرس باشد. برای اینکه از شدت بی حالی خرگوش خود مطلع شوید، او را به محیطی آرام و عاری از عوامل استرس زا مانند گرما و صدا ببرید. اگر خرگوش شما آرام شد و دوباره شروع به بازی کرد، بی حالی آن به دلیل استرس است.

اما اگر خرگوش بدون توجه به شرایط هیچ علاقه ای به این فعالیت نشان ندهد، حیوان خانگی شما ممکن است بیمار یا نزدیک به مرگ باشد. در این شرایط بهتر است او را در پتو بپیچید و سعی کنید با استفاده از سرنگ مقدار کمی آب به او بدهید تا بنوشد. اگر خرگوش شما از نوشیدن آب امتناع کرد، او را مجبور به این کار نکنید، زیرا ممکن است خفه شود.

مشکلات پوستی

خرگوش ها بسیار دوستانه هستند و وسواس زیادی برای تمیز نگه داشتن خود دارند. با این حال، خرگوشی که حال خوبی ندارد و سلامت حیوان خانگی اش با مشکلاتی مواجه است، کمتر به نظافت آن توجه می کند. یک خرگوش سالم پوستی سالم، نرم و تمیز دارد، اما خرگوش بیمار ممکن است پوستی بیش از حد چرب یا کدر داشته باشد. این عدم مراقبت از کت می تواند نشانه اولیه یک بیماری پوستی باشد.

خرگوش ها در برابر بیماری های پوستی مختلف آسیب پذیر هستند. این بیماری ها شامل بیماری های انگلی، بیماری های عفونی و تومورهای پوستی است. برخی از این بیماری های پوستی می توانند منجر به مرگ شوند.

علائم این بیماری های پوستی شامل لکه های طاسی، شوره سر و پوسته پوسته شدن پوست است.

میازیس

میازیس که معمولاً به عنوان “اعتصاب مگس” شناخته می شود، یک بیماری پوستی بالقوه کشنده برای خرگوش ها است. این بیماری توسط مگس هایی ایجاد می شود که تخم های خود را در پوست خرگوش می گذارند. اگر خز خرگوش با ادرار یا مدفوع آلوده شود، اگر بدن خرگوش خیس شود، یا اگر خرگوش بیش از حد عرق کند، احتمال بروز این اختلال بیشتر است.

تخم مگس به دلیل تجمع رطوبت، مدفوع یا ادرار روی پوست خرگوش شما رسوب می کند. گره های سیاه تخم مگس که روی پوست خرگوش شما قابل مشاهده است یکی از مهم ترین نشانه های مرگ قریب الوقوع است.

اگر روی پوست خرگوش خود مشاهده کردید تخم مگس یا کرم، فورا او را نزد دامپزشک ببرید. این یک مشکل جدی است که نیاز به توجه دامپزشکی دارد.

میازیس با آنتی بیوتیک قابل درمان است. اما اگر درمان این بیماری زود شروع نشود، خرگوش می میرد.

تغییرات در علائم حیاتی

با نزدیک شدن به مرگ، علائم حیاتی حیوان از حد طبیعی خارج می شود. علائم حیاتی حیوانات شامل دما (دمای بدن) و ضربان قلب است. مقدار مناسب علائم حیاتی طبیعی برای یک خرگوش سالم عبارتند از:

دما: 100-104 درجه فارنهایت

زمان پر کردن مویرگی: 2 ثانیه یا کمتر

تعداد تنفس: بین 30 تا 60 تنفس در دقیقه

ضربان قلب: بین 180 تا 250 ضربه در دقیقه

شما می توانید دمای بدن خرگوش را با دماسنج اندازه گیری کنید. تعداد ضربان قلب و تنفس را می توان با شمارش دقیق و تایمر تعیین کرد.

برای آزمایش زمان پر شدن مجدد مویرگی، لثه های خرگوش را به آرامی فشار دهید. هنگامی که فشار وارد می شود، رنگ پوست روشن می شود. پس از آزاد شدن فشار، مدت زمانی که طول می کشد تا آدامس به رنگ طبیعی خود بازگردد، زمان پر شدن مجدد مویرگی است.

اگر متوجه تغییر در علائم طبیعی خرگوش خود شدید، به خصوص اگر تغییر ناگهانی باشد، فوراً با دامپزشک تماس بگیرید.

دشواری در تنفس

خرگوش ها بیشتر از طریق بینی نفس می کشند تا از طریق دهان. تنفس دهانی می تواند نشانه ای از یک مشکل سلامتی در خرگوش ها باشد.

این بدان معنی است که گرفتگی بینی نشانه بیماری است. علائم مشکلات تنفسی عبارتند از:

تنگی نفس

سرفه

تنفس دهانی

عطسه کردن

آبریزش بینی

تنبلی

خس خس سینه

علاوه بر این، خرگوش ها در هنگام استرس بیشتر نفس می کشند. علل استرس در خرگوش می تواند شامل صداهای بلند، ازدحام، حضور شکارچیان و تعقیب و گریز باشد.

سعی کنید دلایل اصلی استرس را از بین ببرید و سپس ببینید که آیا تنفس خرگوش شما به حالت عادی باز می گردد یا خیر. در غیر این صورت، مشکل می تواند علت جدی تری داشته باشد. خرگوش نزدیک به مرگ تنفس پر سر و صدا و مختل دارد.

تغییرات در ادرار یا مدفوع

به دفعات ادرار و مدفوع خرگوش خود و همچنین رنگ و شکل آنها توجه کنید. تغییر در ادرار یا مدفوع ممکن است نشانه ای از مرگ خرگوش باشد. به تغییرات در بافت، رنگ یا بوی مدفوع توجه کنید. وجود هر گونه اثر خون در ادرار می تواند یک علامت هشدار دهنده باشد.

اگر خرگوش شما مدتی مدفوع نکرده باشد، این ممکن است نشان دهنده رکود در دستگاه گوارش حیوان باشد.

در چنین شرایطی، خرگوش شما مواد مغذی کافی را از رژیم غذایی خود دریافت نمی کند و علائم امتناع از خوردن را نشان می دهد. خرگوش برای زنده ماندن به سیستم گوارشی متحرک و فعال نیاز دارد. اگر خرگوش شما بیش از 6 ساعت مدفوع یا ادرار نکرده است، باید با دامپزشک خود تماس بگیرید تا مشخص شود که آیا درمان لازم است یا خیر.

اسهال یا مدفوع بیش از حد شل و آبکی از جمله علائم خرگوش در پایان عمر است. این علامت نشانه کم آبی بدن است. شناخته شده است که خرگوش ها چند دقیقه قبل از مرگ، روده های خود را به طور غیرقابل کنترلی آزاد می کنند.

صداهای غیر معمول

اگر خرگوش شما صداهای غیرعادی می دهد، می تواند نشانه ای از این باشد که حالش خوب نیست. خرگوش با خلق و خوی بد ممکن است دندان قروچه کند. یا وقتی احساس درد می کند، به خصوص اگر ترسیده باشد، جیغ می کشد. هنگامی که خرگوش به پایان عمر خود نزدیک می شود، به خصوص اگر یک بیماری بخشی از علت مرگ حیوان باشد، ممکن است ناله یا جیرجیر غیرارادی ایجاد کند.

صداهای ناشی از مشکلات تنفسی شامل عطسه، خروپف، نفس نفس زدن و خس خس سینه است.

لرزش بدن

اگر خرگوش شما حتی زمانی که هوا گرم است می لرزد، ممکن است در شوک باشد. علاوه بر این، اگر خرگوش با نزدیک شدن به لحظه مرگ بترسد، می لرزد. این ترس ممکن است به دلیل یک عامل استرس زا خارجی باشد، اما ممکن است پاسخی به علائم خود خرگوش نیز باشد. علائم مرگ خرگوش می تواند به همان اندازه برای خرگوش ناراحت کننده باشد که برای انسان است.

می توانید یک پتوی نازک روی خرگوش خود قرار دهید تا کمی به او آرامش دهید. با این حال، خرگوش را با پتو نپوشانید. در صورت لزوم اجازه دهید حرکت کند.

اسپاسم غیر ارادی

خرگوش نزدیک به مرگ اغلب دچار اسپاسم غیرارادی می شود و بدنش به طور غیرقابل کنترلی حرکت می کند.

در صورت اسپاسم، خرگوش ممکن است به اشیا یا دیوارها برخورد کند. برای راحتی خرگوش، بهتر است حیوان را به یک فضای باز ببرید و مکانی برای استراحت او ایجاد کنید.

خرگوش همچنین ممکن است کنترل اندام خود را از دست بدهد یا احساس عدم هماهنگی ناگهانی کند. به عنوان مثال، او نمی تواند مستقیم راه برود و ممکن است با اشیا برخورد کند. اغلب هنگامی که خرگوش به این مرحله می رسد سعی می کند در هر مکان ممکن پنهان شود. این غریزه خوبی برای محافظت از حیوان بیمار در برابر شکارچیان وحشی است. اگرچه این می تواند پیدا کردن حیوان خانگی را دشوار کند.

مراقبت از خرگوش باید در طول زندگی و تا آخرین لحظات زندگی ادامه یابد. با دانستن رفتارهای طبیعی خرگوش و این نشانه ها متوجه می شوید که مرگ آن نزدیک است. آرام کردن و فراهم کردن یک محیط امن برای او آخرین کاری است که باید برای او انجام دهید.

منبع:

https://www.rabbitcaretips.com/rabbit-is-dying-signs/

انتشارات مراجعه شده: 54458

درک رفتار خرگوش ها آسان نیست زیرا آنها حیوانات خانگی بسیار آرام و خجالتی هستند! اما نشانه هایی وجود دارد که به ما می گوید چه احساسی دارند و چه معنایی دارند. در این مقاله با ما همراه باشید تا معنای برخی از رفتارهای عجیب خرگوش را رمزگشایی کنیم!

آیا خرگوش ها فکر می کنند؟

چیزهایی که یک خرگوش درک می کند بسیار عمیق تر از تصور صاحبان آنها است، مغز آنها به روش های واقعا جالبی کار می کند. خرگوش ها توانایی درک طیف وسیعی از احساسات را دارند، از جمله:

حسادت

خشم

ترس

غم و اندوه

عشق

کسالت

خلق و خوی سرزنده

و ایمن به نظر نمی رسد.

درک آنچه در سر خرگوش می گذرد کار دشواری است و مستلزم مشاهده و درک رفتار آن است. ما در مقاله انواع نژاد خرگوش در مورد انواع خرگوش صحبت کردیم، اما رفتارها و زبان بدن همه خرگوش ها یکسان است و معنای خاصی به ما می دهد.

آیا دوست دارید خرگوش خود را آموزش دهید؟

پرورش خرگوش یک چیز سرگرم کننده و جالب است، اما همه نمی دانند چگونه آنها را به درستی تربیت کنند.

آنها می توانند شیرین کاری هایی مانند پریدن از روی موانع، دست گرفتن، غلت زدن، رفتن به جعبه، استفاده از توالت در یک مکان خاص و بسیاری چیزهای دیگر را یاد بگیرند، به شرطی که آنها را به درستی آموزش دهید، زبان آنها را بدانید و آنچه را که می خواهید با آنها انجام دهید. . اعتماد

اگر می خواهید خرگوش خود را آموزش دهید، کتاب الکترونیکی آموزش و دست زدن به خرگوش را دانلود و مطالعه کنید.

کتاب الکترونیکی برای آموزش و پرورش استعدادهای خرگوش شما!

این کتاب الکترونیکی برای آموزش خرگوش نوشته شده است. آن را بخوانید، کارش را انجام دهید و ببینید چگونه خرگوش شما را با هوش و مهارت هایی که می آموزد شگفت زده می کند.

در این کتاب بازی های زیادی را آموزش داده ایم که با آنها از گذراندن وقت با خرگوش خود لذت خواهید برد.

کتاب بخر

89000 تومان

زبان بدن و معنی حرکات خرگوش

خرگوش ها موجودات نسبتا آرامی هستند و به عنوان حیوانی که طعمه دیگران به حساب می آیند، بهتر است زیاد به آنها توجه نکنید!

با وجود این، آنها روش های منحصر به فردی برای ابراز احساسات و برقراری ارتباط دارند.

خرگوش ها با رفتارهایی مانند پریدن، مالیدن بینی و لیسیدن معنای خود را منتقل می کنند.

ما در اینجا معنای برخی از این رفتارها را برای شما توضیح داده ایم:

راز مخصوص خرگوش به چه معناست؟

در این حالت می پرند و بدن خود را در هوا می پیچند و می چرخانند.

کسانی که عادت به پرورش و مراقبت از خرگوش ندارند ممکن است ندانند که روش های بیانی برای ابراز اشتیاق و لذت دارند.

آنها در حال رقصیدن هستند!

دارند می پرند!

و در هوا می چرخند و بدنشان را می پیچند!

و لگد می زنند!!

در این پرش خاص آنها واقعاً دیدنی هستند. گاهی اوقات آنها ابتدا آن را می دانند و سپس آن پرش را انجام می دهند و گاهی اوقات این کار را ناگهانی انجام می دهند.

. چیزی که واقعا خنده دار است این است که وقتی این پرش موفقیت آمیز باشد، نمایش آکروباتیک روی زمین رخ می دهد.

باید بگویم هرکسی که فکر می‌کند خرگوش‌ها موجودات بی‌حال و کسل‌کننده‌ای هستند، مطمئناً خرگوشی را ندیده است که یکی از این پرش‌های خاص را انجام دهد!

چرا خرگوش ها گاهی با سرعت بالا می دوند؟

هنگامی که خرگوش ها با سرعت بسیار بالا می دوند و گرد و غبار را از بین می برند، این حرکت را انجام می دهند. در این صورت آنها به دور اتاق می روند. این انفجار سرعت گاهی با پرش خاص آنها که با چرخش و پیچش بدن آنها در هوا و اوج هیجان همراه است، ترکیب می شود.

هر بار که می خواهید یک خوراکی خوشمزه به خرگوش خود بدهید، منتظر این حرکت باشید!

درک احساسات خرگوش ها بر اساس حرکات آنها

در ادامه شما را با حرکات متداول خرگوش ها آشنا می کنیم که با استفاده از آنها احساس آنها را به ما نشان می دهد. با یادگیری معنای این رفتارها می توانید بفهمید که خرگوش شما خوشحال، راضی یا برعکس از زندگی خود ناراضی است.

1. دلیل خوابیدن خرگوش به پهلو

وقتی خرگوش خوشحال و راضی است، به راحتی به پهلوی خود روی زمین می افتد. گاهی اوقات این حالت دراز کشیدن مرحله به مرحله انجام می شود و خرگوش در ابتدا چندین بار سر خود را می چرخاند تا اینکه کاملاً از بین برود.

اگر واقعا دوست دارید خرگوش شما کاری انجام دهد که نشان دهنده خوشحالی و رضایت او باشد، باید کمی به او زمان بدهید. ما به شما مقاله چگونه خرگوش خود را خوشحال کنیم؟ برای یادگیری چند چیز که به راحتی حیوان خانگی شما را خوشحال می کند بخوانید.

2. لیس خرگوش نشانه چیست؟

دلیل لیس زدن خرگوش ها ابراز علاقه و نشان دادن احساسات خود به طرف مقابل است. خرگوش ها با لیسیدن احساسات خود را نشان می دهند.

معمولاً دو خرگوش را می بینید که همدیگر را لیس می زنند و یکدیگر را تمیز می کنند. این نشان دهنده ارتباط عاطفی قوی بین آنها است.

پس نگران نباشید اگر خرگوش شما را لیس زد، او علاقه نشان می دهد و شما را دوست دارد!

3. زمزمه کم تولید کنید

یک خرگوش هیجان زده ممکن است این صدا را هنگام پریدن در هوا ایجاد کند که نشان دهنده خوشحالی آنهاست.

علاوه بر این، هنگامی که خرگوش دیگری در نزدیکی شما وجود دارد، می توانید این کار را انجام دهید، در این صورت این صدای خرگوش ممکن است نشانه ای از تحریک جنسی باشد.

4. دندان قروچه خرگوش و معنی آن

جالب است بدانید وقتی خرگوش را نوازش می کنید ممکن است با دندان قروچه لذت خود را نشان دهد.

ساییدن دندان های خرگوش معادل صدای خاص خرخر گربه ها در هنگام استراحت است.

البته دندان قروچه نیز می تواند نشانه ای از ناراحتی یا درد باشد. دندان قروچه ناشی از درد طولانی تر و مکررتر از دندان قروچه ناشی از شادی است.

شما می توانید تفاوت بین دندان قروچه و سایر رفتارهایی را که همزمان مشاهده می کنید، تشخیص دهید.

مثلاً اگر خرگوش آرام پاهایش را دراز کند، بخوابد و دندان قروچه کند، این نشانه رضایت است.

اما اگر در حالی که آرام و مضطرب است، دوست ندارد حرکت کند یا غذا بخورد و رفتار پرخاشگرانه ای مانند دندان قروچه از خود نشان دهد، این نشانه درد است.

برای اطمینان از سلامت خرگوش و نحوه نگهداری از آن مقاله مراقبت از خرگوش را مطالعه کنید.

5. غرغر خرگوش به چه معناست؟

رشد و خروپف نشانه آن است که خرگوش شما از چیزی عصبانی یا مضطرب است.

مثلاً ممکن است بدون اجازه وارد قلمرو او شده باشید، در این صورت او به شما می گوید «گم شو! »

رفتار پرخاشگرانه خرگوش ها می تواند آزاردهنده باشد، بنابراین بهتر است مراقب باشید.

6. علامت جيغ خرگوش چيست؟

خرگوش ها به طور طبیعی جیرجیر نیستند و فقط در مواقع خاص این رفتار را نشان می دهند. به طور معمول، خرگوش ها فقط در هنگام مرگ یا درد شدید گریه می کنند، بنابراین اگر این اتفاق افتاد، بلافاصله آنها را به کلینیک دامپزشکی ببرید.

7. کیک یا باک پروتی

خرگوش عصبانی ممکن است عمداً به شما لگد بزند که از شما دور شود.

در طبیعت از این برای ریختن خاک و فضولات به صورت حیوانات دیگر استفاده می شود.

مثلاً انتظار داشته باشید که بعد از اینکه ناخن خرگوش خود را کوتاه کردید، با شما عصبانی شود و خاک و گل خیالی به سمت شما پرتاب کند.

8. چانه خود را بمالید

وقتی خرگوش چانه‌اش را به چیزی می‌مالد، می‌گوید: «این مال من است!» »

گونه های خرگوش دارای غدد ترشحی است که بوی خاصی ایجاد می کند. به همین دلیل است که منقار خود را بر روی چیزهای مختلف می مالند تا قلمرو خود را مشخص کنند.

9. مالیدن بینی توسط خرگوش

خرگوش ها با بو کردن و مالیدن بینی خود به چیزهای مختلف، حتی شما، محیط اطراف خود را شناسایی می کنند!

این می تواند یک استقبال یا اولین قدم در تحقیقات آنها باشد. در عین حال می تواند نشانه تکبر و تسلط باشد. در این حالت، اگر خرگوش شما بینی شما را می‌مالد، ممکن است بگوید: «از سر راه من برو!» شما یک مزاحم هستید!»

گاهی مالیدن بینی برای توجه است و دلیل آن این است که به اندازه کافی آن را نوازش نمی کنید. در این صورت اگر به این کار توجه نکند، با گاز گرفتن به تلاش برای جلب توجه ادامه می دهد. در مطلب آیا خرگوش صاحبش را می شناسد، به شما گفتیم که اصلا شما را نمی شناسد؟ دوست داری دلشون برات تنگ شده یا نه؟

ده چرا خرگوش زمین را می خراشد؟

وقتی خرگوش کاری مانند کندن روی پاها یا روی زمین انجام می دهد، نشان دادن آن راه دیگری برای جلب توجه شماست.

در این شرایط می گوید: «خلق خودم مهمتر از یک تماس تلفنی مهم است!

11. علامت گزش خرگوش چیست؟

خرگوش ها اغلب برای جلب توجه نیش های کوچک می گیرند و قصد آسیب رساندن به شما را ندارند. اما این کار ما را خسته می کند. پس بهتره جلویش رو بگیری

هر بار که شما را گاز می گیرد با صدای بلند جیغ بزنید تا بفهمد درد دارید. این باعث می شود گاز گرفتن کندتر و کمتر شود و این رفتار در نهایت به طور کامل از بین می رود.

اما گاهی خرگوش ها به شدت گاز می گیرند! این رفتار ممکن است به این دلیل باشد که قسمت حساسی از بدن او را نوازش کردید یا کاری انجام دادید که احساس قلمرو بودن او را برانگیخت.

البته رفتار پرخاشگرانه با عقیم سازی خرگوش های نر و ماده کاهش می یابد.

12. علت لگدمال شدن خرگوش

در طبیعت، خرگوش ها زمانی که احساس خطر می کنند، با پاهای عقب خود به زمین ضربه می زنند. انگار زمین را کندند.

این نشانه خطر برای سایر خرگوش های نزدیک است.

13. علت فضله خوردن خرگوش ها چیست؟

نکته جالب در مورد خرگوش ها این است که 2 نوع فضولات تولید می کنند.

مدفوع های سفت، گلوله مانند و تیره رنگ که می توانید در پایین قفس ببینید.

مدفوع نرم و شیری رنگی که مستقیماً از مقعد خرگوش ترشح می‌شود و توسط آن خورده می‌شود (به زمین نمی‌افتد) که «اسکاتروف» نامیده می‌شود. خرگوش ها این فضله را می خورند که در واقع یک ماده غلیظ حاوی مواد مغزی است که توسط باکتری های روده تولید می شود و برای آنها بسیار مفید است!

بنابراین، اگر خرگوش شما مدفوع سفت و تیره رنگ را از پایین قفس می خورد، ممکن است نشانه بیماری یا کمبودهای تغذیه ای باشد و بهتر است فوراً با دامپزشک تماس بگیرید.

چگونه خرگوش را نوازش کنیم؟

خرگوش ها عاشق نوازش شدن هستند. اما باید روش صحیح نوازش خرگوش را بدانید و بدانید کجا خرگوش را نوازش کنید!

نوازش پیشانی، بالای سر و پشت خرگوش ها به این کوچولوها لذت زیادی می دهد.

همیشه مراقب باشید که خرگوش را در جهت رشد مو نوازش کنید. و نه برعکس!

بیشتر خرگوش ها از لمس و نوازش پشت گوش نیز لذت می برند.

اگر خرگوش شما دوست دارد نوازش شود، می توانید از این مزیت استفاده کنید و موهایش را با برس گربه یا برس کوچک برس بزنید. به این ترتیب او را نوازش می کنید و موهای اضافی بدنش را جمع می کنید و از تشکیل گلوله های مو جلوگیری می کنید.

البته خرگوش ها نقاط حساسی دارند که اصلا دوست ندارند به آنها دست بزنند.

این مناطق حساس عبارتند از:

زیر چانه

سبیل ها

پاها

البته برخی از خرگوش ها به شدت به دم و گوش های خود حساس هستند و به شما اجازه نوازش آن مناطق را نمی دهند.

به مرور زمان و زبان بدن خرگوش خود را یاد می گیرید، متوجه می شوید که علایق و علاقه آنها چیست و چه قسمت هایی از بدنش را دوست دارند یا دوست ندارند نوازش شوند.

دلایل غمگینی و عصبانیت خرگوش ها چیست؟

خرگوش ها موجوداتی حساس و تا حدودی خجالتی هستند و خیلی زود دچار استرس و اضطراب می شوند. به همین دلیل، اگر مراقب نباشید، ممکن است با شما قهر کنند و به اصطلاح با شما قهر کنند.

برخی از دلایل ناراحتی و عصبانیت خرگوش عبارتند از:

تغییر محیط زندگی

خرگوش را نادیده بگیرید

خرگوش را همیشه در قفس نگه دارید

ناگهانی را در آغوش بگیرید یا بلند کنید

صداهای بلند یا بوهای جدید

اگر خرگوش شما اغلب عصبانی می شود، حتما مقاله عصبانیت خرگوش را بخوانید تا بدانید چه چیزی باعث آن می شود و چگونه آن را برطرف کنید.

شما چی فکر میکنید؟

خرگوش ها ممکن است صداهای خاصی مانند پارس کردن یا میو کردن نداشته باشند، اما احساسات خود را به روش خود بیان می کنند. این کاملاً به شما بستگی دارد که چقدر خوب گوش می دهید.

در این مقاله سعی شده است معنای رفتارها و حرکات خرگوش را بررسی کرده و دلیل آن را توضیح دهیم. شما نیز به عنوان صاحب این حیوان خانگی برخی از این حرکات را تجربه کرده اید. پس اگر چنین تجربه ای در پرورش خرگوش دارید، لطفاً آن را با ما در میان بگذارید؟ به نظر شما خرگوش ها چه راه های دیگری احساسات خود را به ما نشان می دهند؟ لطفا نظرات، تجربیات و سوالات خود را در مورد این موضوع با ما در میان بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

برای درک حرکات یک خرگوش باید یاد بگیرید که مانند یک خرگوش فکر کنید! خرگوش شما متوجه بسیاری از حرکات شما نمی شود، اما مطمئناً می توانید درک کنید که چرا خرگوش ها کارهای خاصی انجام می دهند. خرگوش ها مثل گربه یا سگ نیستند، مثل خرگوش هستند! به نظر می رسد که همه خرگوش ها بیش از هر چیز دیگری از شما احترام و محبت می خواهند و زمانی که یاد بگیرید به خرگوش خود عشق و احترام بگذارید، او آن را به شما پس خواهد داد.

زبان بدن خرگوش

برخی از حالات مختلف خرگوش ممکن است مشابه باشند اما معانی متفاوتی دارند. به عنوان مثال، یک خرگوش عصبانی، یک خرگوش ترسیده، و یک خرگوش که می خواهد نوازش یا تمیز شود، همگی گوش های خود را پایین می آورند. حالت های همراه به طور کلی مفهوم را نشان می دهد. معنای خلق و خوی خرگوش به وضعیت فعلی، رویدادهای اخیر و شخصیت خرگوش شما بستگی دارد. خرگوش ها حالت های بدن بسیاری را برای انتقال پیام به خرگوش های دیگر اتخاذ می کنند، اما این بدان معنا نیست که هر بار که خرگوش چنین وضعیتی را اتخاذ می کند، هدف خاصی از انجام آن دارد.

معنی حرکات خرگوش

بایستید: اطراف خود را بررسی کنید

مالیدن زیر چانه به محیط و اشیا: احساس تعلق، ترجمه: «این را کشف کردم، این مال من است. »

لیسیدن سایر خرگوش ها یا انسان ها: نشان دهنده علاقه به خرگوش است. ترجمه: “دوستت دارم و به تو اعتماد دارم”

دمیدن بینی: راهی برای جلب توجه است. ترجمه: “من توجه و نوازش می خواهم”

چرخیدن دور پای انسان یا خرگوش دیگر: نشان دهنده علاقه شدید خرگوش و راهی برای جلب توجه است.

به پهلو دراز بکشید و بخوابید: به خرگوش استراحت دهید و از زندگی آن لذت ببرید!

دراز کشیدن (در حالی که شکم خرگوش زمین را لمس می کند و پاها را به سمت عقب دراز می کند و دست ها را به جلو باز می کند): از زندگی لذت ببرید.

نشستن (با بدن راست و تنش): کنجکاوی خرگوش

پریدن، چرخیدن و چرخش در هوا (معمولاً در حین دویدن): لذت بردن از زندگی، خرگوش در بهترین حالت خود.

تکان دادن ناگهانی و سریع سر: خرگوش خوشحال است و لذت می برد. معنای آن چیزی شبیه پریدن و پیچاندن بدن است.

مشت (در این حالت خرگوش روی پاهای عقب خود می ایستد، دست ها را بالا می برد و مشت می کند): خرگوش اخطار می دهد. ترجمه: جلو نرو وگرنه میزنمت.

پلک سوم را در گوشه چشم ببینید: خرگوش مضطرب یا ترسیده است.

حرکات خشونت آمیز نسبت به انسان یا خرگوش های دیگر: نشان دهنده عدم علاقه یا عدم پذیرش خرگوش است.

اشیاء برای صعود: خرگوش آماده جفت گیری است یا برتری خرگوش را نشان می دهد. ترجمه: “یادت باشد، من خرگوش غالب هستم”

نیش ملایم: این می تواند معانی مختلفی داشته باشد. این می تواند راهی برای جلب توجه، نشان دادن علاقه خرگوش به شما یا تمایل به جفت گیری باشد. این حرکت معمولاً عمدی نیست.

معنی حرکت دادن گوش خرگوش

گوش ها ابزاری هستند که خرگوش ها برای درک آنچه در اطرافشان می گذرد دارند.

هر دو گوش به جلو: چیزی توجه کامل خرگوش را به خود جلب کرده است.

هر دو گوش عقب: خرگوش ترسیده یا کاملاً رها شده است.

گوش ها به عقب (تنش بدن و دم برآمده و پف کرده): خرگوش آماده حمله است.

گوش ها عقب (چانه به جلو و بالا، دم بالا): حالت دفاعی خرگوش.

یک گوش عقب و یک گوش جلو: توجه همزمان خرگوش ها به دو موضوع.

معنی حرکت دم خرگوش

بالا بردن دم: این نشانه علاقه یا رفتار خشونت آمیز خرگوش است.

تکان دادن دم در هر دو جهت: این یک نوع دفاع یا نشانه طرد است.

معنی تکان دادن سبیل خرگوش

هنگامی که خرگوش آرام است، سبیل ها به سمت جلو کشیده می شوند. اما اگر خرگوش مضطرب، ترسیده یا تدافعی باشد، سبیل ها به عقب کشیده می شوند و به صورت نزدیک می شوند.

معنی حرکت بینی خرگوش

اغلب خرگوش ها هنگام استراحت، بینی خود را تکان می دهند. انقباض بینی معمولا نشانه خوشحالی اوست. بینی خرگوش نشان می دهد که چقدر به آنچه می بیند علاقه مند است. هرچه بینی سریعتر حرکت کند، خرگوش بیشتر علاقه مند می شود!

حرکت آهسته بینی: خرگوش آرام است.

حرکت سریع بینی: علاقه و توجه خرگوش.

توقف ناگهانی حرکت بینی: آنچه خرگوش می بیند جالب تر از توانایی حرکت بینی است یا خرگوش گیج می شود.

نشانه ها و معانی صداهای خرگوش

دندان قروچه ملایم: لذت و رضایت.

غرغر کردن: خشم یا ناراحتی خرگوش.

دندان قروچه: درد و ناراحتی شدید.

خروپف: تقاضا برای توجه یا نشانه نارضایتی.

ساییدن، ناله کردن یا جیغ زدن: نشان دهنده درد شدید است.

خرگوش ها می توانند زبان انسان را بفهمند. خرگوش ها می توانند برخی از کلمات انسان را درک کنند. اکثر آنها نام خود را یاد می گیرند و وقتی آنها را صدا می کنید به سراغ شما می آیند، اما در این مورد آنها بیشتر شبیه گربه هستند تا سگ. آنها همچنین کلماتی مانند “بیا” و “نه” را یاد می گیرند. خرگوش ها به لحن صدای شما پاسخ می دهند. آنها لحن مهربان را می فهمند و دوست دارند و می توانند با شنیدن لحن محکم رفتار خود را تغییر دهند.

چرا خرگوش زمین را میکند؟

خرگوش ها سوراخ هایی حفر می کنند تا لوله و لانه بسازند. آنها فضاهای امنی هستند که می توانند از شکارچیان، دمای خنک، مکانی برای خواب و مکانی برای زایمان محافظت کنند. بسیاری از خرگوش ها نیز دوست دارند حفاری کنند! این می‌تواند برای بسیاری از خرگوش‌ها، حتی حیوانات خانگی ما، کاملاً آزاردهنده باشد.

ایا خرگوش ها از تاریکی میترسند؟

خرگوش ها به خودی خود از تاریکی نمی ترسند. اما اگر نتوانند ببینند و اتفاقاتی در اطرافشان رخ دهد، طبیعتا بدبین می شوند. خرگوش ها در خارج از خانه و در فضاهای باز حیوانات وحشی را بو می کنند و می شنوند و صدای حرکت انسان را در داخل خانه می شنوند.

ایا خرگوش ها گریه میکنند؟

خرگوش ها هنگام درد یا خطر می ترسند. خرگوش ها اگرچه با صدای خود گریه می کنند اما اشک تولید نمی کنند. اگر چشمان خرگوش شما خیس یا پر آب است، ممکن است بیماری دندان، آلرژی یا عفونت داشته باشد. خرگوش ها معمولاً وقتی غمگین یا تنها هستند گریه نمی کنند.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا