چرا حقوق بیمه بیکاری آذر واریز نشده

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، معاون بیمه تامین اجتماعی علیرغم اینکه برخی از ثبت نام کنندگان بیمه بیکاری بر این باورند که مبلغ بیمه بیکاری برای آنها واریز نشده و چند ماهی است که از ثبت حساب بانکی خود می گذرد. سازمان اعلام کرد که بازماندگان با شماره 1420 در حال تماس هستند.

گرفتن UI زمان زیادی می برد، اما ناامید نباشید، می توانید با رزومه ساز کاران یک رزومه خوب برای خود بسازید و به سرعت استخدام شوید.

دنبال چه جور کاری می گردی؟ با این پیوند مشاغل را در سراسر وب جستجو کنید

مهرداد قریب معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی درباره تشکیل بیمه بیکاری 90 درصد از مشمولان گفت: حدود 870 هزار نفر در ایام کرونا برای بیمه بیکاری در سامانه مربوطه به نشانی https:/ /bimehbikari.mcls ثبت نام کرده بودند. gov.ir/ با توجه به اینکه اسامی نهایی به وزارت امور اجتماعی ارسال شده، شماره شبای وجدین اخذ و به خزانه ارسال شده است، این ذخیره برای 20 روز پایانی اسفند، فروردین و اردیبهشت واریز شده است.

وی ادامه می دهد: بالای 90 درصد ثبت نام کنندگان از این مزیت بهره مند شده اند. تعداد افرادی که تا امروز نتوانسته اند این مبلغ را دریافت کنند زیاد نیست، اما دلایل متعددی داشت از جمله اینکه شماره شبا را اشتباهی ارسال کرده اند یا شماره از آن ها نبوده است.

محاسبه آنلاین مبلغ بیمه بیکاری شما در چند ثانیه

قریب گفت: این افراد می توانند برای مشاوره در خصوص رفع مشکل خود با شماره تلفن 1420 تماس بگیرند. اگر اطلاعات کامل باشد، مشکل در عرض 48 ساعت حل خواهد شد. دلیل تفاوت در مبالغ واریزی این است که تامین بیمه بیکاری معمولا بر اساس حقوق 90 ​​روز گذشته تعیین می شود در حالی که تامین بیمه بیکاری در ایام کرونا با تصمیم ستاد ملی کرونا تایید و واریز شده است. و روند وصول بیمه بیکاری از خردادماه به حالت عادی بازگشت.

شرایط بهره مندی از بیمه بیکاری تامین اجتماعی

توجه: سایت کاران تنها این خبر را به اطلاع کاربران رسانده است. ربطی به وزارت کار و ارگان های زیرمجموعه آن ندارد و طبیعی است که مسئولیت رسیدگی به موضوع بیکاری را هم ندارد.

بیشتر بدانید:

برای بیمه بیکاری چه مدارکی لازم است؟

دلایل قطع بیمه بیکاری را بشناسید

اگر بیکار هستید، همه فرصت های شغلی در حال حاضر در انتظار شما هستند

مبلغ مقرر برای بیمه بیکاری چقدر است؟

اگر بیکار هستید و رزومه مناسب ندارید، همین حالا یک پروفایل حرفه ای ایجاد کنید

جزئیات جمع آوری مقرری بیمه بیکاری / مبلغ کمک هزینه افراد مجرد و متاهل

چند سال می توانید از بیمه بیکاری استفاده کنید؟

امکان دریافت بیمه بیکاری یک ماهه برای بیکاران

پرداخت سه ماه بیمه بیکاری به بیکاران ناشی از کرونا

به گزارش راهبردی معاصر، «مسعود بابایی» درباره پرداخت نشدن بیمه بیکاری بیکاران ناشی از کرونا گفت: در بین بیکاران در اسفندماه سال جاری که مقرر شد شماره حساب های آنها ارسال شود، شماره شبای 91 هزار و 656 نفر است. مشکلاتی داشت

وی افزود: شماره حساب برخی افراد مشکل داشت و با کد ملی آنها همخوانی نداشت و یا شماره شبا را به خارج از 6 بانک آگهی شده ارسال کردند.

مدیرکل اشتغال اداره تعاون گفت: برای اصلاح شماره حساب به این افراد پیامک داده ایم و تا روز گذشته که لیست این افراد را برای واریز به برنامه و بودجه به تامین اجتماعی ارسال کردیم 72 هزار و 317 نفر این کار را انجام دادند. سازمان اعزام شود اما هنوز 19339 نفر در این زمینه کاری انجام نداده اند.

وی گفت: 200 هزار و 532 نفر از بیکاران کرونایی نیز در فروردین ماه شماره شبایی خود را ارسال کردند، اما مانند اسفندماه 70 هزار و 683 نفر شماره شبایی را اشتباه اعلام کردند و پس از دریافت پیامک برای اصلاح شماره حساب، 59 هزار و 502 نفر اعلام کردند. اصلاحات لازم و بقیه هنوز شماره حساب صحیح را ارسال نکرده اند.

بابایی گفت: البته بسته اطلاع رسانی بازنگری شده مدعیان بیمه بیکاری را در فروردین ماه به سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کشور ارسال کردیم تا در زمان توافق شده تشکیل شود.

وی درباره پرداخت بیمه بیکاری بیکاران ناشی از ویروس کرونا در اسفندماه گفت: آمار پرداخت بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا در اختیار سازمان برنامه و بودجه است اما بر اساس اعلام این سازمان. این سازمان در اسفندماه 103 هزار نفر بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا دریافت کردند و لیست تکمیلی 46 هزار نفری نیز برای این سازمان ارسال شد.

مدیرکل اشتغال وزارت کار گفت: 371 هزار و 340 نفر در اسفندماه مشمول بیمه بیکاری بودند که برخی از کارفرمایان لیست بیمه را ارسال کرده بودند و بر این اساس در نهایت 241 هزار نفر مشمول بیمه بیکاری کرونا شدند و در حال حاضر لیست ۱۵۰ هزار نفری مشمولان بیمه بیکاری کرونا در اسفندماه در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار دارد.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، بیمه بیکاری مشمولان ناشی از شیوع کرونا را از اسفند 96 تا پایان اردیبهشت 98 تحت پوشش قرار داد و هنوز مصوبه دیگری در این زمینه وجود ندارد.

بابایی در خصوص میزان وثیقه بیمه بیکاری ناشی از کرونا گفت: تمرکز ما بر پرداخت طبق قانون (بند ب ماده هفتم قانون کار) بود، اما میزان وثیقه با صلاحدید برنامه ریزی و تعیین شده بود. بودجه سازمان و خزانه داری کشور که بر اساس اعلام ذی نفعان مطابق قانون نبوده است.

وی افزود: مقرر شد بیمه بیکاری در اسفندماه در دو مرحله پرداخت شود که یکی از آن ها تکمیل شده است.

مدیرکل استخدامی وزارت کار درباره پرداخت بیمه بیکاری در فروردین و اردیبهشت ماه گفت: لیست کامل مشمولان در اختیار تامین اجتماعی قرار گرفته و قرار است این ارگان تعداد خانوارها را اصلاح و برنامه را ارائه کند. و بودجه به سازمان، اما زمان ارائه مشخص نشده است.

وی همچنین در مورد بیمه بیکاری در ماه های آینده گفت: در خرداد ماه پرداخت بیمه بیکاری روال قانونی می شود و افراد طبق قانون باید سابقه پرداخت بیمه را داشته باشند و مبلغ پرداختی نیز بر عهده سازمان تامین اجتماعی است. طبق قانون پرداخت می شود./ ایرنا

مقرری بیمه بیکاری عموماً بین 10 تا 15 هر ماه پرداخت می شود. در صورت عدم واریز وجه پس از این مدت باید به شعبه تامین اجتماعی مراجعه و علت را جویا شوید.

دریافت رابط کاربری زمان‌بر است، اما ناامید نشوید، می‌توانید با رزومه‌ساز کاران یک رزومه خوب برای خود بسازید و به سرعت استخدام شوید.

اگر بیمه بیکاری شما پرداخت نشده است و دلیل آن را نمی دانید، حتما ویدیوی زیر را تماشا کنید

مبلغ ثابت بیمه بیکاری

مبلغ مقرر روزانه بیمه بیکاری 55 درصد مزد یا متوسط ​​مزد یا حق بیمه روزانه می باشد. برای افراد متاهل و تحت تکفل به ازای هر فرد تحت تکفل (حداکثر 4 نفر) 10 درصد حداقل دستمزد در زمان بیکاری (ابتدای بیکاری) اضافه می شود، اما در هر صورت مبلغ بیمه بیکاری نباید از حداقل آن بیشتر باشد. دستمزد کمتر از 80 درصد متوسط ​​حقوق یا حقوق بیمه شده در هر سال تعیین می شود.

متوسط ​​دستمزد یا دستمزد روزانه بیمه شده که مبنای تعیین میزان بیمه بیکاری است، از تقسیم کل مبلغ دریافتی به عنوان مبنای کسر حق بیمه در 90 روز قبل از شروع بیکاری بر شاغل محاسبه می شود. روزهای بیمه شده در این مدت برای محاسبه آنلاین بیمه بیکاری خود اینجا را کلیک کنید.

کلیه کارگران و مشمولان قانون کار و تامین اجتماعی که شغل خود را از دست داده اند می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی بیمه بیکاری bimebikari.mcls.gov.ir یا با مراجعه به نزدیکترین سازمان تامین اجتماعی نسبت به ارائه درخواست بیمه بیکاری و مراجعه به خدمات بیکاری برای اطلاع از شرایط دقیق بهره مندی از بیمه بیکاری اینجا کلیک کنید.

بر اساس اعلام شعبه حمایت از اشتغال و بیمه بیکاری وزارت کار، پس از تکمیل فرم درخواست بیمه بیکاری و دریافت کد رهگیری، پرونده متقاضی بررسی می شود. در صورتی که فرد بیکار واجد شرایط دریافت تسهیلات بیمه بیکاری کرونا باشد، پیامکی با اعلام شماره حساب برای این افراد ارسال می شود. داوطلبانی که پیامک درخواست شماره حساب دریافت کرده اند و در یکی از 6 بانک سپه، رفاه، ملی، ملت، صادرات و تجارت حساب دارند باید با مراجعه به سامانه بیمه بیکاری و ثبت شماره حساب نسبت به تکمیل واریز UI اقدام کنند. روند.

توجه: سایت کاران این خبر را صرفا جهت اطلاع کاربران اعلام کرده است. ربطی به وزارت کار و ارگان های زیرمجموعه آن ندارد و طبیعی است که مسئولیت رسیدگی به موضوع بیکاری را هم ندارد.

این محتوا همچنین ممکن است برای شما مفید باشد:

برای بیمه بیکاری چه مدارکی لازم است؟

دلایل قطع بیمه بیکاری را بشناسید

شرایط بهره مندی از بیمه بیکاری تامین اجتماعی

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عاطفه

مقاله جالبی بود و خیلی خوب توضیح داده شده بود. اما به نظرم باید بیشتر تلاش کرد تا دولت این مشکل را حل کند. بسیاری از کارکنان بیکار به دلیل عدم دریافت حقوق بیمه بیکاری آذر، دچار مشکلات مالی شده اند و این موضوع برایشان بسیار مهم است.

دکمه بازگشت به بالا