چرا حضرت زینب به صبر و شکیبایی معروف است

چرا حضرت زینب به صبر و شجاعت و فداکاری معروف است؟ هدایای آسمانی سوم ابتدایی پاسخ این سوال را در آموزش و پرورش ماگرتا می خوانیم.

جواب: حضرت زینب سلام الله علیها زنی دانشمند و اهل عبادت بود و به زنان شهر کوفه قرآن می آموخت. هنگامی که امام حسین علیه السلام با خانواده اش به کربلا حرکت کرد، حضرت زینب نیز نزد برادرش بود. او در کربلا و حوادث پس از آن سختی های بسیاری را متحمل شد و به همین دلیل به صبر و شجاعت و فداکاری شهره است.

همچنین بخوانید:
هدیه سوم درس 6 سوال
و
سومین هدیه آسمانی درس 6 پاسخ

اگر سوالی دارید حتما در قسمت نظرات بپرسید. همچنین برای دسترسی سریعتر به پاسخ سایر سوالات خود، آن را با کلمه Magerta در گوگل جستجو کنید.

یک کارشناس مسائل دینی گفت: حضرت زینب(س) بهترین الگوی صبر است که مورد نیاز زنان مسلمان برای غلبه بر مشکلات زندگی با الگوبرداری از ایشان است.

حجت الاسلام سید علی موسوی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: حضرت زینب(س) سومین فرزند حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) پنجمین روز از پنجمین روز بود. سال هجری برابر با 627 میلادی یا در سال ششم هجری در مدینه به دنیا آمدند.

وی افزود: حضرت زینب(س) از بدو تولد در کنار امام حسین(ع) و سایر برادران ایشان بود تا اینکه در کربلا بود که در سال 61 هجری قمری به دست مأموران یزید به شهادت رسید و با اهل بیت امام و حضرت سجاد(ع) اسیر شدند.

موسوی تصریح کرد: سیره معظم له سرشار از درس ها و نکاتی است که باید در جامعه به ویژه برای بانوان بیان شود تا همه به جایگاه والای خود پی ببرند.

این کارشناس در ادامه به القاب حضرت زینب علیهاالسلام اشاره کرد و افزود: حضرت زینب علیها السلام دارای القاب عقیله بنی هاشم، صدیقه صغری، علامه غیر الملمه، آقا هستند. ابیها، معصومه، ام کلثوم، اسماء الصغری، ولی الله اعظمی، ناموس الکبری، شریکا الحسین، عارفه، کمیله، آمیله، مخبره، محدث، محبوب مصطفی، باکیه، البلیغه و فادیله و دارند. مشهورترین این القاب عقیله بنی هاشم است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان امام در کربلا وقتی همه نیروهای امام را به شهادت رساندند، تصور می کردند که با کشتن امام، طومار اسلام و اهل بیت علیهم السلام را می پیچند، اما وجود حضرت زینب(س) ) در کربلا پیام کربلا را همیشه زنده کرد. بماند و چهره دشمنان اسلام آبروریزی شود.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا محمدی

مقاله جالبی بود. حضرت زینب به دلیل صبر و شکیبایی در مقابل سختی ها و تحمل درد و رنج، یک الگوی برای همه ماست.

محيا

حضرت زینب مثالی برای صبر و شکیبایی است. او در مقابل سختی ها و مصائب زیادی که در زندگی خود تجربه کرد، همیشه با صبر و استقامت به مبارزه ادامه داد. این قابلیت او باعث شد تا به یک نماد از ایستادگی و قدرت در برابر سختی ها تبدیل شود.

سعيد

مرسی از این مقاله‌ی عالی. برای من که خیلی از زندگی حضرت زینب نمی‌دونستم، این مطلب واقعا چشم‌گشای بود. دست شما درد نکنه.

حسين

این مقاله واقعا عالی بود! حضرت زینب یک شخصیت اسلامی فوق العاده است که با صبر و شکیبایی ما را الگوی خود قرار می‌دهد. موضوع مقاله عالی بود و نحوه نوشتاری نویسنده هم بسیار خوب بود. از نویسنده این مقاله سپاسگزارم!

فاطيما

این مقاله خیلی جالب بود. حضرت زینب یک نمونه فرزند والای اسلام است که با شجاعت، صبر و شکیبایی در برابر ستم و سختی ها ایستاد. این خصوصیت ها او را به نمادی از صبر و شکیبایی تبدیل کرده و می توانیم از او در زندگی خود الگو بگیریم.

دکمه بازگشت به بالا