چرا تو کانال نمیشه اد کرد

تلگرام یکی از بهترین اپلیکیشن های پیام رسان در زمینه ارائه امکانات رایگان به کاربران خود به شمار می رود. اما حتی این پلتفرم محدودیت هایی را برای کاربران در نظر گرفته است که از زمان معرفی تلگرام پریمیوم در حال افزایش است. در مقاله بعدی نحوه حل یکی از مشکلات اصلی این پلتفرم یعنی حذف محدودیت عضویت در کانال های تلگرام را خواهیم دید.

رفع محدودیت عضویت در کانال های تلگرام

این احتمال وجود دارد که هنگام عضویت در کانال ها یا گروه های تلگرام با پیغام خطای Too many Community مواجه شده باشید. این پیغام خطا فقط برای مشترکین طرح رایگان تلگرام است و نشان می دهد که به 500 گروه و کانال پیوسته اند. پس از رسیدن به این میزان دیگر نمی توانید به چت های گروهی جدید بپیوندید و باید مشکل عضویت در کانال تلگرام را حل کنید.

تلگرام با ارائه یک نسخه پریمیوم برای اشتراک ماهانه، بسیاری از محدودیت های خود را کاهش می دهد و این در مورد حداکثر تعداد کانال هایی که می توان در آنها مشترک شد نیز صادق است. طبق آخرین اطلاعیه رسمی منتشر شده در سایت این پیام رسان، کاربران نسخه پریمیوم بدون مشکل می توانند به 1000 گروه و کانال بپیوندند. رقمی که دو برابر مبلغ در نظر گرفته شده برای مشترکین طرح رایگان است.

1. نحوه ترک کانال های تلگرام در موبایل

همانطور که در قسمت قبل گفته شد، اگر به مرز 500 کانال یا گروه در تلگرام رسیده باشید، هنگام عضویت در موارد جدید با پیغام خطا مواجه خواهید شد. برای حل مشکلی که در تلگرام به حد مجاز رسیده اید، کافی است یک یا چند کانال بدون استفاده را رها کنید تا بتوانید دوباره به گروه ها و کانال های جدیدتر بپیوندید.

برای حذف محدودیت عضویت در کانال تلگرام ابتدا به اپلیکیشن تلگرام رفته و سپس یکی از کانال های اضافی را که دیگر دنبال نمی کنید انتخاب کنید. معمولاً پوشه کانال های آرشیو شده حاوی کانال های زیادی است که اکثر کاربران آن ها را بررسی نمی کنند. انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا این پوشه ظاهر شود.

پس از ورود به یک کانال، بر روی آیکون سه نقطه در گوشه صفحه کلیک کرده و آخرین گزینه به نام ترک کانال را از آیتم های نمایش داده شده انتخاب کنید.

اکنون پیام تایید خروج از کانال نمایش داده می شود که در آن می توانید با انتخاب گزینه LEAVE CHANNEL از کانال مورد نظر خارج شوید. سپس می توانید در کانال های جدیدتر مشترک شوید.

2. نحوه ترک کانال های تلگرام در کامپیوتر

محدودیت عضویت در کانال تلگرام تنها تاثیری بر اپلیکیشن موبایل این پیام رسان ندارد، بلکه ممکن است کاربران نسخه دسکتاپ یا وب نیز با آن مواجه شوند. البته برای حل مشکل عضویت در کانال تلگرام در نسخه کامپیوتری باید همان مسیری را که در نسخه موبایلی وجود دارد طی کنید و تعدادی از کانال های غیرضروری را که در زیر توضیح داده شده است خلاص کنید.

برای رفع محدودیت عضویت در کانال تلگرام ابتدا وارد نرم افزار تلگرام شوید یا نسخه وب آن را در مرورگر باز کنید.

کانالی را که می خواهید ترک کنید باز کنید و روی نماد سه نقطه در گوشه صفحه و جلوی نام کانال کلیک کنید. سپس از منوی باز شده گزینه Leave Channel را انتخاب کنید.

در پنجره تاییدی که باز می شود، دوباره روی ترک کانال کلیک کنید. اکنون از کانال مورد نظر خارج شده اید و می توانید به کانال ها و گروه های دیگر تلگرام بپیوندید.

3. از عضویت های ناخواسته در کانال و گروه تلگرام جلوگیری کنید

معمولا با اطلاع، کاربران به سقف تعیین شده برای عضویت در کانال ها و گروه های تلگرامی نمی رسند. برعکس، آنها به طور ناخواسته به بسیاری از این کانال ها اضافه می شوند، که در نهایت می تواند باعث نمایش پیام خطای انجمن های خیلی زیاد شود. خوشبختانه در تنظیمات تلگرام قسمتی جداگانه برای کنترل افزودن به کانال ها و گروه ها وجود دارد. تغییر این تنظیمات یک راه حل دائمی برای رفع مشکلی که در تلگرام به حد مجاز رسیده اید تلقی می شود و می تواند از تکرار این مشکل در آینده جلوگیری کند.

برای جلوگیری از عضویت ناخواسته در اپلیکیشن موبایل و حذف محدودیت عضویت در کانال تلگرام، ابتدا وارد برنامه تلگرام شده و سپس روی نماد همبرگر (سه خط موازی) در گوشه بالای صفحه ضربه بزنید. در منوی باز شده، تنظیمات را با نماد چرخ دنده انتخاب کنید.

در صفحه تنظیمات وارد قسمت Privacy & Security شده و سپس روی گزینه Groups & Channels ضربه بزنید.

در صفحه جدید، اگر Everyone انتخاب شده است، آن را به My Contacts تغییر دهید. همچنین در قسمت پایین، در قسمت Add Exceptions، می توانید امکان عضویت ناخواسته کانال و گروه را برای مخاطبین خاص به طور دائم غیرفعال کنید.

در صورت تغییر گزینه، یک تیک در گوشه بالای صفحه ظاهر می شود و با لمس آن تغییرات ذخیره می شود.

برای جلوگیری از عضویت ناخواسته تلگرام در رایانه، ابتدا وارد نرم افزار آن شده و سپس بر روی نماد همبرگر در گوشه صفحه کلیک کنید. در منوی باز شده، تنظیمات را با نماد چرخ دنده انتخاب کنید.

در صفحه تنظیمات وارد قسمت Privacy and security شوید و سپس روی گزینه Groups and channels کلیک کنید.

در صفحه جدید، اگر Everyone انتخاب شده است، آن را به My Contacts تغییر دهید. همچنین در قسمت پایین، در قسمت Add Exceptions، می توانید امکان عضویت ناخواسته کانال و گروه را برای مخاطبین خاص به طور دائم غیرفعال کنید.

در نهایت روی گزینه Save در پایین پنجره کلیک کنید تا تغییرات ایجاد شده اعمال شود.

سوالات متداول در مورد حذف محدودیت عضویت در کانال تلگرام

چگونه محدودیت عضویت در کانال های تلگرام را رفع کنیم؟

برای حل مشکل عضویت در کانال ها و گروه های تلگرام می توانید تعداد کانال ها یا گروه هایی که در حال حاضر استفاده نمی شوند را حذف کنید.

تعداد گروه‌ها و کانال‌های قابل عضویت در تلگرام پرمیوم چه مقدار است؟

کاربران نسخه پریمیوم تلگرام می توانند از مبلغ رایگان دو برابری، حداکثر تا 1000 کانال و گروه بهره مند شوند.

تعداد کانال‌ها و گروه‌های قابل عضویت در نسخه رایگان تلگرام چقدر است؟

کاربران نسخه رایگان تلگرام می‌توانند تا ۵۰۰ کانال و گروه را همزمان دنبال کنند.

چگونه از بروز مشکل محدودیت عضویت در کانال های تلگرام جلوگیری کنیم؟

با محدود کردن عضویت های ناخواسته به کانال ها و گروه های تلگرام، از مشکل محدود کردن عضویت به آن ها جلوگیری خواهید کرد.

دلیل عدم عضویت شما در کانال چیست؟ چرا نمی توانم کانال یا گروه جدیدی در تلگرام ایجاد کنم؟ پیام انجمن های خیلی زیاد یا «شما به حد مجاز رسیده اید» به چه معناست و چگونه باید این مشکل را حل کنم؟ در ماه های اخیر برخی از کاربران تلگرام با مشکل عدم عضویت در کانال و گروه جدید مواجه شده اند و هنگام عضویت در کانال و گروه ارور فوق نمایش داده می شود.

نگران نباشید، ما این بخش را به طور کامل به این مشکل اختصاص داده ایم و به شما آموزش می دهیم که چگونه این محدودیت را برطرف کنید.

دوستان این پیام نشان دهنده عضویت شما در کانال ها و گروه های زیادی است. اما آیا شما واقعاً عضو 500 گروه هستید؟ نه بابا! حالا برای حذف 500 کانال مخفی تلگرام چه کنیم؟

گروه شما کمتر از 500 عضو دارد، اما این پیام مدام برمی‌گردد!

جالب اینجاست که اگر تعداد مکالمه کمی داشته باشید و حتی چیزی نداشته باشید، همیشه این پیام را دریافت می کنید که “شما در بسیاری از گروه ها و کانال ها عضو هستید”، اینجاست که آزاردهنده می شود!

خب حالا برای حذف محدودیت عضویت در کانال تلگرام ابتدا به شما می گوییم که برای ایجاد این مشکل چه کردید و سپس ۶ مرحله آسان را برای شما آماده کردیم که مشکل شما را حل می کند.

دلیل این پیام که به حد مجاز رسیده اید چیست؟ (انجمن های بسیار زیاد)

پیام “خیلی از کانال ها و گروه ها” به دلیل قوانین این پیام رسان ها است. محدودیت تلگرام این است که هر حساب می تواند به 500 مکالمه عمومی بپیوندد و اگر می خواهید به بیش از 500 مکالمه بپیوندید باید کانال های قدیمی و مخفی را حذف کنید. به عنوان مثال، برای پیوستن به آن، باید یکی از مکالمات قبلی را ترک کنید.

باید گفت من عضو این همه گروه نشدم! شما این کار را درست انجام ندادید، اما کار دیگری انجام دادید

مهم ترین عوامل مرتبط با استفاده از تلگرام های غیر رسمی خطرناک و مخرب هستند. برای کسب درآمد اکثر تلگرام های ضد فیلتر و رنگی ایرانی بدون اطلاع خود به چت ها می پیوندند زیرا برخی سازندگان نسخه های غیررسمی چت ها را از کاربر مخفی می کنند که محدودیت مجاز شما را پر می کند.

در بدترین حالت، حتی ممکن است به دلیل اعمال مخربی که این نسخه ها روی حساب شما انجام می دهند، اکانت شما حذف و مسدود شود.

حذف محدودیت عضویت در کانال تلگرام در ۶ مرحله

شما با عواملی که باعث این مشکل «رسیدن به حد» شده است آشنا شده اید و حالا اگر قبلاً در تلگرام های غیررسمی بوده اید که احتمال آن بسیار زیاد است، ابتدا تلگرام اصلی را نصب کنید یا اگر دارید آن را به روز کنید. سپس نسخه های غیر رسمی را حذف و آنها را پاک کنید. سپس 6 مرحله زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله 1: برای حذف کانال های قدیمی پس از ورود به نسخه اصلی، از طریق تنظیمات به قسمت Devices رفته و از تمام جلسات فعال یا دستگاه های قدیمی که استفاده نمی کنید خارج شوید.

مطمئن شوید که تمام جلسات غیررسمی را ترک کرده اید، و اگر این اجازه را نمی دهد، باید 24 ساعت صبر کنید تا بتوانید همه جلسات را حذف کنید. سپس 24 ساعت صبر کنید. حالا بقیه مراحل را انجام دهید.

مرحله 2: در بخش Privacy & Security، Group & Channel را روی My Contacts یا Nobody قرار دهید.

با تنظیم این گزینه روی nobody or my contacts، غریبه ها دیگر نمی توانند شما را به یک مکالمه اضافه کنند.

مرحله 3: به قسمت تنظیمات تلگرام بروید و نسخه برنامه را مانند تصویر زیر به مدت سه ثانیه لمس کرده و رها کنید، سپس بلافاصله دوباره آن را لمس کنید تا منوی مخفی باز شود.

اکنون که منوی مخفی (اشکال زدایی) باز است، باید روی Reset threads کلیک کنید. (هشدار: ممکن است تمام مکالمات شما حذف شود)

مرحله 4: دو پیوند زیر را کپی کرده و در بخش ذخیره پیام خود قرار دهید. وقتی روی روش کلیک می‌کنید تعداد گروه‌ها و کانال‌هایی که از ابتدا ایجاد کرده‌اید را نشان می‌دهد و باید آن‌هایی را که قدیمی هستند و نیازی ندارید حذف کنید.

t.me/ozwabot?startchannel=1
t.me/ozwabot?startgroup=1

مرحله 5: از طریق لینک زیر به وب تلگرام بروید و ببینید آیا کانال یا گروهی وجود دارد که از آن استفاده نمی کنید، از آن خارج شوید.

https://web.telegram.org/z

مرحله 6: اگر با انجام موارد فوق بلافاصله حساب شما ایجاد نشد، بهتر است برای مدتی روی هیچ پیوندی کلیک نکنید تا محدودیت شما حذف شود. اگر صبر کنید و جواب نداد، راه حل نهایی قطعا جواب می دهد! اگر اطلاعات مهمی ندارید با حذف اکانت تلگرام و ثبت نام مجدد این مشکل 100% حل می شود. اگر مدیر کانال یا گروهی هستید، ابتدا حتما مالکیت را منتقل کنید.

توجه: اگر نمی توانید مشکل خود را حل کنید، با پشتیبانی ما تماس بگیرید.

پیام گروه های بسیار زیاد (کانال ها خیلی زیاد)

این پیام که عمدتاً در نسخه های قدیمی نشان داده می شود، به دلیل تعداد زیادی مکالمه است که شما در آن عضو هستید و نمی توانید در بیش از 500 مکالمه عمومی عضو شوید. دلیل دیگر محدودیت تلگرام های غیر رسمی توسط شرکت تلگرام است. ، و باید نسخه های غیر رسمی و غیر ایمن را حذف کنید و فقط از نسخه های اصلی یا اصلی تر استفاده کنید.

توصیه می کنیم برای حفظ حریم خصوصی خود و جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی فقط از نسخه اصلی یا مثلا تلگرام ایکس استفاده کنید.

امروز در مجله اینترنتی زندگی با عنوان حل مشکل عدم عضویت در کانال تلگرام در خدمت شما دوستان عزیز هستیم.

گاهی اوقات، برخی از کاربران پیام رسان تلگرام برای پیوستن به برخی کانال ها مشکل دارند.

در ابتدا بگوییم که گاهی اوقات مشکلاتی در سرورهای تلگرام ایجاد می شود و باعث اختلال می شود.

در صورت بروز چنین مشکلاتی در سرورها، ممکن است پیوستن به برخی کانال ها غیرممکن باشد.

این می تواند یک گروه خصوصی باشد و برای پیوستن به گروه به پیوند یا پیوند دعوت نیاز دارید.

ممکن است لینک دعوت شما توسط سرپرست گروه باطل شود و بنابراین ممکن است نتوانید به آن بپیوندید.

ممکن است به گروه ها و کانال های زیادی ملحق شده باشید، بنابراین نمی توانید بدون ترک گروه دیگری به گروه های دیگر بپیوندید.

به طور کلی هر کاربر تلگرام تنها می تواند در تعداد محدودی از کانال ها و سوپرگروه ها عضویت داشته باشد. این تعداد محدود 500 است، یعنی هر کاربر تلگرام فقط می تواند به 500 کانال یا سوپرگروه بپیوندد.

این محدودیت تعداد می تواند فعالیت حساب های جعلی و ربات های فعال در گروه ها و کانال ها را کاهش دهد. اما گاهی اوقات این مشکل برای برخی از کاربرانی که نیاز به حذف اجباری تعدادی کانال و سوپرگروه از لیست کانال دارند، پیش می آید.

همه اینها در صورتی اتفاق می افتد که تلگرام شما آخرین نسخه باشد یا به عبارتی با وجود آخرین آپدیت این مشکل همچنان وجود دارد.

البته راهی برای دور زدن این محدودیت وجود دارد. می توانید یک حساب کاربری دیگر در تلگرام ایجاد کنید. در آپدیت اخیر تلگرام، این اپلیکیشن قابلیت مدیریت همزمان 3 اکانت مختلف با یک دستگاه را اضافه کرده است. با استفاده از این قابلیت می توانید بدون خروج از اولین اکانت به دو اکانت دیگر دسترسی داشته باشید.

هر حساب کاربری لیست چت و تنظیمات خاص خود را دارد. به این ترتیب اگر از سه اکانت خود استفاده کنید می توانید محدودیت عضویت در کانال و گروه را از 500 به 1500 افزایش دهید و سپس خطای تعداد زیاد کانال ها را در تلگرام بگیرید.

این گروه ممکن است به دلیل نقض حق چاپ از عضویت منع شده باشد.

بهتر است چند لحظه یا حتی چند ساعت صبر کنید و پس از رفع مشکل دوباره تلاش کنید.

گاهی اوقات مدیران کانال ورودی های خود را می بندند و عضویت را غیرممکن می کنند.

این مشکل در نسخه ای از تلگرام نیز قابل مشاهده است.

بهتر است به روز رسانی برنامه های خود را بررسی کنید و همیشه تلگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

معمولا به هر یک از دلایل بالا پیامی به همین معنی نمایش داده می شود که با استفاده از آن می توان مشکل جوین شدن کانال مورد نظر را برطرف کرد.

البته تلگرام از پیوستن شما به کانال هایی با محتوای غیراخلاقی جلوگیری می کند و به طور کلی اجازه کار به آن ها را نمی دهد.

حل مشکل عدم عضویت در کانال تلگرام

راه حل دیگر این است که اکانت خود را از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ دانلود کنید و سعی کنید کانال و گروه را از آنجا تغییر دهید، بارکدی نمایش داده می شود که از طریق تلگرام می توانید آن را پیدا کنید. تنظیمات: با تلفن تماس بگیرید، سپس دستگاه‌ها، سپس دستگاه‌های کاری را پیوند دهید.

این مقاله در دسته ترفندها قرار دارد.

همچنین پیشنهاد می کنیم مقالات زیر را مطالعه کنید.

از دسترسی هکرها به تلگرام برای همیشه جلوگیری کنید

“مشاهده پیام های تلگرام بدون امضا”

“چگونه از عضویت ناخواسته در گروه های تلگرام جلوگیری کنیم”

“آموزش حذف اکانت تلگرام”

“چگونه از تلگرام بکاپ بگیریم”

2.9/5 – (122 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا