چرا تو دوربین زشتیم

موضوع

متن شما

گروه بندی

سالن

سوال مورد نظر

گزینه ها

*لطفا قبل از عضویت در ایجاد موضوعات و نظرسنجی دقت کنید زیرا امکان ویرایش یا حذف محتوا پس از انتشار وجود ندارد. علاوه بر این، شما باید قوانین و مقررات Ninisite را رعایت کنید.

صرفه جویی

انصراف دهید

چرا در عکس دوربین گوشی زشت میشویم؟ (دلایل جالب) – مینویسم

صفحه اصلی

سرگرمی

چرا در عکس دوربین گوشی زشت به نظر می رسیم؟ (دلایل جالب)

با ظهور گوشی های جدید که هر کدام دارای دوربین های دوگانه، سه گانه و حتی پنج گانه منحصر به فرد هستند، دوربین های تصویربرداری حرفه ای اهمیت خود را برای بسیاری از مردم از دست داده اند. اگرچه این تشبیه اصلا درست نیست، اما به خوبی می دانیم که بسیاری از مردم گوشی های پرچمدار را تنها به خاطر دوربین های حرفه ای و با کیفیت انتخاب می کنند. حالا تصور کنید با خرید یک گوشی گران قیمت، باز هم نمی توانید عکس های خوبی بگیرید!

فرقی نمی کند گوشی شما معمولی باشد یا خیلی حرفه ای! در هر صورت هر تلفن همراهی بسته به کیفیت دوربینش باید بتواند عکس بگیرد وگرنه نشان از وجود مشکل دارد. در ادامه به بررسی برخی از این مشکلات می پردازیم و راه حل های مختلفی را نیز در نظر می گیریم.

دلایل اصلی تصاویر تار گرفته شده با تلفن همراه چیست؟

هر کیس می تواند باعث تار شدن عکس های گرفته شده با گوشی شود. اولین چیزی که می توانیم به آن نگاه کنیم مشکل معمولی است! دوربین گوشی هوشمند کثیف

معمولا وقتی گوشی خود را در جیب خود می گذاریم یا با آن ها صحبت می کنیم، احتمال کثیف شدن دوربین های جلو و عقب و در نتیجه تار شدن تصویر وجود دارد. به همین دلیل توصیه می شود قبل از گرفتن عکس، لنزهای تلفن همراه را با پارچه ای مناسب تمیز کنید.

شکسته شدن لنز گوشی دومین دلیل تار شدن تصاویر موبایل است

عدم استفاده از قاب یا شیشه مناسب گوشی مساوی است با آسیب رساندن به لنز گوشی. اگر لنز گوشی در اثر ضربه ترک خورده یا شکسته باشد، احتمال تار شدن تصاویر مرتبط زیاد است و می توانید با تعمیر لنز این مشکل را برطرف کنید.

رطوبت بالا نیز یکی از مواردی است که به لنز دوربین آسیب می رساند. گاهی اوقات تنها باز کردن لنز گوشی و از بین بردن رطوبت داخل آن می تواند مشکل را به طور کامل حل کند.

نحوه رفع مشکلات لنز گوشی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید دوربین گوشی نیز مانند دوربین های حرفه ای دارای لنزهای کوچکی است که در هنگام فوکوس حرکت می کنند و گاهی پیش می آید که اختلالی در حرکت لنز عقب و جلو اهداف کوچک ایجاد می شود. توصیه می شود یک بار اپلیکیشن دوربین را حذف کنید، حافظه پنهان دوربین را پاک کنید و گوشی را دوباره خاموش و روشن کنید. اگر نتیجه ای دریافت نکردید، می توانید به آرامی با ناخن خود به دوربین ضربه بزنید.

عدم امکان عکس گرفتن با گوشی

مراقب باشید، اکثر اوقات تلفن همراه شما هیچ مشکلی ندارد، اما شما کاملاً حوصله دارید! در برخی شرایط، حرکت بیش از حد دست می تواند باعث لرزش دوربین و تار شدن تصاویر شود. معمولا استفاده از سه پایه گوشی این مشکل را حل می کند. البته بسیاری از گوشی های هوشمند جدید قابلیتی به نام انفجار را ارائه می دهند.

با کمک این قابلیت می توانید چندین عکس را به صورت همزمان ثبت کنید. به این ترتیب با یک بار فشار دادن دکمه شاتر چندین عکس خواهید داشت که می توانید از بین آنها یکی از بهترین ها را انتخاب کنید.

مشکل فوکوس نشدن دوربین یا گیرکردن دوربین و تار شدن تصاویر

قطعا به دلیل گیرکردن فوکوس گوشی نمی توانید گوشی موبایل را خاموش و روشن کنید. بنابراین پیشنهاد می‌شود زمانی که دوربین گوشی را باز می‌کنید و با مشکل فوکوس مواجه می‌شوید، بین حالت‌های ثبت تصویر جابه‌جا شوید.

به عنوان مثال، دوربین را روی حالت پرتره قرار دهید یا به حالت فیلم برداری و سپس به حالت عکس برگردید. البته یکی دیگر از روش های رایجی که اکثر کاربران در زمان گیرکردن فوکوس گوشی از آن استفاده می کنند، تکان دادن تلفن همراه است. می توانید چند بار گوشی خود را تکان دهید یا در نهایت گزینه فوکوس خودکار را خاموش کرده و به صورت دستی فوکوس کنید.

به روز رسانی سیستم عامل گوشی، راه حل بسیاری از مشکلات مشابه

گاهی اوقات تمام مشکلات مشابه مانند مشکل خاموش شدن تلفن بدون دلیل به عدم به روز رسانی سیستم عامل گوشی مربوط می شود. توصیه می شود پس از انجام راه حل های مختلف، به روز رسانی های جدید را بررسی کنید. بهتر است همیشه آخرین آپدیت ارسال شده به گوشی خود را دریافت و نصب کنید.

دوربین گوشی به دلیل مشکلات سخت افزاری تار است

آخرین موردی که می توان به آن اشاره کرد ایرادات سخت افزاری گوشی موبایل است. اگر با هیچ یک از این موارد نمی توانید مشکل تاری را برطرف کنید، ممکن است دوربین آسیب دیده باشد. برای اطمینان از وجود یا عدم وجود مشکلات سخت افزاری، ابتدا تمام مراحل و راه حل های ذکر شده در این مقاله را بررسی کنید. اگر نمی توانید عملکرد دوربین گوشی را به حالت اولیه بازگردانید، بهتر است با یک متخصص صحبت کنید.

خلاصه کلی مقاله:

در صورتی که گوشی ترک خورده یا شکسته نیست می توانید با دفاتر گارانتی تماس بگیرید. اما اگر مشکل تاری دوربین گوشی پس از رطوبت یا ضربه رخ داده باشد، احتمال اینکه نتوانید از گارانتی محصول بهره مند شوید بسیار زیاد است. به همین دلیل توصیه می شود به دنبال تعمیرکار مطمئن باشید. به یاد داشته باشید که پس از رفع این مشکل اقدامات لازم را برای جلوگیری از مشکلات بعدی انجام دهید. برای این کار تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوشی خود را به قاب صفحه نمایش و شیشه با کیفیت مجهز کنید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا