چرا ته خیار تلخ است

تلخی ته خیار

قطعا وقتی خیار می خورید وقتی به انتها و قسمت تلخش می رسید خیار باقی مانده را دور می ریزید. به ضرر شماست. انتهای تلخ خیار را با تلاش بخورید و دور نریزید. از خود بپرسید چرا؟ برای پاسخ به سوال خود مقاله زیر را بخوانید.

وقتی خیار می خورید، تلخی آن را هم بخورید.

دکتر سید مهدی میرغضنفری، متخصص طب سنتی: اگر طعم تلخ خیار را دوست ندارید، آن را با نمک یا خرما بخورید تا سردی خیار با خاصیت گرم نمک و خرما خنثی شود. در این صورت هضم آن آسان شده و سریعتر معده را ترک می کند.

مزاج خیار سرد و مرطوب است اما ته خیار که طعم تلخی دارد مزاج گرمی دارد و به همین دلیل خوردن آن همزمان با خیار باعث تعدیل مزاج این میوه می شود.

اصلاح کننده خیار

عسل و ادویه هایی مانند سیاه دانه، زنین یا نعناع از جمله فوایدی هستند که مصرف آن با خیار مفید است.

فواید خیار

خوردن خیار مخصوصاً در روزهای گرم تابستان برای رفع گرما و التهاب کبد و خون و نیز درمان یرقان و یرقان مفید است و وبا می باشد.

مصرف روزانه خیار با چند قطره آبلیمو برای کاهش تشنگی و رفع تشنگی به افراد مبتلا به وبا توصیه می شود.

خیار تا حدودی ادرار آور است و به دفع گرما از کلیه ها و سموم از بدن کمک می کند. علاوه بر این، خیارهای ورقه شده یا رنده شده را می توان در شربت ها برای خنک کردن شربت استفاده کرد.

فواید استفاده موضعی از خیار برای پوست های خشک

خیار را می توان لایه لایه و روی پوست قرار داد. این کار برای پوست های خشک، ملتهب و داغ و برای اگزما به ویژه در افراد عصبانی در مکان های گرم و خشک بسیار توصیه می شود.

* Health.life به شما پیشنهاد می کند مطالب زیر را مطالعه کنید تا دانش خود را در مورد علم مزاج عمیق تر کنید.

بررسی خلق و خو

مزاج، انواع مزاج و خصوصیات آنها و غذاهای مضر برای هر مزاج

به این مقاله امتیاز دهید

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، گیاه خیار پیچک، با گل های زرد رنگ و دو نوع نر و ماده، روی قاعده و میوه های سبز رنگ و دارای انواع فراوان است. ترکیبات شیمیایی خیار: خیار حاوی مواد نیتروژن دار و هیدروکربنی، مواد گوگردی و مقداری چربی است و دارای مواد معدنی مانند: منگنز، کربنات کلسیم، سلولز است. روغن دانه خیار به رنگ زرد روشن با طعمی مشابه روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب اشباع مانند اسید استئاریک، اسید پالمیتیک و اسیدهای غیراشباع مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک است. خواص و اثرات دارویی خیار خیار سرد و لطیف (مرطوب) است.

خیار دارای خواص مدر، آرام بخش و ملین، ملین، ضد کرم کدو، ضد اضطراب، ضد بی خوابی، ضد ناراحتی های عصبی، ضد گرما و تشنگی است. دانه های خیار خواب آور، تسکین دهنده، امولسیون کننده، مدر، ضد کرم های خفیف، تصفیه کننده خون، از بین برنده اورات و اسید اوریک و صیقل دهنده هستند. خیار برای ناراحتی های پوستی، دفع سموم و چربی های مضر، درمان درد کلیه، نقرس، ورم مفاصل، روماتیسم، چاقی و فشار خون، تب های عفونی و شدید، التهاب های داخلی، سنگ کلیه و مثانه، تب های صفراوی، یرقان زرد استفاده می شود. ، تسکین التهاب. کبد و معده استفاده می شود. خیار برای بیماران دیابتی و یرقان مفید است، کبد را تقویت می کند و تشنگی را رفع می کند و در خرد کردن سنگ کلیه و مثانه موثر است. خیار را می توان برای سوزش سر دل استفاده کرد.

خیار به عنوان مدر و برای درمان تب های صفراوی و یرقان استفاده می شود، به ویژه زمانی که خیار زرد و رسیده باشد، در این صورت طعم ترش دارد و خاصیت آب پنیر بیشتر است. تخم خیار ادرار آور است و برای ادم کبد مفید است. از آب خیار به عنوان مالش و برای رفع خارش استفاده می شود. خیار دارای مواد مغذی بسیار کمی است و حاوی مقدار زیادی سلولز است. خیار را قبل از غذا در سالاد میل می کنند. پوست خیار حاوی ویتامین C است. خیارهای تازه و لطیف را بدون پوست کندن به قطعات مناسب آبمیوه گیری برش دهید و با استفاده از رنده های معمولی آن را رنده کنید تا آب آن گرفته شود.

آب خیار بی مزه است. می توانید آب خیار را با آب سیب، هویج و کرفس بخورید. آب خیار سال‌هاست که برای درمان کلیه استفاده می‌شود، زیرا کلیه‌ها را تمیز می‌کند و در رژیم‌های لاغری و کاهش وزن نیز استفاده می‌شود. خیار حاوی ویتامین های A، B و C، کلروفیل و ده نوع نمک معدنی است. خیار حاوی آب زیاد مغذی نیست اما برای یبوست مفید است زیرا سلولز زیادی دارد. آب خیار سبز برای درمان اکثر تب های عفونی و شدید و التهابات داخلی استفاده می شود. برای مبتلایان به یرقان، جوشاندن پوست خیار برای چند روز مفید است. خوردن 10 گرم پوست خیار سبز خشک زایمان را آسان می کند، اما زنان باردار از مصرف آن قبل از درد زایمان خودداری کنند. مالیدن پوست خیار روی لکه های صورت مفید است. خیار سرشار از ویتامین C است، خواص غذایی آن کم و بسیار با طراوت است، تشنگی شدید را برطرف می کند و خواب آور است. یک قاشق غذاخوری پودر تخم خیار را در یک لیوان آب معمولی حل کرده و هر شب قبل از خواب به عنوان آرام بخش میل کنید. آب خیار دارای اثر حل کنندگی و از بین بردن اسید اوریک، تصفیه کننده خون و آنتی سم است. مزه بدی داره اثرات درمانی بسیار خوبی برای رفع ناراحتی های پوستی و ایجاد طراوت در پوست بدن در صورت استفاده خارجی دارد. برای رفع خارش پوست کمی خیار را خوب بشویید و پوست آن را بگیرید سپس قسمت باقیمانده را به آرامی بکوبید و به صورت ضماد روی پوست بمالید و روزی چند بار ادامه دهید تا خارش برطرف شود.

به عنوان یک داروی آرام بخش، ضد اضطراب، ضد اعصاب و ضد بی خوابی، بزرگسالان نباید بیش از 5 گرم (یک قاشق غذاخوری) تخم خیار خرد شده در هر وعده غذایی مصرف کنند. برای درمان بی خوابی کافی است عصر یک یا دو قاشق چایخوری با کمی شکر بخورید. مضرات خوردن خیار با پوست به خصوص اگر تازه نباشد دیر هضم است و باعث نفخ و قولنج می شود. اگر خیار بسیار رسیده و زرد باشد خوردن آن باعث غم و اندوه می شود و برای کسانی که دارای صفت صفراوی و زشت هستند این خیار برای آنها مناسب نیست و باعث غم و اندوه می شود. برای هضم بهتر خیار را باید به صورت سالاد با روغن زیتون و کمی سرکه تهیه کرد و با آبلیمو و نمک بهتر است. خواص طعم تلخ خیار اگر طعم تلخ خیار را دوست ندارید آن را با نمک یا خرما بخورید تا سردی خیار با خاصیت گرم نمک و خرما خنثی شود. در این صورت هضم آن آسان شده و سریعتر معده را ترک می کند. عسل و ادویه جات ترشی جات مانند سیاه دانه، زانیان یا نعناع از جمله فوایدی هستند که با خیار مفید هستند.

خوردن خیار مخصوصاً در روزهای گرم تابستان برای رفع گرمای کبد و خون و رفع التهاب بدن و همچنین درمان یرقان و یرقان مفید است و وبا دهنده خوبی به شمار می رود. افراد مبتلا به وبا توجه داشته باشند که برای کاهش تشنگی و رفع تشنگی روزانه خیار را با چند قطره آبلیمو مصرف کنند. علاوه بر این، خیارهای ورقه شده یا رنده شده را می توان در شربت ها برای خنک کردن شربت استفاده کرد. خیار را می توان لایه لایه و روی پوست مالید که برای پوست های خشک، ملتهب، داغ و مبتلا به اگزما، به ویژه برای افراد عصبانی که در مکان های گرم و خشک زندگی می کنند، بسیار توصیه می شود. از آنجایی که مزاج کودکان نسبت به بزرگسالان در بالاترین درجه حرارت قرار دارد، می توانید خیار را رنده کرده و در قابلمه یا وان آب بریزید و کودک را در آن قرار دهید تا دمای بدن او کاهش یابد.

4242

5 دلیل تلخ شدن خیار

آیا تلخی خیار را در بین محصولات خود احساس کرده اید؟ تمام انتظاراتی که از تولید میوه با کیفیت بالا دارید ناگهان ناپدید می شود. از طرفی این مشکل تمام تلاش های مراحل پرورش را زیر سوال می برد. به همین دلیل، بهتر است از قدرت خود برای جلوگیری از این عارضه استفاده کنید.

تلخی میوه های خیار در مزرعه در بیشتر موارد به دلیل تنش های محیطی است. بنابراین کنترل ویژگی های بستر کاشت، کلید اصلی اجتناب از این عارضه است. در ادامه این مقاله بیشتر در مورد عوامل تلخ شدن خیار صحبت خواهیم کرد.

سطوح نامناسب کوکوربیتاسین

ترکیب کوکوربیتاسین عامل اصلی تلخی خیار است. در شرایط طبیعی این ترکیب در قسمت های مختلف گیاه از جمله برگ، ساقه، ریشه و حتی میوه وجود دارد. در عین حال تغییر مقدار آن عامل تلخی خیار است. اگر سطح کوکوربیتاسین بالاتر از حد طبیعی و مورد نیاز گیاه باشد، خیارهای مزرعه شما تلخ می شوند.

شما به راحتی نمی توانید سطح نامناسب این ترکیب را در گیاه خود تشخیص دهید. در واقع، تلخی اغلب در انتهای ساقه و در نواحی زیر پوست قرار دارد. به همین دلیل وقتی متوجه طعم تلخ خیار می‌شوید، با برداشتن پوست و نوک آن، این مقدار را کاهش می‌دهید.

این ماده باید روی میوه تاثیر منفی بگذارد تا متوجه تلخ شدن خیار شوید. معمولاً عوامل محیطی عامل اصلی تغییر میزان این ترکیبات هستند. بنابراین، باید روی این عوامل استرس زای محیطی تمرکز کنید. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد شرایط نامساعد محیطی میوه خیار داده شده است.

وجود شرکای غذایی در خاک

برنامه تغذیه خیار برای رشد نسبتاً دست و پا گیر است. این گیاه دوست دارد تمام مواد مغذی موجود در خاک را مصرف کند. به همین دلیل رقابت با سایر گیاهان و علف های هرز برای عناصر غذایی خاک برای آن خوشایند نیست.

با دریافت نکردن مواد مغذی مورد نیاز، روند تلخ شدن خیار در میوه های رسیده یا رسیده کم کم آغاز می شود. با انجام چندین عمل می توانید به راحتی این عامل تلخی را از خیار مزرعه خود حذف کنید. علاوه بر این، امکان دسترسی به مواد مغذی لازم و کافی برای گیاهان به کیفیت و کمیت بهتر محصولات کمک می کند.

به طور دوره ای علف های هرز اطراف مزرعه را حذف کنید

گیاهان را در فاصله مناسب حدود 8 تا 12 اینچ از یکدیگر بکارید

افزودن کودهای مورد نیاز گیاه در مرحله باردهی

انواع خیار

یکی دیگر از دلایل تلخی خیار در انواع کشت شده آن نهفته است. هنگام بررسی نوع واریته برای انتخاب محصول، باید بسیار مراقب آن باشید. برخی از ارقام خیار حساس هستند و مقاومت کافی ندارند. در نتیجه شرایط نامساعد محیطی به سرعت این نوع خیارها را تلخ و بد مزه می کند.

در برخی از انواع خیار، این تلخی به طور طبیعی در طبیعت آنها نهفته است. به عنوان مثال، دانه های آمریکایی پتانسیل زیادی برای تلخ شدن دارند. در حالی که بذرهای ایرانی در این زمینه موفق بوده اند و عملاً تلخی ذاتی ندارند.

اگر در انتخاب گونه های مقاوم مطمئن نیستید، می توانید از کارشناسان گلخانه آوین مشاوره بگیرید. این مجموعه در خصوص پرورش انواع بوته خیار و همچنین مشکلات ایجاد شده در مزرعه به بهترین نحو ممکن به شما کمک می کند.

کمبود آفتاب

بیشتر موارد سوختگی خیار گزارش شده در مناطق ابری به دلیل نور ناکافی خورشید است. متأسفانه، شما ساعات روز را کنترل نمی کنید، که می توانید آن را به دلخواه تنظیم کنید. با این حال، می توانید مکانی را در مزرعه برای کاشت انتخاب کنید که گیاهان برای مدت زمان مناسبی در معرض نور قرار گیرند.

معمولاً در خیارهای کاشته شده در گلخانه کمبود نور برای شما مشکل ساز است. در برخی موارد در صورت امکان می توانید از منابع نور مصنوعی استفاده کنید. قبل از کاشت، محل مکان انتخابی و اطراف آن را به دقت بررسی کنید. مراقب باشید که محصولات بلندتر در اطراف خیارها وجود نداشته باشد. زیرا رنگ آنها باعث تلخی خیار می شود.

البته اگر فضای زندگی شما آب و هوای بسیار گرمی دارد، بد نیست در ساعات خاصی از روز مانند بعدازظهر، گیاهان خود را با مقداری سایه بپوشانید. در غیر این صورت عوارض دیگری مانند آفتاب سوختگی باعث از بین رفتن برگ ها و میوه ها می شود. می توانید کمبود نور در مناطق ابری و خنک را با استفاده از پوشش روی گیاهان جبران کنید.

در این صورت گرما و نوری را که در میدان وجود دارد از طریق این تونل هایی که ایجاد کرده اید به نوعی به دام خواهید انداخت. در نتیجه کارخانه با وجود شرایط نامساعد محیطی احساس نگرانی نمی کند.

شرایط محیطی خشک

تصور کنید برنامه آبیاری منظمی ندارید و ناگهان یک دوره خشک و گرم مزرعه را تحت تأثیر قرار می دهد. با اطمینان می توان گفت که بالاترین میزان تلخی خیار در این شرایط رخ می دهد. این تنش محیطی شرایط بسیار نامساعدی را برای تکمیل رشد خیار ایجاد می کند.

بنابراین میوه نارضایتی خود را از این وضعیت با تلخی نشان می دهد. شما نمی توانید به راحتی این را پس از واقعیت حل کنید. با این حال، اقداماتی وجود دارد که از مسئولین تلخی خیار جلوگیری می کند. اول از همه باید مراقب نحوه آبیاری خود باشید.

به طور معمول حدود یک اینچ در هفته آبیاری کنید. اگر خیلی خشک است، می توانید این مقدار را افزایش دهید. خاک اطراف گیاه را لمس کنید و آن را به عمق یک اینچ حفر کنید. اگر مرطوب باشد نیازی به آبیاری نیست.

آبیاری سنگین شما ممکن است به دلیل آب و هوای خشک موثر نباشد. به همین دلیل از مالچ برای مرطوب نگه داشتن گیاه در اطراف ریشه استفاده کنید. علاوه بر این، اگر متوجه شدید که دمای محیط بسیار بالا است; از یک پارچه ساده به عنوان آباژور استفاده کنید. در این حالت مقداری از گرما توسط آن فیلتر دستی که شما ایجاد کرده اید جذب می شود.

سوالات متداول

چرا خیار تلخ می شود؟

سطح نامناسب کوکوربیتاسین در میوه های خیار به دلیل شرایط استرس زا محیط رشد.

بهترین فاصله برای کاشت بوته خیار چقدر است؟

بین هر بوته خیار حدود 8 تا 12 اینچ فاصله بگذارید

چگونه نور کم را در مناطق ابری جبران کنیم؟

با استفاده از یک لایه پوششی مانند یک تونل روی گیاهان

چگونه می توان فهمید که گیاه واقعاً به آبیاری نیاز دارد؟

انگشت خود را حدود 1 اینچ در خاک اطراف ریشه گیاه فرو کنید. در صورت وجود رطوبت، گیاه نیازی به آبیاری بیشتر ندارد.

آخرین کلمه

دلیل اصلی تلخ شدن خیار شرایط محیطی است. بنابراین می توانید با اقدامات پیشگیرانه از این عارضه جلوگیری کنید. در غیر این صورت، خیار اگر خوش طعم نباشد چه فایده ای برای شما دارد؟ در این مدت دست شما برای کنترل شرایط محیطی چه در گلخانه و چه در هوای آزاد در رابطه با سایر عوامل بیماری زا باز است.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا