چرا تلگرام من بروزرسانی نمی شود

یکی از ویژگی های جذاب پیام رسان تلگرام، به روز رسانی مداوم و بهبود مستمر عملکرد است، اما متاسفانه اکثر کاربران نمی دانند چگونه تلگرام را در دستگاه خود به روز کنند و بسیاری از ویژگی های این پیام رسان جذاب را از دست می دهند. به همین منظور آموزش آپدیت تلگرام را برای شما آماده کرده ایم. در ادامه آموزش آپدیت تلگرام از پلازا با ما همراه باشید.

تلگرام یکی از محبوب ترین پیام رسان های دنیاست که با هر آپدیت، امکانات و قابلیت های مختلفی به آن اضافه می شود. اگر نمی دانید چگونه تلگرام را آپدیت کنید یا بعد از آپدیت تلگرام با مشکلاتی مانند نادیده گرفتن اپلیکیشن یا باز نکردن آن مواجه شدید، توصیه می کنیم این آموزش آپدیت تلگرام را دنبال کنید. در این مقاله علاوه بر آموزش آپدیت تلگرام در انواع سیستم عامل ها و دستگاه ها، به روش های رفع مشکلات پس از آپدیت نیز می پردازیم.

فهرست

آموزش آپدیت تلگرام

در ادامه راهنمای آموزش آپدیت تلگرام به طور خلاصه در مورد دلایل این موضوع صحبت خواهیم کرد. پس از آن به نحوه به روز رسانی تلگرام در سیستم عامل های اندروید، iOS، ویندوز، مک او اس و لینوکس می پردازیم و از تصاویر مختلف برای ساده سازی مفاهیم استفاده می شود. در پایان آموزش آپدیت تلگرام به مشکلات احتمالی بعد از آپدیت و نحوه حل آنها می پردازیم.

همچنین بخوانید :

چرا باید تلگرام را آپدیت کنم؟

اکثر اپلیکیشن ها و نرم افزارها دائما در حال پیشرفت هستند و تلگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. برخی از دلایلی که چرا باید تلگرام را به روز کنید عبارتند از:

هکرها از باگ های امنیتی اپلیکیشن سوء استفاده می کنند

امکان افشای اطلاعات و پیام ها در صورت وجود آسیب پذیری در تلگرام قدیمی

افزودن امکانات و قابلیت های جدید به تلگرام

بهبود عملکرد تلگرام از نظر سرعت و مدیریت حافظه

رفع اشکالات ساختاری در برنامه

آموزش آپدیت تلگرام اندروید

با توجه به محبوبیت اندروید، آموزش آپدیت تلگرام را از این سیستم عامل شروع می کنیم. علاوه بر دانلود مستقیم تلگرام که در قسمت آخر توضیح داده شده است، می توانید تلگرام خود را از طریق پلی استور آپدیت کنید. لازم به ذکر است که تا چند ماه پیش امکان آپدیت تلگرام از بازار وجود داشت اما به دلیل عدم رعایت قوانین ایران این پیام رسان حذف شد و این روش امکان پذیر نیست.

به روز رسانی تلگرام از گوگل امن ترین روش به روز رسانی برای اندروید در نظر گرفته می شود. برای انجام این کار، به سادگی مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

1. اول از همه، باید آدرس IP خود را از طریق ابزارهای تغییر IP تغییر دهید. سپس نماد Play Store را که شبیه تصویر زیر است، در گوشی خود باز کنید.

2. در بالای فروشگاه Play، کادری برای جستجوی برنامه ها وجود دارد. کلمه telegram را در این کادر تایپ کنید تا نتایج به شما نشان داده شود. مطابق شکل زیر روی گزینه اول کلیک کنید.

3. در این مرحله صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد. در این تصویر دو گزینه وجود دارد. گزینه UNINSTAL در سمت چپ برای حذف برنامه استفاده می شود. برای آپدیت تلگرام کافیست روی دکمه سمت راست یعنی گزینه UPDATE کلیک کنید.

4. در پایان وارد صفحه زیر می شوید که به جای UPDATE کلمه OPEN ظاهر می شود. این نشان می دهد که آخرین نسخه تلگرام روی گوشی شما نصب شده است.

همچنین بخوانید :

نحوه آپدیت آیفون و آیپد تلگرام

آیفون و آیپد از سیستم عامل iOS استفاده می کنند و تلگرام فقط از طریق اپ استور آپدیت می شود. نحوه آپدیت تلگرام در این سیستم عامل به شرح زیر است:

1. مانند قسمت قبل، ابتدا باید IP خود را تغییر دهید. سپس مانند تصویر زیر وارد اپ استور شوید، آیکون شبیه A انگلیسی است.

2. در پایین صفحه، روی تب Updates کلیک کنید تا به صفحه به‌روزرسانی برنامه تلفن دسترسی پیدا کنید.

3. در اینجا می توانید به روز رسانی های موجود را مشاهده کنید. نام پیام رسان تلگرام را پیدا کنید و روی دکمه UPDATE در جلوی آن کلیک کنید تا فرآیند بروزرسانی آغاز شود. در ضمن اگر دکمه Update را نمی بینید به این معنی است که آخرین نسخه تلگرام را روی آیفون خود نصب کرده اید.

همچنین بخوانید :

آموزش آپدیت ویندوز تلگرام

برای آپدیت رایگان تلگرام در ویندوز علاوه بر دانلود مستقیم، امکان آپدیت خود نرم افزار نیز وجود دارد که کار را بسیار راحت می کند. برای فعال کردن این ویژگی کافی است این مراحل را دنبال کنید.

1. ابتدا نرم افزار تلگرام را اجرا کنید و در سمت چپ روی آیکون سه خط بالا کلیک کنید تا چندین گزینه مانند سمت چپ را مشاهده کنید. روی تنظیمات کلیک کنید تا صفحه سمت راست نمایش داده شود. در این قسمت باید گزینه Advanced را وارد کنید.

2. پس از ورود به قسمت Advanced تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد که دارای چندین گزینه قابل تغییر است. در قسمت Version & Updates که با کادر قرمز مشخص شده است، سه گزینه را مشاهده خواهید کرد. اگر گزینه اول یعنی Update automatically را فعال کنید، هر بار که تلگرام آپدیت جدیدی ارائه می دهد، به صورت خودکار دانلود و نصب می شود. اگر نمی‌خواهید به‌طور خودکار به‌روزرسانی شود، این گزینه را خاموش کنید. سپس می توانید گزینه Install Beta Builds را مشاهده کنید. با فعال کردن این گزینه نسخه هایی از تلگرام که هنوز به صورت رسمی منتشر نشده اند برای شما قابل نصب هستند. توجه داشته باشید که این نسخه ها معمولا دارای مشکلاتی هستند که هنوز رفع نشده اند. در انتها می توانید برای تکمیل فرآیند آپدیت تلگرام بر روی UPDATE Telegram کلیک کنید.

نحوه آپدیت تلگرام در macOS

این قسمت به نحوه به روز رسانی تلگرام در سیستم عامل macOS اختصاص دارد. برای این کار کافی است طبق راهنمای زیر از فروشگاه اپلیکیشن خود استفاده کنید.

1. ابتدا AppStore خود را باز کنید. نماد اپ استور شبیه A انگلیسی است و به این شکل است.

2. پس از ورود به اپ استور، کلمه Telegram Desktop را در کادر جستجو جستجو کنید تا به صفحه بعد بروید. اگر در مقابل نام تلگرام دسکتاپ کلمه GET را مطابق شکل زیر مشاهده کردید به این معنی است که تلگرام روی دستگاه شما نصب نیست. اگر به جای آن کلمه UPDATE وجود داشت، برای به روز رسانی روی آن کلیک کنید.

آموزش آپدیت تلگرام در لینوکس

بسیاری از کاربران لینوکس تلگرام را از طریق مدیریت بسته های اسنپ و فلت پک نصب کرده اند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، برای آپدیت تلگرام خود مراحل زیر را دنبال کنید:

اگر از پکیج اسنپ منیجر برای دانلود تلگرام استفاده کرده اید، کافیست دستور “sudo snap update telegram-desktop” را در ترمینال تایپ کنید.

اگر از مدیر بسته Flatpak استفاده می کنید، دستور “sudo flatpak update org.telegram.desktop” را در ترمینال خود وارد کنید.

همچنین بخوانید :

آپدیت تلگرام اصلی با لینک مستقیم

یکی از راه های آسان و راحت برای دانلود نسخه به روز شده تلگرام در اکثر پلتفرم ها مراجعه به وب سایت رسمی تلگرام است که در قسمت آخر آموزش آپدیت تلگرام به آن خواهیم پرداخت.

پس از ورود به این لینک، صفحه ای مانند تصویر زیر نمایش داده می شود که با انتخاب سیستم عامل خود می توانید به صورت مستقیم اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید. علاوه بر این، برای سهولت کار، لینک های هر سیستم عامل را در این قسمت قرار داده ایم تا در وقت شما صرفه جویی شود.

دانلود تلگرام برای اندروید: لینک

دانلود تلگرام برای ویندوز 32 بیتی: لینک

دانلود تلگرام برای ویندوز 64 بیت: لینک

دانلود تلگرام برای سیستم عامل مک: لینک

دانلود تلگرام برای لینوکس 64 بیتی: لینک

رفع مشکلات بعد از آپدیت تلگرام

پس از آپدیت اپلیکیشن تلگرام و ورود به آن، پیامی از خود تلگرام دریافت خواهید کرد. در این پیام به شما اطلاع داده می شود که آپدیت با موفقیت انجام شده است و تغییرات ایجاد شده در نسخه جدید را به شما اطلاع می دهد.

همچنین بخوانید :

گاهی حتی در صورت اتمام نصب تلگرام، آپدیت انجام نمی شود و یا حتی پس از آپدیت ممکن است عملکرد اپلیکیشن دچار اختلال شود. چنین مشکلاتی معمولاً به دلیل تداخل فایل های سیستمی قدیمی با نسخه جدید تلگرام به وجود می آید. اگر شما نیز با چنین مشکلی مواجه هستید، 3 راه زیر را برای حل این مشکل امتحان کنید:

ابتدا برنامه خود را دوباره اجرا کنید. برای این کار از آن خارج شده و از اجرا شدن آن در رم جلوگیری کنید. سپس آن را وارد کنید و اگر مشکل حل نشد به مرحله دوم بروید.

در مرحله دوم اپلیکیشن تلگرام را حذف و مجددا نصب کنید. به احتمال زیاد با این کار مشکل شما به طور کامل حل می شود، اما اگر مشکل ادامه داشت، روش بعدی را امتحان کنید.

در مرحله آخر باید به پشتیبانی تلگرام مشکل را اطلاع دهید. برای این کار ابتدا وارد این لینک شوید. در صفحه باز شده فرمی مطابق شکل زیر مشاهده می کنید که باید هر 3 کادر را پر کنید. در کادر اول باید مشکل خود را به زبان انگلیسی بنویسید. اگر با زبان انگلیسی مشکل دارید، از ابزار ترجمه گوگل استفاده کنید. در کادر Your email باید یک آدرس ایمیل معتبر و در قسمت بعدی Your phone number باید شماره خود را قبل از +98 بدون صفر وارد کنید. سپس روی دکمه ارسال کلیک کنید تا پیام ارسال شود.

آخرین کلمه

در این آموزش آپدیت تلگرام سعی کرده ایم تمامی پلتفرم ها و دستگاه های ممکن را پوشش دهیم. برای سادگی در آموزش آپدیت تلگرام از عکس های مختلف برای جلوگیری از سردرگمی های احتمالی استفاده کرده ایم. در کنار نحوه آپدیت تلگرام، مشکلات احتمالی و 3 راه حل آنها نیز ذکر شد. به نظر شما بهتر است تلگرام اصلی را با لینک مستقیم آپدیت کنید یا ترجیح می دهید از فروشگاه خود دستگاه استفاده کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

این روزها پیام رسان های فوری زیادی با ویژگی های مشابه وجود دارند. این تنوع اپلیکیشن ها، کاربران را در هنگام انتخاب دچار تردید می کند. تلگرام یکی از مواردی است که کم کم خود را به عنوان بهترین گزینه برای کاربرانی که حفظ حریم خصوصی و امکان کار بر روی پلتفرم های متعدد را در اولویت قرار می دهند، تثبیت کرده است.

تلگرام یک پیام رسان فوری پایدار و قابل اعتماد است، اما برخی از مشکلات ممکن است هر از گاهی بر آن تاثیر بگذارد. به همین دلیل در این مقاله به رایج ترین مشکلات نصب تلگرام به همراه راه حل آن ها می پردازیم. اگر با مشکل خاصی مواجه شدید، حتما به لیست زیر مراجعه کنید. علاوه بر این، توسعه دهندگان تلگرام همیشه آماده کمک به شما هستند. بنابراین، اگر نمی توانید با راه حل های موجود مشکل را حل کنید، با آنها تماس بگیرید.

تلگرام نصب نمیشه؟

ظاهر این مشکل واضح است زیرا برای استفاده از این مسنجر خوب باید آن را از گوگل پلی نصب کنید. با این حال، برخی از کاربران در ابتدا با مشکلاتی مواجه شدند. اولین چیزی که باید بررسی شود شرایط سیستم است. موارد زیر برای نصب و اجرای تلگرام در گوشی اندرویدی خود باید رعایت کنید:

با این برنامه ساده، با گوش دادن به آن به مدت 5 دقیقه در روز، در 80 روز به هر زبانی مانند بلبل صحبت کنید! بهترین روش روز ضمن تقویت حافظه آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

وجود اندروید نسخه 4.0 کیت کت و بالاتر.

شماره تلفن همراه داشته باشید

دارای مجوزهای لازم مانند: دوربین، مخاطب، مکان، میکروفون. تلفن، پیامک، ذخیره سازی و …

اگر این شرایط را دارید اما هنوز نمی توانید برنامه را نصب کنید، باید کش Google Play را پاک کرده و دوباره امتحان کنید. اگر مشکل برطرف نشد، توصیه می‌کنیم فایل APK را امتحان کرده و تلگرام را از این طریق نصب کنید. برای دانلود و نصب فایل APK، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

نسخه APK مورد نیاز را در رایانه خود دانلود کنید.

فایل را با WinRar یا ابزاری مشابه باز کنید تا فایل APK را دریافت کنید.

دستگاه اندرویدی خود را از طریق USB به رایانه خود متصل کرده و فایل APK را به حافظه داخلی انتقال دهید.

به Settings>Advanced Settings>Security بروید و منابع ناشناس را فعال کنید.

از یک مرورگر فایل محلی یا کاوشگر فایل برای رفتن به پوشه ای که فایل APK در آن ذخیره شده است استفاده کنید.

برای نصب فایل APK روی Install ضربه بزنید.

پس از انجام این فرآیند، باید بتوانید تلگرام را اجرا کنید.

همچنین، مطمئن شوید که برنامه را از یک منبع معتبر دریافت کرده اید.

پیام ها تحویل داده نمی شوند یا تحویل داده نمی شوند؟

برخی از کاربران گزارش دادند که تلاش زیادی کردند، اما گیرنده مورد نظر آنها نتوانست پیام های آنها را ببیند. این مشکل برای چنین پیام رسان بزرگی حاد به نظر می رسد و توانایی او را زیر سوال می برد. کاری که باید در هنگام بروز چنین مشکلی انجام دهید این است که موارد زیر را بررسی کرده و تغییرات لازم را انجام دهید.

مطمئن شوید که پیام ارسال شده است. اتصال اینترنت را بررسی کنید و دو علامت را در کنار پیام جستجو کنید.

مطمئن شوید که گیرنده شما را مسدود نکرده است.

اعلان ها ممکن است گاهی نادرست باشند. شاید پیام ارسال شده و خوانده شده باشد، اما علامت تیک کنار آن نشان داده نمی شود.

عملکرد چت مخفی به دستگاه بستگی دارد. اگر شما (و گیرنده شما) این ویژگی را در دستگاه‌های خاصی فعال کرده‌اید، پیام‌ها فقط از طریق آن دستگاه قابل دسترسی هستند.

همچنین می‌توانید حافظه نهان را پاک کنید و در نهایت اگر مشکل ادامه داشت دوباره نصب کنید.

برای پاک کردن کش تلگرام، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

1- روی تنظیمات ضربه بزنید.

2- برنامه ها یا مدیر برنامه ها را باز کنید.

3-تلگرام را باز کنید.

4- Storage را انتخاب کنید.

5- کش را پاک کنید.

6- گوشی خود را ریستارت کنید و تغییرات را بررسی کنید.

اگر به دنبال راه حل کارآمدتری هستید، تلگرام خود را به صورت زیر نصب کنید:

1- کشوی برنامه یا کشوی برنامه یا منوی برنامه را باز کنید.

2- برای حذف تلگرام از حالت نصب، روی آیکون میانبر تلگرام ضربه بزنید و آن را بالا بکشید.

3- دستگاه را ریستارت کنید.

4-گوگل پلی را باز کنید.

5- تلگرام را جستجو کنید.

6- Install را انتخاب کنید.

7- دستورالعمل های برنامه را برای پیکربندی تنظیمات تلگرام دنبال کنید.

حالا باید مشکلت حل بشه

مخاطب وارداتی نیست؟

همانطور که احتمالا می دانید، اکثر پیام رسان های فوری (مانند تلگرام) برای ارتباط با مخاطبین به شماره تلفن نیاز دارند. اساساً همه افرادی که در لیست مخاطبین شما از تلگرام استفاده می کنند باید پس از اتصال دستگاه به اینترنت به مخاطبین برنامه شما اضافه شوند. متأسفانه به نظر می رسد باگی وجود دارد که مانع از واردات مخاطب می شود. کارهایی وجود دارد که می توانید برای غلبه بر این مشکل انجام دهید:

برنامه را متوقف کنید و دستگاه خود را مجددا راه اندازی کنید. کافیست پنجره برنامه های فعال را باز کنید و تلگرام را متوقف کنید.

برخی از حروف مخاطبی را که در تایپ کردن مشکل دارد تغییر دهید. علاوه بر این، اگر از علامت های غیر الفبایی (که با انگلیسی استاندارد متفاوت است) در نام مخاطب استفاده می کنید، نام آن را تغییر دهید. پس از ارائه مخاطب، می توانید نام آنها را در اولین فرم قرار دهید.

مطمئن شوید که مجوزهای لازم را دارید. تلگرام برای دسترسی به مخاطب نیاز به مجوز دارد. برای اطمینان، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- روی تنظیمات ضربه بزنید.

2- مجوزهای باز.

3- روی Contacts ضربه بزنید.

4-تلگرام را فعال کنید.

با انجام این کارها، باید بتوانید کل مخاطبان خود را وارد کنید.

آیا مشکل اعلان دارید؟

تلگرام دو راه برای نمایش نوتیفیکیشن ها ارائه می دهد. یکی از آن‌ها سرویس اعلان پیام‌رسانی Google Cloud است که یک ویژگی داخلی اندروید است. روش دوم که روش اصلی است، وابسته به برنامه است و به تنظیمات مختلف گوشی بستگی دارد. برخی از دستگاه های اندرویدی دارای ویژگی های خاصی هستند که اعلان ها را برای کاهش مصرف برق مسدود می کنند. این دلیل اصلی عدم نمایش اعلان ها در دستگاه اندرویدی است.

به این ترتیب تنظیمات گوشی باید بسته به میزان استفاده از پس زمینه تلگرام بهینه شود. برای دریافت اعلان ها همانطور که انتظار می رود باید چه کاری انجام دهید.

آخرین نسخه برنامه را نصب کنید. به گوگل پلی بروید و برنامه را آپدیت کنید.

تنظیمات برنامه را بررسی کنید. تلگرام را باز کنید سپس منوی سه خطی را باز کنید. به Settings > Notifications & Sounds بروید. مطمئن شوید که هشدارهای پیام و گروه فعال هستند.

سرویس Keep-Alive و اتصال پس زمینه را فعال کنید. تلگرام و منوی سه خطی را باز کنید. به Settings > Notifications & Sounds بروید. به دیگر بروید. از اینجا می توانید گزینه های Keep-Alive و Background Connection را فعال کنید.

اگر گوشی شما نوعی برنامه مدیریت سیستم دارد، ممکن است تلگرام را به عنوان یک برنامه پرکاربرد معرفی کند و از دریافت اعلان‌ها جلوگیری کند. به System Manager بروید و تلگرام را به عنوان یک برنامه محافظت شده علامت بزنید یا اجازه دهید آزادانه در پس زمینه اجرا شود.

اعلان های صفحه قفل را در تنظیمات گوشی خود فعال کنید.

تلگرام وصل نمیشه؟

وقتی صحبت از مشکل اتصال به اینترنت می شود، حداقل در بیشتر مواقع هیچ ربطی به برنامه ندارد. بیشتر اوقات، مشکل مربوط به پیکربندی Wi-Fi یا ناپایداری کلی آن است. مراحل عیب یابی وجود دارد که می توانید برای حل این مشکل دنبال کنید. علاوه بر این، ممکن است بخواهید کمی صبر کنید زیرا ماهیت فضای ابری تلگرام گاهی اوقات باعث می شود این سرویس کمی کاهش یابد.

تلفن و روتر بی سیم را ریست کنید.

روی فراموشی ضربه بزنید و دوباره وارد شوید.

از سیگنال 2.4 گیگاهرتز به جای 5 گیگاهرتز استفاده کنید. در نوقا، گزینه تغییر سیگنال وای فای حذف شده است، بنابراین باید پیکربندی روتر خود را تغییر دهید یا از برنامه های شخص ثالث برای تغییر تنظیمات استفاده کنید.

تنظیمات شبکه را به تنظیمات اولیه برگردانید.

اتصال اینترنت خود را از Wi-Fi به 3G و بالعکس تغییر دهید.

شبکه های عمومی متراکم ممکن است به خوبی شبکه خانگی کار نکنند.

به‌علاوه، اگر برنامه‌های کاربردی دیگری که به اتصال اینترنت متکی هستند به درستی کار می‌کنند، می‌توانید مراحل زیر را امتحان کنید:

با ضربه زدن روی گزینه Force Stop، برنامه را متوقف کنید.

کش و داده های برنامه را پاک کنید.

برنامه را دوباره نصب کنید.

تنظیمات پروکسی و برنامه را در گوشی فعال کنید.

آخرین ویژگی مشاهده شده به درستی نمایش داده نمی شود؟

آخرین ویژگی مشاهده شده در تمام پیام رسان های فوری شناخته شده گسترده است و تلگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، برخی از کاربران مشکلات مربوط به این ویژگی را گزارش کرده اند. گاهی اوقات نمی توانند آخرین اطلاعات دیده شده را ببینند یا زمان نمایش صحیح نیست. برای این منظور توصیه می کنیم مراحل زیر را دنبال کرده و تغییرات لازم را انجام دهید.

برنامه خود را مجددا راه اندازی کنید.

از آنجایی که تلگرام به طور خودکار از منطقه زمانی شما استفاده می کند، اگر خودتان زمان و تاریخ را تغییر دهید، ممکن است اطلاعات متفاوتی را مشاهده کنید.

کش برنامه را پاک کنید.

برنامه را دوباره نصب کنید.

انجام این مراحل باید شما را به نتیجه دلخواه برساند. تلگرام شگفت انگیز است و اغلب بدون دلیل موجه مورد انتقاد قرار می گیرد. بنابراین توصیه می کنیم از مشکلات بی اهمیت آن ناامید نشوید و حداقل یک بار آن را امتحان کنید.

ارسال شده توسط: عرفان باستانی 13 آذر 1400 ساعت 21:13.

اخیراً برخی از کاربران پس از باز کردن تلگرام با مشکل آپدیت مواجه شده اند و نمی توانند از تلگرام استفاده کنند. در این راهنما نحوه رفع مشکل آپدیت تلگرام را به شما آموزش می دهیم.

یکی از مشکلاتی که کاربران را در نسخه های جدید تلگرام آزار می دهد، مشکل یخ زدن تلگرام در هنگام آپدیت است. به گفته کاربران گجت نیوز، این مشکل طی 24 ساعت گذشته تشدید شده و برای افراد زیادی پیش آمده است.

مشکل از کار افتادن تلگرام در زمان آپدیت چیست؟

به گفته کاربرانی که با این مشکل مواجه شده اند، پس از باز کردن تلگرام، کاربر با پیام آپدیت در بالای اپلیکیشن مواجه می شود و نمی تواند پیام ها را مشاهده کند. نکته جالب این است که کاربر اعلان پیام جدید را دریافت می کند، اما نمی تواند پیام ها را در صفحه بحث مشاهده کند.

شایان ذکر است که به نظر می رسد این مشکل برای کاربران iOS تلگرام رخ داده است و درصد کاربران اندرویدی که با آن مواجه شده اند کمتر است.

به پروکسی یا وی پی ان خود دست نزنید!

پس از تجربه این مشکل، بسیاری از کاربران فکر می کنند که این مشکل احتمالاً از VPN یا قندشکن آنها به دلیل فیلتر تلگرام در ایران است!

اما توجه داشته باشید که مشکل آپدیت تلگرام ربطی به VPN یا پروکسی شما ندارد و بهتر است آن را به حال خود رها کنید.

راهنمای رفع مشکل آپدیت در تلگرام

اگرچه شرکت تلگرام هنوز واکنش رسمی نسبت به این مشکل نشان نداده و راه حلی برای حل آن ارائه نکرده است، اما ما با آزمایش دو روش موفق به رفع مشکل آپدیت در تلگرام شدیم که در ادامه به شما خواهیم گفت.

1- خالی کردن کش اپلیکیشن تلگرام در گوشی

یکی از روش هایی که مشکل آپدیت تلگرام در بسیاری از گوشی ها را حل می کند، پاکسازی یا حذف کش اپلیکیشن تلگرام در قسمت اپلیکیشن های سیستم عامل اندروید یا آی او اس است. اگر از قبل می دانید که چگونه کش اپلیکیشن ها را در سیستم عامل گوشی خود پاک کنید، احتمالا با این روش مشکل آپدیت تلگرام شما حل خواهد شد. اما اگر نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید، در دو مقاله گجت نیوز زیر، راهنمای کامل پاک کردن کش اپلیکیشن ها در اندروید و iOS به طور جداگانه توضیح داده شده است.

نحوه پاک کردن کش در iPhone یا iPad (iOS)

نحوه پاک کردن کش در اندروید

2- حذف و نصب مجدد تلگرام

اگر مشکل آپدیت با روش بالا (پاک کردن کش اپلیکیشن تلگرام) برطرف نشد، تنها راه باقی مانده حذف کامل و نصب مجدد تلگرام است. این روش تست شده و مشکل بسیاری از کاربران را حل کرده است.

اگر راه حل دیگری برای رفع این مشکل جدید تلگرام دارید، لطفاً آن را با ما و سایر کاربران گجت نیوز در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا