چرا تفنگ بادی مسلح نمی شود

چرا تفنگ‌های بادی باد نمی‌شوند: تفنگ‌های بادی در شکار اهداف کوچک، کنترل آفات، تیراندازی تفریحی (که معمولاً به عنوان پینکینگ شناخته می‌شوند) و ورزش‌های رقابتی مانند مسابقات تفنگ بادی المپیک ۱۰ متر استفاده می‌شوند. اگر برای مدتی از تفنگ بادی خود استفاده نکنید، ممکن است تنظیمات تفنگ بادی اشتباه شود. در مواردی که از تفنگ بادی خود به طور نادرست استفاده می کنید، به عنوان مثال، استفاده از گلوله های کالیبر اشتباه، موقعیت نادرست دست، شلیک گلوله به تفنگ بادی و غیره، ممکن است دفعه بعد که از آن استفاده می کنید، تفنگ بادی شما خمیده نشود. علت باد نکردن، خمیدگی، تنظیم، شلیک و کاهش دقت تفنگ بادی باید به درستی بررسی شود. هر یک از موارد فوق دارای علل و آثاری است که بررسی و اصلاح آنها ممکن است آسان نباشد. در ادامه علت باد نشدن تفنگ بادی و دلایل دیگر را در نظر گرفته ایم. در پایان به علت خرابی تفنگ بادی می پردازیم و سپس در مورد تعمیرات تفنگ بادی صحبت می کنیم. اگر در مورد راه حل های افزایش دقت تفنگ بادی سوالی دارید و به تازگی تفنگ بادی خریداری کرده اید و از مشکلات آن اطلاعی ندارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

دلیل باد نشدن تفنگ بادی

برای یافتن دلیل باد نشدن تفنگ بادی باید چندین پارامتر بررسی شود. قبل از اینکه تفنگ خود را برای تعمیر بفرستید، این مشکلات رایجی که ممکن است اسلحه شما داشته باشد را بررسی کنید.

همیشه اتصال و نوع نصب سخت افزار را بررسی کنید؟

با استفاده مداوم از تفنگ های پیستونی، پیستون که موتور قدرت و پس زدن این نوع تفنگ ها است، می تواند باعث شل شدن پیچ های تفنگ شود. همیشه پیچ و مهره ها را قبل و بعد از هر بار استفاده از تفنگ بادی بررسی کنید تا از آسیب دیدن تفنگ بادی جلوگیری کنید.

علت کاهش دقت تپانچه های بادی چیست؟

برای بررسی دقت تفنگ های بادی باید ببینید چه گلوله هایی شلیک می کنید، اگر می خواهید با دقت بالا شلیک کنید باید از مهمات با کیفیت و دقیق استفاده کنید. اندازه، شکل و قوام وزن کلیدهای یک ضربه دقیق هستند. مراقب گلوله هایت باش گلوله هایی با دامن آسیب دیده، صرف نظر از کیفیت ساخت اصلی آنها، بی ربط هستند.

دلیل تنظیم نشدن تفنگ بادی چیست؟

تنظیمات ماشه خود را بررسی کنید. یک ماشه تنظیم نادرست می تواند از خمیدگی تفنگ جلوگیری کند. استفاده از یک پایه پیچ که بیش از حد طولانی با یک صفحه قنداق فلزی است یا استفاده از پیچی که بیش از حد طولانی است می تواند با ریل داخلی تداخل داشته باشد و از خم شدن سلاح جلوگیری کند. در صورت لزوم، گلوله را با یک میله تمیز کننده از لوله خارج کنید.

علت شلیک نشدن تفنگ بادی چیست؟

دلیل اصلی شلیک نکردن تفنگ بادی معمولاً به دلیل خرابی مکانیکی مکانیزم داخلی است. علت شلیک نکردن تفنگ بادی ممکن است به دلیل سایش طبیعی، روغن کاری بیش از حد (دیزل)، قدرت کم یا نگهداری باشد. بنابراین، بهتر است اسلحه خود را سرویس کنید. اگر با این کار آشنایی ندارید و یا ترجیح می دهید آن را به یک متخصص بسپارید، در مجموعه شاه شکار تعمیرات تفنگ و تپانچه بادی را به صورت حرفه ای انجام می دهیم.

علت خرابی تفنگ بادی

خرابی تفنگ بادی عوامل مختلفی دارد. برای تعمیر تفنگ بادی باید منبع خرابی را پیدا کنید. تفنگ های بادی که برای مدتی بدون استفاده در گوشه ای می نشینند برای استفاده مجدد نیاز به تعمیر و تنظیم دارند. بنابراین استفاده از آنها بدون انجام هیچ گونه تنظیماتی به دستگاه شما آسیب می رساند. یکی از علل آسیب تفنگ بادی که نتیجه مستقیم استفاده نادرست ماست، استفاده از تفنگ بادی بدون قرار دادن گلوله در آن است. هنگامی که ماشه در تفنگ های بادی و فنرهای پیستونی کشیده می شود، پیستون به سمت انتهای سیلندر حرکت می کند. این عمل باعث فشرده شدن هوا و حرکت آن به سمت توپ می شود. در این حالت، اگر گلوله در تفنگ نباشد، سرعت پیستون از حد خود فراتر رفته و باعث اصطکاک بیشتر، حرارت زیاد و ضربه سخت پیستون به انتهای سیلندر می شود. اگر این عمل چندین بار انجام شود، سیلندر خراشیده می شود و حتی فنر را می شکند و پاره می کند. در واقع مقاومت گلوله تفنگ بادی مهم است. هرچه مقاومت گلوله بیشتر باشد، کندتر از لوله خارج می شود. حتی اگر یک گلوله کالیبر سبک یا کوچک در تفنگ بادی خود قرار دهید و به آن شلیک کنید، به تفنگ بادی خود آسیب خواهید رساند.

تعمیر انواع تفنگ بادی

تعمیر تفنگ بادی بستگی به یافتن منبع مشکل و نقص دارد. برای یافتن خرابی تفنگ بادی، باید بر انواع تفنگ بادی، فرآیند شلیک، مکانیسم کار و غیره تسلط داشته باشید. و در این کار حتی می توانید در صورت عدم اطلاع یا اشتباه به تفنگ بادی خود آسیب جدی وارد کنید. گروه شاه شکار با دارا بودن کارشناسان و متخصصین در زمینه تعمیر تفنگ بادی جهت تعمیر انواع تفنگ بادی در خدمت شما عزیزان می باشد.

افزایش دقت تفنگ بادی

برای افزایش دقت تفنگ بادی می توانید قسمت های متحرک تفنگ بادی را جلا دهید. البته این کار باید با دقت و با ماده ساینده ای مانند سمباده 3000 و با پولیش انجام شود تا کالیبراسیون قطعات به هم نخورد. علاوه بر این، با اطمینان از سالم بودن واشر پیستون و لوله شوی، اطمینان از محکم بودن لوله در تفنگ های پشت شکسته، اطمینان از محکم بودن پیچ های جانبی و پیچ های ماشه و استفاده از دوربین ضد شوک مناسب، می توان دقت تفنگ های بادی را افزایش داد.

تعادل بین نگه داشتن اسلحه در دست در دقت تیراندازی با تفنگ بادی موثر است. گاهی اوقات از یک وزنه یا نوار (انتها یا لوله) برای تعادل تفنگ استفاده می کنند تا وزن تقریباً در تمام تفنگ بادی یکسان باشد و تعادل تفنگ بادی به دلیل وزن زیاد به هم نخورد که باعث کاهش دقت آن می شود. حالت تیراندازی نیز برای کمیت و تعادل اسلحه مهم است. چه در حالت نشسته، چه در حالت دراز، چه ایستاده یا با تکیه گاه شلیک کنید، تنظیم دقت تیراندازی با تفنگ بادی موثر است. برای افزایش قدرت تفنگ بادی می توانید کشش پیستون فنر را از بین ببرید.

اگر در شغل تیراندازی دستی هستید ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که علت کاهش قدرت تفنگ بادی چیست؟ خوب باید بگوییم که تفنگ های بادی بعد از هر شلیک یا بعد از مدتی غیر قابل استفاده بودن نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. البته لازم به ذکر است که گاهی اوقات اسلحه های بادی به دلیل شلیک بدون قرار دادن گلوله (شلیک خشک)، شلیک با گلوله معیوب، ضعیف شدن فنر و آسیب به اجزای داخلی، قدرت خود را از دست می دهند.

راه حل چیست؟ بهترین راه این است که تفنگ های بادی که مدتی استفاده نشده اند را تعمیر کنید و سپس شروع به تیراندازی کنید. علاوه بر این، به دلیل ضعیف شدن فنر تفنگ بادی، قدرت تفنگ شما کاهش می یابد، بنابراین تمیز کردن داخل لوله تفنگ برای شلیک تفنگ بادی ضروری است. اگر پس از خرید تفنگ بادی با این مشکل مواجه شدید، در این مقاله به دلایل کاهش قدرت تفنگ بادی می پردازیم، با هانت شاپ همراه باشید:

علت کاهش قدرت تفنگ بادی چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد دلایل زیادی وجود دارد که باعث کاهش قدرت تفنگ می شود. اما اولین عاملی که می توان در نظر گرفت این است که واشر سر ممکن است شکسته یا آسیب ببیند. در برخی موارد، واشر سر ممکن است به درستی نصب نشده باشد و اجازه می دهد هوا از واشر عبور کند و گلوله را به انتهای لوله فشار ندهد.

شلیک یک تفنگ بادی بدون گلوله در آن می تواند باعث از دست دادن قدرت تفنگ بادی شما شود. هنگام شلیک تفنگ بادی بدون سرب، پیستون به انتهای لوله برخورد می کند و به فنر آسیب می زند و قدرت تفنگ بادی کاهش می یابد. البته در مقاله “آیا شلیک خشک به تفنگ بادی آسیب می رساند؟” ما به طور کامل به این موضوع پرداخته‌ایم که می‌توانید بخوانید و در مورد اثرات مضر آن مطلع شوید.

هرگز تفنگ بادی خود را در حالت خمیده قرار ندهید. زیرا فنر پس از مدتی ضعیف شده و قدرت تفنگ بادی را کاهش می دهد.

پس از بارگیری تفنگ بادی، ماشه را نکشید تا لوله تفنگ به حالت اولیه خود بازگردد. کشیدن ماشه در این حالت به اجزای داخلی تفنگ بادی آسیب می رساند. دستکاری در مواد تفنگ بادی قدرت آن را کاهش می دهد، بنابراین تا حد امکان از انجام این کار خودداری کنید.

از توپ آسیب دیده حتی برای سرگرمی و نشانه گیری اشیا استفاده نکنید. شلیک فشنگ معیوب به اجزای داخل لوله اسلحه آسیب می زند. در این مورد باید گفت که استفاده از گلوله های بی کیفیت نیز در این مورد بی تاثیر نیست.

تمیز نشدن داخل لوله تفنگ یکی از دلایل کاهش قدرت تفنگ بادی است. هنگامی که داخل لوله تفنگ تمیز نیست، تفنگ بادی شما برای شلیک بعدی قدرت خود را از دست می دهد. بنابراین داخل لوله تفنگ بادی خود را با سمباده مناسب تمیز کنید. لازم به ذکر است که اگر در این حرفه مبتدی هستید، برای تمیز کردن تفنگ بادی خود باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

پیچ و واشر تفنگ بادی خود را ببندید تا تفنگ بادی شلیک شود. شل بودن پیچ های تفنگ بادی قدرت شلیک تفنگ بادی را کاهش می دهد.

برای افزایش قدرت تفنگ بادی چه باید کرد؟

حال که عوامل موثر در کاهش قدرت تفنگ بادی را می دانیم خوب است بدانیم برای افزایش قدرت تفنگ چه نکاتی را باید رعایت کنیم. برای افزایش قدرت تفنگ بادی و تقویت سلاح می توانید از فنر جدیدی در داخل سلاح استفاده کنید که حاوی انرژی بیشتری است. برای انجام این کار، باید تفنگ خود را جدا کرده و فنر جدیدی اضافه کنید. فنرهای جدید سفت تر هستند و قدرت تفنگ بادی را افزایش می دهند.

علت خرابی تفنگ بادی

خرابی تفنگ بادی اغلب ناشی از عدم توجه به جزئیات کوچک است. شلیک نکردن تفنگ خالی، گذاشتن گلوله در تفنگ، روغن نکردن لوله تفنگ بادی و استفاده از گلوله های بی کیفیتی که در تفنگ می گذاریم از دلایل خرابی تفنگ بادی است.

نکات نگهداری تفنگ بادی

روغن کاری فنر داخل تفنگ را جدی بگیرید. هنگامی که فنر فشرده و آزاد می شود، فنر با سیلندر برخورد می کند و باعث اصطکاک و سایش می شود. به همین دلیل، روغن کاری فنر را در برنامه نگهداری تفنگ بادی خود در نظر بگیرید.

از یک گلوله مناسب برای تفنگ بادی خود استفاده کنید. در صورت استفاده از گلوله سبک، فنر با شدت بالایی به انتهای سیلندر برخورد کرده و با استفاده مکرر به اسلحه آسیب می رساند. همچنین از فشنگ هایی با وزن زیاد نسبت به انرژی تفنگ نباید استفاده کرد زیرا فشار زیادی به تفنگ وارد می کند.

هرگز تفنگ بادی را در حالت آماده قرار ندهید، این کار علاوه بر خطر مرگ، فنر را ضعیف می کند.

لوله تفنگ های فنری را با دقت در جای خود قرار دهید. با فشار زیاد هنگام نصب لوله تفنگ فنری، لوله می تواند به مرور زمان به سمت بالا خم شود.

توصیه می کنیم در سیلندر تفنگ های فنری روغن ریخته نشود. این نه تنها حرکت پیستون را صاف می کند، بلکه باعث افزایش اصطکاک و حرکت آهسته پیستون می شود. در نتیجه تفنگ بادی ضعیف می شود.

همیشه پیچ های تفنگ بادی را ببندید. در تفنگ های بادی فنری به دلیل لگد زدن و لرزش سلاح، پیچ های متصل به استوک و سلاح به مرور زمان شل می شود. در نتیجه دقت تفنگ های بادی را کاهش می دهد. حتی می تواند ترک های کوچکی ایجاد کند یا در اثر ضربات در هنگام شلیک، قنداق را از محل پیچ و مهره بشکند. بنابراین همیشه از محکم بودن پیچ های تفنگ بادی خود اطمینان حاصل کنید.

آخرین کلمه

اسلحه های بادی مانند سایر تجهیزات نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. اگر می خواهید دقت و قدرت تفنگ های بادی شما کاهش پیدا نکند به نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم توجه کنید. لطفا سوالات خود را در قسمت نظرات با ما و دوستان ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید

تفنگ بادی سلاحی است که به کمپرسور هوا مجهز است. گلوله آن از سرب است و خروج آن از لوله به صورت چرخشی انجام می شود. این بدان معنی است که سرعت خروجی برای این گلوله بالا است.

این اسلحه دارای دو کالیبر 4.5 و 5.5 بوده و بردی بالای 100 متر دارد و بسیار کشنده و خطرناک است.

به گفته دوستداران طبیعت، این سلاح نه تنها به بلای جان گونه های جانوری تبدیل شده، بلکه جان انسان ها را نیز تهدید می کند!

سید نادر صادقی راد دکتر تاکسیدرمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی در خصوص مشکلاتی که این وسیله برای حیات وحش ایجاد می کند، گفت: این تفنگ در گذشته بسیار ضعیف بوده و معمولا با قرار دادن سمور در مراکز تفریحی استفاده می شد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از این تفنگ در سال های اخیر تغییر کرده و علاوه بر آن این تفنگ بسیار مدرن و قدرتمند شده است، گفت: پرندگان یکی از قربانیان اصلی این تفنگ در فصل بهار هستند و با مرگی دردناک با آن مواجه می شوند اما این تفنگ علاوه بر خطرناک بودن برای حیوانات، گاهی اوقات برای انسان نیز چیزهای تلخی ایجاد می کند.

صادقی راد با بیان اینکه در برخی موارد حتی جوانان نیز به دلیل تیراندازی با این سلاح بینایی خود را از دست داده اند، تصریح کرد: این سلاح از لوازم ورزشی است که در مسابقات بسیار مورد استفاده قرار می گیرد اما قطعاً تقویت و تولیدات جدید آن جامعه را با مشکلات جدی مواجه می کند.

وی افزود: قدرت انواع خاصی از این سلاح می تواند سکه را سوراخ کند و طبیعتا حیات وحش و انسان را تهدید می کرد.

این متخصص رفتار حیوانات با اشاره به اینکه اخذ مجوز استفاده از سلاح های شکاری توسط اداره تسلیحات و مهمات و سپس سازمان محیط زیست انجام می شود، گفت: علاوه بر امور حقوقی، دوره ها و آموزش نحوه استفاده و خطرات سوء استفاده از آن عموماً با آموزش های کاربردی تیراندازی و آزمون های مهارتی برگزار می شود، اما در مورد تفنگ هوایی این الزامات رعایت نمی شود.

وی تصریح کرد: کنترل و نظارت خاصی در خصوص استفاده از این سلاح وجود ندارد و با توجه به حجم تولید و قدرت و ورود آن به کشور هیچ حیوانی به ویژه پرندگان راه فرار ندارد و لازم است استفاده از آن قانونی و تحت شرایط خاصی انجام شود.

صادقی راد با اشاره به اینکه سال هاست به دلیل نبود الزامات نظارتی برای شکار حیوانات و پرندگان با این سلاح گونه های زیادی توسط این سلاح کشته و مجروح شده اند، گفت: سلاح های فعلی به راحتی می توانند سگ را بکشند و قطعا عواقب جدی برای انسان نیز دارد. تولیدات داخلی این سلاح به اندازه نمونه های خارجی خود خطرناک و قدرتمند نیستند، با این حال این سلاح حیات وحش را به خطر انداخته است.

این دکترای تاکسیدرمی با اشاره به ممنوعیت شکار توسط سازمان محیط زیست کشور گفت: لازم است الزاماتی برای تفنگ بادی لحاظ شود و خطرات و تهدیدات این سلاح برای حیات وحش کنترل شود.

به گزارش ایسنا؛ با وجود خطرناک بودن این سلاح، با مراجعه به سایت های مختلف می توانید به تعداد زیادی وب سایت دسترسی داشته باشید که انواع این سلاح را با قیمت های مختلف به فروش می رسانند.

تیراندازی یکی از ورزش هایی است که پیامبر اکرم (ص) فراگیری آن را ضروری می دانست، اما امروزه تیراندازی فقط برای لذت شکار حیوانات با سلاح هایی انجام می شود که در دسترس بودن و قدرت آن می تواند خطرات و تهدیدهای بسیاری را برای انسان و حیوان به همراه داشته باشد.

بنابراین باید فرهنگ استفاده از تفنگ بادی در جامعه ترویج شود و مهمتر از آن تیراندازی با تفنگ بادی به عنوان یک ورزش داخل سالن در جامعه توسعه یابد تا تهدیدات ناشی از استفاده از این سلاح ها برای حیات وحش و انسان به حداقل برسد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا