چرا به همسرم شک دارم

3.3/5 – (15 امتیاز)

بدبینی نسبت به همسر در زندگی مشترک باعث ایجاد احساس خشم، ناراحتی، عصبانیت و پرخاشگری بین زوجین می شود. شک کردن به همسرتان حس آرامش و اعتماد به نفس را از بین می برد و لحظات خوب زندگی را از بین می برد.

اما دلیل شک به زن چیست؟ چگونه باید با همسری که نسبت به شما بدبین است رفتار کنیم؟ اگر ریشه شک و تردید نسبت به همسرتان را هر چه سریعتر برطرف نکنید، به مرور زمان پایه های زندگی شما را سست می کند و شما را به مرز نابودی می کشاند. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا جنبه های مختلف بدبینی نسبت به همسر را بررسی کنیم.

شک از کجا می آید؟

شک و تردید معمولاً از احساس عشق و علاقه نسبت به همسرمان ناشی می شود. وقتی همسرمان را دوست داریم نسبت به او احساس مالکیت می کنیم و این احساس مالکیت باعث می شود احساس کنیم که بر همسرمان مسلط هستیم و به خود اجازه می دهیم تمام حرکات و رفتارهای او را کنترل کنیم. حال به نظر شما دلیل احساس تعلق به همسرمان چیست؟ پاسخ به این سوال تا حد زیادی ریشه بدبینی نسبت به زنان را مشخص می کند.

ریشه احساس تعلق به همسر

احساس مالکیت و ارتباط آن با شک به خیانت به همسر

احساس تعلق همیشه از یک ترس درونی مانند ترس از دست دادن یا طرد شدن توسط همسر ناشی می شود. به همین دلیل در پشت اکثر رفتارهای کنترل کننده و تردیدها نسبت به همسر، ترس از دست دادن وجود دارد. فردی که نسبت به همسرش احساس مالکیت می کند با این احساس همراه است که «چون همسرم را دوست دارم، نمی توانم بدون او زندگی کنم». اگرچه این باور یک باور نادرست است، اما گاهی در روابط زناشویی برخی از زوج ها ریشه عمیقی دارد و آسیب جدی به رابطه آنها وارد می کند.

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه بدبینی نسبت به همسر چیست؟ شک با خیانت متفاوت است!! با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری در داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

برای مشاوره به هموطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

برای رزرو مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری.

مشاوران ویژه

آنها در قبال شما مسئول هستند

چرا در ازدواج از خیانت و طرد شدن می ترسیم؟

معمولاً بیشتر این ترس ها و احساس طرد شدن ریشه در برخی کمبودها و کاستی های شخصیتی دارد. کسی که می گوید من به همسرم بی اعتماد هستم، به این معنی است که اعتماد در رابطه جایگزین شک شده است. به جای تلاش برای بهبود زندگی زناشویی، به تخریب آن رابطه کمک می کند.

در واقع، فردی که به زندگی مشترک شک دارد، مدام به خود می گوید: «تو خوب نیستی، لایق عشق همسرت نیستی، دیگران بهتر از تو هستند، آنقدر خوب نیستی که همسرت با تو بماند». . در نتیجه این افکار بد نه تنها مانع از خیانت نمی شود، بلکه آسیب جدی به روابط روزمره شما وارد می کند و منجر به اتفاقات ناخوشایندی در زندگی شما می شود.

شک با خیانت فرق داره!!

تفاوت شک با بدبینی به همسر چیست؟

شک یک باور است و خیانت اتفاقی است که ممکن است در زندگی زناشویی شما رخ دهد. معمولاً افراد بدبین در رابطه زناشویی از خیانت عاطفی و جنسی همسر خود می ترسند و به همین دلیل رفتارهای کنترل کننده ای نسبت به همسر خود پیدا می کنند. اما ندانستن این که شک کردن به همسرتان می تواند باعث شود همسرتان به شما خیانت کند. در واقع عدم اعتماد شما به همسر باعث رفتارهای بی احترامی همراه با تحقیر و سرزنش نسبت به همسرتان می شود. طبیعی است که زن یا شوهر شما نمی تواند چنین شرایطی را تحمل کند و منجر به خیانت می شود.

غلبه بر حس تردید و بدبینی نسبت به همسر

هر وقت نسبت به همسرتان احساس بدبینی کردید، به جای تمرکز بر رفتار او، به درون خود بروید و ببینید چه احساسات و ترس هایی در شما شکل گرفته است. دو حالت دارد و باید یکی از روش های زیر را دنبال کنید:

حالت اول

آیا احساس ترس از دست دادن یا طرد شدن از رابطه عاطفی خود با همسرتان را دارید؟ اگر پاسخ مثبت است، باید روی عزت نفس و اعتماد به نفس خود کار کنید تا وارد یک رابطه عاشقانه ناسالم و ناقص نشوید. وقتی برای خود ارزش قائل باشید و به عشق بین خود و همسرتان اعتماد کنید، هرگز اجازه نمی دهید شک و تردید وارد زندگی مشترک شما شود.

حالت دوم

گاهی اوقات می توان با یک سری واقعیت در رابطه مشترک با شک شما مواجه شد و با پیگیری شما شک به یقین تبدیل می شود. در چنین لحظه ای باید تصمیم بگیرید که فضای بیشتری به شک و تردید خود بدهید و با جمع آوری تمام داده ها و اطلاعاتی که برای رسیدن به حقیقت دارید، خود را از برزخ نجات دهید. در اینجا دیگر تردید نباید منجر به ترس و عقب نشینی شما شود، زیرا این موضوع باید یک بار برای همیشه در زندگی شما حل شود.

اگر به همسرتان شک دارید، چگونه باید رفتار کنید؟ بهتر است علائم خیانت را بیشتر بدانید. پیشنهاد می کنیم مقاله نشانه های خیانت به مردان را مطالعه کنید.

برخورد با رفتار شکاکانه همسر

مشاوره حرفه ای تخصص ماست

شما میتوانید برای مشاوره و تراپی در زمینه بدبینی نسبت به همسر چیست؟ شک با خیانت متفاوت است!! با بهترین روانشناسان مرکز مشاوره خانواده آویژه تماس حاصل نمایید. ساعت پاسخگویی ۹ صبح الی ۱۲ شب.

برای مشاوره تلفنی فوری در داخل کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاوره تلفنی فوری

برای مشاوره به هموطنان خارج از کشور روی لینک زیر کلیک کنید.

برای رزرو مشاوره حضوری روی لینک زیر کلیک کنید.
رزرو جلسه مشاوره حضوری.

مشاوران ویژه

آنها در قبال شما مسئول هستند

محرک های همسرتان را شناسایی کنید

بهترین راه برای رفع بدبینی زن نسبت به همسرش یا برعکس، شناسایی عواملی است که باعث شک همسرتان نسبت به شما می شود.

تردیدهای همسرتان از چه زمانی و در چه شرایطی شروع شد؟

چه زمانی حساسیت های شریک زندگی شما افزایش می یابد؟

آیا اخیراً با جنس مخالف صحبت کرده اید؟ شریک زندگی شما در مورد شک خود چه می گوید؟

یافتن پاسخ این سوالات به شما کمک می کند تا به ریشه تردیدهای همسرتان برسید و روابط خود را بهتر کنترل کنید.

به خطوط قرمز همسرتان احترام بگذارید

احترام به حریم شحصی همسر

از آنجایی که همسرتان در مورد مسائل مختلف نظرات متفاوتی دارد، خطوط قرمز آنها ممکن است با شما متفاوت باشد. مثلاً ممکن است فکر نکنید صحبت کردن با جنس مخالف، صحبت کردن و خندیدن در حین مکالمه مشکلی ندارد، اما همسرتان به این موضوع حساس است و آن را نزدیک به خیانت می داند.

پس حالا که در قدم اول حساسیت های همسرتان را شناسایی کردید، سعی کنید تا حد امکان از آنها دوری کنید یا او را در جریان تمام تماس ها و مکالمات خود قرار دهید.

دروغ نگویید و با همسرتان شفاف باشید

حالا که متوجه شدید همسرتان به شما مشکوک است، با توضیحات مبهم و احمقانه شک او را افزایش ندهید. اگر به خانه مادرتان می روید حتما به آنجا بروید و اگر در راه نظرتان عوض شد حتما به همسرتان اطلاع دهید. در واقع برای جلب اعتماد یک همسر شکاک سعی کنید برای مدتی تمام روابط خود و اتفاقاتی که برای او می افتد را روشن کنید تا به مرور زمان سوء ظن نسبت به همسر از بین برود.

با همسرتان صحبت کنید

سوتفاهم خیانت در بدبینی به همسر

احتمالا بدبینی مرد نسبت به زن یا برعکس به دلیل وجود سوء تفاهمات درون زوجین است. بنابراین برای رفع این سوءتفاهم ها باید در مورد تردیدها و سوالات ذهنی همسرتان با خود صحبت کنید و تا حد امکان شفاف و قانع کننده صحبت کنید. انگشت خود را به سمت همسرتان نگیرید و با او احساس همدردی کنید. از همسرتان بخواهید که از هر دو تلاش شما برای رفع شک و تردید در زندگی مشترکتان استفاده کند.

عاشق همسرت باش

موثرترین راه برای رهایی از شک و تردید همسرتان این است که او را دوست داشته باشید. برای رفع شبهات، ابراز محبت کلامی به همسرتان تاثیر زیادی در بهبود رابطه شما دارد. به همسرتان بگویید همیشه در کنارش خواهید بود و حضور او در زندگی شما ارزشمند است تا دوباره شما را تشویق کند.

آخرین کلمه

شک کردن به همسر یک اتفاق مهم در زندگی شماست که اگر در سریع ترین زمان ممکن حل نشود، رابطه شما را در معرض فروپاشی قرار می دهد. بنابراین اگر به همسرتان مشکوک هستید یا با همسری مشکوک زندگی می کنید، باید هرچه سریعتر به فکر حل این موضوع باشید. اگر فکر می کنید به کمک شخص دیگری نیاز دارید، حتما به دنبال زوج درمانی یا مشاوره خیانت باشید. مشاوران تجربه زیادی در مشاوره در زمینه شک و تردید در مورد همسر دارند و به همین دلیل می توانند در بهبود رابطه شما کمک زیادی کنند.

سوالات متداول

برای اینکه به همسرم شک نکنم چه کنم؟

شک کردن به همسر دلایل مختلفی دارد که ممکن است برخی از آنها درست باشد، بنابراین بهتر است در مورد تردیدهای خود با همسرتان صحبت کنید یا با یک زوج درمانگر مشورت کنید.

چرا نسبت به همسرمان احساس مالکیت می کنیم؟

معمولاً احساس تعلق ناشی از ترس از طرد شدن، تنها ماندن یا از دست دادن عشق همسر است. به همین دلیل است که سعی می کنیم با اتخاذ رفتارهای کنترلی خود را آرام کنیم.

چگونه با رفتار کنترلی همسرمان برخورد کنیم؟

اول از همه باید بدانید که چرا همسرتان به شما شک دارد. سپس در مورد تردیدهایش با او صحبت کنید تا هرگونه سوءتفاهم برطرف شود.

خدمات مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

برای اطلاعات بیشتر، سایر مقالات تخصصی مرکز مشاوره آویژه را مطالعه فرمایید.

در همین راستا مرکز مشاوره و روانشناسی خانواده آویژه خدمات متنوعی را در زمینه مشاوره خیانت به شما شهروندان گرامی ارائه می دهد.

در زمینه بدبینی نسبت به همسرتان چه توصیه ای باید داشته باشید؟ شک با خیانت فرق دارد!!

از مشاوران خانواده و روانشناسان متخصص از سراسر کشور

با شماره 02162999066 تماس بگیرید

رسیدگی به شک و تردیدهای همسر بسیار مهم است. شک در روابط یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث فروپاشی ازدواج یا هر رابطه ای می شود.

از شک واقعی که از دوست داشتن بیش از حد ناشی می شود تا شک کاذب ناشی از مسخره کردن طرف مقابل، هر دو می توانند یک رابطه سالم را خراب کنند.

اگر در مورد یک رابطه مطمئن نیستید، در اینجا پنج دلیل مختلف برای شک به یک رابطه وجود دارد. نگاهی بیندازید و رابطه خود را با این 5 عامل بررسی کنید.

1. سوء ظن به همسر می تواند با تغییر جزئی ایجاد شود

هنگامی که متعهد شدیم و در رابطه احساس ثبات کردیم، به طور غریزی شروع به درک شریک زندگی خود می کنیم. ما رفتار او را پیش بینی می کنیم، رفتارهای او را تشخیص می دهیم و حتی به او کمک می کنیم بر نوسانات خلقی خود غلبه کند. این همه به این دلیل است که ما به شخصیت و رفتار آنها عادت کرده ایم.

با این حال، تغییر جزئی در رفتار یا چیزی غیرعادی نیز باعث می شود که به طور غریزی رابطه خود را زیر سوال ببرید و به همسرتان شک کنید.

2. سوء ظن به همسر می تواند ناشی از استرس باشد

امور دنیوی در تمام طول روز ما را به خود مشغول می کند و گاهی اوقات استرسی که در اطراف خود تجربه می کنیم باعث ایجاد شک و تردید در روابط زناشویی ما می شود. به همین دلیل است که ما باید زندگی حرفه ای خود را از زندگی خصوصی خود جدا کنیم.

استرس، اضطراب و انتظارات مربوط به کار و سایر وظایف می تواند منجر به سوء تفاهم ها و شک های مکرر در مورد شریک یا همسر شما شود.

یک ذهن خسته و مضطرب باعث می شود احساس کنید که شریک زندگی تان مانند گذشته به شما اهمیت نمی دهد، در حالی که اینطور نیست!

3. شک می تواند نوعی ترس باشد

دلیل واقعی شک در رابطه شما ممکن است این باشد که برخی از همسران ترس هایی مانند از دست دادن شریک زندگی خود را پنهان می کنند و به شک و تردید روی می آورند.

ترس های شریک زندگی شما ممکن است شامل از دست دادن شما، ناتوانی در یافتن عشق واقعی، مسائل مربوط به اعتماد یا شاید فقط ترس از ندانستن باشد.

راه حل مقابله با چنین شرایطی و رفع این تردیدها قبل از جدی شدن این است که بدانید دقیقاً ترس همسرتان چیست و سپس به نیازهای او پاسخ دهید و به او اطمینان دهید.

4- سوء ظن نسبت به زنان یا مردان می تواند ناشی از تجربیات گذشته باشد

تجربیات دردناک گذشته می تواند بر پیش بینی آینده تأثیر بگذارد. این تجربیات دردناک می تواند شخصیت شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. حتی اگر قبلا هرگز رابطه خوبی نداشته اید، برخی از ویژگی های شخصیتی شریک زندگی تان می تواند روی شما تاثیر بگذارد.

گاهی اوقات، مانند شرکای خود، ما شروع به درک بهتر دیدگاه آنها به عنوان یک مکانیسم دفاعی می کنیم و بر اساس آن با آنها رفتار می کنیم.

بنابراین، شک و تردیدهایی که از گذشته دارید حتی باعث می شود که در رابطه خوب با شریک زندگی خود نیز شک کنید.

یادگیری پذیرش و قدردانی از خوبی ها می تواند به مبارزه با چنین شک و تردیدی کمک کند و در واقع سودمندتر از رابطه ای پر از شک و تردید باشد.

5. شک کردن به همسرتان می تواند خود شک و تردید باشد

در بسیاری از موارد، زوج ها به کاری که انجام می دهند شک دارند. این سؤال که نوعی خلأ است، جای تأمل دارد.

چنین تردیدهایی در روابط و زندگی با فردی که دائماً به شما فشار می آورد، شما را به خاطر کارهایی که انجام نداده اید سرزنش می کند و کاملاً زندگی شما را کنترل می کند بسیار دشوار است.

در بدترین موارد، چنین روابطی حتی می تواند منجر به سوء استفاده شود، جایی که باید ایمنی خود را در اولویت قرار دهید.

چگونه بر تردیدها در رابطه غلبه کنیم؟

حال که به نشانه ها و دلایل شک به همسر پرداختیم، در ادامه راه های غلبه بر تردید را نیز بررسی خواهیم کرد.

1. تردیدها باید بیان شوند تا پنهان.

بهترین راه برای غلبه بر هر شک و تردید در رابطه، ابراز آن است. همه تردیدها، ترس‌ها، سوء تفاهم‌ها و ناامنی‌ها، مانند انکار داستان یا امید به برطرف شدن شک‌ها، اشکالی ندارد. اگر مقابله با همسرتان در مورد چیزی که شما را آزار می دهد دشوار است، به خاطر داشته باشید که اگر همسرتان به شما احترام بگذارد، او نیز به شما احترام خواهد گذاشت.

2. شک و تردید را باید از غرایز و احساسات واقعی تشخیص داد

گاهی اوقات ما شک های خود را با شهود اشتباه می گیریم. درک تفاوت بین این دو بسیار مهم است زیرا جایی که غریزه شما به شما می گوید که شریک زندگی شما به شما خیانت می کند، شکی نیست.

بنابراین چگونه می توانید از شک در رابطه جلوگیری کنید؟

بهتر است قبل از اینکه رابطه خود را با یکی از عزیزانتان خراب کنید، تفکر مثبت را تمرین کنید، به درمان بروید یا مدیتیشن کنید تا ذهنیت منفی خود را تغییر دهید و خود را از افکار منفی رها کنید.

خلاصه

به طور کلی، هر زوجی باید رابطه خود را تقویت کند تا از هرگونه شک و تردید در رابطه جلوگیری شود. و حتی اگر در مورد هر جنبه ای از رابطه خود شک دارند، باید راحت در مورد آن صحبت کنند تا بتوانند بدون تشدید آن به آن پایان دهند.

شکی نیست که شک در روابط برای یک ازدواج سالم یا هر رابطه ای بسیار سمی است.

نرخ

شک و تردید مثل طاعون به شما ضربه می زند، احساس می کنید چیزی اشتباه است، اما دقیقا نمی دانید مشکل کجاست. شریک زندگی شما فقط سرما خورده است، هر روز دیر کار می کند، یا حتی بدون هیچ توضیحی از خانه خارج شده است. شما به همسرتان مشکوک هستید و فکر می کنید که او خیانت می کند، اما هر بار که با او صحبت می کنید حتی تصور خیانت را احمقانه می داند و همه چیز را انکار می کند.

در این مقاله چند نمونه از رایج ترین نشانه های خیانت ارائه می شود.

نشانه های خیانت

در این قسمت با رایج ترین نشانه های خیانت آشنا می شوید. اما قبل از آن، هنگام خواندن این علائم باید دو واقعیت مهم را به خاطر بسپارید:

حقیقت اول: شما می توانید تمام نشانه های خیانت را در همسرتان ببینید، اما او به شما وفادار است.

هیچ قانونی برای اطمینان از خیانت همسرتان وجود ندارد. رفتارهایی که در زیر به آنها اشاره می شود ممکن است به دلایلی غیر از خیانت توسط همسرتان ایجاد شود. با این حال، مشکل هر چه باشد، دیدن نشانه های خیانت نشانه خوبی نیست. اگر این مشکلات در رابطه شما وجود دارد، بهتر است به زندگی مشترکتان بیشتر توجه کنید، کمک بگیرید و زندگی خود را بهبود ببخشید.

حقیقت دوم: ممکن است هیچ نشانه ای از خیانت در همسرتان مشاهده نکنید و با این حال او به شما خیانت کند.

فرض: یک زن خیانتکار تقریبا همیشه سرنخی از خود به جا می گذارد، بنابراین یک زن ساده لوح باید مانند کبک سر خود را در برف فرو کرده باشد و متوجه چیزی نشده باشد.

حقیقت: بیشتر تقلب ها مورد توجه قرار نمی گیرند. برخی از افراد زندگی دوگانه خود را با موفقیت مدیریت می کنند یا آنقدر دروغگوی خوبی هستند که همسرشان هرگز متوجه خیانت آنها نمی شود.

خنک کننده و فاصله گذاری

اولین و بارزترین نشانه خیانت زمانی است که زن یا شوهر از همسر خود کناره گیری می کنند، نسبت به او سرد می شوند یا منزوی و افسرده می شوند.

مثلا:

در خودش فرو می رود

او طوری زندگی می کند که انگار تنهاست، برنامه هایش را به تنهایی انجام می دهد

او هر روز بیشتر و بیشتر علاقه اش به شما را از دست می دهد

او هر روز از دوستان و خانواده خود دور می شود و خواسته های روزانه خانواده اش را فراموش می کند.

رفتار او نسبت به من از توجه عادی به بی تفاوتی و نادیده گرفتن من تبدیل شد.

عصبانی شدن، عیب جویی و حتی ظالم بودن

دومین علامت رایج خیانت، رفتار عصبانی، انتقادی و حتی ظالمانه زن است.

خشونت کلامی، خشونت روانی، رد اراده دیگری، انعطاف پذیری بسیار کم در رفتار

تحریک پذیری و پرخاشگری نسبت به همسر

عدم همکاری در امور خانه و کودک

انتقاد دائم از رفتار طرف مقابل

کنترل

علامت سوم مشکل کنترل است.

کنترل رفتار توسط بسیاری از متقلبان انجام می شود. کلاهبرداران معمولاً کنترل را به شریک زندگی خود نسبت می دهند، زمانی که این کنترل توسط خودشان اعمال می شود. این نمونه ها را در نظر بگیرید:

اصرار می کند که به او فضای بیشتری بدهید، می گوید داری خفه اش می کنی و باید به او فضای نفس کشیدن بدهی.

مدل “یا به روش من یا به روش من”!

وقتی زن یا شوهری به همسرشان خیانت می کنند، احساس می کنند در این رابطه گرفتار شده اند. آیا وقتی حتی کوچکترین سوالی را مطرح می کنید و شروع به شکایت از اینکه مدام تحت کنترل یا نظارت است، همسرتان دچار وحشت می شود؟ یا فکر می کنید باید این کار و آن را انجام دهید؟ اگر کنترل موضوع دائمی دعواها و مشاجرات شماست، بدانید که رابطه شما در خطر است.

افزایش بی سابقه ساعات کاری

چهارمین نشانه خیانت افزایش ناگهانی ساعات کار است. همسر شما هر روز تا دیر وقت کار می کند، دائماً جلسات غیرعادی دارد، در سفرهای کاری است و مجبور است برای مدت طولانی در خارج از شهر کار کند.

بیماری یک زن وفادار به زندگی خود

پنجمین و ظالمانه ترین نشانه خیانت، بیماری همسر وفادار است. البته اغلب بیماری یکی از همسران را عامل خیانت می دانند تا نشانه آن. هنگامی که همسرش پس از یک بیماری مزمن برای مدت کوتاهی در بیمارستان بستری شد، یک شوهر آزارگر زن دیگری را به خانه خود آورد. شوهر بی‌ملاحظه دیگری در حالی که همسرش پس از جراحی زانو درد شدیدی داشت، با زن دیگری رابطه عاشقانه برقرار کرد. شوهران بی پروا دیگری نیز بوده اند که در طی سه هفته ذات الریه شدید، در طول نه ماه بارداری (چهار روز قبل از تولد کودک) و در دوران نقاهت پس از حمله قلبی، به همسران خود خیانت کرده اند. واقعیت زندگی اغلب تصویری خوشایند و زیبا نیست. شاید جامعه ما که اصل «اول من اگر کاری را دوست داری انجام بده» را ترویج می کند، خودخواهی و رفتار ظالمانه را نیز به نشانه ها و علل خیانت می افزاید. بسیاری از افراد به جای حمایت از همسرشان در سختی های زندگی و وفادار ماندن به او، وسوسه می شوند که به خوشبختی خود فکر کنند و شخص سومی را وارد زندگی خود کنند. این وسوسه اغلب قوی تر از میل به ارضای نیازهای شریک است.

توجه بیش از حد به ظاهر

ششمین نشانه خیانت، توجه بیش از حد به ظاهر، خرید لباس جدید، کاهش وزن، آرایش های بی سابقه، ثبت نام در باشگاه ها و دوره های ورزشی دیگر است.

سرشار از گرما و انرژی حیاتی باشید

هفتمین نشانه خیانت این است که شریک زندگی شما سرشار از انرژی و اشتیاق بی سابقه برای زندگی، انجام کارهایی است که قبلا هرگز انجام نداده است، یا درگیر شدن در یک ورزش یا سرگرمی جدید. جالب اینجاست که این علامت اغلب با افسردگی یا بی حالی بعدی همراه است. به عبارت دیگر، همسر شما در حال دمدمی مزاج شدن است.

غرق شدن در پوششی از حالت تدافعی و رفتار دفاعی عجیب

اگر همسرتان هر سوالی را که از او می‌پرسید درک می‌کند و رفتار تدافعی عجیبی از خود نشان می‌دهد، این رفتار ممکن است هشتمین نشانه خیانت باشد.

دوشنبه و نوازش های زیاد برای جنس مخالف

نهمین نشانه خیانت، معاشقه و چاپلوسی بیش از حد نسبت به جنس مخالف است. وقتی زن یا شوهری نسبت به رفتارهای بی‌ملاحظه همسر خیانتکار خود ابراز نگرانی می‌کنند، بدون عذرخواهی شریک خود را متهم به قدیمی بودن می‌کنند.

او مدام تاکید می کند که آنها فقط دوستان معمولی او هستند. این واقعیت که او همچنان بر آن پافشاری می‌کند، در حالی که شما حتی نمی‌پرسید، می‌تواند نشانه‌ای از وجود جای نگرانی باشد.

نیاز شدید و وسواسی به احترام به حریم خصوصی

دهمین نشانه خیانت این است که شریک زندگی شما اصرار دارد که به حریم خصوصی او احترام بگذارید و شب ها بدون هیچ توضیحی جلوی کامپیوتر بیدار می ماند. وقتی از او می پرسید که در نیمه های شب چه می کند که او را از خوابیدن باز می دارد،

آنها ممکن است اینگونه واکنش نشان دهند: به شما ربطی ندارد، زندگی خصوصی من است.

متأسفانه، اینترنت یک روش کاملاً جدید برای تقلب ایجاد کرده است. وقتی همسرتان ناگهان به یک حساب بانکی یا ایمیل شخصی نیاز دارد و از آن حساب های شخصی مانند زندگی خود مراقبت می کند، این حساسیت را یک علامت هشدار در نظر بگیرید. پنهان کردن قبض ها و قبض های تلفن نیز می تواند نشانه خیانت باشد.

تعریف درستی از بخشش داشته باشید

بخشش به معنای چشم پوشی از گناه نیست. بخشش به معنای فراموش کردن اشتباه نیست. بخشش به معنای انکار واقعیت و تظاهر به اینکه اتفاق بدی نیفتاده نیست. بخشش درد را مانند برف زیر آفتاب آب نمی کند.

برای اینکه بتوانید از صمیم قلب همسر خیانتکار خود را ببخشید باید به یک نکته توجه کنید: بخشش به معنای آشتی با همسر بدسرپرست نیست. آشتی با بخشش فرق دارد. بخشش پاسخ اخلاقی فرد به بی عدالتی طرف مقابل است.

بخشیدن خود، شریک زندگی، مردان مذهبی و خدا سخت ترین شکل بخشش است. چون ما از خودمان، از این افراد و از خدا بیشتر از دیگران توقع داریم و حق هم داریم.

آیا او را ببخشم؟

12 گام برای بخشیدن خیانت

نام شخصی را بنویسید که به بخشش شما نیاز دارد.

درد و آسیبی که شوهرتان به شما وارد کرده و حتی نفرتی که به خاطر خیانت او نسبت به او دارید را بپذیرید.

به مواقعی در زندگی خود فکر کنید که به دلیل اشتباهات خود دیگران را آزار داده یا ناامید کرده اید. همه ما بدهی هایی داشته ایم که نتوانسته ایم آن را بپردازیم. هیچکس بی عیب نیست. هیچ کدام از ما بی گناه نیستیم. اگر ضعف ها و شکست های خود را به یاد بیاوریم، بخشیدن دیگران برایمان آسان تر می شود. همه ما هر از گاهی نیاز داریم که دیگران را ببخشیم. کارهای بدی که انجام داده ایم ممکن است به بدی خیانت نباشد، اما تا زمانی که با افتخار نگوییم “من از تو بهترم”، بخشیدن دیگران برایمان سخت خواهد بود. لازم است با خودمان صادق باشیم و در مورد خود قضاوت عادلانه ای داشته باشیم.

تصمیم بگیرید که بار گناه همسرتان را به دوش بکشید. به عبارت دیگر، خیانت همسرتان برای شما دردهای طاقت فرسایی ایجاد می کند، این درد باری است که شما باید تحمل کنید. شجاع باشید و به جای فرار از آن با درد روبرو شوید. این قرار گرفتن در معرض به مرور زمان درد شما را کاهش می دهد.

تصمیم بگیرید که این وضعیت را با عزت و وقار مدیریت کنید. کاری را که درست است انجام دهید و شرایط به تدریج به نفع شما تغییر خواهد کرد. به یاد داشته باشید که قرار گرفتن در معرض گاهی اوقات برای انتخاب درست ضروری است. برای خوب بودن لازم نیست بی عدالتی را تحمل کنید.

یک تکه کاغذ بردارید و بنویسید: من ………. (اسم همسرتان را بنویسید) به خاطر ……….. (کار بدی که با شما کرد را بنویسید) و به من احساس ………. (هر چقدر خواستی بنویس) متاسفم.

مصمم به بخشش باشید. با صدای بلند بگویید: “من فقط تصمیم گرفتم او را ببخشم … (وضعیت را بیان کنید). » شرایط را با جزئیات و واقع بینانه توضیح دهید. برای آرامش به خدا پناه ببر.

Shred the List: لیست خود را خرد کنید یا بهتر است آن را بسوزانید.

انتظار نداشته باشید که تصمیم شما برای بخشیدن همسرتان منجر به تغییر قابل توجهی در او شود.

سعی کنید همسرتان را درک کنید. نظر همسرت چیست؟ چه احساسی دارد چرا این کار را کرد؟ چه انتظاراتی از زندگی داشت و عدم تحقق آنها او را در برابر وسوسه خیانت آسیب پذیر می کرد؟

بخشیدن همسرتان نتایج مثبتی برای شما به همراه خواهد داشت.

مزایای این کمک مالی عبارتند از:

رها کردن گذشته

بخشیدن همسرتان سلامت شما را بهبود می بخشد و احتمال ابتلا به بیماری را کاهش می دهد. بخشش میزان سموم بدن را کاهش می دهد.

به آنچه از این تجربه آموختید فکر کنید. برای داشتن زندگی بهتر در آینده چه کاری می توانید انجام دهید؟ چگونه می توانید به دیگران کمک کنید تا بر چنین دردی غلبه کنند؟ اگر بتوانید این درد و ناراحتی را درک کنید و برای خود هدفی تعیین کنید، کنار آمدن با شرایط برایتان راحت تر خواهد بود. اگر به این نتیجه برسید که تحمل این همه رنج بیهوده نبوده، احساس بهتری خواهید داشت.

بخشش مهارتی است که باید یاد بگیرید. توانایی همدلی با افرادی که تجربه مشابهی را پشت سر می گذارند یکی از مهمترین مزایای بخشش است.

نقش خود را در ایجاد این مشکل بپذیرید و سرزنش و مزاحمت مشروع شوهرتان را بپذیرید. وقتی فرصت شرکت در تصمیمی که منجر به خیانت شد را نداشتید، طبیعتاً احساس نمی‌کنید که می‌توانید مسئولیت آن را به عهده بگیرید و هیچ سرزنشی را برای خیانت شوهرتان نمی‌پذیرید. اما شما باید سهم خود را در فروپاشی زندگی خود بپذیرید. اعتراف به اشتباه سخت است، اما باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و می توانید روی بهبود رابطه خود کار کنید.

بخشش یک فرآیند است. پردازش تمام احساسات متناقض خشم، غم و ناامیدی به زمان نیاز دارد. مهم این است که از باتلاق گذشته بیرون بیایی و به آینده فکر کنی. به خودتان زمان بدهید تا این احساسات را هضم کنید و در نهایت خیانت را ببخشید.

عواملی وجود دارد که شبهه خیانت زن را در ما تقویت می کند. دوری از شریک عاطفی، نیاز فوری به تنهایی، سرد شدن روابط صمیمانه، استفاده بیش از حد از ابزارهای ارتباط جمعی یا تغییر حال و هوای هر کلمه می تواند ما را به این شک بیندازد که شاید همسرتان زندگی مشترکش را بیشتر دوست ندارد. . شما را فریب می دهد آنچه مسلم است این است که حتی تمام موارد فوق نیز نمی تواند ثابت کند که همسرتان به شما خیانت می کند. باید در نظر داشته باشیم که خیانت نمی تواند باعث شود که مرد یا زن خیانتکار را فردی کاملا منفی و تاریک بشناسیم و به دیگران بفهمانیم. خیانت عوامل زیادی دارد که حتی می تواند ریشه در دوران کودکی فرد داشته باشد. بنابراین، اگر از خیانت همسرتان آگاه شدید، بدانید که عواملی در خیانت وجود دارد که می تواند شما را به بررسی دقیق این عوامل سوق دهد، گویی امکان بخشیدن خیانتکار و حتی خودتان وجود دارد.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا