چرا به نکونام میگن چکش

من خودم جواد را دوست دارم اما دلیل این لقب را نمی دانم. اگر کسی می داند لطفا به من بگویید.

از دست ندید 👇🏻👇🏻👇🏻

منبع تصویر: Getty Images

پس از جدایی ریکاردو ساپینتو، جواد نکونام به عنوان سرمربی جدید استقلال در فصل آینده لیگ برتر فوتبال ایران انتخاب شد.

حجت کریمی، سرمربی استقلال شامگاه سه شنبه پس از خروج از ساختمان باشگاه در جمع خبرنگاران گفت: قرار است امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت مدیره باشگاه تکلیف آقای نکونام به عنوان سرمربی مشخص شود، اما استقلال شب گذشته رسما اعلام کرد که نکونام مدیریت این باشگاه را برعهده گرفته است. تیم

استفاده از عباراتی مانند «پذیرش اشتباهات گذشته»، «کمک از نهادهای ذیربط» و «عفو حاکم» در اطلاع رسانی رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی، با گمانه زنی هایی همراه بود. درباره چرایی و چگونگی محرومیت جواد نکونام در ماه های اخیر. حتی این اعتقاد تقویت شده است که نهادهای امنیتی با نظر مساعد رهبر جمهوری اسلامی حتی در انتخاب سرمربیان باشگاه های فوتبال ایران دخالت می کنند.

پیش از این خبرگزاری تابناک با اشاره به حذف عکس مشترک جواد نکونام با علی کریمی، بازیکن سابق تیم ملی ایران، از حل «مسائل امنیتی و نظارتی در مسیر تصدی استقلال» خبر داده بود. و منتقد سرسخت دولت و «آنفالو» صفحه آقای کریمی.

بازی با باشگاه عربستانی در اوج تاریکی روابط دو کشور

در هفته های اخیر و پس از مطرح شدن نام جواد نکونام به عنوان سرمربی احتمالی استقلال، برخی رسانه های ایرانی از «مخالفت نهادهای امنیتی» به عنوان مهم ترین مشکل پیش روی کاپیتان سابق تیم ملی ایران یاد کردند. سرمربی

اشاره این رسانه ها این بود که طی ماه های اخیر به دستور نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، فعالیت جواد نکونام ممنوع شده است. با این حال به نظر می رسد هیچ شباهتی بین محرومیت جواد نکونام از مربیگری چهره هایی چون علی دایی، وریا غفوری یا مهدی مهدوی کیا در فوتبال وجود نداشته باشد.

در ماه‌های اخیر برخی از ستاره‌های سابق فوتبال ایران به دلیل همسویی با اعتراضات سراسری و انتقاد از سرکوب معترضان مورد خشم نهادها و نهادهای نظارتی قرار گرفته‌اند و از هرگونه فعالیت در فوتبال ایران منع شده‌اند.

رسانه‌های ایرانی دلیل حساسیت سازمان‌های غیرورزشی به «ترک کردن فولاد قبل از بازی با الهلال» جواد نکونام در لیگ قهرمانان آسیا را بررسی کرده‌اند.

در اول مارس 1401 پس از پیروزی فولاد در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الفیصلی عربستان، نکونام از سرمربیگری آن تیم استعفا داد.

این استعفا سه روز قبل از دیدار سرنوشت ساز تنها نماینده باشگاه ایران مقابل یکی از بهترین باشگاه های تاریخ فوتبال عربستان و قبل از عادی سازی روابط دو کشور اعلام شد.

به گزارش رسانه ایران، «یک نهاد دولتی» از جواد نکونام یک روز پس از بازی با الهلال خواست استعفای خود را اعلام کند اما او نپذیرفت و راهی تهران شد. آنها دلیل این اقدام نکونام را تلاش برای گرفتن سمت سرمربیگری تیم ملی دانستند.

در 20 اسفند 1401 رسانه های هواداری به وضوح از تمایل «برخی ملی پوشان» برای انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال خبر دادند. فناری همچنین از «بازیکنانی که برای بازگشت کارلوس کی روش به فوتبال ایران با مسئولان دولتی و روسای فدراسیون فوتبال مشورت کردند» به عنوان حامیان حضور جواد نکونام در تیم ملی یاد کرد.

با تمام این تفاسیر پرونده نکونام و تیم ملی در 30 اسفند 1401 با انتخاب امیر قلانوی بسته شد.

مشکلات بر خلاف وریا غفوری و علی دایی

منبع تصویر: خبر وفرزشی

اما آنچه خبرگزاری فارس پس از چند ماه محرومیت از فعالیت «بازگشت جواد نکونام به فوتبال ایران» نامید، برای دیگر چهره های معترض فوتبال ملی رخ نداد.

علی کریمی، علی دایی، مهدی مهدوی کیا و وریا غفوری از جمله چهره های مطرح فوتبال ایران بودند که پس از کشته شدن مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد مورد خشم حکومت قرار گرفتند و موضوع شکایت نهادهای امنیتی و قضایی قرار گرفتند. . .

وریا غفوری در تاریخ 3 آذر 1401 هنگام تمرین با تیم فولاد توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. جواد نکونام روز بعد با انتشار عکسی از ورزشگاه خالی از تماشاگر در اینستاگرامش نوشت: جای واریا بازداشتگاه نیست.

وریا غفوری در پایان نیم فصل لیگ برتر از تیم فولاد خوزستان اخراج شد. اکثر آنها دلیل این برکناری را دستور نهادهای امنیتی دانستند، البته در همان زمان گفته می شد که جواد نکونام یکی از حامیان جدایی غفوری از تیم فولاد بوده است.

جواد نکونام از هفته آخر شهریور 1401 و شروع اعتراضات سراسری، هیچ اقدام و واکنش خاصی نسبت به معترضان نداشته است، نه درگیری شدید در خیابان ها و نه دستگیری های گسترده. او نه جزو مربیان و بازیکنانی بود که به دلیل انتقاداتش به نهادهای امنیتی احضار شدند و نه مثل علی دایی به اعتصاب دعوت شد و کارش تعطیل شد.

گزارش رسانه های ایرانی از روند ممنوعیت فعالیت و رفع این ممنوعیت حکایت از عصبانیت موقت نهادهای امنیتی دارد که نماینده باشگاه فوتبال ایران را برای رویارویی با حریف عربستانی در روزهای سیاه روابط سیاسی تنها گذاشته اند. بین دو کشور

با بهبود روابط ایران و عربستان و آنچه فارس از آن به عنوان «پذیرش اشتباه» و «بخشش سران» یاد می کند، به نظر می رسد دیگر مشکلی برای مربیگری نکونام در فوتبال ایران وجود نداشته باشد.

امیر قلعه نویی، جواد نکونام و یک کدورت قدیمی

خبرآنلاین نهم خردادماه در مطلبی با عنوان «انتخاب قلعه‌نویی برای سرمربیگری استقلال لو رفت»، محمد ربیعی، سرمربی فصل گذشته مس رفسنجان را به‌عنوان گزینه امیر قلانوی برای سرمربیگری استقلال معرفی کرد.

این گزارش ساعاتی پس از انتشار خبر مربیگری جواد نکونام در استقلال از سایت خبرآنلاین حذف شد. اما دیگر رسانه های ایرانی قبل و بعد از این خبرگزاری از محمد ربیعی به عنوان گزینه جدی امیر قالانی برای هدایت تیم استقلال یاد کردند.

آقای قلعه نویی هم اکنون سرمربی تیم ملی فوتبال ایران است.

پیش از این محمد میلی‌خان، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در دهه 70 در گفت‌وگوی تصویری با رسانه‌های ورزشی مدعی شده بود که امیر قلعه‌نویی در انتخاب مربیان برخی از باشگاه‌ها مانند استقلال، نساجی، گل گهر و مس نقش داشته است. رفسنجان. .

در برخی گزارش ها گفته شده که تفاوت اصلی قلعه نویی و نکونام به زمان همکاری این دو در باشگاه استقلال برمی گردد. در سال 1392 قلانوی سرمربی و جواد نکونام بازیکن استقلال بر سر مسائل فنی و قراردادهای مالی با هم اختلاف پیدا کردند و در نهایت نکونام با اعلامیه قاطعانه استقلال را ترک کرد.

نکونام در سال 2015 با انتشار بیانیه ای دیگر از فوتبال خداحافظی کرد. وی در این بیانیه از تمامی مربیان باشگاهش از دوران جوانی تا زمان بازنشستگی به جز قلانوی نام برد.

در تحلیلی دیگر برخی ادعا می کنند که رابطه نزدیک برخی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران با نکونام و تلاش آنها برای سرمربیگری وی در آن تیم قبل از انتخاب قلعهنویی، دلیل تلاش های رهبر فعلی تیم ملی فوتبال ایران بوده است. سرمربی تیم ملی نکونام را از نیمکت استقلال دور نگه دارد. فرضیه احتمالی تلاش دیگری برای تغییر کادر فنی تیم ملی است، مانند اتفاقی که برای دراگان اسکوچیچ و کارلوس کی روش قبل از جام جهانی افتاد.

به گزارش همشهری آنلاین، تیم فوتبال استقلال پس از این دیدار موفق شد استقلال خوزستان را شکست دهد. ابتدا خانی یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه از دعوت سرمربی آبی پوشان برای حضور در هیات مدیره خبر داد اما نکونام بعدا این دعوت را رد کرد و آن را کار خواند و گفت: من در کنار بازیکنانم هستم و آنها باید قبل از دعوت آنها پول خود را بپردازند.”

اما طبق شنیده ها در همان روزی که علی خطیر نزدیکان نکونام را اخراج کرد و با این کار با سرمربی تیمش رو در رو شد، پیام آشتی برای او فرستاد و شنیده ها حاکی از آن است که او تا نیمه‌شب گذشته تلاش می‌کرد تا با نزدیکان نکونام تماس بگیرد تا وی را با برگزاری جلسه مشترک موافقت کند. باید بدانید که نکونام فقط این کار را انجام نمی دهد.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا