چرا به مهسا امینی ژینا می گویند

منبع تصویر، رسانه های اجتماعی

مهسا (زینا) امینی دختر 22 ساله کرد ایرانی در سقز به دنیا آمد. مرگ او در بازداشت توسط پلیس ایران اعتراضات گسترده ای را برانگیخت. نام او میلیون ها بار در شبکه های اجتماعی تکرار شده و همراه با هشتگ های مربوط به نوید افکاری، آبان 98 و سرنگونی هواپیمای اوکراینی، به یکی از پربازدیدترین هشتگ های شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.

گشت ارشاد که برای اجرای حجاب اجباری آموزش دیده بود، مهسا را ​​در سفر به تهران دستگیر کرد.

مهسا حوالی ساعت 18 روز سه شنبه 22 شهریور در حوالی ایستگاه متروی شهید حقانی تهران در حالی که برادرش کیارش امینی همراهش بود بازداشت شد.

وی که اکنون در میان ده‌ها نفری است که در بازداشتگاه پلیس جان خود را از دست داده‌اند، روز شنبه یک روز پس از انتشار خبر مرگش در سقز به خاک سپرده شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، مهسا امینی به تازگی در دانشگاه ارومیه پذیرفته شده و در آستانه شروع تحصیل در دانشگاه بوده است.

منبع عکس: SOCAIL MEDIA

اخبار تناقضات

پس از انتقال مهسا امینی از گشت ارشاد به بیمارستان کسری، پلیس تهران در اطلاعیه ای مبهم انتقال زنی به بیمارستان را تایید کرد.

همزمان خبرهایی در شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه دختر جوانی به نام مهسا امینی که به همراه خانواده اش به تهران سفر کرده بود، در تاریخ ۲۲ شهریور توسط پلیس ارشاد دستگیر و پس از دو ساعت، «جسد نیمه جان» وی به خاک سپرده شد. از ساختمان وزیر به بیمارستان کسری منتقل شد.

در واکنش به خبر «کما» مهسا امیری، پوران نظیمی، فعال مدنی، از جمله افرادی بود که به دلیل وجود دوربین‌های امنیتی متعدد در بازداشتگاه‌ها، از پلیس ایران خواست فیلم‌های «اگر حقیقت را می‌گوید» منتشر کند.

در همین حال اخبار ضد و نقیضی درباره علت مرگ مهسا امینی منتشر شده است.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، پیش از اعلام درگذشت مهسا امینی، به وزیر کشور دستور داد تا آنچه را که برای مهسا امینی رخ داده است، پیگیری و بررسی کند. سپس خبرگزاری قضایی ایران از تشکیل کارگروه ویژه پزشکی قانونی به دستور دادستان تهران برای بررسی وضعیت وی خبر داد.

سرانجام در حالی که برخی منابع از فوت خانم امینی خبر دادند، خبرگزاری «کردپا» گزارشی از شرایط بستری مهسا امینی در بیمارستان منتشر کرد.

عموی وی در گفت و گو با روزنامه اعتماد چاپ تهران، در پاسخ به ادعای پلیس، شایعات مربوط به بیماری قلبی وی را دروغ خواند و از سلامت کامل وی خبر داد.

وی گفت: زمانی که خانم امینی دستگیر شد، «برادر مهسا آنجا بود و زمانی که او می خواست مقاومت کند و آنها را رها نمی کند، با شلیک گاز اشک آور آنها را متفرق کردند».

وی ضمن انتقاد از ارعاب و رعب و وحشت ماموران گشت ارشاد، گلایه والدین خود را نیز بیان کرد.

اخیراً تصویری از نامه رئیس سازمان نظام پزشکی بندرعباس در رسانه های ایران منتشر شده که در آن آمده است: «خونریزی از گوش و کبودی زیر چشم مهسا امینی با سکته قلبی همخوانی ندارد.»

فرشته را بکش

سرانجام خانواده مهسا امینی که پس از دستگیری گشت ارشاد به کما رفته بود مرگ وی را تایید کردند.

مادر مهسا امینی به بی بی سی فارسی گفت که او روز جمعه درگذشت. گفت: فرشته مرا کشتند.

انتشار این خبر باعث واکنش و خشم بیشتر مردم شد و بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی، چهره های مشهور فرهنگی، هنری و ورزشی لب به انتقاد و اعتراض گشودند.

با اعلام خبر فوت مهسا امینی، جمعیت سعی کردند مقابل بیمارستان کسری تجمع کنند. در ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، پلیس و نیروهای امنیتی تلاش کردند تا از تجمع مردم جلوگیری کنند.

منبع عکس: SOCAIL MEDIA

تعدادی از خبرنگاران و فعالان مدنی در ایران گزارش داده اند که تعدادی از کسانی که پس از خبر درگذشت مهسا امینی در بیرون بیمارستان کسری حاضر شده اند، منتشر شده است.

با اوج گیری اعتراضات، پلیس ایران فیلم دوربین مداربسته لحظه غش مهسا امینی و پخش آن را در تلویزیون ایران منتشر کرد.

این تصاویر دارای نقاط مبهم و ضربدری بودند. بر خلاف تصاویر معمولی دوربین مداربسته که حاوی تاریخ و ساعت هستند، هیچ تاریخ و ساعتی روی این تصاویر درج نشده و به صورت خط کشیده منتشر شده است.

با اعلام خبر درگذشت مهسا امینی، تجمعاتی در برخی شهرها شکل گرفت و مردم در خیابان ها و محله های مختلف تظاهرات کردند. مشهد، سنندج و تهران از جمله شهرهایی بودند که اعتراضات به درگیری با ماموران امنیتی انجامید.

مراسم تشییع پیکر مهسا امینی یک روز پس از اعلام خبر درگذشت مهسا امینی با حضور مردم و در شرایط امن در گورستان آیچی سقز برگزار شد.

منبع عکس: SOCAIL MEDIA

تعداد حاضران در مراسم تشییع پیکر مهسا امینی چند هزار نفر برآورد شد. مردم حاضر در این مراسم شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

تعدادی از زنان ایرانی نیز در اعتراض به مرگ مهسا امینی موهای خود را جلوی دوربین تراشیدند یا کوتاه کردند و تعدادی دیگر نیز روسری خود را سوزاندند.

در تجمعاتی که در سنندج در اعتراض به مرگ مهسا امینی برگزار شد، تعدادی از زنان معترض روسری خود را تکان دادند.

احزاب کرد و برخی از گروه های مخالف خارج از کشور خواستار اعتصاب در کردستان و سایر شهرهای ایران در چارچوب یک اقدام هماهنگ شده اند.

این اعتراضات توسط کاربران خارجی شبکه های اجتماعی بازتاب می یابد.

حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نشست خبری در تشریح مرگ مهسا امینی گفت: هیچ قصوری از سوی پلیس صورت نگرفته است و تمامی اظهارات درباره علت مرگ خانم امینی کذب محض است.

اعتراضات، اعتصابات و تجمعات در شهرهای مختلف ایران از جمله کردستان و دانشگاه های سراسر کشور ادامه دارد.

مهسا امینی کیست؟ بیوگرافی مهسا امینی (زینا امینی) دختر کرد فوت شده + اینستاگرام مهسا امینی با نام واقعی زینا اهل سقستان کردستان به دلیل دستگیری پلیس ارشاد و خانواده اش با جدیدترین جزئیات درباره دستگیری و سکته قلبی مهسا امینی که این روزها خبرساز شده است. شما جنجال را بخوانید

در حال حاضر اخبار دختر 22 ساله ای به نام مهسا امینی که توسط گشت ارشاد دستگیر و پس از 2 ساعت به بیمارستان منتقل شده است در شبکه های اجتماعی پر شده است و همه مردم به دنبال آخرین اخبار وضعیت استان هستند. مهسا امینی در کما و علت دستگیری گشت ارشاد.

مهسا امینی با نام واقعی زینا امینی متولد ۱۳۷۹ در سقز کردستان که هفته گذشته برای تفریح ​​و تعطیلات به همراه خانواده و برادرش کیارش به تهران سفر کرده بود، روز سه شنبه توسط پلیس امنیت اخلاقی و گشت ارشاد دستگیر شد. شب شهریور 1401. از او برای شرکت در دوره های آموزشی به فرماندهی نیروی انتظامی در خیابان وزیرا دعوت می شود که در آنجا از مشکل قلبی و مغزی رنج می برد. مهسا امینی در کما به سر می برد، عصر امروز جمعه 4 شهریور ماه درگذشت

درگذشت مهسا امینی

مهسا امینی دختر سقزی قربانی تصادف و پس از دستگیری توسط گشت ارشاد به کما رفت دقایقی پیش درگذشت.

عموی مهسا در گفتگویی کوتاه با اعتمادآنلاین خبر مرگ او را تایید کرد

سلامتی

وضعیت مهسا دختر سنندجی که گویا در مقر پلیس تصادف کرده بود همچنان نامناسب گزارش می شود و این اتفاق هم اکنون با موجی از واکنش های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و کاربران فضای مجازی همراه است.

اگر بخواهیم از بیوگرافی مهسا امینی دختر کردستانی صحبت کنیم باید بگوییم دختر دستگیر شده توسط گشت ارشاد متولد 1379 و اهل کردستان است. مهسا امینی که از سقز به تهران سفر کرده بود، عمه اش را همراهی می کرد که عصر سه شنبه در اتوبان حقانی تهران از سوی گشت ارشاد تذکر داده شد.

ماموران به او گفتند که مشکل خاصی پیش نمی آید و فقط باید در یک جلسه اطلاع رسانی 40 دقیقه ای درباره حجاب شرکت کند.

خانواده مهسا امینی

خانواده مهسا قصد طرح اتهام علیه هیچ شخص یا موسسه ای را ندارند و هیچ اقدامی برای پیشبرد این موضوع انجام نداده اند. از سوی دیگر امنیت اخلاقی هزینه های درمانی این دختر را بر عهده گرفت.

در همان زمان یکی از مسئولان پلیس تهران در این باره گفت: اتفاقی که برای خانم امینی رخ داده، اختلاف و توهین نبوده، بلکه اتفاقی که افتاده یک مشکل قلبی بوده و در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی در کلاس توجیهی رخ داده است. او به همراه سایر زنان در میان جمعیت از ناراحتی قلبی رنج می برد و به سرعت به بیمارستان ارجاع داده شد. این افسر همچنین گفت: خانم امینی هم اکنون تحت درمان است و نمی توان در مورد وضعیت وی چیزی گفت.

یکی از کارکنان بیمارستان کسری نیز گفت: دختر به اورژانس منتقل شد، حالش بسیار بد بود. دکتر گفت حمله قلبی و سکته با هم مرتبط هستند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران در این باره گزارش داد: خانمی برای توضیح و آموزش به یکی از ادارات پلیس آگاهی تهران بزرگ معرفی شد که به طور ناگهانی با سایر مربیان دچار مشکل شد که این خانم بلافاصله با همکاری مربیان به بیمارستان منتقل شد. پلیس و اورژانس و تحت مداوا است.»

برادر مهسا درباره وضعیت این دختر گفت: پس از رسیدن به این بیمارستان متوجه شدیم که خواهرم در بخش ویژه این بیمارستان در کما است و پزشکان به ما گفتند که او سکته کرده و سکته قلبی کرده است. ..” منبع: اعتماد آنلاین

توضیح پلیس

در پی انتشار اطلاعاتی درباره زن جوانی که پس از انتقال به مقر پلیس به کما رفته بود، مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد. آموزش به یکی از کلانتری های تهران بزرگ هدایت شد که ناگهان در جمع افراد راهنمایی شده دچار مشکل قلبی شد.

در ادامه توضیحات پلیس تهران، تصریح شده است: این خانم با همکاری پلیس و اورژانس بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و تحت مداوا قرار دارد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ ضمن «رد برخی اخبار و ادعاهای خصمانه رسانه‌ها درباره این حادثه» اعلام کرد: «مدارک مربوطه در اختیار پلیس است و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود».

عکس روی جلد مهسا امینی ساعتی قبل از دستگیری

به گزارش جماران: «مهسا امینی» دختری است که در اتوبان شهید حقانی تهران دستگیر شد. عمویش در مورد وضعیت خواهرزاده‌اش گفت: مغزش از کار می‌افتد، قلبش در حال حاضر نیمه فعال است و کلیه‌هایش کار نمی‌کنند، دکترها گفتند دعا کن.

در همین راستا ساعتی قبل از دستگیری، تصویری از لباس مهسمینی دختر سنندجی که به تهران سفر کرده بود در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که بازتاب گسترده ای داشت.

فرادید ماجرای دستگیری دختر 22 ساله ای به نام مهسا امینی توسط گشت ارشاد و پس از گذشت 2 ساعت از انتقال وی از وزیر به بیمارستان کسری در دو روز گذشته، بسیاری از چهره ها و کاربران شبکه های اجتماعی را به واکنش واداشت. شبکه های.

شامگاه سه شنبه ماموران گشت ارشاد «مهسا امینی» را در محور شهید حقانی به همراه باربر وی که در محل حضور داشت دستگیر کردند.

مأموران برادرش را «کیارش» صدا می کنند. آنها مهسا را ​​برای یک ساعت توجیه و آموزش به پلیس ایمنی اخلاقی خیابان ویزار می برند، اما دو ساعت بعد کیارش آمبولانسی را می بیند که ویزار را با خواهرش در کما ترک می کند. مهسا امینی ساعتی پیش در بیمارستان کسری تهران درگذشت.

روایت عموی مهسا از روز حادثه

عموی مهسا امینی به اعتمادآنلاین گفت: روز حادثه چه بر سر مهسا و این دختر آمده است: در خانواده ما تحقیق کنید و ببینید که خانواده ما در کردستان و سایر شهرهای ایران اسلام و طهارت را ترویج می کردند و این شایسته خانواده ما نیست که بی حجاب بودن ما بهتر از مسئولان رعایت حجاب را بلدیم.

یک نظرسنجی محلی انجام دهید و ببینید که مهسا چطور بوده است، اما متأسفانه این روش اصلا [درست] نیست. من به همه گفتم که ما نمی خواهیم آنها یک کلمه بیشتر از آنچه اتفاق افتاده است بگویند.

وی در پاسخ به این سوال که در روز حادثه چه اتفاقی افتاده است، پاسخ داد: ما نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است. اما واقعیت این است که ما صورت مشکل را پاک می کنیم. گروهی آمدند و در حجاب گیر کردند. اگر [این کار] با دقت انجام می شد، مردم مخالفت نمی کردند، اما این که [این کار] به قیمت جان مردم تمام شده، اسلامی نیست.

اسلام چنین دستوری نداده است. ما می خواهیم بدانیم چرا آنها باید اینقدر بی پروا این کار را انجام دهند. این [حادثه مهسا] اولین نبود و آخرین هم نخواهد بود. صداوسیما گفت تلاش می شود از مهسا شنیده شود…آیا می خواهد تلاش کند؟ انتظار داشتیم یکی بیاید و فیلم بگیرد و بگوید ما اشتباه کردیم. این نفرت و غفلت اصلا درست نیست.

عموی مهسا امینی به اعتمادآنلاین درباره معذوریت یا عدم معذوریت گفت: ما اصلا معذور نبودیم و حیف است که مسئولان ما نمی توانند برنامه ریزی خوبی داشته باشند. یعنی مبارزه با حجاب این روش را دارد؟ اگر بخواهیم به کسی بگوییم حجاب داشته باش باید از این روش استفاده کنیم؟ آیا این به خود سیستم آسیب نمی رساند؟ آیا آنها طرفدار این نظام هستند؟ این بی کفایتی کسانی است که چنین کاری می کنند.

عالي ادامه داد: ما با سر مهسا يا در واقع بدن مهسا مواجه شديم كه مي توانستند با لامپ هر كاري را انجام دهند. ما نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است. تخریب آثار سخت نیست!

مشکل اینجاست که وقتی یک نامحرم دست دراز می کند و دختری را به زور از مادر و پدرش می گیرد! روایت اسلام چیست؟ البته برادر مهسا هم آنجا بود و وقتی خواست که مقاومت کند و آنها را رها نکند با شلیک گاز اشک آور آنها را متفرق کردند. این ارعاب و وحشت برای چیست؟ می گویند ما کاری نکردیم، پس قرار بود چه کار کنی؟

وی ادامه داد: این را از زبان ما بگویید. ما بی سواد نیستیم، تنبل نیستیم، بی خانواده نیستیم و مخالف کسی نیستیم، اما راهش این نیست. به نظر من این بی کفایتی و بی حیایی است. هواپیما را از دست دادیم. ما نخبگان را از دست داده ایم و همچنان در حال از دست دادن آنها هستیم. آیا به دلیل بی کفایتی هستند یا خیر؟

کشور ما زیر سوال رفته است، مردم ما زیر سوال رفته اند، اگر مردم لیاقت دارند چرا دولت باید این کار را بکند؟ آیا این حکومت از دل این مردم بیرون نمی آید؟ چرا باید چنین کارهایی انجام دهیم؟ لطفا به جای بررسی یک مورد، اصل موضوع را بررسی کنید.

وی با بیان اینکه گفته می شود مهسا بیماری قلبی مادرزادی داشته است، توضیح داد: این کذب محض است. ما مدارک پزشکی مهسا را ​​داریم و می توانیم بگوییم که مهسا در سلامت کامل بوده است. حتی اگر انسان فکر کند بیماری دارد، آیا نباید به حال چنین فردی احترام گذاشت؟ این بدتر است. آنقدر بی لیاقت هستند که مردم را می کشند.

او به نقل از شاهدی می گوید: زنی گفت زنی که ما را به آنجا برده حامله است. گفت باردار است و به زن گفتند بچه دار شو، گرفت! ما با چنین روتینی سر و کار داریم. تقاضا دارم به این سوالات اعتراض شود.

به آقایانی که آمدند گفتم صورت مشکل را پاک کنید و بپوشانید، ما به چای و نان و جای خواب شما نیازی نداریم، ما با سفره پر آمده ایم. مردم به حقیقت نیاز دارند، آنها به ارزشی نیاز دارند که شما از آن سؤال کردید.

اگر درخواستی دارم فقط برای مهسا نیست باید دست به دست هم دهیم تا این مشکل کاملا برطرف شود. از گفتن آن ابایی ندارم و با بیشترین صراحت گفتم. به نظر من اگر فردی عقل سلیم داشته باشد می فهمد که من دلسوز کشور هستم نه کسانی که این کار را می کنند.

عموی مهسا درباره شرایط زندگی این دختر گفت: او تازه در دانشگاه ارومیه قبول شده بود و می خواست به دانشگاه برود. کیمیا، اشکان، مهسا (جینا) و عظیم چهار خواهر و برادر هستند. مهسا که در خانه به او ژینا می گفتند بزرگ خانواده است.

وی ادامه داد: صداوسیما گفت سعی می کنیم بیشتر درباره ژینا بدانیم، کسی جلوی آنها را گرفته است، چرا نمی آیند و نمی بینند؟ چرا به جای رسانه های بیگانه با ما همدردی نمی کنید؟ وی در مورد اینکه آیا شکایتی صورت گرفته است یا خیر، گفت: بله شکایت شده است، پدر و مادر مهسا شکایت کرده اند، همه جا شکایت کرده اند و پیگیر پرونده هستند.

سخنگوی فرجا: پزشکی قانونی علت مرگ را مشخص می کند

سخنگوی فرجا گفت: چون این پرونده تخصصی است، نمی‌خواهم علت فوت را اعلام کنم و باید پزشکی قانونی علت فوت خانم مهسا امینی را مشخص کند.

سردار حاجیان گفت: با توجه به این حادثه که در 22 شهریور در ستاد امنیت اخلاقی تهران بزرگ رخ داد، بلافاصله موضوع مورد توجه فرمانده انتظامی کشور با حضور در شلمچه قرار گرفت و دستورات لازم را به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ داد. . ، که با دقت و بدون هیچ ملاحظه ای بررسی کنید.

وی افزود: گزارش ها و تصاویر دوربین های مداربسته نشان می دهد خانم مهسا امینی به همراه تعدادی دیگر از بانوان به ستاد امنیت اخلاقی تهران بزرگ هدایت شدند. آنها بلند می شوند، ناگهان در راهرو بی هوش می شوند و بلافاصله به بیمارستان منتقل می شوند. توسط اورژانس و پلیس و متاسفانه اقدامات درمانی موثر واقع نشد.

وی گفت: ضمن تسلیت به خانواده معظم امینی، بنا به دستور سردار اشتری، فیلم ضبط شده از پلیس امنیت اخلاقی اخذ و در اختیار صدا و سیما قرار گرفت و این تصاویر دو بار توسط امینی مشاهده شده است. خانواده و در صورت لزوم پلیس به خود توضیح می دهد و پلیس خود را در این زمینه مسئول می داند.

وی افزود: متأسفانه در فضای مجازی شایعاتی مبنی بر عدم ضرب و شتم پلیس به گوش می رسد و به دلیل تخصصی بودن این پرونده نمی خواهم علت دقیق مرگ را اعلام کنم و پزشکی قانونی باید علت مرگ را مشخص کند. مرگ.” .

توصیه پلیس: با مهسا امینی تماس فیزیکی برقرار نشده است

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اعلام خبر فوت مهسا امینی گفت: هیچ برخورد فیزیکی صورت نگرفت و تصاویر دوربین برای خانواده مرحوم امینی پخش شد.

در اطلاعیه مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ آمده است:

در اجرای دستور فرمانده انتظامی کشور مبنی بر رسیدگی دقیق به این موضوع با فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در ساعات اولیه وقوع حادثه فوق بلافاصله بدون رسیدگی در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت. نتایج به دست آمده و بررسی دوربین ها. محیط بان مذکور روز سه شنبه مورخ 22 شهریور ماه جاری به دلیل پوشش نامناسب توسط ماموران امنیت اخلاقی تهران بزرگ و به منظور کسب شناخت و توجیه به یکی از مقر پلیس راهنمایی و رانندگی شد که ناگهان بیهوش شد و بلافاصله به اداره پلیس آگاهی منتقل شد. نزدیکترین بیمارستان برای درمان با همکاری پلیس و اورژانس متاسفانه اقدامات درمانی موفقیت آمیز نبود.

لازم به ذکر است تصاویر ضبط شده از دوربین های مداربسته از بدو ورود وی به مقر پلیس تا انتقال توسط اورژانس توسط خانواده وی مشاهده شد. توضیح اینکه بر اساس تحقیقات دقیق از زمان انتقال به خودرو و همچنین به محل مذکور هیچ تماس فیزیکی با وی صورت نگرفته است.

فیلمی که پلیس از مهسا امینی بیرون کشید

20:30 روایت ویژه درگذشت مهسا امینی

پایگاه خبری ساعت 20:30 گزارشی از اتفاقات مهسا امینی و مرگ او پخش کرد. بر اساس این گزارش تمامی فیلم های دوربین مداربسته به صورت کامل برای خانواده مهسا پخش شد.

واکنش سیاستمداران و فعالان

فرارو نوشت: پرونده مهسا امینی واکنش های بسیاری از چهره ها و فعالان سیاسی کشور را در سطح وسیع و بی سابقه ای در پی داشته است.

سید محمد خاتمی درباره حادثه «مهسا امینی» گفت: آیا این فاجعه و تکرار مکرر مشابه برای متوقف کردن این مسیر و رفتارهای خلاف قانون و منطق و شرع کافی نیست؟ سید محمد خاتمی در توییتر رسمی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی گفت: مصیبت ناگوار دیگری که درد آن تا مغز استخوان می سوزد!

سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در آستانه اربعین سید مظلومان اباعبدالله الحسین (ع)، خبر به کما رفتن خانم مهسا (زینا) امینی پس از حضور در نیروی انتظامی احساسات جامعه ما را جریحه دار کرده است. ذهن ما را آشفته کرد بدون شک مقامات انتظامی باید به صورت شفاف و دقیق پاسخگوی آنچه به نام «تحقیر و تربیت» در حق این دختر 22 ساله شده است.

عباس عبدی فعال سیاسی و روزنامه نگار به ماجرای مهسا امینی دختر جوانی که به دلیل محجبه توسط پلیس ارشاد دستگیر شده بود واکنش نشان داد و نوشت: در مورد خانم مهسا امینی چه می توان گفت که کم و بیش گفته نشده است. موارد مشابه؟ به طور خلاصه، ما کشور را اینگونه اداره نمی کنیم. نه قانون مطابق میل عمومی مربوط است، نه می تواند در اجرای آن متعادل باشد و نه می تواند تسلیم شفافیت شود. آنها همچنین انتظار دارند که خواسته هایشان پذیرفته شود.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر اسبق ارتباطات نیز در واکنش به این حادثه دلخراش خطاب به مهسا امینی نوشت: آیا این آسیب جدی به یک «دختر شیعه حکومتی» از آثار اقدامات گشت ارشاد به ما نمی دهد. آذری جهرمی در کانال تلگرامی خود نوشت: «چگونه می توانیم خود را پیرو رهبری بی گناه بدانیم که در خطبه بیست و هفتم نهج البلاغه با غیرت فریاد زد که خلخال را از پای «زنان یهودی» بردارید؟

حسین جابری انصاری، یکی از مقامات ارشد سابق وزارت امور خارجه نیز در واکنش به ماجرای تلخ مهسا امینی نوشت: «بیایید با رفتارهای نامناسب و حکومت داری ضعیف باری بر دل مردم خود نگذاریم. عجله کنیم و با برنامه ریزی نگذاریم این گرما و کینه ها ایران و ایمانمان را با هم بسوزاند. چرا با خودمان و با تجربه جمهوری اسلامی ایران این کار را می کنیم؟ خدایا رحمت کن و برای سلامتی مهسا امینی دعا کن.

عبدالله رمضان زاده، سخنگوی دولت اصلاحات نیز در واکنش به حادثه مهسا امینی نوشت: چه نصیحتی منجر به مرگ می شود؟ آیا واقعا معنی کلمات را تحریف می کنید؟

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی نوشت: آیا پلیس نمی داند با حضور خانواده چه شوک روحی و روانی به زن بی خانمان وارد می کند؟ زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: پلیس به جای حفظ امنیت مردم در کوچه و خیابان، سعی در دستگیری دخترانشان به دلیل نوع پوشش آنها دارد!

همچنین محمود صادقی نماینده مجلس یازدهم و فعال سیاسی طی نامه ای از رئیس قوه قضائیه خواست تا دستور ویژه رسیدگی به موضوع مهسا امینی و برخورد قانونی با مسئولان ذیربط را صادر کند.

محمدرضا عارف نماینده سابق و مدیرعامل بنیاد امید ایرانیان نیز درباره ماجرای مهسا امینی نوشت: بار دیگر اتفاق تلخ و ناگواری برای یکی از بانوان کشورم رخ داد و افکار عمومی جامعه را به شدت تحت تاثیر قرار داد. . . این حجم از اخبار منفی و ناگوار، خشونت آشکار و نفرت، روح ملی مردم ایران را آزرده کرده است.

فاطمه هاشمی رفسنجانی با انتشار متنی به ماجرای «مهسا امینی» واکنش نشان می دهد و عنوان می کند که اگر به این سوالات پاسخ داده شود، شاید دیگر شاهد چنین فجایعی نباشیم.

رحیم قمیشی نماینده مجلس شهدا نیز در یادداشتی نوشت: به عنوان پدری می نویسم که یک دختر 22 ساله دارم. با چشمانی اشکبار برای زینا امینی دختر 22 ساله کرد در سفر به تهران می نویسم که به بهانه محجبه بودن دستگیر و سپس پیکر نیمه جان و قربانی سکته مغزی اش را تحویل دادند. به خانواده اش

او دختر من است که احساس کردم او را روی تخت بیمارستان دیدم. آنها او را تهدید کردند، او را ترساندند و قلب نازک او را قفل کردند. کلیه هایش از بین رفتند و اکنون فقط دعا می تواند او را زنده نگه دارد. دارم دیوانه می شوم. دخترم را بردند، دخترم خوب است! چه گناهی داشتی

واکنش نمایندگان مجلس

علاوه بر فعالان سیاسی، نمایندگان مجلس نیز طی دو روز گذشته درباره حادثه مهسا امینی سکوت نکرده و خواستار پیگیری این حادثه در قوه مقننه شدند.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم فارس در این خصوص به عنوان نماینده مردم و به عنوان فردی که از مردم رای آوردم، گفت: قطعا این موضوع و موضوعات قبلی را در چارچوب قانون پیگیری خواهم کرد. قانون

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم مردم نسبت به نظام بدبین شوند و اگر قصور یا تقصیری در این زمینه وجود دارد باید برای مردم روشن شود و از این پس باید طوری رفتار کنیم که این کار را انجام ندهیم. شاهد چنین مشکلاتی باشیم».

من قطعاً این موضوع ظرفیت وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و مجلس را پیگیری خواهم کرد و نتیجه را به صورت شفاف به مردم اعلام خواهم کرد. چون معتقدم شفافیت معجزه می کند و غفلت چند نفر نباید به کل انقلاب و نظام لطمه بزند.

جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی نیز در واکنش به ماجرای مهسا امینی در صفحه توئیتر خود نوشت: موضوع مهسا امینی و اتفاقی که s تولید می شود باید در مجلس به طور کامل بررسی شود. هرگونه تخلف، سهل انگاری یا جرم احتمالی باید با قاطعیت پیگیری شود.

اگر حقوق مردم مورد حمایت نمایندگان ملت قرار نگیرد، چه کسی باید پیگیر این حادثه تلخ باشد؟! امنیت جان مردم؛ مقدم بر تمام دستورات است.”

در واکنشی دیگر، فاطمه قاسم پور، عضو کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر در گفت وگو با ایسنا، گفت: بلافاصله در مورد اتفاقی که برای خانم مهسا امینی رخ داد با پلیس صحبت کردم. پلیس توضیح داد. پزشکی قانونی و بازرسی نیز وارد این عرصه شده است. منتظر گزارش مقامات قضایی هستیم. مشکل اینجاست که به هر دلیلی نمی توان اتفاقی را که افتاد نادیده گرفت.

پیام آیت الله بیات زنجانی در پی درگذشت مهسا امینی

آیت الله بیاتزنجانی در پی حوادث تلخی که منجر به درگذشت مهسا امینی شد، واکنش نشان داد و منتشر کرد. به گزارش جماران، پیام آیت الله بیات زنجانی در پی حوادث تلخی که منجر به درگذشت مهسا امینی شد را می خوانید.

بسم الله الرحمن الرحیم

در رابطه با حادثه ای که پس از مواجه شدن با گشت ارشاد برای دختر خردسالمان مهسا امینی رخ داد، این نکته را عرض می کنم که تمام رفتارها و اتفاقاتی که باعث این حادثه ناگوار و تأسف بار شده، هم غیرقانونی، هم غیرمنطقی و هم نامشروع است.

غیرقانونی است به این معنا که هیچ قانون کشوری مأموریت راهنمایی و آموزش شهروندان را بر عهده پلیس قرار نداده است. غیرمنطقی است به این معنا که تا آنجا که ما می دانیم و در تاریخ دیده ایم، چنین تلاش ها و مجاهدت های اجباری هرگز منجر به گسترش و استقرار ارزش های الهی و انسانی در هیچ جامعه ای نشده است و همچنین نامشروع است. گفت: آیه کریمه «لا اقرا فی الدین» با معنای صریح و شفاف، مؤمنان را از توسعه قهری و ظالمانه و ظالمانه ارزش‌هایی که دینی و اخلاقی می‌دانند، باز می‌دارد، زیرا این خود تناقض است و تناقض در جایی نیست. دنیا زنده نمی ماند.

ان شاء الله این دختر عزیز را مشمول رحمت واسعه خود قرار داده و به خانواده محترمش صبر و اجر عطا فرماید و به فضل یا قدرت خود حقانیت کلام امیرالمومنین رضی الله عنه را القا نماید. درود به فرماندهان و مسئولین این گونه حوادث، اگر مقام و قدرتشان دائمی بود.

اطلاعیه مراسم ختم مهسا امینی

عکسی از اطلاعیه تشییع جنازه وی در فضای مجازی منتشر شده است:

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا