چرا به عروس هلندی میگن عروس هلندی

عروس هلندی یا کاکاتیل پرنده ای زیبا، باهوش و منحصر به فرد از خانواده طوطی هاست که یکی از پرطرفدارترین طوطی های ناطق ایران است. یکی از مهمترین کارهایی که باید به عنوان یک صاحب عروس هلندی انجام دهید این است که به خوبی از او مراقبت کنید. با مراقبت خوب از عروس هلندی می توانید پرنده خود را برای مدت طولانی سالم و زنده نگه دارید. در این مقاله قصد داریم روش نگهداری عروس هلندی، تغذیه، بهترین شرایط و بهترین مکان نگهداری، آموزش و گفتگو و همچنین اصول نگهداری از مرغ را برای شما شرح دهیم. عروس هلندی.

عروس هلندی چه نوع پرنده ای است؟

برای اینکه بتوانیم کار راحت تری از یک عروس هلندی داشته باشیم، باید عروس هلندی را کاملا بشناسیم و با خلق و خوی و نیازهای او آشنا باشیم.

اطلاعات کلی در مورد عروس هلندی:

پرنده بومی: استرالیا

قد پرنده: 25 تا 28 سانتی متر

وزن: 70 تا 140 گرم

طول عمر: 20 تا 25 سال (با نگهداری مناسب می توانند تا 30 سال عمر کنند)

نیاز به مراقبت: نسبتاً کم است

نیاز به تمیز کردن: متوسط

نیاز به ورزش: یک ساعت در روز

خانواده: بله

سازگاری با حیوانات دیگر: به طور کلی سازگار است

سطح آموزش: بالا

عروس هلندی که نام اصلیش کاکوتی است، نوعی طوطی بومی استرالیاست!!

علت اینکه در ایران به آن عروس هلندی می گویند این است که اولین اروپایی هایی که پا به اقیانوسیه گذاشتند هلندی ها بودند. این پرنده ابتدا از طریق ملوانان هلندی به هلند و سپس به اروپا و سایر کشورها فرستاده شد. به همین دلیل در ایران به این نام معروف است.

کوکاتیل محبوب ترین طوطی سخنگو در آمریکا است. دلیلش این است که این پرنده ها هم زیبا و باهوش هستند و هم بسیار اجتماعی و حتی گاهی نوازشگر! کوکتل ها خیلی سریع و راحت با مردم کنار می آیند و حرف زدن را یاد می گیرند.

این پرندگان سوت‌زنان تهاجمی هستند و اگر تصمیم دارید این طوطی سخنگو را نگه دارید. بهتر است بدانید که گوش دادن به این همه سروصدا و هیس در انتظار شماست.

عروس های هلندی معمولاً به یکی از اعضای خانواده بسیار نزدیک و به آنها وابسته می شوند. اگر جوجه های هلندی را از سنین جوانی اجتماعی کنید و آنها را به انسان عادت دهید، در بزرگسالی به پرندگانی خوش رفتار، بامزه و آرام تبدیل می شوند.

چگونه از عروس هلندی نگهداری کنیم و چگونه باید این کار را انجام داد؟

مراقبت صحیح و اولیه از عروس هلندی بسیار مهم است، زیرا می تواند بر سلامت پرنده و همچنین طول عمر آن تأثیر بگذارد. بنابراین اگر می خواهید همسر هلندی شما همیشه سالم و شاد باشد و بیمار نشود، باید 4 مورد را جدی بگیرید. این وظایف عبارتند از:

تغذیه

شرایط محیطی مناسب را فراهم کند

وقت بگذارید و با پرنده بازی کنید

جلوگیری از حوادث

آموزش و پرورش عروس هلندی

آشنایی با بیماری ها و علائم آنها

1- غذای طوطی عروس هلندی چگونه باشد؟

کلید کاکائوهای سالم تنوع غذاهایی است که می خورند. آنها باید ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز روزانه بدن خود را از غذاهای تازه و متنوع تامین کنند. در رژیم غذایی عروس هلندی اشتباهات رایجی وجود دارد که فکر می کنیم آنها فقط باید دانه و ارزن بخورند. ما 2 دلیل برای اشتباه بودن این کار را به شما خواهیم گفت:

1- عدم ارضای نیازهای تغذیه ای:

اگر عروس هلندی فقط دانه بخورد پس از مدتی دچار کمبود ویتامین ها و مواد مغذی می شود و بیمار می شود.

تخمه های خوراکی مورد علاقه عروس هلندی هاست، اما به دلیل داشتن چربی و ویتامین زیاد، غذای مناسبی برای آن ها محسوب نمی شود و باید به مقدار بسیار کم به کوکتل ها داده شود.

2- اختلال خوردن عروس هلندی

از سوی دیگر، عروس های هلندی که عادت به خوردن تخمه دارند، تمایلی به استفاده از غذاهای تازه مانند میوه ها و سبزیجات ندارند.

در بیشتر موارد اگر همزمان دانه و میوه را در اختیار پرنده قرار دهید، یک یا دو نوع دانه ای را که دوست دارد انتخاب کرده و مصرف می کند و مقداری از میوه ها و سبزیجات را می گیرد و دور می اندازد. !

بقیه دانه ها در ظرف باقی می مانند.

انتخاب غذا مهمترین عامل سوء تغذیه و کمبود ویتامین ها و مواد مغذی در عروس هلندی است. به علاوه کافی است اگر هر یک از این وسایل را بیش از حد به عروس هلندی بدهید، سلامت او به راحتی به خطر می افتد. برای جلوگیری از این امر و افزایش عمر پرنده خود می توانید از دامپزشکی آنلاین کمک بگیرید.

راه حل بدغذا بودن طوطی کوکاتیل

اساس غذای عروس هلندی باید گلوله های تجاری باشد که توسط یک کارخانه مخصوص این پرنده ساخته شده است.

همانطور که اشاره کردیم این گلوله ها مخلوطی از مواد غذایی مورد نیاز پرنده و در عین حال خوش طعم هستند.

مزیت استفاده از این گلوله ها این است که پرنده نمی تواند اجزای آنها را جدا کند و باید همه پلت ها را یکجا مصرف کند.

البته به یاد داشته باشید که استفاده از پلت برای آنها توصیه نمی شود و بهتر است میوه ها و سبزیجات تازه را در جیره غذایی پرندگان قرار دهید.

اگر نمی دانید عروس هلندی شما چه می تواند بخورد یا چه غذاهایی برای او مفید است، پیشنهاد می کنیم راهنمای غذای عروس هلندی را مطالعه کنید.

توصیه دامپزشکان Pet Press در مورد بهترین برنامه غذایی برای عروس هلندی:

50% غذا: حاوی گلوله های تجاری برای عروس هلندی است

30 درصد غذا: شامل میوه ها و سبزیجات مفید برای این پرندگان (لیست زیر را ببینید)

حداکثر 20 درصد غذا، مخلوطی از حداقل 4 نوع دانه مانند ارزن و بذر کتان (به عنوان انگیزه یا به مقدار محدود در ساعات معینی از روز در دسترس پرنده)

یک تکه کوچک روزانه: یک سفیده تخم مرغ آب پز یا یک تکه مرغ آب پز بدون نمک یا روغن

در مورد رژیم غذایی مرغ هلندی بهتر است نگاهی به مقاله رژیم غذایی مرغ هلندی بیندازید!

خوراکی‌ها و تشویقی‌های مورد علاقه عروس هلندی چیه؟

انواع میوه ها و سبزیجاتی وجود دارد که عروس هلندی دوست دارد طعم آنها را بچشد و اتفاقاً برای او نیز مفید است. این محرک ها و درمان ها عبارتند از:

انواع شاخه ها

اسفناج

سیب زمینی آب پز

کلم بروکلی

كدو حلوايي

هویج رنده شده

سیب

گلابی

خیار

موز

و تقریبا تمام میوه های فصل

در مقاله تشویقی عروس هلندی، بیش از 30 مورد از بهترین انگیزه ها و غذاها را برای شما به نمایش گذاشتیم.

هشدار: آووکادو، پیاز، سیر، قارچ، شکلات برای همه پرندگان از جمله کاکاتیل سمی هستند.

یاد آوردن:

این پرندگان باید همیشه به آب شیرین دسترسی داشته باشند و کاسه آب آنها باید روزانه شسته شود.

2- محیط زندگی مناسب و کم خطر را فراهم کنید

ایجاد فضای امن و راحت برای عروس هلندی یکی دیگر از نکات مهم در نگهداری عروس هلندی است. دمای محیط، مکان و اندازه قفس، دور نگه داشتن پرنده از محیط های خطرناک و غیره. کارهایی هستند که باید برای مراقبت از کوکاتیل انجام دهید.

دمای مطلوب برای نگهداری عروس هلندی چقدره؟

عروس هلندی می تواند دمای بین 0 تا 37 درجه را تحمل کند.

اما دمای نگهداری جوجه هلندی تازه هچ شده بین ۲۶ تا ۲۸ درجه است. برای جوجه هایی که هنوز پر نشده اند، دما کمی بالاتر و بین 28 تا 30 درجه است.

با بزرگتر شدن عروس هلندی می توانید این دما را کاهش دهید. به یاد داشته باشید که دمای اتاق هرگز نباید از 37 درجه بیشتر شود زیرا عروس هلندی ها به گرما بسیار حساس هستند.

تفاوت نگهداری از عروس هلندی در تابستان و زمستان

کوکاتیل ها نمی توانند سرما یا گرمای شدید را تحمل کنند. در زمستان بهتر است دمای اتاق را طوری تنظیم کنید که نه خیلی گرم باشد و نه خیلی سرد. دما را مطابق آنچه در بالا گفتیم تنظیم کنید.

برای اینکه بفهمید پرنده شما سرد است یا نه، به این علائم توجه کنید:

پرهای پر: بیشتر پرندگان برای گرم نگه داشتن پرهای خود را به هم می زنند. تشخیص این مشکل کمی دشوار است، زیرا عروس های هلندی هنگام خواب پرهای خود را کمی پف می کنند. البته بررسی موارد زیر به شما در تشخیص این مشکل کمک می کند.

پایین نگه داشتن سر: اگر پرنده سرد است، سر خود را پایین نگه می دارد و منقار خود را به سینه می فشارد.

خوابیدن با هر دو پا: عروس هلندی معمولاً با یک پا می خوابد، اما اگر سرد باشد، روی یک جفت پا می نشیند و می خوابد.

چشمان نیمه باز در بیداری

پس اگر این موارد را در پرنده خود مشاهده کردید، بدانید که احتمالا هوا سرد است و دمای محیط برای او مناسب نیست. تغییر محیط زندگی و محل قفس پرندگان ضروری است، در غیر این صورت ممکن است این وضعیت باعث سرماخوردگی عروس هلندی شود.

در تابستان باید با گرمازدگی عروس هلندی مقابله کنید. پرندگان نیز مانند ما غدد عرق ندارند تا دمای بدن خود را کنترل کنند. پرندگان گرمای بدن خود را عمدتاً از طریق تنفس و قسمت های برهنه بدن خود (مانند پاها و صورت) دفع می کنند. بنابراین باید محیط را به گونه ای آماده کنید که روند خنک سازی پرنده را در تابستان تقویت کند.

برای نگهداری از عروس هلندی در تابستان به این نکات توجه کنید:

قفس پرندگان را روی تراس، بالکن، نزدیک پنجره و نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

اگر پرنده را با ماشین می برید، آن را در ماشین تنها نگذارید. در ادامه مطلب نحوه سفر با عروس هلندی را توضیح دادیم.

قفس پرنده را در جایی از خانه قرار دهید که هوای نرم و خنک در آن جریان دارد.

مکان و ویژگی های قفس عروس هلندی

داشتن قفس بزرگ و لوازم جانبی ایمن و باکیفیت در داخل قفس برای پرنده شما یکی از حداقل هاست. برای تهیه قفس و جای آن در خانه به این نکات توجه کنید:

اگر پرنده شما اهلی شده است و از مردم نمی ترسد، قفس را در جایی قرار دهید که پرنده بتواند افراد خانه را ببیند و احساس کند که در کنار اعضای خانواده است.

قفس پرنده نباید به آشپزخانه نزدیک باشد زیرا گازی که از ظروف تفلون خارج می شود هنگام گرم شدن برای پرنده بسیار سمی است.

قفس پرنده شما نباید مکانی باشد که پرنده را در معرض دود سیگار، قلیان و … قرار دهد. نیکوتین برای طوطی سمی است.

عروس هلندی پرندگان بسیار کنجکاوی هستند. اگر پرنده را به داخل خانه رها می کنید، مطمئن شوید که تمام سیم های برق، بخاری های حرارت مستقیم (مانند شومینه، رادیاتور و غیره) و پنجره های باز دور از دسترس هستند تا پرنده شما دچار حادثه نشود.

تا زمانی که پرنده در خانه آزاد است، باید تحت نظر باشد. هرگز پرنده را در خانه تنها نگذارید.

از قرار دادن لوازم فلزی در داخل قفس مجزای عروس هلندی خودداری کنید. به خصوص اسباب بازی هایی که در آنها از فلز استفاده شده است. وجود اشیاء خطرناک در داخل قفس کاکاتیل می تواند باعث مسمومیت در پرنده شما شود.

برای عروس هلندی مشکلی نیست که از ظروف استیل برای غذا و آب استفاده کند.

در یک مقاله کامل در مورد وسایل عروس هلندی صحبت کردیم و گفتیم که چه وسایلی را برای او تهیه کنید. همچنین در انتهای مطلب به سوالات مهم در مورد بیرون آوردن عروس هلندی از قفس و عدم استفاده از جلیقه پرواز پاسخ دادیم.

3- وقت کافی بگذرانید و با پرنده معاشرت کنید

کاکاتیل ها پرندگانی اجتماعی و باهوش هستند و عاشق تعامل و گذراندن وقت با صاحبان و اعضای خانواده خود هستند.

اگر همسر هلندی دارید یا می خواهید داشته باشید، بدانید که باید هر روز حداقل 40 دقیقه تا 1 ساعت با او بگذرانید. در این ساعت می توانید به او یاد بدهید که با او صحبت کند یا سوت بزند یا بازی های فکری انجام دهد.

عروس هلندی هایی که تمام روز بیکار یا تنها هستند ممکن است خوشحال نباشند و از اختلالات رفتاری مختلفی رنج ببرند.

چگونه با طوطی عروس بازی کنیم؟

این طوطی سخنگو بسیار باهوش و کنجکاو است و بازی آنها را بسیار سرحال و شاد می کند. چند بازی ساده اما جالب را به شما آموزش می دهیم که می توانید به راحتی با پرنده خود تمرین کنید:

با این پرنده برقص بازی مورد علاقه:
یه موزیک جالب بذارید و سرتون رو بالا و پایین و چپ و راست به موقع با موزیک تکون بدید. طوطی عروس به زودی ریتم آهنگ را یاد می گیرد و سرش را با شما تکان می دهد.

برایش آهنگ بزن:
اگه بلدی براش ساز بزن یا آهنگ های مختلف رو با سوت براش بزن. عروس هلندی دوست دارد به موسیقی گوش دهد، به خصوص موسیقی هایی که شبیه آواز پرندگان است، و به زودی خواهید دید که او نیز شروع به خواندن می کند.

با هم نگهبان بازی کنید:
عروس هلندی را در یک اتاق بگذارید و او را به اتاق دیگری ببرید. پس با او تماس بگیرید تا شما را دنبال کند. البته در جاهای خاصی او را فریب دهید و مثلا سرش را بیرون بیاورید تا شما را ببیند; سپس به اتاق خواب برگردید. وقتی عروس هلندی شما را پیدا کرد، دستی به سر او بزنید تا متوجه شود از کارش راضی هستید.

استفاده از اسباب بازی های مناسب:
شما می توانید با استفاده از اسباب بازی های مناسب مانند پازل، نردبان و اسباب بازی های جویدنی به عروس هلندی خود کمک کنید تا تحریک و فعال شود.

اگر قصد خرید اسباب بازی برای عروس هلندی را دارید، اما نمی دانید چه نوع اسباب بازی مناسب اوست، اصلا نگران نباشید. پت پرس مقاله ای در مورد اسباب بازی های عروس هلندی دارد که در آن اسباب بازی های مناسب و مفیدی را ارائه کرده است.

البته روش نگهداری عروس هلندی را می توانید در ویدئو مشاهده کنید. در این ویدیو به شما خواهیم گفت که چه کاری انجام دهید تا همسر هلندی شما بتواند تا 35 سالگی زندگی کند.

4- از بروز حوادث در عروس هلندی جلوگیری کنید

یکی دیگر از مواردی که در نگهداری از عروس هلندی باید به آن توجه کنید جلوگیری از حوادث است.

اغلب اتفاق می افتد که عروس هلندی به دلیل بی توجهی صاحبش تصادف می کند. مثلا به شیشه یا پنکه می زنند یا جایی گیر می کنند.

گاهی اوقات حتی سگ ها و گربه ها نیز ممکن است آسیب ببینند. پس مراقب باشید وقتی عروس هلندی شما بیرون از قفس است، هرگز او را تنها نگذارید. به خصوص اگر در خانه سگ و گربه دارید. سگ و گربه شما هر چقدر هم که آرام باشند، باز هم به دلیل جثه کوچک نژاد هلندی می توانند به خود آسیب برسانند.

5- آموزش و پرورش عروس هلندی

آموزش پرنده می تواند زندگی شما و پرنده تان را آسان کند و تا حدودی از بروز مشکلات رفتاری جلوگیری کند. شکلات مختلفی برای کوکتل وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

صحبت کردن را یاد بگیرید

اهلی و رام کن

و آموزش توالت

اما برای اینکه بتوانید عروس هلندی را آموزش دهید باید از قبل کارهای مقدماتی لازم را انجام داده باشید. این زمینه ها عبارتند از:

رابطه شما با پرنده:
هر چه اعتماد بیشتری به پرنده خود جلب کنید، آموزش آن برای شما آسان تر خواهد بود و روند سریعتر پیش خواهد رفت. اینجاست که پرنده از شما تقلید می کند و می توانید همه چیز را به او بیاموزید. تشویق او که دوست دارد می تواند به شما در ایجاد رابطه بهتر کمک کند.

صرف زمان کافی:
هر چه زمان بیشتری را با پرنده خود بگذرانید، احتمال اجرای سریعتر آموزش بیشتر می شود.

سلامت پرنده:
عروس هلندی مریض و کسل یا افسرده هستند، حرف نمی زنند و حوصله نواختن و تقلید صدا را ندارند. هرچه پرنده شما سالم تر باشد، تمایل بیشتری به صحبت کردن دارد.

آموزش کامل عروس هلندی، مراقبت و کتاب الکترونیکی عملی

کتابی جامع آموزش و مراقبت عروس هلندی در منزل که هر وقت سوال یا مشکلی داشتید می توانید با آن مراجعه کنید و پاسخ سوال خود را بگیرید و در پایان به بهترین نحو از این پرنده جذاب و باهوش مراقبت کنید.

این کتاب الکترونیکی را بخوانید، آنچه را که گفتیم انجام دهید و ببینید همسر هلندی شما چقدر به داشتن صاحبی مانند شما افتخار می کند.

کتاب بخر

76000 تن

حرف زدن عروس طوطی‌ها

آموزش حرف زدن کاکائو باید به صورت علمی و اصولی انجام شود وگرنه صاحب را ناامید و خسته می کند و آموزش را بیهوده می کند. نکات مهمی که در زمان عروس هلندی و سرعت این کار تاثیرگذار است که در ادامه به شما خواهیم گفت.

نکات مهم در آموزش صحبت کردن به عروس هلندی:

ابتدا محیط تمرین را آماده کنید، در اتاقی آرام و ساکت و بدون حواس پرتی باشید.

صداهای اضافی و مزاحم مانند تلویزیون و غیره را خاموش کنید.

برای اولین بار یک کلمه خاص و کوتاه را در نظر بگیرید و آن را مدام تکرار کنید.

کلمه را با ریتمی ثابت و با لحنی ملایم بگویید و هر 5 ثانیه یکبار تکرار کنید.

بعد از 3-4 تکرار صبر کنید و واکنش پرنده را بررسی کنید. اگر پرنده سعی کرد حرف شما را بگوید، تشویقش کنید.

زمان تمرین باید کوتاه و بعد از یک ساعت و حداکثر نیم ساعت در روز باشد.

حقایق جالب درباره سخنرانی عروس هلندی

عروس هلندی ها می توانند از 2 ماهگی شروع به صحبت و تکرار کلمات کنند.

معمولا عروس هلندی مرد زودتر از زن صحبت می کند.

عروس هلندی هایی که با هم رابطه دارند معمولا دیر صحبت می کنند یا اصلا صحبت نمی کنند چون شریک زندگی دارند.

دستی کردن طوطی هلندی تازه خریداری شده چطور باید باشه؟

هدف شما از رام کردن آنها این است که به پرنده نشان دهید که خطری برای او نیستید و شما هستید که به او غذا و توجه می کنید. اگر به تازگی عروس هلندی نگهداری کرده اید، بهتر است بدانید چگونه عروس هلندی را به صاحب جدید عادت دهید.

به طور خلاصه، این کارها را برای این منظور انجام دهید:

تقریبا تا یک هفته اول بعد از خریدش هیچ کاری باهاش ​​نکنید و فقط بهش آب و غذا بدید و از دور باهاش ​​صحبت کنید تا به حضور شما عادت کنه. رام کردن یا در واقع رام کردن عروس هلندی به زمان و حوصله زیادی نیاز دارد.

صبح، سعی می‌کنید چیزهای جذابی را به آنها نشان دهید (مانند بادام‌زمینی، نام تجاری کلوچه‌های میمونی، یا سیب) تا آن‌ها بیانی را از انگشت شما دریافت کنند. اگر همچنان انگشت خود را نگه دارید و آن را رها کنید تا پرنده کاملاً راضی شود و دیگر تمایلی نداشته باشد، در نتیجه رابطه شما قوی تر می شود.

اگر آن را دریافت نکنید، در آن مرحله ادامه نخواهید داد و برمی گردید. چه از انگشت شما غذا بردارند چه نکنند، یادتان باشد همه آن را تا ظهر به آنها بدهید و بگذارید تا گرسنه شوند بخورند!

اگر در این مدت احساس کردید که پرندگان در حال کاهش وزن هستند، بلافاصله تمام غذا را در اختیار آنها قرار می دهید تا قدرت خود را بازیابند و تا آن زمان تمرین را متوقف کنند.

وقتی مطمئن شدید از مرحله قبل به خوبی پیش رفته مرحله بعدی این است که در قفس را برایشان باز بگذارید و فاصله بگیرید بعد از اینکه روی قفس نشستید خیلی آهسته به سمت آنها می روید.

در اینجا اگر دیدید پرنده ها نگران نیستند، مدتی این کار را انجام می دهید تا به شما عادت کنند و وقتی نزدیک می شوید و نگران نیستید، غذای مورد علاقه شان را به آنها می دهید. مطمئن شوید که این غذای مورد علاقه همیشه در دسترس آنها نیست زیرا آنها به آن عادت می کنند و به شما واکنشی نشان نمی دهند.

شما صبر می کنید و آنها را تشویق می کنید که خودشان به داخل جعبه برگردند و نمی خواهید دست آنها را بگیرید و اگر برنگشتند، به آرامی آنها را با یک حوله به داخل جعبه برگردانید.

در مقاله طرز ساخت عروس هلندی با دست در مورد نحوه انجام و جزئیات آن صحبت کردیم که می خوانید.

آموزش جای دستشویی به عروس هلندی

برای آموزش استفاده از توالت به عروس هلندی باید موارد زیر را انجام دهید:

شما باید رفتار پرنده را بدانید و بدانید چه کسی قرار است از حمام استفاده کند. پرندگان معمولاً قبل از رفتن به توالت روی پاهای خود می نشینند و دم خود را تکان می دهند.

یک کلمه دستوری برای آن انتخاب کنید تا پرنده بفهمد شما از او چه انتظاری دارید.

وقتی عروس هلندی در مکانی خاص دست می دهد، به استفاده از کلمه فرمان ادامه دهید تا ارتباط بین این دو را بفهمد.

هر بار که این کار را درست انجام می دهد، او را تشویق کنید.

آیا امکان بردن عروس هلندی به بیرون بدون قفس وجود داره؟

این بستگی به این دارد که پرنده شما چگونه آموزش داده شده است که بدون قفس نگهداری شود و روی دست شما بنشیند. برای این منظور، هنگامی که مراحل دستی کامل شد و همه چیز یکسان شد، مراحل زیر را دنبال کنید:

او را به محیطی ببرید که به هم ریخته نباشد تا بخواهد استراحت کند و زمینش پوشیده باشد. مثلا داخل کمد یا وان حمام.

زمانی که می خواهید او را از قفس بیرون بیاورید، به آرامی با حوله بیرونش بیاورید و محلی که او را بیرون می آورید ترجیحاً گوشه ای باشد، اما در عین حال به او فضا بدهید تا این کار را نکند. خیلی استرس نداشته باش اگر می بینید که پرنده خود از ترس جیغ می کشد، حمله می کند یا به طرز عجیبی رفتار می کند، در این مرحله تمرین را متوقف کنید و آن را تکرار کنید تا زمانی که به آن عادت کند و دیگر نترسد.

اولین کاری که به طور طبیعی انجام می دهد فرار است، به همین دلیل است که می گویم گاوآهن نباید بهم ریخته باشد و رسیدن به او سخت نباشد. باید دو چوب را در حالت نشسته به او هدیه دهید و به آرامی با بدنش تماس بگیرید تا به آنها عادت کند.

سپس یکی از چوب ها را به آرامی زیر سینه او فشار می دهید، برای اولین بار معمولاً سریع می پرد و باید این کار را تا زمانی که روی صندلی بماند ادامه دهید.

بعد از آن از چوب دوم استفاده می کنید و به آن یاد می دهید که بین چوب ها جابجا شود و در نهایت آن را با دست خود تعویض می کنید.

توجه: لطفاً توجه داشته باشید که این روند ممکن است ماه ها طول بکشد و صبر شما لازم است. به علاوه، اگر این کار را به درستی انجام دهید، در هر مرحله از راه تشویق خواهید شد.

بالاخره یاد می گیرد که با فرمان شما به سمت شما بیاید یا روی دست شما بنشیند و …

مهارها و قلاده‌های مخصوصی برای پرندگان وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را محکم کنید تا بیرون بیایند.
همچنین راهی برای کوتاه کردن پرهای پرواز وجود دارد که نتوانند در ارتفاع پرواز کنند و بخواهند پرواز کنند که از نظر حقوق حیوانات غیراخلاقی است و باید توسط دامپزشک انجام شود.

6- بیماری های رایج کاکوتی را بشناسید و به علائم آن توجه کنید

به عنوان یک صاحب پرنده، اگر پرنده بیمار شود، بهتر از هرکسی می توانید بفهمید که پرنده شما عادی نیست و مشکلی وجود دارد. البته به شرطی که مراقب پرنده باشید.

شایع ترین بیماری های عروس هلندی عبارتند از:

سرماخوردگی

انگل ژیاردیا

عفونت قارچی دستگاه گوارش

کبد چرب یا لیپیدوز کبدی

و بیماری های مربوط به دستگاه تناسلی

اکثر بیماری ها تا زمانی که به مراحل پیشرفته برسند به راحتی قابل درمان هستند. بنابراین همیشه علائمی مانند بی حالی و بی اشتهایی، نفخ و شل شدن مدفوع را جدی بگیرید.

اگر متوجه هر گونه وضعیت غیر طبیعی در طوطی خود شدید، به دامپزشک پرنده مراجعه کنید تا پرنده را از نزدیک بررسی کند. اگر متخصص پرنده در نزدیکی شما نیست، خدمات دامپزشکی آنلاین پت پرس می تواند در عرض چند دقیقه متخصص پرندگان را در اختیار شما قرار دهد.

هم اکنون از دامپزشک کمک بگیرید

دامپزشکان ما آنلاین هستند

پت پرس با تمام تجربه و تخصصش همیشه و همه جا همراه شما و حیوان خانگی دلبندتان است. ما مشتاقانه منتظر پاسخ به سوالات شما هستیم تا به بهبود کیفیت زندگی حیوانات خانگی خود کمک کنیم.

روش پرورش عروس هلندی

تا اینجا نحوه نگهداری از عروس هلندی را توضیح دادیم. اگر قصد پرورش و جوجه کشی پرندگان را دارید، چیزهای دیگری نیز وجود دارد که باید بدانید. در ادامه این قسمت در مورد اصول نگهداری جوجه هلندی صحبت خواهیم کرد.

پرورش، جفت گیری، جوجه ریزی و مراقبت از جوجه

پرورش و نگهداری عروس هلندی در مقایسه با بسیاری از پرندگان دیگر کار نسبتاً ساده ای است و به همین دلیل بسیاری از علاقه مندان به این پرنده به پرورش آن فکر می کنند.امکانات ویژه و بهداشتی عروس هلندی و جوجه هایش وجود دارد، لازم است که شما از قبل به اندازه کافی در مورد آن بخوانید.

در تیم پت پرس، کتابی برای علاقه مندان به این حوزه تهیه کرده ایم که حاوی تمامی اطلاعات مورد نیاز برای تربیت عروس هلندی است، از جمله:

مطابقت مناسب را پیدا کنید

مقدمات لازم برای تربیت عروس هلندی

جفت گیری عروس هلندی

تخمگذار عروس هلندی

جوجه های جوجه کشی

جفت گیری و تخم ریزی مجدد و خطرات آن

آیا دوست دارید به طور کامل نحوه تربیت یک عروس هلندی را یاد بگیرید؟

اگر به دنبال پرورش صحیح و اصولی عروس هلندی این طوطی زیبا و باهوش هستید، اگر می خواهید از سلامت پرنده زیبای خود مطلع شوید و یا می خواهید جنسیت عروس هلندی را از روی ظاهر او مشخص کنید، این کتاب دقیقا برای شما.

کتاب بخر

45000 تن

روش های مختلف برای تعیین جنسیت طوطی عروس

برای تعیین جنسیت عروس هلندی راه های مختلفی وجود دارد که در مقاله ای با همین موضوع به تفصیل توضیح داده ایم. اما در این مقاله به این روش ها نیز اشاره می کنیم.

تشخیص جنسیت با استفاده از ویژگی های ظاهری

کاکاتیل‌های خاکستری ماده روی پرهای دم خود علامت‌های دو باندی دارند.

در کوکتل های لوتینو که زرد یا سفید هستند، این نشانه ها به رنگ زرد کم رنگ هستند و زیر بال ها و دم آن ها قرار دارند.

از سوی دیگر، لکه ها و رنگ های سر و بدن پرنده نر همیشه پررنگ تر و مشخص تر از پرنده ماده است.

تعیین جنسیت بر اساس رفتار

در طبیعت، این نر است که سعی می کند خودنمایی کند و توجه ماده را به خود جلب کند. به همین دلیل پرنده نر دوست دارد جلوی آینه بچرخد، تظاهر کند، آواز بخواند و صداهای متفاوتی در بیاورد. پرنده ماده بسیار آرامتر است و کمتر به آینه علاقه دارد.

همچنین عروس هلندی ها پرحرف ترند و مدام آواز می خوانند، سوت می زنند و سر و صدا می کنند. اگر پرنده ای دارید که لحظه ای ساکت نیست و مدام حرف می زند، به احتمال زیاد نر است.

از دامپزشک کمک بخواهید

اگر خودتان نتوانستید جنسیت پرنده را تعیین کنید و همچنان شک دارید، از دامپزشک کمک بگیرید. دامپزشک با بررسی استخوان لگن و آناتومی بدن می تواند جنسیت را تعیین کند.

همچنین در مواردی که تشخیص جنسیت از روی ظاهر امکان پذیر نباشد، از پرنده خون گرفته و جنسیت طوطی عروس با استفاده از DNA تعیین می شود.

انتخاب نام برای عروس هلندی

لیست زیر اسامی زیبا و محبوب برای عروس هلندی است.

نام عروس هلندی باید ساده و دو قسمتی باشد تا به راحتی قابل یادگیری و تکرار باشد.

اگر ایده ای برای نام گذاری پرنده خود پیدا نکردید، می توانید با این نام ها به خودتان کمک کنید. برای راحتی شما این اسامی را به اسم دختر و اسم پسر تقسیم کرده ایم. اما انتخاب نام پرنده کاملا شخصی است و می توانید هر کدام از این نام ها را به پرنده نر یا ماده خود بدهید. در واقع، بسیاری از این نام ها

اسم عروس هلندی مادهاسم عروس هلندی نر

طلاچیکو

ناناتوتو

بلاتیتو

لی لیسانی

ناناتوییتی

کندیکوکو

پریریو

عسلکی کی

حنابادی

لب گلیاِدی

توییتیروبی

پستهفندق

نباتسنجد

گیلاپینات

توییتی

پیکو

اگر نام موجو را در لیست بالا دوست ندارید. در مقاله نام های پرندگان می توانید نام های زیادی را ببینید و یکی را انتخاب کنید. در این مطلب سعی کرده ایم تمامی نام های زیبا و جذاب را برای شما لیست کنیم.

مقایسه کاکائو با سایر پرندگان خونی

معمولا عروس هلندی را با دو پرنده زیبای دیگر مانند طوطی برزیلی و مرغ عشق مقایسه می کنند که هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. البته طوطی برزیلی و عروس هلندی از گروه طوطی ها هستند و شباهت های زیادی با هم دارند. اما باید بدانید که این دو طوطی در جزئیات رفتار و حتی ظاهر تفاوت های چشمگیری با هم دارند و این ممکن است در انتخاب شما تاثیر بگذارد که در عکس زیر تعدادی از این شباهت ها و تفاوت ها را برای شما آورده ایم.

اگر به اطلاعات بیشتری در مورد مقایسه عروس هلندی و طوطی برزیلی نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم ویدیوی زیر را مشاهده کنید!

رفتار عروس هلندی و تاثیر آن بر مراقبت از آنها

مانند سایر حیوانات خانگی، عروس هلندی دارای ویژگی های رفتاری خاصی است که می تواند نگهداری از عروس هلندی را برای افراد کم تجربه دشوار کند. در این قسمت به بررسی این موضوعات می پردازیم.

دلیل گاز گرفتن عروس هلندی

طوطی هلندی وقتی می خواهد شما را از انجام کاری بازدارند گاز می گیرند. به عنوان مثال، اگر آنها را نوازش کنید یا به آنها نزدیک شوید، گاز می گیرند و می گویند: “به من دست نزن” یا “کارت را ادامه نده” یا “نزدیک من نشو”.

به عروس هلندی فریاد بزن

اگر قصد نگهداری از عروس هلندی را دارید باید بدانید که این پرنده زیاد گریه و سوت می زند. آنها معمولاً حدود 5-6 ساعت در روز صدا ایجاد می کنند. در کل پرنده ها آرام نیستند، عروس هلندی هم همینطور. بنابراین، اگر می توانید سر و صدای عروس هلندی را تحمل کنید، این پرنده را به عنوان حیوان خانگی خود انتخاب کنید.

البته گاهی اوقات گریه آنها دلیل خاصی دارد، مثلاً ممکن است گرسنه باشند یا چیزی آنها را آزار دهد یا استرس آنها را به همراه داشته باشد. اگر پرنده شما زیاد گریه می کند، حتما دلیلی دارد. دلایل فریاد زدن کاکائو را در مقاله به تفصیل توضیح داده ایم که می توانید بخوانید.

پرخاشگری عروس هلندی مرد

اگر یک جفت همسر هلندی دارید، ممکن است شاهد رفتار خشونت آمیز از سوی همسران مرد هلندی باشید. پرخاشگری عروس هلندی مرد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما در این موارد باید موارد زیر را انجام دهید:

1- نگذارید تعداد بیشتری از این پرنده ها کنار هم باشند و اگر خیلی خشن شد آنها را جدا کنید. اگر داخل قفس دیگری دارید و اگر ندارید آنها را با مانع جدا کنید.

2- کاسه آب و غذای آنها را جدا نگه دارید تا احتمال پرخاشگری کاهش یابد و هر دو به غذا دسترسی داشته باشند.

3- در صورت امکان لانه مجهزتر با چندین ورودی و راهروهای داخلی تهیه کنید تا نر نتواند ماده را داخل لانه به دام بیاندازد و کتک بزند.

4- در نهایت اگر هیچ کدام از اینها جواب نداد، جداسازی دائمی این زوج برای سلامتی ماده و ارائه یک زوج جدید برای هر کدام در قفس های جداگانه راه حل است. شما باید یک نر جدید، کوچکتر، ملایم تر برای ماده، و یک ماده جدید، بزرگتر، جدی تر از مرد بگیرید.

5- روشی وجود دارد که از نظر اخلاقی و حقوق حیوانات تضییع می شود اما در مواقع ضروری می توان از آن استفاده کرد. این است که پرهای پرواز نر به گونه ای استاندارد چیده شده است که نتواند ماده را زیاد تعقیب کند و همچنین ابزارهای کوچکی نیز وجود دارد که در قسمت نوک تیز نر قرار داده می شود تا ماده به گونه ای باشد. با گاز گرفتن زخمی نمی شود

چگونه یک عروس هلندی را در سفر نگه داریم

خوب، ممکن است از خود بپرسید، آیا می توان عروس هلندی را به سفر برد؟ پاسخ این پرسش “بلی” است. می توانید عروس هلندی را به سفر ببرید، پس باید نکاتی را رعایت کنید.

نکات مراقبتی قبل از سفر

لازم است عروس هلندی را یک تا دو هفته قبل از رفتن به سفر به رانندگی و نوشیدن آب از بطری عادت دهید. این تمهیدات به شما کمک می کند تا در سفر راحت تر با عروس هلندی برخورد کنید.

ابتدا یک جعبه مسافرتی با اندازه استاندارد تهیه کنید که به اندازه کافی حرکت کند. این جعبه ها باید شفاف و حداقل 50 در 60 سانتی متر باشند.

داخل جعبه یک صندلی بگذارید تا عروس هلندی استراحت کند.

این جعبه را برای مدتی کنار جعبه او بگذارید، سپس سعی کنید با تشویق و اسباب بازی مورد علاقه اش او را تشویق کنید که وارد جعبه شود.

ابتدا یک مسیر کوچک مانند قدم زدن در اطراف خانه را امتحان کنید. سپس دور خانه و داخل ماشین برای طی مسافتی بسیار کوتاه تا آماده سفر شود. (به خاطر داشته باشید که در هر مرحله او را تشویق کنید تا بفهمد خطری وجود ندارد و باید آرامش خود را حفظ کند)

نکات مصاحبه در مورد نحوه سفر

حتما جعبه را در صندلی عقب قرار دهید و آن را با کمربند یا چیزی محکم کنید تا در طول مسیر زیاد حرکت نکند.

اسباب بازی های غیر ضروری و پر سر و صدا و هر چیزی را در جعبه قرار ندهید، دمای ماشین را روی دمای مناسب برای عروس هلندی تنظیم کنید. دمای ماشین نباید خیلی گرم یا خیلی سرد باشد و حتما تهویه هوا را چک کنید.

ظرف غذا و آب او را داخل قفس می برید، قبل از سفر به او غذای سبک و آب بدهید. می توانید در طول سفر به او میوه های تازه و آبدار بدهید تا مقداری از آب بدنش با آن تامین شود.

شما چیزی را در پایین قفس قرار می دهید که به راحتی تمیز می شود، مانند یک دستمال کاغذی.

پرنده ممکن است در ماشین گیر کند. برای جلوگیری از این امر، می توانید با متخصص پرندگان در مورد داروهای مسکن گیاهی مشورت کنید. همچنین، می توانید پارچه ای را روی قفس او بگذارید تا فقط شما را ببیند و از نگاه کردن به بیرون احساس بدی نداشته باشد. پرت کردن پارچه می تواند تاریکی نسبی را برای پرنده ایجاد کند تا استراحت کند و چرت بزند.

اگر دوباره گرفتار ماشین شد، می توانید مدتی او را در آغوش بگیرید، او را بیرون از ماشین ببرید تا کمی هوای تازه بخورد تا حالش بهتر شود.

هنگام توقف در وسط راه برای استراحت، پرنده را در ماشین تنها نگذارید تا دچار گرمازدگی نشود و همچنین به او آب خنک و مقدار کمی غذا بدهید.

پرندگان معمولاً دوست ندارند مکان ثابت خود را تغییر دهند و اگر به آن عادت نکنند و به حرکت ادامه دهند، می تواند برای آنها استرس زا باشد. به یاد داشته باشید که با پرنده خود صحبت کنید و مانند یک روز عادی با آن رفتار کنید.

به مقصد رسید، آن را دوباره در قفس خود قرار دهید تا آرام شود. رژیم غذایی او باید مانند قبل باشد، می توانید برای احتیاط به او مکمل های ویتامین و مواد معدنی بدهید، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید. از آنجایی که پرنده تحت استرس زیادی است، باید حداقل 10 ساعت بخوابد.

قیمت عروس هلندی چنده؟

این پرنده ها بسته به سن و شکل و رنگ عروس هلندی از حدود 800 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان متغیر هستند.

توجه داشته باشید که کاکوتی هلندی قیمت مشخصی در بازار ایران ندارد و به همین دلیل فروشندگان و پرورش دهندگان این پرنده به اندازه بازار منعطف قیمت کوکتل را تعیین می کنند.

برای اطمینان از سلامت پرنده توصیه می کنیم از یک پرورش دهنده و مرکز معتبر خرید کنید.

شما چی فکر میکنید؟

آیا تا به حال همسر هلندی داشته اید؟ تجربه شما از مصاحبه او چیست؟ به نظر شما مراقبت از عروس هلندی سخت است یا آسان؟ لطفا نظر خود را برای ما بگذارید و نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول…

ممکن است این سوالات به ذهن شما خطور کرده باشد!

بهترین سن برای خرید این پرنده چه سنی است؟

بهترین سن برای خرید حدود 2 ماهگی است.

چگونه بفهمیم که عروس هلندی الاصل است؟

عروس هلندی نمی تواند با پرنده دیگری جفت گیری کند و به اصطلاح پرنده ای غیر اصیل تولید کند. تنها تفاوت در نوع رنگ این پرنده است. برای آشنایی بیشتر با نژادهای مختلف عروس هلندی مقاله انواع عروس هلندی را مطالعه کنید. در این مطلب بهترین رنگ عروس هلندی و محبوب ترین نژاد عروس هلندی را توضیح داده ایم.

آیا عروس هلندی مرد بهتر از یک زن است؟

بستگی به شخصیت و رفتاری دارد که از پرنده انتظار دارید، پرنده نر اجتماعی تر است، زودتر صحبت می کند و بیشتر آواز می خواند، اما ماده آرامتر است.

از کجا بفهمیم عروس هلندی که خریدیم سالم است؟

پرنده ای که می خواهید تهیه کنید باید ظاهری تمیز و سالم داشته باشد، پرها کدر و کثیف نباشند و یکنواخت باشند و روی بدن، پاها و منقار آن اثری از آلودگی یا ترشح نبینید. نباید بی حال، خواب‌آلود، متورم و منزوی باشد، خوب باشد و نشاط طبیعی یک پرنده یا حداقل آواز آن را داشته باشد.

ازدواج هلندی من فقط 20 روز است، اما او خیلی جیغ می کشد، آیا این طبیعی است؟ چند روز طول می کشد؟

عروس هلندی من 20 روزه است و حتی زمانی که باردارم هنوز وقتی قفس را تاریک می کنم جیغ می کشد، آیا این رفتار طبیعی است؟

بله این طبیعی است
معمولا تا 2 ماهگی اینطور هستند و بعد از آن دیگر این رفتار از آنها دیده نمی شود.

آیا می توان عروس هلندی و مرغ عشق را در یک قفس نگه داشت؟

بهتر است آنها را در کنار هم نگه دارید، زیرا معمولاً پرندگان با سایر پرندگان دوست نیستند و می توانند برای همسر هلندی شما مشکل ایجاد کنند.

آیا می توان عروس هلندی و سگ را همزمان با هم نگه داشت؟

این کاملا به تربیت سگ شما بستگی دارد، اگر او در کودکی اجتماعی بوده و در کودکی با پرندگان تماس داشته باشد هیچ واکنشی نشان نمی دهد وگرنه اصلا توصیه نمی شود. برای آزمایش این مشکل، می توانید عروس را برای چند روز قرض کنید و عکس العمل سگ خود را ببینید، اما عروس باید در یک جعبه باشد تا مشکلی پیش نیاید.

چرا عروس هلندی من وقتی بال می زند پرهای کوچکی می اندازد؟

این یک مورد طبیعی از افتادن پرهای مرده است.

آیا گرده ریز پرهای عروس هلندی باعث آسم و آلرژی می شود؟

کوکاتیل جزو اون دسته از پرنده هایی هست که ریزگرده های پر زیادی تولید میکنه که برای نظافت خودش لازمه. اما میتونه واسه خودش و شما مشکل ایجاد کنه.
اکثر افراد حساسیت ندارن به این ریزگردا اما محض احتیاط میتونین یکسری کارها انجام بدین که شدتش کمتر بشه:

در صورت امکان امکاناتی را برای پرنده خود فراهم کنید تا بتواند حمام کند و پرهایش را خیس کند.

از فیلتر هوا یا حتی تصفیه کننده های هوا که ذرات ریز گرده را به دام می اندازند استفاده کنید.

جایی که به پرنده فکر کردید، تجهیزات و پتویی داشته باشید که تمیز کردن آن سخت نیست: فرش ها و ملحفه ها گرده ها را به دام می اندازند و از پارچه های مرطوب برای تمیز کردن کامل آنها استفاده کنید.

سعی کنید تراس خود را مرتب تمیز کنید تا گرده های ریز و همچنین گرده های فضولات خشک شده برایتان مشکل ساز نشود.

عروس هلندی گازدار بد اشتها است و جز ارزن چیزی نمی خورد! اگه لاغر باشه چی؟

احتمال زیاد این علائمی که میگین مربوط به کمبودای تغذیه ای هست که بخاطر مصرف فقط ارزن هستش که میتونن مشکلای هورمونی هم ایجاد کنن چون ارزن نیازای ویتامینی، مواد معدنی و پروتئینی رو رفع نمیکنه.
ولی اول از همه لازمه بگم اگه پرندتون به شدت لاغر شده طوری که جناغش به راحتی قابل مشاهده و لمس کردنه ( درلمس لبه های تیز استخوان احساس میشه) و جوانبش فرو رفته هستن (اگه وزن قبل لاغریش رو دارین و این کاهش وزن بیشتر از ۳ درصد وزن بدنش شده) لازمه که حتما حضوری به متخصص پرندگان مراجعه کنین.
اینم بگم که عروس هلندی نسبت به تغییر رژیم غذاییش خیلی مقاومت میکنه و لازمه که شما مدت زیادی با صبوری سعی کنین جیرشو به سمت استاندارد ببرین.
چیزیکه باید جایگزین کنین پلت هست ولی برای اینکه پرندتون به خوردنش تمایل پیدا کنه لازمه که به مرور عادتش بدین: اول اینکه میزان پلتی که هر پرنده درروز باید دریافت کنه ۱۰ درصد وزن بدنشه (مثلا اگه پرندتون ۸۰ گرم باشه ۸ گرم بهت پلت میدین) این مقدار رو توی مقداری آب ولرم میذارین خیس بخوره تا چسبندگیش بیشتر بشه و بعد با ارزن قاطی میکنین (واسه ی هفته ی اول نسبت ارزن بیشتر باشه) تا حدی که به ترکیب چسبنده ایجاد میکنه.

به این ترتیب پرنده باید گلوله را هر طور شده بچشد تا دانه ها خارج شود (این مخلوطی که درست می کنید باید روزانه باشد تا خطر فساد و مسمومیت نداشته باشد). در نهایت می‌توانید به او گلوله‌های خشک بدهید، اما اگر باز هم شلوغ است، می‌توانید روی گلوله‌ها آب میوه بریزید تا بیشتر دوستش داشته باشد. اگر بعداً به میوه ها و سبزیجات عادت کرد، می توانید گلوله ها را خرد کرده و روی آن بپاشید.
در ضمن در صورت امکان می توانید برای بررسی نوع کمبود تغذیه ای و مشکلات هورمونی و درمان آنها به متخصص پرندگان مراجعه کنید.

آیا قسمت هایی از بدن پرنده که هنوز پر رشد نکرده است می تواند دوباره رشد کند یا خود پرنده مرده است؟

یه مقدار دیگه بهش زمان بدین اگه همچنان رشد پیدا نکردن یا شکل و رشد غیرعادی داشتن لازمه که برای تستای تشخیصی حضوری به متخصص پرندگان مراجعه کنین.
اگه خودش پرهاشو بکنه تو این ناحیه ها میتونین پرهایی رو ببینین که کامل نکنده و طولش از بقیه نواحی کوتاه تره و سرش به نرمی و بهم ریختگی کرکه.
درکنارش محیط از اسباب بازی (خصوصا جویدنی) و غذا غنی باشه ولی به اینصورت که لازم باشه پرنده واسه غذا خوردن یه زحمتی بکشه و دنبال غذا بره.

در این مواقع می توانید غذا را به میله های قفس بچسبانید، یک دستگاه اره منبت کاری اره مویی ساده برای پرنده درست کنید تا غذا را از سوراخ هایش بیرون بیاورد یا مثلاً تعدادی آجیل در کنار قفس قرار دهید. جعبه ای پر از تکه های کوچک کاغذ است تا مجبور شود جعبه را باز کند. به اطراف بروید و غذا پیدا کنید. اگر سیر شما در این سن کم باشد (که می تواند به دلیل در دسترس بودن غذا باشد) کمک می کند تا با جستجوی غذا سیر نشوید. (معمولاً اگر قیمه داشته باشد و این محیط را برایش فراهم کنید، بعد از حدود 2 هفته پرهایش رشد می کند)

آیا عروس هلندی به شریک زندگی خود حسادت می کند؟

گاهی اوقات می توانید یک هلندی زن را بگیرید و مرد هلندی عصبانی می شود، حمله می کند یا فریاد می زند. دلیلش حسادت نیست

حسادت برای این طوطی سخنگو وجود ندارد، وقتی عروس هلندی را می گیرید، پرنده پرخاشگر می شود و فکر می کند به آنها حمله می کنید و قصد دارید به آنها آسیب برسانید، به همین دلیل عروس شما را عصبانی می کند و به شما حمله می کند. گریه های آنها نشانه استرس است، لطفا عروس را به هیچ وجه در آغوش نگیرید بلکه به او بیاموزید که با کمال میل روی دست شما بیاید.

آیا جلیقه پرواز به عروس هلندی آسیب می زند؟

جلیقه پرواز توصیه نمی شود

چگونه پرنده را عادت دهیم که جایی نرود؟

از تشویق برای ماندن در یک اتاق استفاده کنید، کتاب آموزش عروس هلندی را بخوانید تا بفهمید چگونه یک عروس هلندی را آموزش دهید و اول به دیدن عادت کنید، ابتدا از ساده ترین دستورات شروع کنید، سپس دستورات را از سخت ترین دستورات شروع کنید. جای دیگری نمی رود

کاکاتیل یا عروس هلندی یکی از پرطرفدارترین پرندگان و یکی از حیوانات خانگی آسان محسوب می شود. این پرنده زیبا بومی استرالیا است و برای حفظ سلامت و تحرک نیاز به رژیم غذایی خاصی دارد. در واقع برخلاف تصور خیلی ها، غذای عروس هلندی فقط گشنیز و ارزن نیست و به غذاهای متنوع نیاز دارد.

در این مقاله در مورد نحوه غذا دادن به عروس هلندی در سنین مختلف صحبت می کنیم و به شما می گوییم که در هر مرحله از زندگی به این پرندگان زیبا چه غذاهایی بدهید. نگران نباشید، ما این راه را می دانیم، پس با پت پرس همراه باشید.

ویدیو بهترین غذا برای عروس هلندی در سنین مختلف

اگر حوصله خواندن مقاله را ندارید می توانید ویدیو غذای عروس هلندی را در کانال پت پرس آپارات مشاهده کنید.

کاکائو در طبیعت چه می خورد؟

کوکاتیل بومی استرالیا است. اما امروزه به دلیل محبوبیتی که دارند، در سراسر جهان به عنوان پرنده خانگی نگهداری می شوند.

عروس هلندی در طبیعت و در زادگاه خود استرالیا غذاهای متنوعی می خورند. آنها طیف گسترده ای از دانه ها، آجیل تازه و خشک، انواع توت ها و سبزیجات را می خورند. این رژیم غذایی با توجه به فصل تغییر می کند. بنابراین، در طول سال، عروس هلندی رژیم غذایی بسیار متنوعی دارد که به طور کامل نیازهای تغذیه ای آنها را برآورده می کند.

در همین راستا پیشنهاد می کنیم این دو مقاله را مطالعه کنید:

در مقاله نگهداری از عروس هلندی از تاریخچه این پرنده، نحوه نگهداری، بیماری ها و … گفتیم.

همچنین در مقاله وسایل عروس هلندی در مورد چک لیست وسایل مورد نیاز برای نگهداری از عروس هلندی صحبت کردیم.

رژیم غذایی عروس هلندی باید شامل چه موادی باشد؟

متأسفانه بسیاری از صاحبان پرندگان به غذای عروس هلندی اهمیت چندانی نمی دهند و به نظر آنها دانه ها و ارزن تنها خوراکی هایی است که باید به آنها داد! در صورتی که این طرز فکر کاملا اشتباه است!

کوکاتیل ها به یک رژیم غذایی متعادل از مواد مغذی مانند کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی ها، ویتامین ها، مواد معدنی و آب نیاز دارند.

حال در پاسخ به این سوال که غذای عروس هلندی چیست باید به شما بگوییم که تغذیه عروس هلندی شامل انواع غذاها می باشد. درست مانند کاکائو در طبیعت، عروس هلندی برای سالم ماندن به رژیم غذایی متنوع و کامل نیاز دارد.

غذای عروس هلندی نیز باید متناسب با سن و شرایط جسمانی او باشد. به عنوان مثال رژیم غذایی عروس هلندی در دوران بارداری یا تخمک گذاری با شرایط عادی متفاوت است.

اما نگران نباشید، متخصصان تغذیه دامپزشکی پت پرس یک پرونده کامل برای شما آماده کرده اند که شامل تمام دستور العمل های غذایی کامل و متعادل برای عروس هلندی بالغ یا مرغ عروس هلندی در شرایط عادی، پرورش و تخم گذاری است.

از طریق لینک زیر می توانید فایل را دانلود کنید.

رژیم غذایی برای یک عروس هلندی سالم در هر سنی (فایل آماده)

پک برنامه غذایی عروس هلندی توسط متخصص تغذیه دامپزشکی برای عروس هلندی تهیه شده است و حاوی تمامی اطلاعات تغذیه ای مفید برای عروس هلندی می باشد.

در این فایل به شما گفتیم که اگر همسر هلندی شما در سلامت کامل است یا در حال گذراندن دوران بلوغ، جوجه ها و ریزش، تخمگذار و حتی ریزش یا ریزش است، چه نوع غذایی و چه مقدار برای ماه می به او بدهید، او سالم بماند و نگیرد. بیمار

کتاب بخر

170,000 تومان 90,000 تومان

توجه:

این پرندگان گیاهخوار هستند و بهترین غذای عروس هلندی باید 60 تا 70 درصد دانه و گلوله پرنده و 20 تا 25 درصد میوه و سبزیجات داشته باشد. بقیه رژیم غذایی آنها باید شامل برگ و گیاهان خوراکی باشد.

دانه خوراکی عروس هلندی; خوشمزه و مغذی اما در حد اعتدال

کوکاتیل ها معمولا در وعده های کوچک می خورند و به طور کلی به 1.5-2 توپ دانه در روز نیاز دارند. بنابراین بهترین کار این است که مطمئن شوید همیشه دانه هایی در ظرف غذای پرنده شما وجود دارد.

بهترین دانه‌ها برای عروس هلندی چیست و چقدر باید از اونا بخوره؟

بهترین ترکیب دانه برای عروس هلندی ارزن، کلزا، جو دوسر، شاهدانه، تخمه آفتابگردان و غیره است.

البته هر کاکوتی معمولا طعم خودش را دارد و 2-3 دانه بیشتر دوست دارد و جدا می کند و می خورد. تخمه آفتابگردان و ارزن از محبوب ترین دانه ها و غذاهای مورد علاقه عروس هلندی هستند.

تخم ارزن شبیه طوطی (ایرانی) – 950 گرم

مزایای این محصول

سالم و مطمئن

بسته بندی شده

معایب این محصول

غذای کاملی برای طوطی نیست

اگر شما هم فکر می کنید که دانه ها بهترین غذا برای عروس هلندی هستند، بدانید که دانه های خوشمزه مانند تخم مرغ برای عروس هلندی خیلی چرب است و نباید زیاد به پرنده داده شود، در غیر این صورت عروس هلندی شما را چاق می کند. و اضافه وزن

برای خرید دانه های خوراکی، می توانید مخلوط بذرهای آماده را از فروشگاه های حیوانات خانگی خریداری کنید یا می توانید دانه ها را جداگانه خریداری کرده و با هم مخلوط کنید.

در صورت خرید دانه های آماده، حتماً ترکیب آن را برای عروس هلندی خریداری کنید. زیرا ترکیب دانه ها در بسته بندی های مخصوص طوطی و مرغ عشق برای رژیم غذایی عروس هلندی مناسب نیست.

غذای مفید عروس هلندی و طوطی برزیلی (1 کیلوگرم) مخلوط بذر

مزایای این محصول

خوش خوراک

قیمت به صرفه و اقتصادی

معایب این محصول

جدا بودن دانه ها

امکان انتخابی خوردن دانه ها برای پرنده

غذای خشک یا گلوله برای عروس هلندی

پلت جایگزین غذای عروس هلندی چیست؟ نوعی غذای تجاری است که از ترکیب غلات آسیاب شده و غذای تازه تهیه می شود و به قطعات کوچک غذای خشک تبدیل می شود. گلوله ها در اندازه ها و اشکال مختلف موجود هستند و از نظر تغذیه ای متعادل هستند.

گلوله بهترین رژیم غذایی و مغذی ترین غذا برای عروس هلندی است و بهتر است حدود 70-80 درصد از رژیم عروس هلندی را تشکیل دهد. زیرا از نظر مواد مغذی متعادل بوده و تمامی نیازهای غذایی پرنده را تامین می کند.

گلوله عروس هلندی وزن خوراک بالا 1 کیلوگرم

مزایای این محصول

غذایی کامل

توصیه شده توسط دامپزشکان

معایب این محصول

برخی پرندگان به سختی میخورن

به همین دلیل، بسیاری معتقدند بهتر است دانه های خوراکی را جایگزین گلوله کنیم. البته اگر در رژیم غذایی پرنده تنوع را رعایت کنید، مقدار کمی دانه خوراکی در غذای روزانه پرنده مشکلی ندارد. چون کوکاتیل ها دوست دارند آن ها را بخورند. البته تبدیل غذای طوطی و پرندگان به پلت نیازمند رعایت نکاتی است که پیشنهاد می کنیم مقاله تغییر غذای طوطی را مطالعه کنید.

توصیه دامپزشک این است که پرنده خود را از سنین پایین به گلوله ها عادت دهید. زیرا عروس هلندی به طور غریزی دانه را می شناسد و می خورند. اما ظاهر و طعم لوزی در ابتدا برایشان عجیب و ناآشنا است و شاید علاقه ای به آن نداشته باشند.

سبزیجات و میوه ها برای عروس هلندی مجاز است

بعد از گلوله ها و دانه های خوراکی، مهمترین قسمت رژیم غذایی عروس هلندی باید شامل میوه ها و سبزیجات تازه و فصلی باشد.

به خصوص اگر به دانه های کاکوتی خود (نه گلوله) تغذیه می کنید، میوه ها و سبزیجات اهمیت بیشتری پیدا می کنند. زیرا دانه های خوراکی تمام نیازهای غذایی پرنده را تامین نمی کنند. از طرفی اگر فقط از دانه های پرنده خود تغذیه کنید باعث چاقی و اضافه وزن، بیماری های مختلف عروس هلندی و حتی مرگ آن می شود.

قبل از دادن میوه و سبزیجات به پرنده، آنها را خوب بشویید تا مواد شیمیایی روی آنها نباشد.

میوه های تازه و مفید برای عروس هلندی

انجیرگریپ فروتکیویملون

سیبزردآلوموزگیلاس

هلوانبهتوت فرنگیانگور

گلابینارگیلانواع آلو

سبزیجات مفید و بی ضرر

حبوبات پخته (عدس، لوبیا و …)برنج قهوه‌ای پخته

گوجه (بدون برگ و ساقه)کینووا

سیب زمینی (پخته)کدو حلوایی

هویج و برگ هویجنخودفرنگی

انواع کلم (بروکلی، بروکسلی و …)خیار

ذرت (ترجیحا چسبیده به چوب ذرت)لوبیاسبز

اسفناج (مقدار کم)

گیاهان و برگهای خوراکی مفید

ریحانجعفری

ساقه و برگ قاصدکآب تره (ترتیزک)

برگ هویجعلف چمنی

چگونه به عروس هلندی میوه بدهیم؟

می توانید یک روز در میان انواع خاصی از سبزیجات را به او بدهید. اما نباید بیش از 1-2 بار در هفته میوه را به همسر هلندی خود بدهید. زیرا حاوی قند زیادی هستند. همیشه می توانید برگ های سبز تازه مانند سبزیجات خوراکی و ساقه گیاهان را در اختیار پرنده قرار دهید.

برای اینکه بدانید پرنده شما چه مقدار میوه و سبزی می خورد، ابتدا به او مقدار زیادی میوه بدهید و پس از پایان خوردن، اضافی آن را از قفسش بردارید.

به عنوان مثال، با یک چهارم سیب یا یک سوم هویج شروع کنید و ببینید چقدر می خورد و آیا نیاز دارید که این مقدار را کم یا زیاد کنید.

نکته مهم در میوه ها و سبزیجات تنوع آنهاست. سعی کنید انواع میوه ها و سبزیجات را در برنامه غذایی کوکاتی خود بگنجانید تا بتوانید از آنها لذت ببرید و مطمئن شوید که مواد مغذی مختلفی به بدن او رسیده است.

چگونه به عروس هلندی ذرت بدهیم؟

ذرت یکی از سبزیجات مفیدی است که می توانید به پرنده خود بدهید. ذرت خام چسبیده به چوب را به صورت تکه های کوچک به عروس هلندی بدهید تا با نوک خود دانه های ذرت را بکوبد و بخورد.

علاوه بر این، ذرت کبابی (پاپ کورن) می تواند یک انگیزه خوشمزه و مناسب برای کوکتل باشد. البته ذرت کبابی باید کاملاً ساده و بدون نمک و کره و فلفل و … باشد.

آب برای عروس هلندی

علاوه بر تمام موارد فوق، آب شیرین همیشه باید در دسترس پرنده باشد. مخزن آب را هر روز با آب و صابون بشویید و دوباره پر کنید. آبیاری عروس هلندی را باید خیلی جدی بگیرید!

غذای مورد علاقه عروس هلندی چیست؟

بیشتر کوکتل ها انواع غذاها را دوست دارند. البته این غذاها انواع و اقسام دسته ها را شامل می شوند، از حشرات گرفته تا دانه ها و مغزها، میوه ها و سبزیجات. به یاد داشته باشید که تمام موارد موجود در این لیست از غذاهای مورد علاقه عروس هلندی را باید با بشقاب میل کرد که بهترین غذای عروس هلندی محسوب می شود.

حشرات زنده یا خشک شده (به ویژه کرم ها)

سیب زمینی شیرین

لوبیا

موز

صید ماهی

گوجه فرنگی

هویج

انبه

کیوی

بادام زمینی

دانه های آفتابگردان

ارزن

این اقلام جزو غذاهای مورد علاقه عروس هلندی است که بسته به شخصیت عروس شما می تواند متفاوت باشد.

خیلی خوب است که می توانید از ترکیب این غذاها یک برنامه غذایی سالم برای پرنده خود تهیه کنید. اما بهتر است یک دامپزشک دقیقاً تعیین کند که چه مقدار از هر یک از این غذاها را در رژیم غذایی عروس هلندی خود بگنجانید تا او دچار اضافه وزن یا کمبود مواد معدنی و تأثیر آنها بر شکل گیری بیماری ها نشود.

اگر برگه برنامه غذایی عروس هلندی را مطالعه کرده باشید، می دانید که چه غذاهایی را روزانه، هفتگی و ماهانه به او بدهید. به این ترتیب سلامت آینده آن تضمین می شود.

رژیم غذایی برای یک عروس هلندی سالم در هر سنی (فایل آماده)

پک برنامه غذایی عروس هلندی توسط متخصص تغذیه دامپزشکی برای عروس هلندی تهیه شده است و حاوی تمامی اطلاعات تغذیه ای مفید برای عروس هلندی می باشد.

در این فایل به شما گفتیم که اگر همسر هلندی شما در سلامت کامل است یا در حال گذراندن دوران بلوغ، جوجه ها و ریزش، تخمگذار و حتی ریزش یا ریزش است، چه نوع غذایی و چه مقدار برای ماه می به او بدهید، او سالم بماند و نگیرد. بیمار

کتاب بخر

170,000 تومان 90,000 تومان

غذاهای ممنوعه برای عروس هلندی

علاوه بر موارد ذکر شده، یک سری غذاها نیز در لیست غذاهای ممنوعه عروس هلندی قرار دارند. برای چی؟ زیرا خوردن آنها به راحتی می تواند جان پرنده محبوب شما را به خطر بیندازد. لیستی از این عناصر خطرناک در غذای عروس هلندی را به نقل از سایت sprucepets در زیر برای شما آورده ایم.

وکیل

شکلات

هر میوه هسته دار

یک پیاز

سیر و پیاز

الکل

قارچ

نمک

کافئین

فست فود

غذاهای شور، چرب و تند

غذاهای محرک طبیعی و تجاری

وقتی تعادل خوبی بین غلات یا گلوله ها و میوه ها و سبزیجات تازه به دست آوردید، وقت آن است که هر از گاهی به پرنده خود پاداش دهید و خوراکی خوشمزه ای به او بدهید تا رژیم غذایی او متنوع تر شود. البته مواظب باشید این غذا را با غذای تقویتی عروس هلندی اشتباه نگیرید. در زیر کمی در مورد آن صحبت کردیم.

همیشه به یاد داشته باشید که هیچ چیز به اندازه یک خوراکی خوشمزه نمی تواند اعتماد و محبت یک کوکتل را جلب کند. می توانید همسر هلندی خود را با استفاده از مشوق های خوشمزه نوازش کنید. برای این کار می توانید مقاله رام کردن عروس هلندی را بخوانید.

مشوق های محبوب در رژیم عروس هلندی چیست؟

این چند چیز را به خاطر بسپارید، زیرا این پرندگان آنها را دوست دارند:

خوشه‌های ارزن

خوشه ارزن به ساقه های طبیعی ارزن اطلاق می شود که دانه های آن جدا نشده و به ساقه چسبیده است.

خوشه های ارزن تشویق بزرگی برای عروس هلندی است. زیرا او عاشق ارزن است و مرتب کردن ارزن مانند یک سرگرمی سرگرم کننده و هیجان انگیز است.

می توانید اسپرو را به گوشه ای از قفس آویزان کنید و تماشا کنید که چگونه پرنده شما هیجان زده می شود.

می توانید دسته های ارزن را از فروشگاه های حیوانات خانگی خریداری کنید.

نوک ارزن برای طوطی – 50 گرم

مزایای این محصول

بسیار خوش خوراک

قابل استفاده به عنوان تشویقی

معایب این محصول

ترد و شکننده

جوانه دانه‌ها

می توانید گهگاه به عنوان غذای تشویقی، انواع جوانه ها مانند گندم، کینوا و برنج را به پرنده خود بدهید. جوانه ها مواد مغذی زیادی دارند و بیشتر کاکائوها آنها را دوست دارند.

تشویقی‌های تجاری

این نوع تشویق عروس هلندی معمولاً ترکیبی از دانه ها و گاهی اوقات میوه های خشک است که با عسل یا شکر چسبانده می شوند و به شکل یک دسته در می آیند. عروس های هلندی عاشق این تشویق هستند و بد نیست هر از چند گاهی به آن ها بدهید.

اما دادن این مشوق ها به دلیل وجود عسل و شکر فوق العاده چاق کننده است و نباید بیش از 1-2 بار در ماه باشد.

غذای تشویقی تخمه و عسل مغذی مدل طوطی

مزایای این محصول

خوش خوراک

مناسب برای تربیت طوطی

معایب این محصول

تکه های بزرگ

برنامه تغذیه برای جوجه هلندی تازه متولد شده تا 2 ماه

اگر جوجه جلوی مادرش باشد، لازم نیست کار زیادی برای آن انجام دهید. چون خود مادر غذای هضم شده را در بستر جوجه می ریزد. اما اگر خودتان قصد کشتن جوجه ها را دارید یا به دلایلی جوجه یا جوجه های بی مادر پیدا می کنید، کار سخت و چالش برانگیزی در پیش دارید.

برای نگهداری جوجه های بدون مادر به سرنگی نیاز دارید که از داروخانه تهیه کنید. تا 2 ماهگی که جوجه شروع به دانه خوردن می کند باید به آن لانه پرنده بدهید. البته پیشنهاد می کنیم از سرلاک مخصوص استفاده کنید، اما اگر به دلایلی به سرلاک دسترسی ندارید، می توانید با مخلوط کردن زرده تخم مرغ، بیسکویت مادر و کمی آرد نخودچی با کمی آب، سرلاک خانگی درست کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تغذیه جوجه هلندی پیشنهاد می کنیم مقاله تغذیه جوجه هلندی را مطالعه کنید تا به درستی انجام شود و سلامت آن به خطر نیفتد.

نگهداری و غذا دادن به عروس هلندی در سنین مختلف کاری بسیار حساس و دشوار است. اگر به تازگی عروس هلندی داشته اید یا قصد دارید این پرنده را پرورش دهید، بدانید که یکی از سخت ترین قسمت های کار نگهداری و غذا دادن به این پرنده است.

در کتاب الکترونیکی “راهنمای پرورش عروس هلندی” به تفصیل زمان جفت گیری، جستجوی شریک، مراقبت های قبل و بعد از تخم گذاری و همچنین مراقبت و تغذیه جوجه ها را توضیح داده ایم.

آیا دوست دارید به طور کامل نحوه تربیت یک عروس هلندی را یاد بگیرید؟

اگر به دنبال پرورش صحیح و اصولی عروس هلندی این طوطی زیبا و باهوش هستید، اگر می خواهید از سلامت پرنده زیبای خود مطلع شوید و یا می خواهید جنسیت عروس هلندی را از روی ظاهر او مشخص کنید، این کتاب دقیقا برای شما.

کتاب بخر

45000 تن

غذا دادن به جوجه های هلندی

عروس هلندی حدود 9-12 ماه بالغ می شود. اما بهتر است برای جفت گیری و تولید مثل تا 18 ماهگی و برای پرنده ماده تا 2 سالگی صبر کنید تا پرنده کاملا بالغ شود و به خصوص پرنده ماده از نظر فیزیکی آماده تخمگذاری شود.

بعد از 7-10 روز جفت گیری موفق، عروس هلندی حدود 2-8 تخم می گذارد. البته تخمگذاری می تواند 2-3 روز طول بکشد و به عنوان مثال او فقط یک تخم در روز می گذارد. بعد از 18-20 روز جوجه ها از تخم بیرون می آیند.

غذا دادن به عروس هلندی برای تخمگذار و بعد از بیرون آمدن جوجه ها برای سلامت مادر و جوجه ها بسیار مهم است و باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشد.

در این دوره باید ترکیب متعادلی از گلوله ها، دانه های خوراکی، میوه ها و سبزیجات را در اختیار پرنده خود قرار دهید.

در کتاب الکترونیکی «راهنمای پرورش عروس هلندی» در مورد زمان جفتگیری، پیدا کردن جفت، مراقبت‌های قبل و بعد از تخم گذاری و همینطور مراقبت از جوجه‌ها و تغذیه‌شون به طور مفصل و کامل توضیح دادیم.

پرنده مادر وظیفه تغذیه جوجه ها را تا 3-2 ماهگی بر عهده دارد. بنابراین رژیم غذایی عروس هلندی بعد از تولد جوجه ها باید بسیار مقوی و با کیفیت باشد.

برای سهولت هضم غذا برای پرنده مادر می توانید از غذاهای نرم مانند تخم مرغ آب پز، حبوبات کاملا پخته، سبزیجات و میوه های خرد شده و مقداری سینه مرغ آب پز به عنوان غذای عروس استفاده کنید.هلندز مرغ. .

علاوه بر این می توانید با مشورت دامپزشک و برای تقویت بدن پرنده مادر از انواع مولتی ویتامین ها استفاده کنید.

چه ساعتی به عروس هلندی غذا بدهیم؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم، یک جوجه تازه متولد شده هر 4-6 ساعت به غذا نیاز دارد. این تعداد به تدریج تا رسیدن به بلوغ و بزرگسالی کاهش می یابد. البته نکات دیگری نیز برای نگهداری از مرغ هلندی وجود دارد که پیشنهاد می کنیم در مقاله تخصصی مراقبت از مرغ هلندی مطالعه کنید.

در مورد عروس هلندی بالغ، 2 وعده غذایی در روز کافی و مناسب است. بهتر است زمان تغذیه مرغ را طوری تنظیم کنید که اولین وعده صبح و وعده دوم عصر باشد.

مقدار غذای مورد نیاز برای عروس هلندی بالغ معمولاً 30 تا 40 گرم (1.5 تا 2 قاشق غذاخوری) دانه یا گلوله است و بقیه رژیم غذایی او باید از انواع میوه ها و سبزیجات تازه باشد.

برخی از صاحبان خروس های هلندی دوست دارند هنگام ناهار به پرندگان خود غذا بدهند. تا زمانی که مقدار غذای روزانه پرنده از مقدار مناسبی که در بالا ذکر شد بیشتر نباشد، مشکلی نیست.

به یاد داشته باشید که عروس های هلندی مستعد چاقی و اضافه وزن هستند!

آیا استفاده از غذای عروس هلندی ضروری است؟

در صورت لزوم، دامپزشک در مورد مکمل های غذایی به شما توصیه می کند. اما به طور کلی، بسیاری از دامپزشکان بر این باورند که اگر ۷۰ تا ۸۰ درصد جیره هلندی لوتینو غذای خشک یا گلوله باشد، پرنده شما نیازی به مکمل ندارد.

البته در زمان های خاصی از زندگی عروس هلندی ممکن است پرنده به مکمل های غذایی نیاز داشته باشد (مثلاً در دوره تخم گذاری مکمل های کلسیم مورد نیاز است). البته این کار باید با نظر دامپزشک انجام شود.

مغذی ترین غذا برای عروس هلندی چیست؟

خب، طبیعتاً باید بگوییم پلت، اما اگر عروس هلندی شما رژیم غذایی متعادلی دارد، باید خوب باشید. اما اگر تغذیه حیوان خانگی شما مشکل ساز است، یا بر اساس تشخیص دامپزشک متوجه کمبود ویتامین در او شدید، باید رژیم غذایی او را تغییر دهید.

اغلب اتفاق می‌افتد که غذای کاکوتی‌ها فاقد ویتامین‌های لازم مانند A، D، E، C باشد. مغذی‌ترین غذا برای عروس هلندی برای تامین ویتامین A، سبزیجات و میوه‌هایی مانند هویج، کلم بروکلی، کدو، زردآلو و کدو حلوایی است.

اگر به دنبال غذای ویژه عروس هلندی هستید، می‌توانیم به شما بگوییم که بهتر است از مکمل‌های پرنده همراه با غذای عروس هلندی استفاده کنید. ویتامین هلندی برید برد و مولتی ویتامین پرنده دو نوع مکمل هستند که البته با توجه به توصیه دامپزشک می توانید برای این پرنده تهیه کنید.

آیا غذای عروس هلندی در ماه های سرد و گرم متفاوت است؟

تغییر غذای پرندگان در فصول مختلف کاملاً طبیعی و غریزی است. زیرا غذاهای مختلفی در فصل سرد و گرم در طبیعت یافت می شود و بدن آنها برای گرم یا خنک نگه داشتن آنها به یک سری مواد خاص نیاز دارد.

این چرخه برای غذای طوطی عروس هلندی در خانه نیز صدق می کند.

غذای عروس هلندی در تابستان علاوه بر اقلام اصلی مانند گلوله معمولا شامل موارد زیر است:

غلات تازه

انواع میوه ها (مخصوصا خیار)

سبزیجاتی مانند نعناع و گشنیز

انواع توت ها

و مواد پر انرژی که برای رشد در این فصل شلوغ نیاز دارند. گاهی اوقات کاکوتی مشکل ریزش دارد. در این مواقع اگر مشکل خاصی وجود نداشته باشد خوردن روغن زیتون برای هضم غذای عروس هلندی می تواند مفید باشد. حتی می توان آن را با آب مخلوط کرد.

غذای عروس هلندی در فصل پاییز و زمستان نیز به همین ترتیب ذکر شده است که با موارد زیر تکمیل می شود:

دانه ها و آجیل های سالم (به خصوص تخمه آفتابگردان و بادام زمینی)

انواع غلات

انواع میوه ها

و غذاهای پروتئینی که نیاز بدن آنها را در دمای پایین و برای شب های طولانی تامین می کند. برخی از دانه ها حاوی چربی بیش از حد هستند و باید در مورد آنها با دامپزشک مشورت کنید زیرا می توانند منجر به ایجاد بیماری های خاصی شوند.

سوالات متداول

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با سوالات زیر روبرو شده باشید و پاسخ آن را ندانید:

چرا عروس هلندی چوب می خورد؟

خوردن چوب برای عروس هلندی طبیعی است. زیرا او باید ارتفاع منقار خود را کنترل کند. بالا بردن منقار می تواند باعث آسیب شود و روند تغذیه را مختل کند. به همین دلیل است که می شنوید دامپزشکان منقار طوطی های خانگی را کوتاه می کنند.

یکی از بهترین راه حل ها این است که میله های نشیمن چوبی طبیعی در اختیار آنها قرار دهید تا بتوانند با کشیدن یا کندن و خوردن چوب منقار خود را تیز کنند. بهتر است این چوب ها غیر سمی باشند.

چگونه عروس هلندی را چاق کنیم؟

وزن قابل قبول عروس هلندی 90 گرم است. بسیار بالاتر یا بسیار پایین تر از آن به این معنی است که پرنده شما دچار مشکل شده است. پروتئین و کالری بالا ترکیب مناسبی برای چاق کردن غذای عروس هلندی است.

قبل از انجام این کار حتما چکاپ سلامتی انجام دهید تا مشکل خاصی برای کاهش وزن پیش نیاید. سپس با کمک دامپزشک یک برنامه غذایی برای عروس هلندی چاق تهیه کنید و مقدار مواد غذایی مانند گلوله، دانه های چرب و میوه های پرکالری را افزایش دهید.

چگونه به عروس هلندی غذا بدهیم؟

می توانید آن را با دست یا در ظرفی از غذای عروس هلندی تغذیه کنید. البته همیشه نمی توانید از کف دست به این طوطی غذا بدهید و این برای مواقعی است که می خواهید او را به خود نزدیک کنید یا به محیط جدیدش عادت کنید تا احساس غریبگی و ترس نداشته باشد. اعتماد او

عروس هلندی معمولاً چه می خورد؟

این پرنده می تواند غذاهای مختلفی بخورد. از حشرات گرفته تا ارزن و دانه های چرب، سبزیجات و میوه های مختلف و البته خوراک های تجاری برای پرندگان خانگی مانند گلوله.

چیکار کنیم که عروس هلندی غذا بخوره؟

اگر پرنده شما ناگهان غذا نمی خورد، ممکن است به دلیل استرس یا بیماری باشد. به عنوان مثال، این مشکل معمولا زمانی رخ می دهد که شما به تازگی پرنده ای را خریداری کرده اید و آن را به خانه آورده اید. زیرا عروس هلندی به طور ناگهانی وارد محیطی عجیب و غریب و ناآشنا شده و به دلیل استرس و نگرانی غذا نمی خورد. در این صورت جای نگرانی نیست! فقط به او زمان بدهید تا کم کم با شما و محیط خانه آشنا شود.

اگر مدت زیادی است که پرنده را می خورید و ناگهان غذا نمی خورد و در عین حال بی حال و بی حال است، بهتر است از غذای اشتها آور همسر هلندی خود استفاده کنید. به خصوص آن سبزیجات، میوه ها یا آجیل هایی که او دوست دارد! اما اگر این ترفند جواب نداد حتما باید با دامپزشک مشورت کنید. زیرا ممکن است پرنده شما بیمار باشد.

آیا تخم مرغ آب پز برای عروس هلندی خوب است؟

بله، می توانید هر چند وقت یک بار به عنوان مشوق به او تخم مرغ آب پز بدهید. تخم مرغ سرشار از کلسیم و پروتئین است و غذاهای متنوعی را برای عروس هلندی فراهم می کند.

آیا پاستا برای عروس هلندی خوب است؟

هرگز انواع پاستا و ماکارونی را خام نخورید. از آنجایی که منقار آن به اندازه کافی قوی نیست که آن را خرد کند و اگرچه می تواند ماکارونی خام بخورد، قطعات تیز و له شده آن می تواند به گلوی پرنده آسیب برساند.

اما ماکارونی و رشته فرنگی پخته شده مانند برنج پخته شده و سیب زمینی پخته منبعی از کربوهیدرات هستند و می توانید هر چند وقت یک بار برای تعادل و به عنوان انگیزه آنها را به همسر هلندی خود بدهید.

البته دقت کنید که پاستا ساده و بدون نمک، روغن، سس و ادویه باشد.

چه غذایی به همسر هلندی خود می دهید؟

سخت گیری در تهیه غذای کاکائو نشان می دهد که به سلامت پرنده خود اهمیت می دهید. در این مقاله سعی کردیم به صورت بسیار جامع به شما بگوییم که غذای عروس هلندی چیست و چه عناصری را باید در برنامه غذایی او قرار داد.

شما می توانید برنامه غذایی ویژه همسر هلندی خود را از Petpress Vets دریافت کنید تا در مورد همه چیز احساس راحتی کنید.

حالا به ما بگویید غذای پرنده شما چیست؟ آیا برای همسر هلندی خود از مکمل های غذایی استفاده می کنید؟

کسانی که عروس هلندی را پرورش می دهند و یا به این کار علاقه مند هستند مطمئنا در زمینه پرورش این پرنده زینتی با سوالات زیادی مواجه خواهند شد.

از این رو در این مقاله قصد داریم به برخی از مهم ترین سوالات در رابطه با تربیت همسر هلندی بپردازیم و پاسخی قانع کننده در این زمینه به شما ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

1. عروس هلندی چند ماهه بالغ میشه؟

آنها در سن 8 ماهگی به بلوغ می رسند، اما برای تولید تخمک های بارور سالم باید به سن 18 ماهگی برسند.

2. عروس هلندی چه زمانی صحبت می کند؟

اگرچه عروس هلندی به اندازه یک مینو قدرتمند نیست، اما عروس هلندی مرد نسبت به عروس هلندی زن بهتر صحبت می کند و بعد از 6 تا 7 ماه شروع به صحبت می کند اما به شرطی که از دو سالگی شروع شود. به مدت یک ماه پرنده را آموزش دهید اگر می خواهید یک عروس هلندی سخنگو داشته باشید، باید آنها را به تنهایی بزرگ کنید. از آنجایی که ست شدن با عروس هلندی حتی با وجود آینه در قفس از آموزش شما جلوگیری می کند، آموزش شما بی فایده خواهد بود.

3. از کجا بفهمید عروس هلندی زن است یا مرد؟

نژادهای مختلفی از پرندگان هلندی وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، اما ساده ترین راه برای تشخیص نر یا ماده بودن پرنده توجه به آواز آن است. نرها زیاد می‌خوانند و سرزنده‌تر هستند، اما ماده‌ها آرام‌تر هستند و آهنگ‌های کوتاه‌تر و ظریف‌تری دارند.

4-آیا عروس هلندی باید جفت داشته باشد؟

نه. اگر می خواهید یک همسر هلندی زبان داشته باشید، باید او را به تنهایی بزرگ کنید. اما جفت نگه داشتن عروس هلندی باعث افزایش نشاط و شادابی پرنده می شود اما در این شرایط پرنده به شما وابسته نیست و در صورت باز بودن قفس امکان فرار وجود دارد.

5-آیا عروس هلندی باعث تنگی نفس می شود؟

در فصول خاصی از سال پرنده ها پر یا پوست اندازی می شوند و با این پرها گرده های ریز نیز در محیط پخش می شود و اگر سیستم تهویه در محیط نباشد تنفس در محیط برای افراد مبتلا به آسم مشکل می شود. اتاق برای جلوگیری از این مشکل باید از ماسک استفاده شود و محیط نگهداری پرندگان مجهز به پنکه باشد.

6. عروس هلندی چند سال عمر می کند؟

این پرنده به طور متوسط ​​بین 15 تا 25 سال عمر می کند که در صورت مراقبت مناسب، استفاده از غذای سالم و مقوی و محیطی آرام و شاد تا 30 سال قابل افزایش است. مراقب باشید، عروس هلندی پرندگان حساسی هستند که در صورت بی توجهی به صاحبش دچار افسردگی می شوند و در نهایت می میرند.

7. چند ماه به عروس هلندی سرلاک بدهیم؟

اگر قصد جوجه کشی از تخم عروس هلندی را با استفاده از دستگاه جوجه کشی دارید، باید خودتان به جوجه ها غذا دهید. در این صورت باید از سرلاک و سرنگ استفاده کنید و با این عمل جوجه ها را تا دو ماهگی تغذیه کنید و بعد از دو ماهگی می توانید جوجه ها را با دانه و میوه و سبزیجات تغذیه کنید.

8. چه غذاهایی برای عروس هلندی مضر است؟

هلندی ها نمی توانند غذاهای شور یا شیرین و شکلات را هضم کنند. بنابراین آنها را از دسترس کودکان دور نگه دارید. به علاوه دستگاه گوارش آنها قادر به هضم لبنیات مانند ماست، کره و پنیر نیست، بنابراین از دادن این غذاها به آنها خودداری کنید.

9. چگونه عروس هلندی را به سفر ببریم؟

هنگام سفر با پرنده باید نکات خاصی را رعایت کنید. ابتدا پرنده را در جعبه یا مقوای مخصوصی که از دور سوراخ دارد قرار دهید. هنگام حمل و نقل و جابجایی پرنده، مطمئن شوید که به آرامی حمل می شود تا به آن دست نخورده یا شوکه نشود. در طول سفر با پرنده صحبت کنید یا گاهی در کارتون را باز کنید تا بتواند شما را ببیند.

ده یک عروس هلندی به چند ساعت خواب نیاز دارد؟

عروس هلندی به 10 ساعت خواب در روز نیاز دارد و باید از ساعت 10 شب تا 8 صبح بخوابد. اتاق پرنده باید ساکت و دارای حداقل نور باشد، بهتر است یک پارچه تمیز روی قفس آن بیندازید تا پرنده با خیال راحت بخوابد.

11. عروس هلندی چند تخم می گذارد؟

این پرنده در دوران جفت گیری و تخم گذاری حدود 5 تخم می گذارد و سپس روی آنها می خوابد تا از تخم بیرون بیاید. البته لازم است مراقب باشید، اگر لانه گرم و آرامی در قفس پرنده وجود ندارد، انتظار تخم گذاری را نداشته باشید.

12. آیا عروس هلندی برای زنان باردار مضر است؟

پرندگان و به طور کلی حیوانات خانگی هر کدام ویروس ها و عوامل بیماری زا مخصوص به خود را دارند و اگر زن باردار در نزدیکی پرنده باشد، امکان سرایت ویروس ها و این عوامل به مادر و در نتیجه به جنین وجود دارد، بنابراین توصیه می شود این امکان وجود داشته باشد. برای رها کردن پرنده در مرکز مراقبت از پرندگان زینتی در دوران بارداری.

در این مقاله به مهم ترین و متداول ترین سوالات مطرح شده در مورد عروس هلندی پاسخ داده ایم، می توانید مقالات کامل ما را در وبلاگ آموزش جوجه کشی و نگهداری پرندگان مشاهده کنید. همچنین اگر سوال یا پیشنهاد خاصی در ذهن دارید می توانید از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا