چرا به شمالیا میگن بی غیرت

چرا رشتی بی غیرت شد؟!!!
در زمان قاجار که زنان اجازه تحصیل نداشتند، اولین کسانی که به دخترانشان اجازه تحصیل دادند رشتی ها بودند که این خبر به شهرهای دیگر رسید، اهالی آنها گفتند. چون رشتی ها زیاد غیرت ندارند، دخترانشان را به مدرسه می فرستند! و هنوز
باقی مانده است، در حالی که در زمان حمله خلفای نامشروع عرب به ایران، تمام مناطق ایران بزرگ (ایران، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، عراق، آذربایجان و ارمنستان کنونی) تحت سلطه اعراب قرار گرفت. به جز گیلان.
آذربایجان آذربایجان شد فارس فارس شد. ، سپاهان اصفهان شد… اما غیرت گیلک ها نگذاشت گیلان را نابود کنند!!

الاغ چرا رفت؟!!

پس از تعطیلی مجلس توسط محمدعلی شاه، تبریزی ها قیام کردند. شهر در محاصره شاه و مستعمره نشینان انگلیسی بود و کل شهر به مدت 6 ماه در محاصره بود. گرسنگی و کمبود غذا بومی بود. اما وطن پرستان تبریز دست بردار نبودند. پیام اهالی شهر به محاصره کنندگان
بود: دیگر غذا نیست، مشکلی نیست، ما یونجه می خوریم. همه جا معلوم شد که ترک ها خر شده اند..!!

* زمانی ترک
نامش ستارخان بود، شاید باقرخان. و تو…..
تا روزی در این مملکت آزاد زندگی کنیم.

*یک روز رشتیه
نامش میرزا کوچک خان بود، میرزا کوچک خان سعی کرد گاو وحشی قدرت مطلقه را مهار کند، آنقدر جنگید که جانش را فدای سرزمینش کرد تا کسی در این مملکت ادعایی نداشته باشد. خدا بودن

* روزی یه لره
کریم خان زند موسس سلسله زندیه بود، ساده زیست، خوش اخلاق و منصف بود و تا حد امکان از تندخویی پرهیز می کرد.

* یه رز یه قزوینه
علامه دهخدا نام داشت، از نظر اخلاقی بسیار کم نظیر و از بزرگان ادبیات ایران بود.

بیایید به اقوام مختلف ایرانی احترام بگذاریم و به ایرانی بودن خود ببالیم

خبر داغ 👇🏻👇🏻👇🏻

چرا رشتی حسودی کرد؟!!!

در دوره قاجار که زنان اجازه تحصیل نداشتند، اولین کسانی که به دخترانشان اجازه تحصیل دادند رشتی ها بودند. و هنوز هم هست

در حالی که در زمان حمله خلفای ظالم عرب به ایران، تمام مناطق ایران بزرگ (ایران، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، عراق، آذربایجان و ارمنستان امروزی) به استثنای گیلان تحت سلطه اعراب قرار گرفتند.

آذرآبادگان آذربایجان شد پارس فارس شد سپاهان اصفهان…اما غیرت گیلک ها نگذاشت گیلان گیلان شود!!

اگر به صفت بدی که در برابر اصفهانی ها، ترک ها و کردها استفاده می شود علاقه مند هستید.

حتما شنیده اید که می گویند رشتی ها کم غیرت هستند و احتمالا صدها جوک درباره بی غیرتی رشتی ها و کلا شمالی ها شنیده اید. اما به راستی دلیل این همه توهین و انگ بی احترامی در جبهه رشتی چیست؟ سردار جنگل و دیار شهید حسین خلتبری غیرت کند.

اما داستان واقعی چیست؟
در زمان قاجار که زنان اجازه تحصیل نداشتند اولین کسانی که به دخترانشان اجازه تحصیل دادند رشتی ها بودند. که دخترانشان را به مدرسه می فرستند!! و هنوز آنجاست! در حالی که در زمان حمله خلفای نامشروع عرب به ایران، تمامی مناطق ایران بزرگ (ایران، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، آذربایجان، ارمنستان و عراق کنونی) به استثنای گیلان تحت سلطه اعراب قرار گرفتند! اصفهان بود. .
اما غیرت گیلک ها اجازه کشتن گیلانی ها را نداد.

درباره سرلشکر شهید حسین خلتبری مکرم: در 10 فروردین 1364 در درگیری با هواپیمای میگ 25 عراقی در آسمان سنقر جان باخت. وی از خلبانان برجسته نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. او در عملیات مروارید نقش عمده ای در انهدام نیروی دریایی عراق داشت. او به دلیل شجاعت در این عملیات به شکارچی اوزا معروف شد.

این هم عکس رشتی خوش سلیقه و خنده دار.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا