چرا به شاهزاده وکالت بدهیم

منبع تصویر: Getty Images

اطلاعات مورد

شاهزاده رضا پهلوی در بخشی از گفت و گوی ۲۶ کانال منوتو (۵ آذر) با اشاره به احتمال «دیدار و مذاکره با شخصیت های سیاسی برای ارائه برنامه یا پروژه» با افراد «همسو». . هر کاری که فردا می خواهیم انجام دهیم باید مبنای پذیرش و مشروعیت از درون داشته باشد و در عمل بیشتر بیان و دیده شود.

شاهزاده رضا پهلوی در این گفتگو گفت: اگر فردا به نمایندگی از هموطنان خود رایزنی های لازم را در صحنه بین المللی انجام دهیم. باید نشان دهیم که زندانیان سیاسی، فعالان مدنی، جریان های فکری و سیاسی کشور که نتوانستند در این جلسات شرکت کنند، حمایت و نمایندگی می کنند. ما باید بین خودمان و نیروهای داخلی این کار را انجام دهیم. »

هشتگ #من_وقالت_میدهم و نام رضا پهلوی به زبان فارسی و انگلیسی به سرعت در توییتر پر سر و صدا شد. هشتگ وکالت از آخرین شب ششم دی ماه تا زمان نگارش این گزارش بیش از 280 هزار بار در توییتر تکرار شده است. نام رضا پهلوی در همان زمان توییت شد. این هشتگ ها حدود سه هزار بار در اینستاگرام استفاده شده است.

آقای پهلوی صراحتا از عملکرد احزاب، جنبش ها و تشکل های سیاسی انتقاد کرد و گفت: به نظر من راه حل این است و انتظار مردم از آنها در این مرحله دستیابی به نوعی همکاری مسطح و مشترک است. وی پیش از این نیز تمایل خود را برای پذیرش نقش مدیر و مدافع مردم اعلام کرده بود و تاکید کرده بود که این عنوان را به اداره کشور ترجیح می دهد.

منبع تصویر: change.org

سعید حافظی، روزنامه نگار مقیم آلمان، پس از گفتگوی شاهزاده رضا پهلوی با کانال «مانوتو» در ویدئویی اعلام کرد که «برای رسیدن به فردایی بهتر، شاهزاده رضا پهلوی از طرف من عمل می کند». او با هشتگ از مخاطبانش خواست به کمپین حمایت از آقای پهلوی بپیوندند.

پس از آن جمعی از چهره های سرشناس ورزشی و سیاسی از جمله علی کریمی، حمید فرخ نژاد، احمد بطابی، پرستو صالحی، روناک یونسی بازیگر و مهرزاد زارعی از خانواده جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی به آن پیوستند. . در این کمپین همه دلیلی را ذکر می کنند. .

طومار اینترنتی اعطای وکالت/وکالتنامه شاهزاده رضا پهلوی که دیروز توسط احسان کرمی ایجاد شد، در زمان نگارش این مقاله موفق به ثبت بیش از 140 هزار امضا شده است.

در متن این طومار آمده است: «با توجه به انقلابی که در ایران در حال وقوع است و اینکه شاهزاده رضا پهلوی از مردم ایران خواسته «به او قدرت رهبری این جنبش را بدهند»، این طومار به مردم کمک می کند. ایران باید نظر خود را اعلام کند. اعلام.”

لازم به ذکر است که آقای پهلوی در گفتگوی پخش شده چنین درخواستی را تحت عنوان رهبری نهضت مطرح نکرده است.

در مقابل این حمایت، گروهی از مخالفان جمهوری‌خواه حکومت ایران، با انتقاد از کمپین نمایندگی نمادین، آن را «علیه همبستگی و ائتلاف» می‌دانند و تأکید می‌کنند که «روش حامیان رضا پهلوی فرصت‌طلبانه و انحصاری است».

علی افشاری، فعال سیاسی در توئیتی نوشت: «اگرچه استبداد دینی مشکل اصلی است، اما پایان دادن به استبداد و بازدارندگی استبداد مهمتر از حذف ظالم است. » » تکثیر جزوه ها و انتشار سیاست نگران کننده است. محافل داخلی و خارجی آگاهانه به دنبال بی اعتبار ساختن سازمان ها و احزاب سیاسی برای حفظ پدرسالاری سیاسی هستند.

علی شهید، محقق مقیم آمریکا، نوشت: «اگر رضا پهلوی نیست، پس کی؟ پاسخ این است: تنها ابزار فشار مردم این است که آنها را مجبور کنیم پشت میز مذاکره بنشینند و به نوعی جبهه مشترکی را بدون حمایت از تک تک جنبش های اپوزیسیون تشکیل دهند که هر یک از آنها نفوذ نسبی دارند. به این ترتیب، هیچ فرد یا گروهی نمی تواند جنبش را بدزدد.

هشتگ #من_وقالت_نمیدهم حدود هفت هزار بار در توییتر و اینستاگرام استفاده شد و مخالفان آن دلایل و مواضع خود را بیان کردند.

علیرضا نوری زاده – مستقل فارسی

کم کم می بینم که در میان برخی در داخل کشور و در میان ما که محکوم به دوری از خانه پدری هستیم، زمزمه ای بیدار می شود که آیا این است؟ یعنی تمام شد؟ چرا دیگه این کلیپ های پرشور نمیاد؟ آیا پس از 500 کشته، 20000 دستگیر و زندانی، بار دیگر به بحث و تحلیلی دیرینه رسیده ایم؟

با شدت حملات و جهانی شدن این سوال که آیا سپاه یک سازمان تروریستی است یا بخشی از سازمان نظامی یک کشور، رژیم جهل و فساد نیز بر سبعیت خود افزوده و با زنان اسیر برخورد کرده است. و جوانان در زندان های آن. اگر بختشان باشد که به قید وثیقه آزاد شوند، آدم‌های متفاوتی هستند و دیده‌ایم که برخی از آن‌ها نتوانستند با زندگی پس از زندان کنار بیایند و خودکشی کردند. برخی از آنها از افسردگی روانی شدید رنج می بردند و برای بازگشت به شرایط عادی به چند هفته زمان نیاز داشتند.

برخلاف تصور برخی، وحشی‌ترین رژیم جهان که از وحشی‌های مغول و تاتار پیشی گرفته است، در پایان ذلت، ناتوانی و سردرگمی قرار دارد. سیدعلی آقا که در بین مریدان خود خودخواه است، هر روز سردرگمتر می شود. اگر غیر از این بود، دستور کشتن علیرضا اکبری را نمی داد که به میل خود راهی انگلیس شد. ما با رژیمی طرف هستیم که به ظاهر ایرانی است، اما ذره ای غیرت و فروتنی ایرانی در آن نیست و اخیراً نمونه بارز این بی غیرتی را در عراق دیدیم.

ورزشگاه الخلیج العربی!

بصره شهری شیعه است که تعداد کمی از مندائیان، یارسانان، مسیحیان و شابک ها در چهار سوی آن در کنار اهل سنت زندگی می کنند. پس از سقوط صدام، ایرانی ها ابتدا در بصره صحبت می کنند. مواد مخدری که در عراق صدام وجود نداشت و اگر کارگر مصری در حال کشیدن حشیش دستگیر می شد، پس از یک سال زندان از عراق اخراج می شد. در این چند سال به لطف مافیای سپاه پر از داروخانه و مواد شیمیایی و قرص است. کاپتاگون شد. قرص های تولید شده توسط حزب الله میلیون ها نفر به شرق و غرب جهان به ویژه به کشورهای ثروتمند عربی حوزه خلیج فارس صادر می شود. البته در سال های اخیر کویت، عربستان و امارات با تشدید مبارزه با قاچاق کالا و اعمال تحریم های سنگین بر فروشندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان، حزب الاستور را فلج کرده اند.

معلوم می شود که والدین برای اعتراض جمع شده و در نهایت کنسولگری نایب مهدی موعد در بصره و کربلا را به آتش کشیدند. دستگیری و ترور جاسوسان رژیم در سالهای بعد از 2015 تشدید شد. مقتدی صدر پرچمدار ولایت فقیه، شمشیر خود را علیه سپاه به اهتزاز درآورد و رسماً اعلام کرد که ایران در صدد نابودی جوانان عراقی به ویژه بصرویان است.

رژیمی که میلیاردها تومان و دلار و دینار برای مرمت قبور ائمه هزینه کرده بود که به گفته سپاه حداقل دو تای آن تخریب شده بود، این بار ناگهان به ورزش روی آورد و ساختمانی ساخت. استادیوم 50000 نفری بصره با پول و کادر متخصص. و معمار شرکت کرد تا آنجا که یک سال پس از اتمام ساخت آن با حروف درشت بر پیشانی او قس الخلیج العربی نوشته شد.

مطالب بیشتر در سایت مستقل فارسی

زمانی که جام خلیج فارس پس از سال ها در ورزشگاهی که رژیم ایران هزینه ساخت آن را پرداخت کرده بود، مانند دوره های قبلی در عربستان، کویت، بحرین، امارات متحده عربی و غیره آغاز شد. فقط به جام خلیج فارس اشاره کنید. این کار را نکردند و جام خلیج عربی را مثل خنجر به چشمان ما چسباندند.

السودانی، یکی از اعضای حزب نوری مالکی و از اعضای جوانان الدعوی قبل از رژیم آزوخ، در مصاحبه با خبرنگاران عرب و خارجی، به وضوح بر روابط عربی خود تأکید کرد و با وقاحت اظهار داشت که در فرهنگ، جغرافیا و سیاست ما این خلیج «عربی» است و عراق به عنوان عضوی از بدنه بزرگ عربی، حفاظت از آب، خاک و فرهنگ عرب را بر عهده دارد!

رژیم جهل و فساد که 44 سال است آمریکا را مرده خطاب می کند، اکنون مرگ شیعیان سودانی را نیز به دایره لغات خود اضافه کرده است، اما حقیقت این است که خلیج فارس به کفش پوشیدن روی قبور اهمیتی نمی دهد. رژیم برای جبران غیبت ولی عصر (عج) میلیاردها دلار غرامت جنگی به این دو طفل مسلمان داد که مورد تایید سازمان ملل نیز قرار گرفت، اما کویت آخرین دینار را گرفت و آن را صرف بهبود کشور و رفع نیازهای مردم کرد. جمعیت. طبقات پایین جامعه کشور. شرکت. جمهوری اسلامی ایران غرامتی را که حق مردم ایران، خانواده شهدا و معلولان جنگ و مناطق جنگ زده بود از جیب مردم ایران برای ساخت کتابخانه امام خمینی سعد خرج کرد. . آب انبار بن ابی وقاص، حرم مختار ثقفی و حرم سلطنتی حکیم.

رسانه عمومی

دفتر مطبوعاتی محمد شیعه السودانی نخست وزیر در خصوص ورزشگاه بصره و جام خلیج فارس اعلام کرد: رئیس شورای وزیران از آغاز بیست و پنجمین دوره مسابقات جام خلیج فارس در بصره امروز جمعه و آغاز مسابقات جام خلیج فارس خبر داد. جام خلیج فارس. مسابقات جام خلیج عرب در بصره. از حضور افراد زیادی خبر می دهد. جناب نخست وزیر ضمن خوشامدگویی به گروه های عربی و حامیان تیم های شرکت کننده در میدان فیحه بصره [یعنی خانه بزرگ و گرم عناوین بصره، دمشق و طرابلس در لبنان] برای دیداری سرشار از عشق و برادری بین برادران عرب. برای تیم او برای شرکت کنندگان آرزوی موفقیت کرد. او شمرد و از مردم خواست که با روحیه ورزش و…

سایت تابناک محسن رضایی به نقل از اختاز نیوز، تصویر زیر از سمت سودان که پس از تهدید اسماعیل قاآنی به نخست وزیری انتخاب شد، ارائه می دهد: «به گزارش اختاز نیوز به نقل از خبرآنلاین، یک کارشناس خاورمیانه می گوید: نفوذ کشورهای غربی این تا حد زیادی در مورد دولت جدید عراق صدق می کند. سودانی، نخست وزیر عراق، ناگهان تصویر دیگری را نشان داد. او با تلفظ نام جعلی خلیج عربی به جای خلیج فارس، هرگونه توهم در مورد پیوند خود با ایران را از بین برد و بدبینی نسبت به بغداد را جایگزین آن کرد. این موضوع تا آنجا پیش رفت که تهران پس از بیان این سخنان سفیر عراق در وزارت امور خارجه برای ابراز نارضایتی ایران از این رویکرد، تماس گرفت. محمد شیعه السودانی، نخست وزیر عراق اخیرا در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت که عراق همچنان به حضور نیروهای آمریکایی در کشورش نیاز دارد و نابودی عناصر تروریستی داعش مدتی طول می کشد. این اتفاقات زمانی رخ داد که حتی در عراق در دوره الکاظمی که به تهران مرتبط بود، چنین اتفاقاتی رخ نداد. »

مطالبی از این دست در روزهای اخیر در تسنیم، فارس، کیهان و … منتشر شده است، اما نخست وزیر عراق نه تنها دست از ادعاهای خود برنداشت، بلکه بر عرب بودن و تمایل خود برای اتحاد با برادران عرب تاکید کرد.

جواهرات سلطنتی

زمانی که شاه فقید با چشمانی گریان و نگران آینده وطنش ایران را ترک کرد، خمینی با این شرم آور «هیچ» به خانه بازگشت، اخم کرد و به دروغ گفت که ملت بزرگی را با هزاران سال عمر نابود خواهد کرد. فرهنگ. من نمی خواهم داستان بگویم.

کامبیز عتبایی رئیس فدراسیون فوتبال ایران به کویت میزبان کنفدراسیون فوتبال آسیا سفر کرد. طبق پیش بینی ها قرار بود آتابا که از بقیه بلندتر بود به عنوان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شود. اتابایی به محض نشستن، نقشه ای را در مقابل خود دید که نام جعلی خلیج فارس روی آن چاپ شده بود. اطبایی لحظه ای درنگ نکرد و اعتراضات خود را از جلسه پس گرفت. کویتی ها از بی معنی بودن این دیدار بدون حضور نماینده ایران ناراضی بودند. ساعتی بعد پس از عذرخواهی از کویتی ها و برداشتن دیوار نقشه کویت با نام جعلی خلیج فارس، عتبایی با افتخار به کنفرانس بازگشت و همه چیز مطابق میل ایران پیش رفت.

این روایت را آوردم تا مفهوم مرجعیت در این دوران طلایی را با مفهوم خنجر زدن به اقتدار و عشق لاتی زمانه نایب امام زمان مقایسه کنم.

رژیم محکوم به فنا ناگهان به جهرمی نادان نادان، سخنگوی دولت، ادعا می کند که پادشاه و ملکه جوجو جواهر، تاج و تاج با خود برده اند. چون از جایگاه پهلوی ها در بین مردم می ترسند. بهترین پاسخ به سوالات جهرمی را حسین دهباشی، رئیس تاریخ شفاهی و تا چندی پیش از حامیان نظام داده است. او زیبا و منطقی نوشت: «با کمال احترام، برخلاف ادعای بی دقت شما، همه جواهرات سلطنتی، از جمله دو تاج ذکر شده، هم اکنون از ساعت 14 الی 17 در موزه جواهرات سلطنتی بانک مرکزی موجود است. » این خدا زشت است از شنبه تا سه شنبه بعدازظهر برای عموم در دسترس است. شما سخنگوی دولت هستید.

البته حمایت شهبانو فرح از جهرمی و نظامش بیشتر زمینه ساز و در حقیقت بود.

در استراسبورگ فرانسه با رشادت هزاران ایرانی در سراسر جهان، همبستگی ملی و مطالبات ملت ایران به مدت یک هفته در هم شکسته شد، نه تنها سپاه و بسیج تروریست شناخته شدند، بلکه رئیس جمهور نظام نیز تروریست شناخته شدند. و رئیس آن به مدت شش سال.

اما با این وضعیت نظام در دنیا، برخورد عناصر نظام در داخل (طبق آنچه در زمان معرفی استاندار سیستان و بلوچستان بین رئیسی و سید علی خامنه ای رخ داد)، اعتصابات، اراده آهنین زنان. و دهه 80 و دل های امیدوار میلیون ها ایرانی در خانه پدری من و در سراسر جهان، آیا هنوز فکر می کنید که انقلاب زنان، زندگی آزادی، در بن بست است؟

خانم شهران طبری، استاد سابق دانشکده حقوق تهران و سپس در انجمن شهر لندن و برادرزاده احسان طبری، سال ها پیش به لطف مطالعات و دانش خود به این نتیجه رسید که ایران می تواند از بلای روحانیت رهایی یابد. قدرت. نور یک نظام قانون اساسی سکولار و غیرمتمرکز. شاهزاده به هزار دلیل موجه یا غیرموجه از دیدگاه من و تو از قبول مسئولیت حتی نمادین پرهیز کرده است، اما اکنون که فریاد اهالی داغدار هویزا و مرودشت را می شنود: کجایی ای ولیعهد. ? به کمک ما بیایید!» فکر کنم او این دستور را شنیده و حالا با هشتگ نمایندگی او در داخل و خارج از ایران، می توانیم وظیفه خودمان و شاهزاده را انجام دهیم.

بدینوسیله اعلام می‌دارم که این وکالتنامه را تا روز آزادی به شاهزاده رضا پهلوی خواهم داد و از صمیم قلب می‌دانم که مسئولیت سنگین این وکالتنامه را صادقانه به عهده خواهد گرفت. ما همه مشکلات را تجربه کردیم. بیایید دوباره با او همدردی کنیم. در ضمن ما مشتریان خود را از دست نمی دهیم. به جای مزاحمت و اعتراض و امضای اعلامیه مخالفت با 33 امضا از 33 سازمان و جبهه چپ و بیشتر و غیره. با مجموع 33 و نیم عضو (باید شامل نوه دبیرکل سابق باشد) مشروط بر اینکه در داخل کشور به ویژه در میان زنان، نوجوانان و جوانان پایگاهی ملموس داشته باشند و بیشتر آنها در دوران پهلوی دوم زندگی کرده باشند.

در آن سال های سخت، اگر مردم به کسی زنگ می زدند، پهلوی اول، دوم و سوم بود. «رضا شاه روحت شاد» روبروی مسجد گوهرشاد مشهد که رضاشاه دو سه شورش مرتجعین را سرکوب کرد و مردم را فریب داد علیه حجاب و خدمت واجب مردم ملت. به مدت سه روز، یک شبه، در سراسر کشور طنین انداز شد. منتشر شد و طنین انداز شد.

تا امروز هیچکس به پدر یا پدربزرگ ما زنگ نزده است. اصلاً آنها را نمی شناسند. بعد شکایت می کنیم که آقای پهلوی مشروعیت نمایندگی خود را کجا تضمین می کند؟ در دنیای اینترنت، این کار بسیار ساده است، هفته ها و ماه ها طول نمی کشد. دکمه ای را فشار می دهیم و به همین راحتی به شاهزاده رضا پهلوی قدرت می دهیم. تا روزی که کشورم آزاد شود.

کمپین I Stand Up که به آرامی آغاز شد، خطر پایان یافتن آن با سونامی حمایت را دارد. در بین مشتریان، نام برخی از جمهوری خواهان و حتی جنگنده های 57T است که بیش از همه خودنمایی می کند! حتی فرض کنیم که او فردی صالح برای وکالت است. چرا در این مرحله از محاکمه به وکیل نیاز داریم؟
2. چه کسی کمپین I Defend را هماهنگ و راه اندازی کرد؟ آیا وکیل توانایی این را ندارد که در آینده ثروت ما را زیاد کند و مانند خمینی فرار کند؟

منبع تصویر: Getty Images

اطلاعات مقاله

شاهزاده رضا پهلوی در بخشی از گفتگوی پخش شده از کانال منوتو در تاریخ 26 دسامبر (26 دی) با اشاره به احتمال “دیدار و مذاکره با شخصیت های سیاسی برای ارائه برنامه یا پروژه” با افراد “همسو” گفت: . هر کاری که فردا می خواهیم انجام دهیم، باید مبنای پذیرش و مشروعیت از درون داشته باشد و در عمل بیشتر بیان و دیده شود».

شاهزاده رضا پهلوی در این گفتگو گفت: اگر فردا از طرف هموطنان خود رایزنی های لازم را در صحنه بین المللی انجام دهیم. ما باید نشان دهیم که زندانیان سیاسی، فعالان مدنی، جریان های فکری و سیاسی کشور که نتوانستند در این جلسات شرکت کنند، حمایت و نمایندگی می کنند. ما باید بین خودمان و نیروهای داخلی این کار را انجام دهیم. »

هشتگ #من_وكالت_ميدهم و نام رضا پهلوي به فارسي و انگليسي به سرعت در توييتر ترند شد. هشتگ وکالت از شب گذشته 26 دی ماه تا زمان نگارش این گزارش بیش از 280 هزار بار در توییتر تکرار شده است. نام رضا پهلوی در همان زمان توییت شد. این هشتگ ها حدود سه هزار بار در اینستاگرام استفاده شده است.

آقای پهلوی صراحتا از عملکرد احزاب، جنبش ها و تشکل های سیاسی انتقاد کرد و گفت: به نظر من راه حل این است و آنچه مردم در این مرحله از آنها انتظار دارند، دستیابی به یک شکل مسطح و مشترک از همکاری است. وی پیش از این از تمایل خود برای پذیرش نقش مدیر و مدافع مردم صحبت کرده و تاکید کرده بود که این عنوان را بر اداره و اداره کشور ترجیح می دهد.

منبع تصویر: change.org

سعید حافظی، روزنامه نگار مقیم آلمان، پس از انتشار گفتگوی شاهزاده رضا پهلوی با کانال “مانوتو” در ویدئویی اعلام کرد که “برای رسیدن به فردایی بهتر، شاهزاده رضا پهلوی از طرف من اقدام می کند.” او با هشتگ از مخاطبانش خواست به کمپین حمایت از آقای پهلوی بپیوندند.

پس از آن جمعی از چهره ها و چهره های سرشناس ورزشی و سیاسی از جمله علی کریمی، حمید فرخ نژاد، احمد باتابی، پرستو صالحی، روناک یونسی بازیگر و مهرزاد زارعی از خانواده جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی به جمع آنان پیوستند. . این کمپین، هر کدام دلیلی را ذکر می کنند. .

طومار اینترنتی اعطای وکالت/ وکالت به شاهزاده رضا پهلوی که دیروز توسط احسان کرمی ایجاد شد، در زمان نگارش این مقاله موفق به ثبت بیش از 140000 امضا شده است.

در متن این طومار آمده است: «با توجه به انقلابی که در ایران در حال وقوع است و اینکه شاهزاده رضا پهلوی از مردم ایران خواسته است «به او قدرت رهبری این جنبش را بدهند»، این طومار به مردم کمک می‌کند. ایران نظر خود را بیان کند. اعلام.”

گفتنی است آقای پهلوی در گفتگوی پخش شده چنین درخواستی با عنوان «رهبری نهضت» نداشته است.

در مقابل این بیانیه حمایتی، گروهی از مخالفان جمهوری خواه حکومت ایران با انتقاد از کمپین نمایندگی نمادین، آن را «مخالف همبستگی و ائتلاف» می دانند و تأکید می کنند که «روش حامیان رضا پهلوی فرصت طلبانه و انحصاری است.

علی افشاری، فعال سیاسی در توییتی نوشت: «اگرچه استبداد دینی مشکل اصلی است، اما پایان دادن به خودکامگی و بازدارندگی از هر گونه استبداد مهم‌تر از حذف ظالم است. » ظهور جزوه و رواج سیاست نگران کننده است. محافل داخلی و خارجی آگاهانه به دنبال بی اعتبار ساختن سازمان ها و احزاب سیاسی برای حفظ پدرسالاری سیاسی هستند.

علی شهید، محقق مقیم آمریکا، نوشت: «اگر رضا پهلوی نیست، پس کی؟ پاسخ این است: تنها اهرم فشار مردم این است که آنها را وادار کنیم پشت میز مذاکره بنشینند و با حمایت نکردن از تک تک جنبش‌های مخالفان که هرکدام دارای نفوذ نسبی هستند، جبهه مشترکی تشکیل دهند. به این ترتیب، هیچ فرد یا گروهی نمی تواند جنبش را بدزدد.

هشتگ #من_وقالت_نمیدهم حدود هفت هزار بار در توییتر استفاده شد و در اینستاگرام مخالفان آن دلایل و مواضع خود را بیان کردند.

چند روز پس از راه‌اندازی کمپین «وکالتم را به شما می‌دهم»، شاهزاده رضا پهلوی از اعتماد و حمایت‌هایی که در این کمپین شرکت کردند، تشکر کرد.

وی با انتشار بیانیه‌ای در توئیتر بار دیگر از تمامی نیروهای دموکراسی‌خواه دعوت کرد تا با تکیه بر سه اصل اساسی «تمامیت ارضی ایران، سکولار دموکراسی مبتنی بر حقوق بشر و حق مردم در تعیین شکل» به او بپیوندند. ایران. نظامی و سیاسی از طریق انتخابات آزاد. » به انقلاب ملی ایران کمک کنید.

رضا پهلوی در بیانیه خود در توییتر ضمن ابراز آگاهی از مسئولیتی که این کمپین بر دوش او گذاشته است، تصریح کرد که تشکیل ارتش دموکراتیک و ملی در ایران از دست نخواهد رفت.

وی افزود که هیچ انگیزه شخصی در تلاش های خود ندارد و این کمپین به او و دیگر چهره های مورد اعتماد مردم ایران این فرصت را می دهد که به نمایندگی از ایرانی ها در سطح بین المللی بازتر مذاکره کنند.

کمپین «به تو وکیل می دهم» هفته گذشته پس از مصاحبه شاهزاده رضا پهلوی در شبکه تلویزیونی «مرد و تو» راه اندازی شد.

عکس: change.org

وی در این مصاحبه که در 25 دی ماه انجام شد، مواضع دوران گذار جمهوری اسلامی را تشریح کرد و ضمن تشریح خطوط قرمز خود در رابطه با حکومت آینده ایران، بر اصولی همچون «جدایی دین از سیاست و تمامیت ارضی» تأکید کرد. ایران

ضرورت اتحاد و همبستگی اپوزیسیون از دیگر موضوعاتی بود که رضا پهلوی در این مصاحبه بر آن تاکید کرد. نکته ای که در بیانیه جدید وی بیشتر بر آن تاکید شده است.

در شبکه های اجتماعی شخصیت هایی مانند علی کریمی، حمید فرخ نژاد، منوچهر بختیاری، کاملیا اخاری فرد، سعید حافظی، جواد سلیمانی، یحیی گل محمدی، شهرام خلدی، احمد باتابی، ابی (ابراهیم حمیدی) و داریوش اقبالی تاکنون از هشتگ استفاده کرده اند. نمایندگی “من می دهم” از شاهزاده رضا پهلوی حمایت کرد.

برخی مانند سعید حافظی روزنامه نگار توضیح دادند که این نمایندگی به معنای پذیرش نظام سلطنتی نیست و تنها مربوط به دوره گذار و تصمیم گیری های مهم در این مرحله است.

در مخالفت با این کمپین، کمپین «من وکالت نمی دهم» راه اندازی شد و شخصیت های مختلف از دیدگاه های مختلف این حرکت را مورد انتقاد قرار دادند و حتی صریح آن را رد کردند.

بسیاری روح این جنبش را غیر دموکراتیک می دانستند و آن را شبیه «ولایت» یا «بیعت» می دانستند که مفاهیمی ارتجاعی و ناسازگار با دموکراسی هستند.

بسیاری از فعالان زنان نیز این اقدام را مغایر با جنبش زنان، زندگی، آزادی و مردسالارانه و تحقیرآمیز ارزیابی کردند.

رضا پهلوی در گفت و گو با «مرد و تو» از نقش خود به عنوان «معتمد و وکیل مردم» صحبت کرد و گفت که این عنوان را به «مالکیت کشور و اداره کشور» ترجیح می دهد.

تعدادی از مخالفان اما این نوع نمایندگی را با رفراندوم جمهوری اسلامی مقایسه کرده و آن را رد کرده و از جمله اعلام کردند. برای اینکه تاریخ رفراندوم جمهوری اسلامی تکرار نشود: بله یا خیر، من طرفدار آن نیستم.

ظهور انقلابی و دوره گذار؛ گفتگو با شاهزاده رضا پهلوی

برای مشاهده این ویدیو، لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید و به مرورگر وب که از ویدیوی HTML5 پشتیبانی می کند ارتقا دهید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا