چرا به حلزون حیوان خانه به دوش میگویند

Escargots یا Lisk که در انگلیسی حلزون است (حلزون در ویکی پدیا). حیوانی است که از خانواده نرم تنان است و جزء شکم است که از این نظر تمام قسمت پایین بدن این حیوان پای آن محسوب می شود. این جانوران دو گونه آبزی هستند که در آب شیرین و خشکی زندگی می کنند که در خشکی زندگی می کنند، فضای پوسته همه حلزون های خشکی از اتاقک آبششی به اتاق ریه تغییر کرده است، اما آنهایی که در آب هستند هنوز هم ریه دارند. نفس بکشد و گهگاه باید برای تنفس هوا به سطح آب بیاید.

توده احشایی اساساً پیچ خورده است و درجه انحنای آن یکسان نیست. همه آنها معمولاً دارای صدف و یک یا دو جفت شاخک هستند. علاوه بر این، یک چشم در سر وجود دارد. تاکنون 35000 گونه لیسک شناسایی شده است که همه آنها گیاهخوار هستند. مارمولک هایی که در خشکی زندگی می کنند باید در مناطق مرطوب باشند تا خشک نشوند.این جانوران معمولاً در شب کار می کنند و از سبزیجات و گیاهان تغذیه می کنند.در برخی مناطق به عنوان آفت خسارت زیادی به باغ وارد می کنند.در ادامه مطلب خواهیم دید معرفی بیشتر این حیوان و انواع آن با ما همراه باشید.

آیا حلزون خزنده است؟

حلزون ها حیواناتی از خانواده نرم تنان هستند و این جانوران شامل پنج گروه آمفیناتورها، گاستروپودها، ناوپایان، دوکفه ای ها و سرپایان هستند. مارمولک ها در دسته گاستروپودها قرار می گیرند و در واقع خزنده نیستند.

انواع حلزون

حلزون ها تنوع زیادی دارند و همانطور که گفته شد تا کنون بالغ بر 35000 گونه مختلف از حلزون ها شناسایی شده است که هر کدام از این حلزون ها زیر گروه های خاص خود را دارند. برخی از گلسنگ ها نسبت به گونه های دیگر شهرت بیشتری دارند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

حلزون های نریت

حلزون های نریت، حلزون های آکواریومی هستند که از بقایای ماهی و مواد گیاهی مرده تغذیه می کنند. آنها در رنگ ها و طرح های مختلف وجود دارند و یکی از زیباترین لیس آکواریوم ها به حساب می آیند. فضولات این لیس کوچولوها برای سیستم گوارشی معده میگو بسیار مفید است که آن را برای گیاهان آکواریومی و حوضچه های میگو بسیار مناسب می کند. پرورش و تکثیر این لیسی ها بسیار آسان است، هر یک از نریت ها معمولا تا سه سال عمر می کنند.

حلزون خرگوش

حلزون های خرگوش بخشی از حلزون های آکواریومی هستند و به دلیل صورت خرگوش مانند آنها حلزون خرگوش نامیده می شود. آنها بومی منطقه سولاوسی اندونزی هستند و طول برخی از آنها به 4 اینچ می رسد و حدود سه سال عمر می کنند، این حیوانات از نظر جنسیت همگن نیستند و زنده زا هستند و بچه های بالغ به دنیا می آورند. آنها از جلبک های نرم، مواد گیاهی مرده و ضایعات موجود در آکواریوم تغذیه می کنند و به طور کلی به گیاهان آسیب نمی رسانند.

حلزون های شاخ کوچی

این نرم تنان محبوب ترین گلسنگ های آکواریومی هستند که از جلبک های نرم، مواد گیاهی مرده و مواد غذایی باقی مانده در کف آکواریوم تغذیه می کنند و در مواقع کمبود غذا از گیاهان نرم تغذیه می کنند. این حلزون ها هوا را تنفس می کنند و برای تنفس باید به سطح آب بروند، بنابراین باید در آکواریوم پوشیده شوند. گاهی اوقات، متخصصان آبزی پروری از این حیوانات برای تمیز نگه داشتن استخرهای پرورش ماهی یا میگو استفاده می کنند.

حلزون چه می خورد؟

برخی از گونه های لیسک ها از سبزیجات و شاخ و برگ درختان تغذیه می کنند و گاهی اوقات این موجودات کوچک آسیب زیادی به محصولات کشاورزان و باغداران وارد می کنند. اما گونه های آبزی حلزون ها معمولا از بقایای ماهی ها و جلبک ها تغذیه می کنند، گیاهان آسیبی نمی بینند.

حلزون سیب

حلزون سیب نوعی نرم تن است که متعلق به مناطق گرمسیری و معتدل است و یکی از بزرگترین حلزون های آب شیرین به حساب می آید. نکته جالب در مورد این حیوان این است که هم ریه دارد و هم آبشش. گونه های زیادی از این حلزون ها وجود دارند که برای تولید مثل به ماده و نر نیاز دارند و رنگ های متنوعی از جمله قهوه ای، قهوه ای مایل به زرد، سفید و حتی آبی و بنفش دارند. حلزون های سیبی که در آکواریوم نگهداری می شوند شب ها کار می کنند و روزها به قسمت های تاریک آکواریوم می روند، این حلزون از انواع گیاهان، سایر غذای ماهی ها و حتی ماهی ها، ماهی های مرده و برگ های کاهو پخته تغذیه می کند. غذای مورد علاقه آنهاست

حلزون درمانی

حلزون درمانی یکی از رایج ترین درمان های زیبایی پوست است که 2000 سال پیش و از زمان بقراط رونق گرفت. در گذشته از لیسک به عنوان ضماد روی زخم ها و برای درمان نواحی آسیب دیده پوست استفاده می شد، اما امروزه این روش درمانی با گذشته متفاوت است به این صورت که لیسک زنده را روی پوست بدن انسان قرار می دهند و حلزون ها را روی پوست قرار می دهند. پوست.مواد خز و مخاط را خودبه خود ترشح می کند و این فرآیند باعث جوانسازی و ترمیم بافت های آسیب دیده پوست می شود.

این روش بازسازی پوست را حلزون درمانی می نامند و قیمت حلزون درمانی در جاهای مختلف متفاوت است. حلزون درمانی در واقع شامل استفاده از ترشحات ویژه حلزون است که سلول های مرده را از بین می برد، چین و چروک ها را از بین می برد و منافذ پوست را کوچک می کند. یکی از محبوب ترین روش ها در زمینه مراقبت از پوست به خصوص در بین مردم به ویژه در کره است.

حلزون چگونه راه می رود؟

با توجه به آنچه گفته شد، لیسک ها نرم تنان شکم هستند که تمام قسمت پایین بدن ساق پا محسوب می شود. بنابراین با دیدن عکس حلزون متوجه می شوید که پایی بسیار پهن و صاف دارد که با کمک ماهیچه های خود روی زمین می لرزد و به این ترتیب روی زمین راه می رود. این به این دلیل است که آنها با موادی که ترشح می کند مسیر او را لغزنده می کنند و باعث می شوند راحت تر روی زمین سر بخورد. ساق یا شکم لیسک دارای پوست سخت و بسیار سختی است که اگر به لبه تیز کشیده شود آسیبی نمی بیند. البته حرکت این حیوان بسیار کند است و به همین دلیل حلزون در فال قهوه به کندی اشیا تعبیر می شود.

جدول اطلاعات

در اینجا اطلاعات بیشتر در مورد حلزون ها را با هم مرور می کنیم.

موضوع حلزونغذابرگ درختانانواعنریت، خرگوشی و …قیمتبا هپی پت در تماس باشیدمعروف ترین ها لیسک های اینکا

Common snail crawling on plant in garden

حلزون

در واقع حلزون همان حلزونی است که در زبان فرانسوی خوراکی لیس اسکارگو نامیده می شود، هر چه اندازه این حلزون های خوراکی بزرگتر باشد نوع بهتری دارد و از حلزون برای لیس درمانی و درمان پوست نیز استفاده می شود. از این رو در سطح وسیعی در سراسر جهان تولید و به فروش می رسد.

کرم حلزون چیست؟

علاوه بر این که حلزون برای درمان پوست و رفع چین و چروک استفاده می شود، با جمع آوری مخاط غلیظی که ترشح می کند، کرم های مفیدی برای درمان التهابات پوستی، التیام جوش و حتی ترک های پوستی ساخته می شود. محبوب ترین لوازم آرایشی در جهان که پوست را نرم، شفاف می کند و قرمزی و التهاب را کاهش می دهد.

پرورش حلزون چگونه امکان پذیر است؟

امروزه با توجه به کاربردهای فراوانی که حلزون ها چه در زمینه مصرف مواد غذایی و چه در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی دارند از اهمیت ویژه ای برخوردارند مزارع پرورش لیسک که با نام d’snails شناخته می شوند به تجارتی سودآور برای سرمایه گذاران تبدیل شده است. گوشت این نرم تن به دلیل غنی بودن از مواد مغذی مانند پروتئین، آهن، چربی کم و اسیدهای آمینه لازم برای بدن در سراسر جهان مورد توجه ویژه قرار گرفته است و همین ویژگی باعث افزایش تقاضا و متعاقباً افزایش قیمت لیسکو شده است. ، بنابراین پرورش آنها در مقیاس بزرگ افزایش یافت.

حلزون های ایرانی

گونه های زیادی از حلزون های دریایی در نواحی شمالی ایران مشاهده شده است که رطوبت مناسبی به خصوص در گیلان دارند. بر اساس تحقیقات انجام شده، تاکنون حدود 41 گونه متعلق به 22 جنس گلسنگ آب شیرین در ایران شناسایی شده است که بیشترین گونه شناسایی شده Laminae با هفت گونه و پس از آن Melanopsis و Betinia با 4 گونه و Planorbis با 3 گونه شناسایی شده اند.

صدف لیسک از چه چیزی ساخته شده است؟

لیسک های نوزاد پس از تولد دارای پوسته نازک و شفافی هستند که به مرور زمان و دریافت کلسیم به پوسته ای بسیار قوی تبدیل می شود.

معروف ترین حلزون دنیا

حلزون ها موجوداتی با گونه های مختلف هستند، اما در بین همه آنها، حلزون های آکواریومی به دلیل استفاده زینتی و زیبایی، عموماً محبوب ترین در جهان هستند. در مورد محبوب ترین نرم تنان می توان به لیسک های مرموز که به آنها لیسک اینکا نیز می گویند، نرم تنان نریت، حلزون خرگوش، لیسک کشنده و لیسک شاخ کوچی اشاره کرد که همگی حلزون های آبزی و پر هستند. جهان

دشمنان lisci در طبیعت چیست؟

لیسک ها در حیات وحش دشمنان زیادی از جمله قورباغه، مار، مارمولک و لاک پشت دارند.

لیس دوجنسه

برخی از حلزون های دریایی هرمافرودیت هستند، به این معنی که هم اسپرم و هم تخمک دارند و برای پیدایش نیازی به جفت گیری ندارند.

مراقبت از لیس در خانه

نگهداری از مارمولک ها به عنوان حیوان خانگی بسیار آسان است، به ندرت بیمار می شوند و نگهداری از آنها ارزان است.

آیا حلزون ها خوراکی هستند؟

در بیشتر نقاط دنیا گوشت حلزون به دلیل داشتن مواد مغذی فراوان یکی از محبوب ترین غذاها محسوب می شود. غذایی به همین نام با لیسک های خوراکی به نام اسکارگو تهیه می شود که مورد پسند بسیاری از افراد است و از لیسک در غذاهای معروف نیز استفاده می شود. البته در ایران گوشت آن در اسلام حرام است و خوردن آن حرام است.

سوالات متداول

لیسک ها چه نوع موجوداتی هستند؟

آنها نرم تنان گاستروپود هستند.

حلزون ها چند نوع زیست دارند؟

برخی از آنها آبزی و برخی خشکی هستند.

لیسک ها از چه چیزی تغذیه می کنند؟

آنها از گیاهان و برگها تغذیه می کنند.

نوع خوراکی حلزون کدام می باشد؟

لیسک حلزون خوراکی است.

4.3/5 – (176 امتیاز)

حلزون های باغ یکی از زیباترین و ارزان ترین حیوانات خانگی هستند که می توانیم پیدا کنیم زیرا اغلب در باغ شما یافت می شوند. شما باید مراقب باشید زیرا حلزون ها باید هر روز تغذیه و آبیاری شوند، بنابراین ممکن است بتوانید یک حلزون را برای چندین سال نگهداری کنید. خطرات نگهداری از حلزون چیست؟ چگونه می توانیم خانه حلزون بسازیم؟ در این مطلب از سایت سلام دنیا روش نگهداری حلزون در گلدان و روش نگهداری حلزون در آکواریوم را به تفصیل بیان کرده ایم.

از حلزون ها در خانه نگهداری کنید

حلزون ها می توانند موجوداتی جذاب و صلح آمیز باشند. علاوه بر این، آنها می توانند محصولات بسیار سودآوری باشند، زیرا بسیاری از مردم در سراسر جهان از حلزون ها به عنوان یک غذای لذیذ استفاده می کنند. البته قبل از سرمایه گذاری در پرورش حلزون در مقیاس بزرگ، باید بازار محلی را ارزیابی کنید و از وجود قوانین و مقرراتی برای پرورش حلزون و تامین منابع آن مطلع شوید.

نحوه پرورش حلزون در خانه

پرورش حلزون به سه نوع مختلف طبقه بندی می شود. سیستم های توسعه یافته، برد آزاد و خارج از فضای خانه هستند. سیستم های محدود دارای فضای بسته با شرایط آب و هوایی کنترل شده هستند. سیستم های نیمه تمام ترکیبی از ویژگی های سیستم های محدود و توسعه یافته هستند. معمولاً در یک سیستم نیمه محدود به حلزون های خود اجازه می دهید در یک محیط بسته تخم ریزی کنند و بعد از حدود 6-8 هفته حلزون ها به بیرون منتقل می شوند.

حتما بخوانید: راه های پرورش و نگهداری جوجه ها در خانه

بخش اول: ساختن یک سیستم بزرگ (نحوه ساختن خانه حلزون)

1. تعیین کنید که آیا آب و هوای منطقه شما به رشد حلزون در فضای باز کمک می کند یا خیر:

اکثر حلزون ها گرما و رطوبت را ترجیح می دهند، یعنی دمای حدود 25 تا 30 درجه سانتیگراد (77 تا 86 درجه فارنهایت) و رطوبت 80 تا 95 درصد. در مورد نژاد حلزونی که قصد نگهداری آن را دارید تحقیق کنید تا مشخص کنید آیا سیستم توسعه یافته برای شما مناسب است یا خیر. همچنین باد را به عنوان عاملی در تولید مثل حلزون در نظر بگیرید. باد باعث خشک شدن حلزون ها می شود، بنابراین تا حد امکان محل پرورش خود را در یک محیط سرپوشیده قرار دهید.

2. بر اساس تعداد حلزون هایی که می خواهید برای آنها خانه بسازید، اطراف مناطق را حصار بکشید:

سیم مرغی برای این کار مناسب است زیرا حلزون ها دوست ندارند روی این سیم ها بخزند. بلوک های بتنی و آجری نیز گزینه های مناسبی برای این کار هستند.برای حصارکشی منطقه حداقل 20 سانتی متر زمین را برش دهید. این از نقب زدن و فرار حلزون ها در زیر زمین جلوگیری می کند. فقط در صورت نبود سقف لازم است که اطراف آنها چند متر ارتفاع داشته باشد. اگر محیط پرورش حلزون دارای سقف باشد، حداقل محل نگهداری آن باید در یک سطح باشد. ارتفاع به عنوان بلندترین گیاهان پرچین خود را بسازند.

3. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید خانه حلزون شما سقف داشته باشد یا خیر:

سقف می تواند سایه و محافظت در برابر عوامل محیطی ایجاد کند، اما گزینه گران قیمتی است. اگر محل پرورش حلزون ها را با جنسیتی تهیه کرده اید که می توانند از آن بالا بروند، سقفی برای نگهداری آنها در داخل آن لازم است. اگر تصمیم دارید روی خانه حلزونی خود سقف بگذارید، به راهی برای دسترسی به آن نیاز خواهید داشت. اگر از مش سیم استفاده می کنید، سقف را با پیچ و سیم وصل کنید تا بتوانید آن را باز کنید و در صورت نیاز وارد آن شوید.

4. محوطه خانه حلزون را با خاک مناسب پر کنید:

مطمئن شوید که لایه خاک کم عمق است چون حلزون ها تخم های خود را در زمین می گذارند، مهم است که به راحتی زمین را حفر کنند. از ریختن خاک شنی (چون آب را به خوبی در خود نگه نمی دارد) و خاک سنگین مانند خاک رس که بسیار اسیدی است (ممکن است به صدف آنها آسیب برساند) خودداری کنید.

حتما بخوانید: چگونه مینا را در خانه نگه داریم و به آنها صحبت کنیم

5. گیاهان را در داخل محل نگهداری حلزون ها بکارید:

بوته‌ها و درختچه‌های کوچک غذا و سبزیجات را برای آنها فراهم می‌کنند. گیاهانی که برای تغذیه آن‌ها خوب عمل می‌کنند سیب‌زمینی شیرین، کدو تنبل و سبزی‌های برگ‌دار هستند. همچنین می توانید بوته های کوچکی را در داخل حصار آنها بکارید. این آنها را از باد، آفتاب و باران محافظت می کند.

6. یک ظرف کوچک بگذارید تا حلزون ها از آن آب بنوشند:

آب باران را جمع آوری کنید، زیرا آب لوله کشی معمولا حاوی مواد شیمیایی مانند کلر است که برای حلزون ها مفید نیست. از ظروف کم عمق (مانند درب شیشه ای) استفاده کنید تا حلزون های شما داخل ظرف نیفتند و غرق نشوند. اگر ظاهر آب تغییر کرد، به خصوص اگر کثیف یا پر از زباله شد، آن را عوض کنید.

بخش دوم: ساختن یک سیستم نگهداری محدود حلزون

1. سیستم پرورش حلزون خود را انتخاب کنید:

حلزون ها می توانند از مقوا بیرون بیایند و می توانند مانند یک نمایشگر از طناب و شیرینی زنجفیلی فرار کنند، بنابراین به یک محفظه محکم نیاز خواهید داشت. جعبه های چوبی برای این کار ایده آل هستند. اما مطمئن شوید که این جعبه ها از مواد مقاوم در برابر پوسیدگی و موریانه ساخته شده اند. درام های روغن بازیافتی یک گزینه ارزان و قابل استفاده است. ظروف شیشه ای یا پلاستیکی نیز برای این کار خوب هستند. اگر می خواهید فقط با چند حلزون کار کنید، ظرف تاپرور درب دار نیز مناسب است. یک آکواریوم برای نگهداری و پرورش بیشتر حلزون ها در نظر بگیرید.

2. درب ظرف حلزون خود را سوراخ کنید:

خانه حلزون برای تنفس دوستان کوچک شما به هوای تازه نیاز دارد. اگر قصد دارید از حلزون های کوچک نگهداری کنید، توری را به سقف ظرف خود ببندید تا نتوانند فرار کنند. اگر از حلزون های بالغ نگهداری می کنید، می توانید درب ظرف خود را سوراخ کنید تا از حلزون های شما کوچکتر شوند.

حتما بخوانید: آموزش سگ با استفاده از روش های صحیح تنبیه

3. ساختار تکیه گاه حلزون خود را روی پایه قرار دهید:

ایده خوبی است که سازه را تا ارتفاع کمر بالا ببرید تا کار روی آن برای شما راحت باشد. اگر قصد دارید خانه حلزون را بیرون از خانه قرار دهید، می توانید از بلوک های سیمانی یا آجر برای تسهیل فونداسیون و لایه بندی آنها استفاده کنید. همچنین باید حلزون ها را از نور مستقیم خورشید و گرما دور نگه دارید تا بتوانند به راحتی در هوای مرطوب زنده بمانند. آنها را در معرض هوا قرار ندهید زیرا باعث خشک شدن آنها می شود.

4. خانه حلزون خود را مجهز کنید:

حداقل 2 اینچ خاک گلدان به کف ظرف آنها اضافه کنید. برای این موجودات کوچک سرپناهی فراهم کنید، مانند ظرف تاپرور با درب وارونه یا گلدان های سفالی نیمه پوشیده. از خاکی که مستقیماً از باغ خود آورده اید استفاده نکنید زیرا ممکن است موجودات زنده دیگر در این خاک وجود داشته باشد.

5. به حلزون های خود غذا بدهید: (حلزون چه می خورد)

فرض کنید هیچ گیاهی در قلم حلزون نکارید، بنابراین به یک سیستم محدود برای تهیه غذای موقت حلزون های خود نیاز دارید. می توانید به آنها علف های هرز، پوست سبزیجات و تکه های میوه بدهید. از دادن گیاهانی که دارای برگ های کرک دار هستند و هر چیزی که سم تولید می کند خودداری کنید.

اگر غذایی که به آنها می دهید دست نخورده باقی ماند و شروع به فاسد شدن کرد، آن را از خانه حلزون خارج کنید. میوه های مناسب برای تغذیه حلزون ها عبارتند از انبه، موز، گلابی، بادمجان، انجیر، گوجه فرنگی و خیار. حلزون ها به پروتئین نیاز دارند که می توان آن را از سیب زمینی شیرین و موز سبز به دست آورد. باقی مانده های خانگی مانند برنج و لوبیا برای آنها غذای خوبی است، اما دقت کنید که نمک نداشته باشد.

6. یک ظرف کم عمق آب برای خانه حلزون آماده کنید:

درب شیشه ای یا ظروف پلاستیکی برای این کار مناسب است. آب لوله کشی معمولا حاوی کلر است که برای حلزون ها خوب نیست. به آنها آب باران یا آب بطری که ته نشین شده است بدهید.

بخش سوم: مراقبت از حلزون:

1. تعیین کنید که آیا نیاز به ساخت یک سیستم خانه حلزون نیمه محدود دارید یا خیر:

اگر قبلاً یک سیستم بزرگ دارید و اکنون زمان پرورش حلزون است، ممکن است متوجه شوید که برای تخم ریزی و پرورش حلزون های جوان به یک سیستم نیمه محدود نیاز دارید. اگر قبلاً سیستم محدودی برای تخم ریزی و نگهداری حلزون های کوچک دارید، ممکن است متوجه شوید که با رشد حلزون های شما به فضای بیشتری برای اضافه کردن ساختارهای بیشتر نیاز دارید.

حتما بخوانید: چگونه از طوطی عاشق مراقبت کنیم؟

2. مطمئن شوید که خانه حلزون شما به اندازه کافی بزرگ است:

با افزایش تعداد حلزون ها اندازه خانه را افزایش دهید. افزایش تعداد حلزون ها رشد آنها را متوقف می کند و می تواند باعث افزایش شیوع بیماری در بین حلزون ها شود. معمولاً برای پرورش 100 حلزون جوجه کش و حدود 7-10 حلزون بالغ به یک متر مربع فضا نیاز دارید.

3. تغییر کود حلزونی خانه:

تقریباً هر دو هفته یک بار حلزون ها را خارج کنید و کودهای قدیمی را با مواد تازه جایگزین کنید. در این مرحله، مطمئن شوید که تکه های غذای فاسد شده را دور بریزید. شما باید این کار را هم در سیستم توسعه یافته و هم در سیستم محدود انجام دهید. هنگام جابجایی حلزون های کوچک بسیار مراقب باشید. صدف حلزون بالغ به اندازه کافی سفت است که بتوان آن را برداشت، اما سعی کنید حلزون های کوچک را با تکان دادن و حرکت دادن آن ها به اطراف محکم روی یک تکه کاغذ قرار دهید.

4. در حصار خانه حلزون مقدار زیادی آب شیرین قرار دهید:

از ظروف کم عمق مانند درب شیشه یا ظروف ماست برای جلوگیری از افتادن حلزون ها در آب استفاده کنید. اگر آب کثیف شد یا مواد غذایی زیادی در آن ریخت یا چکید، بلافاصله آب را عوض کنید.

حلزون ها دوستان و موجوداتی آرام و ساکت هستند و نگهداری از آنها لذت بخش است و با فراهم آوردن شرایط مناسب زندگی برای حلزون ها می توانید سال ها از زندگی با آنها لذت ببرید. امیدوارم نحوه نگهداری حلزون در شیشه و نحوه نگهداری از حلزون در آکواریوم را به خوبی بدانید.

مقالات مرتبط:

نگهداری و مراقبت از عروس هلندی و نکات کلیدی در انتخاب قفس مناسب و اسباب بازی مناسب

اطلاعات کامل در مورد سگ پامرانین: معرفی، نکات بهداشتی و اصول نظافت

علل علائم افسردگی در گربه ها، روش های تشخیص و درمان

علیرغم اینکه خرس ها خواب آلود بودن اشتباه می کنند، این دسته از حیوانات هستند که اگر بخواهند می توانند دو تا سه سال بخوابند! می پرسی این دیگر چه حیوانی است؟!!! باید به شما بگوییم که اینها حلزون هستند. بله درست شنیدید هر زمان که حلزون ها احساس کنند که غذا و آب کافی برای زنده ماندن یا حتی بیدار ماندن ندارند، مصرف انرژی بدن خود را به شدت کاهش می دهند و برای مدت طولانی به خواب می روند.

دشمن حلزون ها

این حیوانات از بی آزارترین موجوداتی هستند که در طبیعت وجود دارند. آنها به پاکسازی محیط و گرده افشانی گیاهان کمک می کنند، اما آلودگی محیطی ناشی از انسان بدترین دشمن آنهاست و متاسفانه آنها را در خطر نابودی قرار داده است.

از میان حلزون ها، تنها دو گونه هستند که به مزارع یا درختان آسیب می رسانند، زیرا غذای آنها برگ و میوه درختانی مانند لیمو و پرتقال است. دوست دارم کشاورزان بدانند که به جای استفاده از انواع سموم برای کشتن آنها، اگر در باغ یا مزرعه خود بوته های سیر، پیازچه یا نعناع بکارند، این حلزون ها فرار می کنند.

قهرمانان وزنه برداری

حداکثر وزن حلزون حدود 10 گرم است. با این حال می توانند 45 برابر وزن خود را حمل کنند، البته از نوع خوراکی! بله، آنها گاهی اوقات برای یافتن غذا از محل زندگی خود دور می شوند و تا زمانی که به خانه برسند مجبورند سنگینی غذای مورد علاقه خود را تحمل کنند.

زبان دید

آیا می دانستید که حلزون ها دندان ندارند، بلکه زبان عجیبی دارند؟ زبانشان نرم نیست و مثل اره کوچک حاضر و آماده و کارآمد است. غذای اصلی حلزون ها برگ، ساقه گیاهان و تعدادی گل است. تیغه اره آنها را خیلی راحت برش می دهد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشیدتخم مرغ های عیدتان را با رنگ های طبیعی رنگ کنید

ویژگی شگفت انگیز حلزون

یکی دیگر از ویژگی های بسیار جالب و عجیب حلزون ها این است که آنها هرگز گم نمی شوند، زیرا آنها غریزه بسیار قوی دارند که همیشه راه بازگشت به محل زندگی را به آنها نشان می دهد. جالب است بدانید که آن ها صدا را نمی شنوند، اما چشم ها و اندام هایی با بوی قوی دارند.

شانس بزرگی که این موجودات دارند نزدیک بودن به خانه است. هر وقت احساس خطر می کنند، خسته هستند یا می خواهند بخوابند، فقط باید چمدان هایشان را ببندند و به خانه بروند!

مهمترین ویژگی فیزیکی حلزون ها، پوسته مارپیچی آنها است که بر پشت آنها بارگذاری می شود. این یک ساختار سخت ساخته شده از کربنات کلسیم است که از بدن و اندام های داخلی آنها محافظت می کند. در میان لایه های این پوسته، ریه های آنها قرار دارد.

اختصاصی مجله اینترنتی نوجوان – زهرا هاشمی

1.7/5 – (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حنانه

من همیشه به حلزون ها علاقه داشتم و این مقاله کاملا جذاب و جالب بود. دست مریزاد به نویسنده که به این موضوع جذاب پرداخته. از اینکه این مطلب رو خوندم خیلی خوشحالم.

يلدا

عزیزم، مقاله‌ت خیلی خوب بود! من عاشق حیواناتم و هیچ وقت نمی‌تونستم فرض کنم که حلزون‌ها هم حیوان خانه هستند! واقعاً جالب بود! ممنونم از شما!

دکمه بازگشت به بالا