چرا به توپ بدمینتون شاتل می گویند

شاتلکاک توپ یا توپی است که در مسابقات بدمینتون استفاده می شود. داستان این که چرا آنها را فلایر می نامند یک کنجکاوی صرف است و خنده دار خواهد بود، زیرا نه تنها هر ماده ای کار می کند و نه پرها به طور تصادفی قرار می گیرند. ما می خواهیم بدانیم که این نام از کجا آمده است و چگونه فریل تشکیل شده است.

ما قبلاً می دانیم که شاتل کوک توپ بدمینتون است، اما چیزی که کمتر کسی می داند دلیل نامگذاری آن است. حقیقت این است که این شی ضروری در این ورزش چندین نام دیگر مانند پر، مگس یا خروس دریافت می کند. علاوه بر این، این موضوع برای یک سفر فضایی در سال 2004 مورد بررسی قرار گرفت و این واقعیت که آیرودینامیک بی نقص فرمان سال ها توجه را به خود جلب کرده است.

حالا می خواهیم جزئیات رافل ها و خاص بودن آن ها را ببینیم. باید گفت اگر کیفیت خوبی داشته باشند می خواهند کمی دوام بیاورند چون وقتی پرها می شکنند آیرودینامیک خود را از دست می دهند. به همین دلیل است که مشاهده می شود در حین بازی بدمینتون بارها توپ یا راکت عوض می شود.

به دلیل داشتن پر به آن پرواز می گویند.

صرفا – فقط. این یک شکل مخروطی با پایه چوب پنبه و چرم است که از 16 پر غاز تشکیل شده است که به توپ آیرودینامیک می دهد و حس خاصی را که این ورزش دارد به آن می دهد. شکل آن آن را برای پرواز از این طرف به آن طرف تور عالی می کند و به دلیل همین ویژگی ها آن را تبدیل به یک توپ بسیار فرار می کند که بازی را دشوار می کند.

یک واقعیت عجیب در مورد این اعلامیه ها این است که پایداری و آیرودینامیک این توپ تا میلی متر مورد بررسی قرار گرفت تا وسیله ای فضایی به نام Space Ship One ایجاد شود و همچنین برای پرواز با آن وارد جو شود. این اولین وسیله نقلیه سرنشین دار با بودجه خصوصی بود که در ژوئن 2004 پرواز کرد. کشتی با هواپیما 15 کیلومتر صعود کرد و پس از رها کردن، موتورهای خود را مشتعل کرد و توانست 100 کیلومتر را طی کند که آن را به جو پرواز کرد. سیاره ما

طبق قوانین رسمی بدمینتون، خروس شاتل باید بین 4.74 گرم تا 5.50 گرم وزن داشته باشد، باید دارای 16 پر بین 62 تا 70 میلی متر باشد که در پایه قرار می گیرد. فرمان دارای پایه ای است که باید نیمکره ای از چوب پنبه باشد تا وزنی بین 25 تا 28 میلی متر داشته باشد.

نکته جالب در مورد این گلوله این است که فقط از پرهای بال چپ غازها استفاده شده است. اگرچه اکنون قلاب هایی با مواد مصنوعی بدون ظلم وجود دارد. علاقه جناح چپ این است که به آنها کمک می کند همیشه به یک طرف بچرخند. به همین دلیل است که آنها با 16 بال یک بال ساخته می شوند و اگر مخلوط شوند مستقیماً روی آیرودینامیک و در نتیجه فاصله بین آنها تأثیر می گذارد.

مواد مصنوعی همه یکسان هستند، در آنجا از مشکلات آیرودینامیک و رنج حیوانات خلاص می شویم. در واقع وقتی در مورد انواع رفل صحبت می کنیم، همیشه از پر غاز و پر غاز صحبت می کنیم. مواد مصنوعی، از نوک تا نوک.

شاتل یا توپ بدمینتون یک وسیله پرتابی با الاستیک بالا است که در بدمینتون استفاده می شود. این توپ های مخروطی شکل معمولا از یک قسمت نیم دایره ای ساخته شده از چوب پنبه و قسمت سبک بالای توپ که از مواد طبیعی یا مصنوعی ساخته شده است، تشکیل شده است.

توپ های مصنوعی معمولاً از پلاستیک سبک ساخته می شوند. اما توپ های طبیعی از 16 پر غاز یا اردک تشکیل شده اند که در پایه به هم متصل شده اند. فلای بال های مصنوعی و طبیعی هر دو توپ های بسیار خوبی هستند و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. اما چیزی که در خرید توپ بدمینتون باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید سبک بودن آنهاست. زیرا گلوله های سبک راحت تر در هوا پرواز می کنند.

توپ بدمینتون چیست؟

نام “شاتل” از کلمه “شاتل کوک” در ورزش بدمینتون گرفته شده است. در انگلیسی به توپ بدمینتون شاتل کوک می گویند. کلمه شاتل از حرکت عقب و جلوی توپ در حین بازی گرفته شده است. زیرا بسیار شبیه به حرکت شاتل بافندگی های قرن چهاردهم بود.

علاوه بر این، کلمه coq به معنی خروس برای اولین بار در سال 1570 زمانی که بدمینتون در بین مردم رایج شد به کلمه شاتل اضافه شد. دلیل استفاده از این کلمه شباهت پرهای به کار رفته در این توپ با پرهای بدن مرغ و خروس است.

نام توپ بدمینتون نیز از همین نام گرفته شده است، “شاتل کوک”. اما در بین ایرانیان و ورزشکاران فارسی زبان، اصطلاح «بال پرنده» رواج بیشتری پیدا کرد و امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

چگونه توپ بدمینتون درست کنیم

در ابتدا، توپ های بدمینتون فقط در حالت طبیعی و با پر پرندگان ساخته می شدند. اما این پرها عموماً شکننده بودند و باید چندین بار در طول بازی تعویض می شدند. علاوه بر این، هر یک از شاتل‌کاک‌های کوک باید حداقل 4 ساعت قبل از بازی خیس شوند تا بهترین عملکرد را داشته باشند، بنابراین طراحان و سازندگان آن پرها را با مواد مصنوعی جایگزین کردند.

توپ شاتل طبیعی با کیفیت به خوبی شاتل پلاستیکی است. اما شاتل های پلاستیکی دوام بیشتری دارند. با این حال، اکثر بازیکنان باتجربه و ماهر ترجیح می‌دهند با توپ‌های پرکننده طبیعی بازی کنند و در مسابقات بین‌المللی و لیگ‌های بدمینتون از شاتل‌کاک‌های باکیفیت نیز استفاده می‌شود. در بین مردم توپ بدمینتون پری طرفداران بسیار بیشتری دارد.

توپ بدمینتون یا کوک شاتل


از جنس مواد مصنوعی (سینتتیک ) یا طبیعی می باشد. استاندارد آن باید
دارای چوب پنبه و پرهایی با یک قطعه ی نازک دور چوب پنبه متصل شده اند و
دارای قابلیت پرواز مناسب هستند عمل کنند. توپ های طبیعی باید دارای 16 پر
باشند و طول آن ها بین 62 تا 70 میلیمتر باشد.
قطر دایره ی بالای توپ بین
58 تا 68 میلیمتر می باشد
وزن توپ بدمینتون باید 73/4 الی 50/5
گرم باشد و
14 تا 16 پرك بر
قسمت چوب پنبه ای انتهای آن كه به قطر 5/2 تا 7/2 سانتی متر است قرار گیرد. در
ازای هر پرك 4/6 تا 7 سانتی متر است. نوك فوقانی پركها، باید به عرض 4/5 الی 4/6
سانتی متر گسترده باشد و با نخ یا ماده مناسب دیگری محكم شود

.  معمولا توپ های سینتتیک را توسط رنگ که به آن ها زده اند ، برای سرعت های
“آهسته ” و “سریع” از 77 تا 85 درجه بندی کرده اند. سریع ترین توپ درجه 85
می باشد انتخاب سرعت توپ بستگی به دمای هوای سالن بازی دارد. به عبارت
دیگر بستگی به مقاومت هوا دارد . در یک سالن کوچک گرم توپ در جای 75 مناسب
است . در صورتی که سالن گرم نبود توپ درجه ی 78 مناسب است . در سالن های
مدرن لازم است که از توپ درجه82 استفاده شود. توپ های مناسب و با دوام
عبارتند از :
Carlton , yonex , dss , Rsl
منبع:هیت بدمینتون فریدونشهر

مطالب مشابه :

بررسی آشپزخانه

خانه و خانواده – مجله کوک – آموزش خانه و خانواده: صفحه اصلی پست

سنتور کوک

1- آموزش کوک سنتور به روش سنتی (با استفاده از گوش): روی صداهای تا گوش کار و تمرین کنید.

آموزش گروهی

پروژه های معماری مجله Archigram بیشتر کارهای رویایی پیتر کوک، یکی از معدود اعضای گروه است.

نحوه کوک کردن ویولن با تیونر

ویولونیست – نحوه کوک کردن ویولن با استفاده از تیونر – موسیقی روح یک شخص است – ویولونیست

چگونه ویولن را کوک کنیم؟

2 راه برای کوک کردن ویولن وجود دارد: هنگام کوک کردن ویولن بسیار مراقب باشید که سیم ها پاره نشوند.

آموزش کوک گیتار + برنامه کوک گیتار

بهترین – آموزش کوک گیتار + برنامه کوک گیتار –

ساعتت را تنظیم کن…

خورشید جنوب – ساعتت را تنظیم کند – که تو را با صدای دمپایی و سرفه های بی نظیرش بیدار می کند.

توپ بدمینتون یا کوک شاتل

آموزش بدمینتون – توپ بدمینتون یا شاتل کوک – همه چیز درباره مجله آموزشی; قالب

پختن

عاشقانه ها – کوک – مطالب عاشقانه-عکس نوشته-داستان های عاشقانه

کوک سه آکورد!!!!

احتمالاً مقاله دیگری به این موضوع در آینده نزدیک در مورد حالت های تنظیم عمومی اختصاص داده شده است. ورود به سیستم

برچسب :
مجله ی کوک

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علي اكبر

مقاله جالبی بود! خیلی خوشحال شدم که نهایتا فهمیدم چرا به توپ بدمینتون شاتل می‌گویند. ممنون بابت این مقاله عالی!

حسام

اووووه چه مقاله جالبی! خیلی خوشحالم که حالا می‌دونم چرا به توپ بدمینتون شاتل میگن!

آرين

مقاله جالبی بود! من همیشه می‌خواستم بدونم چرا به توپ بدمینتون شاتل می‌گن. خیلی خوب توضیح دادین. ممنون!

دکمه بازگشت به بالا