چرا به بی ام و میگن بیمر

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۶

لوگوی BMW یکی از معروف ترین لوگوهای دنیاست که همه را مجذوب خود می کند. شرکت بی ام و آنقدر ماشین حرفه ای، زیبا و لوکس تولید کرده که حتی یک بچه 6 ساله هم می داند ماشین بی ام و ماشین خوبی است. چند نکته وجود دارد که باید در مورد لوگوی BMW بدانید، پس با من همراه باشید.

لوگوی BMW در چراغ درب خودرو

لوگوی BMW

اول بگم که ب ام و سه کلمه کوتاهه Bayerische Motoren Werke و در آلمانی مثل BMW تلفظ میشه ولی در انگلیسی اینطوریه: BMW (تلفظ صحیح حرف W رو حتما چک کنید!) پس یه چیزی داریم بی ام و به اسم نداریم و فقط ایرانی ها می گن ب ام و. توی عنوان ب ام و نوشتم چون این فرمت قبلا تو ایران برقرار شده ولی بهتره بدونید ب ام و در آلمانی درست تلفظ میشه و بی ام و در انگلیسی درست تلفظ میشه! البته وقتی منظور خود آلمانی ها بی ام و چون سریع حرف B را می گویند و می خواهند آن را به کلمه “M” وصل کنند، به طور اتفاقی حرف B به صورت “B” شنیده می شود. حالا بریم سراغ بحث تلفظ.

لوگوی BMW دایره ای است که با رنگ های سفید و آبی پر شده است. شکل زیر را ببینید:

لوگوی BMW

تخفیف ویژه دوره های زبان انگلیسی

کل دوره های آموزش زبان انگلیسی علم فردا فقط یک میلیون تومن!
(قیمت اصلی : 1080 تومن یعنی 80 هزار تومن تخفیف)

یک بار برای همیشه تلفظ انگلیسی را یاد بگیرید!

■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!

■ آموزش مکالمه انگلیسی در موضوعات کاربردی

■ بر اساس انگلیسی آمریکایی!

■ بیش از 45 ساعت فیلم آموزشی!!!

اطلاعات بیشتر + نمونه درس

به قسمت آبی و سفید لوگوی BMW دقت کنید تا گیج نشوید. من همین سوال را از فالوورها در اینستاگرام پرسیدم و بسیاری از آنها مطمئن نبودند که لوگوی BMW کدام یک است.

شکل صحیح لوگوی BMW

اولین خطا در لوگوی BMW

یکی از اشتباهات رایج در مورد لوگوی BMW این است که می گویند حرف B بالای قسمت آبی به معنی آبی و حرف W بالای قسمت سفید به معنای سفید است. اگر این مشکل کاملا اشتباه است! همانطور که گفتم BMW مخفف Bayerische Motoren Werke است و ربطی به کلمات آبی و سفید ندارد. Bayerische Motoren Werke به انگلیسی اینگونه نوشته شده است: باواریا موتور کارز.

خطای دوم در لوگوی BMW

شاید برایتان جالب باشد که شرکت BMW در اصل موتور و پروانه هواپیمای نظامی را طراحی کرده است، به همین دلیل بسیاری از سایت ها و صفحات اینستاگرام و تلگرام نوشته اند که لوگوی BMW در واقع پروانه را از هواپیما نشان می دهد. یعنی قسمت سفید پروانه هواپیما و قسمت آبی آسمان است! اگر این مشکل کاملا اشتباه است!

معنی لوگوی BMW

اگر اینها چیزهایی نیست که من رد کردم، پس معنی آرم BMW چیست؟ ببینید، BMW در ایالت بایرن آلمان متولد شد. دفتر BMW همچنان در شهر مونیخ، مرکز ایالت باواریا (باواریا) است. پرچم ایالت بایرن از دو رنگ آبی و سفید تشکیل شده است. عکس پرچم باواریا را در تصویر زیر ببینید.

پرچم باواریا، آلمان

به گفته خود شرکت BMW، آرم BMW هیچ ربطی به پروانه هواپیما و آن داستان ها ندارد و برگرفته از پرچم ایالت باواریا آلمان است و معنای خاصی ندارد، یعنی هیچ پیام مخفی یا پنهانی ندارد. پیام مستقیم و این فقط به دلیل نماد شهر بایرن است. در رنگ های آبی و سفید عرضه می شود.

مطلب زیر را حتما بخوانید

محبوب ترین و کاربردی ترین سایت دنیا این تعریف را از ویکی پدیا دارم. نمی‌دانم اگر ویکی‌پدیا وجود نداشت، چه اتفاقی می‌افتاد، شاید شخص دیگری همین کار را می‌کرد، اما ویکی‌پدیا واقعاً خدمت بزرگی به جامعه بشری کرده است و من خودم را دوست دارم – حتی همه چیز از ویکی‌پدیا…

Sony Vaio برندی است که بسیاری از افراد هنگام خرید لپ تاپ به آن فکر می کنند، البته تعداد این افراد زیاد نیست زیرا Sony Vaio به دلیل کیفیت ساخت بالا و ظاهر زیبای منحصر به فردش گران است و همه توان خرید آن را ندارند. حالا به هر حال لوگوی …

همه ما با لوگوی اندروید یا شخصیت تبلیغاتی اندروید آشنا هستیم. یک ربات سبز رنگ خوش طعم با دو شاخک روی سرش. بدون شک لوگوی اندروید یکی از محورهای دنیای گرافیک است زیرا این ربات سبز رنگ نقش بسیار مهمی در شهرت اندروید داشته است. همه اندرویدها به ربات تبدیل می شوند…

راز لوگوی اپل چیست؟ چرا این سیب گاز گرفته است؟ چه کسی این سیب را گاز گرفت؟ واقعیت این است که از 100 ایرانی که یکی از محصولات اپل را دارند، 99 نفر مطلقاً نمی دانند که چرا لوگوی اپل سیب گاز گرفته است…

تخفیف ویژه دوره Scientific English

کل دوره های آموزش زبان انگلیسی علم فردا فقط یک میلیون تومن!
(قیمت اصلی : 1080 تومن یعنی 80 هزار تومن تخفیف)

یک بار برای همیشه تلفظ انگلیسی را یاد بگیرید!

■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد!

■ آموزش مکالمه انگلیسی در موضوعات کاربردی

■ بر اساس انگلیسی آمریکایی!

■ بیش از 45 ساعت فیلم آموزشی!!!

اطلاعات بیشتر + نمونه درس

گروه بندی

مطالب مرتبط

من محمدرضا امین زاده، مهندس الکترونیک و سردبیر مجله علم فردا هستم. من به سخت افزار علاقه زیادی دارم، اگر فرصتی باشد در زمینه ویرایش ویدئو و تصویر و طراحی UI وب و اندروید مطالعه و تمرین خواهم کرد.

از علم فردا حمایت کنید

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه کار بسیار دشواری است. از طرفی نگهداری وب سایت آموزشی هزینه دارد! اگر برای شما مقدور است لطفا کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا با خیال راحت برای شما نامه بنویسیم و پاسخگوی سوالات شما باشیم. حمایت مالی از علم فردا

سرانجام، خودروساز آلمانی مستقر در باواریا، یعنی BMW، دست به کار شد و محصولی را روانه بازار کرد که نیازهای عاشقان خودرو و سرعت را به طور کامل برآورده می کند. BMW M5 CS جدیدترین محصول این خودروساز است که گفته می شود سریع ترین BMW ساخته شده است. در ادامه نگاهی به این سدان اسپرت فوق سریع آلمانی خواهیم داشت و ویژگی های این بیمر را بررسی خواهیم کرد. بنابراین در ادامه بررسی مدل CS BMW 5 با ما همراه باشید.

بیمر چیست؟

شاید برای افرادی که اخبار و مطالب دنیای خودرو را دنبال نمی کنند، کلمه Bimmer تا حدودی خارجی به نظر برسد. Bimmer نام مستعار خودروهای BMW است و در محافل خودرویی محصولات این خودروساز به Bimmer معروف است. بنابراین مدل BMW M5 CS نیز بیمر است.

نام Mustamar Beemer اولین بار در دهه 1970 برای اتومبیل های BMW استفاده شد. در این دهه محصولات BMW در ایالات متحده محبوب شدند و مشتریان آمریکایی اتومبیل ها و موتورسیکلت ها را شرکت Beemers نامیدند. این نام راه خود را به مقالات خودرو و مجلات خودرو باز کرد و از آن زمان به بعد Beemer به یک نام آشنا برای وسایل نقلیه BMW تبدیل شد.

سریع ترین بیمر تاریخ، مدل BMW M5 CS!

در مقدمه مقاله اشاره شد که BMW M5 CS سریعترین بیمر تاریخ است. این سرعت خارق‌العاده به لطف موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو به دست می‌آید که 626 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور در حداکثر راندمان تولید می‌کند.

این موتور بسیار شبیه به موتور مورد استفاده در رقابت BMW M5 است. اما چگونه این خودرو به سریع ترین بیمر تاریخ تبدیل شد؟ پاسخ این مشکل در کاهش وزن قابل توجه این خودرو نهفته است که به M5 CS اجازه می دهد در 2.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد. کاهش وزن مدل BMW 5 CS به دلیل استفاده گسترده از فیبر کربن است و بسیاری از قطعات اصلی بدنه بدون فلز هستند.

البته پیشرفت های مدل BMW 5 CS نسبت به نسل قبلی یعنی M5 Competition تنها به کاهش وزن محدود نمی شود، بلکه این خودرو دارای موتور قدرتمندتر، سیستم چهار چرخ محرک به روز شده و شاسی سفارشی است. که این محصول را به خودرویی برتر نسبت به رقابت های M5 تبدیل می کند.

مقالات زیر را حتما بخوانید

حداکثر قدرت موتور BMW M5 CS در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن بین 1800 تا 5950 دور در دقیقه به دست می آید. بنابراین می توان انتظار داشت که شتاب اولیه این خودرو خارق العاده باشد. این خودرو در شتاب ثانویه نیز قوی بوده و شتاب 0 تا 200 کیلومتر آن 10.4 ثانیه برآورد شده است. حداکثر سرعت قابل دستیابی با BMW M5 CS 304 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

موتور بی ام و M5 CS

به نظر می رسد دوئل های رودررو این خودروی رقابتی با مرسدس بنز AMG E63 S که گاها باعث شکست نماینده باواریا در برابر نماینده اشتوتگارت می شد، باعث توقف مسئولان BMW شد و آنها یک خودروی اصلاح شده و قدرتمندتر ارسال کردند. نسخه به بازار .

در حال حاضر رقیب مستقیم BMW M5 CS و BMW M5 Competition مرسدس بنز AMG E63 S است که از موتور چهار لیتری V8 توربوشارژر استفاده می کند. این موتور حداکثر قدرت 603 اسب بخار و حداکثر گشتاور 848 نیوتن متر را به چرخ ها می فرستد تا مرسدس AMG E63 S در 3.4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. حال باید منتظر اقدام متقابل مرسدس بنز و عرضه نسخه جدید خودروهای AMG برای مقابله با مدل BMW M5 CS باشیم.

یک BMW اصلاح شده

همانطور که در قسمت قبل گفته شد موتور BMW M5 CS نسبت به BMW M5 Competition بهبود یافته است و در حال حاضر این موتور حدود 9 اسب بخار بیشتر تولید می کند و این افزایش قدرت در بهبود سرعت و شتاب خودرو تاثیر دارد. قابل توجه بود. علاوه بر این، BMW مخزن روغن جدیدی برای M5 CS طراحی کرده است تا حرکت این سیال بهتر از قبل شود و البته مخزن روغن کمکی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. فرآیند خنک سازی مخزن روغن نیز به صورت غیر مستقیم و با کمک هوا انجام می شود.

تقریباً در همه منابع موثق ذکر شده است که مدل BMW M5 CS بر اساس BMW M5 Competition توسعه یافته است و به نوعی نسخه ارتقا یافته آن محسوب می شود. با این حال کمک فنرهای به کار رفته در این خودرو دقیقا مشابه نمونه مسابقه ای بی ام و M8 گرن کوپه است. استفاده از این کمک فنرها منجر به کاهش هفت میلی متری ارتفاع این خودرو شد و علاوه بر آن تاب چرخ های عقب نیز به طور موثر کنترل می شود.

لاستیک های به کار رفته در این سوپراسپرت از سری P Zero Corsa و ساخت شرکت پیرلی بوده و بر روی رینگ های سریع 20 اینچی Beemer سوار شده اند. سایز لاستیک محور جلو 275/35 و سایز لاستیک محور عقب 285/35 است. پیرلی و بی ام و ادعا می کنند که استفاده از این لاستیک ها تاثیر بسزایی در بهبود هندلینگ خودرو داشته است.

نحوه ساخت خودروهای BMW شباهتی به تولید خودرو در ایران ندارد. بنابراین همزمان با افزایش قدرت موتور، به بهبود ترمزها نیز توجه شد. مسئول کنترل خودرو ترمزهای سرامیکی کربنی از زیرشاخه M BMW است که به یک کالیپر شش پیستون در جلو و یک کالیپر تک پیستون در عقب تعبیه شده است. به گفته BMW، وزن این دیسک ها 23 کیلوگرم کمتر از نسخه های به کار رفته در این خودروی مسابقه ای است.

بی ام و با استفاده از فیبر کربن به طور گسترده در ساخت قطعات بدنه موفق شده است وزن مدل BMW M5 CS را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. کاپوت، جلوپنجره، دیفیوزر عقب، قاب آینه ها و اسپویلر عقب به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده است که منجر به ایجاد یک سدان اسپرت سبک شده است.

تاسیسات و تجهیزات BMW M5 CS

مشخصات فنی این خودرو به قدری جذاب است که شاید کمتر کسی به تجهیزات رفاهی این خودرو توجه کند! با این وجود، BMW سدان خود را به آخرین فناوری ها مجهز کرده است. چراغ های جلو با گرافیک لیزری، چراغ های خوش آمدگویی و حروف M5 CS در جلو و عقب از ویژگی های متمایز مدل BMW M5 CS هستند.

بی ام و در داخل خودرو از چهار صندلی مجزا برای سرنشینان استفاده کرده است و صندلی های جلو نیز دارای هدست داخلی هستند. صندلی ها به صورت برقی تنظیم می شوند و همگی مجهز به گرمکن هستند. فرمان این خودرو با چرم آلکانترا تزئین شده و پدال های تعویض دنده نیز از فیبر کربن ساخته شده است. کنسول های ویژه ای از سری M BMW که از فیبر کربن ساخته شده اند در این خودرو به چشم می خورد.

آخرین کلمه از تست BMW M5: یک BMW برای آمریکایی ها!

نکته جالب در مورد این خودرو قیمت گذاری جغرافیایی آن است که باعث شده این خودرو در نقاط خاصی از جهان گرانتر و در مناطق خاصی ارزانتر به فروش برسد. مدل BMW M5 CS در اروپا گرانتر از ایالات متحده است و همین امر باعث می شود BMW M5 CS را خودرویی در نظر بگیریم که توجه مشتریان آمریکایی را به خود جلب می کند.

قیمت این خودرو در آمریکا 142000 دلار معادل 117000 یورو است; در حالی که این خودرو در فرانسه 199900 یورو و در آلمان 180400 یورو فروخته می شد! بخشی از این تفاوت قیمت به دلیل تفاوت نرخ مالیات خودروهای مختلف است. اما در نهایت، BMW بیشتر از خریداران اروپایی به مشتریان آمریکایی علاقه دارد و محصول جدید خود را ارزان‌تر به آمریکایی‌ها می‌فروشد تا اروپایی‌ها.

البته این رویه BMW جدید نیست. زیرا نسخه قبلی مدل BMW 5 CS یعنی BMW M5 Competition نیز در آمریکا ارزان تر به فروش می رسد. مشتریان آمریکایی برای خرید این خودروی رقابتی باید مبلغی معادل 103500 دلار بپردازند. در حالی که این مبلغ برای مشتریان آلمانی به 111255 دلار معادل 91900 یورو افزایش می یابد. بی‌ام‌و پرفروش‌ترین برند لوکس در ایالات متحده است و به نظر می‌رسد این شرکت مصمم است تا با ارائه تخفیف‌ها و قیمت‌گذاری، جایگاه برتر خود را در این کشور تثبیت کند.

بیشتر بدانید

این BMW M850i ​​xDrive Gran Coupé، پاسخ محکم باواریا به نسخه های داغ پورشه پانامرا است. و البته ما با یکی از معدود خودروهای BMW روبرو هستیم که قیمتی در حدود 100000 پوند دارد.

محصول جدید BMW عملکردهای زیادی دارد. اول از همه باید بگوییم که این خودرو بر اساس کوپه سری 8 ساخته شده و یک GT قوی دل است. استفاده از نشان M Performance بر روی خودرو به این معناست که راحتی و اشراف بالا باید با عملکرد و هندلینگ قابل توجهی همراه باشد، به طوری که هندلینگ خودرو باید در سطح بالایی باشد. مهمتر از همه، دو در و صندلی اضافی وجود دارد که به این معنی است که M850i ​​ژن های سری 7 را از نظر اشراف و راحتی به ارث برده است. به طور کلی وظایف سنگینی به این خودرو محول می شد.

شکی نیست که از نظر عملکرد با خودرویی قابل اعتماد روبرو هستیم. در زیر کاپوت موتور قدرتمند M850i ​​xDrive 8 سیلندر 4.4، ما یک خودروی قابل اعتماد را انتخاب کرده ایم. زیر کاپوت قرار می گیرد.

در سطح بالایی باشد این بزرگتر از یک لیتر است که 522 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور دارد. جفت این قلب تپنده گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک است که در مجموع باعث شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت در 3.9 ثانیه برای خودروی 2070 کیلوگرمی می شود.

این سرعت برای چنین خودرو بزرگی با سطح بسیار بالایی از چابکی و پایداری همراه است. گرن کوپه 231 میلی متر طولانی تر از مدل کوپه معمولی است و 201 میلی متر از این افزایش بین چرخ ها قرار می گیرد. اما همان تعادل و دقت مدل معمولی را می توان در این خودرو حس کرد. فرمان واقعا تیز است و در ترکیب با سیستم فرمان چرخ عقب، واکنش خودرو به دستورات راننده را افزایش می دهد. ما احساس می کنیم که با یک ماشین زیرک تر و کوچکتر مواجه شده ایم.

با انتخاب حالت ورزشی همه چیز تغییر می کند. فرمان سنگین تر، سواری به طور محسوسی محکم تر است و صدای اگزوز به داخل کابین نفوذ می کند. این موتور قدرت خود را در محدوده وسیع تری ارائه می دهد و بنابراین به راحتی می توان با این خودرو سریع رفت. اگرچه M850i ​​بیش از 5 متر طول دارد، اما شبیه یک ابرخودرو به نظر می رسد.

بهتر است این خودرو را در حالت تطبیقی ​​قرار دهید که موتور، سیستم تعلیق و گیربکس آن را با جاده هماهنگ می کند. تکان‌های بدنه به خوبی کنترل می‌شوند و خودرو در جاده حرکت می‌کند، اما این معمولاً با کمک فنرها برخورد می‌کند و چرخ‌های 21 اینچی گاهی اوقات کمی از راحتی و پایداری کابین در برابر دست اندازهاهای بزرگ کم می‌کنند.

این خودرو هنوز هم در حالت GT کامل ترین شکل خود را نشان می دهد. البته یک نکته وجود دارد و آن این است که نسخه پایه 840i که حدود 30 هزار پوند قیمت کمتری دارد، همین قابلیت ها را به رخ می کشد.

مطمئنا، M850i ​​از نظر عملکرد بسیار خوب است، اما در مورد حس لوکس بودن چطور؟ همانطور که انتظار دارید، کابین خودرو مملو از تکنولوژی مدرن و مواد لوکس است. برخی از امکانات رفاهی این خودرو شامل سیستم کنترل تهویه مطبوع 4 منطقه ای، اپل کارپلی، کروز کنترل تطبیقی، سنسورهای پارک، دوربین، صندلی های گرم کن و خنک کننده و فناوری کنترل حرکت برای کنترل سیستم اطلاعات سرگرمی است.

قسمت جلویی کابین به اندازه سری ۷ مجلل است، اما شاید سرنشینان قسمت عقب حس متفاوتی داشته باشند. اگرچه گرن کوپه به اندازه سدان پرچمدار BMW است، خط سقف خمیده آن فضای سر را کاهش داده است. اتاق زانو برای مسافران بزرگسال قابل قبول است، اما تنها دو نفر می توانند در پشت بنشینند، زیرا کنسول مرکزی به جلو و عقب کشیده می شود. از نظر فضای عقب، سری 5 جادارتر و راحت تر از سری 8 گرن کوپه است.

البته صندلی عقب انعطاف پذیر است و تا می شود، بنابراین در صورت نیاز می توانید محفظه بار بزرگ تری داشته باشید. 440 لیتر فضای پشت صندلی ها وجود دارد، اما باز شدن در صندوق عقب به جای سالن، شبیه به سالن است و ممکن است در نصب وسایل بزرگ کمی مشکل داشته باشید.

اما همچنان چنین خودروهایی که طیف وسیعی از قابلیت ها را ارائه می دهند در برخی زمینه ها ضعیف خواهند بود. اما در مقایسه با پانامرا 4S که حدود 6000 پوند ارزان‌تر و خودرویی جادارتر است، این قابلیت‌ها برجسته‌تر هستند.

M850i ​​Gran Coupe وظیفه بزرگی دارد که ویژگی های یک خودروی اسپرت را با یک GT لوکس ترکیب کند. این خودرو در هر دو زمینه عملکرد خوبی داشت اما باید هزینه آن را بپردازید. سفارش دادن چند گزینه هزینه گزافی دارد و 840i اگرچه به این سرعت نیست، اما بسیاری از کیفیت M850i ​​را با حدود 30000 پوند کمتر ارائه می دهد.

اطلاعات فنی BMW M850i ​​xDrive Gran Coupe

قیمت: 97730 پوند

موتور: 8 سیلندر 4.4 لیتری بیتوربو

گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ متحرک

قدرت/گشتاور: 522 اسب بخار/750 نیوتن متر

شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت: 3.9 ثانیه

حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: 11.4 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع

autoexpress

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا