چرا به اسب میگن حیوان نجیب

دلیل نجابت اسب چیه دوستان؟؟؟ آیا این سوال قبلا پرسیده شده است؟

خبر داغ

چندی پیش شنیدم یکی از صاحبان اسب اصالتاً از اقوام هندی و مهاجر به ایران بود که نکات و خاطرات جالبی در مورد اشراف اسب ها برایم تعریف می کرد. راستش را بخواهید تا آن لحظه دلیل اصلی آن جمله معروف «اسب حیوان نجیبی است» را نشنیده بودم. ، شاید دلیلش غیر از این باشد، اما گفت اسب با محارمش رابطه جنسی ندارد، حتی اگر نابینا باشد یا چشمانش بسته باشد!

او به عنوان نمونه به دو مورد اشاره کرد که پدرش اسبی را با بستن چشمان مادرش و گذاشتن کیسه ای از علوفه تازه و معطر روی او (به طوری که بوی اسب دیگری را حس نکند) مجبور به رابطه جنسی با مادرش کرد. لحظاتی بعد در حالی که چشم بسته بود و مشکل را حل می کرد، چنان محکم به دیوار کوبید که جان باخت. این مرد گفت که چند سال بعد پدرم دوباره اسب دیگری را مجبور کرد که به او حمله کند و این اسب هم چنین کرد. برای او یکسان بود: اسب بود که این کار را انجام داد.

خلاصه از این جهت است که اسب را حیوان نجیبی می گویند چون با مادر خود رابطه جنسی ندارد.

چندی پیش شنیدم یکی از صاحبان اسب اصالتاً از اقوام هندی و مهاجر به ایران بود که نکات و خاطرات جالبی در مورد اشراف اسب ها برایم تعریف می کرد. راستش را بخواهید تا آن لحظه دلیل اصلی آن جمله معروف «اسب حیوان نجیبی است» را نشنیده بودم. ، شاید دلیلش غیر از این باشد، اما گفت اسب با محارمش رابطه جنسی ندارد، حتی اگر نابینا باشد یا چشمانش بسته باشد!

او به عنوان نمونه به دو مورد اشاره کرد که پدرش اسبی را با بستن چشمان مادرش و گذاشتن کیسه ای از علوفه تازه و معطر روی او (به طوری که بوی اسب دیگری را حس نکند) مجبور به رابطه جنسی با مادرش کرد. این اما لحظاتی بعد وقتی چشم بندش را باز کردند و متوجه شد که مشکلش به شدت برخورد کرده و جان باخته است، این مرد گفت که چند سال بعد پدرم دوباره اسب دیگری را مجبور کرد به او حمله کند و این اسب نیز همین کار را با او کرد. : این اسب بود که اول این کار را انجام داده بود.

با توجه به قداست اسب در دوران هخامنشیان و در میان فرمانروایان ایران باستان، چرا این اخلاق اسب در بین آنها رایج نیست؟

در زمینه خود زنی یا ازدواج با محارم مطالب سایت آقای غیاث آبادی بسیار مناسب و علمی می باشد:

با توجه به برخی شواهد به نظر می رسد منظور از خویوده منحصراً «نکاح با محارم» نیست و به معنای «خوابیدن با محارم» نیز می باشد. چه به صورت ازدواج و چه به صورت گاه و بیگاه یا مکرر زندگی مشترک. بیایید به این جملات از فصل هشتم کتاب روایی پهلوی توجه کنیم و ببینیم آیا این توصیه های دینی مفهوم «ازدواج» را می رساند یا مفهوم «هم زیستی» را:

«اگر مردی با مادرش و دیگری با دخترش ازدواج کند، آن با مادر بر دختر برتر است». اگر با دختر و خواهرش خوابید، آن که با دختر بود بهتر از آن است که با خواهر بود. «اگر پدری با دختر حلال و با بدن خود رابطه جنسی داشته باشد، برتر است. ولى اگر با دختر نامحرم خود در اثر رابطه جنسى با زن ديگرى زنا كند، باز هم ثواب دارد. روزی جمشید نزد خواهرش جمک خوابید و به خاطر ثواب این زندگی مشترک، بسیاری دیوان را شکستند و مردند». اهورامزدا به زرتشت گفت مواظبت از خود بهترین و عالی ترین کار است هر که یک بار همبستر شود هزار دیو می میرند و اگر دو بار همبستر شود دو هزار دیو می میرند و سه بار سکس سه هزار دیو می میرند. بمیر، اگر چهار بار رابطه جنسی داشته باشد، زن و مرد نجات می یابند.» «پسر باید به مادرش، به پدر به دختر و به برادر به خواهر بگوید که بدنت را برای آمیزش به من بده تا اهورا را راضی کنیم. مزدا و جای خوبی در بهشت ​​پیدا کن».

عبارات فوق و به ویژه انجام مکرر خودوده توسط شخص بر مادر، خواهر و دختر خود نشان می دهد که منظور از خویود در آیین بهی زرتشتی «ازدواج با محارم» نیست، بلکه «هم زیستی و آمیزش با محارم» است.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

+ نوشته شده در شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ ساعت 23:51 توسط شهاب
 | 

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا