چرا بعد از نصب دوباره واتساپ پیامها حذف میشود

در حال حاضر واتس اپ محبوب ترین اپلیکیشن پیام رسان در بین ایرانیان است و از این رو نکات استفاده از آن می تواند کاربردهای زیادی داشته باشد. یکی از این ترفندها مربوط به نصب مجدد واتس اپ بدون پاک کردن اطلاعات است که 19 کالامگ تصمیم گرفت در این مقاله به آن بپردازد. در ادامه به سوالات و ابهامات شما در مورد آن پاسخ خواهیم داد و نحوه بازگرداندن واتساپ قدیمی و بازگرداندن اطلاعات قبلی خود را به گوشی جدید به تفصیل توضیح خواهیم داد.

بدون پاک کردن اطلاعات واتس اپ را دوباره نصب کنید

برای نصب مجدد WhatsApp بدون پاک کردن داده ها، مهم ترین چیزی که باید به خاطر بسپارید، پشتیبان گیری است. اگر یک نسخه پشتیبان از آخرین داده ها دارید، لازم نیست نگران نصب WhatsApp بدون حذف پیام ها باشید.

اگر واتس اپ را حذف کنیم و دوباره نصب کنیم، اما فراموش کنیم که یک فایل پشتیبان تهیه کنیم، این اپلیکیشن به طور خودکار آخرین نسخه پشتیبانی شده را در نظر گرفته و اطلاعات خود را مطابق این نسخه به روز می کند. ناگفته نماند که ممکن است برخی از اطلاعات جدیدتر از بین برود و اگر نسخه پشتیبانی شده ای یافت نشد، با حذف نصب و نصب واتس اپ پیام ها پاک می شوند.

اگر می خواهید پس از نصب مجدد پیام های واتس اپ را به طور کامل بازیابی کنید، باید قبل از حذف برنامه به صورت دستی از تمام اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برای ذخیره اطلاعات خود در واتس اپ این برنامه را باز کنید و وارد قسمت تنظیمات و سپس چت ها شوید. پشتیبان چت را در این قسمت پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.

در گوشی های آیفون گزینه ای برای پشتیبان گیری از فیلم ها به صورت جداگانه وجود دارد، اگر می خواهید از ویدیوهای خود نیز بک آپ بگیرید باید این قسمت را فعال کنید.

در انتها کافیست back up now و یا back up را انتخاب کرده و صبر کنید تا این فرآیند تکمیل شود.

پس از اتمام مراحل پشتیبان گیری، می توانید با خیال راحت واتس اپ را حذف کنید و با اطلاعات قبلی (که در ادامه توضیح خواهیم داد) مراحل نصب مجدد واتس اپ را روی گوشی آغاز کنید.

قیمت ویژه: 3,949,000 تومان

ظرفیت رم 32 گیگابایتی سامسونگ گلکسی A04e

قیمت ویژه: 4,149,000 تومان

گوشی سامسونگ گلکسی A04 ظرفیت 32 رم 3 گیگابایت

قیمت ویژه: 53,999,000 تومان

گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra 5G دارای ظرفیت 256 رم و 12 گیگابایت است.

قیمت ویژه: 18,799,000 تومان

سامسونگ گلکسی A73 دارای ظرفیت 256 رم و 8 گیگابایت است

قیمت ویژه: 8,699,000 تومان

سامسونگ گلکسی A23 دارای ظرفیت 128 رم و 4 گیگابایت است

قیمت ویژه: 3,599,000 تومان

گوشی سامسونگ گلکسی A03 Core با 32 رم و 2 گیگابایت ظرفیت

آیا می توانید راه حل دیگری به جز پشتیبان گیری برای نصب مجدد WhatsApp بدون پاک کردن داده ها ارائه دهید؟

برای اطلاع از قیمت گوشی به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

واتس اپ را با اطلاعات قبلی نصب کنید

اگر به همان روشی که ذکر کردیم از پیام‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید، بازیابی پیام‌های WhatsApp پس از نصب مجدد آسان است. به App Store یا Google Play Store بروید، آخرین نسخه موجود WhatsApp را جستجو کنید، آن را دانلود و نصب کنید. در مراحل نصب برنامه با مشاهده پیغام زیر کافیست گزینه restore را انتخاب کنید تا تمامی اطلاعاتی که قبل از حذف برنامه از آن بک آپ گرفته اید بازیابی شود و محتوایی را از دست ندهید. بهترین راه برای نصب مجدد واتس اپ در آیفون این روش است زیرا می توانید اطلاعات خود را خیلی سریع با آن بازیابی کنید.

واتس اپ را با استفاده از گوگل درایو مجددا نصب کنید

حافظه گوگل درایو یکی از راه هایی است که به شما کمک می کند واتس اپ را با اطلاعات قبلی نصب کنید و معمولاً زمانی استفاده می شود که قصد دارید گوشی خود را تغییر دهید و می خواهید اطلاعات شما در دستگاه جدید یا به اصطلاح Set قرار گیرد. برای پشتیبان گیری در گوگل درایو باید این گزینه را در تنظیمات واتس اپ فعال کنید و بهتر است قبل از حذف دستی از اطلاعات خود یک فایل پشتیبان تهیه کنید تا خیالتان راحت باشد.

پس از پشتیبان گیری و حذف اپلیکیشن واتس اپ، زمانی که شماره تلفن خود را در گوشی جدید خود وارد می کنید، در صورتی که اکانت گوگل خود را به دستگاه خود اضافه کرده باشید، بک آپ گوگل درایو به صورت خودکار فعال می شود و تنها کافی است بر روی گزینه “بازیابی” کلیک کنید. برای تمام اطلاعات شما به شما بازگردانده خواهد شد.

واتس اپ را مجدداً بدون پاک کردن داده ها با فایل های Google نصب کنید

اگر پشتیبان‌گیری را با استفاده از Google Drive فعال نکرده‌اید، اطلاعات در حافظه گوشی شما ذخیره می‌شود و اگر گوشی خود را تغییر دهید، باید فایل پشتیبان را به رایانه یا کارت حافظه منتقل کنید. این روند کمی پیچیده است و به همین دلیل است که آن را برای ارسال مجدد پیام های واتس اپ توصیه نمی کنیم، اما بد نیست این را هم بدانید.
• ابتدا Google Files را روی گوشی قدیمی خود نصب کنید. و فایل پشتیبان محلی را پیدا کنید. فایل در قسمت WhatsApp Database قرار دارد که از طریق Internal Storage > WhatsApp > Databases می توانید به آن دسترسی داشته باشید، آخرین مورد را کپی کرده و به کامپیوتر منتقل می کنید.
• حالا در گوشی جدید یک پوشه به نام واتس اپ ایجاد کنید و در آنجا یک پوشه به نام Databases ایجاد کنید و فایل پشتیبان را در آنجا کپی کنید.
• سپس با شماره قبلی خود واتس اپ را روی گوشی جدید نصب کنید.

اگر واتس اپ را حذف کنیم، گروه ها حذف می شوند؟

اگر واتس اپ را حذف کنید، به طور خودکار از همه گروه ها خارج می شوید و احساس می کنید که رفته اید. اگر در یک گروه مدیر باشید، تمام دسترسی شما قطع می شود و یک فرد تصادفی مدیر گروه خواهد بود. پس از نصب مجدد واتس اپ در گوشی خود، می توانید از طریق لینک دعوت یا ادمین ها گروه ها را اضافه کنید.

امیدواریم اطلاعاتی که در این مقاله در مورد نصب مجدد واتس اپ با شماره قبلی ارائه کرده ایم برای شما مفید باشد و بتوانید بدون مشکل این کار را انجام دهید. نظرات و پیشنهادات خود را در مورد نحوه نصب مجدد واتس اپ با ما و دوستان خود در 19 کالا به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا با حذف واتس اپ پیام ها پاک می شوند؟ یعنی اگه واتس اپ رو پاک کنیم و دوباره نصب کنیم پیام ها پاک میشه؟

✔️ به طور معمول، با حذف واتس اپ و نصب مجدد آن، ممکن است برخی یا تمام اطلاعات شما از بین برود، اما راه حلی نیز وجود دارد که با استفاده از آن می توانید واتس اپ را بدون حذف داده ها مجددا نصب کنید و در مقاله کامل ما توضیح دادیم.

چگونه پس از نصب مجدد واتس اپ پیام ها را دوباره ارسال کنیم؟

✔️برای اینکه بتوانیم بعد از نصب مجدد واتس اپ پیام ارسال کنیم، باید در لحظه آخر از تمام پیام ها یک نسخه پشتیبان تهیه کنیم که در مقاله به تفصیل توضیح داده ایم.

اگر واتس اپ را حذف کنیم و دوباره نصب کنیم، گروه ها حذف می شوند؟

✔️ خیر، با حذف نصب و نصب مجدد واتس اپ، گروه ها حذف نمی شوند، اما ممکن است برخی از اطلاعات و سابقه پیام شما از بین برود. برای جلوگیری از این اتفاق، مراحل ذکر شده در مقاله را دنبال کنید.

نصب واتس اپ جدید بدون پاک کردن اطلاعات از چه راه هایی امکان پذیر است؟

✔️ برای اینکه بعد از حذف و نصب واتس اپ پیام ها را برگردانید و همچنین اطلاعاتی را از دست ندهید، بهترین راه حل این است که قبل از حذف برنامه از تمامی اطلاعات بک آپ بگیرید که در مقاله توضیح داده ایم.

اگر به دنبال نصب مجدد واتس اپ با شماره قبلی هستید، حتماً از شما پرسیده اید که چگونه بدون حذف پیام این کار را انجام دهید. امکان نصب واتس اپ با داده های قبلی وجود دارد و در صورت حذف برنامه، نگران پاک شدن اطلاعات خود نباشید.

گاهی اوقات به دلایل مختلف ممکن است لازم باشد WhatsApp را از گوشی خود حذف کنید. شاید گوشی شما مشکل دارد و شاید گوشی جدیدی خریده اید و به دنبال نصب مجدد واتساپ با شماره قبلی بدون پاک کردن اطلاعات هستید. خبر خوب این است که انجام این کار امکان پذیر است و می توانید واتس اپ را با حفظ اطلاعات قبلی خود دوباره نصب کنید. با Plaza در مورد نحوه نصب مجدد WhatsApp بدون حذف پیام ها همراه باشید.

فهرست مطالب

نحوه نصب مجدد واتساپ با شماره قبلی

در سیستم عامل های اندروید و iOS، شما می توانید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. اما روش نصب واتس اپ با اطلاعات قبلی در این دو سیستم عامل کمی متفاوت است. نحوه انجام این کار را در اندروید و iOS به طور جداگانه یاد خواهیم گرفت.

واتس اپ را مجدداً بدون پاک کردن اطلاعات نصب کنید. چگونه واتس اپ را با شماره قدیمی خود نصب کنیم؟

پیش نیاز نصب مجدد واتس اپ با شماره قبلی و بدون حذف چت این است که بک آپ واتساپ در آیکلود قبلا برای شما فعال شده باشد. برای بازیابی نسخه پشتیبان از iCloud، باید با Apple ID خود وارد iCloud شوید. بنابراین، قبل از حذف واتس اپ از آیفون، ابتدا به Settings > Chats > Chat Backup رفته و مطمئن شوید که یک نسخه پشتیبان از اطلاعات شما در iCloud موجود است.

اگر نسخه پشتیبان دارید، پنجره زیر با تاریخ و اندازه آخرین نسخه پشتیبان ظاهر می شود. یک بار روی گزینه Backup Now ضربه بزنید تا از جدیدترین چت ها نیز نسخه پشتیبان تهیه کنید.

پس از اتمام پشتیبان گیری اطلاعات، واتس اپ را از گوشی خود حذف کرده یا آن را در گوشی جدید خود نصب کنید. مراحل نصب را دنبال کنید و شماره تلفن خود را به واتس اپ بدهید. پس از تایید شماره تلفن، برنامه به طور خودکار نسخه پشتیبان شما را شناسایی می کند و پنجره زیر را برای بازیابی اطلاعات و نصب واتساپ حذف شده با شماره قبلی به شما نشان می دهد.

برای بازیابی WhatsApp با اطلاعات قبلی، روی Restore Chat History کلیک کنید. سپس گوشی شروع به دانلود فایل پشتیبان شما می کند. پس از اتمام دانلود، درست در زیر این گزینه از تعداد چت ها و پیام های بازیابی شده مطلع می شوید. سپس روی Next در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و مراحل ثبت نام را تکمیل کنید. پس از تکمیل ثبت نام، صفحه اول واتس اپ با تمام چت های قبلی در دسترس شما خواهد بود.

همچنین بخوانید :

WhatsApp را بدون حذف پیام در اندروید نصب کنید

امکان نصب مجدد واتس اپ در گوشی جدید بدون پاک کردن اطلاعات اندروید از طریق گوگل درایو وجود دارد. با این تفاوت که اگر اکانت گوگل خود را به گوشی متصل نکرده باشید و بک آپ گیری از گوگل درایو را فعال نکرده باشید، همچنان امکان انتقال چت ها از حافظه گوشی به حافظه گوشی جدید را دارید. اما برای نصب واتساپ قدیمی من با شماره قدیمی روی همان گوشی قدیمی، نیازی به انتقال داده ندارید. WhatsApp به طور خودکار از چت های شما تا 7 روز در حافظه تلفن پشتیبان گیری می کند.

1. نصب مجدد واتساپ از گوگل درایو

برای اینکه بتوانید اطلاعات خود را از Google Drive به تلفن جدید منتقل کنید، باید از قبل پشتیبان چت های WhatsApp را در Google Drive فعال کرده باشید. همچنین قبل از حذف واتس اپ، به Settings > Chats > Chat Backup رفته و برای ذخیره آخرین چت های خود، BACKUP را کلیک کنید.

وقتی از به روز بودن نسخه پشتیبان راضی شدید، واتس اپ را حذف کنید. پس از نصب مجدد واتس اپ با شماره واتساپ جدید قدیمی، شماره تلفن خود را وارد کنید. تلفن به طور خودکار نسخه پشتیبان Google Drive را تشخیص می دهد. البته در گوشی جدید حتما قبل از نصب واتس اپ اکانت گوگل خود را به گوشی اضافه کنید. به سادگی روی RESTORE کلیک کنید تا نسخه پشتیبان خود را بازیابی کنید.

پس از بازیابی پیام ها، با وارد کردن نام و عکس نمایه خود، مراحل ثبت نام را ادامه دهید. پس از تکمیل این فرآیند، صفحه اول واتس اپ با چت های قبلی در دسترس خواهد بود.

2. چگونگی نصب مجدد واتساپ در گوشی جدید و بازیابی پیام ها بدون گوگل درایو

اما اگر پشتیبان‌گیری Google Drive را فعال نمی‌کنید و واتس‌اپ از چت‌ها در حافظه تلفن پشتیبان می‌گیرد، باید از یک برنامه مدیریت فایل مانند Google Files استفاده کنید. باید فایل پشتیبان را در حافظه گوشی پیدا کرده و به کامپیوتر یا کارت حافظه انتقال دهید و سپس به گوشی جدید منتقل کنید. البته برای نصب مجدد واتس اپ با شماره بازار قدیمی روی گوشی قدیمی نیازی نیست زیرا واتس اپ به صورت خودکار نسخه پشتیبان شما را مانند بالا تشخیص می دهد، البته به شرطی که حافظه را فرمت نکرده باشید.

همچنین بخوانید :

پس از نصب Google Files بر روی گوشی قدیمی، به حافظه داخلی گوشی رفته و فایل پشتیبان محلی WhatsApp را پیدا کنید. این فایل در sdcard > WhatsApp > Databases قابل دسترسی است. اگر گوشی شما کارت حافظه ندارد یا فایلی را در این مسیر پیدا نمی کنید، نسخه پشتیبان در حافظه داخلی گوشی در مسیر Androidmediacom.whatsappWhatsAppDatabases ذخیره می شود. البته بسته به مدل گوشی، نام حافظه گوشی ممکن است به جای حافظه داخلی، ذخیره اصلی باشد.

در این پوشه می توانید تمام فایل های پشتیبان را تا 7 روز گذشته مشاهده کنید. آخرین و جدیدترین نسخه پشتیبان یعنی msgstore.db.crypt14 را کپی کرده و به رایانه یا کارت حافظه خود منتقل کنید. اکنون در گوشی جدید با یک برنامه مدیریت فایل مسیر زیر را با حروف بزرگ و کوچک ایجاد کنید:

Androidmediacom.whatsappWhatsAppDatabases

فایل msgstore.db.crypt14 را که از تلفن قدیمی کپی کرده اید در کارت حافظه یا رایانه در همان پوشه Databases قرار دهید. سپس واتس اپ را روی گوشی جدید نصب کنید و شماره قدیمی خود را وارد کنید. واتس اپ فایل پشتیبان را شناسایی می کند و با انتخاب گزینه RESTORE می توانید فایل را بازیابی کنید.

این روش نصب مجدد WhatsApp با شماره قبلی بدون پاک کردن داده ها توصیه نمی شود، زیرا باعث ایجاد مشکلات زیادی می شود. به همین دلیل، بهتر است از چت های خود در گوگل درایو نسخه پشتیبان تهیه کنید تا فرآیند انتقال واتس اپ به گوشی جدید بدون پاک شدن اطلاعات به آسان ترین شکل ممکن انجام شود.

واتس اپ را با شماره جدید بدون حذف پیام ها مجددا نصب کنید

روش های فوق همه برای نصب مجدد واتس اپ با شماره قبلی در واتس اپ جدید است. اگر شماره خود را تغییر نداده اید، می توانید اطلاعات خود را با این روش ها به گوشی جدید یا همان گوشی قدیمی بازیابی کنید. اما اگر شماره خود را تغییر دهید روش های فوق قابل اجرا نیستند زیرا هر فایل پشتیبان چه اندروید و چه iOS شماره تلفن خود را دارد و برای شماره دیگری قابل بازیابی نیست.

اما همچنان می توانید چت های خود را حفظ کرده و شماره را تغییر دهید. برای نصب واتس اپ بدون حذف پیام با شماره جدید، باید شماره تلفن خود را در خود برنامه تغییر دهید. قبل از انجام این کار باید به نکات زیر توجه کنید:

پس از تغییر شماره، عکس نمایه، تنظیمات و گروه های شما به شماره جدید منتقل می شود.

دیگر نمی توانید با شماره تلفن قدیمی خود به حساب WhatsApp خود دسترسی پیدا کنید.

حساب ایجاد شده با شماره تلفن قدیمی شما حذف خواهد شد.

اگر می خواهید واتس اپ را حذف کنید و سپس آن را با شماره جدید نصب کنید، اما قصد ندارید واتس اپ را روی گوشی جدید نصب کنید، باید قبل از حذف واتس اپ مراحل زیر را دنبال کنید.

WhatsApp را باز کنید و به تنظیمات بروید. در iOS فقط تب تنظیمات را انتخاب کنید و در اندروید از منوی سه نقطه به تنظیمات دسترسی پیدا کنید.

سپس Account را انتخاب کنید.

حالا گزینه Change Number را لمس کرده و در صفحه بعد روی Next کلیک کنید. در پنجره بعدی در کادر اول شماره تلفن قدیمی خود را وارد کرده و در کادر دوم شماره تلفن جدید خود را وارد کنید. سپس روی Next کلیک کنید.

اگر گزینه Notify contacts را فعال کنید، می توانید مشخص کنید که کدام مخاطبین واتساپ باید به شما اطلاع دهند که شماره را تغییر داده اید. با گزینه Custom می توانید به صورت دستی مخاطبین مورد نظر را مشخص کنید. وقتی تنظیمات این قسمت را انجام دادید، گزینه را علامت بزنید. در آیفون باید Done را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید :

اکنون واتس اپ برای تایید شماره به شماره جدید پیامک ارسال می کند تا بتوانید آن را ذخیره کنید. سپس شماره واتساپ شما تغییر می کند و شماره قبلی از این حساب حذف می شود. اکنون به راحتی می توانید واتس اپ را با شماره جدید نصب کنید.

اما اگر می‌خواهید واتس‌اپ را با شماره جدید روی گوشی جدید نصب کنید، پس از تکمیل فرآیند تغییر شماره در گوشی قدیمی، باید به قسمت پشتیبان‌گیری بروید و قبل از نصب، یک نسخه پشتیبان از چت‌ها در گوگل درایو یا iCloud بگیرید. در گوشی جدید . پس از اتمام مراحل پشتیبان گیری، می توانید واتس اپ را با شماره جدید روی گوشی جدید نصب کرده و چت ها را بازیابی کنید.

سوالات متداول

1.اگه واتساپ رو پاک کنیم و دوباره نصب کنیم پیام ها پاک میشه؟

اگر از چت های خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید، می توانید دوباره پیام ها را بازیابی کنید.

2. چگونه واتس اپ را نصب کنیم اما پیام ها پاک نمی شوند؟

اگر یک نسخه پشتیبان ابری از چت های خود دارید، چت های شما حتی پس از حذف نصب برنامه در دسترس خواهند بود. در غیر این صورت خود واتس اپ تا 7 روز قبل چت ها را در حافظه داخلی گوشی ذخیره می کند. برای نصب واتس اپ در گوشی جدید، باید پشتیبان گیری ابری را فعال کرده باشید.

آخرین کلمه

امکان نصب مجدد واتساپ با شماره قبلی بدون حذف پیام ها با استفاده از روش های بالا وجود دارد. اگر نمی خواهید شماره تلفن خود را تغییر دهید، این روند بسیار ساده است. اما برای انتقال حساب واتساپ به شماره یا تلفن جدید، کار کمی پیچیده تر می شود. در این مقاله نحوه انجام این کار را در تمامی سناریوها توضیح داده ایم و امیدواریم با این روش ها در نهایت بتوانید گربه ها را پس بگیرید.

گاهی اوقات کاربران ممکن است به طور تصادفی و ناخواسته پیام های واتس اپ را حذف کنند. در چنین شرایطی، ممکن است به نظر برسد که هیچ کاری نمی توانید انجام دهید. اما هنوز امیدی برای بازیابی پیام های WhatsApp وجود دارد. در مقاله زیر به روش های مختلف بازگردانی پیام های پاک شده در واتس اپ در دستگاه های اندروید و iOS می پردازیم.

بازیابی پیام های حذف شده WhatsApp

قبل از شروع، لازم به ذکر است که برای بازگردانی پیام های واتس اپ، باید گزینه Chat Backup را در منوی تنظیمات برنامه فعال کرده باشید. اگر هنوز این گزینه را فعال نکرده اید، می توانید به قسمت Settings رفته و سپس گزینه Chat backup را در قسمت Chat فعال کنید. در مرحله بعد، باید دوره زمانی مورد نظر را برای پشتیبان گیری انتخاب کنید. پیشنهاد می شود یکی از گزینه های روزانه یا هفتگی را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که کاربران نمی توانند از تمام نسخه های پشتیبان برای بازیابی پیام های WhatsApp استفاده کنند. برعکس، در سیستم عامل اندروید، تنها دو فایل پشتیبان آخر را می توان برای بازیابی پیام های WhatsApp استفاده کرد. برای محصولات اپل مانند iPhone و iPad، این مشکل به آخرین نسخه پشتیبان محدود می شود. بنابراین، بهتر است در تعیین بازه زمانی ایجاد یک نسخه پشتیبان دقت کنید.

1. پیام های آرشیو شده در واتس اپ را بازیابی کنید

گاهی اوقات کاربران ممکن است مکالمات خود را بایگانی کنند و به اشتباه فکر کنند که آنها حذف شده اند. در چنین شرایطی نیازی به انجام کار خاصی نیست و برای بازیابی پیام های واتس اپ کافیست به قسمت چت های آرشیو شده مراجعه کنید.

برای ورود به قسمت ذکر شده کافیست روی عبارت Archived در بالای لیست چت کلیک کنید. اگر چنین گزینه ای را نمی بینید، یک بار انگشت خود را به پایین بکشید. برای بازیابی پیام های آرشیو شده در واتس اپ، کافی است مکالمه مورد نظر را روی حالت انتخاب شده تنظیم کنید و سپس روی نماد فلش در گوشه بالای صفحه کلیک کنید.

2. پیام های حذف شده را در واتس اپ اندروید بازیابی کنید

ساده ترین راه برای بازیابی پیام های واتس اپ حذف نصب برنامه و نصب مجدد آن است. به این ترتیب می توانید پیام های ذخیره شده در آخرین نسخه پشتیبان خود را اعمال کنید. برای این کار می توانید مسیر ذکر شده در زیر را طی کنید.

ابتدا برنامه واتس اپ را به طور کامل از روی دستگاه حذف کنید و سعی کنید دوباره آن را از طریق گوگل پلی یا فایل APK نصب کنید. با این حال، توصیه می شود برای اطمینان از به روز رسانی نسخه دریافتی، از Google Play یا بازارهای معتبر استفاده کنید.

پس از اتمام مراحل نصب برنامه، شماره موبایل خود را در کادر شماره تلفن وارد کنید تا یک پیامک حاوی کد تایید برای احراز هویت برای شما ارسال شود. سپس بر روی گزینه Next کلیک کنید.

در صفحه بعد باید کد دریافتی از طریق پیامک را در اپلیکیشن وارد کنید. اگر احراز هویت دو مرحله ای را فعال کرده اید، باید اطلاعات مربوطه را نیز وارد کنید.

پس از تأیید شماره تلفن همراه، پیامی نمایش داده می شود که نشان می دهد نسخه پشتیبان در حافظه Google Drive شناسایی شده است. توجه داشته باشید که مشاهده این قسمت برای بازیابی پیام های واتس اپ ضروری است و اگر چنین صفحه ای را مشاهده نکردید، بهتر است تنظیمات گوگل درایو خود را مرور کنید.

اگر نسخه پشتیبان شناسایی شد، می‌توانید پیام‌های WhatsApp را با ضربه زدن روی دکمه Restore در پایین صفحه بازیابی کنید.

مراقب باشید، اگر در این مرحله بر روی گزینه Skip کلیک کنید، نمی توانید پیام های واتس اپ را بازیابی کنید و باید دوباره مراحل حذف و نصب مجدد اپلیکیشن را شروع کنید.

حال باید مدتی صبر کنید تا بک آپ گوگل درایو روی حافظه داخلی دستگاه بارگذاری شود.

پس از تکمیل فرآیند دانلود نسخه پشتیبان، فرآیند بازیابی پیام های حذف شده در واتس اپ آغاز می شود.

توجه داشته باشید که زمان لازم برای تکمیل این قسمت بسته به حجم نسخه پشتیبان و سرعت اتصال به اینترنت متفاوت است و ممکن است زمان زیادی به طول بیانجامد.

در نهایت، ممکن است لازم باشد اطلاعات کاربر و احراز هویت دو مرحله ای را دوباره وارد کنید. پس از آن می توانید وارد حساب کاربری واتس اپ خود شوید و به مکالمات و پیام ها دسترسی داشته باشید.

3. پیام های WhatsApp را با پشتیبان گیری محلی بازیابی کنید

به‌طور پیش‌فرض، واتس‌اپ به کاربران توصیه می‌کند که نسخه‌های پشتیبان داده‌های این برنامه را روی پلتفرم‌های ذخیره‌سازی ابری مانند Google Drive و iCloud نگه دارند تا امنیت بیشتری داشته باشند. اما به دلیل حجم نسبتاً زیاد فایل های پشتیبان و سرعت نامطلوب اینترنت در کشورمان، برخی از کاربران ترجیح می دهند نسخه های پشتیبان را در حافظه داخلی تلفن همراه یا تبلت خود ذخیره کنند. خوشبختانه امکان بازیابی پیام‌های واتس‌اپ از طریق پشتیبان‌گیری محلی نیز وجود دارد که مراحل آن در زیر ذکر شده است.

برای شروع بازیابی پیام‌های WhatsApp با استفاده از پشتیبان‌گیری محلی، یک برنامه مدیریت فایل (مدیر فایل) مانند Google Files را در دستگاه خود وارد کنید.

در فایل منیجر به حافظه داخلی دستگاه بروید، سپس پوشه WhatsApp را باز کنید. گاهی اوقات ممکن است محل این پوشه متفاوت باشد. اما معمولاً در صفحه اصلی حافظه داخلی است.

پس از ورود به پوشه مشخص شده، به پوشه Databases بروید. در این قسمت باید فایلی مشابه تصویر زیر مشاهده کنید.

حال باید بعد از کلمه msgstore در نام فایل کلمه _Backup را وارد کنید. به عنوان مثال، نام فایل مثال در تصویر بالا به msgstore_BACKUP.db.crypt14 تغییر می کند.

پس از انجام مراحل ذکر شده، برنامه واتس اپ را به طور کامل از تلفن همراه یا تبلت خود حذف کنید. با نصب مجدد برنامه و ورود به آن، نسخه پشتیبان قرار داده شده بر روی حافظه داخلی دستگاه به صورت خودکار شناسایی می شود.

توجه داشته باشید که پشتیبان گیری در فضای ابری Google Drive بر حافظه داخلی دستگاه ارجحیت دارد. به همین دلیل، باید مطمئن شوید که هیچ فایل رسانه ای واتس اپ در حساب Google Drive شما وجود ندارد تا بتوانید پیام های واتس اپ را از این طریق بازیابی کنید.

4. پیام های WhatsApp را از نسخه های پشتیبان قدیمی بازیابی کنید

بازیابی پیام های پاک شده قدیمی در واتس اپ کمی پیچیده تر است. اما خوشبختانه، این را می توان در دستگاه های اندرویدی انجام داد. زیرا همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم، گوشی ها و تبلت های اندرویدی قادر به نگهداری دو نسخه پشتیبان آخر هستند. برای بازیابی پیام های WhatsApp از یک فایل پشتیبان قدیمی، می توانید مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید.

برای بازگردانی پیام های قدیمی واتس اپ، ابتدا به اپلیکیشن مدیریت فایل گوشی یا تبلت اندرویدی خود دسترسی پیدا کرده و سپس به پوشه واتس اپ در مسیر اصلی حافظه داخلی بروید.

در پوشه مذکور، پوشه Databases را انتخاب کنید. اکنون در این مکان باید فایلی به نام msgstore.db.crytp12 را مشاهده کنید. این فایل آخرین نسخه پشتیبان از پیام ها و داده های WhatsApp است.

اگر نسخه پشتیبان قدیمی‌تری در حافظه دستگاه دارید، می‌توانید آن را در همان مسیر با نام طولانی‌تری که شامل تاریخ ایجاد آن می‌شود، داشته باشید.

برای استفاده از یک فایل قدیمی، ابتدا نام فایل msgstore.db.crytp12 را به msgstore-latest.db.crytp12 تغییر دهید.

سپس دومین فایل طولانی تر را به msgstore.db.crytp12 تغییر نام دهید.

اکنون به حساب کاربری گوگل درایو خود بروید و همانند تصویر زیر در قسمت Backup ها بک آپ های WhatsApp را حذف کنید. همانطور که در بخش های قبلی ذکر شد، WhatsApp فایل های پشتیبان ابری را به نسخه های محلی ترجیح می دهد. بنابراین مواردی که در گوگل درایو قرار می گیرند باید حذف شوند تا بتواند نسخه پشتیبان حافظه داخلی را شناسایی کند.

در نهایت، برای بازیابی پیام های WhatsApp از نسخه پشتیبان قدیمی، برنامه آن را از تلفن همراه یا تبلت خود حذف کنید.

سپس از طریق گوگل پلی یا فایل APK اپلیکیشن را مجددا نصب کنید و شماره موبایل خود را وارد کنید تا کد احراز هویت برای شما ارسال شود.

برای ادامه کار و بازیابی پیام های پاک شده در واتس اپ می توانید مراحل ذکر شده در قسمت اول را دنبال کنید.

5. پیام های حذف شده WhatsApp را در آیفون بازیابی کنید

در قسمت های قبل روش های متداول بازگردانی پیام های واتس اپ در دستگاه های اندرویدی را توضیح دادیم و اشاره کردیم که این اپلیکیشن تنها از یک فایل پشتیبان بر روی محصولات اپل استفاده می کند. بنابراین بازیابی پیام های قدیمی واتس اپ در آیفون و آیپد امکان پذیر نخواهد بود. با این حال، می‌توانید پیام‌های حذف شده واتس‌اپ را از طریق پشتیبان‌گیری که در iCloud قرار داده شده است، به روش زیر بازیابی کنید.

قبل از شروع به کار، به بخش تنظیمات برنامه WhatsApp در iPhone یا iPad بروید و سپس از منوی Chat گزینه Chat Backup را انتخاب کنید.

اگر گزینه پشتیبان‌گیری خودکار فعال است، می‌توانید از پشتیبان‌گیری iCloud برای بازیابی پیام‌های WhatsApp استفاده کنید. در غیر این صورت امکان بازگردانی پیام های حذف شده در واتس اپ وجود نخواهد داشت.

پس از اطمینان از موجود بودن نسخه پشتیبان در فضای ذخیره‌سازی ابری iCloud، می‌توانید برنامه را از دستگاه خود حذف کرده و از طریق اپ استور مجدداً نصب کنید.

برای دریافت کد احراز هویت در اولین اتصال، شماره موبایل خود را وارد کنید. کد دریافت شده توسط پیامک را در برنامه وارد کرده و روی Next کلیک کنید.

حال در صفحه Restore from iCloud بر روی گزینه Restore Chat History کلیک کنید. توجه داشته باشید که باید از همان Apple ID در دستگاه و حساب iCloud پشتیبان استفاده کنید.

پس از انتخاب گزینه مذکور، در صورت شناسایی نسخه پشتیبان در آیکلاد، عبارت مورد نظر به Restore تغییر کرده و فرآیند بازگردانی پیام های واتس اپ آغاز می شود.

مدت زمان لازم برای تکمیل این فرآیند به حجم فایل پشتیبان و سرعت اتصال به اینترنت شما بستگی دارد.

6. بازیابی پیام های واتساپ با پشتیبان گیری عمومی آیفون

روش دیگری که می توان برای بازیابی پیام های پاک شده در واتس اپ در آیفون و آیپد استفاده کرد، استفاده از نسخه پشتیبان کامل دستگاه است که در ابر iCloud ذخیره می شود. البته لازم به ذکر است که با استفاده از این روش، تمامی تنظیمات آیفون یا آیپد شما و همچنین داده های ذخیره شده در دستگاه به زمان ایجاد نسخه پشتیبان باز می گردد. بنابراین به عنوان اولین و بهترین گزینه برای بازیابی پیام های واتساپ محسوب نمی شود.

برای بازیابی پیام‌های واتس‌اپ با پشتیبان‌گیری عمومی در آیفون یا آی‌پد، ابتدا به بخش تنظیمات دستگاه (برنامه با نماد چرخ‌دنده) بروید و سپس به منوی عمومی بروید.

در صفحه عمومی، به بخش Reset بروید، سپس گزینه Erase all content and settings را انتخاب کنید.

با کلیک بر روی گزینه ذکر شده تمامی داده ها و تنظیمات دستگاه شما پاک می شود. بنابراین بهتر است از قبل از اطلاعات ضروری خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

در نهایت برای تایید فرآیند پاک کردن داده ها، روی Erase Now ضربه بزنید و سپس رمز دستگاه را وارد کنید.

در مرحله بعد بر روی گزینه Restore from iCloud Backup کلیک کنید تا بتوانید اطلاعات و داده های خود را از نسخه پشتیبان به iCloud بازیابی کنید.

در صفحه بعد Apps & Data را انتخاب کنید، سپس اطلاعات کاربری مربوط به حساب iCloud خود را وارد کنید.

توجه داشته باشید که اکانت iCloud وارد شده باید با حسابی که بک آپ واتس اپ در آن قرار داده شده است مطابقت داشته باشد.

اکنون گزینه Choose backup را انتخاب کرده و فایل رسانه مربوط به WhatsApp را انتخاب کنید تا فرآیند بازیابی پیام های واتس اپ آغاز شود.

همانطور که مشخص است، برای بهره مندی از این روش، یک نسخه پشتیبان از اطلاعات دستگاه شامل اطلاعات واتس اپ باید در گذشته به صورت دستی یا خودکار در iCloud ایجاد شده باشد. در غیر این صورت، بازنشانی آیفون و آی‌پد تنها باعث از بین رفتن اطلاعات فعلی می‌شود و برای بازیابی پیام‌های واتس‌اپ مفید نیست.

7. پیام های WhatsApp را با iTunes بازیابی کنید

یکی دیگر از روش‌های موجود برای بازیابی پیام‌های حذف شده WhatsApp در محصولات اپل، کمک گرفتن از iTunes است. این روش همانند روش قبلی بر اساس نسخه پشتیبان تهیه شده در گذشته است، اما به فایل پشتیبان قرار داده شده در iCloud محدود نمی شود و می توان از سایر نسخه های پشتیبان نیز استفاده کرد. قبل از شروع، توجه داشته باشید که همانطور که در بالا ذکر شد، امکان انتخاب اطلاعات مورد نظر برای بازیابی وجود ندارد و تمام داده ها و تنظیمات دستگاه ریست می شوند. همچنین، نسخه پشتیبان باید قبل از حذف پیام های WhatsApp آماده شود. در غیر این صورت امکان بازگرداندن آنها وجود ندارد.

برای شروع، ابتدا نرم افزار iTunes نصب شده بر روی رایانه خود را به آخرین نسخه به روز کنید. همچنین مطمئن شوید که سیستم عامل iOS به روز است.

اکنون برنامه iTunes را در کامپیوتر وارد کنید و سپس آیفون یا آیپد خود را از طریق کابل به آن متصل کنید.

به تب Summary در نرم افزار iTunes بروید و روی نام دستگاه متصل به کامپیوتر کلیک کنید.

اکنون بر روی دکمه Restore Backup در قسمت Backup and Restore Manually کلیک کنید.

اکنون بر روی دکمه Restore Backup در قسمت Backup and Restore Manually کلیک کنید.

به محل فایل پشتیبان ایجاد شده قبلی بروید و آن را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه Restore کلیک کنید.

احتمالاً از شما خواسته می شود که رمز عبور دستگاه را وارد کنید، پس از تایپ آن باید دوباره دکمه Restore را فشار دهید تا فرآیند بازگردانی پیام های WhatsApp شروع شود.

سوالات متداول

آیا امکان بازگردانی پیام های پاک شده قدیمی در واتساپ وجود دارد؟

آره؛ بستگی به این دارد که مدت زمان پشتیبان گیری پیام های واتس اپ خود را چند بار تنظیم کرده باشید. همچنین دو نسخه پشتیبان در دستگاه های اندرویدی ذخیره می شود که یکی از آنها قدیمی تر است.

آیا بازگردانی پیام های پاک شده در واتساپ بدون نسخه پشتیبان ممکن است؟

خیر؛ بازیابی پیام های WhatsApp تنها در صورتی امکان پذیر است که پشتیبان گیری خودکار در این برنامه فعال باشد و حداقل یک فایل پشتیبان در گذشته ایجاد شده باشد.

آیا بازگرداندن داده‌ها با استفاده از سایت های ریکاوری پیام های واتساپ امکان‌پذیر است؟

خیر؛ در تمام روش‌های بازگردانی پیام‌های حذف شده در واتس‌اپ، به یک نسخه پشتیبان در فضای ابری (مانند Google Drive یا iCloud) یا حافظه داخلی دستگاه نیاز دارید و هیچ سایتی خدمات مفیدی برای این کار ارائه نمی‌دهد.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ماني

مقاله‌ی خوبی بود! من همیشه این مشکل رو داشتم و بعد از خوندن مقاله‌تون کاملا متوجه شدم چرا پیام‌ها حذف میشن. دست مریزاد!

يونس

مقاله جالبی بود، من خودم چند بار دوباره واتساپ نصب کردم و نمیدونستم چرا پیامها حذف میشن! خیلی خوب توضیح داده بود.

دکمه بازگشت به بالا