چرا بعد از تیغ زدن خارش داریم

پیشگیری از خارش بعد از اصلاح: معمولا پوست بعد از اصلاح با تیغ تحریک شده و دچار خارش، سوزش، التهاب، قرمزی و حتی جوش می شود.

احتمالا شما هم با چنین مشکلاتی مواجه شده اید که بسیار ناخوشایند هستند. اما علت خارش بعد از اصلاح چیست؟ با خارش بعد از اصلاح چه کنیم؟

راه های بسیار ساده و موثری برای پیشگیری و درمان خارش بعد از اصلاح با تیغ وجود دارد که با رعایت آنها می توانید از التهاب جلوگیری کنید.

در این مقاله قصد داریم درمان های خانگی خارش بعد از اصلاح را به شما آموزش دهیم. با ما بمان.

فهرست

جلوگیری از خارش بعد از اصلاح

از یک تیغ نو و تیز استفاده کنید.

سعی کنید تا جایی که امکان دارد تیغ را عوض کنید. حدود 5 بار استفاده از تیغ کافی است. زیرا بعد از آن تیغ ​​کند می شود و دیگر موها را به خوبی کوتاه نمی کند.

در این زمان فشار بیشتری به پوست وارد می کنید و احساس می کنید موها به جای کنده شدن از روی پوست خود کشیده می شوند که این امر باعث آسیب زیادی به پوست می شود و باعث خارش و سوزش پوست می شود.بعد از اصلاح.

قبل از اصلاح پوست خود را مرطوب کنید.

شاید عادت داشته باشید وقتی پوستتان خشک است با تیغ اصلاح کنید. این عادت بسیار بد است زیرا باعث سوزش، خارش، التهاب و آکنه روی پوست می شود. به همین دلیل، قبل از اصلاح با ژیلت، پوست خود را مرطوب کرده و بشویید.

بهتر است موهای زائد بدن یا صورت را در انتهای حمام، قبل از دوش گرفتن از بین ببرید. در این صورت بدن شما گرم می شود و پوست و موهای شما نرم تر می شود و راحت تر اصلاح می شود، بنابراین احتمال سوزش و خارش بعد از اصلاح به حداقل می رسد.

قبل از اصلاح از صابون یا کرم استفاده کنید.

اگر قبل از اصلاح از صابون، شامپو یا کرم موبر استفاده نکنید، پوست شما تحریک می شود. صابون و کرم موبر قبل از اصلاح به کوتاه شدن راحت تر و بدون درد مو کمک می کند و همچنین از پوست در برابر خارش و سوزش پس از اصلاح محافظت می کند.

چند روز به پوست خود استراحت دهید.

برخی از افراد عادت دارند هر روز هنگام دستشویی موهای خود را با تیغ کوتاه کنند تا پوستشان همیشه براق و تمیز به نظر برسد. این عمل کاملا اشتباه است. استفاده مکرر و زیاد از تیغ آسیب زیادی به پوست وارد می کند. ممکن است پس از اصلاح احساس سوزش و خارش کنید و ممکن است پوست خود را در اثر خراشیدن زخمی کنید.

پس از اصلاح موهای خود با تیغ، حداقل 2 تا 3 روز به پوست خود استراحت دهید. بگذارید تیغ چند روز بماند و به پوست خود فرصت دهید تا ترمیم و التیام یابد.

درمان های خانگی برای جلوگیری از خارش بعد از اصلاح

روغن های طبیعی برای کاهش خارش پوست

روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن درخت چای و روغن ویتامین E دارای خواص تسکین دهنده و ضد التهابی قوی هستند.

روغن زیتون برای ترمیم پوست مناسب است. روغن درخت چای اثر ضد باکتریایی روی پوست تحریک شده دارد. روغن ویتامین E به دلیل خواص آنتی اکسیدانی برای درمان مشکلات پوستی مختلف استفاده می شود. هر کدام از این روغن ها را که می خواهید انتخاب کنید و با استفاده از پنبه دو بار در روز روی پوست و ناحیه آسیب دیده بمالید.

عسل برای رفع خارش بعد از اصلاح

از گذشته تا به امروز از عسل برای درمان زخم ها، ناراحتی های پوستی و التهابات استفاده می شده و دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی موثری است.

عسل پوست را نرم و مرطوب می کند و برای کاهش تحریکات پوستی مانند خارش ناشی از اصلاح معجزه می کند. این روش شامل استفاده از عسل طبیعی به قسمت مورد نظر است. 10-15 دقیقه صبر کنید. پس از آن پوست خود را به خوبی با آب ولرم بشویید.

درمان خارش بعد از اصلاح با آلوئه ورا

خرید برگ آلوئه ورا. آنها را تکه تکه کنید تا یکی یکی استفاده کنید. سپس آن را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. هر بار یکی از یخچال را بیرون بیاورید و بشویید و پوست بگیرید.

ژل برگ آلوئه ورا را به پوست خود در جایی که احساس سوزش و خارش می کنید بمالید. بعد از حدود نیم ساعت تا یک ساعت پوست خود را با آب بشویید. می توانید این روش را دو بار در روز انجام دهید.

خارش بعد از اصلاح را با سرکه سیب درمان کنید

راه دیگر برای جلوگیری از خارش بعد از اصلاح استفاده از سرکه سیب است. سرکه سیب خواص بسیار خوبی برای پوست دارد. ابتدا دو قاشق چایخوری سرکه سیب را در یک کاسه بریزید و سپس با استفاده از پنبه آن را روی نواحی سوزش و خارش بمالید.

بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس پوست خود را با آب بشویید. اگر به سرکه سیب حساس هستید، می توانید سرکه سیب را با آب مخلوط کنید تا رقیق شود و سپس آن را به پوست خود بمالید. این روش را ۲ تا ۳ بار در روز انجام دهید.

درمان خارش با کمپرس سرد

کمپرس سرد در درمان تحریکات پوستی ناشی از اصلاح و کاهش دمای پوست و کاهش فعالیت عصبی در این ناحیه موثر است. تکه یخ را بردارید و آن را در یک حوله یا پارچه قرار دهید. سپس آن را روی پوست نواحی آسیب دیده قرار دهید.

3-5 دقیقه صبر کنید. به جای استفاده از یخ، می توانید یک حوله یا پارچه را در یک کاسه آب سرد خیس کنید، سپس آن را روی محل خارش قرار دهید. می توانید این درمان را چند بار در روز انجام دهید تا سوزش و خارش برطرف شود.

درمان خارش پوست بعد از اصلاح با استفاده از خیار

ابتدا یک خیار را بشویید. سپس آن را به قطعات کوچک برش دهید. آنها را به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید. بعد از نیم ساعت، تکه های خیار را بردارید و روی پوست خود در جایی که احساس سوزش و خارش دارید قرار دهید. 15 تا 30 دقیقه صبر کنید سپس با آب ولرم بشویید. این کار را چند بار در روز انجام دهید تا اثرات خیار را مشاهده کنید.

رفع خارش پوست بعد از اصلاح با وازلین

اصلاح با تیغ باعث خشکی و خارش پوست می شود. بنابراین، پس از اصلاح باید از یک نرم کننده یا مرطوب کننده قوی مانند ژل نفتی استفاده کنید. وازلین از تحریک و خارش پوست پس از اصلاح جلوگیری می کند.

روغن وازلین را بر روی پوست خود بر روی نواحی آسیب دیده بمالید. صبر کنید و بعد از 15 دقیقه با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

در این مقاله راه های پیشگیری از خارش بعد از اصلاح را یاد گرفته اید. امیدواریم از این به بعد بعد از اصلاح مشکلی نداشته باشید.

با خارش بعد از اصلاح چه کنیم؟

آمار نشان می دهد که حدود 58 درصد از زنان از اصلاح برای از بین بردن موهای بدن استفاده می کنند و 75 درصد از مردان روزانه صورت خود را اصلاح می کنند. به عبارت دیگر، روزانه میلیون ها نفر با مشکلات مربوط به اصلاح و بریدگی ها و تحریکات ناشی از استفاده از تیغ مواجه می شوند.

در ادامه به نکات مهم برای داشتن پوستی صاف و نرم بعد از اصلاح و راه های رهایی از سوزش و خارش بعد از اصلاح اشاره می کنیم. با کوکاکولا بچسبید.

10. پودر ذرت یا پودر بچه

جالب اینجاست که ذرت خالص در برخی از محصولات بهداشتی مانند پودر بچه استفاده می شود زیرا ذرت از جوش و پف پوشک جلوگیری کرده و آن را تسکین می دهد.

استفاده از آرد ذرت نیز باعث تسکین سریع خارش پوست می شود.

برای درمان خارش بعد از اصلاح از پودر بچه استفاده کنید یا می توانید آرد ذرت را با آب مخلوط کنید و خمیر حاصل را به نواحی مورد نظر بمالید و بعد از 10 دقیقه با آب بشویید.

توجه: قبل از استفاده، مطمئن شوید که عفونت پوستی ندارید.

9. عزیزم

عسل از دیرباز برای درمان زخم ها و بیماری های پوستی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفته است و خواص ضد التهابی و ضد میکروبی آن از نظر علمی ثابت شده است.

عسل پوست را صاف و مرطوب می کند و برای کاهش تحریکات پوستی معجزه می کند.

برای کاهش سوزش و خارش پوست ناشی از اصلاح، عسل طبیعی و ارگانیک را به محل مورد نظر بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. سپس با آب ولرم بشویید.

8. روغن زیتون، روغن درخت چای و روغن ویتامین E

روغن های طبیعی دارای خواص تسکین دهنده و ضد التهابی قوی هستند. روغن زیتون یک درمان عالی برای ترمیم طبیعی پوست است، روغن درخت چای اثر ضد باکتریایی روی پوست تحریک شده دارد و روغن ویتامین E یکی از محبوب ترین درمان های خانگی است که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی قوی برای انواع مشکلات پوستی محبوب است.

یکی از این روغن ها را انتخاب کنید و دو بار در روز آن را با استفاده از پنبه روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

توجه: روغن های حامل مانند روغن زیتون را می توان مستقیماً روی پوست تحریک شده استفاده کرد، اما روغن های ضروری مانند روغن درخت چای را باید ابتدا با آب رقیق کرد. (با فرمول ترکیبی 4 یا 5 قطره روغن و 2 قاشق غذاخوری آب)

7. کمپرس سرد

استفاده از کمپرس سرد یکی از راه های ساده و بسیار موثر برای درمان تحریکات پوستی ناشی از اصلاح است. مطالعات نشان می دهد که درمان با کمپرس سرد دمای پوست را کاهش می دهد و فعالیت عصبی در این ناحیه را کاهش می دهد.

برای درمان سریع قرمزی و خارش توصیه می شود بلافاصله پس از اصلاح از کمپرس سرد روی پوست سر استفاده کنید. کافی است چند تکه یخ را در پارچه ای بپیچید و برای چند دقیقه روی پوست قرار دهید. اگر یخ در دسترس ندارید، از یک حوله مرطوب استفاده کنید.

6. وازلین

اصلاح و اصلاح با تیغ باعث خشکی و خارش پوست می شود و لازم است بلافاصله پس از اصلاح از مرطوب کننده قوی مانند وازلین استفاده شود.

کمی روغن وازلین را به نواحی مورد نظر بمالید و بعد از 10-15 دقیقه با یک حوله مرطوب پاک کنید. وازلین از تحریک و خارش پوست پس از اصلاح جلوگیری می کند.

5. آسپرین

آسپرین علاوه بر حوزه پزشکی در زمینه های دیگر نیز کاربرد فراوانی دارد، به عنوان مثال می توان از آسپرین برای درمان تحریکات و جوش های پوستی بعد از اصلاح استفاده کرد. آسپرین به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل می کند و التهاب را کاهش می دهد.

2 یا 3 قرص آسپرین را در آب حل کنید و به محل مورد نظر بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند. سپس با آب ولرم بشویید.

هشدار: اگر پوست حساسی دارید از این روش استفاده نکنید.

4. سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضد میکروبی است که با از بین بردن میکروب ها و باکتری ها به کاهش التهاب کمک می کند. محتوای اسیدی سرکه سیب سطح PH پوست را کاهش می دهد، قرمزی پوست را از بین می برد و آن را صاف و نرم می کند.

مقدار مساوی سرکه سیب و آب را با هم مخلوط کرده و با استفاده از پنبه روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بعد از چند دقیقه که خشک شد بشویید.

هشدار: اسید استیک موجود در سرکه سیب ممکن است باعث تحریک پوست شود، اگر پوست حساسی دارید، قبل از استفاده آزمایش کنید.

3. جو دوسر

جو دو سر سرشار از ترکیبات فنلی به نام avenanthramide است که دارای خواص ضد التهابی قوی است. تحقیقات نشان داده است که جو دو سر ضد خارش است و به کاهش سوزش پوست کمک می کند.

مقداری جو دوسر را با ماست ساده مخلوط کنید و روی ناحیه تحریک شده بمالید. بعد از 30 دقیقه با آب ولرم بشویید.

2. آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از محبوب ترین و قابل اعتمادترین درمان های خانگی برای درمان انواع بیماری های پوستی است. آلوئه ورا یک مرطوب کننده و ضد باکتری عالی است و پوست آسیب دیده را تسکین می دهد.

ژل آلوئه ورا را به آرامی روی پوست بمالید و پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

1. خیار

خیار حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و آب است و به همین دلیل یکی از بهترین مرطوب کننده های طبیعی برای پوست های آسیب دیده و تحریک شده به حساب می آید.

مطالعات نشان می دهد که خیار اثر ضد التهابی قوی دارد.

خیار را حلقه حلقه کنید و بگذارید حدود 15 دقیقه روی پوست بماند. برای تاثیر بهتر در کاهش سوختگی و تحریکات پوستی، استفاده از خیار تازه توصیه می شود.

تراشیدن ریش یا موهای زائد با تیغ ژیلت یکی از سریع ترین و موثرترین روش ها برای از بین بردن این نوع موها است. اما اصلاح با تیغ ژیلت معایبی دارد و یکی از آنها سوزش و خارش بعد از اصلاح است. در این مقاله IR Mix، می‌خواهیم راه‌هایی را برای جلوگیری از خارش، سوزش و جوش بعد از اصلاح با تیغ بررسی کنیم و راه‌های ساده‌ای برای رفع آنها ارائه دهیم.

با خارش و حساسیت بعد از اصلاح چه کنیم؟

بهترین راه برای درمان و پیشگیری از سوختگی تیغ

سوزش و خارش بعد از اصلاح با تیغ ژیلت می تواند باعث ناراحتی و گاهی درد افراد شود. پس از یادگیری روش صحیح اصلاح صورت و البته حل مشکل آکنه صورت مردانه، این مقاله را دنبال کنید تا راه های ساده ای را برای رهایی از خارش و حساسیت بعد از اصلاح به شما نشان دهیم.

تحریک اصلاح چیست؟

حساسیت و خارش بعد از اصلاح با تیغ می تواند در هر قسمتی از بدن ایجاد شود و فقط به صورت محدود نمی شود. موهای زائد زیر بغل و اندام تناسلی و به طور کلی هر ناحیه ای که با تیغ کوتاه شده باشد می تواند با این عارضه ظاهر شود. چندین علامت پس از شکل دهی وجود دارد که عبارتند از:

خارش

قرمز

جوشیدن

تورم

درد

احساس سوزش

برجستگی های قرمز کوچک

البته آکنه و موهای زیر پوستی را باید از موارد فوق که بعد از اصلاح با تیغ ایجاد می شود جدا کرد. توجه داشته باشید در صورت بروز و تداوم آکنه یا هر یک از موارد فوق بهتر است با پزشک مشورت کنید و در صورت نیاز آزمایشات دیگری را برای او تجویز خواهد کرد.

درمان خارش بعد از ژیلت

به طور کلی می توان از روش های ساده اما موثر برای درمان آکنه بعد از اصلاح با تیغ ژیلت یا هر یک از علائم بالا استفاده کرد. این عوارض معمولاً خود ترمیم می شوند و نیازی به کنترل و درمان ندارند، اما با کمک چند روش ساده می توان آنها را آسانتر و سریعتر کرد. در ادامه چند روش ساده برای از بین بردن جای جوش بعد از اصلاح را به شما نشان خواهیم داد و در مورد برخی از آنها با جزئیات بیشتر صحبت خواهیم کرد.

خنک کننده ناحیه اصلاح

به طور کلی، خنک کردن محل می تواند به کاهش علائمی مانند خارش بعد از اصلاح ناحیه تناسلی کمک کند. البته باید گفت که به طور کلی می توان با ترک و دست نزدن به محل از علائم بعدی جلوگیری کرد، اما استفاده از کمپرس سرد و خنک کننده نیز مفید است.

به سادگی یک پارچه تمیز را زیر آب سرد بگذارید، سپس آن را روی ناحیه اصلاح قرار دهید. این کار را حدود 20 دقیقه ادامه دهید و تا زمانی که پوست شما به آن نیاز داشته باشد این کار را تکرار کنید.

ترکیبات گیاهی برای رفع سوزش و جوش بعد از اصلاح

این روش خانگی همچنین می تواند به شما کمک کند تا از شر جوش های پس از اصلاح خلاص شوید. مواد ذکر شده در زیر با کاهش التهاب و قرمزی پوست، روند بهبودی را تسریع می کنند:

سرکه سیب

چای سیاه سرد

چند قطره روغن درخت چای

عصاره نارون کوهی

گزینه های بالا را می توان مستقیماً روی صورت یا بقیه بدن اعمال کرد یا می توان آنها را به کمپرس سرد یا پارچه های سرد اضافه کرد. البته بهتر است در استفاده از این مواد دقت کنید و قبل از استعمال آن ها در نواحی حساس تری مانند اندام تناسلی، آن ها را آزمایش کنید.

روغن های گیاهی برای درمان خارش بعد از اصلاح

روغن های گیاهی خاصی را می توان برای تسکین خارش بعد از اصلاح اندام تناسلی و سایر قسمت های بدن استفاده کرد. این روغن ها می توانند پوست را نرم کرده و رطوبت آن را افزایش دهند. این می تواند تا حد زیادی خارش، درد و احساس سوزش در ناحیه را کاهش دهد. برخی از روغن های گیاهی شامل گزینه های زیر هستند:

روغن آووکادو

روغن نارگیل

روغن زیتون

روغن بادام

در کنار این روغن‌ها، می‌توانید از لوسیون‌های افترشیو، لوسیون‌های بدون بو و مرطوب‌کننده‌ها نیز استفاده کنید. مجدداً توصیه می شود از این مواد در ناحیه تناسلی استفاده کنید، ابتدا مقداری را در جای دیگری آزمایش کنید.

حمام جو دوسر برای درمان جوش بعد از ژیلت

بلغور جو دوسر برای حل مشکلات مختلف پوستی به ویژه اختلالات التهابی استفاده می شود. بر اساس برخی مطالعات و تحقیقات، بلغور جو دوسر حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و می تواند به عنوان یک محلول خانگی برای تسکین سوزش پس از اصلاح استفاده شود. می توانید وان را با نسبت دلخواه آرد جو مخلوط کنید و بگذارید چند دقیقه بماند. این روش به طور گسترده برای جوش های پس از از بین بردن موهای ناخواسته از ناحیه تناسلی زنان استفاده می شود و در قسمت های پایینی بدن بهترین کار را دارد.

جوش شیرین برای تسکین سوختگی با تیغ

جوش شیرین برای کاهش سوزش و قرمزی بعد از اصلاح نیز مفید است. فقط یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان آب مخلوط کنید و با استفاده از یک پارچه آن را به صورت خود بمالید. وقتی پارچه کاملا خشک شد آن را از روی پوست جدا کرده و صورت را کاملا بشویید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید تا مشکل به طور کامل برطرف شود.

توجه: استفاده از آنتی بیوتیک برای کاهش عفونت پس از اصلاح لازم و ضروری است و می توانید با مشورت پزشک کمک بگیرید.

پیشگیری از سوختگی بعد از اصلاح با تیغ

به طور کلی نمی توان از سوختگی بعد از اصلاح جلوگیری کرد و حتی با بهترین نوع اصلاح نیز دوباره دچار این مشکل خواهید شد. اما با دانستن تکنیک ها و استفاده از ابزار مناسب اصلاح، می توانید شرایط را به حداقل برسانید و سوختگی کمتری را تجربه کنید. برای به حداقل رساندن قرمزی و تورم بعد از اصلاح، نکات زیر را دنبال کنید:

پس از دوش گرفتن و شستن موها، اصلاح کنید تا موها در نرم ترین حالت خود باقی بمانند.

همیشه هنگام اصلاح از نرم کننده مانند کرم، ژل یا روغن استفاده کنید.

پوست خود را به روش صحیح کوتاه کنید تا موهای زائد روییده نداشته باشید.

گاهی اوقات التهاب ناشی از دست های کثیف است و می توانید از برس های مخصوص برای استفاده از ژل یا روغن اصلاح استفاده کنید.

برای اصلاح از یک تیغ با کیفیت، تمیز و البته تیز استفاده کنید.

با تیغی که خیلی سریع و خیلی سفت است اصلاح نکنید.

پس از اصلاح، مطمئن شوید که ابزار و تجهیزات را کاملا تمیز کنید تا خطر عفونت های بعدی به حداقل برسد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مقاله آی آر میکس در مورد روش های مفید برای درمان سوزش بعد از اصلاح با تیغ و ژیلت صحبت کردیم و چند روش ساده را به شما نشان دادیم. اگر نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا