چرا باید پروتئین وی مصرف کنیم

مکمل پروتئین وی یکی از مهم ترین پروتئین هایی است که از شیر و آب پنیر تهیه می شود. این پروتئین به افزایش توده عضلانی و استقامت بدن کمک می کند. به همین دلیل است که متخصصان این پروتئین را به افرادی توصیه می کنند که می خواهند در کنار تمرینات قدرتی حجم عضلانی خود را افزایش دهند.

این پروتئین علاوه بر افزایش توده عضلانی بدن به کاهش وزن نیز کمک می کند. یک بدنساز نیز می تواند از این پروتئین در طول دوره برش استفاده کند. اگر بخواهیم این پروتئین را از سایر پروتئین ها تشخیص دهیم، تأثیر آن بر سیستم ایمنی بدن است.

این پروتئین با تاثیر بر سلول های T تاثیر بسزایی بر روی سیستم ایمنی بدن دارد.در این مقاله ویتامین اطلاعاتی در مورد مکمل های پروتئین آب پنیر، فواید و عوارض آنها و اثرات آن بر بدن ارائه می دهیم.

مقدمه ای بر مکمل پروتئین آب پنیر

پروتئین آب پنیر پروتئینی است که از آب جمع آوری شده روی ماست یا پنیر به دست می آید. در واقع این پروتئین از شیر به دست می آید. شیر حاوی دو پروتئین است که عبارتند از: پروتئین کازئین (80%) و پروتئین آب پنیر (20%).

توجه داشته باشید که پروتئین آب پنیر قبل و بعد از فرآوری طعم و بوی بدی دارد. پس از فرآوری و طعم دهی مکرر، این پروتئین به عنوان پودر مکمل پروتئین آب پنیر وارد بازار می شود. این پروتئین در طعم های مختلفی وجود دارد: توت فرنگی، وانیل و شکلات.

نکات مهم در مورد پروتئین آب پنیر

هر پیمانه 28 گرم پروتئین آب پنیر 80 درصد پروتئین، 20 درصد کربوهیدرات و 0 درصد چربی دارد.

پروتئین آب پنیر یکی از محبوب ترین مکمل ها برای افزایش حجم و قدرت در بین ورزشکاران و بدنسازان است.

این مکمل جزو پروتئین های زود جذب و قابل هضم است اما برای رسیدن به نتیجه مناسب میزان و زمان مصرف بسیار مهم است.

جدول حقایق تغذیه پروتئین آب پنیر

ارزش غذایی یک پیمانه پروتئین آب پنیر (28 گرم)

ماده غذاییمقدارپروتئین۲۰٫۰ گرمکلسیم۹۴٫۷ میلی‌گرمآهن۰٫۰ میلی‌گرمسدیم۱۴۰ میلی‌گرمکربوهیدرات۵٫۰ گرمفیبر۱٫۰ گرمشکر۳٫۵ گرم

انواع پروتئین آب پنیر

پروتئین آب پنیر از اسیدهای آمینه ساخته شده است. این اسیدهای آمینه برای تولید انرژی در بدن کار می کنند. به همین دلیل پروتئین ها با تولید انرژی در بدن باعث افزایش فعالیت و افزایش حجم توده عضلانی می شوند. پروتئین آب پنیر انواع مختلفی دارد. در ادامه با انواع پروتئین آب پنیر آشنا خواهیم شد.

سازگارتر

این پروتئین آب پنیر حاوی مقادیر کمی چربی و کربوهیدرات است. درصد پروتئین کنسانتره آب پنیر به غلظت آن بستگی دارد. کنسانتره های سطح پایین حاوی 30 درصد پروتئین و انواع بالاتر حاوی 90 درصد پروتئین هستند.

در میان انواع دیگر پروتئین آب پنیر، این یکی طعم بهتری دارد. از آنجایی که با فرآیند میکروفیلتراسیون یا اولترافیلتراسیون تولید می شود، قیمت آن نسبت به انواع دیگر مناسب تر است.

جدا شده

بیشتر مکمل‌های آب پنیر جدا شده فاقد چربی و لاکتوز بوده و دارای بالاترین درصد پروتئین هستند.

پروتئین وی ایزوله خالص ترین شکل پروتئین آب پنیر موجود است و تقریباً 90 تا 95 درصد پروتئین دارد. از آنجایی که حاوی لاکتوز کمی است (یا اصلا لاکتوز ندارد)، منبع بسیار خوبی از پروتئین برای افرادی است که عدم تحمل لاکتوز دارند.

این نوع آب پنیر نیز چربی بسیار کمی دارد. قیمت این آب پنیر به دلیل خلوص بالای پروتئین بیشتز از کنسانتره آب پنیر بالاتر است.

هیدرولیز کنید

اگر به دنبال نوع قابل هضم تری از پروتئین آب پنیر هستید. می توانید بدون تردید از نوع هیدرولیز شده استفاده کنید. این نوع یکی از آسان ترین مواد پروتئینی قابل هضم و جذب است. در این نوع پروتئین، آنقدر پروتئین مورد تجزیه و تحلیل و پردازش قرار گرفته است که تقریباً به اسید آمینه تبدیل می شود.

این پروتئین به محض مصرف قابل جذب است و البته قیمت آن بالاتر خواهد بود. علاوه بر این، این آب پنیر معمولاً در مکمل‌های پروتئینی پزشکی و شیر خشک‌های مخصوص نوزادان استفاده می‌شود، زیرا خطر کمی برای ایجاد آلرژی و حساسیت دارد.

نکته: اگر می خواهید یکی از این سه نوع پروتئین آب پنیر را انتخاب کنید. بهتر است از نوع غلیظ استفاده شود. زیرا این نوع دارای قیمت مناسب، طعم خوب و مواد مغذی بیشتری نسبت به انواع دیگر است.

تاثیر پروتئین آب پنیر بر بدن ورزشکاران

مکمل های پروتئین وی در بین ورزشکاران به عنوان عضله ساز محبوب هستند. این مکمل با تأثیرگذاری بر بهبود عملکرد ورزشی و قدرت، ورزشکار را برای تمرین بیشتر آماده می کند. در ادامه به تاثیرات این پروتئین بر روی بدن ورزشکاران خواهیم پرداخت.

1. پروتئین و اسید آمینه

وقتی پروتئین آب پنیر مصرف می کنیم. پروتئین ها و اسیدهای آمینه را به بدن تزریق کردیم و به عضلات بدن دادیم تا انرژی لازم را به دست آورند.

2. اثرات بر هورمون ها

با مصرف این مکمل، هورمون های آنابولیک (انسولین) در بدن افزایش یافته و باعث رشد عضلات می شود.

3. لوسیان

لوسین روش دیگری است که پروتئین آب پنیر بر بدن تأثیر می گذارد. مقدار آمینو اسید لوسین در مکمل پروتئین آب پنیر زیاد است. بنابراین لوسین سنتز پروتئین را در سطح مولکولی تحریک می کند.

4. مکمل پروتئین وی با جذب سریع

یکی از مهمترین فواید پروتئین آب پنیر جذب سریع این ماده در بدن است. این مزیت نسبت به سایر پروتئین ها سرعت بسیار بالایی است. با این روش به طور کلی پس از مصرف این پروتئین، ماده مغذی جذب عضلات و بدن، شکسته و مصرف می شود.

5. جلوگیری از سرطان پروستات

یک مطالعه منتشر شده در مجله علمی WebMD نشان می دهد که پروتئین آب پنیر در پیشگیری از سرطان پروستات نقش دارد. محققان دریافتند که هنگام درمان سلول های سرطانی پروستات، سطح آنتی اکسیدانی به نام گلوتاتیون به طور چشمگیری افزایش می یابد.

از سوی دیگر، آنتی اکسیدان هایی مانند گلوتاتیون با ایجاد رادیکال های آزاد با سرطان مبارزه می کنند. بنابراین افزایش سطح آنتی اکسیدان ها از طریق غذا و مکمل های غذایی (پروتئین V) از بروز سرطان های مزمن جلوگیری می کند.

اهمیت مصرف مکمل های پروتئین آب پنیر برای ورزشکاران

شاید تعجب کنید که استفاده از این پروتئین چقدر اهمیت دارد. اما تمام پروتئین های ذکر شده برای بدنسازی. آنها مطمئناً توانایی ها و عملکردهایی در بدن دارند که در سایر مکمل ها یافت نمی شوند.

به عنوان مثال، پروتئین آب پنیر در مقایسه با سایر پروتئین ها، سرعت جذب بالایی دارد. بنابراین اگر می خواهید از یک پروتئین موثر و با جذب بالا استفاده کنید، باید به او مراجعه کنید. از سوی دیگر، میزان پروتئین مصرفی برای ورزشکاران به ویژه بدنسازان و علاقه مندان به تناسب اندام و برش بسیار مهم است.

برای رسیدن به اهداف خاص بدنسازی، می توانید با خوردن یک دوز از این مکمل، تقریباً 25 تا 50 گرم (بسته به نوع و اندازه دوز) پروتئین خالص دریافت کنید.

نحوه مصرف پروتئین آب پنیر

البته تمرینات فشرده یا مصرف مداوم مکمل های پروتئینی راهی برای داشتن عضلات قوی است. اما تمام این راه ها برای افزایش حجم عضلانی به این دو عنصر ختم نمی شود. برعکس، زمان و نحوه مصرف این مکمل ها بسیار حساس و مهم است. ما بهترین زمان مصرف مکمل های پروتئین آب پنیر را معرفی خواهیم کرد.

بعد از تمرین

اگر طبق برنامه باید یک بار در روز از مکمل پروتئین استفاده کنید. با خیال راحت این زمان را بعد از تمرین اختصاص دهید. زیرا پس از انجام این تمرینات بدن شما برای عضله سازی به پروتئین و کربوهیدرات نیاز دارد. بنابراین اگر این مواد را زودتر به بدن خود بیاورید، بدن شما زودتر بهبود می یابد و نتیجه آن را خواهید دید.

صبح بعد از بیدار شدن

وقتی صبح از خواب بیدار می شوید. شما بسیار گرسنه هستید؛ زیرا شما به اندازه یک شب پروتئین مصرف کرده اید. بنابراین هر غذایی که می خورید، بدن شما به سرعت آن را جذب کرده و به آن واکنش نشان می دهد. بنابراین بهترین زمان برای مصرف پروتئین آب پنیر صبح بعد از بیدار شدن از خواب است.

زیرا بدن به سرعت آن را جذب می کند و نتیجه مثبتی خواهید گرفت. 45 دقیقه بعد از مصرف شیک پروتئین وی، می توانید صبحانه کامل پروتئین بخورید و اثرات آن را مشاهده کنید.

40 دقیقه قبل از تمرین

اگر به طور منظم ورزش شدید می کنید. بنابراین بدن شما به شدت به کربوهیدرات و پروتئین برای تامین انرژی و ساخت عضله نیاز دارد. پس قبل از انجام این تمرینات از این پروتئین استفاده کنید. توصیه می کنیم نوشیدنی ایزوله پروتئین آب پنیر را با مقداری کربوهیدرات برای تقویت تمرینات خود ترکیب کنید.

قبل از خواب

وقتی می خوابی و غذا نمی خوری. نخوردن به مدت شش تا هشت ساعت باعث گرسنگی ماهیچه های شما از پروتئین و کندی رشد ماهیچه ها می شود و بدن شما وارد حالت کاتابولیک می شود.

پس راه حل چیست؟ راه حل این است که قبل از رفتن به رختخواب، پروتئین آب پنیر را با یک پروتئین کند جذب مانند کازئین مخلوط کنید. این نوع پروتئین مورد نیاز عضلات را در طول خواب شبانه خود تامین کنید.

نمونه ای از نوشیدنی مکمل پروتئین آب پنیر بعد از ورزش

یک قاشق پودر پروتئین – 30 گرم پروتئین

یک قاشق عسل یا دکستروز

یک و نیم لیوان شیر بدون چربی

یک گرم کراتین مونوهیدرات (اختیاری)

یک گرم گلوتامین (اختیاری) همه مواد را در مخلوط کن ترکیب کنید. در صورت تمایل می توانید تکه های یخ در آن قرار دهید. می توانید این مواد را اصلاح کنید. همچنین پس از مصرف این شیک پروتئینی، یک صبحانه پروتئینی و کربوهیدراتی میل کنید.

مزایای مهم مکمل های پروتئین آب پنیر

مکمل پروتئین آب پنیر از طریق اثرات مثبت آن بر بدن فواید دارد. در این قسمت به معرفی فواید این پروتئین می پردازیم.

1. افزایش حجم

پروتئین آب پنیر بلوک های ساختمانی مورد نیاز برای ساخت عضله (اسیدهای آمینه) را فراهم می کند. مزیت اصلی آن رشد عضلات است. اگر بدنساز یا ورزشکاری هستید که به دنبال افزایش حجم و حجم عضلات هستید. می توانید هر روز کمی پودر پروتئین آب پنیر به وعده های غذایی و میان وعده های خود اضافه کنید.

2. به کاهش وزن کمک می کند

در روند کاهش وزن، عضله سازی بسیار ارزشمند است زیرا متابولیسم پایه بدن را افزایش می دهد. بنابراین عضله سازی بیشتر به منظور تغذیه ماهیچه باعث افزایش چربی سوزی و در نتیجه لاغری می شود.

به زبان ساده، فردی که توده عضلانی بیشتری دارد متابولیسم بالاتری دارد، به این معنی که در کاهش وزن موفق است.

در کنار افزایش متابولیسم و ​​عضله سازی، کاهش وزن از دیگر فواید پروتئین آب پنیر است. این پروتئین با به تعویق انداختن احساس گرسنگی و کاهش گرسنگی باعث کاهش وزن می شود. البته مراقب باشید برای کاهش وزن استفاده از پروتئین به تنهایی کافی نیست. بهترین راه برای کاهش وزن، ترکیب مصرف پروتئین با ورزش است.

3. سلامت بدن

در نتایج منتشر شده توسط مجله علمی تغذیه و متابولیسم و ​​مجله بریتانیایی علوم تغذیه، پروتئین آب پنیر در درمان سرطان و کمک به کاهش کلسترول خون موثر است.

همچنین بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله International Journal of Science Direct. پروتئین آب پنیر در کاهش فشار خون و خطر بیماری های قلبی عروقی موثر است.

مقدار مکمل پروتئین آب پنیر

میزان پروتئین مصرفی هر فرد به عوامل زیادی از جمله: سن، وزن، جنسیت و فعالیت بدنی بستگی دارد. بسیاری از برندهای معروف تولیدکنندگان محصولات خود را با محدوده (اندازه گیری) و دستور مصرف عرضه می کردند.

میزان پروتئین مصرفی ورزشکاران معمولا بین 1 تا 2 پیمانه (25 تا 50 گرم) پس از تمرین توصیه می شود. اما به طور کلی توصیه می شود از مشخصات سرو درج شده روی جعبه محصول استفاده کنید. زیرا میزان مصرف در هر شرکتی متفاوت است.

مقدار پروتئین آب پنیر مورد نیاز را محاسبه کنید

بهترین راه برای اندازه گیری میزان پروتئین آب پنیر استفاده از یک تفریق ساده است. به این ترتیب میزان پروتئین مصرفی (گوشت یا تخم مرغ) را از کل پروتئین مورد نیاز در طول روز کم می کنید. به این ترتیب می توانید میزان پروتئین را از مکمل ها محاسبه کنید. همچنین می توانید میزان پروتئین مصرفی خود را به صورت آنلاین یا از طریق برنامه افزایش دهید. سپس از روش تفریق برای محاسبه استفاده کنید.

نکته: مکمل های پروتئین آب پنیر را از فروشگاه ها و داروخانه های معتبر خریداری کنید.

عوارض جانبی مکمل های پروتئین آب پنیر

مکمل آن علاوه بر فواید، معایبی نیز برای افراد دارد. از جمله این معایب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اگر به شیر حساسیت دارید، بدن شما ممکن است به شیر واکنش منفی نشان دهد.

اگر مشکلات کبدی و کلیوی دارید. یا از مشکلات گوارشی رنج می برید. قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنید.

به طور کلی، اگر افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای این مکمل را با دوز مناسب مصرف کنند، هیچ عارضه خاصی را تجربه نخواهند کرد.

زیاده روی در مصرف آن باعث ایجاد مشکلاتی مانند: دل درد، حالت تهوع، نفخ معده، بی اشتهایی و سردرد می شود.

نکات مهم مصرف آن

در دوران شیردهی و بارداری با نظر پزشک مصرف شود.

اگر از داروهای خاصی استفاده می کنید، با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که هیچ تداخل دارویی وجود ندارد.

مصرف مکمل های تقلبی بسیار خطرناک است و می تواند منجر به عوارض جانبی جدی شود.

آخرین کلمه

اگر احساس می کنید بدن و ماهیچه های شما پروتئین کافی در طول روز دریافت نمی کنند. مکمل پروتئین آب پنیر یک منبع پروتئینی با جذب سریع است که سازگاری بالایی با بدن انسان دارد. اهمیت دریافت پروتئین کافی برای ورزشکاران و بدنسازان هزاران بار بیشتر از افراد غیر ورزشکار است. زیرا علاوه بر عضله سازی باعث چربی سوزی نیز می شود.

نحوه و زمان مصرف پروتئین آب پنیر ممکن است نگرانی شما به عنوان فردی باشد که برای اولین بار قصد استفاده از این مکمل پروتئین مغذی را دارد. از آنجایی که برای این منظور اهداف مختلفی (عضله سازی، لاغری و …) وجود دارد، روش و زمان صحیح استفاده از آن نیز متفاوت است. در این مقاله سرمهدان قصد داریم روش، میزان و زمان صحیح مصرف پروتئین آب پنیر را به شما معرفی کنیم و شما را از سردرگمی نجات دهیم.

برخی از موضوعات مهمی که در این مقاله به آنها پرداخته شده است:

اهمیت مصرف پروتئین آب پنیر و انواع آن

مقدار، روش و زمان مصرف پروتئین آب پنیر در بدنسازی

نحوه مصرف پروتئین آب پنیر (برای کاهش و افزایش وزن)

موادی (آب، شیر و …) که می توانید با پروتئین آب پنیر ترکیب کنید

نحوه مصرف پروتئین و کراتین

پس با ما در این مقاله مجله سرمهدان همراه باشید تا با دانش از مکمل پروتئین آب پنیر بهره مند شوید.

نویسنده: نسیم یزدانبخش

پروتئین آب پنیر و لزوم استفاده از آن

پروتئین آب پنیر یکی از دو پروتئین شیر است که حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری برای بدن است. ورزشکاران و بدنسازان به دلایل مختلف از این مکمل غذایی استفاده می کنند. اهدافی مانند:

عضله سازی

توده عضلانی بدون چربی را حفظ کنید

کاهش یا افزایش وزن

این مقاله را بخوانید تا درباره مکمل پروتئین آب پنیر، ترکیبات، فواید و عوارض جانبی آن بیشتر بدانید.

پروتئین آب پنیر چیست؟

چند نوع پروتئین آب پنیر وجود دارد؟

مکمل های پروتئین آب پنیر بر اساس روش فرآوری به سه نوع اصلی طبقه بندی می شوند:

کنسانتره پروتئین آب پنیر

پروتئین وی ایزوله

پروتئین آب پنیر هیدرولیز شده

این سه نوع پروتئین آب پنیر خواص مشابهی دارند و تنها تفاوت آنها در روش فرآوری آنهاست که باعث می شود درصد پروتئین در هر کدام متفاوت باشد.

این مقاله را بخوانید تا با انواع پروتئین آب پنیر (از نظر فرآوری، طعم و برند) آشنا شوید.

انواع پروتئین آب پنیر

نحوه مصرف پروتئین آب پنیر

روش استفاده از پروتئین آب پنیر بسته به اهداف می تواند متفاوت باشد. هدف ما در این مقاله 3 مورد زیر است:

نحوه مصرف پروتئین آب پنیر برای بدنسازی

نحوه استفاده از پروتئین آب پنیر برای کاهش وزن

نحوه استفاده از پروتئین آب پنیر برای افزایش وزن

نحوه مصرف پروتئین آب پنیر در بدنسازی

روش مصرف پروتئین آب پنیر برای ورزشکاران شرکت کننده در تمرینات مقاومتی، خوردن یک شیک پروتئینی بلافاصله، قبل یا بعد از تمرین است. زیرا ترکیب پروتئین آب پنیر با منبع کربوهیدرات در حین و بعد از ورزش می تواند باعث بهبود عملکرد و ریکاوری و کاهش درد شود.

نحوه مصرف پروتئین آب پنیر در روز استراحت

ماهیچه ها و سایر بافت های بدن شما به پروتئین نیاز دارند و حتی در روزهایی که وقت خود را در باشگاه نمی گذرانید، به طور فعال در حال بازسازی هستند. بنابراین، مصرف پروتئین آب پنیر در روزهای غیر تمرینی باید دقیقاً مشابه زمانی باشد که ورزش می کنید.

Whey Protein 100 Gold Ker Line Turk Nutrition به افزایش حجم و بازسازی عضلات کمک می کند، موجود در داروخانه ها

پروتئین وی 100 گلد کر لاین ترک نوتریشن

مصرف پروتئین آب پنیر در بدنسازی

اگر هدف شما افزایش توده عضلانی بدون چربی است، معمولاً مصرف 20 تا 48 گرم پروتئین آب پنیر بعد از تمرین می تواند بسیار موثر باشد. پروتئین آب پنیر مملو از 9 اسید آمینه ضروری است که نقش مهمی در توانایی بدن شما برای ساخت و ترمیم عضله ایفا می کند.

در جدول زیر میزان پروتئین آب پنیر مصرفی در هر وعده بسته به سطح فعالیت نشان داده شده است.

مقدار مصرف پروتئین وی در هر وعدهسطح فعالیتمیزان مصرف توصیه شدهتوضیحات

میانگین فعالیت

(3 روز تمرین یا کمتر در هفته)

20 تا 25 گرم پروتئین آب پنیر

(معیار مساحت)

افزایش توده ماهیچه‌ای بدون چربی

فعالیت بالا

(4 روز یا بیشتر در هفته تمرین)

24 تا 48 گرم پروتئین آب پنیر

(یک یا دو فنجان)

به حداکثر رساندن عضله‌سازی و ترمیم

بهترین زمان برای مصرف پروتئین آب پنیر در بدنسازی

بهترین زمان برای استفاده از پروتئین آب پنیر برای حجیم کردن و عضله سازی 15 تا 60 دقیقه پس از پایان تمرین است. این دوره به عنوان “پنجره آنابولیک” شناخته می شود و زمان ایده آلی برای استفاده حداکثری از مواد مغذی مانند پروتئین در نظر گرفته می شود.

با این حال، مطالعات نشان می دهد که ریکاوری و رشد مجدد عضلات می تواند تا 48 ساعت طول بکشد. به همین دلیل است که مصرف بین 20 تا 30 گرم پروتئین آب پنیر در هر زمانی از روز مطلوب به نظر می رسد.

در ادامه موضوع مصرف پروتئین آب پنیر در بدنسازی به زمان های زیر اشاره می کنیم:

صبح

قبل از آموزش

بعد از تمرین

قبل از خواب

مصرف پروتئین وی صبح

اکثر متخصصان تغذیه خوردن پروتئین آب پنیر را در صبح با معده خالی یا مصرف پروتئین آب پنیر برای صبحانه توصیه می کنند. از آنجایی که مقدار گلیکوژن (نوعی ذخیره انرژی) در طول شب کاهش می یابد، بدن مجبور می شود برای سوخت رسانی به فرآیندهای متابولیک و قرار دادن ماهیچه در حالت کاتابولیک (تجزیه) به ذخایر آمینو اسید روی آورد. پروتئین آب پنیر یک پروتئین سریع هضم است که به سرعت آمینو اسیدها را به ماهیچه های شما می رساند و با تجزیه عضلات مقابله می کند.

100% پروتئین آب پنیر دکتر سان، سازگار برای بهبود عملکرد و افزایش قدرت در داروخانه ها

قیمت پروتئین آب پنیر دکتر سان

پروتئین وی قبل تمرین

یک شیک پروتئین آب پنیر قبل از تمرین برای ایجاد تعادل نیتروژن مثبت در بدن ضروری است که به تقویت سنتز پروتئین و افزایش توده عضلانی کمک می کند. تحقیقات نشان داده است که وقتی پروتئین آب پنیر بلافاصله قبل از تمرین مقاومتی مصرف شود، سنتز پروتئین افزایش می یابد. به همین دلیل، سعی کنید قبل از تمرین 25-35 گرم پروتئین آب پنیر را به عنوان پایه شیک در نظر بگیرید.

نحوه مصرف پروتئین وی پس از تمرین

شاید مهمترین زمان مصرف پروتئین آب پنیر برای ورزشکاران بعد از تمرین باشد. زیرا فشار زیادی به ماهیچه های خود وارد کرده اید و اکنون باید برای ترمیم و رشد مجدد آنها مواد مغذی تامین کنید. به همین دلیل، یک منبع پروتئینی سریع الاثر مانند پروتئین آب پنیر بهترین انتخاب است.

پروتئین آب پنیر ژن استار افزایش حجم عضلات موجود در داروخانه سرمدان

قیمت پروتئین آب پنیر Genestar

پروتئین وی قبل خواب

توصیه می شود قبل از خواب یک شیک پروتئین آب پنیر بنوشید تا عضله شما به حالت کاتابولیک نرود. در طول شب، برخی از افراد برای چند ساعت بدون غذا می‌مانند، با مواد مغذی محدودی برای ماهیچه‌ها، که ممکن است مجبور شوند برای سوخت‌رسانی به فرآیندهای متابولیک به ذخایر آمینو اسید مراجعه کنند. تغذیه بدن از این طریق تضمین می کند که مواد مغذی در تمام ساعات شبانه روز در دسترس هستند و می توانند از تجزیه عضلات جلوگیری کنند.

نکته: البته به دلیل ماهیت سریع رهش پروتئین آب پنیر، بسیاری از متخصصان تغذیه ترجیح می دهند پروتئین کازئین را که دیر هضم تر است نسبت به پروتئین آب پنیر قبل از خواب توصیه کنند.

این مقاله را بخوانید تا در مورد پروتئین کازئین، فواید، عوارض جانبی و نحوه استفاده از آن بیشتر بدانید.

پروتئین کازئین چیست؟

نحوه استفاده از پروتئین آب پنیر برای کاهش وزن

خوردن یک میان وعده پروتئین آب پنیر بین وعده های غذایی می تواند به شما کمک کند کالری کمتری در روز مصرف کنید. از آنجایی که پروتئین با کاهش سطح هورمون گرسنگی گرلین به کاهش اشتهای شما کمک می کند، در عین حال، سطح هورمون های کاهش دهنده اشتها مانند پپتید 1 شبه گلوکاگون (GLP-1)، پپتید YY (PYY) و کوله سیستوکینین (CCK) ) افزایش دادن.

همچنین، برای اینکه بیشترین سود را از پروتئین آب پنیر برای کاهش وزن ببرید، سعی کنید در طول روز مقدار زیادی غذاهای غنی از پروتئین مصرف کنید.

پودر آب پنیر 100% گلد کر لاین ترکی نوتریشن مناسب برای چربی سوزی و عضله سازی موجود در داروخانه ها

پروتئین وی 100 گلد کر لاین ترک نوتریشن

مقدار پروتئین آب پنیر مصرف شده برای کاهش وزن

با دریافت 30 درصد از کالری روزانه خود از مکمل های پروتئین آب پنیر، می توانید وزن کم کنید. مصرف روزانه توصیه شده پروتئین آب پنیر حداقل 0.4 تا 0.6 گرم پروتئین به ازای هر پوند از وزن بدن است. لطفاً توجه داشته باشید، این حداقل مقداری است که برای رفع نیازهای اساسی تغذیه و جلوگیری از کمبودها نیاز دارید. (1 پوند برابر با 0.453592 کیلوگرم است)

با این حال، توصیه کلی ما برای مصرف روزانه پروتئین آب پنیر برای کاهش وزن این است:

فعالیت متوسط ​​(3 روز یا کمتر ورزش در هفته): در این سطح از فعالیت، 10-20 گرم پروتئین آب پنیر می تواند هوس را کاهش دهد و متابولیسم شما را افزایش دهد.

فعالیت زیاد (4 روز یا بیشتر در هفته): اگر بسیار فعال هستید، 20 تا 40 گرم پروتئین آب پنیر متابولیسم سالمی را افزایش می دهد و ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

بهترین زمان برای مصرف پروتئین آب پنیر برای کاهش وزن

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، بهترین زمان برای مصرف پروتئین آب پنیر برای چربی سوزی ممکن است صبح باشد. زیرا پروتئین یکی از ضروری ترین مواد مغذی برای کاهش چربی است. شروع روز با پروتئین می تواند متابولیسم شما را افزایش داده و آن را در طول روز ادامه دهد.

نحوه استفاده از پروتئین آب پنیر برای افزایش وزن

همانطور که قبلا ذکر شد، پروتئین آب پنیر به تنهایی شما را چاق نمی کند، اما می توانید با زدن یک شیک پروتئین آب پنیر با کالری بالا به افزایش وزن کمک کنید. به عنوان مثال، مواد مورد نیاز برای تهیه شیک افزایش وزن عبارتند از:

300-400 میلی لیتر شیر بدون چربی

1 تا 2 قاشق غذاخوری مکمل پروتئین آب پنیر

60 گرم جو

1-2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی

1 عدد موز بزرگ

1 فنجان کوچک بستنی وانیلی

پودر کاکائو

توجه: اگر قصد افزایش وزن دارید، این شیک نباید به طور کامل جایگزین یک وعده غذایی شود.

برای افزایش وزن چقدر پروتئین آب پنیر مصرف کنیم؟

برای افزایش وزن، مصرف بین 0.7 تا 1 گرم پروتئین آب پنیر به ازای هر پوند (معادل 0.453592 کیلوگرم) از وزن بدن توصیه می شود. با این حال، بسته به کل برنامه کالری روزانه، این مقدار می تواند بسیار بیشتر باشد.

بهترین زمان استفاده از پروتئین آب پنیر برای افزایش وزن

خوردن یک شیک پروتئین آب پنیر پر کالری بین ناهار و شام می تواند زمان خوبی برای افزایش وزن باشد.

مشاوره و خرید انواع مکمل پروتئین آب پنیر (با مجوز از وزارت بهداشت) در داروخانه

قیمت پروتئین آب پنیر

پروتئین آب پنیر را با چه چیزی بخوریم؟

آب، شیر، ماست و غیره. برخی از موادی هستند که می توانید مکمل پروتئین خود را با آنها مصرف کنید. می‌توانید طعم‌ها و ترکیب‌های مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهتر است.

نحوه مصرف پروتئین آب پنیر با آب

روش استفاده از پروتئین آب پنیر با آب این است که یک پیمانه پودر پروتئین آب پنیر را در حدود نیم لیتر آب خوب مخلوط کرده و سپس بنوشید. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، این روش ممکن است برای شما ایده آل باشد. زیرا آب کالری، چربی و … اضافه نمی کند. به تکان شما اما باید توجه داشت که از نظر طعم طعم فوق العاده ای را تجربه نخواهید کرد.

نحوه مصرف پروتئین آب پنیر با شیر

مخلوط کردن پروتئین آب پنیر با شیر شیرین نشده یک پودینگ پروتئینی خوشمزه می‌سازد که می‌توانید از آن لذت ببرید. مقداری توت و مغزها (بادام، پسته و …) اضافه کنید تا سیرتر شود. در حالی که هر نوع شیری موثر است، شیک پروتئین آب پنیر با شیر بادام را می توان کم کالری ترین و بهترین گزینه طعم دار دانست.

نحوه استفاده از پروتئین آب پنیر با ماست

اگر می خواهید مکمل پروتئین آب پنیر را با ماست ترکیب کنید، پیشنهاد می کنیم از ماست یونانی ساده و بدون قند و چربی استفاده کنید. ماست یک غذای عالی برای صبحانه است. زیرا حاوی پروتئین، کلسیم، پروبیوتیک ها، ویتامین ها و مواد معدنی برای تغذیه شما در طول روز است.

نحوه استفاده از پروتئین آب پنیر به عنوان کوکی

می توانید از پروتئین آب پنیر به عنوان جایگزین آرد در هر دستور پخت کوکی استفاده کنید. حتی با توجه به ذائقه خود، می توانید شکر را قطع کنید و از شیرین کننده های طبیعی مانند عسل و غیره استفاده کنید. کوکی ها یک صبحانه محبوب هستند و با استفاده از پروتئین آب پنیر به طور طبیعی آنها را مغذی تر و رضایت بخش تر می کنید.

نحوه استفاده از مکمل پروتئین آب پنیر با جو

شما می توانید یک صبحانه مقوی با پروتئین آب پنیر و بلغور جو دوسر میل کنید. به سادگی یک و نیم فنجان پروتئین آب پنیر را با شیر و جو دوسر مخلوط کنید و از طعم خامه ای و دلپذیر آن لذت ببرید. با خوردن آن احتمالا تا زمان ناهار کاملاً سیر و پر انرژی خواهید بود.

پروتئین آب پنیر با کدام مکمل مصرف شود؟

گلوتامین و کراتین دو مکملی هستند که می توانید با پروتئین آب پنیر مصرف کنید. از آنجایی که گلوتامین در واقع بلوک ساختمانی پروتئین است، هر دو مکمل اسید آمینه طبیعی هستند که اغلب توسط ورزشکاران برای کمک به بهبود عملکرد و زمان ریکاوری استفاده می شود.

مصرف همزمان پروتئین آب پنیر و کراتین

مصرف همزمان پروتئین آب پنیر و کراتین هیچ گونه اثر منفی ندارد و کاملا بی خطر است. اینکه آیا پروتئین آب پنیر و کراتین را همزمان مصرف کنید یا نه به اهداف فردی شما بستگی دارد.

نحوه مصرف پروتئین آب پنیر و کراتین

اساساً مهم نیست که کراتین و پروتئین آب پنیر با هم گرفته شوند یا جداگانه. این دو محصول دارای اهداف متفاوتی هستند. پروتئین منبعی از آمینو اسیدهای ساختاری است که طیف وسیعی از عملکردها را در سراسر بدن پوشش می دهد و به ندرت برای افزایش انرژی استفاده می شود. در حالی که کراتین به طور انحصاری برای انرژی در موقعیت های تمرینی با شدت بالا استفاده می شود.

پودر پروتئین HyperV BCAA و کراتین دوبیس مناسب برای رشد عضلات و افزایش انرژی موجود در داروخانه ها

پودر پروتئین HyperV و کراتین دوبیس

بهترین زمان برای مصرف پروتئین آب پنیر و کراتین

برای بهره مندی بیشتر از مکمل کراتین و پروتئین، آن را ظرف 30 دقیقه پس از اتمام تمرین خود مصرف کنید. وعده غذایی بعد از تمرین برای ریکاوری و رشد عضلات مهم است و باید حاوی پروتئین، کربوهیدرات و چربی باشد.

نحوه مصرف پروتئین آب پنیر با گلوتامین

می توانید پودر گلوتامین و پروتئین آب پنیر را در یک شیک 30 دقیقه پس از تمرین خود مخلوط و مصرف کنید.

سوالات متداول

1. پروتئین آب پنیر چقدر آب مصرف کنیم؟

ترکیب استاندارد پودر پروتئین آب پنیر یک پیمانه تا 20 اونس آب است. (هر اونس تقریباً 500 میلی لیتر است.)

2. آیا مصرف پروتئین آب پنیر همراه غذا ممنوع است؟

نه تنها مصرف پروتئین آب پنیر همراه با غذا بی خطر است، بلکه شواهد نشان می دهد که مصرف مکمل های پروتئینی همراه با وعده های غذایی ممکن است برای کنترل وزن موثرتر از مصرف مکمل ها بین وعده های غذایی باشد.

3. آیا می توان پروتئین آب پنیر را با معده خالی مصرف کرد؟

آره. مصرف پودر پروتئین آب پنیر مخلوط با آب یا شیر با معده خالی می تواند نتایج مثبت تمرین و تغذیه کلی شما را افزایش دهد.

4. اسکوپ پروتئین آب پنیر چیست؟

به گفته USDA، یک پیمانه پودر پروتئین آب پنیر تقریباً 29 گرم وزن دارد. با این حال، پودرهای مختلف از نظر بافت و چگالی متفاوت هستند. بنابراین، مقدار پودر قرار داده شده در یک علامت ممکن است وزن کمتر یا بیشتر داشته باشد.

نتیجه

آنچه در مقاله در مورد چگونگی و زمان مصرف پروتئین آب پنیر آموختیم:

پروتئین آب پنیر یکی از دو پروتئین شیر است.

نحوه استفاده از پروتئین آب پنیر می تواند برای اهداف مختلف (عضله سازی و غیره) متفاوت باشد.

مصرف 20 تا 48 گرم پروتئین آب پنیر بهترین راه برای مصرف عمده پروتئین آب پنیر است.

بهترین زمان مصرف پروتئین آب پنیر برای عضله سازی 15 تا 60 دقیقه بعد از تمرین است.

10 تا 20 گرم پروتئین آب پنیر می تواند هوس را کاهش دهد.

بهترین زمان مصرف پروتئین آب پنیر برای چربی سوزی صبح است.

برای افزایش وزن، بین 0.7 تا 1 گرم پروتئین آب پنیر به ازای هر پوند (معادل 0.453592 کیلوگرم) از وزن بدن مصرف کنید.

آب، شیر، ماست و غیره. برخی از موادی هستند که می توانید مکمل پروتئین خود را با آنها مصرف کنید.

در این مقاله سعی کردیم به دو سوال پاسخ دهیم: “چه زمانی پروتئین آب پنیر مصرف کنیم؟” و “چگونه پروتئین آب پنیر مصرف کنیم؟” پاسخ امیدواریم مفید بوده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال، پیشنهاد یا انتقاد می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

مشاوره و خرید انواع مکمل پروتئین آب پنیر (با مجوز از وزارت بهداشت) در داروخانه

پروتئین آب پنیر بخرید

آیا تا به حال دیده اید که بعد از باز کردن در قابلمه ماست، ماست در آب شناور باشد؟ این آب پروتئین آب پنیر است. در طی فرآیند تولید پنیر، چربی شیر از قسمت مایع آن جدا می شود و به همین دلیل پروتئین آب پنیر موجود در شیر به راحتی جدا می شود. آب پنیر مایعی پروتئین دار است که پنیرسازان به جای استفاده از آن دور می انداختند.

این یکی از پروتئین های محلول در آب است که در طی ساخت پنیر به دست می آید. در واقع شیر حاوی دو گروه پروتئینی مهم است. گروه اول کازئین است که 80 درصد پروتئین شیر را تشکیل می دهد و گروه دوم آب پنیر است که 20 درصد حجم پروتئین آن را تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید

آب پنیر یا پروتئین آب پنیر

پروتئین وی که این روزها ورزشکاران هوس می کنند فقط آب پنیر نیست. آب پنیر پس از جدا شدن در طی فرآیند تولید پنیر، دستخوش تغییرات زیادی در چرخه تولید خود می شود و در نهایت به پودر یا مایعی برای تولید شیک های انرژی و میله های پروتئینی تبدیل می شود. اما به طور کلی منبع پروتئین آب پنیر را می توان لبنیات دانست و مکمل های آب پنیر محصول فرآوری مناسب آنهاست.

آب پنیر به خودی خود طعم خوبی ندارد و به همین دلیل سعی می کنند طعم آن را با طعم دهنده ها در چرخه تولید اصلاح کنند. افزودن اسانس شکلات، وانیل یا توت فرنگی به پودر آن طعم می بخشد.

اگر می خواهید از مزایای آن بهره مند شوید، حتما برچسب تغذیه محصولی که تهیه کرده اید را مطالعه کنید. برخی از محصولات موجود در بازار حاوی مواد مضری مانند شکر تصفیه شده هستند.

چه زمانی و چه مقدار مصرف کنیم؟

پروتئین ساختار اصلی بدن انسان است و مصرف پروتئین آب پنیر راه خوبی برای افزودن 25 تا 50 گرم پروتئین به رژیم غذایی روزانه است. پروتئین آب پنیر یک پروتئین باکیفیت است که به افزایش توده عضلانی و افزایش قدرت در مصرف کنندگانش کمک می کند.

برای بهره مندی بیشتر از پروتئین آب پنیر، بهتر است آن را در حین ورزش یا درست قبل یا بعد از ورزش مصرف کنید. به یاد داشته باشید که سنتز پروتئین ماهیچه پس از تمرین به حداکثر می رسد.

پرومیلک حاوی مقدار زیادی پروتئین، 30 گرم در هر وعده است.

چرا باید پروتئین آب پنیر را انتخاب کنیم؟

اگر ورزشکار هستید، این پروتئین خستگی شما را در حین تمرینات شدید کاهش می دهد و اگر فردی عادی با کمبود پروتئین هستید یا به دنبال کاهش وزن هستید، می توانید از این پروتئین کمک بگیرید. البته شما منابع دیگری برای تامین پروتئین بدن خود دارید و می توانید بسته به نیاز خود از غذاهای پروتئینی، شیر پروتئینی، پروتئین آب پنیر و سایر مکمل ها استفاده کنید.

به طور کلی، آب پنیر یک پروتئین سریع هضم است، اما اگر به محصولات لبنی حساسیت دارید یا به لاکتوز حساسیت دارید، بعید است که بتوانید پروتئین وی را مصرف کنید.

پروتئین آب پنیر به سرعت جذب می شود و فواید آن را بلافاصله پس از مصرف به بدن می رساند. این پروتئین اسیدهای آمینه تولید می کند که باعث رشد عضلات می شود. جدای از آن، پروتئین آب پنیر به ترشح هورمون‌هایی در بدن کمک می‌کند که اساس رشد عضلات هستند.

برخی از محققان بر این باورند که مصرف طولانی مدت پروتئین آب پنیر باعث کاهش فشار خون و قند خون و کاهش علائم استرس و افسردگی می شود. به گفته آنها، این پروتئین باعث افزایش تراکم استخوان می شود.

چگونه آن را مصرف کنیم؟

پروتئین آب پنیر به صورت غلیظ، ایزوله و هیدرولیز شده تولید می شود. این کنسانتره پروتئینی نسبت به انواع دیگر هزینه کمتری دارد و حاوی پروتئین بیشتری است. نوع جدا شده حاوی لاکتوز و کلسترول کمتری است و اگر به لاکتوز حساسیت دارید، ممکن است مجاز به استفاده از این نوع آب پنیر باشید. اگرچه پروتئین آب پنیر هیدرولیز شده با کیفیت ترین نوع پروتئین است، اما گران تر است و همه نمی توانند آن را مصرف کنند.

او به تنهایی کافی نیست!

با وجود مصرف پروتئین آب پنیر، باید رژیم غذایی پر پروتئین را نیز انتخاب کنید. اگر کمبود شدید پروتئین دارید و رژیم غذایی شما فاقد پروتئین است، بدن شما آن را به خوبی جذب نمی کند. ورزشکارانی که در طول روز گوشت، ماهی و تخم مرغ می خورند از مصرف آب پنیر نتیجه بهتری می گیرند.

همانطور که گفتیم می توانید این پروتئین را یک یا دو بار در روز (حدود 25-50 گرم) مصرف کنید. اگر پروتئین دریافتی شما در طول روز زیاد باشد، بعید است که به آب پنیر نیاز داشته باشید. مصرف زیاد پروتئین می تواند باعث مشکلات گوارشی، درد و گرفتگی عضلات شود.

آیا برای کاهش وزن پروتئین باید با رژیم غذایی خاصی همراه باشد؟

سلام دوست عزیز بله استفاده از آن بستگی به رژیم غذایی شما و میزان تحرک و فعالیت شما دارد، متخصص تغذیه و پزشک شما با توجه به شرایط بدنی و سبک زندگی شما می توانند نظر تخصصی به شما بدهند.

سلام
خیلی ممنونم از محصولات خوب و متنوع شما. با توجه به اینکه رشته تحصیلی من صنایع غذایی است، از مطالب مفید شما سپاسگزارم.
همیشه برای شما آرزوی موفقیت دارم.

سلام
ممنون از توجه و همراهی شما دوست عزیز

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا