چرا باید ویندوز 11 نصب کنیم

5/5 – (2 امتیاز)

مایکروسافت با انتشار ویندوز 11 به وعده خود عمل کرد! ماجرا از این قرار است که در سال 2015 مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز 10 آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز خواهد بود و به همین دلیل کاربران انتظار انتشار ویندوز 11 را نداشتند اما در رقابت با سیستم عامل کروم، کاربر ویندوز 11 رابط قدرتمندتر شد و با الهام از طراحی دسکتاپ گوگل، نسخه بهتری از سیستم عامل را ارائه کرد.

در ویندوز 11 رابط گرافیکی بسیار بهبود یافته است و محیط کاری جذاب تری داریم. علاوه بر این، ویندوز 11 از حالت تبلت پشتیبانی می کند. امنیت ویندوز 11 بهتر از ویندوز 10 است و این یکی از دلایلی است که شما باید ویندوز 11 را نصب کنید، اما اگر سخت افزار شما برای نصب ویندوز 11 کافی نیست، باید از نصب ویندوز 11 صرفنظر کنید.

اگر نگاهی به ویندوز 11 بیندازید، به راحتی متوجه خواهید شد که ظاهر آن با ویندوز 10 متفاوت است. اما ظاهر آن این است و اگر با آن کار کنید و بیشتر با آن آشنا شوید، متوجه خواهید شد که عملکردهای بسیار مشابهی دارند. نمی توانیم ویژگی ها و امکاناتی را که مایکروسافت برای آوردن آنها به ویندوز 11 زحمت کشیده است کتمان کنیم و در این مقاله می خواهیم ویژگی ها و تغییرات ویندوز 11 را بررسی کنیم و ببینیم آیا نیاز به نصب ویندوز 11 داریم یا خیر؟

اگر شما نیز مشتاق دیدن امکانات و نصب ویندوز 11 هستید، این مقاله را از دست ندهید.

اگر از طرفداران پر و پا قرص سیستم عامل ویندوز هستید و نمی توانید با هیچ سیستم عامل دیگری غیر از ویندوز کار کنید، حتی می توانید آن را روی سرور خود داشته باشید. با مراجعه به صفحه خرید سرور مجازی ویندوز می توانید خرید خود را انجام دهید.

بررسی ویندوز 11

برای پاسخ به این سوال که آیا ویندوز 11 نصب می شود یا نه باید ویندوز 11 را به طور کامل بررسی کنیم که برای نقد آن ابتدا باید به طراحی رابط کاربری آن نگاهی بیندازیم و ببینیم مایکروسافت در این زمینه چه کرده است و چه گل هایی دارد. او کاشت

اگر وارد محیط ویندوز 11 شوید اصلا احساس عجیبی نخواهید داشت و به راحتی و بدون آموزش خاصی می توانید با این ویندوز کار کنید. اگرچه ما فکر می کنیم که محیط ویندوز 11 محیطی آشناست و کار با آن کار سختی نیست، اما نمی توان انکار کرد که طراحی آن بسیار پیشرفته است. ویژگی اصلی که می توانیم به طراحی کاربری ویندوز 11 نسبت دهیم این است که طراحی بسیار روان و سازگاری دارد و خبری از طراحی های خصمانه نیست.

شما می توانید چیزهای زیادی را در ویندوز 11 ببینید و در اینجا به بررسی هر یک از آنها با هم خواهیم پرداخت تا ببینیم چه تغییراتی داشته اند و چه مزیت هایی نسبت به نسل های قبلی دارند.

نوار وظیفه یا نوار وظیفه

یکی از موارد اصلی که همیشه می بینیم منوی استارت ویندوز است. این گزینه را در ویندوز 11 نیز مشاهده می کنیم. البته با کمی تفاوت! دکمه Start ویندوز 11 دیگر در گوشه نیست، بلکه در مرکز نوار وظیفه قرار دارد. البته مایکروسافت این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که در صورت عدم عادت به موقعیت جدید این دکمه، آن را جابجا کرده و در همان گوشه سمت چپ صفحه قرار دهند.

در منوی نوار وظیفه ویندوز 11، برنامه های در حال اجرا به صورت آیکون های کوچکی نمایش داده می شوند که می توانید آنها را مشاهده و مدیریت کنید.

فایل اکسپلورر در ویندوز 11

یکی از تغییراتی که در ویندوز 11 مشاهده می کنیم فایل اکسپلورر است که تغییرات ظاهری زیادی داشته است و اگر آن را باز کنید می بینید که کنترل پنل سمت چپ و آیکون فایل ها به روز شده است. در مقایسه با ویندوز 11، سادگی بیشتری در نوار بالایی قابل مشاهده است و حواس پرتی کمتری برای کاربر ایجاد می کند.

در File Explorer می توانید دکمه new را ببینید که برای پوشه ها یا اسناد جدید استفاده می شود و برنامه های شما از آن پشتیبانی می کنند.

ویندوز 11 به هیچ وجه از جزئیات غافل نشده و با بهبود آنها به نتیجه فوق العاده ای برای کار با این ویندوز دست یافته است. به عنوان مثال در نسخه های قبلی ویندوز، منوهای زمینه با کلیک راست ظاهر می شدند و این منو طولانی بود، اما در ویندوز 11 این منوها کوتاهتر شدند و بسیار هوشمندانه انتخاب شدند و به جای دیدن لیست طولانی، فقط باید گزینه های You را انتخاب کنید. آنچه را که می خواهید خواهید دید

مروری بر ویجت های ویندوز 11

پاپ آپ نوار وظیفه News & Interests در ویندوز 10 را به خاطر دارید؟ این پنل در ویندوز 11 نیز قابل مشاهده است و اطلاعات مربوط به اخبار، آب و هوا و … را نمایش می دهد. البته موارد نمایش داده شده در این قسمت فقط متعلق به مایکروسافت نیست و سایر توسعه دهندگان نیز ممکن است مطالب خود را در این قسمت قرار دهند.

اگر صفحه‌نمایش لمسی است، می‌توانید با کشیدن انگشت از سمت چپ، ویجت‌ها را باز کنید و حتی تمام صفحه را باز کنید. ویجت های مختلفی مانند Entertainment در ویندوز 11 وجود دارد که می توانید فیلم ها و سریال های جدید یا ویجتی مانند Family را تماشا کنید که بیشتر برای والدینی که از ابزارهای کنترل والدین مانند Microsoft Family Safety استفاده می کنند مناسب است.

اعلان ها و تنظیمات سریع

برای بررسی این قابلیت در ویندوز 11 باید به ویندوز 10 برویم و ببینیم مایکروسافت در این زمینه چه کرده است.

در ویندوز 10، دو پنل مجزا در Action Center وجود دارد، شبیه به بخش اعلان‌ها در macOS که پاپ‌آپ‌های کوچک‌تری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. به طور کلی، Action Center یک گزینه هوشمندتر برای اعلان ها و تنظیمات سریع است.

برای دسترسی به تنظیمات سریع، روی نماد Wi-Fi، بلندگو و اگر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، روی نماد باتری و گزینه‌های تنظیمات مانند Wi-Fi، بلوتوث، بلندگو، تنظیمات بهینه‌سازی باتری، کمک فوکوس و ویژگی‌های دسترسی کلیک کنید. … برای شما باز می شود و می توانید تنظیمات خود را به راحتی انجام دهید.

بررسی Snap Layouts و Multitasking در ویندوز 11

اگر فردی هستید که علاقه زیادی به نظم و ترتیب دارید و حتی دوست دارید پنجره های برنامه را بر روی صفحه سازماندهی کنید، ویندوز به خوبی نیاز شما را برآورده می کند. Snap Layouts ابزاری است که به شما این امکان را می دهد. اگر می خواهید از این ابزار استفاده کنید، می توانید نشانگر ماوس را روی حداکثر در سمت راست بالای هر پنجره ای که باز کرده اید نگه دارید و این ابزار به طور خودکار به شما ارائه می شود و می توانید برای نمایش پنجره ها Choose را از صفحه طرح بندی های مختلف حذف کنید. روی یک صفحه نمایش

شاید برای شما جالب باشد که بدانید ویندوز 11 قابلیت ارائه چندین دسکتاپ مجازی را دارد که با استفاده از آن می توانید برنامه های کاری و سایت ها را از برنامه های شخصی خود جدا کنید. این قابلیت می تواند در محل کار یا منزل هنگام کار با سیستم شخصی شما بسیار کاربردی باشد و نظم خوبی به کار شما بدهد و البته به عنوان یک فضای کاری مخفی نیز از آن استفاده کنید.

اسکرین شات در ویندوز 11

در ویندوز 10 ما یک ابزار عالی برای گرفتن اسکرین شات به نام Snip & Sketch داریم که با استفاده از کلیدهای win+shift+s به شما این امکان را می دهد که هر قسمت از صفحه را انتخاب کنید و اسکرین شات بگیرید و با کلیپ بورد آن را در هر کجا که می خواهید قرار دهید. .

پشتیبانی از اندروید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ویندوز 11 از برنامه های اندروید پشتیبانی می کند. البته اگر از نسخه های اولیه ویندوز 11 استفاده می کنید، توجه داشته باشید که برنامه های اندروید توسط این نسخه پشتیبانی نمی شود، اما اگر از نسخه بتا Insider استفاده می کنید، ویندوز شما از برنامه های اندروید پشتیبانی می کند. اما این تنها جنبه جالب پشتیبانی از اندروید نیست! در عوض، بخش جالب‌تر داستان این است که توسعه‌دهندگان دیگر نیازی به کدنویسی با UWP ندارند.

نسخه ویژه 22623.885

نسخه جدیدی از ویندوز 11 برای کاربران منتشر شده است و ویژگی هایی مانند Studio Effects دارد (البته این ویژگی فقط برای کاربران Insider منتشر شده است). اما این ویژگی برای چیست؟ هدف اصلی این قابلیت راحتی کاربر است و اکثر کاربران فریلزنر می توانند از این قابلیت بهره مند شوند. زیرا این ویژگی می تواند پس زمینه شما را در حین کنفرانس های ویدئویی محو کند و تصویر متمرکزی از شما را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.

اگر زیاد از تماس های تصویری استفاده می کنید، این گزینه ممکن است برای شما مناسب باشد.

سیستم خود را کاملاً ایمن نگه دارید!

ویندوز 11 قابلیتی را فعال کرده است که به شما امکان می دهد در صورت دسترسی غیرمجاز سیستم خود را قفل کنید. اگر 10 بار رمز عبور را اشتباه وارد کردید، باید منتظر بمانید تا سیستم شما قفل شود.

ویندوز 11 قابل اجرا بر روی اندروید است

نسخه اولیه اندروید 13 توسط گوگل برای توسعه دهندگان معرفی شد که امکان استفاده مجازی از ویندوز 11 را فراهم کرد.اگر به این ویندوز وسواس دارید اکنون می توانید به صورت مجازی تحت اندروید 13 آن را داشته باشید.

وجود انیمیشن های متحرک در ویندوز 11

همانطور که گفتیم انیمیشن های روان در رابط کاربری ویندوز 11 یکی از ویژگی های خوب است. هنگامی که Start Launcher یا هر برنامه دیگری را باز می کنید، می توانید یک انیمیشن جذاب را در نوار وظیفه مشاهده کنید. اگر دوست دارید انیمیشن های پویا و جذاب ببینید، می توانید پنل ویجت ها را باز کنید یا کنترل پنل را ببندید و از دیدن انیمیشن های متفاوت و جذاب لذت ببرید.

HDR خودکار و نرخ تازه سازی پویا

این ویژگی می تواند خبر خوبی برای بازیکنان باشد! ویندوز 11 با پشتیبانی از حالت خودکار HDR، تجربه بصری بسیار خوبی را در بازی ها ارائه می دهد که می تواند یک ویژگی عالی برای بازی های اجتماعی در نظر گرفته شود. اگر با ویندوز 11 کار می کنید یا بازی می کنید، به شما قول می دهیم که از نرخ تازه سازی و روان بودن آن بسیار راضی خواهید بود.

همگام سازی کلیپ بورد

این ویژگی برای پر کردن شکاف بین گوشی های هوشمند و سیستم های خانگی طراحی شده است. برای این کار، مایکروسافت از برنامه Your Phone استفاده می کند. اگر می خواهید از این قابلیت استفاده کنید، می توانید ابتدا از برنامه SwiftKey Beta استفاده کنید و متن آن را در رایانه خود کپی و پیست کنید. البته اگر می خواهید این برنامه از تصاویر و ویدئوها پشتیبانی کند، متاسفانه در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

ادغام تیم

اگر به مرکز نوار وظیفه نگاهی بیندازید، می توانید برنامه چت و کنفرانس ویدیویی (تیم های مایکروسافت) را مشاهده کنید. از آنجایی که جلسات آنلاین به بخشی جدایی ناپذیر از اکثر مشاغل تبدیل شده است، مایکروسافت در تلاش است تا این بازار را در اختیار بگیرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید با شروع همه گیری کرونا تعداد کاربران فعال این برنامه به ۱۴۵ میلیون نفر رسید. انتظار می رود با انتشار این سیستم عامل، استفاده از چت های Teams فراگیر شود.

با نصب ویندوز 11 برخی از قابلیت ها و ویژگی ها را از دست می دهید

برخی از ویژگی‌های نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز دیگر در ویندوز 11 در دسترس نیستند. از جمله Aero Peek و Aero Shake در ویندوز 11 غیرفعال هستند و اگر می‌خواهید از این ویژگی‌ها استفاده کنید، باید آن‌ها را به صورت دستی از طریق تنظیمات فعال کنید.

از دیگر ابزارهای گم شده در ویندوز 11، کورتانا است که البته می توانید آن را از طریق اپ استور نصب کنید. در ویندوز 11 دیگر کاشی های زنده وجود ندارد و ویجت ها جایگزین آنها شده اند.

البته ویندوز 11 ترفندهای مختلفی را ارائه می دهد که استفاده از آن را لذت بخش می کند. می توانید آنها را در مقاله 25 ترفند مخفی ویندوز 11 که باید استفاده کنیم بخوانید.

مزایا و معایب ویندوز 11

تا اینجا به بررسی ویژگی های ویندوز 11 پرداخته ایم و در مورد ویژگی هایی که مایکروسافت در این نسخه از ویندوز قرار داده است صحبت کرده ایم و شما با آن ها آشنا شده اید. اما در این قسمت می خواهیم مزایا و معایب ویندوز 11 را بررسی کنیم.

مزایای ویندوز 11

رابط کاربری گرافیکی بهبود یافته و ظاهر زیبا و جذاب

حالت تبلت پیشرفته تری داشته باشید

پشتیبانی از تایپ صوتی، صفحه لمسی، تنظیمات صفحه کلید سفارشی و قلم دیجیتال

حالت جستجوی پیشرفته و سریع داشته باشید

ادغام تیم های ایکس باکس و مایکروسافت برای تجربه بهتر بازی

در سیستم های قدرتمندتر سرعت و قدرت بیشتری داشته باشید

معایب ویندوز 11

برای برخی از سخت افزارهای قدیمی محدودیت نصب داشته باشید

سازگاری بیشتر کاربر برای ویژگی های حذف شده از ویندوز 11 مورد نیاز است

برخی از مشکلات احتمالی در به روز رسانی وجود دارد

نیاز به دانش تخصصی برای حل مشکلات پیش آمده

عملکرد و کارایی منوی کار را کاهش دهید

اطلاعات جمع آوری شده توسط مایکروسافت

عدم ثبات در حالت تاریک

بدون پشتیبانی از نرخ تجدید تطبیقی

آیا باید ویندوز 11 را نصب کرد یا خیر؟

اگر تا 14 اکتبر 2022 از ویندوز 10 استفاده می کردید، اگر از ویندوز 11 استفاده نمی کردید، مشکلی وجود نداشت. اما از آن تاریخ، صفحه برگشته و مایکروسافت دیگر آپدیت های امنیتی ویندوز 10 را ارائه نخواهد کرد، این مشکل به این معنی است که در صورت بروز مشکلات و آسیب پذیری های جدی، امکان رفع آنها وجود نخواهد داشت.

احتمالاً به این فکر می کنید که سیستم من سخت افزاری برای به روز رسانی به ویندوز 11 ندارد. اما نگران نباشید. مایکروسافت اعلام کرده است که این افراد تا سال 2025 می توانند از برخی ویژگی ها و به روز رسانی های ویندوز 11 بهره مند شوند.

البته بسیاری از افرادی که حتی سخت افزار نصب ویندوز 11 را در اختیار داشتند با مشکلاتی مواجه شدند که باعث نارضایتی آنها شد. راه حل مایکروسافت برای این مشکل چیست؟

مایکروسافت با انتشار فایل ISO نسخه رسمی مجوز حجمی، مشکلات موجود در نسخه آزمایشی و غیر رسمی را برطرف می کند. این فایل راه اندازی ویندوز سخت افزار سیستم را برای نصب بررسی می کند و در صورت وجود استانداردهای لازم، می توانید ویندوزی را دریافت کنید که ظاهر و عملکردی مشابه مک دارد.

اما پاسخ سوال شما: اگر این هفت خان رستم را پشت سر گذاشته اید و شرایط لازم برای نصب ویندوز 11 را داشته اید، همه چیز به انتخاب شما بستگی دارد که طبق گفته های ما این ویندوز را نصب کنید یا نه!

آخرین کلمه

در این مقاله به بررسی کامل ویندوز 11 پرداخته ایم و بررسی کرده ایم که آیا ویندوز 11 نصب شود یا خیر.

غیرقابل انکار است که کار با ویندوز 11 چندان متفاوت و شگفت انگیز نخواهد بود و اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید، بدانید که همه برنامه های قدیمی کار می کنند و تغییرات ایجاد شده در آنها تغییر رابط خواهد بود. وصل شده.

اگر هنوز در مورد نصب ویندوز 11 تردید دارید و تصمیم نهایی را نگرفته اید، بهتر است توجه داشته باشید که داشتن پشتیبانی فنی و امنیتی مایکروسافت یکی از بزرگترین مزیت ها نسبت به نسخه های جدید ویندوز 11 و ویندوز 10 (تا ماه اکتبر) است. 2025) از آن بهره مند شوند. شاید از روی عادت یا به دلایلی دوست داشته باشید با نسخه های قدیمی ادامه دهید، اما به یاد داشته باشید که یک انتخاب هوشمندانه، “ویندوز 11” تضمینی برای حال و آینده شماست.

امیدواریم پس از مطالعه این مقاله تصمیم گرفته باشید که آیا ویندوز 11 را نصب کنید یا خیر، اگر نمی دانید چگونه ویندوز 11 را نصب کنید، می توانید به مقاله آموزش نصب ویندوز 11 مراجعه کنید، اگر در این مورد سوالی دارید، می توانید می توانید در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ دهیم.

اگر انتقاد دیگری به ویندوز 11 دارید، حتماً آن را در قسمت نظرات ارسال کنید تا به جامع تر شدن مقاله ما کمک کند.

در زیر حداقل مشخصات سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای ویندوز 11 که مایکروسافت رسما اعلام کرده است آورده شده است:

پردازنده 64 بیتی دو هسته ای با فرکانس 1 گیگاهرتز

4 گیگابایت رم

64 گیگابایت حافظه ذخیره سازی

صفحه نمایش 9 اینچی

وضوح 1366 x 768

پشتیبانی از UEFI، Secure Boot و TPM 2.0

پشتیبانی از DirectX 12 و WWWDM 2.x

به طور کلی، اگر در چهار سال گذشته یک رایانه شخصی خریداری کرده باشید، به احتمال زیاد سیستم شما می تواند ویندوز 11 را دریافت کند.

برای بررسی سازگاری پردازنده با ویندوز 11، می توانید لیست کامل پردازنده های سازگار با ویندوز 11 را مشاهده کنید. اما به خاطر داشته باشید که حتی مایکروسافت نیز در مورد این لیست 100% مطمئن نیست. بنابراین اگر پردازنده شما قدیمی است و در این لیست نیست، ناامید نشوید و خودتان امتحان کنید که آیا سیستم شما قادر به اجرای ویندوز 11 است یا خیر.

اما بزرگترین مانع برای بسیاری از کاربران هنگام نصب ویندوز جدید نیاز به پشتیبانی از TPM 2.0 است که اگر سیستم شما نسبتاً جدید است فقط باید آن را در بایوس فعال کنید. از آنجایی که فعال سازی این تراشه امنیتی به تنظیمات سازنده بستگی دارد، مراحل آن بسته به سیستم متفاوت است. اما برای فعال کردن ویژگی TPM در سیستم خود، می توانید راهنمای فعال کردن TPM در رایانه شخصی برای نصب ویندوز 11 را مطالعه کنید.

اگر کامپیوتر خود را قبل از سال 2015 خریداری کرده باشید، بعید است که از TPM 2.0 پشتیبانی کند. اما مایکروسافت بسیار محتاطانه اشاره کرد که تحت شرایط خاصی، ویندوز 11 می تواند با TPM 1.2 کار کند.

لینک را کپی کنید

ویندوز 10 را به ویندوز 11 به روز کنید

ساده ترین راه برای مهاجرت به ویندوز 11 استفاده از آپدیت رسمی مایکروسافت است. اگر رایانه شما حداقل مشخصات لازم برای نصب ویندوز 11 را دارد و تمام به روز رسانی های قبلی را نصب کرده اید، می توانید به راحتی به ویندوز 11 مهاجرت کنید.

برای نصب ویندوز 11 می توانید با مراجعه به بخش Windows Update (Settings > Windows Update) در ویندوز 10 آپدیت نسخه جدید را دانلود و نصب کنید.

ویندوز 11 جدیدترین نسخه اصلی سیستم عامل ویندوز NT مایکروسافت است که در 24 ژوئن 2021 معرفی شد و جایگزین ویندوز 10 شد که در سال 2015 منتشر شد. ویندوز 11 در تاریخ 5 اکتبر 2021 برای عموم منتشر شد. در ویندوز 11 شاهد نسخه اصلی هستیم. تغییرات ظاهری و ظاهری ویندوز 10، از جمله بازنویسی Windows Start، فناوری های جدید برای گیمرها، جایگزینی Microsoft Edge با Explorer، اضافه کردن Microsoft Teams، نصب برنامه های اندروید از طریق فروشگاه آمازون و غیره. در این مقاله نحوه نصب ویندوز 11 را به صورت مرحله به مرحله و به صورت تصویری به شما آموزش می دهیم.

مشخصات سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 11:

حداقل CPU: CPU 1 گیگاهرتز یا بالاتر با حداقل 2 هسته

حداقل رم: حداقل 4 گیگابایت

فضای ذخیره سازی: حداقل 64 گیگابایت هارد دیسک یا هارد SSD

کارت گرافیک: سازگار با DirectX 12 یا جدیدتر با درایور WDDM 2.0

سیستم سفت‌افزار: UEFI (رابط نرم‌افزار بین سیستم عامل و میان‌افزار سیستم‌عامل) و پشتیبانی Secure Boot

صفحه نمایش: صفحه نمایش 720p HD با وضوح بالا (720 x 1280 پیکسل)، حداقل ابعاد 9 اینچی و هشت بیت در هر کانال رنگی.

TPM: Trusted Platform Module 2.0 را تایپ کنید

نحوه نصب ویندوز 11

پیش نیازهای نصب ویندوز 11

1- ابتدا باید ویندوز 11 را دانلود کنید:

ویندوز 11 را دانلود کنید

2 – سپس باید به کمک Rufus → (دانلود Rufus) و (آموزش راه اندازی ویندوز روی فلش با Rufus) روی فلش بوت شود.

3- باید ویندوز را روی USB بوت کنید یا اگر از سی دی برای نصب استفاده می کنید باید سیستم را روی سی دی بوت کنید.

4- اگر سیستم شما حداقل مشخصات نصب ویندوز 11 را ندارد، باید با مطالعه آموزش بالا → آموزش حذف محدودیت نصب ویندوز 11 در سیستم های قدیمی، محدودیت ها را دور بزنید.

مراحل نصب ویندوز 11:

1- پس از بوت شدن سیستم برای نصب ویندوز، مراحل نصب ویندوز 11 شروع می شود، پس از مشاهده تصویر زیر روی NEXT کلیک کنید.

2 – اکنون بر روی Install Now کلیک کنید.

3- در مرحله بعد اگر پکیج را از سایت ما دانلود کردید، لیست نسخه های مختلف ویندوز 11 را مشاهده می کنید، پیشنهاد ما این است که نسخه PRO را انتخاب کنید، آن را انتخاب کنید و next را بزنید.

نحوه نصب ویندوز 11

4- مطابق تصویر زیر گزینه I accept را علامت زده و Next را بزنید.

5- در مرحله بعد پیشنهاد ما برای نصب جدید ویندوز این است که گزینه نصب سفارشی را انتخاب کنید.


6- در این مرحله درایوی که می خواهید ویندوز را روی آن نصب کنید انتخاب کنید سپس روی گزینه format کلیک کنید! لطفا توجه داشته باشید، تمام اطلاعات روی دیسک حذف می شود، بنابراین حتما دیسکی را که معمولا دیسک C است برای نصب انتخاب کنید! اطلاعات درایوهای دیگر حذف نمی شود، فقط درایوی که ویندوز را فرمت و نصب می کنید حذف می شود. اگر سیستم شما پارتیشن بندی شده است و برای اولین بار است که ویندوز را روی آن نصب می کنید، در این مرحله می توانید آن را پارتیشن بندی کنید!

نحوه نصب ویندوز 11

7- و مرحله نصب ویندوز 11 با دیدن تصویر زیر به پایان می رسد، باید منتظر بمانید تا این مرحله تمام شود و سیستم را ریستارت کنید. پس از اتمام این مرحله می توانید سی دی نصب ویندوز 11 یا فلش دیسک را بردارید.در این قسمت نیازی به انجام کاری نیست و بسته به سرعت سیستم یا هارد یا ssd سیستم تا راه اندازی مجدد سیستم صبور باشید. ، این مرحله بین 2 تا 20 دقیقه طول خواهد کشید.

8- زمانی که سیستم شما ریستارت می شود تصویر زیر را مشاهده می کنید که بسته به سخت افزار سیستم شما بین 1 تا 10 دقیقه زمان می برد. پس از این مرحله، سیستم یک بار دیگر راه اندازی مجدد می شود تا به مرحله دوم نصب ویندوز 11 بروید.

9- بعد از راه اندازی مجدد سیستم می توانیم مراحل پیکربندی ویندوز 11 را شروع کنیم، با مشاهده تصویر زیر می توانید کشور محل سکونت خود را انتخاب کرده و سپس بر روی YES کلیک کنید (به دلیل تحریم های بین المللی ظالمانه علیه کشورمان بهتر است). ایران نباید انتخاب شود)

نحوه نصب ویندوز 11

10 – در این مرحله می توانید اولین زبان صفحه کلید را انتخاب کنید که باید در حالت پیش فرض یعنی US باشد. پس از انتخاب بر روی YES کلیک کنید.

11- برای افزودن زبان فارسی به صفحه کلید، در این مرحله باید بر روی Add Layout کلیک کنید.

12- حالا از لیست انتخابی Persian (Iran) را انتخاب کرده و Next را بزنید.

13- در این مرحله دوباره Persian را انتخاب کرده و Next را بزنید.

14 – در این مرحله اگر از سیستم خود در محل کار یا مدرسه استفاده می کنید، گزینه دوم Set for home or school و اگر از آن برای انجام تکالیف استفاده می کنید، گزینه اول یعنی Set for personal استفاده را انتخاب کنید. روی Next کلیک کنید.

15- در این مرحله اگر ایمیل مایکروسافت مانند Hotmail یا Outlook دارید، حساب کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و وارد شوید. و اگر اکانت ندارید روی گزینه Create one کلیک کنید و یک اکانت مایکروسافت بسازید! (با نحوه ایجاد اکانت مایکروسافت آشنا شوید)

16 – پس از طی مراحل ساخت ایمیل یا ورود به سیستم با ایمیل خود برای ویندوز 11، می توانید پین و رمز عبور را وارد کنید، مطابق تصویر زیر بر روی Create PIN کلیک کنید.

17 – در این قسمت می توانید رمز خود را در کادر اول وارد کنید و در کادر دوم رمز عبور را تکرار کنید! اگر می خواهید از یک کاراکتر یا حروف همراه با رمز عبور استفاده کنید، روی گزینه Include letters and symbols کلیک کنید. و Next را بزنید. (توجه: اگر می خواهید بدون رمز به ویندوز دسترسی داشته باشید، دو کادر را خالی بگذارید و روی Next کلیک کنید.)

18 – در این مرحله گزینه های امنیتی و سفارشی ویندوز را مشاهده می کنید که می توانید آن ها را به دلخواه غیرفعال کنید، اگر می خواهید پیش فرض روی Next کلیک کنید.

19 – در این مرحله می توانید انتخاب کنید که داده های شما به صورت آنلاین در One Drive ذخیره شود یا خیر. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، روی Next کلیک کنید و اگر می‌خواهید فقط در ویندوز خود ذخیره کنید، روی گزینه Only save files on this PC کلیک کنید (توجه: ذخیره در One Drive ممکن است داده‌های مصرف اینترنت شما را افزایش دهد)

20- اگر قصد نصب همزمان سرویس مایکروسافت 360 را دارید، روی گزینه Next و در غیر این صورت بر روی گزینه No thanks کلیک کنید (توصیه می کنیم نصب نکنید و No thanks را انتخاب کنید)

21- و با دیدن تصویر زیر ویندوز در حال آماده شدن برای اجرا است و این مرحله معمولاً 3-5 دقیقه طول می کشد.

22- به ویندوز 11 خوش آمدید.

پی نوشت: تمامی نوشته ها و تصاویر در آموزش نصب ویندوز 11 اختصاصی پاتوق یو می باشد و کپی برداری از این مطلب بدون ذکر منبع و درج لینک این پست شرعا ممنوع است!

توجه: اگر سوالی در مورد آموزش نصب ویندوز 11 دارید، در نظرات مطرح کنید تا با شما تماس بگیریم.

سوالات متداول در مورد آموزش نصب ویندوز 11

آیا دستورالعمل نصب ویدیوی ویندوز 11 هست؟

✔️ بله تمامی مراحل آموزش نصب ویندوز 11 بصورت تصویری و مرحله به مرحله می باشد.

آیا آموزش نصب ویندوز 11 رایگان است؟

✔️بله، تمامی مطالب ذکر شده رایگان است

آیا لینک دانلود برای ویندوز 11 وجود دارد؟

✔️ بله لینک دانلود رایگان ارائه شده است.

(4.7 از 5) از 23 رای

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا