چرا باید وارد رابطه شویم

آیا تا به حال روابط فعلی یا گذشته خود را در هر مرحله از زندگی خود ارزیابی کرده اید و از خود می پرسید که با دوست داشتن فرد اشتباهی کجا اشتباه کرده اید؟ آیا تا به حال به آنچه از دست داده اید فکر کرده اید؟ آیا می دانید چرا ما وارد روابط بد می شویم؟

روابط گاهی روی ما تاثیر مثبت می گذارد و گاهی به ما آسیب می رساند. انتخاب افراد نادرست ما را در زندگی ناراضی می کند، باعث می شود خودمان را زیر سوال ببریم و گاهی خودمان را سرزنش کنیم. در یک سطح اساسی، به جای خوب بودن، احساس بدی به شما می دهد. جدا شدن از چنین روابطی بسیار دشوار است. به همین دلیل است که در همه زمینه ها، از زندگی اجتماعی گرفته تا زندگی حرفه ای، بر شما تأثیر منفی می گذارد. بیایید با هم بررسی کنیم که چرا درگیر روابط بد می شویم و راه های مقابله با چنین اشتباهاتی چیست؟

چرا وارد یک رابطه بد می شویم؟

رابطه بد با وجود رفتار مکرر و مضر بین هر دو طرف تعریف می شود، این الگو می تواند شامل حسادت، میل به سلطه، خودخواهی، طرد شدن باشد. در حالی که یک رابطه سالم نقش موثری در حمایت از اعتماد به نفس افراد و افزایش انرژی عاطفی او دارد، یک رابطه بد برعکس اعتماد به نفس فرد را از بین می برد و انرژی او را جذب می کند.

دوست داشتن شخص اشتباه: چرا عاشق افراد اشتباه می شویم؟

برای بررسی بیشتر این مشکل که چرا وارد روابط بد می شویم، دلایل زیر را ارائه می کنیم:

نادیده گرفتن عدم جدیت طرف مقابل

اگر شخص خاصی را دوست داشته باشید، خود را متقاعد می کنید که او واقعاً شما را دوست دارد، حتی اگر جدی نباشد. این در بسیاری از شواهد روشن رفتار او را نشان می دهد، در واقع شما خود را در غیر این صورت متقاعد می کنید. مشکل واقعی این است که شما امیدوار هستید که او را جدی بگیرید و بتوانید شخصیت او را همانطور که می خواهید تغییر دهید. این باعث می شود با فرد اشتباهی قرار ملاقات بگذارید و همان اشتباه را بیش از یک بار تکرار کنید.

ناتوانی در شناسایی دقیق ویژگی های یک مرد مناسب برای شما

همه آرزوها برآورده نمی شوند، ممکن است آرزو داشته باشید که مردی خوش تیپ، ثروتمند، مذهبی، باهوش و تحصیل کرده با شغلی معتبر داشته باشید، اما وجود همه این عناصر در یک مرد نادر است. در بسیاری از موارد، یک مرد خوش تیپ و ثروتمند کسی نیست که شادی مورد نظر را برای شما به ارمغان بیاورد، بنابراین باید مطمئن شوید که تصویر واضحی از اینکه شریک زندگی شما چه کسی را برای شما شادی می‌آورد و چه کسی را به نوبت شما شادی می‌آورد، داشته باشید. . دارد. .

عدم توجه به تغییر خود

پاسخ دیگر به این سوال که چرا روابط بدی داریم این است که به تغییر خود توجه نمی کنیم. ممکن است متوجه نباشید که تغییر واقعی باید در درون شما باشد و سعی نکنید شخص دیگری را متناسب با رویاها و جاه طلبی های خود تغییر دهید.

من ایده تغییر را دوست ندارم

بسیاری از افراد از برقراری ارتباط و زندگی با افرادی که از نظر افکار، سبک زندگی و آنچه در زندگی ترجیح می دهند با آنها متفاوت هستند می ترسند و در برخورد با کسانی که با آنها موافق هستند اعتماد به نفس پیدا می کنند. در اینجا به شما توصیه می کنیم که مکث کنید و با خودتان فکر کنید، دوباره محاسبه کنید و بدانید که تا زمانی که انتخاب های یکسانی داشته باشید، همیشه افراد اشتباهی را در زندگی خود پیدا خواهید کرد و عاشق فرد اشتباهی خواهید شد.

قضاوت عجولانه

پاسخ به این سوال که چرا روابط بدی داریم قضاوت عجولانه مردم است. وقتی مردی می آید تا عشقش را به شما تقدیم کند، می توانید عجله کنید و عشق خود را به او هدیه کنید بدون اینکه از حقیقت احساسات او نسبت به خودتان، اخلاقش، رفتار و سبک زندگی اش اطلاع داشته باشید. باز هم این انتخاب بدی است، مراقب باشید.

مقایسه با تجربه قبلی

اگر تجربه‌ای در گذشته داشته‌اید که تأثیر خوب یا بدی برایتان به جا گذاشته است، ممکن است مجبور شوید خودتان را با کسی مقایسه کنید که بعداً شما را انتخاب کرده است. در حالی که باید تجربه قبلی را کاملا فراموش کنید و بر اساس آن انتخاب خود را چه منفی و چه مثبت انجام ندهید.

باور به تغییر شخص مقابل

بسیاری از فیلم های عاشقانه توضیح می دهند که یک زن می تواند شخصیت مرد را تغییر دهد و او را مطابق میل و بینش خود شکل دهد. این در بیشتر موارد درست نیست زیرا تغییر شخصیت برای فرد دشوار است. مگر اینکه خودش بخواهد. در نهایت، برای انتخاب یک شخص عجله نکنید. چون پیر هستید یا می خواهید تشکیل خانواده بدهید. این موارد یکی از عواملی است که باعث عدم موفقیت در انتخاب و دوست داشتن فرد اشتباه می شود. غلبه بر مشکلاتی که در نهایت می تواند منجر به شکست آن شود و زخم بزرگی بر جای بگذارد، برای شما دشوار است.

5 گام برای جلوگیری از انتخاب افراد اشتباه

برای اینکه عاشق فرد اشتباهی نشوید و از مشکلات بزرگی که این انتخاب به همراه دارد که خطرناک ترین آنها بی ثباتی و ناامیدی است دوری کنید، باید 5 مرحله اساسی را دنبال کنید.

بدانید چه می خواهید

شما باید بدانید که چه می خواهید و چه چیزی برای شما خوب است و عمیقاً در مورد نوع فردی که با شخصیت و سبک زندگی شما سازگار است فکر کنید. شما نمی توانید یک شریک زندگی پیچیده را انتخاب کنید زیرا ممکن است بعد از نامزدی برای شما مشکلات زیادی ایجاد کند.

تنها بودن

ماهیت خود را تغییر ندهید و وانمود نکنید که شخص دیگری هستید. برای جذب شریک زندگی، باید طبیعی باشید، مانند خودتان رفتار کنید و اجازه دهید طرف مقابل شما را همانطور که هستید دوست داشته باشد.

عشق متقابل

طرف مقابل باید متقابل باشد و احساس عشق شما به او نباید بر شأن و شخصیت شما غلبه کند، زیرا احساسات باید بین شما متعادل باشد.

زیبایی همه چیز نیست

هیچ ضرری ندارد اگر به دنبال شریک زندگی باشید که جذابیت و ظاهر خوب داشته باشد. اما این شرط نباید در اولویت انتخاب شریک زندگی باشد. ویژگی های زیادی وجود دارد که باید در شریک زندگی به غیر از زیبایی ارائه دهید، مانند: احترام، اخلاق، هوش و فرهنگ عالی.

کلمات شیرین ممکن است درست نباشند

برخی افراد تمایل دارند دیگران را با کلمات شیرینی که اغلب غیر صادقانه و از ته دل هستند فریب دهند. پس از این که فریب سخنان شیرین را بخورید بپرهیزید و طعمه محبت افراد غیر صادق نشوید.

افراد بد زندگی شما

دوست داشتن فرد نامناسب به طور مداوم به شما در رابطه آسیب می زند. این آزار گاهی از نظر روحی و گاهی جسمی اتفاق می افتد. در این زمینه همیشه با یک تهدید روبرو هستید. از طرفی معشوق اشتباه روی اعتماد به نفس شما نیز تاثیر می گذارد. داشتن کسی که مدام به شما توهین می کند، شما را تحقیر می کند و احساسات شما را درک نمی کند چه احساسی دارد؟ چنین افراد منفی گرا روح شما را مسموم می کنند.

کلمات آنها به واقعیت شما تبدیل می شود. شما شروع به سرزنش بیشتر خود می کنید. چنین شرایطی باعث می شود که علائم شدیدتری از افسردگی را تجربه کنید. در اینجا نحوه تشخیص اینکه آیا با شخص اشتباهی قرار می گیرید، آمده است. وقتی شب ها سرت را روی بالش می گذاری از خودت می پرسی چرا نمی توانم این رابطه را تمام کنم؟ آیا نسبت به رابطه احساس تحقیر و بی ارزشی می کنید؟ اگر اینطور است معشوق شما شخصیت سمی دارد.

من عاشق شخص اشتباهی شدم

شما عاشق شخص اشتباهی شدید. اگر:

شما کسی هستید که همیشه فداکاری می کنید. اگر هیچ قدم مثبتی از عشق شما ندیدیم.

ناتوانی در برقراری ارتباط خوب؛ اگر دائماً در معرض خشم هستید، فوران‌های عاطفی قوی.

اگر شاهد رفتارهای بی احترامی، تحقیرآمیز، انتقادی و توهین آمیز طرف مقابل با خود باشید.

اگر احساسات و افکار شما مدام توسط شریک زندگی تان دستکاری می شود.

اگر به دلیل مسائلی مانند حسادت و ناامنی منزوی شده اید، حتی نمی توانید وقت خود را با دوستان و خانواده خود بگذرانید.

شریک زندگی شما در تصمیمات و اقدامات شما در مورد زندگی حمایت نمی کند. در صورتی که در این موارد روی اعتماد به نفس شما تاثیر منفی می گذارد.

اینکه نیازهای شما مانند صمیمیت و محبت برآورده نمی شود. اگر فکر می کنید که احساساتی مانند عصبانیت، غم، اضطراب، خستگی دائماً توسط شریک زندگی شما ایجاد می شود.

خشونت کلامی یا فیزیکی، آزار و اذیت و غیره.

در این مقاله به این موضوع پرداختیم که چرا روابط بدی داریم. حتی اگر برای مدت کوتاهی متوجه این رابطه مضر نباشیم، ممکن است احساس کنیم چیزی اشتباه است. گاهی اوقات نزدیکترین دوستان یا خانواده ما ممکن است این را بیان کنند. این رابطه منجر به آسیب ها و زیان های کوتاه مدت و بلندمدت زیادی می شود.

به گزارش همشهری آنلاین، Mindway (mindway) به نقل از Psychology Today نوشت: بسیاری از افرادی که به دنبال رابطه جدید هستند احساس می کنند روحشان زخمی شده است. امروزه راه‌های بی‌شماری برای ملاقات با شرکای بالقوه وجود دارد، اما اکثر آنها شکست می‌خورند. با وجود این، مردم همچنان این روش ها را امتحان می کنند و نگرانی های آنها قابل درک است. افراد ممکن است فکر کنند که در حال حاضر شکست خورده اند یا در مدیریت بدبینی خود مشکل دارند. برخی افراد قبل از اینکه کاملا مثبت اندیشی خود را از دست بدهند شکست های زیادی را تجربه می کنند و می دانند که بدبینی جذابیتی ندارد.

بی ربط بودن توصیه های دیگران برای شروع یک رابطه

هر فردی که به دنبال رابطه است دلایل خاص خود را برای مجرد ماندن در شرایط فعلی دارد. اینها دلایل فردی هستند که تعیین می کنند یک فرد به چه میزان انرژی برای ریسک کردن و ملاقات با افراد جدید نیاز دارد. هیچ کس نمی تواند به دیگری بگوید که چه زمانی فرآیند آشنایی مجدد با شخص جدید را شروع کند، چه زمانی عقب نشینی کند، چه زمانی تغییر ایجاد کند، یا دفعه بعد چه کاری انجام دهد.

سناریوهای مختلف مجردی را بررسی کنید

فرض کنید شما فردی جذاب هستید و ناگهان فردی که فکر می کردید در یک رابطه طولانی مدت است از شما جدا می شود. در چنین شرایطی چه احساسی خواهید داشت؟ مطمئناً احساس پریشانی، درگیری، تضعیف روحیه، اندوه، ناامنی و خشم وجود شما را هجوم خواهد آورد. حتی می توانید گروه را دنبال کنید تا با جمع آوری اطلاعات دلیل این حرکت ناگهانی را بیابید و خود را از دیوانه شدن نجات دهید. یا می توانید برای یافتن آرامش موقت وارد رابطه دیگری شوید. یا حتی ممکن است تعادل روانی خود را به حدی از دست بدهید که برای فرار به رفتارهای خود تخریبی متوسل شوید.

یا موقعیتی را در نظر بگیرید که در آن فکر می کنید گزینه نهایی همسرتان هستید، سپس متوجه می شوید که طرف مقابلتان با یکی از افراد رابطه قبلی شما ارتباط برقرار کرده است و دوباره در حال رقابت هستید. شما انرژی و توجه زیادی را برای انتخاب این شخص صرف کرده اید و آنقدر خسته هستید که برای ادامه کار آماده اید. در چنین شرایطی، احساس ناتوانی در خروج از رابطه می کنید و ایده شروع دوباره شما را می ترساند. مطمئناً نمی خواهید دوباره تلاش کنید و از طرفی به لذتی که این رابطه به شما می دهد عادت کرده اید. آیا تعهد خود را نسبت به این شخص زیر پا می گذارید و دوباره مجرد می شوید یا دوباره وارد رابطه عاشقانه دیگری می شوید؟ شاید آنقدر سرخورده شده اید که حتی به تلاش برای ملاقات دوباره با شخص جدیدی فکر نمی کنید زیرا شخصی که از دست داده اید هنوز در قلب شماست.

موقعیت مخالف را در نظر بگیرید که در آن شما آماده تعهد به یک رابطه نبودید و شریک زندگی شما آماده بود. شما نمی خواستید تعهدی بدهید که نمی توانستید به آن عمل کنید و از طرف دیگر نمی خواستید فرصت این رابطه را که می تواند در آینده به یک رابطه متعهدانه تبدیل شود را از دست بدهید. با وجود اصرار شریک زندگی تان، از ترس تعهد زودهنگام رابطه را خراب کردید و اکنون از دست دادن رابطه ای که واقعاً مهم بود پشیمان هستید.

چرا وارد روابط بد می شویم؟

اکثر مردم به طور مداوم شرکای عاطفی مشابهی را انتخاب می کنند که هیچ کدام برای یک رابطه مناسب نیستند. علاوه بر این، اکثریت مردم هرگز به چیزی که به طرف مقابل ارائه می دهند توجه نمی کنند، یا اینکه آیا مخاطب آن چیزی را دارد که آنها می خواهند یا خیر؟ شاید یکی از دلایلی که آنها به یک رابطه معیوب ادامه می دهند این باشد که خیال پردازی هایی در ذهنشان وجود دارد که هرگز محقق نمی شوند. سپس از ترس مواجه شدن با ناامیدی ها و آسیب های متعدد، به سرعت به زندگی با فردی که به مرور زمان خواسته های آنها را برآورده نمی کند، رضایت می دهند.

احساس تنهایی روند تصمیم گیری موثر و منطقی را مختل می کند.

سوالات اساسی قبل از پذیرش عشق جدید

این سوالات مهم را از خود بپرسید:

گزینه های بالقوه شما چیست؟

آیا از ترومای گذشته شفا یافته اید؟

آیا حاضرید به طور واقع بینانه نقاط قوت خود را در بازار رقابتی بررسی کنید؟

آیا واقعاً در مورد امکاناتی که در اختیار دارید آماده و با ذهن باز هستید؟

آیا از اینکه می خواهید دوباره قرار ملاقات را شروع کنید، احساس خوبی دارید؟

قبل از اینکه به خودتان فرصتی برای ملاقات با فرد جدیدی بدهید، باید بهترین حالت خود را داشته باشید و سعی کنید از اشتباهات گذشته اجتناب کنید، انعطاف پذیر باشید تا بپذیرید که رابطه بعدی آسیب های گذشته شما را جبران نخواهد کرد.

نیاز به التیام دردها و زخم های عاطفی قبل از ورود به یک رابطه جدید

هیچ کس حاضر نیست دوباره بیرون بیاید مگر اینکه به اندازه کافی از دلشکستگی های قبلی خود شفا پیدا کرده باشد. یک فرد باید به درستی سوگواری رابطه شکست خورده خود را می گرفت و در عین حال نباید امید خود را برای یافتن عشق جدید از دست داد و فال تیره خود را در نظر گرفت. افرادی که هنوز در غم و اندوه خود غرق هستند باید صبور باشند تا زمانی که صادقانه در درون خود احساس خوش بینی کنند تا بتوانند وارد یک رابطه جدید شوند و بهترین نتایج را به دست آورند.

اگر هنوز احساس بدبین، مشکوک، ناامنی، شکست خورده، مضطرب، عصبانی، قربانی یا استثمار می کنید، بهتر است با احتیاط به یک رابطه جدید نزدیک شوید. نگران‌کننده‌تر این است که انتظار دارید رابطه بعدی‌تان تمام دردها و ناراحتی‌هایی را که تجربه کرده‌اید جبران کند. در چنین شرایطی شما بسیار حساس و هوشیار هستید و می توانید به دنبال کوچکترین نشانه ای از فروپاشی در رابطه باشید و مدام از شریک جدیدی که مسئولیت اتفاقی که برای شما افتاده است آرامش بجویید.

تست زیر می تواند به شما کمک کند که بدانید آیا برای ورود به یک رابطه جدید آماده هستید یا خیر. به سوالات زیر تا حد امکان صادقانه پاسخ دهید.

تهیه پرسشنامه برای روابط آشنایی و دوستیابی

با استفاده از این مقیاس، سوالات زیر را در جاهای خالی بنویسید:

1 = به ندرت

2 = گاهی اوقات

3 = معمولا

4 = اغلب

5 = همیشه

1- به شخص بعدی که عاشقش خواهم شد فکر می کنم. ____

2- فکر می کنم بالاخره می خواهم شخص مورد علاقه ام را پیدا کنم. ____

3- معتقدم در روابط قبلی شریک عاطفی ارزشمندی بوده ام. ____

4- من مطمئن هستم که روابط جدیدی که در آینده خواهم داشت عالی و ماجراجویانه خواهد بود. ____

5- افراد با درد جدایی و روابط ناموفق کنار می آیند. ____

6- معتقدم از دست دادن این رابطه مهم باعث تقویت شخصیت من شد. ____

7- به گفته دوستانم بعد از دوران جدایی حالم بهتر شد. ____

8. به کارهای خوبی که در روابط قبلی ام انجام دادم فکر می کنم. ____

9- فکر می کنم دوست پسر سابقم واقعاً به من اهمیت می داد. ____

10- من همیشه معتقدم که مردم ذاتا انسانهای خوبی هستند. ____

11- در روابط صمیمانه از چیزهای مثبت قدردانی می کنم. ____

12- فکر می کنم قبل از اینکه شانس ملاقات با یک فرد جدید را داشته باشم، همه چیزهایی را که باید یاد بگیرم، یاد گرفته ام. ___

13- می دانم دفعه بعد چه اشتباهی را نباید انجام دهم و چه کاری را متفاوت انجام دهم. ____

14- به نظر من اکثر مردم به یکباره مخاطب خود را ترک می کنند زیرا نمی خواهند به آنها آسیبی وارد شود. ____

15- همه چیز آنطور که باید پیش خواهد رفت. ____

نتایج آزمون های آمادگی برای پذیرش یک عشق جدید

اکنون مجموع امتیازات خود را محاسبه کنید:

1 تا 15: هنوز برای ملاقات با شخص جدیدی آماده نیستید.

4 بعد از ظهر تا 30 بعد از ظهر: احتمالاً باید کمی صبر کنید و روی معاشرت با افراد خوب و دوست داشتنی تمرکز کنید.

31-45: شفا می دهید.

46 تا 60: شما خیلی نزدیک هستید.

61 تا 70: وقت آن است که با شخص جدیدی آشنا شوید.

اگر امتیاز شما نشان می دهد که برای شروع دوباره قرار ملاقات آماده نیستید، ناامید نشوید. آشنایی و دوستیابی برای همه دشوار است زیرا عوامل ناشناخته زیادی دخیل هستند. اگر رابطه قبلی شما به طور ناگهانی و غیرمنتظره به پایان رسید، تلاش برای برقراری رابطه با شخص جدید قطعا آسان نیست، حتی اگر همه چیز خوب پیش برود. اعتماد به نفس از موفقیت ناشی می شود، اما همچنین می تواند ناشی از انعطاف پذیری باشد که برای بهبود مستمر روش های خود در طول زمان استفاده می کنید.

هرچه بیشتر برای خود ارزش قائل شوید، از آنچه می خواهید و قادر به ارائه آن هستید آگاه تر هستید، و هر چه بیشتر به روابط به عنوان ماجراجویی های مرموز نگاه کنید که می تواند خطرناک باشد، به طور مؤثرتری قادر خواهید بود درست را از نادرست تشخیص دهید. حفظ اعتماد به نفس در مواجهه با ناامیدی های مکرر دشوار است، اما اگر شاد و باهوش باشید، در نهایت می توانید شریک مورد نظر خود را پیدا کنید. جست‌وجوی عشق زندگی‌تان با جستجوی چیزهای دیگری که می‌خواهید در زندگی به دست آورید، تفاوتی ندارد. تداوم و حفظ امید برای رسیدن به چیزی ارزشمند و بلند مدت ضروری است.

اکثریت مردم دنیا عاشق شخصیت هایی می شوند که عاشق زندگی هستند و می توانند پس از هر شکست و آسیبی با تعهد و اشتیاق به مسیر زندگی بازگردند. برای فردی که کوهی از شکست ها را به دوش می کشد، دیدار با فرد جدیدی بسیار سخت تر است، اما ما می توانیم هر بار که تلاش می کنیم بهترین کار را انجام دهیم. این نوع شجاعت و خوش بینی هنوز در بازار دوستیابی ارزش زیادی دارد.

چگونه با هم تماس بگیریم

نحوه ایجاد یک رابطه تقریباً همیشه زمان و تلاش لازم است تا فرد مناسب را در زمان مناسب پیدا کنید و رابطه را از پایه شروع کنید. دانستن آنچه می خواهید، احترام گذاشتن به خود و داشتن نگرش مثبت به همان اندازه برای یافتن شریک زندگی مهم است که برای حفظ شریک زندگی.

7,402

چگونه با هم تماس بگیریم

چگونه با هم تماس بگیریم

چگونه وارد یک رابطه شویم

چگونه با هم تماس بگیریم

روابط عاشقانه طولانی مدت می تواند یکی از رضایت بخش ترین جنبه های زندگی باشد و به ما امکان می دهد رشد کنیم و سفر زندگی خود را با کسی به اشتراک بگذاریم. تقریباً همیشه زمان و تلاش لازم است تا فرد مناسب را در زمان مناسب پیدا کنید. دانستن آنچه می خواهید، احترام گذاشتن به خود و داشتن نگرش مثبت به همان اندازه برای یافتن شریک زندگی مهم است که برای حفظ شریک زندگی.

آیا مجرد هستید و به دنبال عشق هستید؟

آیا ملاقات با فرد مناسب دشوار است؟

هنگامی که در برقراری ارتباط عاشقانه مشکل دارید، به راحتی در مورد قرار ملاقات و روابط دلسرد می شوید.

تنها زندگی کردن مزایای زیادی برای دنبال کردن سرگرمی ها و علایق شما، یادگیری لذت بردن از تنهایی و قدردانی از لحظات آرام تنهایی دارد. با این حال، اگر آماده به اشتراک گذاشتن زندگی خود با کسی هستید و می خواهید یک رابطه پایدار و مفید ایجاد کنید، تنها زندگی کردن می تواند خسته کننده به نظر برسد.

6 راه برای ایجاد یک رابطه

1

از خود بپرسید که از یک رابطه چه می خواهید. در حالی که بسیاری از مردم فکر می کنند می خواهند چیزی از یک رابطه حاصل شود (عشق، رابطه جنسی، تنها نبودن)، روابط سالم زمانی اتفاق می افتد که مردم بخواهند عشق، زندگی و دوستی را به اشتراک بگذارند.

2

به شما احترام می گزارم. اگر احساس عشق و احترام کافی نسبت به خود ندارید، می توانید مشکلاتی در روابط خود ایجاد کنید. اینها نیز چیزهایی هستند که به دلیل روابط ناموفق گذشته، آسیب های دوران کودکی و غیره می توانند به راحتی آسیب ببینند.
احترام به خود یعنی پذیرفتن آن چیزی که هستید و همچنین خود را به خاطر اشتباهاتتان ببخشید. وقتی یاد بگیرید که این کارها را انجام دهید، همچنین یاد خواهید گرفت که شریک زندگی خود را دوست داشته باشید، بپذیرید و ببخشید.

3

با گذشته خود روبرو شوید آخرین چیزی که در رابطه جدید می خواهید، مسائل حل نشده از یک رابطه یا ازدواج قبلی است. درک اینکه چرا آخرین رابطه شما به نتیجه نرسیده نیز می تواند به شما در جلوگیری از اشتباهات مشابه کمک کند.

چگونه وارد یک رابطه شویم

4

فقط به خاطر داشتن رابطه وارد رابطه نشوید. فشارهای اجتماعی گاهی باعث می شود احساس کنیم که باید به هر قیمتی رابطه را حفظ کنیم. این یک اشتباه است. مطمئن شوید که علاقه شما به شریک زندگیتان صادقانه است.

5

بدانید که جذابیت می تواند در طول زمان ایجاد شود. عشق در نگاه اول ایده خوبی است، اما برای بسیاری از روابط اینطور نیست. اگر بلافاصله توجه کسی را جلب نکردید، به این معنی نیست که انتخاب بدی برای شماست: عشق پایدار چیزی است که در طول زمان رشد می کند و دوستان می توانند عاشق شوند. وقتی شرکای بالقوه را در نظر می گیرید، خیلی روی ظاهر آنها تمرکز نکنید. ویژگی های شخصی مانند مهربانی، شوخ طبعی و کنجکاوی در درازمدت افراد بیشتری را جذب می کند و در نتیجه ممکن است جذب آنها بیشتر شود.

6

انتظار نداشته باشید شریک زندگی تان تغییر کند. با این فکر که در نهایت این شخص را تغییر خواهید داد، ممکن است در ابتدا چیزهایی را که دوست ندارید نادیده بگیرید. با این حال، مردم تنها در صورتی می توانند خود را تغییر دهند که بخواهند. اگر چیزی وجود دارد که واقعا نمی توانید درازمدت آن را بپذیرید، بهتر است فرد جدیدی را در نظر بگیرید.

چگونه وارد یک رابطه شویم

5 نکته برای ملاقات و ایجاد رابطه

1

پیدا کنید برای ملاقات با افرادی که علایق مشترک شما را دارند به کجا بروید. اگر در ملاقات با کسی مشکل دارید، فهرستی از کارهایی که دوست دارید انجام دهید تهیه کنید. علایق متقابل می تواند یک سود بزرگ برای رابطه شما باشد.

2

با افراد از طریق ارتباطات متقابل ملاقات کنید. شما می توانید از طریق دوستان، اقوام، همسایه ها یا همکاران خود به مسابقه ایده آل خود برسید. از ملاقات با افراد جدید و شرکت در رویدادهایی که شما را به آن دعوت می کنند نترسید. اگر کسی را دیدید که به او علاقه دارید، با او صحبت کنید یا از مخاطب متقابل خود بخواهید که شما را با او در تماس باشد.

جهت استفاده از خدمات روانشناسی و زوج درمانی
و تعیین وقت ویزیت با متخصصین مرکز مشاوره بوجیکا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

02122636858- 09212773724

3

یک روز قرار ملاقات بگذارید. اگر با فردی که دوست دارید ملاقات کردید، اولین قدم را بردارید و او را به یک فعالیت و همکاری دعوت کنید. بیرون رفتن برای قهوه تقریبا همیشه گزینه خوبی است. انتخاب های دیگر ممکن است به نحوه آشنایی شما بستگی داشته باشد: به عنوان مثال، اگر هر دوی شما موسیقی را دوست دارید، ببینید آیا دوست دارند به یک کنسرت بروند.
ایده خوبی است که پیشنهاد کنید در مکانی عمومی که این افراد دیگر در آن حضور خواهند داشت ملاقات کنید. این به هر دوی شما اطمینان می دهد که می توانید در یک محیط امن و بی طرف با یکدیگر آشنا شوید.

چگونه وارد یک رابطه شویم

4

بررسی کنید که هر دو با دوستان و خانواده خود چگونه رفتار می کنید. در ابتدای فرآیند آشنایی، احتمالاً با افرادی آشنا خواهید شد که به آنها نزدیک هستند و آنها نیز شما را ملاقات خواهند کرد. ببینید که هر دوی شما در این موقعیت چقدر احساس راحتی می کنید: این می تواند سرنخی از چگونگی پیش رفتن رابطه باشد.
گاهی اوقات ممکن است یکی یا هر دوی شما کاملاً احساس راحتی نکنید. اشکالی ندارد، نکته اصلی این است که سعی کنید زمان بگذرانید و با عزیزان یکدیگر ارتباط برقرار کنید.

5

روابط خود را با خانواده و دوستان حفظ کنید. برخی از روابط جدید طاقت فرسا به نظر می رسند، اما در مقابل تمایل به از دست دادن علاقه به عشق جدید خود مقاومت کنید. اطمینان حاصل کنید که با دوستان و خانواده خود در ارتباط هستید و زمانی را برای دیدن آنها به طور منظم اختصاص دهید. به یاد داشته باشید، شرکا می آیند و می روند، اما این خانواده است که در دراز مدت در کنار شما خواهد بود.

4 نکته برای ایجاد یک رابطه جدید

1
کارهایی را انجام دهید که هر دو از انجام آنها با هم لذت می برید. هنگامی که هیجان اولیه عشق شما از بین رفت، هر دوی شما باید متعهد شوید که با هم زمان بگذرانید و روی رابطه سرمایه گذاری کنید. در مورد کارهایی که هر دو از انجام دادن آن لذت می برید صحبت کنید و برنامه ریزی کنید که به طور مرتب کارهای سرگرم کننده و معنی دار انجام دهید، مهم نیست چقدر مشغله دارید.
مطالعات نشان داده است که هیجان انجام کارهای جدید با هم، هیجان را افزایش می دهد، شما را توانمند می کند و شما را به هم نزدیکتر می کند.

2
منسجم ارتباط برقرار کنید. صحبت صادقانه با یکدیگر برای رابطه شما بسیار مهم است. پیوند شما با به اشتراک گذاشتن احساسات، افکار، ترس ها و خواسته های خود قوی تر می شود.

3
با به اشتراک گذاشتن آسیب پذیری های خود در طول زمان اعتماد ایجاد کنید. اعتماد در یک رابطه زمان می برد. آسیب پذیر بودن با شخص دیگری می تواند اعتماد ایجاد کند، اما لازم نیست همه کارها را یکجا انجام دهید. در عوض، هر یک از شما باید بخش های کوچکی از واقعیت خود را با دیگری به اشتراک بگذارید. با گذشت زمان، این یک پیوند عمیق و قابل اعتماد ایجاد می کند.
برای مثال، ممکن است در اوایل رابطه اعتراف کنید که همیشه با خواهرتان کنار نمی آمدید. با گذشت زمان، می توانید جزئیات بیشتری در مورد علت شکست این کار ارائه دهید. با این حال، زمانی که به تازگی با کسی آشنا شده اید، نباید یک دسته از نارضایتی ها را توضیح دهید.

4
مستقل بمانید. اگرچه برقراری تعادل بین کار و خانه دشوار است، اما در واقع برای زندگی عاشقانه شما بسیار مهم است. استقلال متقابل به این معنی است که شما هر دو به عنوان مردم به رشد خود ادامه دهید و کاری را که دوست دارید انجام دهید. نه تنها به شما کمک می کند که الگوهای روابط ناسالم مانند هم وابستگی را نادیده بگیرید (زمانی که یکی از شما برای ارزش و هویت خود به دیگری وابسته است). همچنین به شما امکان می دهد خودتان را ببینید و آنچه را که دوست دارید و در آن مهارت دارید تشویق کنید.

چگونه وارد یک رابطه شویم

برای استفاده از خدمات روانشناسی و زوج درمانی با شماره تلفن
تماس بگیرید و با متخصصین مرکز مشاوره بوجیکا نوبت بگیرید.

با شماره های زیر تماس بگیرید

02122636858- 09212773724

مطالب پیشنهادی:

https://www.wikihow.com/Get-in-a-Relationship

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا