چرا باید مقررات را رعایت کنیم

درس مطالعات اجتماعی نهم سال سوم دبستان با عنوان قوانین خانه ما با هدف آشنایی دانش آموز با موضوع قوانین و کارهایی که در منزل می توان انجام داد و نباید انجام داد می باشد. وی در ادامه قوانین یک خانه را تشریح کرد: کفش هایمان را بیرون از خانه در بیاوریم، در اتاق خواب توپ بازی نکنیم، به موقع بخوابیم و در زمان استراحت اعضای خانواده صدای تلویزیون را زیاد نکنیم. کتاب ها و دفترها، لباس ها و… را که استفاده کردیم، آنها را سر جای خود قرار دهیم.

کلمه تنظیم در لغت به معنای دستورالعمل ها، قوانین و مقررات است. مقررات قوانینی هستند که به ما می گویند چه کاری باید انجام دهیم و چه کاری را نباید انجام دهیم. در واقع مقررات، رعایت قوانین و مقررات در منزل، مدرسه، محل کار، اماکن عمومی و… است. قوانین و مقررات آن مکان، حتی در خانه خود را رعایت کنند.

قوانین و مقررات مجموعه دستورالعمل هایی هستند که توسط مجموعه ای از نهادها اجرا می شوند و به عنوان واسطه در ارتباطات اجتماعی بین افراد عمل می کنند.
مقررات به ما می گوید که چه کاری باید انجام دهیم و چه کاری را نباید انجام دهیم. مقررات قوانینی وجود دارد که از هرج و مرج در جهان جلوگیری می کند. شرکت.

مقررات قوانینی هستند که به ما می گویند چه کاری باید انجام دهیم و چه کاری را نباید انجام دهیم. در واقع مقررات، رعایت قوانین و مقررات در منزل، مدرسه، محل کار، اماکن عمومی و… است. قوانین و مقررات آن مکان، حتی در خانه خود را رعایت کنند.

قوانین در خانه

وضع قوانین در خانه معمولا توسط قدرتمندترین فرد در خانواده تعیین می‌شود. این فرد می‌تواند هر کدام از اعضای خانواده (پدر ،مارد،برادر بزرگتر،و..)باشد. اما در یک خانواده سالم همه اعضا در وضع قوانین نقش دارند. نقش خانواده در تعیین آینده فرزندان اهمیت قوانین خانه را بیشتر می‌کند، چرا که افراد به دنیای خود از دریچه دیدی که خانواده به آن‌ها داده، نگاه می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید از بروز بسیاری از مشکلات خانوادگی در هر مرحله از زندگی‌تان جلوگیری کنید، باید چهارچوب و قوانینی برای خود و دیگر اعضای خانواده تان در نظر بگیرید.

برخی افراد فکر می کنند که این قوانین آزادی آنها را در خانواده کاهش می دهد، اما با دقت بیشتر متوجه می شویم که قوانین خانه تضمین کننده سلامت خانواده است.

برقراری قوانین درون خانواده باعث ایجاد نظم و هماهنگی در زندگی و روابط بین اعضای خانواده می شود و رعایت این قوانین آرامش درونی را به همراه دارد. هیچ کس بی نظمی را دوست ندارد، شما در یک موقعیت ناسازگار احساس درماندگی و هرج و مرج خواهید کرد. ایجاد قوانین در خانه و اجرای آنها در بین خانواده زمان می برد، اما زمانی که به آنها عادت کنید، زندگی برای شما بسیار آسان تر خواهد شد. علاوه بر این، با پیروی از قوانین، فرزندان شما یاد خواهند گرفت که به قوانین احترام بگذارند و بر اساس آنها برای آینده برنامه ریزی کنند. با ایجاد قوانین در خانه می توانید از سلامت خانواده خود اطمینان حاصل کنید.

در قانون خانه، بایدها و نبایدهای مورد تایید خانواده مشخص می شود. همه اعضای خانواده باید قوانین را رعایت کنند و اگر کسی نظری دارد در جلسه قانونگذاری بیان شود. والدین باید دلیل هر قانون را برای فرزندانشان توضیح دهند تا آنها متقاعد شوند که از آن قانون پیروی کنند.


فردی که برای خانه قانون و مقررات را تعیین می کند، باید قانون‌هایی بگذارند که خودشان هم فرصت و امکان اجرای آن را داشته باشند. قوانین را متناسب با سن و توانایی‌های فرزندان تعیین کنند. باید با همسر برای تعیین قوانین رویه‌ای یکسان و هماهنگ داشته باشند. با همدیگر مشورت کرده، سپس تصمیم بگیرند و بعد بچه‌ها را در جریان اجرای آن قوانین بگذارند. اگرفرد با همسرش در مورد رفتارهای پسندیده یا ناپسند فرزندانشان هم عقیده نباشند، نمی‌توانند هیچ قانونی را در خانه اجرا کنند. برای این منظور باید با هم گفت و گو کرده و با دلایل هم آشنا شوند تا با یکدیگر هم عقیده باشند.

خانواده می توانند هر هفته یک قانون وضع کنند و در طول هفته آن را اجرا کنند تا تبدیل به یک رفتار شود. وضع قوانین بیش از حد در زمان کوتاه، چارچوب قوانین داخلی را از بین می برد، زیرا نمی توان به یکباره به همه آنها احترام گذاشت.

برای وضع قوانین در خانه، باید نیازهای اعضای خانواده را بشناسید. مثلاً می توانید قوانینی را برای زمان خواب تعیین کنید یا مثلاً بچه ها قبل از رفتن به رختخواب، وسایل مورد نیاز روز بعد را آماده کنند. هر روز بعد از مدرسه، بعد از یک ساعت مشخص، باید تکالیف خود را انجام دهند. یکی از قوانینی که می توان تعیین کرد این است که مثلاً همه اعضای خانواده بعد از اتمام غذا باید ظرف هایشان را در سینک بگذارند و اگر بچه ها بزرگتر هستند باید ظرف های خودشان را بشویید.

درست است که قوانین عموماً برای همه افراد خانه اعمال می شود، اما وجود قوانین در خانه برای کودکان بیشتر ضروری است. در واقع قوانین خانه برای کودکان می تواند نظم، مسئولیت و کار گروهی را به آنها بیاموزد. علاوه بر این، قوانین خانه برای نوجوانان باید اجرا شود. اگرچه قوانین اغلب با تغییر موقعیت ها و رشد کودکان کمی تغییر می کنند، ایجاد چند قانون اساسی یک تمرین عالی برای ایجاد یک خانه موثر و مفید است.

توجه داشته باشید که هنگام اجرای قانون هرگز فرزند خود را تحقیر یا توهین نکنید. زیرا توهین به کودک عواقب جبران ناپذیری دارد. علاوه بر این، هنگام وضع قوانین، برای عواقب نقض قانون برنامه ریزی کنید و روشن کنید که سرپیچی از قانون منجر به مجازات می شود.

برای اجرای قوانین در خانه باید نکاتی را رعایت کرد: مثلا اگر قرار باشد برای هر مسئله ای قانونی وضع کنید باید برای کودک به جای نقش پدر و مادری نقش پلیس را اجرا کنید.پس روی هر مسئله کوچکی حساس نباشید و مسائل کم اهمیت را نادیده بگیرید و تمرکزتان را روی مسائل مهم قرار دهید، چون اگر مدام به رفتارهای کودک حساسیت نشان دهید فرزندتان هیچ یک از قانون‌ها را اجرا نمی‌کند.

علاوه بر این، اگر کودک در خانه اشتباه کرد یا قوانین را نادیده گرفت، باید به او بفهمانید که کارهایش اشتباه است، در غیر این صورت به زیر پا گذاشتن قوانین و سرپیچی از حرف های والدین عادت می کند.

توجه داشته باشید که هنگام اجرای قانون هرگز فرزند خود را تحقیر یا توهین نکنید. زیرا توهین به کودک عواقب جبران ناپذیری دارد. علاوه بر این، هنگام وضع قوانین، برای عواقب نقض قانون برنامه ریزی کنید و روشن کنید که سرپیچی از قانون منجر به مجازات می شود.

قوانین خانه باید شامل مواردی باشد که از همه افراد خانه، از جمله والدین، انتظار می رود از آنها پیروی کنند. بنابراین، «ساعت خواب 9 شب است» را درج نکنید، مگر اینکه قصد دارید در آن ساعت بخوابید. اگر این قوانین فقط باعث ایجاد خشونت نسبت به کودکان شود، ممکن است نتیجه ای بر خلاف هدف شما داشته باشد.

بهتر است قوانین و مقررات خانه را روی یک برگه یادداشت کنید. این مرحله خیلی مهمی است. این فهرست نباید تنها در ذهن قانونگذار باشد. برعکس، پس از ایجاد آن، باید آن را یادداشت کرده و در جایی قرار دهید که همه بتوانند آن را ببینند. زیرا حتی اگر بدانیم چه رفتاری قابل قبول است (و چه رفتاری قابل قبول نیست)، درک انتظارات قانونگذار برای بقیه اعضای خانواده کمی دشوار است. به همین دلیل مهم است که فهرستی مکتوب از قوانین خانه داشته باشید.

فواید مقررات در خانه: قوانین و مقررات در خانه بسیار مهم هستند و بدون وجود مقررات مشخص، خانواده دچار گسستگی شده و متلاشی می‌شود.

مهمترین قوانین و مقررات هر خانه: یکی از مهمترین قوانین خانه برای کودکان این است که آنها باید یاد بگیرند که برای بردن وسایل دیگران اجازه بگیرند، به کسی صدمه نزنند (ضربه، هل دادن یا لگد زدن) و حتی به کسی صدمه نزنند. . احساسات

با ایجاد قانون در زدن قبل از ورود به آنها حریم خصوصی را آموزش دهید. این می تواند به تقویت این ایده کمک کند که باید به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید.

یکی دیگر از قوانین هر خانه ای گفتن حقیقت است. صداقت یکی از پربارترین موارد در لیست قوانین خانه است که باید در هر خانه ای وجود داشته باشد. تاکید بر اهمیت صداقت تنها در صورتی موثر خواهد بود که رفتار خود شما مثال زدنی باشد. کودکان نمی توانند تفاوت بین دروغ سفید و دروغ آشکار را تشخیص دهند. پس اگر می خواهید بر اهمیت صداقت تاکید کنید، نشان دهید که فرد صادقی نیز هستید.

از همان ابتدا به فرزندان خود بیاموزید که درگیر مسائلی نشوند که به آنها مربوط نمی شود. مثلاً از دیگران سؤالات خیلی شخصی نپرسید یا اگر دوستتان در مدرسه تنبیه شد، او را با سؤالات زیاد آزار ندهید. مراقب باشید به آنها بفهمانید که کنجکاوی با دخالت و کنجکاوی متفاوت است. و ممکن است در مورد چیزهای مختلف کنجکاو باشند.

انجام دادن کارهای شخصی از مهم ترین مواردی است که باید جزء لیست قوانین خانه شما باشد. به کودک خود بگویید که بعد از تمام شدن غذا، ظرف هایش را در سینک ظرفشویی قرار دهد. یا توضیح دهید که انتظار دارید فرزندانتان قبل از اینکه با اسباب بازی های جدید خود بازی کنند، اسباب بازی های قبلی خود را جمع کنند.

رعایت نکات بهداشتی یکی از مهم ترین قوانین و مقرراتی است که باید در هر خانه ای رعایت شود. شستن دست ها، مسواک زدن و حمام کردن باید برای سلامتی شما انجام شود. این موارد را به عنوان یک قاعده برای فرزندانتان در نظر بگیرید تا عادات خوب ایجاد کنند و خودتان آنها را به طور منظم انجام دهید تا اهمیت آنها را درک کنند.

از همان ابتدا به فرزندان خود بیاموزید که درگیر مسائلی نشوند که به آنها مربوط نمی شود. مثلاً از دیگران سؤالات خیلی شخصی نپرسید یا اگر دوستتان در مدرسه تنبیه شد، او را با سؤالات زیاد آزار ندهید. مراقب باشید به آنها بفهمانید که کنجکاوی با دخالت و کنجکاوی متفاوت است. و ممکن است در مورد چیزهای مختلف کنجکاو باشند.

یکی از مهم ترین و موثرترین قوانین خانه برای نظم دادن به وسایل خانه، قانون قرار دادن وسایل در جای خود است. به فرزندان خود بگویید که همه چیز را سر جای خود قرار دهند. به طوری که اگر شخص دیگری بخواهد از این دستگاه استفاده کند، بتواند به راحتی آن را پیدا کند. مثلاً وقتی ریموت تلویزیون را برمی دارد باید آن را در جایی که تعلق دارد برگرداند تا دیگران برای پیدا کردن آن مشکلی نداشته باشند.

ممکن است در ایجاد تعادل بین این قوانین و آزادی اعضا مشکل داشته باشید. علاوه بر این، خانواده هایی که در مورد وضع قوانین و مقررات با یکدیگر اختلاف نظر دارند، با اختلافاتی مواجه می شوند. در این شرایط لازم است به خدمات روانشناس متوسل شوید و برای بهبود روابط درون خانواده از او کمک بگیرید.

مقررات اجتماعی

مقررات اجتماعی ؛قوانین خاصی است که جامعه با آگاهی قبلی وضع می کند. ،مانند قوانین راهنمایی ورانندگی.به عبارتی دیگرمجموعه ای از هنجارهای اجتماعی که به صورت یک نهاد اجتماعی درآمده باشد،همانند نهاداجتماعی خانواده.که درآن پدر ومادر از فرزندان رفتار خاصی انتظار دارند.

مقررات اجتماعی مبتنی بر نیازها و ضرورت های طبیعی زندگی اجتماعی انسان است، به عبارت دیگر، از آنجایی که انسان نیازها و نیازهای متفاوتی دارد و خواهد داشت و نمی تواند همه آنها را به تنهایی برآورده کند، ناچار به ایجاد یک زندگی اجتماعی شد. آنها برای نظم بخشیدن به زندگی اجتماعی خود، قوانین، هنجارها و مقررات اجتماعی را تدوین کردند.

هر یک از ما به عنوان اعضای جامعه وظایفی داریم. مدیر، سرپرست، معلم، کارمند بانک یا حتی پزشک و… اگر وظایف خود را به خوبی انجام ندهند باعث هرج و مرج در زندگی شخصی و جامعه می شوند.

مقررات موجود در جامعه شامل مدارس، دانشگاه ها، محل کار، اماکن عمومی و غیره است.

آنها برای برقراری نظم و امنیت در جامعه از مقررات استفاده می کنند تا حقوق افراد مختلف به طور یکسان تضمین شود.

مقررات اجتماعی قوانین خاصی هستند که جامعه با آگاهی قبلی وضع می کند. به عبارت دیگر مجموعه ای از هنجارهای اجتماعی که به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده اند، مانند نهاد اجتماعی خانواده که پدران و مادران انتظار رفتارهای خاصی را از فرزندان خود دارند.

بنابراین در جامعه‌ای که قوانین و مقرراتی وجود نداشته باشد آنگاه هرج و مرج های زیادی به وجود خواهد آمد به طوری که تصور و بیان آنها دور از ذهنیت است.
فرض کنید شما در خیابان راه می روید آن گاه ممکن است که کسی به شما دست برد بزند حالا قانونی وجود ندارد که شما بخواهید کیف خود را از سارق بگیرید بنابراین اگر خودتان توانستید آن را بگیرید مشکل حل می شود در غیر اینصورت قانونی وجود ندارد که به آن رجوع کنید.

علاوه بر این، اگر قوانین و مقرراتی در جامعه وجود نداشته باشد، خطر اختلاس، سرقت، اخاذی و غیره زیاد است. به همین دلیل اساس زندگی اجتماعی وجود قوانین و مقرراتی است که همه امور را اجرا می کند. بر اساس این قوانین

در یک جامعه قوانین و مقرراتی برای حفظ حقوق مردم و برقراری نظم و امنیت وضع می شود.

با رعایت قوانین و مقررات، افراد از نظر اخلاقی رشد می کنند و از حوادث و هرج و مرج در جامعه جلوگیری می کنند.

اگر در جامعه ای قوانین و مقررات وجود نداشت، هیچ کس نمی توانست به وظایف شهروندی خود عمل کند و در نتیجه نظم جامعه به هم می ریخت.

رعایت نکردن قوانین و مقررات در جامعه علاوه بر بر هم زدن نظم و امنیت اجتماعی، موجب تضییع حقوق مردم می شود.

به طور کلی قوانین و مقررات به دلایل متعددی وضع شده است که مهمترین آنها حفظ حقوق مردم و برقراری نظم و امنیت است.

مهمترین علت به وجود آمدن مقررات و قوانین برقراری نظم حقوق افراد است.ما می‌توانیم در استفاده از حقوق خود آزادی مطلق نیز داشته باشیم.

قوانینی برای برقراری نظم و امنیت وضع شده است. برای داشتن جامعه ای پیشرفته و مترقی لازم است قوانین درستی در جامعه وضع و اجرا شود. علایق مردم متفاوت است. اگر قانون نباشد همه به دنبال دفاع از منافع خود هستند. گاهی اوقات منافع افراد در تضاد است. به همین دلیل است که وجود قانون در جامعه ضروری است.

مقررات مدرسه

مدرسه ی خانه دوم هر دانش آموزی است.در این مکان هم اولیای مدرسه به عنوان افراد قدرتمند در مدرسه قوانین و مقرراتی را وضع می کنند. دانش آموزان در طول سال تحصیلی (برای ساعاتی) ساکنان جامعه کوچکی به نام مدرسه هستند. آن‌ها می‌توانند جامعه کوچک خویش را به خوبی اداره کنند یا باعث آشفتگی آن شوند. دانش آموزان در انجام وظایف نیازمند هدایت والدین و اولیای مدرسه هستند و اثرگذاری این دو گروه بر آنان می‌تواند قابل ملاحظه باشد. با شروع مدرسه دانش آموزان به خصوص کلاس اولی‌ها برای بار اول رفتن به مدرسه را تجربه می‌کنند و خیلی خوب است که اولیای عزیز دانش آموزان را با برخی از قوانین مهم (حضور در مدرسه و سر کلاس رفتن و…) آشنا کنند تا از به وجود آمدن مشکلات زیاد جلوگیری شود.

مدرسه دومین تجربه اجتماعی شدن کودک است. در مدرسه علاوه بر تحصیل علم و دانش، باید مهارت های زندگی را نیز بیاموزیم و با قوانین و مقررات آشنا شویم. شاید وقتی در مدرسه درس می خوانیم دلیل وجود و اجرای برخی قوانین و مقررات برایمان روشن نباشد، اما با ادامه فعالیت ها و ورود به جامعه در کنار هم می بینیم که آموزش قوانین چقدر ضروری و ضروری بوده است. . در مدرسه.

مدرسه دومین تجربه اجتماعی شدن کودک است. در مدرسه علاوه بر تحصیل علم و دانش، باید مهارت های زندگی را نیز بیاموزیم و با قوانین و مقررات آشنا شویم. شاید وقتی در مدرسه درس می خوانیم دلیل وجود و اجرای برخی قوانین و مقررات برایمان روشن نباشد، اما با ادامه فعالیت ها و ورود به جامعه در کنار هم می بینیم که آموزش قوانین چقدر ضروری و ضروری بوده است. . در مدرسه.

در ادامه برخی از مقررات و قوانینی که دانش آموزان باید رعایت کنند:
رعایت ادب و احترام نسبت به مدیر، معاون، معلمان، مربیان و دیگر کارکنان مدرسه،
رعایت شعائر دینی،
 انجام ندادن بازی های خطرناک 
تمیز و مرتب بودن لباس فرم مدرسه، رعایت حسن رفتار و اخلاق و همکاری با سایر دانش آموزان
رعایت کردن حقوق همسایگان مدرسـه
خارج نشــدن از مدرسه بدون اجـازه ی مربیــان
 سعی شایسته در تحصیل
رعایت مقررات آموزشی و تربیتی
 انجام فرائض دینی و مشارکت در فعالیت های اجتماعی مدرسه
 رعایت بهداشت و نظافت فردی و همکاری با دانش آموزان دیگر و مسوولین مربوط در پاکیزه نگه داشتن فضای مدرسه
استفاده از لباس، جوراب ساده و مناسب و اصلاح موی سر متناسب با شئون دانش آموزی برای پسران و رعایت حجاب مناسب برای دختران
خودداری از به کار بردن وسایل تجملی و آرایشی و پرهیز از همراه آوردن اشیای گرانبها و وسایل غیر مرتبط با امور تحصیلی به مدرسه
مراقبت از وسایل شخصی و اهتمام در حفظ و نگه داری اموال، تجهیزات و ساختمان مدرسه
احتــــرام بـه بـــزرگ تر هـــا و مهــربانــی با کوچـک تر هــا
توجــه نمـودن بـه زنــگ مدرسـه در مراســـم صبحـگاه و تفریح
مواظبت از دانش آموزان کوچک تر در راه مدرسه و زنگ های تفریح
دقت به برنامه ی کلاس و همراه داشتن کتاب و دفترچه ­های مربوط به برنامه­ ی درسی روزانه
اجتناب از به کار بردن الفاظ و کلمات ناشایست در کلاس
انجام به موقع تکالیفی که دبیر مربوطه برای یادگیری بهتر به او می‌گوید
 مسخره نکردن دوستان
تقلب نکردن و تقلب نرساندن
مؤدبانه و مطابق با هنجارهای کلاسی در کلاس درس بنشیند.

اینها مقرراتی است که دانش آموزان در هر مدرسه باید رعایت کنند. مقررات مدرسه باید برای مدیریت بهتر مدرسه و افزایش کارایی کلاس تعیین شود. این مقررات باید در جلسات عمومی و در کلاس به دانش آموزان ابلاغ شود.

رعایت قوانین و مقررات مدرسه نیز برای تضمین کیفیت آموزشی و حتی ارتباط بهتر بین معلم و دانش آموز و یادگیری ثبات و تعادل در زندگی ضروری است.

این قوانین حتی می تواند در زندگی نیز کاربرد داشته باشد و به نوعی باعث ارتقای آموزش و یادگیری دانش آموزان در محیط مدرسه خواهد شد.

مقررات در اماکن عمومی

از دیگر مکانهایی که رعایت قوانین و مقررات بسیار اهمیت دارد، مکانهای عمومی می باشد. رفتار ما در جامعه نشان دهنده ی شخصیت ماست. رفتار درست و پسندیده مسئله بسیار مهم است ؛مخصوصا در مکان های عمومی این موضوع حائز اهمیت است. حفظ ادب و احترام مسئله‌ ای بسیار مهم در مکان‌های عمومی مثل پارک‌ها، موزه ‌ها، رستوران‌ها، سواحل دریا و از این قبیل است. زمانی که در یک مکان عمومی هستید، قوانین و رفتارهای خاصی را باید رعایت کنید تا به مشکل برنخورید. نگاه مردم همیشه به اطرافیان خودشان است. دیدن کسی که غیرمحترمانه رفتار می‌کند و کسی که دیگران را از بالا به پایین برانداز می‌کند چندان جالب نیست.

در ادامه برخی از قوانین و مقرراتی که مردم باید در اماکن عمومی رعایت کنند را بیان می کنیم:

وقتی می خواهید به موزه، تئاتر یا مکان عمومی بروید، باید قوانین آنجا را رعایت کنید. فقط آنچه مجاز است را انجام دهید. محل را با زباله و مواد غیر قابل بازیافت پر نکنید. زباله ها را در سطل های زباله آماده شده دور بریزید. با زبان و ادبیات صحیح و مناسب برای مکان های عمومی صحبت کنید. کسانی را که نمی شناسید مسخره نکنید.

وقتی می خواهید به موزه، تئاتر یا مکان عمومی بروید، باید قوانین آنجا را رعایت کنید. فقط آنچه مجاز است را انجام دهید. محل را با زباله و مواد غیر قابل بازیافت پر نکنید. زباله ها را در سطل های زباله آماده شده دور بریزید. با زبان و ادبیات صحیح و مناسب برای مکان های عمومی صحبت کنید. افرادی را که نمیشناسید مسخره نکنید.

رفتار در رستوران شامل رفتار شما پشت میز غذا می‌شود که اهمیت زیادی دارد. غذا را آرام و بدون صدا بخورید. یادتان باشد که از گارسنی که کمکتان کرده است تشکر کنید. میز را کثیف نکنید. اگر در کتابخانه هستید، کتابتان را به آرامی بخوانید. موبایلتان را هم خاموش کنید. در مکان‌های مقدسی مثل مسجد، کلیسا، معبد و از این قبیل با نهایت احترام رفتار کنید. اینها مکان‌هایی فرهنگی هستند که افراد برای رسیدن به آرامش درونی به آن پناه می‌برند. به آرامی وارد شوید و با ادب و احترام رفتار کنید. اگر مزاحمتی برای کسی ایجاد کرده‌اید عذرخواهی کنید.

بدون اجازه دیگران از آنها عکس نگیرید. از سیگار کشیدن در مکان های عمومی خودداری کنید. مکان های عمومی شامل ایستگاه های اتوبوس، مترو و قطار است. رفتار شما نیز باید در این مکان ها ملایم و محترمانه باشد و برای دیگران مشکل ایجاد نکند. وسایل خود را نزدیک خود نگه دارید و راه دیگران را نبندید.

هیچ کس از شنیدن صداهای بلند در اطراف خود خوشش نمی آید. به یاد داشته باشید که موسیقی خود را با صدای کم پخش کنید. با نادیده گرفتن آرامش دیگران، آرامش محیط را بر هم نزنید. ادرار کردن در مکان های عمومی یک عمل غیرقابل قبول است. هنگام بازدید از مکان های عمومی، بدن شما باید تمیز باشد. از عطرهای بسیار قوی و تند که دیگران ممکن است به آن حساس باشند استفاده نکنید.

اگر تصمیم دارید با فرزندانتان جایی بروید، با آنها باشید. اجازه ندهید آنها به تنهایی راه بروند و مزاحم دیگران شوند. آنها را کنترل کنید. وقتی منطقه ای را ترک می کنید، آن منطقه را تمیز کنید. وقتی صحبت از رفتار در مکان های عمومی می شود، ایده های متفاوتی در مورد درست و نادرست بودن وجود دارد. قوانین اجتماعی در اماکن عمومی عموماً در بیشتر مناطق یکسان است.

هنگام تلاوت قرآن به احترام او باید سکوت کند.

از انداختن پوسته تخم مرغ یا اشیاء مشابه در ساختمان های عمومی خودداری کنید.

در توالت های عمومی و شلوغ به دیگران احترام بگذارید.

با صدای بلند به کسی زنگ نزنید یا سوت نزنید.

آدامس را در جایی که دیگران راه می روند یا نشسته اند پرتاب نکنید.

وقتی صحبت از رفتار در مکان های عمومی می شود، ایده های متفاوتی در مورد درست و نادرست بودن وجود دارد. قوانین اجتماعی در مکان های عمومی به طور کلی در اکثر مناطق یکسان است.

مقررات محل کار

 همانطور که گفتیم ، هرجایی که بخواهیم قدم بگذاریم باید قوانین و مقررات آنجا را رعایت کنیم . کی دیگر از نکانهایی که رعایت قوانی و مقررات آن از اهمیت زیادی برخوردار است، محل کار می باشد. قوانین و مقررات مربوط به محل کار و کارگاه تعاریف مشخصی دارد و کارفرما موظف است استاندارها و ایمنی لازم را برای حوادث ناشی از کار در کارگاه انجام دهد. البته یکی سری از مقررات مربوط که به خود افراد است ، بدون اینکه تبدیل به یک قانون شود، باید رعایت شود.

هنگام برخاستن از روی صندلی، صاف بایستید و سعی کنید صندلی خود را با کمترین صدای ممکن حرکت دهید. هنگام نشستن پاهای خود را روی هم بزنید تا وقار خود را حفظ کنید.

نکاتی که باید در محل کار به آن توجه داشت:هنگام ورود به محل کار همیشه «سلام» و «صبح‌به‌خیر» را بگویید و در زمان ترک محل کار «خداحافظ» و «خدانگه‌دار».

لباس‌های تمیز و معطر مطابق با فرهنگ محل کار خود بپوشید و هر روز صبح دندان‌های خود را مسواک بزنید. (توصیه های آداب معاشرت را در هر شرایطی رعایت کنید.)

برای هر چیزی جایی هست. بنابراین از توالت برای آرایش و تمیز کردن صورت خود استفاده کنید. پشت میزت کاری نکن

هنگام برخاستن از روی صندلی، صاف بایستید و سعی کنید صندلی خود را با کمترین صدای ممکن حرکت دهید. هنگام نشستن پاهای خود را روی هم بزنید تا وقار خود را حفظ کنید.

از آلرژی ها و حساسیت های همکاران خود مطلع شوید و از هر چیزی که ممکن است آنها را تشدید یا تحریک کند اجتناب کنید. عطرهای تند، غذاهای معطر، گوش دادن به موسیقی بلند از این قبیل است.


سوالات درس نهم مطالعات اجتماعی:

مقررات یعنی چه؟
تنظیم یعنی چه کاری باید انجام دهیم یا نباید انجام دهیم.

قوانین خانواده شما چیست؟

کوچکترها به بزرگترها احترام می گذارند.

بزرگترها با کوچکترها مهربان هستند و به آنها کمک می کنند.

همه وسایل شخصی خود را جمع می کنند و می گذارند.

روز جمعه به دیدار اقوام می رویم.

به موقع می خوابیم و به موقع درس می خوانیم.

چه قوانینی در خانواده شما رایج است:
به بزرگترها احترام بگذارید – کوچکترها را دوست داشته باشید – وسایل شخصی را بردارید اعضای خانواده با یکدیگر عصبانی می شوند.

رعایت قوانین چه فایده ای دارد؟
خانواده را آرام می کند و نظم می بخشد. چون همه در همه کارها همکاری می کنند و هیچکس خسته نمی شود و به لطف نظمی که وجود دارد کارها سریعتر انجام می شود.

این به ما امکان می دهد در کار خود موفق شویم.

این امر باعث ایجاد نظم و موفقیت در کار شده است و هرکس کار خود را به درستی انجام می دهد و آیین نامه نیز به ما می گوید که چه کار کنیم و چه کار نکنیم.

رعایت مقررات آثار فردی و اجتماعی دارد. اولاً، رعایت مقررات نظم کاری ما را هدایت می کند و به ما امکان می دهد در تحصیل و کار موفق شویم. در اجتماع و محیط خانه و محل کار باعث می شود در کار موفق شویم و کم کم قدم های پیشرفت را برداریم. مقررات می تواند شاخص اقدامات خوب و بد باشد.

رعایت مقررات باعث ایجاد نظم و موفقیت در کار می شود و هرکس کار خود را به درستی انجام می دهد و مقررات نیز به ما می گوید که چه کار کنیم و چه کار نکنیم. رعایت قوانین باعث آرامش در خانواده و ایجاد نظم می شود. از آنجا که همه در همه چیز همکاری می کنند، به لطف نظمی که وجود دارد، کارها سریعتر انجام می شود.

اگر اعضای خانواده قوانین را رعایت نکنند چه اتفاقی می افتد؟ اختلال در خانواده در حال شکل گیری است. هیچ کاری در یک زمان مشخص انجام نمی شود و چیزی جابه جا نمی شود. مردم وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند.

مزیت همکاری چیست؟ این باعث می شود کارها سریعتر و به موقع انجام شوند. همه باید به وظیفه خود عمل کنند.

معایب عدم رعایت چیست؟ این باعث بی نظمی بیشتر می شود، کارها به موقع انجام نمی شود و همه نسبت به چیزهای مختلف بی تفاوت هستند.

آیا مقررات این را به ما می گوید؟ به ما می گوید که چه کاری باید انجام دهیم و چه کاری را نباید انجام دهیم.

آیا قوانین خاصی در مدرسه وجود دارد؟ وضع این مقررات چه فایده ای برای ما دارد؟
یک سری آیین نامه هست که در همه مدارس وضع می شود و آیین نامه های دیگری هم هست که مدیر مدرسه این آیین نامه را وضع می کند و خودش تعیین می کند. بسیاری از مقررات به نفع دانش آموز است و باید رعایت شود، مثلاً بدون اجازه استاد از کلاس خارج نشوند، زیرا اگر فردی سرش را پایین بیاورد و برود نظم کلاس به هم می خورد و تمرکز دیگران بر هم می خورد. مزاحم خواهد شد و استفاده از طلا و جواهرات در مدرسه ممنوع است زیرا این اشیاء برای مراسم مناسب هستند. آنها هستند و بهتر است از آنها در مدرسه یا برای کوتاه کردن ناخن استفاده نکنید.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می شود و محتوای آن الزاما مورد تایید تبیان نیست.

درس مطالعات اجتماعی نهم پایه سوم دبستان با هدف آشنایی دانش آموز با مبحث تصمیم گیری ها و کارهایی که در خانه می توان انجام داد و نباید انجام داد، دانش آموز نام دارد. » سپس قوانین یک خانه را توضیح می دهد: باید کفش های خود را بیرون از خانه درآورید، در اتاق خواب توپ بازی نکنید، سر وقت به رختخواب نروید و تلویزیون را روشن نکنید. زمانی که اعضای خانواده در حال استراحت هستند، کتاب، کتاب و لباس، و – آنچه را که استفاده می کردیم، می پوشیم.

کلمه تنظیم در لغت به معنای دستورالعمل ها، قوانین و مقررات است. مقررات قوانینی هستند که به ما می گویند چه کار کنیم و چه کاری نکنیم. اصولاً قوانین پیروی از قوانین و مقررات در خانه، مدرسه، محل کار، اماکن عمومی و غیره است. در هر کجا که هستند باید قوانین و مقررات آن مکان حتی خانه خودشان را رعایت کنند.

قوانین و مقررات مجموعه دستورالعمل هایی هستند که توسط مجموعه ای از نهادها اجرا می شود و نقش میانجی را در روابط اجتماعی بین مردم ایفا می کنند. کسب و کار.

مقررات قوانینی هستند که به ما می گویند چه کار کنیم و چه کاری نکنیم. اصولاً قوانین پیروی از قوانین و مقررات در خانه، مدرسه، محل کار، اماکن عمومی و غیره است. در هر کجا که هستند باید قوانین و مقررات آن مکان حتی خانه خودشان را رعایت کنند.

قوانین خانه

قوانین خانه معمولاً توسط قدرتمندترین فرد خانواده تعیین می شود. این فرد می تواند هر یک از اعضای خانواده (پدر، شوهر، برادر بزرگتر و غیره) باشد. اما در یک خانواده سالم، همه اعضا در وضع قوانین نقش دارند. نقش خانواده در تعیین آینده فرزندان اهمیت قوانین خانه را افزایش می دهد، زیرا مردم جهان خود را از دریچه خانواده می بینند. بنابراین، اگر می خواهید در هر مرحله از زندگی خود از بسیاری از مشکلات خانوادگی جلوگیری کنید، باید چارچوب ها و قوانینی را برای خود و سایر اعضای خانواده در نظر بگیرید.

برخی تصور می کنند که این قوانین آزادی آنها را در درون خانواده کاهش می دهد، اما با احتیاط بیشتر متوجه می شوند که قوانین خانه تضمین کننده سلامت خانواده است.

برقراری قوانین درون خانواده باعث ایجاد نظم و هماهنگی در زندگی و روابط بین اعضای خانواده می شود و رعایت این قوانین آرامش درونی را به همراه دارد. هیچ کس بی نظمی را دوست ندارد، شما در مواجهه با یک وضعیت ناسازگار احساس درماندگی و سردرگمی خواهید کرد. ایجاد قوانین در خانه و وادار کردن خانواده شما به رعایت آنها زمان می برد، اما زمانی که به آنها عادت کنید، زندگی بسیار آسان تر خواهد شد. علاوه بر این، با پیروی از قوانین، فرزندان شما یاد خواهند گرفت که به قوانین احترام بگذارند و برای آینده خود برنامه ریزی کنند. با ایجاد قوانین در خانه می توانید از سلامت خانواده خود اطمینان حاصل کنید.

قانون خانه بایدها و نبایدهای مورد تایید خانواده را مشخص می کند. همه اعضای خانواده باید قوانین را رعایت کنند و اگر نظری دارند در جلسه قانونگذاری بیان شود. والدین باید دلیل هر قانون را برای فرزندان خود توضیح دهند تا آنها متقاعد شوند که از آن پیروی کنند.

شخصی که قوانین و مقررات خانه را تعیین می کند باید قوانینی را وضع کند که خودش فرصت اجرای آن را داشته باشد. قوانین را بر اساس سن و توانایی های کودکان تعیین کنید. برای تعیین قوانین باید رویه هماهنگی مشابهی با همسر خود داشته باشند. با هم مشورت کنید، سپس تصمیم بگیرید و اجازه دهید بچه ها قوانین را رعایت کنند. اگر فردی و همسرش در مورد رفتار فرزندانشان اختلاف نظر داشته باشند، نمی توانند هیچ قانونی را در خانه اجرا کنند. برای این کار باید با هم صحبت کنند و دلایل یکدیگر را بدانند تا به توافق برسند.

خانواده می توانند هر هفته یک قانون وضع کنند و در طول هفته آن را اجرا کنند تا تبدیل به یک رفتار شود. ایجاد قوانین بیش از حد در زمان کوتاه، چارچوب قوانین داخلی را از بین می برد، زیرا نمی توان همه قوانین را به طور همزمان دنبال کرد.

برای ایجاد قوانین خانه، باید نیازهای اعضای خانواده را بشناسید. به عنوان مثال، می توانید قوانینی را برای زمان خواب تعیین کنید یا مثلاً از کودکان بخواهید قبل از رفتن به رختخواب، چیزهایی را که برای روز بعد نیاز دارند آماده کنند. هر روز بعد از مدرسه، بعد از یک ساعت مشخص، باید تکالیف خود را انجام دهند. یکی از قوانینی که می توان تعیین کرد این است که مثلاً همه اعضای خانواده بعد از اتمام غذا باید ظرف هایشان را در سینک بگذارند و اگر بچه ها بزرگتر هستند باید ظرف ها را بشورند.

درست است که قوانین عموماً برای همه افراد خانه اعمال می شود، اما وجود قوانین در خانه برای کودکان بیشتر ضروری است. در واقع قوانین خانه برای کودکان می تواند نظم، مسئولیت و کار گروهی را به آنها بیاموزد. قوانین خانه برای نوجوانان نیز باید اجرا شود. اگرچه با تغییر موقعیت ها و رشد کودکان، قوانین اغلب کمی تغییر می کنند، ایجاد چند قانون اساسی برای ایجاد یک خانواده کارآمد و مولد عمل بسیار خوبی است.

توجه داشته باشید که هنگام اجرای قانون هرگز فرزند خود را تحقیر یا توهین نکنید. زیرا توهین به کودک عواقب جبران ناپذیری دارد. علاوه بر این، هنگام وضع قوانین، برای عواقب نقض قوانین برنامه ریزی کنید و روشن کنید که عدم رعایت قوانین منجر به مجازات می شود.

برای اجرای قوانین در خانه باید نکاتی را رعایت کنید: مثلاً اگر در فکر تصویب قانونی در مورد هر موضوعی هستید، باید به جای نقش والدین، نقش پلیس را با کودک اجرا کنید. و روی مسائل مهم تمرکز کنید، زیرا اگر دائماً نسبت به رفتار کودک حساسیت نشان دهید، کودک شما هیچ یک از قوانین را رعایت نمی کند.

علاوه بر این، اگر کودک در خانه اشتباه کرد یا قوانین را نادیده گرفت، باید به او بفهمانید که عملکرد او اشتباه است، در غیر این صورت به قانون شکنی و سرپیچی از حرف والدین عادت می کند.

توجه داشته باشید که هنگام اجرای قانون هرگز فرزند خود را تحقیر یا توهین نکنید. زیرا توهین به کودک عواقب جبران ناپذیری دارد. علاوه بر این، هنگام وضع قوانین، برای عواقب نقض قوانین برنامه ریزی کنید و روشن کنید که عدم رعایت قوانین منجر به مجازات می شود.

قوانین خانه باید شامل مواردی باشد که از همه افراد خانه، از جمله والدین، انتظار می رود از آنها پیروی کنند. بنابراین «ساعت خواب 9 شب است» را درج نکنید، مگر اینکه در آن ساعت بخوابید. اگر این قوانین فقط کودکان را سختگیر می کند، ممکن است برای هدف شما مضر باشد.

بهتر است قوانین و مقررات خانه را روی یک کاغذ یادداشت کنید. این گام بسیار مهم است. این فهرست نباید تنها مختص قانونگذاران باشد. برعکس، پس از ایجاد آن، باید آن را یادداشت کرده و در جایی قرار دهید که همه بتوانند آن را ببینند. زیرا حتی اگر بدانیم چه رفتاری قابل قبول است (و کدام غیر قابل قبول است)، درک انتظارات قانونگذار از بقیه افراد خانواده کمی دشوار است. به همین دلیل مهم است که فهرستی مکتوب از قوانین خانه داشته باشید.

مزایای مقررات در خانه: قوانین و مقررات در خانه بسیار مهم است و بدون مقررات خاص، خانواده به هم ریخته و متلاشی می شود.

مهم ترین قوانین و مقررات در هر خانه: یکی از مهم ترین قوانین خانه برای کودکان این است که باید یاد بگیرند برای بردن وسایل دیگران اجازه بگیرند، به کسی آسیب نرسانند (ضربه زدن، هل دادن یا لگد زدن) و حتی آسیب نرسانند. هر کس. احساسات

با ایجاد قانون در زدن قبل از ورود به آنها حریم خصوصی را آموزش دهید. این می تواند به تقویت این ایده کمک کند که باید به حریم خصوصی دیگران احترام بگذارید.

یکی دیگر از قوانین هر خانه ای گفتن حقیقت است. صداقت یکی از پربارترین موارد در لیست قوانین خانه است که باید در هر خانه ای وجود داشته باشد. تاکید بر اهمیت صداقت تنها در صورتی موثر خواهد بود که رفتار خود شما مثال زدنی باشد. کودکان نمی توانند بین یک دروغ سفید و یک دروغ آشکار فرق بگذارند. بنابراین اگر می خواهید بر اهمیت صداقت تاکید کنید، نشان دهید که شما نیز فردی صادق هستید.

از همان ابتدا به فرزندان خود بیاموزید که درگیر مسائلی که به آنها مربوط نیست، نشوند. مثلاً از مردم سؤالات خیلی شخصی نپرسید، یا اگر دوستتان در مدرسه تنبیه شد، آنها را با سؤالات زیاد خسته نکنید. حتما به آنها اطلاع دهید که کنجکاوی با دخالت و کنجکاوی متفاوت است. و ممکن است در مورد چیزهای مختلف کنجکاو باشند.

تکمیل وظایف شخصی یکی از مهمترین چیزهایی است که باید بخشی از فهرست قوانین خانه شما باشد. به فرزندتان بگویید پس از اتمام غذا، ظرف هایش را در سینک ظرفشویی بگذارد. یا توضیح دهید که انتظار دارید فرزندانتان قبل از اینکه بتوانند با اسباب بازی های جدید بازی کنند، اسباب بازی های قدیمی خود را کنار بگذارند.

بهداشت یکی از مهم ترین قوانین و مقرراتی است که باید در هر خانه ای رعایت شود. شستن دست ها، مسواک زدن و حمام کردن باید برای سلامتی شما انجام شود. این موارد را به عنوان یک قانون در نظر بگیرید تا فرزندانتان به عادات خوب بازگردند و خودتان مرتباً آنها را انجام دهید تا اهمیت آن را درک کنند.

از همان ابتدا به فرزندان خود بیاموزید که درگیر مسائلی که به آنها مربوط نیست، نشوند. مثلاً از مردم سؤالات خیلی شخصی نپرسید، یا اگر دوستتان در مدرسه تنبیه شد، آنها را با سؤالات زیاد خسته نکنید. حتما به آنها اطلاع دهید که کنجکاوی با دخالت و کنجکاوی متفاوت است. و ممکن است در مورد چیزهای مختلف کنجکاو باشند.

یکی از مهم ترین و موثرترین قوانین خانه برای ایجاد نظم در خانه، قانون قرار دادن اشیا در جای خود است. به فرزندان خود بگویید که همه چیز را سر جای خود قرار دهند. بنابراین اگر شخص دیگری بخواهد از این دستگاه استفاده کند، به راحتی می تواند آن را پیدا کند. مثلاً وقتی ریموت تلویزیون را برمی دارد باید آن را در جایی که تعلق دارد برگرداند تا دیگران برای پیدا کردن آن مشکلی نداشته باشند.

ممکن است در ایجاد تعادل بین این قوانین و آزادی اعضا مشکل داشته باشید. علاوه بر این، خانواده هایی که بین خود برای ایجاد قوانین و مقررات به توافق نمی رسند، با اختلافاتی مواجه می شوند. در این شرایط باید به خدمات روانشناس متوسل شد و از او برای بهبود روابط درون خانواده کمک خواست.

تنظیم اجتماعی

مقررات اجتماعی قوانین خاصی هستند که جامعه با آگاهی قبلی وضع می کند. به عبارت دیگر مجموعه ای از هنجارهای اجتماعی که به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده اند، مانند نهاد اجتماعی خانواده که پدران و مادران انتظار رفتارهای خاصی را از فرزندان خود دارند.

مقررات اجتماعی ناشی از نیازهای طبیعی و ضروریات زندگی اجتماعی انسان است. به عبارت دیگر، از آنجایی که انسان ها نیازها و خواسته های متفاوتی دارند و خواهند داشت و به تنهایی نمی توانند آنها را برآورده کنند، موظف به برقراری زندگی اجتماعی هستند. آنها قوانین، هنجارها و مقررات اجتماعی را برای نظم بخشیدن به زندگی اجتماعی خود تدوین کردند.

هر یک از ما به عنوان اعضای جامعه وظایفی داریم. مدیر، سرپرست، معلم، کارمند بانک یا حتی پزشک… اگر وظایف خود را به خوبی انجام ندهند، در زندگی فردی و اجتماعی خود آشوب می کارند.

مقررات موجود در جامعه شامل مدارس، دانشگاه ها، محل کار، اماکن عمومی و غیره است.

آنها برای برقراری نظم و امنیت در جامعه از مقررات استفاده می کنند تا حقوق افراد مختلف به طور یکسان تضمین شود.

مقررات اجتماعی قوانین خاصی هستند که جامعه آگاهانه وضع می کند. به عبارت دیگر مجموعه ای از هنجارهای اجتماعی که به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده اند، مانند نهاد اجتماعی خانواده که در آن پدران و مادران رفتارهای خاصی را از فرزندان خود انتظار دارند.

بنابراین، در جامعه ای که قوانین و مقرراتی وجود ندارد، هرج و مرج فراوانی به وجود می آید، به طوری که تصور و بیان آن غیرممکن خواهد بود. تو را لمس کند حالا هیچ قانونی وجود ندارد که شما را ملزم کند که کیفتان را از دزد بگیرید، بنابراین اگر خودتان موفق به گرفتن آن شوید، مشکل حل می شود وگرنه قانونی وجود ندارد که بتوانید به آن مراجعه کنید.

ضمناً اگر در جامعه قوانین و مقرراتی وجود نداشته باشد، احتمال اختلاس، دزدی، زورگویی و … به وجود می آید. بالا هستند. به همین دلیل اساس زندگی اجتماعی وجود قوانین و مقررات حاکم بر همه امور است. طبق این قوانین

در یک جامعه قوانین و مقرراتی برای حفظ حقوق مردم و برقراری نظم و امنیت وضع می شود.

با رعایت قوانین و مقررات، افراد از نظر اخلاقی رشد می کنند و از حوادث و هرج و مرج در جامعه جلوگیری می کنند.

اگر در جامعه ای ضوابط و مقررات وجود نداشت، هیچکس به وظایف شهروندی خود عمل نمی کرد و در نتیجه نظم جامعه به هم می خورد.

رعایت نکردن قوانین و مقررات در جامعه به این معناست که علاوه بر اخلال در نظم و امنیت اجتماعی، موجب تضییع حقوق مردم می شود.

به طور کلی قوانین و مقررات به دلایل متعددی ایجاد می شود که مهم ترین آنها حفظ حقوق مردم و برقراری نظم و امنیت است.

مهم ترین دلیل ایجاد مقررات و قوانین، برقراری نظم حقوق مردم است. ما همچنین می توانیم در اعمال حقوق خود آزادی مطلق داشته باشیم.

قوانینی برای برقراری نظم و امنیت وضع شد. برای داشتن جامعه ای پیشرفته و مترقی لازم است قوانین درستی در جامعه وضع و اجرا شود. علایق مردم متفاوت است. اگر قانون نباشد هرکس به دنبال منافع خود است. گاهی اوقات منافع افراد در تضاد است. به همین دلیل است که وجود قانون در جامعه ضروری است.

قوانین مدرسه

مدرسه خانه دوم هر دانش آموز است. در این مکان والدین مدرسه به عنوان افراد قدرتمند درون مدرسه قوانین و مقررات را تعیین می کنند. در طول سال تحصیلی، دانش آموزان (ساعت ها) در یک جامعه کوچک به نام مدرسه اقامت می کنند. آنها می توانند جامعه کوچک خود را به خوبی مدیریت کنند یا آن را خراب کنند. دانش آموزان در انجام وظایف خود به راهنمایی والدین و اولیای دم نیاز دارند و تأثیر این دو گروه بر آنها می تواند چشمگیر باشد. با شروع سال تحصیلی دانش آموزان به خصوص دانش آموزان کلاس اولی برای اولین بار مدرسه رفتن را تجربه می کنند و بسیار خوب است که اولیای عزیز دانش آموزان را با برخی از قوانین مهم (به مدرسه رفتن و کلاس رفتن و …) آشنا کنند. از بسیاری از مشکلات دوری کنید.

مدرسه دومین تجربه اجتماعی شدن کودک است. در مدرسه علاوه بر تحصیل علم و دانش، نیاز به یادگیری مهارت های زندگی و دانستن قوانین و مقررات نیز داریم. شاید وقتی در مدرسه درس می خوانیم دلیل وجود و اجرای برخی قوانین و مقررات برایمان روشن نباشد، اما با ادامه فعالیت و ورود به جامعه به طور کل، می بینیم که آموزش قوانین چقدر مهم و ضروری بوده است. . . . در مدرسه.

مدرسه دومین تجربه اجتماعی شدن کودک است. در مدرسه علاوه بر تحصیل علم و دانش، نیاز به یادگیری مهارت های زندگی و دانستن قوانین و مقررات نیز داریم. شاید وقتی در مدرسه درس می خوانیم دلیل وجود و اجرای برخی قوانین و مقررات برایمان روشن نباشد اما با ادامه کار و ورود به جامعه به طور کلی می بینیم که یادگیری قوانین چقدر مهم و ضروری است. . . در مدرسه.

قوانین و مقرراتی که دانش آموزان باید رعایت کنند عبارتند از:
در مورد مدیر، معاون رئیس، معلمان، مربیان و سایر کارکنان مدرسه،
رعایت شعائر دینی،
عدم انجام بازی های خطرناک، 757587599. حسن سلوک، اخلاق و همکاری با سایر دانش آموزان
احترام به حقوق همسایگان مدرسه
بدون اجازه معلمان مدرسه را ترک نکنید
تلاش قابل تقدیر در آموزش و پرورش 75759998 88 رعایت بهداشت و رعایت بهداشت فردی و همکاری با دانش آموزان سایر و مسئولین مربوطه برای حفظ نظافت محیط مدرسه
استفاده از لباس و جوراب و مدل موی ساده و مناسب با رعایت امور دانشجویی برای دانش آموزان پسر و رعایت حجاب مناسب برای دختران و از آوردن اقلام با ارزش و غیر درسی به مدرسه خودداری کنید
مراقبت از وسایل شخصی و مراقبت از اموال و تجهیزات و ساختمان مدرسه
احترام به سالمندان و مهربانی با کوچکترها سرگرمی 75 7575999888 مراقب دانش‌آموزان جوان‌تر در مسیر باشید. زنگ مدرسه و سرگرمی
به برنامه کلاس توجه کنید و کتاب ها و دفترهای مربوط به برنامه روزانه را بردارید
از به کار بردن کلمات و کلمات نامناسب در کلاس خودداری کنید. او برای یادگیری بهتر
دوستان را مسخره نکنید 7575 75999888 تقلب نکنید و تقلب نکنید
مودبانه و طبق هنجارهای کلاس در کلاس بنشینید.

اینها قوانینی است که دانش آموزان در هر مدرسه باید از آنها پیروی کنند. قوانین مدرسه باید برای مدیریت بهتر مدرسه و افزایش کارایی در کلاس ایجاد شود. این قوانین باید در جلسات عمومی و کلاس ها به اطلاع دانش آموزان برسد.

رعایت قوانین و مقررات مدرسه نیز برای تضمین کیفیت آموزش و حتی ارتباط بهتر بین معلمان و دانش آموزان و همچنین ثبات و تعادل یادگیری در زندگی ضروری است.

این قوانین حتی در زندگی قابل استفاده است و به نوعی باعث بهبود آموزش و یادگیری دانش آموزان در محیط مدرسه می شود.

مقررات در اماکن عمومی

مکان های دیگری که رعایت قوانین و مقررات در آنها بسیار مهم است اماکن عمومی هستند. رفتار ما در جامعه نشان دهنده شخصیت ماست. رفتار خوب به خصوص در مکان های عمومی بسیار مهم است. رعایت ادب و احترام امری بسیار مهم در اماکن عمومی مانند پارک ها، موزه ها، رستوران ها، سواحل و … است. وقتی در یک مکان عمومی هستید، باید قوانین و رفتارهای خاصی را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید. مردم همیشه به اطراف خود نگاه می کنند. دیدن فردی که بی احترامی می کند و کسی که دیگران را تحقیر می کند خیلی جالب نیست.

در ادامه برخی از قوانین و مقرراتی که مردم باید در اماکن عمومی رعایت کنند را بیان می کنیم:

وقتی می خواهید به یک موزه، تئاتر یا یک مکان عمومی بروید، باید قوانین آنجا را رعایت کنید. فقط آنچه مجاز است را انجام دهید. منطقه را با زباله و مواد غیر قابل بازیافت پر نکنید. زباله ها را در سطل های زباله آماده شده قرار دهید. با زبان و ادبیات صحیح و مناسب برای مکان های عمومی صحبت کنید. افرادی را که نمیشناسید مسخره نکنید.

وقتی می خواهید به یک موزه، تئاتر یا یک مکان عمومی بروید، باید قوانین آنجا را رعایت کنید. فقط آنچه مجاز است را انجام دهید. منطقه را با زباله و مواد غیر قابل بازیافت پر نکنید. زباله ها را در سطل های زباله آماده شده قرار دهید. با زبان و ادبیات صحیح و مناسب برای مکان های عمومی صحبت کنید. افرادی را که نمیشناسید مسخره نکنید.

رفتار رستوران شامل رفتار شما سر میز می شود که بسیار مهم است. آهسته و آرام غذا بخورید. فراموش نکنید که از سروری که به شما کمک کرد تشکر کنید. میز رو کثیف نکن اگر در کتابخانه هستید، کتاب خود را به آرامی بخوانید. موبایلت را خاموش کن. در مکان های مقدس مانند مسجد، کلیسا، معبد و غیره با نهایت احترام رفتار کنید. آنها مکان های فرهنگی هستند که مردم برای رسیدن به آرامش درونی به آنجا پناه می برند. آهسته وارد شوید و مودب و محترم باشید. اگر مزاحم کسی شدید عذرخواهی کنید

بدون اجازه دیگران از آنها عکس نگیرید. از سیگار کشیدن در مکان های عمومی خودداری کنید. مکان های عمومی شامل ایستگاه های اتوبوس، مترو و قطار است. رفتار شما نیز باید در این مکان ها ملایم و محترمانه باشد و برای دیگران مشکل ایجاد نکند. وسایل خود را نزدیک خود نگه دارید و راه دیگران را نبندید.

هیچ کس از شنیدن صداهای بلند در اطراف خود خوشش نمی آید. به یاد داشته باشید که موسیقی خود را با صدای کم پخش کنید. با نادیده گرفتن آرامش دیگران، آرامش محیط را بر هم نزنید. ادرار کردن در مکان های عمومی غیرقابل قبول است. هنگام بازدید از مکان های عمومی، بدن شما باید تمیز باشد. از عطرهای خیلی تند که دیگران به آن حساس هستند استفاده نکنید

اگر تصمیم دارید با فرزندانتان جایی بروید، با آنها باشید. اجازه ندهید آنها به تنهایی راه بروند و مزاحم دیگران شوند. آنها را کنترل کنید. هنگام خروج از یک مکان، منطقه را پاک کنید. وقتی صحبت از رفتار در مکان‌های عمومی می‌شود، ایده‌های متفاوتی درباره خوب و بد بودن وجود دارد. قوانین اجتماعی در مکان های عمومی به طور کلی در اکثر مناطق یکسان است.

هنگام تلاوت قرآن به احترام او باید سکوت کند.

از پرتاب پوسته تخم مرغ یا اشیاء مشابه به داخل ساختمان های عمومی خودداری کنید.

در توالت های عمومی و شلوغ به دیگران احترام بگذارید.

با صدای بلند به کسی زنگ نزنید یا سوت نزنید.

آدامس را در مکان هایی که دیگران راه می روند یا می نشینند پرتاب نکنید.

وقتی صحبت از رفتار در مکان‌های عمومی می‌شود، ایده‌های متفاوتی درباره خوب و بد بودن وجود دارد. قوانین اجتماعی در مکان های عمومی به طور کلی در اکثر مناطق یکسان است.

مقررات محل کار

همانطور که گفتیم هر جا که می خواهیم برویم باید قوانین و مقررات را در جای خود رعایت کنیم. جایی که رعایت قوانین و مقررات بسیار مهم است کجاست؟ قوانین و مقررات محل کار و کارگاه تعاریف مشخصی دارد و کارفرما ملزم به رعایت استانداردها و ایمنی لازم در صورت بروز حوادث ناشی از کار در کارگاه می باشد. البته یک سری مقررات مربوط به خود مردم بدون اینکه قانون شود باید رعایت شود.

هنگامی که از روی صندلی خود بلند می شوید، صاف بایستید و سعی کنید صندلی خود را تا حد امکان آرام حرکت دهید. در حالی که نشسته اید پاهای خود را روی هم بزنید تا وقار خود را حفظ کنید.

مواردی که باید در محل کار در نظر بگیرید: همیشه هنگام ورود به محل کار “سلام” و “سلام” و هنگام خروج از محل کار “خداحافظ” و “خداحافظ” بگویید.

لباس تمیز و معطر مطابق با فرهنگ محل کار خود بپوشید و هر روز صبح دندان های خود را مسواک بزنید. (همیشه توصیه های برچسب را دنبال کنید.)

برای هر چیزی جایی هست. بنابراین از توالت برای آرایش و تمیز کردن صورت خود استفاده کنید. پشت میزت کار نکن

هنگامی که از روی صندلی خود بلند می شوید، صاف بایستید و سعی کنید صندلی خود را تا حد امکان آرام حرکت دهید. در حالی که نشسته اید پاهای خود را روی هم بزنید تا وقار خود را حفظ کنید.

از آلرژی ها و حساسیت های همکاران خود مطلع شوید و از هر چیزی که ممکن است آنها را تشدید یا تحریک کند اجتناب کنید. عطرهای تند، غذاهای معطر، گوش دادن به موسیقی با صدای بلند همه اینها هستند.

سوال درس مطالعات اجتماعی نهم:

منظور از مقررات چیست
مقررات یعنی چه کاری باید انجام دهیم یا نکنیم.

قوانین خانواده شما چیست؟

کوچکترها به بزرگترها احترام می گذارند.

بزرگترها با کوچکترها مهربان هستند و به آنها کمک می کنند.

تمام وسایل شخصی جمع آوری شده و کنار گذاشته می شود.

جمعه به دیدار اقوام می رویم.

به موقع می خوابیم و به موقع درس می خوانیم.

چه قوانینی در خانواده شما رایج است؟
به بزرگترها احترام بگذارید – کوچکترها را دوست داشته باشید – چیزهایی را جمع کنید که اعضای خانواده با یکدیگر عصبانی می شوند.

فایده پیروی از قوانین چیست؟
خانواده را آرام می کند و نظم می بخشد. چون همه در همه چیز همکاری می کنند و هیچکس خسته نمی شود و به لطف نظمی که وجود دارد کارها سریعتر پیش می رود.

این به ما امکان می دهد در کار خود موفق شویم.

این باعث ایجاد نظم و موفقیت در کار شده است و هرکس کار خود را به درستی انجام می دهد و آیین نامه به ما می گوید که چه کار کنیم و چه کار نکنیم.

رعایت مقررات آثار فردی و اجتماعی دارد. اولاً رعایت قوانین انضباط کاری به ما آموزش می دهد و به ما امکان موفقیت در تحصیل و کار را می دهد. این امر در اجتماع، خانه و محل کار باعث می شود به موفقیت های حرفه ای دست پیدا کنیم و به تدریج گام های ترقی را برداریم. مقررات می تواند شاخصی از عملکرد خوب و بد باشد.

رعایت قوانین باعث ایجاد نظم و موفقیت در کار می شود و هرکس کار خود را به درستی انجام می دهد و قوانین نیز به ما می گوید که چه کار کنیم و چه کار نکنیم. رعایت قوانین باعث آرامش در خانواده و ایجاد نظم می شود. از آنجایی که همه در همه چیز همکاری می کنند، به لطف نظمی که وجود دارد، کارها سریعتر انجام می شود.

اگر اعضای خانواده قوانین را رعایت نکنند چه اتفاقی می افتد؟ در خانواده اختلال ایجاد می شود. هیچ کاری در یک زمان مشخص انجام نمی شود و چیزی جابه جا نمی شود. مردم وظایف خود را به درستی انجام نمی دهند.

مزیت همکاری چیست؟ این کارها را سریعتر و به موقع می کند. همه باید به وظیفه خود عمل کنند.

معایب عدم رعایت چیست؟ این باعث هرج و مرج بیشتر می شود، کارها به موقع انجام نمی شود و همه نسبت به چیزهای مختلف بی تفاوت هستند.

آیا مقررات این را به ما می گوید؟ او به ما می گوید چه کار کنیم و چه نکنیم.

آیا قوانین خاصی در مدرسه وجود دارد؟ این آیین نامه برای چیست؟
یک سری آیین نامه هست که در همه مدارس وضع می شود و آیین نامه های دیگری هم هست که مدیر مدرسه خودش وضع می کند و تعیین می کند. باید به او و دانش آموز احترام گذاشت، مثلاً بدون اجازه معلم از کلاس خارج نشوند، زیرا اگر یک نفر سرش را پایین بیاورد و برود نظم کلاس به هم می خورد و تمرکز دانش آموزان به هم می خورد. مختل شده است. استفاده از طلا و جواهرات در مدرسه ممنوع است زیرا این وسایل برای مراسم مناسب است و بهتر است در مدرسه نپوشید و ناخن هایتان را کوتاه کنید.

این مقاله صرفا جهت اطلاع کاربران رسانه بازنشر شده است و مطالب آن الزاما مورد تایید طبایان نمی باشد.

تحقیق در مورد لزوم قوانین و مقررات: قوانین و مقررات دو عنصر مهم در برقراری نظم در جامعه هستند. این قواعد می تواند افراد را از مسیر نادرست دور کرده و به راه راست هدایت کند.

هر کشوری قوانین و مقررات خاصی دارد که مردم باید از آنها پیروی کنند. لازم به ذکر است در صورت سرپیچی از قوانین، مجازات خواهند شد. مردم باید بتوانند با دانستن قوانین کشورشان زندگی خوبی داشته باشند.

اصولاً قوانین بایدها و نبایدهایی هستند که مردم باید از آنها پیروی کنند. اگر جامعه و کشوری قانون و مقررات نداشته باشد به هیچ وجه پیشرفت نمی کند و به اهداف خود نمی رسد. با ما در Magerta Research همراه باشید.

انواع قوانین

قوانین هر کشوری با قوانین دیگر کشورها متفاوت است و شما نمی توانید با قوانین کشورهای دیگر در کشور خود زندگی کنید. برعکس شما باید بتوانید از قانون جامعه خود پیروی کنید تا به پیشرفت و موفقیت های فراوان برسید. به طور کلی قوانین به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

قوانین تکلیفی و تکمیلی
قانون تکلیفی از جمله قوانینی است که در صورت عدم رعایت آن نظم عمومی کشور از بین می رود. حقوق اضافی آن دسته از قوانینی هستند که هیچ ارتباط و تفاوتی با نظم عمومی جامعه ندارند و دقیقاً مشابه آن هستند.

قوانین ماهوی و رسمی
قوانین ماهوی یکی از قوانینی است که با هویت شرکت پیوند خورده و در واقع هویت یا شناسنامه آن را تعیین می کند. حقوق رسمی نیز به شکل و نحوه برخورد با جامعه و کشور مربوط می شود.

چرا باید قوانین را رعایت کنیم؟

هر جامعه ای به مجموعه ای از قوانین برای کنترل شهروندانش و جلوگیری از انجام کارهای بد نیاز دارد. این قوانین به افراد اجازه انجام کارهای زشت را نمی دهد و حتی آنها را از انجام آن باز می دارد. در واقع باید بدانید که قوانین می توانند آزادی افراد را محدود کنند و آزادی زیادی را از بین ببرند. در عین حال مردم می دانند که قانون شوخی نیست و باید به آن احترام بگذارند.

وجود قوانین در هر جامعه ای تضمین می کند که هیچ حقوقی از افراد ضایع نخواهد شد. در این صورت مردم جذب قانون می شوند و به دلیل ویژگی هایی که دارد از آن پیروی می کنند.

مسائل نقض قوانین

بسیاری از مردم از قانون نمی ترسند و به این فکر می کنند که اگر قانون را رعایت نکنند چه اتفاقی می افتد. رعایت نکردن قوانین می تواند مشکلات زیادی را برای شما و اطرافیانتان ایجاد کند. مشکلاتی که به وجود می آید می تواند مردم را تحت تأثیر قرار دهد و آنها را نسبت به جامعه و کشور خود سرد کند. این مسائل عبارتند از:

ضایع شدن حقوق مردم

آسیب به جامعه و کشور

از دست دادن کامل امنیت

هرج و مرج ایجاد کنید

جلوگیری از ترویج و رشد افکار مردم

عدم احترام به مردم و کشور

و…

همچنین بخوانید:
تحقیق در مورد چند نمونه از موجودات کار تیمی
و
تحقیق در مورد آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان

☑️ به پایان تحقیق در مورد چرایی نیاز به مقررات و قوانین رسیده ایم. اگر نظری در این زمینه دارید حتما در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

1 احترام به نظم در جامعه چیست؟

الف) جلوگیری از هرج و مرج،

ب) برای داشتن زندگی مسالمت آمیز و بدون درگیری در جامعه به نظم نیاز داریم.

دستیابی به اهداف بدون نظم امکان پذیر نیست.

د- پیشگیری از آسیب و زیان برای فرد و جامعه.

2. اجرای قوانین و مقررات چگونه امکان پذیر است؟

رعایت مقررات در صورتی امکان پذیر است که یک یا چند نفر بر اجرای آن نظارت داشته باشند.

3. در گذشته مسئول اجرای مقررات و برقراری نظم در جامعه

آیا شما دارید؟

در گذشته در جوامع مختلف، سرپرست خانوار، ریش سفید محل، کدخدا، رئیس قبیله، رئیس خانواده، گزمه، محتسب و… مسئول اجرای مقررات و برقراری نظم در جامعه بودند.

4. چرا باید امروز بیشتر از گذشته سفارش داد؟

امروزه با رشد جوامع و پیشرفت آنها نیاز به نظم بیش از گذشته احساس می شود.

5. به نظر شما برای بازگرداندن نظم به چه چیزی نیاز داریم؟

الف) قوانین و مقررات. (ب) نظارت بر اجرای قانون.

6. اگرچه اجرای قوانین و مقررات در کارهای مختلف برای ما بسیار مهم است. چرا همه ما در پیوستن و انجام آنها متفاوت هستیم؟

A- به منافع فردی اولویت دهید تا منافع جمعی.

b- ضعف در تربیت اجتماعی افراد (درونی سازی قوانین).

J – تخلف را به حداقل برسانید.

7. آیا رعایت قوانین راهداری به تنهایی برای ایجاد نظم در جامعه کافی است؟

خیر؛ زیرا زندگی اجتماعی به خودرو و عابران پیاده محدود نمی شود. بنابراین، برای ایجاد نظم در جامعه، قوانین و مقررات باید در همه موارد رعایت شود (مثلاً در بازار، در محل کار، در ادارات، در مدارس و غیره).

درس هشتم سوال: نقش ترافیک در زندگی ما چیست؟

1. اداره راهنمایی و رانندگی به چه روش هایی به مردم آموزش می دهد؟

قوانین راهنمایی و رانندگی را با استفاده از رادیو و تلویزیون، روزنامه، توزیع بروشورهای آموزشی و نصب علائم در معابر عمومی و سایر برنامه ها به مردم آموزش می دهد.

2. نحوه برخورد اداره راهنمایی و رانندگی با رانندگان متخلف و تصادفات چگونه است؟

رانندگان معیوب را شناسایی و مجازات می کند. رسیدگی به تصادفات وسایل نقلیه و در صورت لزوم رانندگان آنها را پس از تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی می کند.

3. وقتی راننده یا رهگذر را مقصر می دانیم وظیفه ما چیست؟

هنگامی که با راننده یا عابر پیاده متخلف مواجه می شوید، به آنها هشداری دوستانه بدهید و عواقب ناگوار نقض قانون را به آنها یادآوری کنید. متاسفانه برخی افراد با رعایت نکردن قوانین آسیب های مادی و معنوی زیادی به خود و دیگران وارد می کنند.

4. هدف از ایجاد اداره ترافیک چیست؟

نظارت بر حرکت عابران پیاده و وسایل نقلیه و ایجاد نظم.

5. چهار تا از وظایف افراد جلوی اداره راهنمایی و رانندگی را بنویسید.

– با قوانین جهت یابی آشنا شده و به آنها احترام بگذارید.

– همکاری و همدلی با پلیس راهنمایی و رانندگی.

– بدون گواهینامه رانندگی نکنید.

– از کمربند ایمنی استفاده کنید.

6. چهار تا از وظایف اداره راهنمایی و رانندگی را جلوی مردم بنویسید.

– کنترل گردش خودرو در سراسر قلمرو،

– از متقاضیان گواهینامه رانندگی آزمون می دهد و برای پذیرفته شدگان گواهی صادر می کند.

– نصب تابلو در نقاط مختلف

– از حرکت وسایل دودی که هوا و محیط زیست را آلوده می کنند جلوگیری می کند.

درس 9 – چرا ما با یکدیگر ارتباط برقرار می کنیم؟

1– چرا مردم با دیگران ارتباط برقرار می کنند؟

بر خلاف حیوانات، غرایز انسان ضعیف است و باید از دیگران یاد بگیرد که چگونه زندگی کند و نیازهای خود را برآورده کند و از تجربیات آنها استفاده کند. بنابراین انسان ها نیاز به برقراری ارتباط با دیگران دارند.

2– مقایسه توانایی نوزادان و سالمندان در ارتباط با دیگران.

یک نوزاد انسان توانایی بسیار محدودی برای برقراری ارتباط با دیگران و درک خواسته های آنها دارد، اما همانطور که رشد می کند کلمات و نشانه ها را یاد می گیرد و می تواند بیشتر با دیگران ارتباط برقرار کند.

3– انسان چگونه می تواند مفاهیم و احساسات خود را به دیگران منتقل کند؟

انسان ها می توانند پیچیده ترین و دشوارترین مفاهیم و احساسات را از طریق زبان به دیگران منتقل کنند.

4- رابطه پیشرفت علمی و فنی انسان و توانایی انسان در برقراری ارتباط با دیگران را توضیح دهید.

اگر انسان نمی توانست معنای آن را به دیگران بشناساند، دانش بشری هرگز پیشرفت نمی کرد. علت پیشرفت سریع علمی و فنی انسان این است که توانست تجربیات خود را به دیگران منتقل کند و از تجربیات آنها بهره مند شود.

5- مقایسه توانایی انسان و حیوان در ارتباط با انسانهای دیگر .

توانایی انسان در برقراری ارتباط با دیگران بسیار گسترده تر از حیوانات است. در واقع چیزی که انسان ها را از دیگر موجودات متمایز می کند، قدرت ارتباطی فوق العاده آنهاست.

6- رفع نیازهای انسان با توانایی برقراری ارتباط چه تفاوت هایی دارد؟

برآوردن بسیاری از نیازهای ما به توانایی ما در برقراری ارتباط بستگی دارد. هر چه قدرت ارتباطی ما بیشتر باشد، بهتر می توانیم نیازهای خود و جامعه را برآورده کنیم.

7- ابزارها و امکانات جدید ارتباطی چگونه به ما کمک می کنند؟ چند نمونه از این ابزار را نام ببرید.

ابزارها و امکانات ارتباطی جدید به ما کمک می کند کارهای خود را بسیار سریعتر و بهتر انجام دهیم. در واقع امروزه مردم بدون استفاده از وسایل ارتباطی مانند رادیو، تلویزیون، کامپیوتر، تلفن، پست، تلگراف، ماهواره و غیره با مشکلات زیادی مواجه هستند.

8- عدم استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی چه عواقبی را به دنبال دارد؟ برای مثال.

در چنین شرایطی مردم با مشکلات زیادی مواجه می شوند. مثلاً اگر از پست برای ارسال نامه ها و بسته های خود استفاده نکنیم و سعی کنیم خودمان آنها را تحویل دهیم یا به جای استفاده از تلفن مستقیماً با مردم صحبت کنیم، زمان زیادی از ما می گیرد و می مانیم. ما می توانیم آزادانه کار کنیم و همچنین باید پول زیادی خرج کنیم.

9- چرا این روزها ارتباط مستقیم و غیر مستقیم بین مردم زیاد است؟

گسترش امکانات و پیچیدگی نیازهای انسان، ما را بر آن داشته است که به صورت روزانه مستقیم (رودررو) و غیر مستقیم (با استفاده از وسایل ارتباطی) با دیگران ارتباط برقرار کنیم.

درس 10 – نقش اداره پست در زندگی ما چیست؟

1- به نظر شما پست چه مزایای اقتصادی برای جامعه دارد؟

این امر از هدر دادن ثروت، منابع جامعه و زمان افراد جلوگیری می کند.

2- اداره پست چه نوع موسسه ای است؟

اداره پست نهادی است که توسط افراد برای رفع برخی از نیازهای ارتباطی آنها ایجاد شده است.

3- چهار سرویس پست شخصی را فهرست کنید.

– اداره پست به منظور بالا بردن سطح دانش و اطلاعات مردم، روزنامه، مجلات، کتاب و سایر مطالب مطبوعاتی را با قیمتی بسیار کمتر از سایر کالاها در سراسر کشور توزیع می کند.

– اداره پست قادر است بسیاری از اقلام مورد نیاز مردم را خریداری کرده و برای راحتی آنها به درب منزل تحویل دهد.

– همچنین خدمات تبدیل ارز و انتقال وجه ارائه می دهد تا هر نوع پول یا اوراق بهاداری (مانند چک) به سرعت به مقصد برسد.

– با ارسال تصویر می توانید همزمان تصویر یک سند یا نامه را در مدت زمان کوتاهی به شهری بسیار دور ارسال کنید.

4- اگر اداره پست نبود یا مردم نمی خواستند از پست برای رفع نیازهای ارتباطی خود استفاده کنند چه مشکلاتی پیش می آمد؟

ترافیک سنگین در خیابان ها و جاده ها باعث آلودگی شهر و بارگیری بیش از حد اتوبوس ها و ازدحام بیش از حد اتوبوس ها می شود.

ضمن اینکه در این صورت وقت مردم تلف می شود. اگر افراد در این موقعیت برای انجام این کارها کمک بخواهند، می توانند وقت خود را صرف فعالیت های مفیدتری کنند. علاوه بر این، حمل پول نقد و سایر اشیاء قیمتی خطر از دست دادن و سرقت را به همراه دارد.

5- هر یک از اصطلاحات زیر را تعریف کنید.

پیام‌های : به هر چیزی که مردم برای یکدیگر ارسال می‌کنند اشاره دارد. این اقلام شامل نامه، کارت پستال، روزنامه و بسته های دیگر است.

ارسال های شخصی: شامل پست هایی است که فرستندگان هنگام تحویل به اداره پست فاکتوری را به عنوان تأییدیه دریافت می کنند. در صورت مفقود شدن یا آسیب دیدن این بسته ها، اداره پست هزینه آنها را پرداخت می کند.

Priority Mail: اینها نامه هایی هستند که فرستنده آنها می خواهند سریعتر از سایر نامه ها به مقصد برسند.

6-این پیام از مردم انتظار دارد چه کاری انجام دهند؟ (4 مورد)

برای اطمینان از اینکه نامه یا وام به موقع به دست گیرنده می رسد، به اندازه کافی روی پاکت مهر قرار دهید.

آدرس فرستنده را در گوشه سمت چپ بالای پاکت و آدرس گیرنده را در گوشه سمت راست پایین پاکت بنویسید.

هرگز اشیایی مانند سنجاق، سکه و سایر اشیاء فلزی را در پاکت قرار ندهید.

هرگز پول را در پاکت نگذارید. برای ارسال پول به اداره پست مراجعه کنید و از پست مالی استفاده کنید.

7- مردم برای ارسال نامه و تحویل آن به مقصد چگونه هزینه می کنند؟ چه تصاویری بر روی تمبرها استفاده شده است؟

وقتی از تمبر استفاده می کنیم و آن را روی پاکت می چسبانیم، در واقع هزینه پست را می پردازیم و آن را به مقصد می رسانیم.

در ابتدا فقط شخصیت پادشاهان بر روی تمبرها چاپ می شد، اما به تدریج از مناظر طبیعی، وقایع تاریخی، تصاویر شخصیت های ملی و مذهبی و مناسبت های مختلف نیز برای این منظور استفاده شد.

درس 11- چرا با هم همدردی می کنیم؟

1- آیا می توان در جوامع امروزی بدون نهاد همدلی را با مردم هماهنگ کرد؟ برای چی ؟

خیر، زیرا زندگی و ابزارهای مورد استفاده به قدری پیچیده و فراگیر شده است که در هنگام وقوع حوادث، افراد پراکنده و بی نظم نمی توانند کمک مؤثری ارائه کنند.

2- چرا با هم همدردی می کنیم؟ مثال زدن.

همه ما مشکلاتی داریم که به تنهایی نمی توانیم آنها را حل کنیم و به کمک دیگران نیاز داریم. ما بدون همدردی دیگران احساس تنهایی می کنیم و ادامه زندگی در چنین شرایطی برایمان سخت می شود.

به عنوان مثال، اگر تب شدید داشته باشیم و هیچکس در خانه به ما توجهی نداشته باشد، بسیار غمگین و دلشکسته می شویم.

3- چه زمانی می توانید با دیگران همدردی کنید؟ چهار مورد.

– بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله.

– بیماری یا آسیب جدی،

– خانواده های بی خانمان

– مشکلات عاطفی و روانی.

4- همدلی در گذشته چگونه بود؟ دو مورد.

الف- چون افراد جامعه به یکدیگر نزدیکتر بودند، همدردی خانواده ها و اقوام همسایه و یا افراد محلی برای رفع مشکلات کافی بود.

ب- به دلیل کمبود وسایل ارتباطی مانند تلفن، ساکنان یک منطقه به موقع از وضعیت سایر مناطق مطلع نشدند. بنابراین، هنگامی که ساکنان یک شهر دچار بلایای طبیعی می شدند، مجبور بودند به تنهایی با مشکلات روبرو شوند.

5- چرا همدلی در جامعه جدید شکل جدیدی پیدا کرده است؟

با توجه به گسترش نیازها و ارتباطات، همدردی شکل جدیدی به خود گرفته است.

6- ویژگی های همدلی در جوامع جدید چیست؟ سه عنصر.

امروزه همدردی به اعضای خانواده و همسایگان یک محله محدود نمی شود، بلکه شامل همه افرادی می شود که در یک کشور یا حتی در کشورهای دیگر زندگی می کنند.

امروزه با انتشار ابزارهای ارتباط جمعی، ساکنان یک کشور به سرعت از وضعیت هموطنان خود در مناطق دیگر مطلع شده و به کمک آنها می شتابند.

– به روش های قدیمی روش جدیدی اضافه می شود، یعنی ایجاد نهادهای همدلی – مانند هلال احمر یا بیمه -.

7- اگر هیچ نهادی برای کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان وجود نداشته باشد و مردم به صورت مستقل به کمک آنها بشتابند، چه مشکلاتی پیش خواهد آمد؟

مردم ابزار، امکانات و مهارت کافی برای کمک ندارند و به همین دلیل میزان خسارات و خسارات مالی در حال افزایش است.

– از آنجا که مردم سازماندهی نشده اند، در ارائه کمک ها ناهماهنگی و بی نظمی وجود دارد.

– گاهی اوقات تسکین زمان زیادی می برد و ممکن است افرادی که کار و زندگی خود را دارند خسته شوند و امداد را نیمه کاره رها کنند.

درس 12 – چند راه برای همدلی با دیگران چیست؟

1- با عضویت و فعالیت در سازمان جوانان هلال احمر چه مهارت هایی را کسب می کنید؟

توانایی کمک به مصدوم مانند: حمل مصدوم، انجام تنفس مصنوعی، پانسمان و ….

2- اگر بیمه نباشد چه مشکلاتی در زندگی ما پیش خواهد آمد؟

اگر آسیب بزرگی به زندگی ما وارد شود و نتوانیم آن را ترمیم کنیم، خیلی زود تلاش های چندین ساله ما بیهوده خواهد بود. حتی ممکن است یک نفر به زندان محکوم شود (مثل راننده ای که ماشینش بیمه نیست و در تصادف یک نفر را می کشد و چون نمی تواند مجازات اعدام مقتول را بپردازد مجبور است به زندان برود).

3- ماموریت سازمان هلال احمر چیست؟

در هنگام حوادث غیر مترقبه، این سازمان نقش فعالی در کمک و همدردی با خانواده های آسیب دیده ایفا می کند. کمک ها و کمک های مردمی نیز از طریق این جمعیت به افراد آسیب دیده می رسد.

4- هدف و ماموریت شرکت بیمه چیست؟

شرکت بیمه برای جبران خسارات مالی ایجاد شده است و شما به صورت قراردادی موظف به جبران خسارات ناشی از حوادث خاص در ازای دریافت مبلغی به عنوان «بیمه» هستید.

5- سازمان جوانان هلال احمر چگونه کار می کند؟

این یک تشکل دانش آموزی است و اکثر اعضای آن را دانش آموزان ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تشکیل می دهند. اعضای این سازمان مهارت های لازم برای کمک به آسیب دیدگان را کسب می کنند.

6- آیا دانشجویان ایرانی بیمه می شوند؟ توضیح.

بله قربان؛ دانش آموزان در ابتدای هر سال تحصیلی با پرداخت حق بیمه کارتی به نام «کارت بیمه حوادث» دریافت می کنند. با دریافت این کارت در مقابل انواع حوادثی که شبانه روز در داخل یا خارج از مدرسه رخ می دهد بیمه می شوند و بیمه طبق قرارداد هزینه این حوادث را پرداخت می کند.

7- بیمه خودرو در ایران اجباری است یا اختیاری؟ توضیح

طبق قانون، کلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی موظفند خودروی خود را با پرداخت حق بیمه سالانه بیمه کنند تا بتوانند خسارتی را که در طول سال به جان یا مال دیگران وارد می کنند، جبران کنند.

پایان کتاب

1. رعایت نظم در جامعه چیست؟

الف) جلوگیری از هرج و مرج،

ب) برای داشتن زندگی مسالمت آمیز و بدون درگیری در جامعه نیازمند نظم هستیم.

ی- دستیابی به اهداف بدون نظم ممکن نیست.

د- پیشگیری از آسیب و ضرر به فرد و جامعه.

2. اجرای قوانین و مقررات چگونه امکان پذیر است؟

رعایت مقررات در صورتی امکان پذیر است که یک یا چند نفر بر اجرای آن نظارت داشته باشند.

3. در گذشته که مسئول اجرای مقررات و برقراری نظم در جامعه بود

آیا شما دارید؟

پیش از این در جوامع مختلف، بزرگ خانواده، ریش سفید محل، کدخدا، رئیس قبیله، بزرگ خانواده، گزمه، محتسب و… مسئول اجرای مقررات و برقراری نظم در جامعه بودند.

4. چرا امروزه نیاز به نظم بیشتر از گذشته مهم است؟

امروزه با رشد و توسعه جوامع، نیاز به نظم بیشتر از گذشته شده است.

5. به نظر شما برای برقراری نظم به چه چیزی نیاز داریم؟

الف) قانون و مقررات. ب) نظارت بر اجرای قوانین.

6. اگرچه اجرای قوانین و مقررات در کارهای مختلف برای ما بسیار مهم است. چرا همه ما در پایبندی و اجرای آنها متفاوت هستیم؟

A- ترجیح دادن منافع فردی به منافع جمعی.

b- ضعف در تربیت اجتماعی افراد (درونی سازی قوانین);

J– تخلف را به حداقل برسانید.

7. آیا صرف رعایت قوانین راهداری برای ایجاد نظم در جامعه کافی است؟

خیر؛ زیرا زندگی اجتماعی به خودرو و عابران پیاده محدود نمی شود. بنابراین، برای ایجاد نظم در جامعه، قوانین و مقررات باید در همه موارد (مثلاً در بازار، در محل کار، در ادارات، در مدارس و غیره) رعایت شود.

سوالات درس هشتم: نقش ترافیک در زندگی ما چیست؟

1. اداره راهنمایی و رانندگی به چه روش هایی به مردم آموزش می دهد؟

با استفاده از رادیو و تلویزیون، روزنامه ها، توزیع بروشورهای آموزشی و نصب علائم در معابر عمومی و سایر برنامه ها، قوانین راهنمایی و رانندگی را به مردم آموزش می دهد.

2. نحوه برخورد اداره راهنمایی و رانندگی با رانندگان متخلف و تصادفات چگونه است؟

رانندگان متخلف را شناسایی و جریمه می کند. به تصادفات وسایل نقلیه رسیدگی می کند و در صورت نیاز پس از تشکیل گزارش، رانندگان آنها را به مراجع قضایی ارسال می کند.

3. وقتی راننده یا رهگذر متخلف را مشاهده می کنیم وظیفه ما چیست؟

هنگام برخورد با راننده یا عابر پیاده متخلف، به آنها هشداری دوستانه بدهید و عواقب ناگوار قانون شکنی را به آنها یادآوری کنید. متاسفانه برخی افراد با رعایت نکردن قوانین آسیب های مادی و معنوی زیادی به خود و دیگران وارد می کنند.

4. هدف از ایجاد اداره ترافیک چیست؟

نظارت بر حرکت عابران پیاده و وسایل نقلیه و ایجاد نظم.

5. چهار مورد از وظایف افراد در مقابل اداره راهنمایی و رانندگی را بنویسید.

– با قوانین جهت گیری آشنا شوید و به آنها احترام بگذارید.

– همکاری و همدلی با ماموران راهنمایی و رانندگی.

– بدون گواهینامه رانندگی نکنید.

– از کمربند ایمنی استفاده کنید.

6. چهار تا از وظایف اداره راهنمایی و رانندگی را در مقابل مردم بنویسید.

– کنترل حرکت وسایل نقلیه در سراسر قلمرو،

– از متقاضیان گواهینامه رانندگی آزمون می دهد و برای پذیرفته شدگان گواهی صادر می کند.

– نصب علائم راهنمایی و رانندگی در نقاط مختلف

– از حرکت وسایل دودی که هوا و محیط زیست را آلوده می کنند جلوگیری می کند.

درس 9 – چرا ما با یکدیگر ارتباط برقرار می کنیم؟

1– چرا مردم با دیگران ارتباط برقرار می کنند؟

برخلاف حیوانات، غرایز انسان ضعیف است و باید از دیگران یاد بگیرند که چگونه زندگی کنند و نیازهای خود را برآورده کنند و از تجربیات خود استفاده کنند. بنابراین انسان ها نیاز به برقراری ارتباط با دیگران دارند.

2– مقایسه توانایی نوزادان و افراد مسن در ارتباط با دیگران.

یک نوزاد انسان توانایی بسیار محدودی برای برقراری ارتباط با دیگران و درک خواسته های آنها دارد، اما با رشد، کلمات و نشانه ها را یاد می گیرد و می تواند بیشتر با دیگران ارتباط برقرار کند.

3– انسان چگونه می تواند مفاهیم و احساسات خود را به دیگران منتقل کند؟

انسان ها می توانند پیچیده ترین و دشوارترین مفاهیم و احساسات را از طریق زبان به دیگران منتقل کنند.

4- رابطه پیشرفت علمی و فنی انسان و توانایی انسان در برقراری ارتباط با دیگران را توضیح دهید.

اگر انسان نمی توانست معنای آن را به دیگران بشناساند، دانش بشری هرگز پیشرفت نمی کرد. علت پیشرفت سریع علمی و فنی انسان این است که توانست تجربیات خود را به دیگران منتقل کند و از تجربیات آنها بهره مند شود.

5- مقایسه توانایی برقراری ارتباط بین انسان و حیوان با سایر انسانها .

ظرفیت انسان برای برقراری ارتباط با دیگران بسیار گسترده تر از حیوانات است. در واقع، آنچه انسان را از سایر موجودات از جنبه های مهم متمایز می کند، قدرت ارتباطی فوق العاده انسان است.

6- ارضای نیازهای انسان با توانایی برقراری ارتباط چه تفاوت هایی دارد؟

برآوردن بسیاری از نیازهای ما به توانایی ما در برقراری ارتباط بستگی دارد. هر چه قدرت ارتباطی ما بیشتر باشد، بهتر می توانیم نیازهای خود و جامعه را برآورده کنیم.

7- ابزارها و امکانات جدید ارتباطی چه کمکی به ما می کند؟ چند نمونه از این ابزار را نام ببرید.

ابزارها و امکانات ارتباطی جدید به ما کمک می کند کارهای خود را بسیار سریعتر و بهتر انجام دهیم. در واقع امروزه مردم بدون استفاده از وسایل ارتباطی مانند رادیو، تلویزیون، کامپیوتر، تلفن، پست، تلگراف، ماهواره و غیره با مشکلات زیادی مواجه هستند.

8- عدم استفاده از ابزارهای ارتباطی جدید چه عواقبی را در پی خواهد داشت؟ مثال زدن.

در چنین شرایطی مردم با مشکلات زیادی مواجه می شوند. به عنوان مثال، اگر از اداره پست برای ارسال نامه ها و بسته های خود استفاده نکنیم و خودمان بخواهیم آنها را به دیگران تحویل دهیم، یا به جای استفاده از تلفن، مستقیماً با مردم صحبت کنیم، این کار زمان زیادی از ما می گیرد. و ما برای کار خود باز می مانیم و همچنین باید پول زیادی خرج کنیم.

9- چرا این روزها ارتباط مستقیم و غیر مستقیم بین مردم زیاد است؟

گسترش امکانات و پیچیدگی نیازهای انسان، ما را بر آن داشته است که به طور روزانه با دیگران ارتباط مستقیم (چهره به چهره) و غیر مستقیم (با استفاده از وسیله ارتباطی) داشته باشیم.

درس دهم – پست چه نقشی در زندگی ما دارد؟

1- به نظر شما پست چه مزایای اقتصادی برای جامعه دارد؟

این امر از هدر دادن ثروت، منابع جامعه و زمان افراد جلوگیری می کند.

2- اداره پست چه نوع موسسه ای است؟

اداره پست نهادی است که توسط افراد برای رفع برخی از نیازهای ارتباطی آنها ایجاد شده است.

3- چهار عنصر خدمات پستی برای مردم را فهرست کنید.

– اداره پست به منظور بالا بردن سطح دانش و اطلاعات مردم، روزنامه، مجلات، کتاب و سایر مطالب مطبوعاتی را با قیمتی بسیار کمتر از سایر محصولات در سراسر کشور توزیع می کند.

– اداره پست قادر است برای آسایش و رفاه مردم بسیاری از اقلام مورد نیاز مردم را خریداری و به درب منزل تحویل دهد.

– همچنین خدمات مبادله ارز و انتقال وجه ارائه می دهد تا هر نوع پول یا اوراق بهاداری (مانند چک) به سرعت به مقصد برسد.

– با استفاده از ارسال تصویر می توانید همزمان و در مدت زمان کوتاهی تصویر یک سند یا نامه را به شهری بسیار دور ارسال کنید.

4- اگر اداره پست نبود یا مردم نمی خواستند از پست برای رفع نیازهای ارتباطی خود استفاده کنند چه مشکلاتی پیش می آمد؟

ترافیک سنگین در خیابان ها و جاده ها باعث آلودگی شهر و بارگیری بیش از حد اتوبوس ها و ازدحام بیش از حد اتوبوس ها می شود.

ضمن اینکه در این صورت وقت مردم تلف می شود. اگر مردم برای این موارد از اداره پست کمک بخواهند، می توانند وقت خود را صرف فعالیت های مفیدتری کنند. علاوه بر این، حمل پول و سایر اشیاء قیمتی با خطر گم شدن و سرقت همراه است.

5- هر یک از اصطلاحات زیر را تعریف کنید.

پیام‌های : به هر چیزی که مردم برای یکدیگر ارسال می‌کنند اشاره دارد. این اقلام شامل نامه، کارت پستال، روزنامه و بسته های دیگر است.

نامه‌های شخصی: شامل پست‌هایی است که فرستندگان هنگام تحویل به اداره پست «فاکتور» را به عنوان «رسید» دریافت می‌کنند. در صورت مفقود شدن یا آسیب دیدن این بسته ها، اداره پست هزینه آنها را پرداخت می کند.

ایمیل‌های اولویت‌دار: ایمیل‌هایی هستند که فرستندگان آن‌ها می‌خواهند سریع‌تر از سایر ایمیل‌ها به مقصد برسند.

6- اداره پست از مردم چه انتظاری دارد؟ (4 مورد)

برای اطمینان از اینکه نامه یا وام به موقع به دست گیرنده می رسد، به تعداد کافی مهر در بالای پاکت بچسبانید.

آدرس فرستنده را در گوشه سمت چپ بالای پاکت و آدرس گیرنده را در گوشه سمت راست پایین پاکت بنویسید.

هرگز اشیایی مانند سنجاق، سکه و سایر اشیاء فلزی را در پاکت قرار ندهید.

هرگز پول را در پاکت نگذارید. برای ارسال پول به اداره پست مراجعه کنید و از پست مالی استفاده کنید.

7- مردم برای ارسال نامه و تحویل آن به مقصد چگونه هزینه می کنند؟ چه تصاویری بر روی تمبرها استفاده شده است؟

وقتی از تمبر استفاده می کنیم و آن را روی پاکت می چسبانیم، در واقع هزینه پست و رسیدن آن به مقصد را پرداخت می کنیم.

در ابتدا فقط شخصیت پادشاهان بر روی تمبرها چاپ می شد، اما به تدریج از مناظر طبیعی، وقایع تاریخی، تصاویر شخصیت های ملی و مذهبی و مناسبت های مختلف نیز برای این منظور استفاده شد.

درس 11- چرا با هم همدردی می کنیم؟

1- آیا می توان در جوامع امروزی بدون نهاد همدلی را با مردم هماهنگ کرد؟ چرا؟

خیر، زیرا زندگی و ابزارهای مورد استفاده بسیار پیچیده و فراگیر شده است و در هنگام بروز حوادث، افراد پراکنده و سازمان نیافته نمی توانند کمک مؤثری انجام دهند.

2- چرا با هم همدردی می کنیم؟ با ذکر مثال.

همه ما مشکلاتی داریم که به تنهایی نمی توانیم آنها را حل کنیم و به کمک دیگران نیاز داریم. ما بدون همدردی دیگران احساس تنهایی می کنیم و ادامه زندگی در چنین شرایطی برایمان سخت می شود.

مثلاً اگر تب شدید داشته باشیم و هیچ کس در خانه به ما توجهی نکند، بسیار غمگین و دلشکسته می شویم.

3- در چه مواردی می توانید با دیگران همدردی کنید؟ چهار مورد.

– بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله.

– بیماری یا آسیب جدی،

– خانواده های بی خانمان

– مشکلات عاطفی و روانی.

4- همدلی در گذشته چگونه بود؟ دو مورد.

الف- چون افراد جامعه به یکدیگر نزدیکتر بودند، همدردی خانواده ها و اقوام همسایه و یا افراد محلی برای رفع مشکلات کافی بود.

ب- به دلیل نبود وسایل ارتباطی مانند تلفن، ساکنان یک منطقه به موقع از وضعیت سایر افراد مطلع نشدند. بنابراین، هنگامی که ساکنان یک شهر دچار بلایای طبیعی می شدند، مجبور بودند به تنهایی با مشکلات روبرو شوند.

5- چرا همدلی در جامعه جدید شکل جدیدی پیدا کرده است؟

به دلیل گسترش نیازها و ارتباطات، همدردی شکل جدیدی پیدا کرده است.

6- ویژگی های همدلی در جوامع جدید چیست؟ سه مورد.

– امروزه همدردی به اعضای خانواده و همسایگان یک محله محدود نمی شود، بلکه شامل همه افرادی می شود که در یک کشور و یا حتی کشورهای دیگر زندگی می کنند.

– امروزه با گسترش ابزارهای ارتباط جمعی، مردم یک کشور به سرعت از وضعیت هموطنان خود در مناطق دیگر مطلع شده و به کمک آنها می شتابند.

– به روش های قدیمی روش جدیدی اضافه می شود، یعنی ایجاد نهادهای همدلی – مانند هلال احمر یا بیمه -.

7- اگر هیچ نهادی برای کمک به آسیب دیدگان سیل و زلزله وجود نداشته باشد و مردم به طور مستقل به کمک آنها بشتابند، چه مشکلاتی پیش می آید؟

مردم ابزار، امکانات و مهارت کافی برای کمک ندارند و به همین دلیل میزان تلفات و خسارات جانی و مالی افزایش می یابد.

– از آنجا که مردم سازماندهی نشده اند، در ارائه کمک ها ناهماهنگی و بی نظمی وجود دارد.

– گاهی امدادرسانی زمان زیادی می برد و ممکن است افرادی که کار و زندگی خودشان را دارند خسته شوند و امدادرسانی را نیمه کاره رها کنند.

درس 12- راه های همدلی با دیگران چیست؟

1- با عضویت و فعالیت در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر چه توانایی هایی را کسب می کنید؟

مهارت کمک به مصدوم مانند: حمل مصدوم، انجام تنفس مصنوعی، پانسمان و ….

2- اگر بیمه نباشد چه مشکلاتی در زندگی ما پیش خواهد آمد؟

اگر خسارت بزرگی به زندگی ما وارد شود که نتوانیم آن را جبران کنیم، در مدت کوتاهی تلاش های چندین ساله ما بیهوده خواهد بود. حتی ممکن است فردی به زندان محکوم شود (مثل راننده ای که ماشینش بیمه نیست و در تصادف یک نفر را می کشد و چون نمی تواند مجازات اعدام قربانی را بپردازد، باید به زندان برود).

3- ماموریت سازمان هلال احمر چیست؟

هنگامی که حوادث غیرمترقبه رخ می دهد، این سازمان نقش فعالی در کمک و همدلی با خانواده های آسیب دیده ایفا می کند. کمک ها و کمک های مردمی نیز از طریق این جمعیت به دست افراد آسیب دیده می رسد.

4- سازمان بیمه چه هدفی دارد و چه ماموریت هایی دارد؟

شرکت بیمه برای جبران خسارات مالی ایجاد شده است و شما طبق قرارداد، در ازای دریافت مبلغی به عنوان «بیمه»، متعهد می شوید که خسارت ناشی از حوادث خاص را جبران کنید.

5- سازمان جوانان هلال احمر چگونه کار می کند؟

این یک تشکل دانش آموزی است و اکثر اعضای آن را دانش آموزان ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان تشکیل می دهند. اعضای این سازمان مهارت های لازم برای کمک به آسیب دیدگان را کسب می کنند.

6- آیا دانشجویان ایرانی بیمه می شوند؟ توضیح.

بله قربان؛ دانش آموزان در ابتدای هر سال تحصیلی با پرداخت حق بیمه کارتی به نام «کارت بیمه حوادث» دریافت می کنند. با دریافت این کارت در برابر انواع حوادثی که در داخل یا خارج از مدرسه در شبانه روز رخ می دهد بیمه می شوند و بیمه هزینه این حوادث را طبق قرارداد پرداخت می کند.

7- بیمه خودرو در ایران اجباری است یا اختیاری؟ توضیح دهید.

طبق قانون، کلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی موظفند خودروی خود را با پرداخت حق بیمه سالانه بیمه کنند تا بتوانند خسارتی را که در طول سال به جان یا مال دیگران وارد می کنند، جبران کنند.

پایان کتاب

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا