چرا باید مارمولک را کشت

سوال:

طبق برخی داستان ها، آیا پس از کشتن مارمولک باید حمام کرد؟

آیا در وجوب غسل پس از کشتن مارمولک روایتی وجود دارد که برخی از علما پس از کشتن مارمولک به استحباب غسل کردن آن حکم کرده اند؟

پاسخ:

ابتدا باید گفت آنچه در این زمینه در روایات آمده مربوط به حیوانی به نام «وزغ» است که برخی آن را سوسمار یا برخی از انواع آن ترجمه کرده اند.

“وزغ” نوعی خزنده به نام “چالپس” است. این حیوان در بیابان ها و آبادی ها زندگی می کند. مارمالی (مارمولک) نوعی خزنده است که در بیابان یافت می شود و جثه ای درشت به نام آفتاب پرست دارد و به نوعی که جثه کوچکی دارد انگشت عروس می گویند. برخی مارمولک را وزغ می دانند.[1]

به هر حال در روایتی آمده است که پس از کشتن وزغ باید غسل کرد:

عبدالله بن طلحه گفت: از امام صادق (ع) درباره وزغ پرسیدم. امام (علیه السلام) فرمود: او نجس است و همه چیز تحریف می شود و چون او را می کشید غسلش دهید.[2]

اگرچه این روایت در کتاب معتبری آمده است، اما سند و راویان حدیث فاقد اعتبار ملکوتی است و مجلسی در آینه عقل آن را روایت مجهول می داند; [3] یعنی: راویان آن معلوم نیست; بنابراین تأیید چنین غسلی مورد قبول فقها نیست.

البته برخی از فقها[4] از جمله شیخ صدوق ذکر کرده اند که چنین غسلی ارجح است و دلیل آن این است که کسی که وزغ را می کشد از گناهانش پاک می شود، لذا مستحب است غسلی مشابه این غسل انجام دهد. . از توبه.[5]

اما محقق این استدلال را در کتاب معتبر نپذیرفته است. [6]

همچنین گفته شده است که وزغ هنگام آتش زدن حضرت ابراهیم (علیه السلام) توسط نمرودیان بر آتش دمید و به همین دلیل مورد نفرت قرار گرفت.[7]

گزارش اخیر نیز یکی از حساب های صحیح یا معتبر محسوب نمی شود. بنابراین نباید این موضوع را یک آموزه دینی انکارناپذیر دانست، بلکه به هر حال غسل نشانه طهارت است و در هر زمان و مکان دارای ارزش است.

پی نوشت:
[1]. ر.ک: اصفهانی، مجلسی اول، محمدتقی، لوامه صاحبقرانی، ج 1، ص 138. 1، ص. 562، قم، مؤسسه اسماعیلیان، چاپ دوم، 1414ق
[2]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، محقق، تصحیح، غفاری، علی اکبر، آخوندی، محمد، ج 1، 1386ق. 8، ص. 232، تهران، دارالکتب الاسلامیه، چاپ چهارم، 1407ق.
[3]. مجلسی، محمد باقر، مریة العقول فی شرح اخبار الرسول ص، محقق، تصحیح، رسولی، سید هاشم، ج 1، ص 138. 26، ص. 169، تهران، دارالکتب الاسلامیه، چاپ دوم، 1404ق
[4]. فیاض کابلی، محمد اسحاق، رساله شرح المسائل، ص 98، انتشارات مجلسی، قم، 1، 1426ق.
[5]. شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، ج 1، ص 138. 78، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ دوم، 1413ق. لواعام صاحبقرانی، جلد 1، صفحه 563.
[6]. آیینه العدل، جلد 26، صفحه 170.
[7]. «حیوانی که آب بر آتش نمرود ریخت»، 70686.

منبع: اسلام کوئست

به گزارش ایسنا، مارمولک ها از جمله حیواناتی هستند که نسبت های متفاوتی به آن ها اختصاص داده شده است. از دم زهرآلود تا ابزار جاسوسی، اما طبق تعریف لغت نامه دهخدا، مارمولک «حیوانی است از دسته خزندگان و راسته مارمولک ها و از گروه زبانی که در همه معتدل و سرد فراوان است. مناطق اروپا، آسیا و آفریقا. »

بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، هشت خانواده مارمولک شامل آگاما، مارمولک بدون بازو، گکو پلنگی، مارمولک لاسرتا، اسکی، خاردم و بزمجه در ایران زندگی می کنند.

در بسیاری از زیستگاه ها وجود دارند و در ایران می توان گونه های مختلف مارمولک را در انواع زیستگاه ها از دشت و بیابان گرفته تا مناطق کوهستانی و ارتفاعات مشاهده کرد.

مارمولک ها مانند همه موجودات زنده دیگر نقش اکولوژیکی موثری دارند. بنابراین نبود آنها مشکلاتی را در چرخه زندگی ایجاد می کند. یکی از مهمترین نقش های اکولوژیکی مارمولک، کنترل جمعیت حشرات است. در بسیاری از موارد، زمانی که مردم گونه ای مانند مارمولک را در طبیعت یا در خانه خود می بینند، برای از بین بردن آن اقدام می کنند، در حالی که مارمولک به تنهایی جمعیت حشرات و عنکبوت ها را کنترل می کند.

برخی از مارمولک ها از مارمولک های کوچکتر و بزرگتر تغذیه می کنند و جمعیت آنها را کنترل می کنند و بسیاری از موجودات دیگر نیز از مارمولک ها تغذیه می کنند، بنابراین مارمولک ها نقش مهمی در چرخه زندگی دارند.

آخرین باری که مارمولک ها در اخبار بودند خرداد ماه امسال بود. وقتی در پرواز ورودی از امارات در فرودگاه امام (ره) سه کیسه حاوی 35 بسته خزنده کشف و ضبط شد، مطمئناً در بین 200 خزنده کشف شده، مارمولک، لاک پشت، مار، مارمولک، عقرب و رتیل وجود داشت و فرض بر این بود که پس از بررسی های اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در صورتی که این محموله بدون مجوز وارد کشور شده باشد به کشور مبدأ بازگردانده می شود اما محمد کرمی رئیس اداره کل حیات وحش استان تهران گفت: تا پایان روز جولای این خزندگان اصلا در محیط رها نشدند. .

یکی از افسانه هایی که در مورد مارمولک ها وجود دارد سمی بودن دم آنهاست، اما به گفته هانیه غفاری، یکی از اعضای هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان، دم مارمولک مکانی برای ذخیره چربی برای استفاده است.این ذخایر چربی در پاییز و فصول زمستان که غذای کمتری وجود دارد، این باور که مارمولک ها در دمشان سیانور دارند و سمی هستند، نادرست است.

یک بار از مارمولک ها به عنوان ابزار جاسوسی یاد شده است، سرلشکر فیروزآبادی در بهمن ماه 1394 در واکنش به خبر دستگیری برخی از فعالان محیط زیست و معاون این سازمان متهم به جاسوسی از یادگاری یاد کرد و گفت: مردم چندین سال است. پیش برای جمع آوری کمک برای فلسطین، به ایران آمدند، از تهران رفتند، سپس به ورامین و از آنجا به نایین و یزد رفتند. ما به راهی که آنها انتخاب کرده بودند شک کردیم. اگر کسی می خواهد برای فلسطین کمک جمع کند، باید به تهران و اصفهان که مردم آنجا هستند و پول دارند، بیاید و وسط بیابان راه نرود. این مسیر را ادامه دادند و به جیرفت کرمان رفتند، وقتی به تهران رسیدند اجازه خروج از کشور را به آنها دادیم اما اموال همراهانشان را نگه داشتیم. در ملک خود انواع حیوانات صحرا مانند مارمولک، مارمولک و آفتاب پرست را می خریدند. بعد بررسی کردیم که برای آنها چیست و بعد متوجه شدیم که پوست آنها امواج اتمی را جذب می کند و آنها جاسوسان اتمی بودند که می خواستند با این بهانه در داخل جمهوری اسلامی از طریق پوست این حیوانات بیابانی به این نتیجه برسند که ما آنجا هستیم. مکان هایی هستند که در آن معادن اورانیوم داریم و در آنجا روی اتمیزه کردن کار می کنیم.

به گزارش ایسنا، آنچه از منظر زیست محیطی حائز اهمیت است، نقش مهم مارمولک ها در طبیعت و زندگی ماست. بنابراین تلاش برای حفاظت از انواع گونه های این خزنده در کشور ضروری است.

انتهای پیام

اگرچه اکثر ما از فواید مارمولک ها به خوبی آگاه هستیم، اما ترس و نفرت از این موجودات باعث می شود که بخواهیم این موجود را از بین ببریم و ریشه کن کنیم. مارمولک ها مقادیر شگفت انگیزی از حشرات و عنکبوت های زنده را می خورند. بنابراین چگونه می توان مارمولک ها را ریشه کن کرد و از ظهور مجدد آنها جلوگیری کرد؟

در این مقاله تمام اطلاعات لازم را که به دنبال آن بودید خواهید یافت: نکات و تکنیک های حرفه ای برای دفع طبیعی مارمولک ها، اسپری مارمولک، محلول های الکترونیکی، سموم و غیره. نکات هوشمندانه ما را بخوانید و سپس تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما مناسب است؟

اسپری مارمولک

در این مقاله بهترین روش ها و محصولات برای سمپاشی مارمولک ها ارائه شده است. این مقاله توسط کارشناسان سمپاشی رادین تک گردآوری شده است تا به سوالات شما در مورد سمپاشی مارمولک پاسخ داده شود و بهترین مواد دافع مارمولک را به شما معرفی کند. امروزه هنگام خرید محصولات دافع مارمولک، تعداد زیادی دافع مارمولک موثر معرفی می شود.

می توانید دافع های طبیعی، دافع های الکترونیکی، اسپری های موثر، مایعات و ژل های اسپری مارمولک ها را خریداری کنید. اگر محصول اسپری مناسب را انتخاب کرده و در نواحی مختلف منطقه مورد نظر خود استفاده کنید، مارمولک ها به دلیل استفاده از مواد دافع و کشنده در محصولات اسپری منطقه را ترک کرده یا می میرند.

اگر با مشکل عمده مارمولک مواجه هستید، با یک شرکت حرفه ای سمپاشی مارمولک تماس بگیرید. کنترل مارمولک برای حرفه ای ها در شرکت سمپاشی مارمولک آسان است.

در همین راستا شرکت سمپاشی مارمولک رادین تک در تهران تمامی مناطق تهران و اطراف این استان را تحت پوشش قرار داد و راهکارهای جدیدی را نه تنها برای از بین بردن حشرات و سمپاشی آنها در نظر گرفت.

برای آشنایی بیشتر با سمپاشی ساس، مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

عواملی که باعث حرکت مارمولک ها در خانه می شود:

اگر تعداد زیادی حشرات و موجودات کوچک که غذای مارمولک ها هستند در اطراف خانه پرسه می زنند، احتمال حضور مارمولک نیز افزایش می یابد.

آشپزخانه کثیف

ظروف نشسته

بقایای غذا و هر نوع آلودگی می تواند حشرات و در نتیجه مارمولک ها را جذب کند.

سمپاشی مارمولک و راه های خلاص شدن از شر آنها

مارمولک ها اغلب در داخل ساختمان ها، اطراف گل ها یا در گوشه ای از خانه دور از دید پنهان می شوند. قفسه ها، فضاهای بین دیوارها، کمدها، پشت کابینت ها و مبل ها، گلدان ها و پایه های بزرگ، مجسمه های تزئینی بزرگ، داخل شومینه و اطراف رادیاتورها پنهان خواهند شد.

در بیشتر موارد، یافتن آنها به قدری دشوار است که همه توانایی یافتن آنها، مقابله با آنها و دفع آنها را ندارند. تکنسین های مجرب و مجرب شرکت رادین تک با حضور و فعال در محل از سال تاسیس این شرکت توانایی دفع و سمپاشی مارمولک ها را دارند. سمپاشی مارمولک روش خاصی دارد که نیاز به تجربه لازم برای سمپاشی دارد و سمپاش های رادین تک به راحتی می توانند در زمان کوتاه مورد نیاز در حضور شما با باز بودن و دقت کامل کار خود را به درستی انجام دهند.

عوامل موثر بر هزینه سمپاشی مارمولک

مارمولک ها مجموعه ای از موجودات موذی هستند که می توانند با ورود به خانه و محل کار شما را نگران کنند. این موجودات اغلب آلودگی هایی را با خود حمل می کنند که حتی می تواند زندگی ما را به خطر بیندازد: محل زندگی، اندازه خانه، میزان آلودگی، مکان های مختلفی که می خواهیم اسپری کنیم، نوع و مدل محصول برای سمپاشی، سطح از آلودگی تخصص سمپاش را می توان به عنوان عوامل موثر بر هزینه سمپاشی مارمولک ها نام برد.

راه های زیادی برای کنترل مارمولک ها وجود دارد. ابتدا می توانید اقدامات پیشگیرانه انجام دهید، ورودی های خانه را ببندید، پشه بند را روی پنجره ها نصب کنید یا سمپاشی پیشگیرانه انجام دهید. اما اگر در خانه خود مارمولک دیده اید، هنوز دیر نشده است، ابتدا باید با سمپاشی مناسب این آفت ها را از بین ببرید، بقایای آن ها را از ساختمان خارج کرده و ورودی ها را ببندید. موش ها و مارمولک ها را می توان با به دام انداختن بدون اسپری دفع کرد. در مقاله سمپاشی موش هزینه تله گذاری و مبارزه با آفات و عوامل آن اعلام شده است.

آیا اندازه فضا بر قیمت اسپری مارمولک تأثیر می گذارد؟

از دیگر عوامل موثر بر هزینه سمپاشی مارمولک می توان به اندازه ناحیه مورد نظر اشاره کرد. طبیعی است که هر چه مساحت بیشتر باشد، میزان سم مصرفی بیشتر می شود، زمان سمپاشی و هزینه ها افزایش می یابد و بدیهی است که هزینه سمپاشی مارمولک و یا قیمت سمپاشی را باید بیشتر بپردازید. مارمولک برای یک مکان بزرگتر باید هزینه بیشتری بپردازید.

آیا مارمولک ها سمی هستند؟

مطالعات انجام شده در مورد سمیت مارمولک های ایرانی و به ویژه مارمولک های اهلی نشان می دهد که هیچ یک از مارمولک ها یا مارمولک های ایرانی سمی نیستند و نمی توانند برای انسان خطرناک باشند.

چرا مارمولک مفید است؟

مارمولک های خانگی علاوه بر غیر سمی بودن و نداشتن سم سیانید در دم خود، مقرون به صرفه هستند. زیرا مارمولک های خانگی حیوانات موذی را می گیرند و از تخم آنها استفاده می کنند. بیشتر مارمولک ها حشرات می خورند، بنابراین می توانند خانه و باغ شما را از حشرات مضر دور نگه دارند که به سلامت خانه و جوامع مسکونی کمک می کند.

روش های دور نگه داشتن مارمولک ها از خانه

1- مارمولک ها با بوی تخم پرندگان دفع می شوند

این یکی از اثبات شده ترین و بهترین راه ها برای خلاص شدن از شر مارمولک ها است. پس از استفاده از تخم‌مرغ‌ها، پوسته‌های آن‌ها را در سراسر خانه، به‌ویژه نزدیک پنجره‌ها و درهای ورودی پخش کنید.

2- یک حبه سیر می تواند مشکل را حل کند

این سبزی معطر برای ما انسان ها بسیار خوشایند است، اما مارمولک ها از بوی آن متنفرند. سیر را در اطراف خانه خود آویزان کنید یا بوی سیر را نزدیک پنجره ها و درهای ورودی خود نگه دارید تا از ورود این آفات به خانه جلوگیری کنید. همچنین می توانید از اسپری آب و آب سیر استفاده کنید و خانه و مناطق اطراف آن را عاری از مارمولک کنید.

3- از پیاز استفاده کنید

مارمولک ها مانند سیر از بوی تند پیاز متنفرند. آنها را نزدیک پنجره ها و درهای جلو آویزان کنید یا در مکان های مخفی مارمولک ها قرار دهید. آنها لانه های خود را ترک خواهند کرد زیرا نمی توانند بوی پیاز را تحمل کنند. همچنین می توانید یک اسپری آب پیاز و آب درست کنید و در گوشه و کنار خانه اسپری کنید تا مارمولک ها دور نشوند.

4- گرده نفتالین

همه ما می دانیم که گرده نفتالین در دفع ساس و سایر آفات موثر است. آنها همین تأثیر را روی مارمولک ها دارند. بوی بد نفتالین این موجودات لغزنده را دور نگه می دارد. گرده های نفتالین را در قفسه ها و کمدها قرار دهید

چگونه مارمولک های اطرافمان را کنترل کنیم؟

از این نکات و تکنیک های مهم برای داشتن خانه ای بدون مارمولک استفاده کنید:

مرحله 1. خانه را برای مارمولک ها غیرقابل تحمل کنید تمیز کردن خانه بهترین راه حل است. به یاد داشته باشید که یک خانه کثیف مارمولک ها را دعوت می کند تا هم مخفیگاه و هم غذا تهیه کنند. مراقب سطل های زباله، مجلات و جعبه های متعدد باشید. حرارت را کم کنید و محیط را خنک تر کنید، زیرا این موجودات عاشق گرما هستند.

مرحله 2. اجازه ندهید وارد شوند. بسیاری از مارمولک ها می توانند بدن کوچک و پوسته پوسته خود را بسیار کوچک خم کنند. نمای بیرونی خانه خود را از نظر ترک و سوراخ بررسی کنید. شکاف ها را با درزگیر پر کنید، سوراخ ها را در پانل ها ایجاد کنید و شکاف های اطراف در را تعمیر کنید.

مرحله 3. کمبود غذا برای مارمولک – کمبود مارمولک! خارج از محیط خانگی، مارمولک ها از انگل های زیادی تغذیه می کنند. برای از بین بردن مارمولک ها، غذای آنها را از بین ببرید. فونداسیون خانه خود را با یک آفت کش اسپری کنید.

مرحله 4. محیط را برای آنها ناخوشایند کنید مارمولک ها مناطق روشن را دوست ندارند. چراغ را خاموش کنید. مکان هایی را که معمولاً مارمولک ها را می بینید تاریک نگه دارید تا بتوانید آنها را بدرقه کنید. مارمولک ها موجوداتی خونسرد هستند و مکان های گرم و مرطوب را دوست دارند. بنابراین ایده خوبی است که در خانه دمای خنک تری داشته باشید.

مرحله 5. آب ساکن را بردارید. سطل ها، گلدان های خالی و کاسه هایی با آب راکد، محل پرورش مارمولک ها هستند. تمام عناصری که می توانند آب راکد را تخلیه کنند خالی کنید. اگر مجبورید آنها را بیرون بگذارید، آنها را وارونه کنید تا آب جمع نشود.

چسب مارمولک

غیر سمی

آسان برای استفاده

بهترین تله موش

بی ضرر

روش های از بین بردن مارمولک ها

دو راه برای خلاص شدن از شر مارمولک ها و ریزش آنها وجود دارد:

پیشگیری – از ورود مارمولک ها به خانه جلوگیری می کند.

ریشه کنی – استفاده از محصولات ویژه کنترل آفات برای از بین بردن موثر مارمولک ها.

اگر با مشکل مارمولک بزرگ روبرو هستید، با یک متخصص تماس بگیرید. کنترل مارمولک برای حرفه ای ها آسان است.

اخراج مارمولک ها

مارمولک ها حشره خوار هستند. آنها از حشراتی تغذیه می کنند که در نزدیکی لامپ یا روشنایی در شب هستند. متأسفانه سموم یا داروی دفع مارمولک ها یا این دسته از خزندگان در بازار و داروخانه ها موجود نخواهد بود و به همین دلیل است که بسیاری از افراد با استفاده از تله های پلاستیکی سعی در به دام انداختن این حشرات (حیوانات) می کنند. این روش قدیمی دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرد و با راه اندازی و گسترش فعالیت شرکت رادین تک در تهران برای سمپاشی مارمولک دیگر هیچ نگرانی و نگرانی نخواهید داشت.

سمپاشی رادین تک با برقراری ارتباط و هماهنگی در اسرع وقت در هر منطقه ای از تهران که در آن زندگی می کنید از شما حمایت می کند و با سمپاشی مارمولک در اسرع وقت محیط شما را عاری از هرگونه مارمولک و خزندگان می کند.

آیا میزان آلودگی محیط زیست بر قیمت سمپاشی مارمولک تاثیر دارد؟

میزان آلودگی محیطی نیز به عنوان یکی از عوامل موثر بر هزینه سمپاشی مارمولک شناخته می شود. هر چه تعداد مارمولک ها بیشتر باشد یا پراکندگی آنها در محیط بیشتر باشد، باید قیمت سمپاشی مارمولک را بیشتر در نظر بگیرید.

آیا دستمزد کارشناس سمپاشی در هزینه سمپاشی مارمولک تاثیر دارد؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم، تجربه و سطح مهارت کارشناس سمپاشی نیز در قیمت سمپاشی مارمولک موثر است. اما برای یافتن یک متخصص شایسته و منصف چه باید کرد؟ یافتن بهترین شرکت سمپاش، مشاوره و استفاده از مشاوره آنها مفید خواهد بود

تخمین قیمت اسپری مارمولک

مرحله بازرسی و بررسی

مرحله بازرسی و بررسی یکی از عوامل موثر بر هزینه سمپاشی مارمولک است. اگر در مورد نفوذ آفات و میزان نفوذ آنها شک دارید، اولین قدم این است که بررسی کنید. در این مرحله می توانید تخمینی از قیمت اسپری مارمولک بدست آورید. خود مرحله بازرسی نیز هزینه ای دارد که بسته به وسعت محل می تواند بر هزینه سمپاشی مارمولک تاثیر بگذارد. البته برخی از کارشناسان این مرحله را به صورت رایگان در بسته ای که ارائه می دهند انجام می دهند.

مرحله به دام انداختن

در این مرحله تله هایی در مسیرهای حرکت مارمولک گذاشته می شود که مارمولک ها در آن گیر می کنند و سپس می توان آنها را از محیط خارج کرد. اما برخی افراد سمپاشی را به تله گذاری ترجیح می دهند و هزینه سمپاشی مارمولک ها نیز متفاوت خواهد بود. با اسپری می توانید محیط بیشتری را پوشش دهید.

مرحله سمپاشی

در این مرحله نواحی مورد نظر پاشیده شده و این سموم می توانند مدتی عمل کنند. معمولا استنشاق بخارات حاصل از اسپری برای ما خطرناک است و حتی می تواند باعث مسمومیت و در مراحل پیشرفته منجر به مرگ شود. بهتر است محیط را برای سمپاشی تخلیه کنید. نوع سم مصرفی بر قیمت اسپری مارمولک تاثیر می گذارد.

مرحله تمیز کردن

برخی افراد برای کاهش هزینه و قیمت سمپاشی مارمولک ها و یا عوامل دیگر از مرحله نظافت می گذرند، اما این مرحله نقش مهمی در رفع آلودگی دارد، می توانید برای انجام این مرحله با متخصص مورد نظر مشورت کرده و او مذاکرات را آغاز کرد.

اما می توانید برای جلوگیری از پرداخت هزینه سمپاشی مارمولک اقدامات پیشگیرانه انجام دهید. دهانه های خانه را بپوشانید تا این موجودات در ابتدا وارد خانه نشوند، از انواع ظروف غذا درب دار استفاده کنید تا از دسترسی آنها به غذا جلوگیری شود، معمولا مارمولک ها از انواع دیگر غذا تغذیه می کنند. “حشرات پس بهتر است”. برای درمان حشرات، راه حل هایی را نیز در نظر بگیرید.

زباله ها را روزانه از خانه خارج کنید و در کیسه های دربسته نگهداری کنید. نظافت منزل را جدی بگیرید و مناطق دور از دسترس را بطور دوره ای تمیز کنید.

سمپاشی مارمولک در تهران و کرج

شما که در حال خواندن این مقاله هستید حتما با این مشکل مواجه شده اید و باید کاری کنید تا از شر مارمولک خلاص شوید. مارمولک ها از جمله خزندگانی هستند که در اندازه ها و ابعاد مختلف در طبیعت دیده می شوند. رنگ و ظاهر آنها در بیشتر گونه ها مشابه است. حضور این خزندگان کوچک و کمیاب در خانه های ویلایی که دارای درخت و گل و گیاهان سبز هستند بسیار به چشم خواهد آمد.

آب یکی از چیزهایی است که به شدت آنها را جذب می کند، مانند رودخانه یا استخرهای روباز خانه ها که در ظهور بی تاثیر نیستند. اکثر مردم در آپارتمان خود گل و گیاه نگهداری می کنند یا وجود خزه های چسبنده روی دیوارهای خانه یکی از دلایل ظاهر شدن مارمولک ها در نزدیکی خانه شما است.

بسیاری از شهروندان و اقوام تهرانی از وجود این خزنده ها در ساختمان ها، مجتمع ها و بسیاری از مکان های خود هراس دارند و برای رهایی از شر آنها به دنبال سم و راه حلی برای از بین بردن این خزنده موذی هستند که به راحتی می توان آن را از مار پاک کرد. و سمپاشی رتیل نیز بخشی از خدمات سمپاشی رادین تک می باشد.

با این اوصاف شرکت حشرات و سوسمار رادین تک از تهران تمامی مناطق تهران و اطراف این استان را تحت پوشش قرار داد و راهکارهای جدیدی را نه تنها برای از بین بردن حشرات و سمپاشی آنها، بلکه برای سمپاشی مارمولک ها در طول سال در نظر گرفت. در سال های گذشته تاسیس و تاسیس رادین تک خدمات ویژه ای ارائه کرده است.

سمپاشی مارمولک در محل مورد نظر به صورت رسمی یک کار تخصصی است و برای انجام آن نیاز به سمپاش مجرب دارد. زیرا سهل انگاری در انجام این کار نه تنها باعث آسیب به خود و عزیزانتان می شود، بلکه باعث فراوانی و جذابیت مارمولک ها و فرار آنها به گوشه ای دیگر از خانه شما می شود و پیدا کردن آنها را دشوارتر می کند.

شرکت مارمولک پاشی تهران رادین تک آماده ارائه خدمات در بهترین زمان برای مبارزه با مارمولک ها یعنی در اوایل بهار با مسدود نمودن تمامی مسیرهای ورودی و ریشه کنی کامل آنها می باشد.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا