چرا باید شهر خود را پاکیزه نگه داریم

مزیت های نظافت در شهر و محل سکونت را بشناسید

امروز در مورد مزایای تمیز و مرتب نگه داشتن شهر و خانه به شما خواهیم گفت. در سایت تالاب با بهترین ها همراه ما باشید. آیا دوست دارید خانه تان همه جا پر از زباله و بو باشد؟ آیا فکر می کنید می توانید در چنین محیطی زندگی کنید؟

البته پاسخ به این سوال منفی است. هیچکس نمی تواند در محیطی پر از زباله و بوی بد زندگی کند. همه ما خانه ها، لباس هایمان، ابزارمان، ماشین هایمان و مهمتر از همه خودمان را هر روز تمیز می کنیم.

وقتی نمی توانیم در یک خانه کثیف زندگی کنیم، چگونه می توانیم در یک شهر کثیف و نامرتب زندگی کنیم؟ وظیفه ما این است که شهرمان را نه تنها برای خودمان، بلکه برای کسانی که به شهر ما می آیند و برای نسل های آینده پاک نگه داریم.

به گزارش تالاب، راه های زیادی برای تمیز نگه داشتن شهر وجود دارد. مثل ریختن زباله در سطل ها و نه در خیابان. وقتی جسم پلاستیکی را در خیابان می بینید، آن را بردارید و در سطل زباله مخصوص بیندازید و از آن خجالت نکشید.

ما باید به دیگران یاد بدهیم که این کار را انجام دهند. ما نباید در مورد بناها و بناهای تاریخی بنویسیم، زباله های خانگی را در سطل های مخصوص بیاندازیم و مهمتر از همه، دیگران را از مزایای تمیز نگه داشتن شهر خود مطلع کنیم.

اینها راه هایی برای تمیز نگه داشتن شهر ما هستند، اما ممکن است بسیاری تعجب کنند که چرا باید این کار را انجام دهیم. تمیز نگه داشتن شهر ما مزایای زیادی دارد که در ادامه این ایمیل به آنها اشاره خواهیم کرد.

1. تقویت گردشگری

این یک واقعیت است که گردشگری به رشد اقتصادی کشور کمک می کند. و گردشگران تنها توسط شهرهای زیبا ساخته شده با معماری غنی تاریخی جذب می شوند. اگر شهرمان را کثیف نگه داریم و دور تا دور شهر پر از زباله باشد، بر فرهنگ و سبک زندگی ما تاثیر منفی می گذارد و به همین دلیل گردشگران برای دیدن شهر ما نمی آیند. همچنین می تواند بر فعالیت های اقتصادی تأثیر بگذارد.

2. ارتقای سلامت جامعه

همه ما می دانیم که رعایت بهداشت به ما کمک می کند سالم بمانیم و در نتیجه عمر طولانی تری خواهیم داشت. زباله ها و زباله ها باعث تجمع حشرات، پشه ها و مگس ها می شود و در نتیجه بیماری هایی مانند آبله مرغان، مالاریا، یرقان و بسیاری بیماری های دیگر که در مکان های کثیف منتشر می شوند، افزایش می یابد. بنابراین باید از جمع آوری زباله پرهیز کنیم و شهرمان را تمیز نگه داریم تا از این قبیل بیماری های واگیردار جلوگیری کنیم.

3. محیط زیست را حفظ و پرورش دهید

پرتاب زباله و محصولاتی مانند قوطی های پلاستیکی، بسته بندی های پلاستیکی و سایر موارد در پارک ها و سایر مکان های عمومی ارزش محیط زیست را کاهش می دهد. این مواد پلاستیکی بازیافت نمی شوند و کیفیت کف ها را خراب می کنند.

4. برای نسل های آینده

ما به عنوان یک نسل کنونی همه چیز را در دست داریم. اما اگر بخواهیم از همه چیز تا این حد استفاده کنیم و منابع طبیعی را تخریب کنیم و به آثار و آثار باستانی و مناظر طبیعی آسیب برسانیم، نسل‌های بعد از ما نه تصوری از فرهنگ و تاریخ ما دارند و نه چشم‌انداز طبیعی خوبی برای لذت بردن. ریختن زباله به اینجا و آنجا محیط را کثیف و آلوده می کند، پس عاقلانه است که شهرمان را تمیز نگه داریم تا آیندگان از زیبایی آن لذت ببرند.

5. جذب شرکت های بین المللی

همه ما می دانیم که تاسیس شرکت ها و شرکت های چند ملیتی در یک شهر نه تنها به رشد اقتصادی آن شهر منجر می شود، بلکه از بسیاری جهات سودمند است.

کاهش مالیات، کاهش هزینه های تولید، کاهش قیمت محصولات و کالاها برای مشتریان، آموزش تکنیک های جدید که در دراز مدت به آنها کمک زیادی می کند و بسیاری از مزایای دیگر. تمیز نگه داشتن شهر به جذب شرکت های چند ملیتی بیشتر برای سرمایه گذاری کمک می کند و بنابراین همه ما می توانیم از مزایای آن بهره مند شویم.

6. برای فرصت های شغلی بیشتر

همانطور که در بالا ذکر شد تمیز نگه داشتن شهر باعث جذب شرکت های بین المللی بیشتری می شود و هر چه این شرکت ها در شهر سرمایه گذاری کنند فرصت های شغلی بیشتری برای مردم آن شهر ایجاد می شود. هر چه تعداد کارمندان بیشتر باشد، نرخ فقر و باسوادی افزایش می یابد و شهر هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی توسعه می یابد.

7. ارتقای رتبه شهرمان در صحنه بین المللی

اگر می‌خواهیم شهرمان در دنیا معروف شود، چه برای افزایش فرصت‌های شغلی، چه برای افزایش سواد جامعه، چه برای کاهش فقر، چه نرخ مالیات و امکانات بهتر آموزشی و بهداشتی، باید حفظ کنیم. شهر ما تمیز شهر ما تنها در صورتی در رتبه بندی جهانی صعود خواهد کرد که رشد اقتصادی، اجتماعی و صنعتی قابل توجهی را تجربه کند. برای این کار ما باید اقدام کنیم، درخت بکاریم، از ریختن زباله در خیابان ها خودداری کنیم و آگاهی را نسبت به مزایای تمیز نگه داشتن شهر افزایش دهیم.

8. ارتقای شخصیت خوب شهروندان

اگر شهرمان را تمیز نگه داریم، حس شهروندی در ما ایجاد می شود که به ما کمک می کند به چیزهای بزرگی در زندگی مان دست پیدا کنیم. این به ما می آموزد که همیشه محیط اطراف خود را تمیز نگه داریم و این ویژگی اخلاقی می تواند بر رئیس ما در محل کار تأثیر بگذارد. همچنین به ما کمک می کند تا افرادی مسئولیت پذیر، پاک، مهربان و متواضع شویم و مهمتر از آن، کیفیت مدیریت را در ما ایجاد می کند که باعث موفقیت ما در زندگی بیشتر می شود.

9. برای حفظ آثار قدیمی

نوشتن مطالب توهین آمیز بر روی دیوارهای آثار باستانی و بناهای قدیمی، ریختن زباله به این مکان های تاریخی نه تنها باعث از بین رفتن تدریجی این بناها و فضاها می شود، بلکه فرهنگ ما را نیز از بین می برد. این ساختمان ها نشان دهنده فرهنگ ماست و این وظیفه ماست، یعنی می خواهیم فرهنگ خود را از بین ببریم. به همین دلیل تمیز نگه داشتن شهرمان برای حفظ این آثار گرانبها بسیار مهم است.

10. برای ایجاد فضای بیشتر

همه ما می دانیم که انباشت زباله و زباله در حاشیه جاده ها و خیابان ها فضای زیادی را اشغال می کند و باعث می شود شهروندان نتوانند از این فضاها برای کارهای تولیدی استفاده کنند.

این فضای که با زباله انباشته شده می تواند برای پارکینگ یا ساخت و ساز استفاده شود. اما از آنجایی که مردم زباله های خود را در این فضاها می ریزند، این فضا بلااستفاده و بی استفاده می ماند و تنها به خانه پشه، مگس و سایر حشرات ناقل بیماری تبدیل می شود. بنابراین اگر می‌خواهیم شهرمان جای پارک بیشتری داشته باشد و خیابان‌هایش عریض‌تر و تمیزتر باشد، باید آن را تمیز نگه داریم.

موضوع انشا در مورد شهر ما خانه ما

نظافت محله شما چقدر برای شما مهم است؟ در مورد شهری که در آن زندگی می کنید چطور؟ آیا دوست دارید در یک شهر کثیف زندگی کنید یا در یک شهر زیبا و تمیز؟

دنیایی که در آن زندگی می کنیم روز به روز بیشتر و بیشتر ویران می شود. گرم شدن کره زمین، تخریب لایه اوزون، مدیریت نامناسب زباله و آلودگی عوامل اصلی این رویداد غم انگیز است.

درست است که ممکن است فکر کنید شما به تنهایی نقش چندان مهمی در کاهش یا توقف این روند ندارید، اما تنها سوالی که بدون کمک خارجی می توانیم حل کنیم مدیریت و کاهش زباله است.

برای شروع، حفظ محیط زیست ما باید هدف اصلی باشد. چرا تمیز نگه داشتن محیط برای برخی افراد مهم نیست؟ چرا به نظافت خیابون و شهر به نظافت منزل خود اهمیت نمی دهیم؟

تمیز نگه داشتن شهر در واقع یک انتخاب نیست، بلکه یک وظیفه است. اگر برای حل این مشکل به صورت انفرادی کار نکنیم، نمی توان به صورت تیمی برای مبارزه با گرم شدن کره زمین یا تخریب لایه اوزون کاری انجام داد.

در این مقاله از مجله آلامو 10 دلیل که اهمیت شهر پاک را نشان می دهد را ارائه می کنیم. ممنون که تا آخر با ما بودید

اهمیت زیبایی شناسی

بدیهی است که شهر پاک شهر جذابی است. آیا فکر می‌کنید اگر «آبشار نیاگارا» حاوی کیسه‌های پلاستیکی، بطری‌ها یا زباله‌های دیگر باشد، اینقدر فریبنده می‌شد؟ البته که نه. بدیهی است که باید شهرمان را تمیز نگه داریم تا ارزش زیبایی شناختی آن افزایش یابد. درست است که همه دوست دارند در یک مکان زیبا زندگی کنند، اما افراد کمی در این راه تلاش می کنند، بقیه مردم دائماً شاکی هستند.

حفظ سلامتی

سرمایه اصلی ما سلامتی ماست و مطمئنا هیچ چیز مهمتر از سلامتی نیست. تمیز نگه داشتن محیط اطراف راه بسیار خوبی برای حفظ سلامتی شما و خانواده است. اهمیت حفظ سلامت باید انگیزه ای قوی برای آغاز تغییرات به سمت شهر پاک باشد.

زباله هایی که در جاده ها یا در سطل های بدون سرپوش می نشینند به عنوان محل پرورش پاتوژن ها و میکروب ها عمل می کنند. با کاهش ضایعات و دفع صحیح آنها می توانیم تا حدودی از خود در برابر این عوامل خطر محافظت کنیم.

همچنین بخوانید: انشا در مورد سلامتی

از بین بردن پشه ها

پشه ها در آب های ایستاده تولید مثل می کنند. این حشره به ظاهر کوچک و بی ضرر می تواند باعث بیماری های زیادی شود. با تمیز نگه داشتن محیط و شهرمان قطعا تا حدود زیادی از تولد پشه جلوگیری خواهیم کرد.

با تمیز نگه داشتن شهر می توانیم به راحتی با تهدید تولید انبوه پشه مبارزه کنیم.

اهمیت گردشگری و سفر در جهان

انتخاب مقاصد پاکی که در آن احتمال ابتلا به بیماری ها در آنها کم است برای گردشگران کاملا منطقی است. بنابراین تمیز نگه داشتن مکان به راحتی گردشگران بیشتری را جذب می کند و گردشگری را به یک صنعت پر رونق در شهر تبدیل می کند.

هوای پاک

با یک محیط تمیز، می توانید مطمئن باشید که هرگز بوی زباله هایی را که اغلب جاده ها را پر می کنند، حس نخواهید کرد. زباله های موجود در جاده ها نه تنها بوی بدی می دهند، بلکه حشرات و پشه های زیادی را نیز به سمت خود جذب می کنند که فقط مشکل را بدتر می کند.

علاوه بر توجه به محیط زیست، اگر مردم به طور منظم آلایندگی خودروهای خود را بررسی کنند، حتی می توان میزان آلاینده های خودرو را در هوا به حداقل رساند و هوا را تمیزتر کرد.

آب تمیز

تعداد زیادی از مردم زباله های خود را در جاده ها می ریزند. اما افرادی هم هستند که زباله های خود را به آب های شیرین می ریزند. این رفتار بسیار بدتر است. این یک واقعیت است که تنها یک درصد از کل آب به راحتی برای مصرف در دسترس است. به این ترتیب با ریختن زباله در آب یکی از مهم ترین منابع طبیعی را آلوده می کنید.

به یاد داشته باشید که تنها در صورتی که آب را تمیز نگه دارید و از توصیه ها پیروی کنید، آبی که می نوشید عاری از آلاینده ها و سایر مواد زائد سمی خواهد بود.

همچنین بخوانید: انشا در مورد طبیعت

ورود شهر به لیست رتبه بندی های برتر

بسیاری از نظرسنجی ها بر اساس لیست های منتشر شده منطقه ای و جهانی انجام می شود. برای اینکه نام شهر خود را در این لیست ها قرار دهید، باید مطمئن شوید که شهر شما به نوعی برجسته است. تمیز نگه داشتن آن می تواند گام مهمی در این مسیر باشد. این امر باعث جذب گردشگران به شهر و در نتیجه افزایش درآمد می شود.

جذب شرکت های چندملیتی

تحقیقات نشان می دهد که شرکت های چند ملیتی در مکان های زیبا تاسیس شده اند. در حالی که در مورد مناظر طبیعی نمی توان کاری انجام داد. همیشه می توان با دور نگه داشتن محیط از زباله و کاشت درختان زیبا و گیاهان گلدار زیبایی منظره را تا حد امکان افزایش داد. اگر تلاش کنید قطعا می توانید شهر خود را تمیز و زیبا کنید.

با جذب مشاغل بیشتر، فرصت های شغلی را برای همه افزایش خواهید داد. یک کار کوچک برای تمیز نگه داشتن محیط زیست می تواند به سرعت درآمد بسیاری از افراد را افزایش دهد.

همچنین بخوانید: انشا در مورد بهداشت فردی

حفاظت از محیط زیست

محیط طبیعی ما به سرعت در حال نابودی است. در حالی که گرم شدن کره زمین و تخریب لایه لایه لایه لایه لایه اوزون به خودی خود مسائل فاجعه باری هستند، ضایعات روزافزون و سوءمدیریت نیز مشکل بزرگی است که باید با آن مقابله شود.

آمار نشان می دهد که کمتر از 10 درصد از کل مواد قابل بازیافت بازیافت می شوند. 90 درصد باقیمانده با مواد غیر قابل بازیافت دفع می شود. شهر خود را تمیز نگه دارید و تا حد امکان بازیافت کنید. این نه تنها برای شما خوب است، بلکه برای محیط شما نیز مفید است.

مسئولیت اجتماعی را به عهده بگیرید

انسان موجودی اجتماعی است. زندگی در جامعه مسئولیت های خاصی را به ما تحمیل می کند. نظافت شهر یکی از این وظایف است. این وظیفه هر فرد است که اطمینان حاصل کند که محیط خود کاملاً تمیز است. اطمینان از حفظ محیط زیست یک مسئولیت اجتماعی است. محیط خود را تمیز نگه دارید تا بتوانید آن را در اختیار نسل های آینده خود قرار دهید.

شما از نظر اخلاقی موظف هستید که شهر خود را تمیز نگه دارید. زمین به شما مکانی برای زندگی داده است و وظیفه شماست که آن را تمیز و سالم نگه دارید.

در غرب مردم به خاطر تف کردن در جاده یا حتی ریختن پوست شکلات در پیاده رو جریمه می شوند. آنها همیشه آگاه هستند و زباله هایی را که در جاده رها می شود بدون اینکه به آنها گفته شود جمع می کنند. چه زمانی از آنها یاد خواهیم گرفت؟ فکر می کنم زمان تغییر فرا رسیده است.

همچنین بخوانید: انشا در مورد پاکیزگی

نظافت از آن دسته موضوعاتی است که برای همه اهمیت ویژه ای دارد و انتخاب آن به عنوان موضوع انشا می تواند تصمیم خوبی باشد.

در ادامه مطالبی در مورد نظافت و نظافت برای شما آماده کرده ایم.

چرا باید شهرمان را تمیز نگه داریم؟

نظافت محله شما چقدر برای شما مهم است؟ در مورد شهری که در آن زندگی می کنید چطور؟ آیا دوست دارید در یک شهر کثیف زندگی کنید یا در یک شهر زیبا و تمیز؟

تمیزی شهر

آیا دوست دارید خانه تان پر از زباله باشد و همه جا را بو کند؟ آیا فکر می کنید می توانید در چنین محیطی زندگی کنید؟ البته پاسخ به این سوال منفی است. هیچکس نمی تواند در محیطی پر از زباله و بوی بد زندگی کند.

همه ما خانه ها، لباس هایمان، ابزارمان، ماشین هایمان و مهمتر از همه خودمان را هر روز تمیز می کنیم. وقتی نمی توانیم در یک خانه کثیف زندگی کنیم، چگونه می توانیم در یک شهر کثیف و نامرتب زندگی کنیم؟ وظیفه ما این است که شهرمان را نه تنها برای خودمان، بلکه برای کسانی که به شهر ما می آیند و برای نسل های آینده پاک نگه داریم.

راه های زیادی برای تمیز نگه داشتن شهر وجود دارد. مثل ریختن زباله در سطل ها و نه در خیابان. وقتی جسم پلاستیکی را در خیابان می بینید، آن را بردارید و در سطل زباله مخصوص بیندازید و از آن خجالت نکشید.

ما باید به دیگران یاد بدهیم که این کار را انجام دهند. ما نباید در مورد بناها و بناهای تاریخی بنویسیم، زباله های خانگی را در سطل های مخصوص بیاندازیم و مهمتر از همه، دیگران را از مزایای تمیز نگه داشتن شهر خود مطلع کنیم.

اینها راه هایی برای تمیز نگه داشتن شهر ما هستند، اما ممکن است بسیاری تعجب کنند که چرا باید این کار را انجام دهیم. تمیز نگه داشتن شهرمان مزایا و فواید زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

ادامه مقاله: پاکیزگی نظافت شهر

بهداشت فردی و عمومی

برای زندگی در اجتماع باید آداب و رسوم و اصول اولیه زندگی اجتماعی را رعایت کرد، بهداشت عمومی یکی از این آداب است که البته برای سلامتی فرد لازم است.

بهداشت شخصی

بهداشت شخصی نحوه مراقبت از بدن شماست. این عمل شامل استحمام، شستن دست ها، مسواک زدن و موارد دیگر است. هر روز با میلیون ها میکروب و ویروس در تماس هستید. آنها می توانند روی بدن شما باقی بمانند و در برخی موارد می توانند شما را بیمار کنند. فعالیت های بهداشت شخصی می تواند به شما و اطرافیانتان کمک کند تا از بیماری جلوگیری کنید. علاوه بر این با رعایت بهداشت فردی احساس خوبی نسبت به ظاهر خود خواهید داشت.

در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که چرا بهداشت شخصی بسیار مهم است، بهترین راه های انجام آن و اینکه چگونه می توانید عادات خود را تغییر دهید تا احساس بهتری داشته باشید و بهتر به نظر برسید. ممنون که تا آخر با ما بودید

ادامه مقاله: بهداشت شخصی

چقدر باید تمیز باشیم؟

فرزند شما آب نبات خود را روی زمین می اندازد. آیا شامل قانون 5 ثانیه می شود یا سریع آن را دور می اندازید؟

آیا این میکروب ها واقعا می توانند برای کودک شما مفید باشند؟ بله تا حدی

چقدر باید تمیز باشیم؟

اعتقاد بر این است که قرار گرفتن افراد، به ویژه نوزادان و کودکان خردسال، در معرض انواع مختلف میکروب‌ها در اوایل زندگی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌هایی مانند آسم، آلرژی و سایر بیماری‌هایی که بر سیستم ایمنی تأثیر می‌گذارند، جلوگیری کند. این نظریه که “فرضیه بهداشت” نامیده می شود، می گوید که بدن ما باید برای مبارزه با میکروب ها تمرین کند.

به نظر می رسد این پیام توسط یک نظرسنجی شورای بهداشت دریافت شده است که در آن 77 درصد از مادران دارای کودکان زیر پنج سال فکر می کردند فرزندانشان باید در معرض میکروب ها قرار بگیرند تا به آنها کمک کند سیستم ایمنی قوی تری داشته باشند.

شورای بهداشت متشکل از گروهی از کارشناسان سلامت متمرکز بر سلامت است و با کمک هزینه آموزشی از Reckitt Benckiser حمایت می شود.

جوئل واینستاک، دکتر، رئیس بخش گوارش و کبد در مرکز پزشکی تافتس و استاد دانشگاه تافتس، می گوید: در قرن بیستم، ما شروع به تغییر روش زندگی خود کردیم. ما در اتاق های بسیار تمیز زندگی می کنیم، آب کاملا تمیز است، غذا تقریباً استریل است و کمتر در معرض باکتری ها و کثیفی قرار می گیرد. اما شاید نظافت بیش از حد برای رشد سیستم ایمنی ما مفید نباشد.

ادامه مقاله: چقدر باید تمیز باشیم

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شقايق

خیلی مقاله خوبی بود. من همیشه سعی می‌کنم شهرم رو تمیز نگه دارم، ولی البته باید همه ما کمک کنیم تا شهرمون پاکیزه باشه.

دکمه بازگشت به بالا