چرا باید سلامت باشیم

فهرست

وقتی صحبت از سلامتی و تندرستی به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن اکثر مردم می رسد سلامت جسمانی است.

آنها در مورد ورزش، دویدن، رفتن به باشگاه و غیره صحبت می کنند. اما آنها هرگز در مورد سلامت روان خود صحبت نمی کنند.

سلامت روان شامل رفاه روانی، اجتماعی و عاطفی ما می شود. این بر نحوه تفکر، احساس و عملکرد ما در زندگی روزمره تأثیر می گذارد.

توانایی شما در مدیریت احساسات، استرس، معاشرت با دیگران و تصمیم گیری تا حد زیادی توسط زاویه روانی شما تعیین می شود.

چرا باید به سلامت روان توجه کنیم؟

در گذشته، مردم فقط بر اهمیت سلامت جسمانی تمرکز می کردند. به همین دلیل است که ما اسپارت ها و بربرها را داریم که بدن های خود را برای زنده ماندن آموزش داده و ساخته اند.

اما در دنیای امروز، سلامت روان ما به همان اندازه مهم است.

اگر فقط به سلامت جسمانی خود توجه کنیم و وضعیت روحی خود را نادیده بگیریم، نمی توانیم متعادل باشیم.

این به ویژه اگر می خواهید زندگی خوبی داشته باشید و در هر جایی به نتایج خارق العاده ای دست پیدا کنید، صادق است.

هنوز متقاعد نشده اید؟

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا سلامت روان به همان اندازه سلامت جسمی مهم است:

1.) سلامت روان شما می تواند بر وضعیت جسمانی شما تأثیر بگذارد.

افرادی که از مشکلات روحی/روانی رنج می برند، سیستم ایمنی ضعیفی دارند. این باعث می شود که آنها راحت تر بیمار شوند. شاون لیم

7 گام عملی برای به حداکثر رساندن پتانسیل هر روز

آیا می دانستید که ارتباط قوی بین بدن و ذهن شما وجود دارد؟ به عنوان مثال، زمانی که شما درد فیزیکی را تجربه می کنید، ممکن است زندگی کاری و خانوادگی شما تحت تاثیر قرار گیرد.

اما این حالت حالات روحی شما را نیز ضعیف می کند و خود را به صورت استرس، اضطراب یا افسردگی نشان می دهد.

مخالفش هم درست است. طبق مطالعات، مسائل مربوط به سلامت روان نیز می تواند باعث بدتر شدن سلامت جسمی شما شود.

به عنوان مثال، اگر از اضطراب و افسردگی مزمن رنج می برید، ممکن است مشکل خواب داشته باشید.

بنابراین، سلامت جسمانی خود را در معرض خطر قرار دهید.

علاوه بر این، علم ثابت کرده است که افرادی که از بیماری های روانی رنج می برند، ایمنی کمتری دارند که باعث می شود زودتر بیمار شوند. در عوض، پزشکان دریافته‌اند که وقتی مشکلات سلامت روان حل می‌شود، بسیاری از بیماران بهبودهایی را در سلامت جسمانی خود گزارش می‌دهند.

چگونه باید با خود آینده خود صحبت کنید تا زندگی خود را تغییر دهید؟

بنابراین به یاد داشته باشید: اگر از نظر جسمی ضعیف هستید، می تواند بر سلامت روان شما نیز تأثیر بگذارد.

در عین حال، اگر از نظر ذهنی ضعیف باشید، می تواند بر سلامت جسمی شما نیز تأثیر بگذارد.

2.) سلامت روان شما بر ثبات مالی شما نیز تأثیر می گذارد.

بیشتر مردم نمی دانند که سلامت روان چقدر می تواند بر ثبات مالی تأثیر بگذارد زیرا ارتباط آن با سلامت جسمی ما چندان واضح نیست.

طبق مطالعه ای که توسط مجله آمریکایی روانپزشکی انجام شده است، افراد مبتلا به بیماری روانی 40 درصد کمتر از افراد سالم روانی درآمد دارند.

این مطالعه همچنین نشان داد که افراد مبتلا به بیماری روانی درمان نشده یک سوم از کل جمعیت بی خانمان یا حدود 16٪ را تشکیل می دهند.

مسائل مربوط به سلامت روان نیز می تواند بهره وری شما را از بین ببرد.

سازمان جهانی بهداشت گزارش داده است که سالانه بیش از 200 میلیون روز کاری به دلیل افسردگی از دست می رود.

نزدیک به نیمی از 10 علت اصلی ناتوانی ناشی از مشکلات سلامت روان در سراسر جهان افسردگی است.

5 مزیت خلاقانه رویاپردازی: چیزهایی که می توانیم در حین رویاپردازی به آنها برسیم

به طور کلی، افراد مبتلا به مشکلات روانی بیشتر از دیگران از مرخصی استعلاجی استفاده می کنند. حتی زمانی که در حال کار هستند، به نظر می رسد که توجه کامل به وظایف خود ندارند.

پس سلامت روان خود را دست کم نگیرید. همانطور که با سلامت جسمانی خود رفتار می کنید با آن رفتار کنید.

3.) سلامت روان شما می تواند بر خانواده شما تأثیر بگذارد.

عزیزان ما اغلب با حداکثر تأثیرات مشکلات و مسائل مربوط به سلامت روان ما مواجه می شوند و اغلب تحت تأثیر قرار می گیرند. شاون لیم

یکی از دلایل اصلی اهمیت سلامت روان این است که می تواند خانواده فرد را تحت تاثیر قرار دهد.

به عنوان مثال، کودکان مبتلا به مشکلات روانی بیشتر در معرض خطر آزار، بی توجهی و انواع آزار عاطفی و رفتاری قرار دارند.

اغلب، وقتی کسی سراغشان نمی آید، از دیگران جدا می شوند.

متأسفانه، این اثرات می تواند در بزرگسالی رخ دهد. ممکن است این کودکان بزرگ شوند و مشکلات روحی و روانی داشته باشند که نیاز به درمان دارد.

پدر چهار فرزند که از افسردگی مزمن رنج می برد.

به این فکر کنید که همسر و چهار فرزندش چگونه می توانند از او مراقبت کنند.

این عزیزان هستند که اغلب تحت تأثیر فشارهای اقتصادی، از دست دادن شغل، استرس و سایر مشکلات ناشی از مشکلات روانی هستند.

به همین دلیل گاهی اوقات شفا به تمام اعضای خانواده پیشنهاد می شود تا همه بتوانند شفا پیدا کنند و با قدرت پیش بروند.

4.) عدم درمان بیماری روانی حاد یا بی ثباتی می تواند منجر به خطراتی شود.

بحث هایی در مورد بیماری روانی درمان نشده و ارتباط آن با جنایات خشونت آمیز انجام شد.

علاوه بر این، موضوع مصرف مواد مخدر یا مشروبات الکلی نیز مطرح شده است که باعث می شود افراد دارای مشکلات روانی بیشتر متضرر شوند.

اما شاید نگرانی جدی‌تر این باشد که افراد مبتلا به بیماری روانی اغلب قربانی جرایم خشن هستند.

در حالی که مطالعات هنوز در مورد ارتباط بین خشونت و مشکلات مزمن و درمان نشده سلامت روان ادامه دارد، متأسفانه افرادی که از چنین مسائلی رنج می برند هدف سوء استفاده یا بدرفتاری قرار می گیرند.

در واقع، یک مرکز خدمات در کارولینای شمالی دریافت که افرادی با مشکلات جدی سلامت روانی که دارو مصرف نمی‌کنند، 2.7 برابر بیشتر احتمال دارد که قربانی جرایم خشن شوند.

5.) سلامت روانی خوب می تواند زندگی طولانی تر و شادتری به شما بدهد.

یاد بگیرید که خودتان را ارزیابی کنید. هر روز دلایل زیادی برای لبخند زدن و شاد بودن به خود بدهید. شاون لیم

آیا می دانستید که وضعیت روحی شما می تواند امید به زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد؟

مطالعه مجله پزشکی بریتانیا در سال 2012 نشان داد که افرادی که دارای مشکلات سلامت روانی حتی خفیف هستند ممکن است امید به زندگی کوتاه تری داشته باشند.

همچنین مشخص شده است کسانی که از مشکلات روانی مزمن مانند افسردگی و اضطراب رنج می برند، خطر مرگ (مربوط به بیماری قلبی) را تا 94 درصد افزایش می دهند.

حتی اگر مشکلات روحی و عاطفی جدی نداشته باشید، احساس مداوم افسردگی، اضطراب یا هراس می تواند عواقب جدی داشته باشد و جنبه های خاصی از زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

پس یاد بگیرید که برای خود ارزش قائل شوید: به طور منظم ورزش کنید. مدیتیشن و یوگا را تمرین کنید؛ از سیگار و الکل اجتناب کنید – هر روز دلایل بیشتری برای لبخند زدن و شاد بودن به خود بدهید.

اینها راههای عالی برای بهبود سلامت روان و رفاه شما هستند.

اکنون باید بدانید که مراقبت از ذهن و بدن خود نه تنها به معنای زندگی طولانی تر، بلکه زندگی بهتر نیز خواهد بود.

بنابراین هر زمان که نشانه ای از بیماری روانی مشاهده شد، در اسرع وقت به دنبال دارو و درمان مناسب باشید.

اجازه ندهید مشکل بدتر شود و زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

دو راه برای تعریف سلامت روان وجود دارد. دیدگاهی که بر بیماری روانی تمرکز دارد و دیدگاهی که به دنبال بهبود سلامت روان است. ترجیح این مقاله بررسی تعریف سلامت روان از منظر دوم است. WHO – سازمان بهداشت جهانی – تعریف وضعیت سلامت:

[quote]سلامتی، رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی است، نه غیبت، بیماری یا ناتوانی[/quote]

بر این اساس، می‌توان گفت که سلامت روان حالتی از «بهزیستی» است – زندگی در شرایط بهتر – که در آن فرد به توانایی‌های خود پی می‌برد، می‌تواند با استرس‌های عادی زندگی کنار بیاید، می‌تواند بر محیط خود تأثیر بگذارد. و دوستان، و همچنین می تواند نقش داشته باشد
برخورداری از سلامت روان برای ما به عنوان انسان – موجودات متفکر و اجتماعی – برای تعامل با دیگران، لذت بردن از زندگی و احساس رضایت ضروری است. بر این اساس است که ارتقای سلامت و سلامت روان یکی از مهم ترین دغدغه های مردم و جوامع در سراسر جهان است.
به یاد داشته باشید که ما فقط “یک بار” زندگی می کنیم! و در این مدت کوتاه و نامشخص، همه ما حق داریم که راضی باشیم و احساس خوشبختی و سعادت کنیم.

عوامل موثر بر سلامت روان چیست؟

بسیاری از عوامل اجتماعی، روانی و بیولوژیکی سطح سلامت روانی فرد را در هر لحظه تعیین می کنند. عوامل موثر بر سلامت روان را می توان به دو دسته کلی عوامل بیرونی و عوامل فردی یا درونی تقسیم کرد.
عوامل خارجی عبارتند از: رفاه اقتصادی، آزادی های اجتماعی و مدنی، عدالت اجتماعی و عدم تبعیض جنسیتی، نژادی. و قومیت، ثبات و امنیت. سیاسی-اجتماعی است.
عوامل درونی عبارتند از: سبک زندگی سالم، ژنتیک، اعتماد به نفس و خودشناسی و ایجاد اعتماد به نفس. اما نگاهی به این دو عامل اصلی و زیرشاخه های آنها به ما نشان می دهد که برای ارتقای سلامت روان و داشتن آرامش بیشتر باید به این دو عامل توجه کنیم.

چگونه سلامت روان بیشتری داشته باشیم؟

برای بهبود و حفظ سلامت روان، به اقداماتی نیاز داریم که کیفیت زندگی ما را بهبود بخشد. همانطور که گفته شد، برخی از این اقدامات ممکن است خارج از کنترل ما باشد. اما به عنوان شهروندان یک جامعه می‌توانیم از طریق رسانه‌ها، سازمان‌های غیردولتی و ارتباط با مسئولان، این موارد را به‌عنوان دعاوی مدنی در حوزه سلامت روان برنامه‌ریزی و رصد کنیم. آنها باید شامل: حقوق اساسی و عدالت مدنی، فراهم آوردن شرایط برای ثبات اقتصادی و امنیتی، توسعه فرهنگی و توجه به رفاه شهروندان باشند. هر دولتی موظف است برای تضمین حقوق اولیه و نیازهای روانی شهروندان خود تلاش کند و اقدامات رسمی و مدون را برای ارتقای سلامت روان افراد جامعه انجام دهد. توجه به آن آسان می شود. ارتقای سلامت روان باید در سیاست ها و برنامه های دولتی و غیردولتی گنجانده شود. علاوه بر بخش بهداشت، مشارکت بخش های آموزش، کار، قانون گذاری، حمل و نقل، محیط زیست، مسکن و حمایت اجتماعی ضروری است.

روش های ارتقای سلامت فردی

علاوه بر موارد ذکر شده، نباید فراموش کرد که هر یک از ما مسئول حفظ سلامت روان خود هستیم و لازم است با کمک متخصصان و روان درمانگران اقدامات عملی انجام دهیم و همچنین کتاب های مفید در زمینه روان را مطالعه کنیم. سلامتی. سلامتی. اول از همه، شاید باید در حال حاضر کمی بیشتر از سلامت روان خود آگاه باشیم. با پاسخ به سوالات این آزمون و جمع بندی آن می توانید از سلامت روان خود بیشتر آگاه شوید و برای ارتقای سلامت روان خود برنامه ریزی کنید.

راهنمای تست سلامت روان

برای انجام این تست بهتر است در محیطی باشید که بتوانید تمرکز داشته باشید. سوالات را با دقت بخوانید و یکی از چهار گزینه پاسخی را انتخاب کنید که وضعیت شما را به بهترین شکل توصیف می کند. ترجیحاً پاسخ های خود را روی یک برگه بنویسید و نمره هر کدام را در قسمت جلو بنویسید. پس از جمع بندی نمرات، می توانید تحلیل و نتیجه نهایی آزمون سلامت روان را مشاهده کنید.

دانلود تست سلامت روان

عوامل فردی سلامت روان چیست؟

برای فهرست کردن عوامل سلامت روان فردی، ممکن است گیج شویم، بنابراین به جای پیچیده کردن مشکل، به شش عامل مهم سلامت روان هر فرد می‌پردازیم:

خواب کافی
شاید فکر کنید خواب یک عملکرد طبیعی بدن ماست که نیازی نیست نگران آن باشیم! اما داستان دقیقا برعکس است. اهمیت خواب برای سلامت روان به حدی است که یکی از مهم ترین عوامل موثر بر بیماری های روانی و رنج ناشی از آن تلقی می شود: احتمال ابتلا به افسردگی و حتی در موارد شدید، تمایل به خودکشی!

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/book/104254-%D9%BE%D8%A7%D8%AF%DA%A9%D8%B3%D8%AA-48” اندازه =”big” align=”center” radius=”9″ rel=”nofollow”]خلاصه کتاب چرا می خوابیم؟[/button]

رژیم غذایی سالم
یک رژیم غذایی سالم بر اساس دریافت انرژی و کالری کافی رابطه مستقیمی با روان ما و عملکردهای روانی و عاطفی ما دارد. شاید شما هم تجربه کرده باشید که وقتی ساعت های زیادی گرسنه می مانید عصبی و عصبانی می شوید! حال بیایید به این احساس گرسنگی در ابعاد بزرگتری نگاه کنیم. اگر مواد ضروری و مفیدی مانند ویتامین ها، پروتئین ها، غلات و حبوبات، لبنیات و سایر مواد غذایی به درستی و کافی در بدن ما وجود نداشته باشد، احتمال کاهش سلامت روان ما بیشتر از قبل خواهد شد.

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/book/5977-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%BE%D9%86%D8 % AC-%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA% D9 %86-%D8%AA%D8%BA%D8%B0%DB%8C%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85″اندازه=”big” align=”مرکز ” radius=”9″ rel=”nofollow”]پنج مرحله برای یک رژیم غذایی سالم [/button]

روابط عاطفی سالم
بسیاری از ما بدون اینکه بدانیم در دام روابط عاطفی ناسالم و بسیار مخرب هستیم. فرقی نمی کند سال هاست که ازدواج کرده ایم یا تازه وارد یک رابطه عاشقانه شده ایم. باید بدانید که کیفیت روابط عاطفی و افرادی که به آنها نزدیک می‌شویم و به آنها اعتماد می‌کنیم، تأثیر بسزایی در سلامت روان ما دارند. بسیاری از اختلالات روانی ریشه در روابط عاطفی و جنسی ما دارند. لازم است قبل از وارد شدن به یک رابطه نسبت به این اختلالات آگاهی کامل داشته باشیم و از نیازهای فردی خود و خلاقیت فردی که به دنبال او هستیم آگاهی کامل داشته باشیم.

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/book/62475-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A2%D8%AF%D9 % 85-%D8%B3%D9%85%DB%8C” size=”big” align=”center” radius=”9″ rel=”nofollow”]کتاب افراد سمی[/button]

عدم ارتباط
اگر در محیط خانوادگی یا دوستانه خود روابط کافی و رضایت بخشی نداشته باشیم در دراز مدت دچار افسردگی و فرار از جامعه می شویم. نگاهی به شرایط و وضعیت حاکم بر جهان پس از شیوع کرونا نشان می دهد که فاصله گذاری اجتماعی و نیاز به قرنطینه منجر به افزایش سطح افسردگی در سراسر جهان شده است. باید به یاد داشته باشیم که ما موجوداتی اجتماعی هستیم و داشتن روابط و ارتباطات اجتماعی می تواند انرژی ما را برای انجام کارهای روزانه افزایش دهد و بر سلامت روان ما تأثیر بگذارد.

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/book/95552-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%B1%D8 % AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%AE%D8%B4%D9%88%D9%86%D8% AA-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C” size=”big” align=”center” radius=”9″ rel=”nofollow”]ارتباطات بدون خشونت، زبان زندگی[/button]

ورزش و حرکت
حتماً این ضرب المثل را شنیده اید که می گویند “ذهن سالم بدن سالم است”. چه این ضرب المثل را باور کنیم یا نه، علم روانشناسی امروزه ثابت کرده است که ورزش و تحرک عوامل مهمی برای سلامت روان ما هستند. روش صحیح تنفس، انجام ورزش های هوازی، یوگا، دویدن، دوچرخه سواری، رقصیدن، پیاده روی و هر حرکتی که بخشی از برنامه روزانه ما باشد نیز می تواند به بهبود سلامت روان ما کمک کند. افزایش گردش خون، ضربان قلب، دریافت اکسیژن بیشتر و تقویت عضلات و اندام های بدن باعث ایجاد احساس بهتر در درون ما می شود.

[button color=”blue” link=”https://fidibo.com/book/92570-%D9%BE%D8%A7%D8%AF%DA%A9%D8%B3%D8%AA-%D8 % B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%88″ size=”big” align=”center” radius=”9″ rel=”nofollow”]برای شروع اجرا پادکست رانیو[/button]

توجه به موارد ذکر شده در بالا و افزایش انگیزه شخصی در دنیایی که می تواند هر ساعت و هر دقیقه با اخبار بد ما را بیشتر نگران کند، یکی از مهم ترین راه های رسیدن به سلامت روان است. برای ارتقای سلامت روان و رضایت بیشتر از زندگی، لازم است از همین لحظه گام های اولیه را برداریم و در جهت خودشناسی و تقویت بنیان های فکری و عاطفی خود اقدام کنیم.

سلامتی در مهمترین بخش زندگی هر فرد قرار دارد. داشتن زندگی خوب مستلزم داشتن سلامتی است، اگر شما سلامتی نداشته باشید نمیتوانید قله های مهم زندگی را فتح کنید. وقتی انرژی کمی دارید بیان عشق و صمیمیت برایتان دشوار است، نمیتوانید از خانواده خود حمایت کنید. اگر بدن شما ضعیف باشد ذهن شما هم تضعیف میگردد.

اگر سالم هستید، این سلامتی می تواند از درون برای کمک به دیگران مفید باشد.

میزان انرژی ما به میزان سلامتی ما بستگی دارد. همه ما آدمها یک اندازه زمان در اختیار داریم، بنابراین تفاوت بین ما درمیزان انرژیی است که برای قسمت های مختلف زندگی خود میگذاریم.
سلامتی ما به چهار نوع انرژی بستگی دارد:
1- فیزیکی.
2- منطقه.
3- عاطفی.
4- ذهنی.
ما برای هر یک از این بخشها انرژی جداگانه ای صرف میکنیم.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برخی افراد خوب غذا می خورند، ورزش می کنند و حتی خوب فکر می کنند، اما با جان خود رنج می برند؟
احساس نارضایتی عمومی، اضطراب و احساس ناخوشایند نسبت به محیط. برای داشتن انرژی خوب و وضعیت جسمی و روحی خوب، تمام انرژی های ذکر شده در بالا باید با هم هماهنگ باشند. اضطراب و افسردگی نشانه ای است که شما را از رسیدن به اوج باز می دارد و شما شروع به نادیده گرفتن زندگی عاشقانه خود، خانواده، دوستی، تحصیلات بیشتر و… پایدار. این عناصر ما را ملزم به داشتن سلامت عمیق روانی، عاطفی و معنوی می کنند و همه این موارد سلامت جسمانی ما را آشکار می کند.

بنابراین سلامت ما فراتر از تغذیه، ورزش و خواب است. مشکل اصلی اکثر مردم این است که نمی دانند چگونه یک زندگی آگاهانه داشته باشند. هیچ چارچوبی برای زندگی آگاهانه وجود ندارد، اطلاعات در همه جا قابل مشاهده است، اما به صورت بدون ساختار و جداگانه مصرف می شود یا فقط متعلق به طبقات خاصی از جامعه است و همه نمی توانند از آن بهره مند شوند. ما سلامت جسم، سلامت روان، سلامت روح و سلامت معنوی داریم. برای داشتن یک زندگی ایده آل، جایی که همه این موارد برای سلامتی بدن در نظر گرفته شده است، ابتدا باید خودمان را دوست داشته باشیم.

به گفته ادیسون، سه چیز برای شاد بودن ضروری است:
1- کاری برای انجام دادن.
2- کسی که دوستش داشته باشد.
3- به امید آینده بهتر.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا