چرا باید روکش پنجره هواپیما باز باشد

صندلی کنار پنجره همیشه یکی از محبوب ترین صندلی ها در هر هواپیمایی است و شاید دلیل این محبوبیت صرفاً لذت تماشای پرواز بر فراز ابرها در آسمان باشد. در این میان، می‌توان این سوال را برای مسافران مطرح کرد که چرا مهمانداران هواپیما از مسافران می‌خواهند که پنجره‌ها را قبل از بلند شدن، چه در روز و چه در تاریکی شب، باز نگه دارند. حتی در صورتی که نور خورشید چشم مسافران را اذیت کند و برخی از آنها متأسفانه از این کار خودداری کنند! وقتی مسافر به دلیل نور خورشید، روکش پنجره را پایین می آورد، چشمانش به نور کم داخل کابین هواپیما عادت می کند و باعث باز شدن و گشاد شدن مردمک های چشم می شود. حال در صورت وجود شرایط اضطراری برای پرواز، مسافر باید در اسرع وقت هواپیما را ترک کند. در این میان چون چشمان مسافر به نور کم عادت کرده است، وقتی به درب خروجی می رسد، نور خورشید مانع از دید واضح او می شود و باعث می شود وقت خود را برای یافتن و خروج وسیله نقلیه از مسیر تلف کند. خروجی ها مستقیم هستند، که می تواند تخلیه اضطراری از هواپیما را خطرناک کند. همچنین می تواند از دیدن و تشخیص خطرات احتمالی مانند نشت سوخت یا آتش سوزی جلوگیری کند. از طرفی چون بیشتر تصادفات هنگام برخاستن یا فرود هواپیما اتفاق می افتد، به همین دلیل مهمانداران قبل از برخاستن هواپیما چنین درخواستی می کنند تا با بازکردن درب پنجره، چشم مسافران به نور بیرون عادت کند. بدین ترتیب مهمانداران و مهمانداران در پروازهای شبانه نور داخل کابین را کاهش می دهند تا چشم مسافران به نور کم پنجره ها عادت کند.

لینک را کپی کنید

آلبرتو ریوا سردبیر TPG اخیراً پرواز کره ای ایر از سئول به نیویورک را بررسی کرده است. به گفته وی، در حین پرواز یا در هنگام نشست و برخاست هواپیما، چنین مشکلی از سوی خدمه پرواز مطرح نشده است.

البته سخنگوی کورین ایر نیز تلویحا دلیل اقدام خدمه پرواز را تایید و اعلام کرد که بستن روکش پنجره ها یکی از سیاست های کورین ایر و با رعایت مسائل امنیتی انجام می شود.امنیت فرودگاه ویهای. به گفته ریوا، جنگنده‌های Chengdu G-7 (F7) یا Shenyang G-8 احتمالاً در نزدیکی هواپیماهای مسافربری قرار دارند و مقامات چینی چنین سیاستی را برای جلوگیری از عکاسی از طراحی فوق‌العاده پیشرفته این هواپیماها اتخاذ کرده‌اند.

با وجود تمام این فرضیات، دلیل اصلی عملکرد خدمه هواپیمای کره ای در هاله ای از عدم قطعیت است و جالب تر اینکه هیچ یک از مسافران در این مورد از خدمه پرواز سوالی نپرسیدند. البته برخی از ایرلاین ها به دلیل زیر پا گذاشتن دستورالعمل های خدمه کابین جریمه دارند، بنابراین به نظر می رسد بهتر است قوانین شرکت هواپیمایی را رعایت کنید و به آن پایبند باشید.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از ایرلاین های داخلی یا خارجی را دارید، می توانید با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو، قیمت بلیط را از فروشندگان معتبر مقایسه کرده و بلیط ارزان پرواز به مقصد مورد نظر خود را خریداری کنید.

09/03/2015

کپی لینک مطلب

زمانی که مسافر به دلیل نور خورشید، روکش پنجره را پایین می آورد، چشمان مسافر به نور کم عادت می کند و مردمک چشم گشاد می شود. حال اگر به هر دلیلی وضعیت از حالت عادی به اضطراری رسید، مسافران باید سریعا از هواپیما خارج شوند و در آن زمان که مردمک چشم مسافر به نور کم عادت کرده است، وقتی جلوی درب خروج می ایستد، نور خورشید. از دید واضح مسافر جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که فرد کمی چرت بزند تا مردمک چشم دوباره تغییر کند و شروع به کوچک شدن کند و باعث اختلال شود. در فرآیند تخلیه، می تواند بسیار خطرناک باشد و منجر به از دست دادن جان برخی از افراد شود.

از آنجایی که بیشتر سوانح هوایی هنگام فرود و برخاستن هواپیما اتفاق می‌افتد و در این زمان‌ها احتمال بروز شرایط اضطراری بیشتر است، مهمانداران از مسافران می‌خواهند که درب پنجره را باز کنند تا در مواقع اضطراری چشم مسافر به نور بیرون عادت کند. روند تخلیه را کند نکنید.

کپی لینک مطلب

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا