چرا باید دوربین مداربسته نصب کنیم

مطمئناً قبل از نصب دوربین مداربسته سوالات زیادی از خود پرسیده اید، سوالاتی مانند: بهترین مکان برای نصب دوربین، تعداد دوربین های مورد نیاز، نحوه اندازه گیری نیاز تجهیزات و …. در این مقاله به تمامی نکات نصب دوربین مداربسته برای استفاده ایمن از سیستم دوربین مداربسته می پردازیم.

با مطالعه این مقاله با تمامی نکات نصب دوربین مداربسته آشنا می شوید و می توانید کیفیت کار شرکت نصب دوربین مداربسته یا کارشناسان نصب را کنترل کنید.😉

برای نصب دوربین مداربسته به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

به طور کلی برای نصب و راه اندازی سیستم های مداربسته به دوربین، تعدادی دستگاه ذخیره سازی (بسته به تعداد دوربین و ظرفیت کانال دستگاه ضبط) و همچنین حافظه ذخیره سازی و کابل های ارتباطی نیاز داریم که همگی. باید استفاده شود. .

بهترین مکان برای نصب دوربین کجاست؟

یکی از مهم ترین نکات نصب دوربین مدار بسته انتخاب محل قرارگیری دوربین است که معمولا بهترین مکان برای نصب دوربین در مکان هایی است که رفت و آمد زیاد است مانند درب های ورودی و خروجی، مناطقی که وجود دارد. احتمال سرقت یا تجهیزات و لوازم بیشتر است.

بهترین مکان برای نصب دوربین در منازل مسکونی و آپارتمان ها:

درهای ورودی

پارکینگ ماشین

راهرو

ورودی آسانسورها

بهترین مکان برای نصب دوربین در ادارات و سازمان ها:

درها

پیشخوان و راهرو

طبقات و مکان های مشتری

نصب دوربین برای نظارت بر راهرو

بهترین مکان برای نصب دوربین در کارخانه ها:

محل نصب تجهیزات کارخانه

فروشگاه

مناطقی که احتمال وقوع حوادث برای کارگران وجود دارد

خطوط تولید

نصب دوربین برای نظارت بر خط تولید

مهمترین نکات نصب دوربین مدار بسته که نصاب باید به آنها توجه کند:

با در نظر گرفتن فاصله بین دوربین ها و سوئیچ و دستگاه ذخیره سازی

موقعیت صحیح دوربین ها برای جلوگیری از نقاط کور

به خطوط و مسیرهای سیم کشی توجه کنید

چه نوع دوربینی (آنالوگ و دیجیتال) در چه شرایطی باید استفاده شود؟

یکی دیگر از نکات نصب دوربین مدار بسته انتخاب نوع تکنولوژی دوربین است که دوربین ها از نظر تکنولوژی به دو دسته تقسیم می شوند:

دوربین های دیجیتال:

دوربین های تحت شبکه نسبت به دوربین های آنالوگ از تکنولوژی مدرن تری برای ضبط و انتقال تصاویر برخوردار هستند. این دوربین ها برای پروژه هایی در نظر گرفته شده اند که در آنها باید از تعداد زیادی دوربین استفاده شود. مانند سازمان ها، ادارات دولتی و مراکز خرید، گزینه بهتری نسبت به دوربین های آنالوگ هستند.

حتما به این نکته توجه داشته باشید که دوربین های دیجیتال گرانتر از دوربین های آنالوگ هستند و این موضوع می تواند تفاوت چشمگیری در هزینه پروژه ایجاد کند.

دوربین های آنالوگ:

دوربین‌های آنالوگ به دلیل قیمت ارزان‌تر و نصب و راه‌اندازی آسان‌تر از دوربین‌های دیجیتال محبوب‌تر هستند و برای مکان‌هایی که قرار است از تعداد کمی دوربین استفاده شود یا بودجه پروژه محدودی داریم مناسب هستند.

چه نوع دوربین مداربسته ای (Dom, Balt, SpeedDom) در چه شرایطی باید استفاده شود؟

دوربین های مدار بسته
از نظر ظاهری به سه دسته تقسیم می شوند:

دام

مناسب برای مکان های سرپوشیده و سرپوشیده

توپ

به دلیل مقاومت در برابر آب و گرد و غبار مناسب برای محیط های بیرونی

Speed ​​Dom

مناسب برای محیط های بزرگ که امکان نصب دوربین ثابت وجود ندارد. از آنجایی که این دوربین ها قابلیت چرخش دارند نیاز به اپراتور دارند.

دوربین های بی سیم

این دوربین ها در مدل ها و طرح های مختلف در بازار موجود هستند و عمدتا در پروژه های کوچک مانند ادارات، ادارات و اتاق های کودکان و سالمندان مورد استفاده قرار می گیرند. نکته مهم: از آنجایی که این دوربین ها بی سیم هستند، کیفیت آنها نسبت به دوربین های آنالوگ و دیجیتال سیمی پایین تر است.

مشخصات ظاهری انواع دوربین های مدار بسته

از دوربین مداربسته ایرانی استفاده کنیم یا برندهای خارجی؟

بیشتر سلیقه ای است اما استفاده از دوربین های ایرانی قطعا هزینه پروژه را کاهش می دهد.

اگر به دنبال برند دوربین مداربسته ایرانی هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله بررسی دوربین مداربسته ایرانی پراکسیس را مطالعه کنید; این برند یکی از برندهای شرکت Parendsystem می باشد.

هر یک از لنزهای مدار بسته دوربین تحت چه شرایطی استفاده می شود؟

لنزهای ثابت (F):

لنزهای با فاصله کانونی ثابت زوم اپتیکال (زوم با تغییر فاصله کانونی) در دوربین هایی که از این نوع لنز استفاده می کنند امکان پذیر نیست.

فاصله کانونی این لنزها بر حسب میلی متر (میلی متر) اندازه گیری می شود. فاصله کانونی 2.8-3.6 و 4mm یکی از فواصل کانونی استاندارد لنزهای مدل ثابت است.

هرچه این عدد بیشتر باشد، تصویر بزرگتر و بسته می شود و هر چه این عدد کمتر باشد، تصویر گسترده تر می شود. دوربین های مجهز به این لنز در محیط هایی که زاویه، شعاع و دید دوربین ثابت است و نیازی به تغییر ندارند استفاده می شود.

لنزهای متغیر:

مدل تنظیم دستی:

لنزهای متغیر لنزهایی هستند که فاصله کانونی آنها قابل تغییر و بزرگنمایی تصویر است. مدل قابل حمل این نوع لنزها لنز وریفوکال نام دارد که با 2 دنده کاربر می تواند زوم و فوکوس دوربین را تغییر دهد.

مدل قابل تنظیم برقی:

به مدل های اتوماتیک و برقی لنزهای متغیر لنزهای موتوری می گویند که کاربر با کمک موتور داخل آن می تواند فاصله کانونی لنز را تغییر داده و با دادن فرمان از طریق دستگاه ضبط، روی تصویر زوم یا کوچک نمایی کند.
دوربین‌های با لنز وری عمدتاً در مکان‌هایی مانند صندوق‌های فروشگاهی، باجه‌های بانک، پیشخوان‌ها و محیط‌های پلاک‌خوانی استفاده می‌شوند.

چگونه وضوح صحیح را تعیین کنم؟

این موضوع بنا به درخواست کارفرما با توجه به اهمیت جزئیات ثبت شده و همچنین اندازه محیطی که دوربین قرار است ثبت کند مشخص می شود. همچنین اگر از دوربین هایی با لنز واید استفاده می کنیم، بهتر است از رزولوشن بالاتر استفاده کنیم تا تصویر با کیفیت تری داشته باشیم.

انواع رزولوشن دوربین مدار بسته

دستگاه ضبط و تعداد دستگاه های مورد نیاز در پروژه

ضبط کننده های آنالوگ (DVR) برای ضبط تصاویر از دوربین های آنالوگ و ضبط کننده های دیجیتال (NVR) برای ضبط تصاویر از دوربین های دیجیتال استفاده می شوند. پروژه، بسته به تعداد دوربین های استفاده شده و کانال های خالی مورد نیاز، ضبط کننده مناسب انتخاب می شود.

بهترین مکان برای قرار دادن ضبط کجاست؟

نکته دیگر نصب دوربین مداربسته توجه به محل قرارگیری دستگاه ضبط است که باید از نظر امنیت، دما و راحتی کابل کشی در این محیط (از دوربین ها تا ضبط دستگاه) بررسی شود.

نکات هارد دیسک دستگاه های ضبط تصویر

دستگاه های ضبط تصویر دارای حافظه داخلی HDD هستند که با توجه به قدرت دستگاه مورد استفاده، تعداد هارد دیسک های قابل نصب و ظرفیت هر هارد دیسک تعیین می شود.

به عنوان مثال: در دستگاه ضبط تصویر فرضی با نام X می توان 2 هارد دیسک نصب کرد که ظرفیت هر هارد دیسک تا 2 ترابایت می تواند باشد.

کارشناس پروژه موظف است اطلاعات لازم جهت انتخاب دستگاه با ظرفیت مناسب را تحت عنوان مشاوره نصب دوربین مداربسته در اختیار متقاضی قرار دهد.

اگر حافظه ضبط پر باشد چه اتفاقی می افتد؟

دستگاه های ضبط و ضبط این قابلیت را دارند که پس از پر شدن فضای هارد دیسک، از ابتدا تصاویر را ضبط کنند. این را می توان از طریق تنظیمات دستگاه فعال/غیرفعال کرد.

چه زمانی از سوئیچ شبکه استفاده کنیم؟

در پروژه هایی که از دوربین های دیجیتال استفاده می شود، به دستگاه های ضبط دیجیتال (NVR) نیاز داریم. اما این دستگاه ها دارای یک یا دو پورت شبکه برای اتصال دوربین ها هستند و به همین دلیل در پروژه هایی که تعداد زیادی دوربین دیجیتال استفاده می شود نیاز به یک دستگاه سوئیچ داریم سپس سوئیچ را از طریق کابل شبکه به دستگاه NVR متصل می کنیم.

آیا نصاب دوربین مداربسته نیاز به مجوز خاصی دارد؟

آره. داشتن مجوز نزد اصناف و اتحادیه ها از جمله اتحادیه سازندگان و تعمیرکاران تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی الزامی است.

زمان مورد نیاز پروژه به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی مدت زمان پروژه به عواملی مانند طول کابل، تعداد دوربین، ارتفاع نصب، مسیرهای کابل کشی و سرعت و دقت نصاب بستگی دارد.

چگونه تعداد دوربین های مدار بسته مورد نیاز برای نصب در یک فضا را مشخص کنیم؟

آخرین نکته در نصب دوربین مداربسته که به آن می پردازیم، تعیین تعداد دوربین های مورد نیاز است.

تعداد دوربین های مورد نیاز بسته به زوایای دید مورد نیاز، پارتیشن بندی اتاق های مختلف، اهمیت جزئیات تصویر و همچنین نوع لنز و وضوح دوربین های مورد استفاده توسط کارشناس نصب تعیین می شود.

مثلاً برای فضایی به مساحت 30 متر مربع که پارتیشن بندی نشده و جزئیات محیط مهم نیست، دوربینی با رزولوشن 2 مگاپیکسل کافی است، اما اگر همان محیط به 4 قسمت تقسیم شود. ، 4 دوربین استفاده شده است.

اگر در هر یک از قسمت ها یک تخته یا یک جعبه وجود دارد که اهمیت نظارتی بالایی دارد. می توانید از یک دوربین با لنز واید و وضوح بالا یا چندین دوربین برای پوشش آن استفاده کنید.

از اینکه تا این مرحله از مقاله همراه ما بودید متشکریم. اگر در مورد هر یک از نکات نصب دوربین مداربسته ذکر شده سوال یا ابهامی دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

همچنین اگر به فکر خرید وایرلس هستید، پیشنهاد می کنیم راهنمای خرید واکی تاکی بی سیم را مطالعه کنید. در این راهنما، تمام نکات مهمی را که باید قبل از خرید شارژر بدانید (از جمله قوانین و مقررات استفاده از بی‌سیم در ایران) مورد بحث قرار داده‌ایم.

آخرین به روز رسانی مقاله: 28.09.1400

اهمیت نصب دوربین مداربسته

اهمیت نصب دوربین مداربسته اگر به زبان ساده تر منظورمان این است که چرا باید دوربین مداربسته نصب کنیم، چرا باید در این شرایط هزینه کنیم؟ ما بسته را پرداخت می کنیم:

پیشگیری و کشف جرم:

یکی از دلایل اصلی اهمیت نصب دوربین مدار بسته، قابلیت کشف و پیشگیری از وقوع جرم توسط این سیستم ها است. بسیاری از سارقان اهداف خود را از مغازه ها و مکان ها انتخاب می کنند. که مجهز به سیستم دوربین نیستند. همچنین اگر فرد غیر مجازی وارد محیط شود. تصاویر آن ضبط و ذخیره می شود. این ابزار کلیدی برای شناسایی مجرمان است.

نصب دوربین های مدار بسته صداقت کارمندان و مشتریان را افزایش می دهد:

اگر دوربین در داخل فروشگاه و ادارات نصب شده باشد. از تعداد زیاد فعالیت های غیرمجاز در این مکان ها جلوگیری می کند. اگر کارمندان بدانند. که همیشه دیده می شوند. قطعا از انجام کارهای غیرقانونی پرهیز می کنند. کمترین اثر آن جلوگیری از استفاده غیرمجاز از تجهیزات و یا سرقت تجهیزات و امکانات گرکه، فروشگاه ها و انبارها و کل مجموعه شما توسط کارکنان و مشتریان شماست. باید به اهمیت نصب دوربین های مداربسته توجه زیادی داشته باشیم.

اگر شما هم به دنبال آموزش نصب دوربین مداربسته هستید این ویدئو را حتما ببینید:

هزینه های اندک پس از نصب:

یکی از مزایای استفاده از دوربین مدار بسته هزینه یکبار مصرف آن است. اگر یک سیستم دوربین مداربسته خوب و باکیفیت بخرید و نصب و راه اندازی استاندارد انجام دهید. شما نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید. این سیستم ها می توانند بسیاری از مشکلات امنیتی شما را برای چندین سال بدون نیاز به تنظیمات خاصی برطرف کنند. مشروط بر اینکه از یک شرکت معتبر و محصولات با کیفیت بالا با گارانتی مناسب و خدمات پس از فروش مطمئن خریداری کنید. هرگز کیفیت را فدای خریدهای ارزان نکنید و در هزینه خود صرفه جویی کنید.

ما در یانوس بهترین راهنمای خرید را برای راهنمایی و مشاوره شما در این زمینه و انتخاب بهترین دوربین مداربسته و کاهش هزینه ها ارائه کرده ایم.

هنگامی که دوربین خود را انتخاب کردید، مهم ترین قدم پیش روی شما نحوه تنظیم آن است. اگر می خواهید بدانید برای نصب دوربین مداربسته به چه چیزهایی نیاز دارید، این مقاله را تا انتها بخوانید. به خاطر داشته باشید که حتی اگر بهترین دوربین مداربسته را انتخاب کنید، اگر نحوه نصب صحیح آن را ندیده باشید، نمی توانید انتظار داشته باشید که مفید باشد. اول از همه مهم است که بدانید برای نصب دوربین به چه مواردی نیاز است.

راهنمای خرید دوربین مدار بسته در یانوس را بخوانید.

تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته

برای نصب دوربین مدار بسته به سخت افزار زیر نیاز دارید:

انتخاب دوربین مداربسته: انتخاب دوربین مناسب برای محیطی که قصد نصب آن را دارید مهمترین تصمیمی است که باید در راهنمای نصب دوربین مداربسته بگیرید. استفاده از دوربین مداربسته بسته به نوع دوربین و تصاویری که از محیط می گیرد متفاوت است. آنچه باید در نظر داشته باشید کیفیت دوربین، ناحیه تحت پوشش، تعداد مورد نیاز، انتخاب نوع دوربین و ظاهر آن است.

دوربین های مدار بسته با توجه به کاربرد خود به دو دسته دوربین های آنالوگ و دوربین های مدار بسته تحت شبکه تقسیم می شوند:

DVR یا NVR: این دستگاه ها تصاویر گرفته شده توسط دوربین های مدار بسته را پردازش می کنند. بسته به نوع دوربین، چه آنالوگ یا شبکه، به یکی از این دو دستگاه نیاز دارید.

هارد دیسک: برای ذخیره عکس ها و فیلم های گرفته شده توسط دوربین به یک هارد دیسک نیاز دارید. حافظه یا هارد دیسک وسیله ای است که بسته به نوع عملکرد دوربین مداربسته انتخاب می شود. اگر دوربینی که انتخاب می‌کنید دوربین نظارتی تحت شبکه است که تصاویر باکیفیت ضبط می‌کند، به یک هارد دیسک با ظرفیت بالا نیاز دارید. اگر از دوربین مداربسته آنالوگ استفاده می کنید، ظرفیت پایین هارد دیسک نیز ممکن است کمک کننده باشد.

مقاله حافظه دوربین مداربسته را در جانوس بخوانید.

کابل دوربین مدار بسته: برای انتقال تصاویر و فیلم ها از دوربین به دستگاه های DVR یا NVR، باید از کابل کواکسیال یا سیم آنتن تلویزیون استفاده کنید.

هارد دیسک دوربین مدار بسته: برای ضبط تصاویر باید هارد دیسکی را داخل دستگاه DVR یا NVR قرار دهیم تا بتواند تصاویر را برای ما ذخیره کند و با توجه به تعداد دوربین ها ظرفیت هارد مورد نظر را انتخاب می کنیم.

آداپتور دوربین مدار بسته: برای راه اندازی دوربین مداربسته به منبع تغذیه ۱۲ ولت نیاز دارید. آداپتور برق شهری 220 ولت را به منبع تغذیه 12 ولتی مورد نیاز دوربین مدار بسته تبدیل می کند.

مانیتور دوربین مدار بسته: یکی از مهم ترین وسایلی که برای راه اندازی دوربین مداربسته نیاز دارید، مانیتور است. برای مشاهده ویدیوی زنده از دوربین ها یا ویدیوهای ذخیره شده روی هارد دیسک، به یک صفحه نمایش برای نمایش این تصاویر نیاز دارید. میزان اینچ صفحه نمایش بسته به تعداد دوربین های موجود در محیط متفاوت است.

دوره نصب دوربین های امنیتی

در ادامه مراحل لازم برای نصب دوربین مدار بسته را با هم مرور می کنیم. در نظر داشته باشید که برای نصب دوربین باید تخصص کافی در این زمینه داشته باشید تا عملکرد دوربین لطمه نبیند. زیرا در برخی موارد شرایط محیطی مانند اختلالات برق و فرکانس رادیویی باعث ایجاد نویز می شود و باید به آن توجه کنیم و یا در مواردی یکی از تجهیزات خراب شده و در حین کار مشکل ایجاد می کند نصب دوربین مدار بسته دوربین.

اولین قدم انتخاب دوربین مناسب است

اولین نکته در نصب دوربین مداربسته این است که ابتدا دوربین مناسب را انتخاب کنید. پس از انتخاب دوربین با مشخصات فنی مورد نظر، مرحله نصب پیش روی شماست. بنابراین اولین قدم در نصب دوربین انتخاب نوع مناسب دوربین است. دوربین ها از نظر ظاهری دو نوع حیوان هستند. ما همچنین آن را دوربین سقفی و دوربین پیچ و مهره می نامیم. که دوربین های دیواری و پایه هستند و در آخر جنس بدنه آنها پلاستیک و فلز است و دوربین های فلزی یا آلومینیومی ضد آب بوده و استحکام بیشتری دارند.

مرحله دوم انتخاب محل نصب دوربین مداربسته است

مهم نیست که دوربین مداربسته شما چقدر خوب باشد، تا زمانی که محل نصب را به درستی انتخاب نکنید، نمی توانید انتظار استفاده زیادی از آن داشته باشید. هنگام انتخاب محل دوربین مداربسته، یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید این است که نقاط کور را به صفر برسانید. شما باید زاویه دوربین را طوری تعیین کنید که در فضای تحت پوشش دوربین نقطه کوری وجود نداشته باشد.

علاوه بر به صفر رساندن نقاط کور، باید دوربین را در مکانی با نور مناسب قرار دهید. یک سطح بسیار تاریک یا روشن ممکن است باعث مشکلات کیفیت ضبط تصویر شود.

نکته بعدی که در انتخاب مکان مناسب برای دوربین باید به آن توجه کنید، محل نصب و امنیت لوازم جانبی دوربین است. برای حفظ امنیت دوربین مطمئن شوید که سیم های دوربین به راحتی در دسترس نیستند.

بهتر است از سیم و مدارهای مجتمع استفاده کنید. اگر از سیستم لاینر استفاده می کنید، کانال ها و لوله های فلزی قوی را برای پوشش آن انتخاب کنید. هنگام انتخاب منبع تغذیه دوربین، بهتر است آن را از منبع برق عمومی ساختمان جدا کنید تا در صورت قطع برق ساختمان، دوربین ها از کار نمانند.

مرحله سوم، ایجاد مدارها و سیم کشی

پس از انتخاب مکان مناسب برای دوربین، به مراحل سیم کشی می رویم.

مدار آنالوگ یا HD

اگر این دوربین را انتخاب کنید، برای هر دوربین به یک کابل ویدئو و یک کابل برق نیاز دارید. کابلی که از دوربین خارج می شود و به DVR متصل می شود کابل تصویر است. کابل دومی که به دوربین می رود ورودی برق دوربین است که همان کابل برق است. هنگام نصب دوربین باید فضای کافی برای دو کابل در نظر گرفته شود. برای اتصال کابل دوربین مداربسته به دوربین از سوکت BNC برای اتصال کابل تصویر و کانکتور آداپتور برای اتصال کابل برق به دوربین استفاده می کنیم.

دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP

اگر این مدل دوربین مداربسته را انتخاب کنید، سه قسمت در دسترس شماست:

دوربین IP

سوئیچ شبکه

دستگاه های NVR

تصاویر دوربین باید به NVR منتقل شوند. دوربین با استفاده از کابل شبکه به سوئیچ شبکه متصل می شود، سپس سوئیچ به NVR متصل می شود. این نوع دوربین مداربسته به کابل های Cat6، Cat5e و CAT5 نیاز دارد. مدار برق را به دو صورت می توانید به دوربین وصل کنید. اگر سوئیچ قابلیت PCE را دارد، می‌توانید از کابلی که برای انتقال تصاویر استفاده می‌کنید برای اتصال به برق استفاده کنید.

یک دوربین مداربسته بی سیم یا Wi-Fi نصب کنید

این نوع دوربین ها بسته به محل نصب می توانند گزینه ای اقتصادی باشند. برای نصب این دوربین نیازی به سیم و کابل ندارید و با استفاده از وای فای می توانید تصاویر را ضبط کنید البته باید آن را با کابل به منبع برق وصل کنید. به خاطر داشته باشید که نوع شبکه Wi-Fi که انتخاب می‌کنید بر نویز و کیفیت تصویر تأثیر دارد. بنابراین به سرعت و نوع مودم این نوع دوربین ها دقت کنید.

مرحله چهارم نصب هارد دیسک روی دستگاه DVR است

در آموزش نصب دوربین مداربسته باید به کانفیگ دستگاه DVR نیز توجه کنید، باید پیچ ​​های دستگاه را باز کرده و روکش آن را برداریم، سپس هارد دیسک مورد نظر را داخل دستگاه نصب کنیم، سپس یک کابل ساتا قرمز رنگ هارد دیسک برای ارسال اطلاعات و اتصال کابل دیگری برای دریافت برف از دستگاه و در نهایت بسته شدن درب آن است.

مرحله پنجم، تنظیمات نرم افزار مدار دوربین

در مرحله آخر، پس از انجام دقیق تمامی مراحل عملی، نوبت به پیکربندی نرم افزار دوربین می رسد. در تنظیمات دوربین علاوه بر نوع و برند دوربین، نوع شبکه ای که انتخاب می کنید نیز در نوع تنظیمات مهم است. به همین دلیل نمی توان نسخه کامل تنظیمات دوربین را در این قسمت ارائه کرد. بعد از انتخاب دوربین تنظیمات نرم افزار آن در قسمت آموزش به شما کمک می کند.

در راهنمای نصب دوربین مداربسته، مهم ترین مرحله ای که باید در نظر گرفته شود، انتخاب نوع دوربین است. سپس با قرارگیری مناسب، بسته به نوع دوربین، اتصالات و کابل کشی های لازم را انجام می دهید. در مرحله آخر نوبت به پیکربندی نرم افزار می رسد که زمان زیادی نمی برد. به یاد داشته باشید که نحوه نصب و انتخاب موقعیت و نوع دوربین تاثیر بسزایی در عملکرد آن دارد که اگر به درستی انجام نشود ممکن است کارایی لازم را نداشته باشد. در صورت نیاز به مشاوره بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان یانوس تماس بگیرید.

امروزه استفاده از دوربین های مدار بسته اهمیت زیادی پیدا کرده است. یکی از دلایل نصب سیستم های مداربسته و دوربین های مداربسته کاهش امنیت و آرامش است.فیلم ها باید نکاتی را به مسئولان امنیتی گوشزد کنند که هرگز به چشم افراد مجرب تر نمی رسد.

در ادامه به این سوال که چرا باید دوربین مداربسته نصب کنیم پاسخ می دهیم و به برخی از مهمترین دلایل نصب دوربین مداربسته نگاهی می اندازیم.

1- پیشگیری و تعقیب جرائم:

این مشکل بزرگترین و بارزترین مزیت نصب دوربین مداربسته است. دوربین مدار بسته برای بهبود ایمنی و امنیت یک مکان استفاده می شود. چه در خانه و چه در محل کار خود دوربین مداربسته نصب کنید، می تواند کمک زیادی به جلوگیری از وقوع جرم کند. وجود دوربین مداربسته امکان دستگیری سارق یا فردی که مرتکب جرم شده است را افزایش می دهد تا در محیطی که دوربین قرار دارد از ارتکاب جرم و یا هر عمل غیرقانونی فرد خاطی جلوگیری کند.دوربین مداربسته و یا اگر امکان توقف آن وجود دارد.

2- مدیریت از راه دور

بسیاری از سیستم های امنیتی مجهز به نرم افزاری هستند که امکان مشاهده تصاویر چندین مکان را از یک نقطه واحد فراهم می کند. چنین قابلیتی هزینه تجهیزات و هزینه های مدیریت اضافی را تا حد زیادی کاهش می دهد. به این ترتیب به مدیران این امکان را می دهد که با وجود مشغله کاری، کل محیط کاری خود را زیر نظر داشته باشند.

3- حفاظت از اطلاعات

حفاظت از اطلاعات یکی از راه های حفظ موفقیت هر سازمانی است. رقبای هر کسب و کار و سازمانی حاضرند برای دسترسی به اسرار آن کسب و کار هزینه های بالایی بپردازند. دانستن اسرار و اطلاعات داخلی شرکت به راحتی می تواند نقاط ضعف را در اختیار رقبا قرار دهد. بنابراین با نصب سیستم بسته می توان از امنیت داخلی شرکت یا سازمان در برابر سرقت اطلاعات محافظت کرد.

4- پوشش کامل محیط

در نهایت برای مراقبت و نگهداری از مکان‌های مختلف مانند منزل، محل کار و اماکن عمومی مانند ایستگاه‌های مترو و قطار و… نیاز به پوشش جامع هم از نظر محیطی و هم از نظر زمانی داریم. محیط 24 ساعته بازخورد ارائه می دهند و این مزیتی نسبت به سایر عوامل مراقبت و نگهداری مانند کار (مراقبت) است و خطاهای انسانی در استفاده از دوربین های مدار بسته بسیار کاهش می یابد.

با این تفاسیر امروزه اهمیت دوربین های مدار بسته در مکان ها غیر قابل انکار است.

مشاوره رایگان دوربین مداربسته

در صورت نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

021-66712000 داخلی 110

مجموعه ایران نوتریکا

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا