چرا باید حجاب داشته باشیم

آیا می دانید چرا باید حجاب داشته باشیم؟ دین مبین اسلام که جامع ترین دین و یکی از جامع ترین دین در میان سایر ادیان الهی است، بیشترین توجه، قوانین و توصیه ها برای کمال، کرامت و رشد انسان را به خود معطوف داشته است. هر شريعتى كه در اين دين وجود دارد به گونه اى برنامه ريزي شده است كه مانند چراغى است براى همگان تا راه سعادت را از راه ضلالت شناسايى كنند و اگر انسان به آنها پايبند باشد و از آنها پيروى كند نجات خود را تضمين كند. در دنیا و آخرت یکی از نشانه های رعایت حجاب، نقاب زدن است.

از جمله این موارد، دین اسلام به زن که نگین وجودی است، توجه بیشتری داشته و احکام مناسبی برای حفظ کرامت و دوری از نجاست او ارائه کرده است. در بین همه تصمیمات، بحث حجاب یکی از مهمترین آنهاست که موضوع بسیار مهمی است. زن با استفاده از حجاب می تواند عفت خود را از آلودگی های موجود در جامعه به دلیل آزادی مطلق و رها شدن جامعه ای که با زن به عنوان کالای تجاری و مصرفی رفتار می کند، حفظ کند.

مشکلی که وجود دارد این است که عده ای فکر می کنند با وجود اینکه نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند، حجاب آنها را منزوی و محدود می کند و مانع از فعالیت بیرون از خانه می شود. در پاسخ به این موضوع باید گفت که حجاب مانع از فعالیت زنان و یا منزوی آن ها نمی شود، زنان جامعه اسلامی می توانند با داشتن حجاب مناسب و لازم به فعالیت های علمی و فرهنگی خود در خارج از منزل ادامه دهند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع می توانید به مقاله حقوق زن در قانون اساسی مراجعه کنید.

با وجود تمام این موارد هنوز این سوال در ذهن بسیاری از خانم ها وجود دارد که چرا باید حجاب داشته باشیم؟ اگر از آن دسته افرادی هستید که دلایل اهمیت حجاب را نمی دانید، به خواندن ادامه دهید و با ما همراه باشید.

چرا باید حجاب داشته باشیم؟

به طور کلی دلیل استفاده از حجاب چیست؟ در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین دلایل حجاب می پردازیم و در نهایت متوجه می شوید که چرا باید حجاب و حجاب داشته باشیم.

اهمیت حجاب و آزادی اندیشه

مثلاً فرض کنید تعدادی زن و مرد در یک جلسه کنار هم نشسته اند. اگر پوشش آنها نامناسب است، آیا می توانند در یک بحث علمی شرکت کنند و استدلال های خود را ارائه کنند؟ ذهنی که ذهنش درگیر هوس باشد، مانند فردی است که پشت تلفن با شخص دیگری صحبت می کند و من هر چه سعی می کنم با او تماس بگیرم، چون او با دیگری صحبت می کند، متوجه من نمی شود.

بنابراین داشتن حجاب به آزاداندیشی کمک زیادی می کند. آزادی فکر در مورد حجاب موضوع بسیار مهمی است. این مشکل باعث کمتر شدن احساس گناه در جامعه می شود و ذهن افراد کمتر به دنبال چنین چیزهایی می گردد و با تمرکز کافی به امور روزمره خود مشغول می شوند. اهمیت حجاب با فواید حجاب ارتباط تنگاتنگی دارد.

اهمیت حجاب و فطرت انسان

دلیل دوم اهمیت داشتن حجاب، توجه به طبیعت است; این بدان معناست که خلقت انسان از ابتدا به گونه ای پوشانده شده بود که از برهنگی و بی لباسی منزجر و بیگانه شده بود. این یکی از مواردی است که بین خلقت انسان و حیوان تفاوت اساسی وجود دارد. انسان تمایل طبیعی و غریزی دارد که در ذات پنهان خود پنهان شود.

اگر داستان آدم و حوا را خوانده باشید، حتماً می دانید که پس از خوردن میوه حرام در بهشت، پوشش آنها از بین رفت و آدم و حوا از این بابت نگران شدند و خود را با برگ درختان بهشتی پوشاندند! برای درک این موضوع لازم نیست راه دوری بروید. همه ما می خواهیم حتی زمانی که تنها هستیم در درون خود پنهان شویم و از برهنه بودن احساس خوبی نداریم.

فروتنی

دلیل سوم برای داشتن حجاب حیا است. عقل که حجت باطنی خداوند در وجود ماست، حیا را امری ضروری و مهم می داند. این کلمه برگرفته از حیات اساساً همین معنا را دارد. این بدان معناست که اگر بخواهیم زن و مردی زنده، پویا و فعال باشیم، بستگی به ویژگی های درونی ما به عنوان یک انسان دارد. یکی از آن صفات مهمی که در درون هر انسانی یافت می شود و او را زنده می کند، حیا است. گذشته از متواضع بودن، می توانید با استفاده از ماسک هایی مانند ماسک اداری، حجاب خود را در خارج از منزل نیز حفظ کنید.

کسی که در درون خود شرم ندارد، مانند کسی است که در بیرون زنده است و نفس می کشد، اما در باطن جز مرده نیست و شرم ندارد. حیا موهبت الهی است که برای هر زن و مردی با حجاب ایجاد می شود. در این صورت تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. در مورد مردان نیز همینطور است و هر چه بدنشان بیشتر پوشیده باشد و لباسهایشان زیباتر باشد، حیا و حجابشان بیشتر و بهتر می شود.

اهمیت حجاب و حفظ ارزش آن

بزرگان و خردمندان به اشیای قیمتی و گران قیمت آنها اهمیت زیادی می دهند و مراقبت و نگهداری از آنها را جدی تر می کنند. به عنوان مثال، اگر شخصی وسیله نقلیه با ارزشی مانند خودرو بخرد، در نگهداری آن بسیار دقت می کند و مانند وسیله نقلیه قدیمی خود با آن رفتار نمی کند. اگر از این شخص بپرسید دلیل تفاوت رفتار شما با این خودروی جدید و قدیمی چیست، به شما می گوید که ارزش آن کم بوده و این یکی ارزش بیشتری دارد!

این مفهوم را می توان با مثال دیگری تکمیل کرد. هر چه کالاها و مواد صنعتی گرانتر و با ارزش تر باشند بسته بندی آنها سفت تر خواهد بود.

از نظر ظاهری، خانم ها برای آقایان بسیار جذاب هستند و همین جذابیت باعث می شود بعضی افراد حریص شوند. به همین دلیل، زنان باید نهایت احتیاط را به خرج دهند تا اموال خود را از شر افراد بی وجدان و حریص حفظ کنند و با پوشیدن لباس مناسب از گزند این گونه افراد دوری کنند.

اهمیت حجاب و استحکام صمیمیت خانواده

مردانی که با گفتن حرف های ناشایست از ظاهر همسرشان انتقاد می کنند و او را تحقیر می کنند، به خاطر حیا و معاشقه زنان دیگر در جامعه است که دیدگاه او را تغییر داده اند. چنین افرادی را می بیند و آنها را با همسرش مقایسه می کند. پس زن با حجاب خود می تواند استحکام خانواده و سایر خانواده ها را حفظ کند و آنها را از فحشا دور کند. موضوعی که شاید این روزها کمتر به آن توجه می کنیم.

استحکام خانواده ها ریشه در دوران کودکی افراد دارد. برای مثال داشتن نقاب کودک برای دخترتان می تواند مسیر و ریشه دین و فطرت اسلامی را در فرزندتان جای دهد.

نتیجه

در این مقاله توضیح داده ایم که چرا باید حجاب داشته باشیم و دلیل استفاده از حجاب چیست و به چند مورد از دلایل آن پرداخته ایم. بی شک دلایل اهمیت و استفاده از حجاب تنها به این موارد خلاصه نمی شود و می توان ساعت ها درباره آن صحبت کرد. با این حال، ما مواردی را که از همه مهمتر هستند را پوشش داده ایم و با کمی تفکر می توانید پیام آنها را عمیق تر کنید و این اهمیت را کاملاً درک کنید. اگر سوال یا تجربه ای در مورد کاربرد و اهمیت حجاب دارید در حجاب خورشید با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

حجاب چگونه می تواند آزادی اندیشه را ترویج کند؟

داشتن حجاب به آزاداندیشی کمک زیادی می کند. آزادی فکر در مورد حجاب موضوع بسیار مهمی است. این مشکل باعث کمتر شدن احساس گناه در جامعه می شود و ذهن افراد کمتر به دنبال چنین چیزهایی می گردد و با تمرکز کافی به امور روزمره خود مشغول می شوند.

حجاب چگونه به تحکیم خانواده کمک می کند؟

مردانی که با گفتن حرف های ناشایست از ظاهر همسرشان انتقاد می کنند و او را تحقیر می کنند، به خاطر حیا و حیای زنان دیگر و معاشقه آنها در جامعه است که نگاه خود را نسبت به او تغییر داده اند. اطلاعات بیشتر در مقاله داده شده است.

چرا باید حجاب داشته باشیم؟

حجاب از دستورات خداوند متعال است و به معنای پوشاندن بدن و پرهیز از خودنمایی به نامحرم است. اسلام کامل ترین دین در بین ادیان است و رهنمودهای آن همگی در جهت سعادت و کرامت، رشد و تکامل انسان است، بنابراین دستور اسلام به حجاب بی دلیل نیست و انسان را از آسیب های اجتماعی نجات و مصون می دارد.

در این قسمت از نمناک به سوالاتی چون چرا باید حجاب داشته باشیم، حجاب چه فایده ای دارد، حجاب چه فوایدی برای زنان و مردان دارد پاسخ داده ایم.

از نظر اسلام حجاب چگونه باید باشد؟

هر لباسی که تمام اعضای بدن از سر تا ناخن های پا را بپوشاند و اندازه بدن زن را نشان ندهد و توجه نامحرم را جلب نکند و تحریک کننده نباشد از مصادیق حجاب اسلامی است.

بنابراین چادر بهترین و کامل ترین نوع حجاب است، اما حجاب اسلامی فقط محدود به چادر نیست و دختران و زنان می توانند لباس هایی بپوشند که بدن آنها را کاملاً بپوشاند و سایز آنها تغییر نکند. نه رنگش و سبک توجه نامحرم را جلب نمی کند.

در مورد حجاب در قرآن آمده است:

ای پیامبر به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: و خداوند آمرزنده و مهربان است (سوره احزاب آیه 59)

ای پیامبر! به همسران و دخترانت و مؤمنانت بگو: جلباب [روسری های بلند] را بر روی خود فرو کنند، بهتر است که شناخته شوند و مورد بدرفتاری قرار نگیرند (و اگر تا به حال اشتباه یا کوتاهی کرده اند، باید توبه کنند). ) خداوند همیشه بخشنده و مهربان است.

همچنین در آیه 31 سوره نور آمده است:

و به زنان با ایمان بگو که مراقب چشمان خود باشند و زیبایی خود را حفظ کنند و زینت خود را فقط برای ظاهر ظاهر کنند. آنها شراب خود را در جیب خود می گذارند و فقط ظرافت خود را به زنان یا دختران خود نشان می دهند. پدران یا پدران همسر یا فرزندانشان. یا فرزندانشان، یا برادرانشان، یا فرزندان برادرانشان، یا فرزندان خواهرانشان، یا همسرانشان، یا دارایی ایمانشان چیست؟ و شاگردان جز زن اول، مردان یا فرزندانی که بر عورت زنان ظاهر نشده اند و با پاهای خود نمی زنند، برای من هستند. آنچه را در زینت خود پنهان می دارند بدانید و ای مؤمنان در پیشگاه خدا توبه کنید. ، باشد که رستگار شوید.

و به زنان با ایمان بگو چشمان خود را (از هر زشتی) بپوشانند و دامنهای خود را پاکیزه نگه دارند و زینتهای خود را جز آنچه آشکار است آشکار نکنند و روسری خود را بر سینه ها و زیورهای خود بگذارند مگر برای شوهرانشان. یا پدرانشان، یا پدران شوهرانشان، یا پسرانشان، یا پسران شوهرشان، یا برادرانشان، یا پسران برادرشان، یا پسران خواهرانشان، یا همسرانشان (مؤمنان)، یا کنیزانشان، یا خادمان مردی که نیازی به زن ندارند و یا فرزندانی که به عورت زنان به وقف نرسیده اند و پاهای خود را آشکار نمی کنند. به خود دست نزنید (تا به زمین برسید) تا آنچه که پنهان است زینت شما آشکار شود. ای مؤمنان، همگی (مرد و زن) در پیشگاه خداوند توبه کنید، به امید رستگاری.

حجاب در ایران باستان

زنان ایرانی حتی قبل از ورود اسلام به ایران، حجابی کامل داشتند که در جهان باستان بی نظیر بود. در زمان غزنویان، سلجوقیان و خوارزمشاهیان، زنان از نوعی نقاب و نقاب استفاده می کردند که تمام سر را می پوشاند و تقریباً تمام بدن را پنهان می کرد.

حجاب زنان در زمان صفویه نیز به گونه ای بود که زنان هنگام خروج از خانه، صورت خود را با تورهای سفید می پوشاندند و چادر تمام بدنشان را می پوشاند و فقط چشمانشان باز می ماند.

بهترین پاسخ به این سوال: چرا باید حجاب داشته باشیم؟

حجاب عامل قوت خانواده است

حجاب باعث تحکیم خانواده می شود، زیرا زن باحجاب نه تنها زیبایی ظاهری را می بیند و در انتخاب همسرش شایسته تر عمل می کند، بلکه به مرد انگیزه می دهد که معیارهای دیگری را در زن جستجو کند و آنها را اساس زندگی قرار دهد. زیبایی زن ملاک است، زیرا زیبایی زن هر چقدر هم برای مرد جذاب باشد، به مرور زمان تکراری و عادی می شود و اگر زنی را زیباتر از همسرش بیابد، جذب او می شود. این زندگی که زن و مرد در آن معیارهایی غیر از زیبایی برای انتخاب همسر خود دارند، روز به روز پایدارتر می شود.

پذیرش زنان در پیشگاه خداوند

خداوند زن پوشیده را دوست دارد و راه جلب رضایت خداوند برای زن رعایت حجاب و سادگی و حیا است. اگر زنان می خواهند عاشق خدا باشند و محبت و نظر خدا را جلب کنند، باید ببینند که خداوند چقدر زنان را دوست دارد.

کسب کمالات معنوی و انسانی و علم و اخلاق

چندین بار در مطالب مختلف در بخش دین و مذهب نمناک گفته ایم که حجاب از نظر جسمانی مانع توجه به زنان می شود و باعث می شود زنانی که از نظر ظاهری زیبا هستند و زنان از نظر زیبایی کمتر زیبا شوند. باید به ظاهر آنها نگریست و این باعث می شود که همه زنان در شرایط مساوی برای کسب کمالات معنوی و انسانی و علم و اخلاق قرار گیرند و نه تنها از نظر زیبایی مورد ستایش قرار گیرند، بلکه باید به کمالات آنها توجه و تمجید کرد.

به تعالی معنوی دست یابید

از نظر همه ادیان، تعالی معنوی زن ایجاب می کند که او حجاب داشته باشد و زنان مقدس از همه ادیان حجاب کامل داشته باشند، این نشان می دهد که نه تنها در اسلام بلکه در سایر ادیان نیز برای رسیدن به کمالات معنوی و عرفانی است. ، زن باید حجاب داشته باشد و با پوشش، سر و بدن، دل و جان خود را از حجاب های درونی رها کند.

حفظ شخصیت زنانه

زن یکی از زیباترین مخلوقات خداوند است که دارای خصوصیات منحصر به فرد و متمایز از مردان است. یکی از این ویژگی ها جذابیت جنسی زنان است. زن همیشه برای مرد جذاب بوده و مرد همیشه به دنبال تصاحب او بوده است.

اگر زن بی حجاب باشد، مردان فقط به جذابیت جنسی و ظاهر او نگاه می کنند، اما زن تنها زیبا و جذاب نیست. حجاب مردان را از دیدن جاذبه های جنسی باز می دارد، اما شخصیت و هویت انسانی آنها نمایان است.

امنیت داشته باشد

حجاب حافظ زنان است. زن با حجاب کمتر در معرض رفتار زشت مردان شهوتران است و مرد شهوتران دیگر حتی به فکر آزار و اذیت او نیست و جرأت تحقیر او را ندارد.

نوع پوشش یک زن با میزان مزاحمت های خیابانی رابطه مستقیم دارد، اما مردان مریضی هستند که حتی زنان کاملاً پوشیده را مورد آزار و اذیت قرار می دهند، اما مزاحمت های خیابانی و آزار و اذیت زنان با حجاب بسیار کمتر است.

افزایش ارزش زن

حجاب با ایجاد حائل بین زن و مرد، دسترسی مرد را به زن سخت‌تر می‌کند و هر چیزی که سخت‌تر به دست می‌آید، مطلوب‌تر و ارزشمندتر است و دسترسی آسان و بدون زحمت به زن نیز او را بی‌ارزش می‌کند.

مردان از زنانی خوششان نمی‌آید که خود را به راحتی در اختیار مردان قرار می‌دهند و از نظر آنان زن باارزش زنی است که حیا و وقار بیشتری داشته باشد و خود را به راحتی در دسترس دیگران قرار ندهد.

محبوبیت یک زن نزد شوهرش

زنانی که با حجاب در جامعه ظاهر می شوند و زیبایی و جذابیت خود را به غیر شوهران عرضه نمی کنند، مورد محبت همسرانشان هستند. مردانی که چنین همسرانی دارند اغلب به آنها وفادار هستند و به آنها خیانت نمی کنند، اما اگر مردی بین خود و سایر مردان تفاوتی احساس نکند و همسرش را هم در اختیار خود و هم در اختیار دیگران ببیند، دلیلی نمی بیند. ماندن. وفادار به او

انگیزه ازدواج را حفظ کنید و از روی آوردن به کارهای غیراخلاقی خودداری کنید

بسیاری از مردان با ظاهر تحریک می شوند و با دیدن زنی بی حجاب ممکن است تحریک شوند و از نظر روانی دچار اختلال شوند. مردی که نیاز درونی او به اوج خود رسیده است اما هنوز نمی تواند ازدواج کند، تحت فشار روحی و روانی شدیدی است که باعث می شود مردان به کارهای غیراخلاقی روی بیاورند و نتوانند به درستی امور اجتماعی را اداره کنند.

وقتی زنان به راحتی در دسترس هستند، مردان هیچ دلیلی برای تسلیم شدن در برابر ازدواج و مسئولیت های دشوار اداره خانواده ندارند. اما اگر زنان با حجاب در جامعه ظاهر شوند، راه موفقیت های غیراخلاقی در جامعه بسته می شود و انگیزه ازدواج حفظ می شود و مرد تسلیم مسئولیت ها و دشواری های تشکیل و اداره خانواده می شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو ، حجاب از دستورات خداوند است و به معنای پوشاندن بدن و دوری از خودنمایی به نامحرم است. اسلام جامع ترین دین در میان ادیان است و رهنمودهای آن همگی در جهت سعادت و کرامت، رشد و تکامل انسان است. بنابراین دستور اسلام به حجاب بی دلیل نیست و موجب نجات و مصونیت انسان از آسیب های اجتماعی می شود.

در این قسمت از نمناک به سوالاتی چون چرا باید حجاب داشته باشیم، حجاب چه فایده ای دارد، حجاب چه فوایدی برای زنان و مردان دارد پاسخ داده ایم.

از نظر اسلام حجاب چگونه باید باشد؟

هر لباسی که تمام اعضای بدن از سر تا ناخن های پا را بپوشاند و اندازه بدن زن را نشان ندهد و توجه نامحرم را جلب نکند و تحریک کننده نباشد از مصادیق حجاب اسلامی است.

بنابراین چادر بهترین و کامل ترین نوع حجاب است، اما حجاب اسلامی فقط محدود به چادر نیست و دختران و زنان می توانند لباس هایی بپوشند که بدن آنها را کاملاً بپوشاند و سایز آنها تغییر نکند. نه رنگش و سبک توجه افراد بی خبر را جلب نمی کند. در مورد حجاب در قرآن آمده است:

یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُۆْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنی‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُۆْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً (آیه 59 سوره احزاب)‌ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مۆمنان بگو:جلباب‌ها [ روسری‌های بلند]خود را بر خویش فروافکنند، این کار برای اینکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (و اگر تا کنون خطا و کوتاهی از آن‌ها سر زده توبه کنند) خداوند همواره آمرزنده رحیم است.

همچنین در آیه 31 سوره نور آمده است:

وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَیٰ جُیُوبِهِنَّ ۖ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ أَوْ آبَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنَائِهِنَّ أَوْ أَبْنَاءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی إِخْوَانِهِنَّ أَوْ بَنِی أَخَوَاتِهِنَّ أَوْ نِسَائِهِنَّ أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجَالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلَیٰ عَوْرَاتِ النِّسَاءِ ۖ وَلَا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ ۚ وَتُوبُوا إِلَی اللَّهِ جَمِیعًا أَیُّهَ الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ

و به زنان با ایمان بگو چشمان خود را (از هر زشتی) بپوشانند و دامن های خود را پاکیزه نگه دارند و زینت های خود را جز آنچه که طبیعی است آشکار نکنند و روسری های خود را بر سینه ها و زیورهای خود بیندازند مگر برای شوهرانشان. . . یا پدرانشان، یا پدران شوهرانشان، یا پسرانشان، یا پسران شوهرشان، یا برادرانشان، یا پسران برادرشان، یا پسران خواهرشان، یا همسرانشان، یا کنیزانشان، یا خدمتکارانشان که این کار را نمی کنند. نیازمند (همسر) و نه فرزندانی که عورت زن به وقف نرسیده و پای خود را آشکار نکنند. به خود دست نزنید تا آنچه را از زینت خود پنهان می دارند آشکار شود. ای مؤمنان، همگی (مرد و زن) در پیشگاه خداوند توبه کنید، به امید رستگاری.

حجاب در ایران باستان

زنان ایرانی حتی قبل از ورود اسلام به ایران، حجابی کامل داشتند که در جهان باستان بی نظیر بود. در زمان غزنویان، سلجوقیان و خوارزمشاهیان، زنان از نوعی نقاب و نقاب استفاده می کردند که تمام سر را می پوشاند و تقریباً تمام بدن را پنهان می کرد.

حجاب زنان در زمان صفویه نیز به گونه ای بود که زنان هنگام خروج از خانه، صورت خود را با تورهای سفید می پوشاندند و چادر تمام بدنشان را می پوشاند و فقط چشمانشان باز می ماند.

بهترین پاسخ به این سوال: چرا باید حجاب داشته باشیم؟

حجاب عامل قوت خانواده است

حجاب باعث تحکیم خانواده می شود، زیرا زن باحجاب نه تنها زیبایی ظاهری را می بیند و در انتخاب همسر محترمانه تر عمل می کند، بلکه باعث می شود مرد به دنبال معیارهای دیگری در زن باشد و آنها را مبنای شکل گیری زندگی و استفاده قرار دهد. فقط آن را زیبایی یک زن ملاک این کار را نکنید، زیرا زیبایی یک زن هر چقدر هم برای مرد جذاب باشد، به مرور زمان تکراری و عادی می شود و اگر زنی را زیباتر از همسرش بیابد، جذب او می شود. این زندگی که زن و مرد در آن معیارهایی غیر از زیبایی برای انتخاب همسر خود دارند، روز به روز پایدارتر می شود.

خداوند زن پوشیده را دوست دارد و راه جلب رضایت خداوند برای زن رعایت حجاب و سادگی و حیا است. اگر زنان می خواهند محبت خدا باشند و محبت و نظر خدا را جلب کنند، باید ببینند که خداوند چقدر زنان را دوست دارد.

کسب کمالات معنوی و انسانی و علم و اخلاق

چندین بار در مطالب مختلف در بخش دین و مذهب نمناک گفته ایم که حجاب از نظر جسمانی راه توجه به زنان را می بندد و زنانی را به ارمغان می آورد که از نظر ظاهری زیبا هستند و زنانی که از نظر ظاهری کمتر هستند. . از یک منظر نگریسته شود و اطمینان حاصل شود که همه زنان برای کسب کمالات معنوی و انسانی، علم و اخلاق در شرایط مساوی قرار می گیرند و نه تنها از نظر زیبایی مورد ستایش قرار می گیرند، بلکه کمالات آنها مورد توجه و ستایش قرار می گیرد.

به تعالی معنوی دست یابید

از منظر همه ادیان، تعالی معنوی زن مستلزم حجاب و پوشش است و زنان مقدس از تمامی ادیان دارای حجاب کامل هستند، این نشان می دهد که نه تنها در اسلام، بلکه در سایر ادیان نیز برای رسیدن به کمالات معنوی و عرفانی، زن باید حجاب داشته باشد و سر خود را بپوشاند و جسم و قلب و روح خود را از حجاب باطن رها کند.

حفظ شخصیت زنانه

زن یکی از زیباترین مخلوقات خداوند است که دارای خصوصیات منحصر به فرد و متمایز از مردان است. یکی از این ویژگی ها جذابیت جنسی زنان است. زن همیشه برای مرد جذاب بوده و مرد همیشه به دنبال تصاحب او بوده است.

اگر زن بی حجاب باشد، مردان فقط به جذابیت و ظاهر جنسی خود نگاه می کنند، اما زن تنها زیبا و جذاب نیست. حجاب مردان را از دیدن جاذبه های جنسی باز می دارد، اما شخصیت و هویت انسانی آنها نمایان است.

امنیت داشته باشد

حجاب حافظ زنان است. زن با حجاب کمتر در معرض برخوردهای زننده با مردان شهوتران قرار می گیرد و مرد شهوتران دیگر حتی به فکر آزار و اذیت او نیست و جرأت تحقیر او را ندارد.

نوع لباس پوشیدن زن با میزان آزار خیابانی ارتباط مستقیم دارد، اما مردان مریضی هستند که حتی زنان کاملاً پوشیده را مورد آزار و اذیت قرار می دهند، اما مزاحمت های خیابانی و آزار و اذیت زنان با حجاب بسیار کمتر است.

افزایش ارزش زن

حجاب با قرار دادن حائل بین زن و مرد، دسترسی مرد را به زن سخت‌تر می‌کند و هر چیزی که سخت‌تر به دست می‌آید، مطلوب‌تر و ارزشمندتر است و دسترسی آسان و بی‌دردسر به زن نیز او را بی‌ارزش می‌کند. .

مردان از زنانی که خود را به راحتی در اختیار مردان قرار می دهند، خوششان نمی آید و از نظر آنان زنی که حیا و وقار بیشتری دارد و خود را به راحتی در اختیار دیگران قرار نمی دهد، زن ارزشمندی است.

زنانی که با حجاب در جامعه ظاهر می شوند و زیبایی و جذابیت خود را تقدیم نامحرمان نمی کنند، مورد علاقه همسرانشان هستند. مردانی که چنین همسرانی دارند اغلب به آنها وفادار هستند و خیانت نمی کنند، اما اگر مردی بین خود و سایر مردان تفاوتی احساس نکند و همسرش را هم در اختیار خود و هم در اختیار دیگران ببیند، من نمی بینم. دلیلش را نبینی تا به او وفادار بماند

انگیزه ازدواج را حفظ کنید و از روی آوردن به کارهای غیر اخلاقی خودداری کنید

بسیاری از مردان با ظاهر تحریک می شوند و با دیدن زنی بدون حجاب ممکن است تحریک شوند و از نظر روانی آشفته شوند. مردی که نیاز درونی او به اوج خود رسیده، اما هنوز نمی تواند ازدواج کند، تحت فشار روحی و روانی شدیدی است که باعث می شود مردان به کارهای غیراخلاقی روی بیاورند و نتوانند به درستی امور اجتماعی را اداره کنند.

وقتی زنان به راحتی در دسترس هستند، مردان هیچ دلیلی برای تسلیم شدن در برابر ازدواج و مسئولیت های دشوار اداره خانواده ندارند. اما اگر زنان با حجاب در جامعه ظاهر شوند، راه موفقیت های غیراخلاقی در جامعه بسته می شود و انگیزه ازدواج حفظ می شود و مرد تسلیم مسئولیت ها و دشواری های تشکیل و اداره خانواده می شود.

منبع: نمناک

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا