چرا باید تنها به تایلند سفر کنیم

شاید سفر به کشور دیگری مانند تایلند به این راحتی و لذت نباشد. کشوری پر از سایت های متنوع گام به گام و مردمی مهربان و مهمان نواز که در هر شرایطی با لبخند پذیرای مسافران هستند و جاذبه های دیدنی و شگفت انگیزی که ذهن شما را متحیر می کند… بهترین ها در این مقاله با گردگرد دات کام بیا و یاد بگیر یاد بگیر بیشتر در مورد جذابیت های سفر به تنهایی در تایلند.

مهم ترین چیزی که می توانید در سفر تنهایی تجربه کنید این است که زمان و مکان دقیقاً مال شماست و می توانید از هر لحظه به دلخواه خود استفاده کنید و در هر زمانی به هر مکانی که ترجیح می دهید بروید.چه ساعتی از روز یا چه ساعتی از شب. تا قدر هر ثانیه سفر خود را بدانید و از تمام لحظات خود نهایت استفاده را ببرید و در این مسیر تجربیات جالب و دوستان جدیدی پیدا کنید یا حتی بدون مشورت و شنیدن صدای غرغر دوستتان برنامه خود را ناگهان تغییر دهید. از بانکوک به سواحل شگفت انگیز آن بروید و از آفتاب لذت ببرید…

علاوه بر این، تنها سفر کردن به شما کمک می‌کند در لحظه زندگی کنید، کارتان را راحت‌تر سازماندهی کنید، هر زمان که به آن نیاز داشتید از دیگران کمک بگیرید و علاوه بر ملاقات با دوستان جدید، اعتماد به نفس خود را نیز به دست آورید و از آن درس بگیرید. تمام موقعیت هایت به تنهایی…

تایلند مقصدی است که سفر در آن آسان است!

تایلند یک مقصد محبوب در سراسر جهان است و پایتخت آن، بانکوک، یکی از توریستی ترین شهرهای جهان به حساب می آید. کشوری که می تواند خود را برای سفرهای خانوادگی و دوستانه و سفرهای انفرادی وام دهد. در مورد جاذبه ها و دیدنی های مختلف این کشور نظرات و تجربیات متفاوتی از گردشگران از سرتاسر جهان وجود دارد که می توانید برای بازدید یک ماهه از این کشور اطلاعات مفیدی در مورد جاذبه های دیدنی این کشور به راحتی مطالعه و مطالعه کنید. راهنمای شما برای اقامت آسان، غذا، خرید و حمل و نقل در تایلند. کشوری به قدری معروف که اگر یک روز صبح از خواب بیدار شوید و بخواهید از پای به کوه فی فی سفر کنید، به راحتی می توانید با قطار، اتوبوس یا قایق و یا با یک پرواز کوتاه به مقصد خود برسید.زمان را در شهر و جزیره دیگری ببینید. همچنین با مطالعه این عناوین در قسمت تایلند سایت گردگرد می توانید اطلاعات مفیدی در مورد این کشور کسب کنید. این کشور مکان های زیادی برای دیدن دارد و آنقدر شما را سرگرم می کند که ممکن است فراموش کنید تنها هستید و جدا از همه اینها بدانید که گردشگران زیادی در این کشور وجود دارد و به شما کمک می کند تا در این سفر با افراد جدیدی آشنا شوید. از تجربیات خود در این سفر استفاده کنید.

کاهش هزینه های سفر انفرادی!

مهم نیست که چگونه می خواهید هزینه های سفر دو یا نه نفر را کنترل کنید، گاهی اوقات باید با مشورت شخص همراه خود، محل اقامت و غذا و یا حتی بلیط مکان های خاص را تنظیم کنید و این مشکل به طور خودکار منجر به افزایش هزینه های سفر شما می شود. برو بهتر است بدانید تایلند اقامتگاه های زیادی دارد و می توانید با اقامت در هاستل ها لوکس ترین و مقرون به صرفه ترین ها را در این کشور تجربه کنید و با افراد جدیدی از کشورهای مختلف آشنا شوید. علاوه بر این، تایلند به طور کلی کشوری مقرون به صرفه به حساب می آید و شما می توانید علاوه بر اقامت در هتل ها و هاستل های مقرون به صرفه، غذاهای جدید و مقرون به صرفه بچشید و یا به جای نشستن در رستوران، غذاهای خیابانی این کشور را بخورید و از آن لذت ببرید. گرفتن در مورد سیستم حمل و نقل این کشور باید بدانید که همه چیز آسان و در دسترس است. ممکن است برنامه شبکه حمل و نقل دقیقی برای این کشور وجود نداشته باشد، اما شما به راحتی می توانید به هر نقطه از شهر که دوست دارید برسید، و این اغلب زمانی که خودتان هستید راحت تر اتفاق می افتد.

با توجه به علاقه خود از جاذبه ها دیدن کنید!

یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود بسیاری از افراد به تنهایی به این کشور جذاب سفر کنند این است که تفریحات و دیدنی های این کشور پایانی ندارد و اگر بخواهید سفر خود را بر اساس علایق خود برنامه ریزی کنید قطعا بازده بیشتری خواهید داشت. سفر. شما تجربه می کنید! اغلب ماجراجویی‌ها و گردش‌هایی که به تنهایی انجام می‌دهید، چیزهایی را به شما می‌آموزد که ممکن است هرگز در سفر با هم به دست نیاورید، و شهامتی که برای انجام کارتان در این نوع سفرها دارید، به شما قدرت می‌دهد تا کارها را به تنهایی انجام دهید. و علایق خود را بهتر بشناسید و از گذراندن وقت خود آنطور که می خواهید لذت ببرید…

ایمنی در تایلند!

شایان ذکر است که بر خلاف تصور بسیاری، تایلند یکی از امن ترین کشورهای آسیای جنوب شرقی یا حتی جهان محسوب می شود و مردم این کشور عموما آرام و مهربان هستند و شاید لبخند معروفی که باعث شده تایلند سرزمین لبخندها می دانیم که ریشه در این رفتار دوستانه دارد. اما در هر صورت این کشور مملو از گردشگرانی است که ممکن است بسیاری از آنها این ویژگی ها را نداشته باشند و به همین دلیل باید مراقب رفتار و پوشش خود در تایلند باشید و با رعایت توصیه های لازم لحظات فوق العاده ای را در این کشور سپری کنید. سفر شما برای مردان مسافرت به تنهایی امن تر است و زنان برای حفظ امنیت خود باید موارد بیشتری را در این کشور در نظر بگیرند که البته این امر در هر کشوری اجتناب ناپذیر است.

[ پنهان شدن ]

■ معرفی تایلند
■ مذهب عامیانه
■ آب و هوا
■ ارز تایلند
■ بهترین زمان برای سفر به تایلند 7575759999888 ■ بهترین زمان برای سفر به تایلند 7575759999888 تایلند 5757599 9888 ■ ویزای تایلند و ویزا
■ شماره تلفن های ضروری تایلند
■ عبارات ضروری
■ حمل و نقل عمومی در تایلند
■ شهرهای مهم و گردشگری تایلند
■ غذاهای معروف تایلندی
■ مناسبت ها و جشن ها در تایلند 797875798757575757575757575757575757575757575757575757575757575757575757575799888 999888 ■ سرگرمی موجود در تایلند 757575 999888

سفر به کشور تایلند می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین و جذاب‌ترین سفرهای زندگی هر انسانی باشد. کشور تایلند، یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان است و امکانات و خدمات تفریحی و رفاهی زیادی برای گردشگران تعبیه کرده‌است. در این کشور می توانید جاذبه‌های طبیعی مثل ساحل هواهین، پارک ملی خوا یای، پارک ملی مو کوانگ تونگ و جاذبه‌های فرهنگی مثل پارک تاریخی سوخوتای و جاذبه های گردشگری دیگری نظیر بازارهای شناور بانکوک، راه آهن مرگ قطار تایلند_برمه، بازار آخر هفته چاتوچاک و … را از نزدیک ببینید. برای سفر به تایلند و گذراندن اوقاتی متفاوت و بی‌نظیر در مرحله اول کافی است با جستجوی ارزان‌ترین بلیط هواپیما در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید تا بتوانید از بودجه خود نهایت استفاده را کنید.
درصورتی‌که قصد سفر به کشور تایلند را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را تا انتها بخوانید تا اطلاعات مورد نیاز برای سفر به این کشور را به دست آورید.

معرفی تایلند

کشور تایلند یکی از کشورهای آسیایی است. این کشور از شرق و شمال شرق با کشور لائوس، از غرب و شمال غرب با کشور میانمار یا برمه، از جنوب شرق با کشور کامبوج و از جنوب با کشور مالزی همسایه است. این کشور از جنوب به خلیج تایلند و از جنوب غربی به دریای آندامان محدود می‌شود. وسعت کشور تایلند ۵۱۳۱۱۵ کیلومترمربع است.
پایتخت کشور تایلند، شهر بانکوک است. جمعیت این کشور در سال ۲۰۲۰، حدود ۶۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده‌است. زبان رسمی مردم کشور، «تایلندی» یا«تای» است.
از سال ۱۹۳۲، کشور تایلند یک کشور مشروطه سلطنتی محسوب می‌شود. این کشور به دست نخست‌وزیر و پارلمان کشور اداره می‌شود. مقام پادشاهی در این کشور عزت و احترام زیادی در میان مردم تایلند دارد. تصویر پادشاه تایلند را می‌توانید بر روی اسکناس‌های این کشور ببینید.
نکته‌ی جالب‌توجه درباره‌ی کشور تایلند این است که در مدارس آن زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود و در بیشتر هتل‌ها، فروشگاه‌ها و رستوران‌های این کشور می‌توانید به زبان انگلیسی با مردم صحبت کنید.
مردم تایلند در بیشتر مواقع لبخند به لب دارند و به‌همین دلیل به کشور تایلند سرزمین لبخندها می‌گویند. مردم تایلند صبور، مهمان‌نواز، خوش‌رو هستند. درصورتی‌که بخواهید از کاخ سلطنتی و معابد کشور تایلند بازدید کنید، حتماً باید لباس مناسب به تن داشته باشید و کفش خود را از پای در بیاورید.

دین مردم

دین اکثریت مردم تایلند، بودایی است و در این کشور معابد بودایی بسیار زیادی وجود دارد. توهین به مقدسات مردم مجازات دارد و اگر مرتکب این عمل شوید، شما را به زندان می‌برند.

زمان

آب‌وهوای کشور تایلند بسیار غیرقابل‌پیش‌بینی است و در بخش‌های مختلف و شهرهای مختلف این کشور آب‌وهوای متنوعی را می‌توانید تجربه کنید. به طور مثال، در ماه ژانویه آب‌وهوای مناطق مختلف کشور تایلند معتدل است و هرچقدر به سمت شمال کشور بروید هوای خنک‌تری را تجربه خواهید کرد. با شروع ماه فوریه در بخش‌های شرقی این کشور، بارش باران را شاهد هستیم؛ اما بقیه بخش‌های تایلند، آب‌وهوای گرم و خشکی دارند.

واحد پول تایلند

واحد پولی کشور تایلند بات یا بت (Baht) است. واحد پول خرد در این کشور با نام ستنگ (satang) خوانده می‌شود. هر ۱ بات معادل ۱۰۰ ستنگ است. واحد پول تایلند با علامت انحصاری (THB) نوشته می‌شود. اسکناس‌های این کشور از ۱۰ تا ۱ هزار بات است.
نکته جالبی که درباره اسکناس‌های این کشور وجود دارد این است که هر کدام از این اسکناس‌ها با یک‌رنگ متفاوت چاپ‌شده است. به‌طور مثال اسکناس ۱ هزار بات به رنگ خاکستری، ۵ هزار بات به رنگ بنفش، ۱۰۰ بات به رنگ قرمز، ۵۰ بات به رنگ آبی، ۲۰ بات به رنگ سبز و ۱۰ بات به رنگ قهوه‌ای است. از جمله سکه‌های رایج در این کشور می‌توان به ۲۵ ستنگ، ۵۳ ستنگ، ۱ بات، ۵ بات و ۱۰ بات اشاره کرد.
اطلاع از هزینه‌های سفر در تایلند، کمکتان می‌کند آگاهانه‌تر سفر کنید.

بهترین زمان برای سفر به تایلند

بهترین زمان سفر به کشور تایلند از نظر وضعیت آب‌وهوا، ماه نوامبر تا فوریه (اواسط آبان‌ماه تا اواسط اسفند ماه) هست. در این زمان آب‌وهوای کشور تایلند، در بهترین حالت خود قرار دارد.

به وقت محلی تایلند

زمان محلی کشور تایلند +۰۷:۰۰ است. به این معنی که این کشور ۷ ساعت از ساعت هماهنگ جهانی جلوتر است. برای بهتر متوجه شدن زمان محلی کشور تایلند، باید بدانید که زمان محلی کشور ایران +۰۳:۳۰ است. به این معنی که زمان کشور تایلند، حدود ۳ ساعت و نیم جلوتر از زمان محلی ایران است.

سیم کارت تایلندی

در کشور تایلند، ۴ اپراتور فعال به نام‌های tot, AIS, dtac و true move وجود دارد. در ادامه به‌طور مختصر این ۴ نوع اپراتور و سیم کارت‌های آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

سیم کارت tot
این نوع سیم کارت مربوط به مخابرات تایلند می باشد. اگر می خواهید در تایلند سیم کارتی بخرید که دسترسی به اینترنت پرسرعت داشته باشد، این سیم کارت بهترین گزینه برای شماست.

حرکت سیم کارت واقعی
اگر به دنبال ارزان ترین سیم کارت در تایلند هستید به سراغ انتقال سیم کارت واقعی بروید. اما مشکل اصلی این سیم کارت آنتن دهی ضعیف آن است.

سیم کارت dtac
اگر به دنبال سیم کارتی هستید که آنتن دهی خوبی داشته باشد، سیم کارت dtac برای شما مناسب است.

سیم کارت AIS
یکی از بهترین سیم کارت های تایلند سیم کارت AIS نام دارد. این سیم کارت آنتن بسیار قوی دارد. تنها مشکل این سیم کارت این است که اگر سیم کارت شما تا قبل از ساعت 12:00 به وقت تایلند کمتر از 20 بات شارژ داشته باشد، پس از ساعت 12:00 شارژ می شود.

چند نکته مهم هنگام خرید سیم کارت در تایلند
1 قیمت سیم کارت در تایلند بسیار ارزان است.
2. برای خرید شارژ سیم کارت می توانید به سوپرمارکت های این کشور مراجعه کنید.
3. اگر نیاز دارید سیم کارت خود را پانچ کنید، می توانید از فروشنده بخواهید این کار را برای شما انجام دهد.

ویزا و ویزا تایلند

برای سفر به کشور تایلند لازم است که ویزای توریستی این کشور را تهیه کنید. ویزای توریستی کشور تایلند برای ۵۸ روز اعتبار دارد. گرفتن ویزای این کشور مشکل نیست و به‌راحتی می‌توانید این ویزا را کسب کنید. برای گرفتن ویزای تایلند به مدارک زیر نیاز دارید:
• کارت واکسن دیجیتال که حداقل ۱۴ روز از تزریق دوز دوم آن گذشته باشد.
• بلیط پرواز رفت‌وبرگشت به کشور تایلند
• بیمه‌نامه مسافرتی دوماهه که مورد تأیید کشور تایلند باشد. (مبلغ بیمه باید ۱۰۰ هزار یورو باشد)
• برگه پذیرش (واچر) تأییدشده هتلی که در مدت‌زمان سفر خود به کشور تایلند قصد اقامت در آن را دارید.
• برگه گزارش گردش مالی یک‌ماهه حسابتان (حداقل موجودی حسابتان باید ۴۰ میلیون تومان باشد.)
• اصل پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار
• ۲ قطعه عکس سه‌درچهار با پس‌زمینه سفید
• کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
• تکمیل فرم درخواست ویزا برای کشور تایلند
ویزای کشور تایلند معمولاً به ۲ نوع سینگل و ۶ ماه صادر می‌شود. ویزای سینگل به‌طور معمول به همراه تور داده می‌شود و هزینه آن حدود ۳۷ یورو است. هزینه ویزای ۶ ماهه نیز حدوداً ۱۵۰ یورو است.
نکته: حدود ۲۰ روز کاری طول می‌کشد تا ویزای کشور تایلند برای شما صادر شود.
نکته: برای دریافت ویزای کشور تایلند حتما باید از طریق کارگزاری و یا آژانس مسافرتی اقدام کنید.

شماره تلفن های ضروری تایلند

یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که قبل‌از سفر به کشور تایلند لازم است بدانید، شماره تلفن‌های ضروری این کشور است. در ادامه با شماره تلفن‌های ضروری این کشور آشنا می‌شویم.
پیش‌شماره‌ی تلفن کشور تایلند ۰۰۶۶ است.
شماره پلیس توریست در کشور تایلند ۱۱۵۵ است.
شماره اورژانس در کشور تایلند ۱۵۵۴ است.
شماره پلیس تایلند ۱۱۹۵ است.
شماره آتش‌نشانی در کشور تایلند ۱۹۹ است.
شماره‌تلفن سفارت ایران در کشور تایلند3- ۰۰۶۶۲۳۹۰۰۸۷۱ است. سفارت ایران در کشور تایلند از روز دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 صبح الی 16:30 بعدازظهر باز است.

عبارات ضروری

حمل و نقل عمومی در تایلند

در کشور تایلند وسایل نقلیه عمومی مختلفی وجود دارد که برای جابه جایی درون شهری و بین شهری می توانید از آن ها استفاده کنید. در ادامه با انواع این وسایل آشنا می شویم:

Train
ارزان ترین حمل و نقل عمومی در تایلند قطار است. قطارهای تایلند خیلی سریع نیستند و این وسیله نقلیه برای مسافرانی مناسب است که برای رسیدن به مقصد عجله ندارند.

اتوبوس
اتوبوس ها در تایلند توسط شرکت های دولتی و خصوصی اداره می شوند. آنها معمولا شلوغ هستند و یک نوع حمل و نقل محبوب در بین تایلندی ها هستند.

مترو
بهترین وسیله حمل و نقل در شهرهای تایلند به خصوص بانکوک مترو است. این وسیله نقلیه ارزان است و به شما این امکان را می دهد که خیلی سریع در شهر حرکت کنید.

تاکسی
تاکسی های تایلند دارای تاکسی متر هستند. قیمت ورودی این تاکسی ها 50 بات است و به ازای هر دو کیلومتر 7 بات به کرایه اضافه می شود.

قایق و کشتی
اگر دوست دارید به جزایر تایلند سفر کنید باید از قایق ها و قایق های تفریحی این کشور استفاده کنید. برای این منظور باید به آژانس های مسافرتی و شرکت های کشتیرانی مستقر در اسکله مراجعه کنید.

هواپیما
اگر قصد سفر بین شهرهای تایلند را دارید و می خواهید هر چه سریعتر به مقصد خود برسید، حتما از پروازهای داخلی داخل تایلند استفاده کنید. حدود 20 شهر این کشور دارای فرودگاه هستند و به راحتی می توانید با هواپیما بین شهرهای این کشور رفت و آمد کنید.

توک توک
یکی از وسایل نقلیه محبوب گردشگران توک توک است. قیمت این وسیله نقلیه گاهی بیشتر از تاکسی است. اما تفاوت آن باعث شده بسیاری از گردشگران تمایل به استفاده از آن داشته باشند. قیمت توک توک معمولاً برای مسافت های کوتاه حدود 30 بات است.

شهرهای مهم و گردشگری تایلند

بانکوک
یکی از دیدنی‌ترین شهرهای کشور تایلند، شهر بانکوک (Bangkok) نام دارد. بانکوک، پایتخت کشور تایلند است و یکی از جذاب‌ترین شهرهای توریستی این کشور به حساب می‌آید. در شهر بانکوک بازارهای مختلفی وجود دارد. در این شهر، می‌توانید از آرامگاه‌ها و معابد مختلف دیدن کنید. اگر اهل شکم گردی هستید، حتما باید به شهر بانکوک سفر کنید و غذاهای متنوع و لذت‌بخش تایلندی را امتحان کنید. راهنمای سفر به بانکوک را هم ببینید، قطعاً کمکتان خواهد کرد.
حتما در سفر خود به این شهر تا پاسی از شب را در خیابان‌ها سپری کنید و از زندگی شبانه‌ی این شهر نهایت لذت را ببرید. همچنین از جاده خائو سان (khao san) دیدن کنید.

پاتایا
یکی از معروف ترین شهرهای توریستی تایلند، شهر پاتایا است. پاتایا یکی از سرگرم کننده ترین شهرهای تایلند است. در این شهر می توانید ماساژ بگیرید و در تمام طول شب از موسیقی و رقص لذت ببرید. پاتایا در گذشته محل اقامت سربازان آمریکایی بود که در جنگ ویتنام به این منطقه اعزام می شدند، در این مکان ها خوش بگذرانید. هزینه ها در این شهر نسبت به سایر شهرهای تایلند کمتر است. اگر به دنبال شهری هستید که هزینه کمتری داشته باشد، پاتایا انتخاب مناسبی برای شماست.

Ayutthaya
یکی از دیدنی ترین شهرهای تاریخی تایلند، شهر آیوتایا است. در گذشته این شهر دیدنی به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای جهان شناخته می شد. امروزه بخش های زیادی از آن ویران شده است. اما آثار به جا مانده از این شهر بزرگ تاریخی همچنان گردشگران زیادی را به این شهر می کشاند تا عظمت این اثر تاریخی را از نزدیک ببینند. در کنار دیدن جاذبه های تاریخی آیوتایا، می توانید تجربه رفتن به بازار شناور تایلندی این شهر را نیز امتحان کنید.

Hua Hin
یکی از دیدنی ترین شهرهای توریستی تایلند Hua Hin نام دارد. این شهر در گذشته روستای ماهیگیری بوده است. اما با گذشت زمان به یکی از مهم ترین مراکز گردشگری تایلند تبدیل شده است. در این شهر توریستی می توانید به تماشای آبشارها و غارهای باشکوه تایلند بروید و یا اگر به گلف علاقه دارید می توانید وقت خود را در زمین های گلف این شهر بگذرانید تا در زندگی آن ها تجدید نظر کنید.

سورات ثانی
یکی از دیدنی ترین شهرهای توریستی تایلند، سورات ثانی است. اگر عاشق ورزش های آبی و آبی هستید و ورزش های آبی به شما هیجان و سرگرمی زیادی می دهد، حتما باید از این شهر دیدن کنید. در سفر به شهر سوراتانی می توانید مدت زیادی به تماشای دریای لطیف و زلال این شهر بنشینید و در کنار هم آرامش و لذت را تجربه کنید. می توانید به پارک ملی دریایی Ang Teng بروید. اگر از تماشای دریای زلال این شهر خسته شده اید و نیاز به خرید در مکانی شلوغ را احساس می کنید، سری به بازارهای شلوغ این شهر بزنید.

پوکت
پوکت یکی از قطب های صنعت گردشگری تایلند با جزایر زیبایی است که گردشگران را مجذوب خود می کند. به جز گردشگری، پوکت منبع اصلی درآمد در سواحل غربی این جزیره است. این شامل مشاغلی مانند کشاورزی، ماهیگیری، پرورش میگو و مروارید است. پوکت به مروارید دریای آندامان معروف است و آب شفاف سواحل آن برای غواصی مناسب است و بیشتر جزیره جنگلی و پوشیده از کوه از شمال به جنوب است. این شهر معروف مجسمه 45 متری بودا را نیز در خود جای داده است. جالب است بدانید که نام این شهر از یک کلمه مالایی به معنای کوه یا تپه گرفته شده است، زیرا شهر از دور شبیه تپه به نظر می رسد. یکی از شگفت‌انگیزترین نمایش‌های پوکت، نماد دریایی پوکت فانتا است که ترکیبی از نمایش‌های خارق‌العاده و طنز با اسطوره‌شناسی توسط هنرمندانش در ساحل کامالا اجرا می‌شود.

چیانگ مای
یکی از دیدنی ترین شهرهای توریستی تایلند شهر چیانگ مای است. شهر چیانگ مای را شهر معابد نیز می نامند. این شهر توریستی در شمال تایلند و در مرز لائوس واقع شده است.

بیش از 300 معبد مختلف در این شهر وجود دارد. اگر می خواهید معابد تایلند را از نزدیک ببینید، باید از این شهر دیدن کنید. این شهر زیبا یکی از آرام ترین شهرهای تایلند به حساب می آید و بهترین گزینه برای گذراندن اوقات فراغت در سکوت است. آن را امتحان کنید.
شهر چیانگ مای طبیعتی کوهستانی و جنگلی دارد. اگر از بازدید از شهرهای ساحلی تایلند خسته شده اید و می خواهید آب و هوای متفاوتی را در این کشور تجربه کنید، باید به شهر چیانگ مای بروید و در جنگل های آن پیاده روی کنید، آبشارهای آن را از نزدیک ببینید، به عقب برگردید و با فیل ها روبرو شوید. قبایل بدوی این کشور از منطقه دیدن کنید.

سوخوتای
سوکوتای یکی از دیدنی ترین شهرهای توریستی تایلند است. اگر دوست دارید از مکان های تاریخی و باستانی دیدن کنید و دوست دارید در حال و هوای این مکان ها غرق شوید، حتما باید از این شهر دیدن کنید. در شهر سوخوتای می توانید جاذبه های تاریخی زیادی را ببینید و عکس های زیبایی از اماکن باستانی و خرابه های این شهر بگیرید، برای دیدن تایلند باستانی و تاریخی از نزدیک باید از شهر سوکوتای دیدن کنید.

چیانگ رای
یکی از دیدنی ترین شهرهای تایلند چیانگ رای است. در این شهر زیبا معابد و جاذبه هایی مانند معبد فک در حال سقوط وجود دارد. اگر کمی انگلیسی بلد باشید احتمالا با خواندن نام این معبد به زیبایی شگفت انگیز و عجیب آن پی خواهید برد. این معبد خاص و بسیار زیبا تماماً با رنگ سفید پوشانده شده است و منظره ای لذت بخش برای تماشای زیر نور خورشید ایجاد می کند. از دیگر جاذبه های این شهر می توان به آبشار «خون کورن» اشاره کرد.

Nakhon Ratchasima
یکی دیگر از شهرهای توریستی تایلند Nakhon Ratchasima نام دارد. این شهر زیبا کورات نیز نامیده می شود. در این شهر بازارها و غرفه های خیابانی زیادی وجود دارد. از مکان های جذاب و دیدنی این شهر می توان به گیبون ها، مارمولک های مانیتور و خانه فیل های آسیایی اشاره کرد. مسیرهای پیاده روی بسیار زیبایی در این شهر وجود دارد.

کانچانابوری
کانچانابوری یکی از جذاب ترین شهرهای توریستی تایلند است. این شهر دیدنی و خاص در کنار رودخانه های Kwai Yai و Kwai No قرار گرفته است، اگر می خواهید مناظر طبیعی زیبای رودخانه های تایلند را از نزدیک ببینید حتما باید از این شهر دیدن کنید. در این شهر علاوه بر طبیعت زیبا، موزه ها و معابد گوناگونی وجود دارد که با بازدید از آن ها می توانید سفری کاملتر و دلپذیرتر را تجربه کنید. همچنین می توانید به تماشای آبشارهای زیبای این شهر مانند آبشار سای یوک نوی بروید.

غذاهای معروف تایلندی

کشور تایلند غذاهای بسیار خوشمزه و متنوعی دارد. یکی از لذت‌بخش‌ترین و خاطره‌انگیزترین بخش‌های سفر به تایلند امتحان کردن غذاها و خوراکی‌های تایلندی است. در ادامه قصد داریم معروف‌ترین غذاهای تایلندی را معرفی کنیم.

تام یام گونگ مهمترین ماده ای که در این سوپ استفاده می شود میگو است. اگر به میگو و غذاهای دریایی علاقه دارید، در سفر به تایلند حتما این سوپ خوشمزه را امتحان کنید. داخل این سوپ چند برگ لیمو می ریزند. این سوپ هم تند و هم معمولی سرو می‌شود و اگر از غذاهای تند پرهیز می‌کنید، حتماً از آن‌ها بخواهید تا نوع ملایم آن را درست کنند.

Pad Thai
یکی از غذاهای معروف و خوشمزه تایلند، پد تای یا نودل سرخ شده است. پد تای یکی از غذاهای محلی تایلند است و معمولاً می توانید این غذا را در رستوران هایی که غذاهای محلی تایلندی سرو می کنند پیدا کنید. پد تای را می توان با غذاهای دریایی یا مرغ یا حتی کاملا گیاهی سرو کرد. طعم این غذا شیرین و ترش است.

Som Tam
یکی از غذاهای خوشمزه تایلندی Som Tam نام دارد. می توانید ترکیبی از طعم های ترش، شیرین، شور و تند را در این غذا امتحان کنید. در پخت این غذا از ادویه های زیادی استفاده می شود. سام تام در واقع نوعی سالاد است. این غذا تقریبا در تمامی رستوران ها به خصوص رستوران های غذاهای خیابانی تایلند سرو می شود. این غذا به راحتی درست می شود و می توان آن را به روش های مختلف طبخ کرد. در برخی از انواع، سس ماهی یا تخم مرغ تخمیر شده را در نمک غوطه ور کرده و به آن اضافه می کنند.

سوپ نودل
یکی از غذاهای معروف تایلند که احتمالا نام آن را شنیده اید سوپ رشته است. این غذا به روش های مختلفی طبخ می شود. مرغ، سبزیجات یا غذاهای دریایی سه ماده اصلی برای پخت این سوپ هستند که بسته به ذائقه مخاطب از یکی از آنها استفاده می شود. گاهی به این سوپ قارچ هم اضافه می کنند.

Gai Med Ma Moung
یکی از غذاهای خوشمزه تایلند Gai Med Ma Moung است. این غذا با مرغ سرخ شده و بادام هندی درست می شود. طعم این غذا بسیار تند است. اگر دوست دارید غذاهای تند بخورید در سفر به تایلند حتما این غذا را امتحان کنید. اگر نمی‌توانید طعم تند را تحمل کنید، می‌توانید هنگام بازدید از هر یک از رستوران‌های تایلند، نسخه ملایم‌تر آن را سفارش دهید. این غذا را می توانید با برنج آب پز میل کنید.

Kao Pad
یکی از غذاهای معروف تایلند کائو فاد نام دارد. خائو پد یکی از معروف ترین و محبوب ترین غذاهای تایلند است، هم برای مردم محلی و هم برای گردشگران. در این غذا از انواع گوشت مرغ، خرچنگ، گاو یا میگو استفاده می شود. این غذا با برنج سرخ شده میل می شود. از دیگر موادی که در این غذاها استفاده می شود می توان به سیر، پیاز، تخم مرغ و یک سس خوشمزه اشاره کرد. برای امتحان این غذا می توانید به یکی از سفره خانه های سیار واقع در خیابان های شهرهای مختلف تایلند بروید.

Geng Kheaw Wan Gai
یکی از غذاهای لذیذ و معروف تایلند Geng Kheaw Wan Gai نام دارد. این غذا خورش مرغ کاری سبز است. این غذا یکی از غذاهای تند تایلند است. حتی اگر نوع ملایم آن را که با فلفل کمتر پخته می شود سفارش دهید، باز هم به دلیل تندی آن دهانتان را می سوزاند.
این غذا را می توانید در 2 نوع مختلف سفارش دهید. در مدل اصلی آن از مرغ استفاده شده است. اما در صورت تمایل می توانید این غذا را با گوشت قرمز و اگر گیاه خوار هستید و دوست ندارید گوشت بخورید می توانید این خورش را به صورت گیاهی سفارش دهید. برای تهیه خمیر کاری در این غذا از فلفل سبز، شیر نارگیل و بادمجان تایلندی استفاده می شود.

کاری ماسامان
یکی از غذاهای لذیذ و معروف تایلند ماسامان کاری نام دارد. این غذا بر خلاف غذاهای دیگری که تابه‌حال معرفی می‌شود، بومی کشور تا یلند نیست و برای اولین بار توسط مردم در قرن 19، وارد زندگی مردم در این کشور شده است. سبز، زرد و قرمز رنگ کشور تایلند ملایم تر است. در این غذا از فلفل‌سبز استفاده می‌شود و یکی از غذاهای تند تایلندی به حساب می‌آید. سس این غذا را با استفاده از جوز هندی، زیره سبز، و چند ادویه د یگر درست می‌کنند. برای امتحان کردن این غذا باید به یکی از رستوران های موجود در شهر ای کشور تایلند مراجعه کنید.

پن کیک موز
یکی از خوراکی‌های معروف و خوشمزه‌ای که می‌گوید Banana Panckakes این خوراکی و دسر خوشمزه را می توانید با سس وانیل میل کنید. در تهیه این خوراکی خوشمزه از فندق، شکلات، وانیل، توت‌فرنگی و پرتقال می‌شود.

اسپرینگ رول (Spring Rolls) نام دارد. این غذا را می‌توانید در غذاخوری‌های خیابانی و رستوران‌های شهرهای مختلف کشور تایلند امتحان کنید. پیش‌غذا یا دسر سرو می‌شود و برای تهیه آن از سس‌های ترش، شیرین یا تند استفاده می‌کنند.

رویدادها و جشن های تایلندی

در کشور تایلند، جشن‌ها و فستیوال‌های مختلفی برگزار می‌شود. برخی از این جشن‌ها به‌صورت ملی و برخی دیگر به شکل محلی و استانی برگزار می‌شوند. در ادامه با معروف‌ترین مناسبت‌ها و جشن‌های این کشور آشنا می‌شویم:

روز ملی موی تای ند روز ملی موی تای تایلند (National Muay Thai Day) است. این روز، در هفدهم مارس قرار دارد. نام یک بوکسور و قهرمان ملی بود که بعدها پس از مرگش، برای گرامیداشت شخصیت او، یک شاخه از بکس به نام مای تای ایجاد شد. این روز در کشور تایلند تعطیل رسمی نیست؛ اما این روز را در استادیوم‌ها و ورزشگاه‌ها جشن می‌گیرند.

یلند، روز ملی ماخا بوچا است. این روز تعطیل رسمی است. روز ملی ماخا بوچا معمولاً در ماه مارس یا فوریه قرار می‌گیرد و یکی از مهم‌ترین روزها برای مردم معتقد به آئین بودیسم است. در این روز بودایی‌ها فانوسی به نام “Wian Town” پردازند.

ولنتاین
ن خاصیت می‌شود. این کشور از چند روز قبل، برای جشن گرفتن روز ولنتاین برنامه ریزی می‌کنند. در این روز معمولاً گل‌فروشی‌ها و رستوران‌های تایلند بیشترین میز را در فروش خود تجربه می‌کنند. اگر در روز ولنتاین به شهر بانکوک تایلند سفر کردید، حتما از ترای موت ی مقدس (Trimurti Shrine) ببینید. ترای موتی یک مکان جذاب و دیدنی است که در روز ولنتاین پیر و جوان به نشونه عشق و موفقیت در این محل، دور هم جمع می‌شوند، دعا می‌خوانند و بر آرزوهایشان می‌آورند.

جشن سال جشن‌ها در کشور جشن سال نو است. جالب است بدانید که مردم تایلند در طول سال، برای سال نو ۳ بار جشن می گیرند. یکبار سال نو میلادی را در ماه ژانویه جشن میگیرند. در ماه فوریه و ژانویه، سال نوی چینی‌ها جشن می‌گیرند و درآخر، در ماه آوریل سال نوی تایلندی که به آن «سونکِرِن» می‌گویند جشن می‌گیرند. سفر کنید. سال نوی چینی در تمام کشور تایلند جشن گرفته می شود. مثل بانکوک، ناکهون ساووان و چیانگ مای، ک می‌کنند.7 5757599988در جشن سال نوی چینی‌ها، بیشتر مغازه‌های محله چینی‌های بانکو بسته می‌شوند و صاحبان آن به مردم می‌پیوندند تا سال نو را جشن بگیرند. در این روز صدای ترقه‌بازی و آتش‌بازی را در تمام شهر می‌شنود. تایلندی‌ها در این روز لباس قرمز می‌پوشند و کیف پولی قرمزرنگ در دس‌ت خود می‌گیرند.
شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا سال نوی چینی برای مردم تایلند اینقدر مهم است. پاسخ به این سوال ضروری است به این نکته اشاره کنیم که در سالیان د ور، مردم چین به کشور تایلند مهاجرت زیادی داشته اند. مرصد مردم این کشور را چینی‌ها تشکیل می‌دهند.

جشنواره‌ی گل چیانگ مای
یکی از جذاب‌ترین جشن‌های کش ور تایلند، جشنواره‌ای به نام «هی گل چیانگ مای» است. این جشنواره در همه شهرهای کشور تایلند برگزار می‌شود. اما در2 شهر پوکت و چیانگ مای به شکل باشکوهی اجرا می شود. در روز شنبه از ماه فوریه، این جشنواره به اوج خود می‌رسد. ناواره گل در تایلند، از مسیر پل ناوارات (Nawarat) شروع می‌شود و بعد از عب به جنوب شرقی شهر قدیمی در پارک بایوک هت (Buak Hat) می‌رسد. به یکی از شهرهای پوکت یا چیانگ مای بروید و مسیر برگزاری این جشنواره را با پای پیاده طی کنید و لذت‌بخشی را در میان مردم تایلند بگذرانید.

فستیوال بالن آرزوها
یکی از زیباترین رویدادهایی که در تایلند برگزار می شود جشنواره بالن آرزوها است. این جشنواره در ماه نوامبر در تایلند برگزار می شود. تاریخچه جشنواره فانوس به چین برمی گردد. زمانی که یک مقام بلندپایه به نام «کینگ مینگ» از وسیله ای شبیه به فانوس های امروزی برای اطلاع رسانی به همرزمانش از جنگ استفاده کرد. از آن زمان مردم چین از فانوس برای گفتن اخبار استفاده می کنند و با گذشت زمان و نفوذ فرهنگ چینی در کشورهای شرق آسیا مانند تایلند، این کشورها نیز در مراسم خاص خود از فانوس استفاده می کنند. همانطور که در مقدمه جشن ملی ماخا بوچا گفتیم، بودایی ها از فانوس نیز برای احترام به مردگان خود استفاده می کنند.

جشنواره آب
یکی از مهیج ترین جشنواره هایی که در تایلند برگزار می شود جشنواره آب نام دارد. این جشن هر ساله در آغاز سال نو تایلندی در تمام نقاط این کشور برگزار می شود. از آنجایی که شروع سال نو تایلندی مصادف با ماه های گرم سال است و هوای این کشور بسیار گرم می شود، مردم این کشور برای فرار از گرما روی یکدیگر آب می پاشند. تایلندی ها بر این باورند که هرکس در این روز خیس شود، تا پایان سال نو میلادی خبرهای خوبی دریافت خواهد کرد. در این روز مجسمه ها از معابد بودایی خارج می شوند و در خیابان های شهر رژه می روند. و ژوئن) سفر به چیانگ مای.

جمع آوری فیل ها
یکی از خاص ترین فستیوال هایی که در تایلند برگزار می شود، جمع آوری فیل ها نام دارد. هر ساله در دو هفته آخر نوامبر، جشنواره فیل در منطقه ای از تایلند به نام سورین برگزار می شود. این منطقه در شمال شرقی تایلند قرار دارد و مردم آن مهارت خاصی در گله داری فیل ها دارند. در گذشته این افراد مجبور به تربیت فیل برای اهداف خاصی مانند حمل و نقل محصولات کشاورزی، ساخت ساختمان، ساخت معابد و جنگ می شدند.
در این روز در خیابان اصلی شهر سورین کاروانی، فیل های بزرگ در سفر به یک در مسافت طولانی و در عین حال موسیقی در خیابان پخش می شود در این محله. در پایان جشنواره از فیل ها با میوه های خوشمزه پذیرایی می شود.

مسابقه بوفالو
یکی از هیجان انگیزترین و احتمالا خطرناک ترین رویدادهایی که در تایلند برگزار می شود، مسابقه بوفالو نام دارد. این جشنواره صد سال است که در تایلند برگزار می شود. این جشنواره در شهر “چنبوری” تایلند برگزار می شود.
در گذشته کشاورزان برای فروش محصولات کشاورزی خود و کمک به کاهنان معبد در این منطقه جمع می شدند و پس از انجام کارهای روزمره از گاومیش برای رفع خستگی و تجربه هیجان و شادی بیشتر استفاده می کردند و کسانی که از آنها برای حمل محصولات کشاورزی خود استفاده می کردند سازماندهی شدند. نژادی به نام نژاد بوفالوها. این مسابقه امروزه به عنوان یکی از بزرگترین مسابقات تایلند شناخته می شود.
در اولین دوره های برگزاری این مسابقات مدت اجرای آن به چند ساعت رسید. در سال های بعد مدت آن افزایش یافت و چند روز به طول انجامید. اکنون این جشنواره به مدت 2 هفته ادامه دارد. مسابقه بیسون در پیست 100 متری مقابل سالن اصلی شهر «چنبوری» برگزار می شود. چند هفته قبل از این مسابقه شرکت کنندگان با گاومیش های خود تمرین می کنند تا برنده این مسابقه شوند.

بزرگداشت پادشاه چولالونگکورن
یکی از مناسبت های جذابی که هر ساله در تایلند برگزار می شود «چولالونگ کورن» نام دارد. این پادشاه یکی از محبوب ترین پادشاهان تایلند است و روز افتخار او در تقویم تایلند ذکر شده است. چلاونگکورن در سال 1910 پس از 42 سال قدرت بر تایلند و حفاظت از استقلال از فرانسه، انگلیس و پرتغال درگذشت. علاوه بر این، او در طول سلطنت خود اقدامات مختلفی انجام داد که منجر به افزایش محبوبیت او در بین مردم تایلند شد. از اقدامات تاثیرگذار این پادشاه می توان به تغییر تقویم تایلندی به تقویم غربی، لغو برده داری در تایلند و تقسیم کشور به استان های مختلف اشاره کرد.

سوغاتی از تایلند

در شهرهای مختلف کشور تایلند می‌توانید به فروشگاه‌های خیابانی مراجعه کنید و سوغاتی‌های جذاب و ارزانی را برای دوستان و آشنایان خود خریداری کنید. تنوع سوغاتی‌های کشور تایلند بسیار زیاد است و انتخاب از میان آن‌ها کار سختی است.
اگر شناخت بیشتری از انواع سوغاتی‌های کشور تایلند به دست آورید، می توانید در سفر خود به این کشور انتخاب‌های بهتر و جذاب‌تری داشته باشید و سوغاتی‌هایی را خریداری کنید که برای اطرافیانتان جذاب باشد و رضایت آن‌ها را جلب کند.

در ادامه با بهترین سوغاتی های این کشور آشنا می شویم:
ادویه تایلندی
یکی از جذاب ترین سوغاتی هایی که در سفر به تایلند می توانید تهیه کنید ادویه های مختلف تایلندی هستند. اگر در بین دوستان و آشنایان خود افرادی را می شناسید که علاقه زیادی به آشپزی دارند، به خصوص اگر تمایل زیادی به طبخ غذاهای تایلندی دارند، می توانید به آنها ادویه تایلندی هدیه دهید. علاوه بر ادویه جات، سس های مخصوص ساخت این کشور را نیز می توانید به عنوان سوغاتی برای این دسته از عزیزان خریداری کنید.

مجسمه فیل و بودا
یکی از معروف ترین و محبوب ترین سوغاتی های تایلند مجسمه فیل و بودا تایلندی است. این مجسمه ها از چوب، فلز یا خاک رس ساخته شده اند. شاید تعجب کنید که چرا این سوغاتی یکی از محبوب ترین و معروف ترین سوغاتی های تایلند است. فیل و بودا دو نماد اصلی تایلند هستند. همانطور که در قسمت های قبلی مقاله اشاره کردیم مذهب اکثر مردم تایلند بودیسم است و فیل برای این افراد بسیار مهم است و نماد خوش شانسی است.
حتما این مجسمه ها را در سفر به تایلند و آنها را به عنوان سوغاتی برای دوستان خود ببرید. .

جواهرات تایلندی
سنگ های قیمتی مانند یاقوت قرمز، یاقوت کبود، یاقوت کبود و یک سنگ الماس مانند به وفور در تایلند یافت می شود. جواهرسازان تایلند یکی از چیره دست ترین جواهرسازان جهان هستند. شما می توانید جواهرات مختلف را با قیمت های مناسب در این کشور خریداری کنید. بهترین مکان برای خرید یا سفارش جواهرات در تایلند در جاده ماهاسک، خارج از منطقه سیلیوم است.

ابریشم و کتان تایلندی
یکی از جذاب ترین سوغاتی های تایلند پارچه های ابریشمی و کتان هستند. علاوه بر پارچه، می توانید اقلام مختلفی را در تایلند ببینید که از ابریشم و کتان ساخته شده اند. برای خرید چنین محصولاتی باید به بانکوک بروید. اگر مغازه ای برای فروش سوغاتی تایلندی در هتل شما وجود دارد، می توانید به آن سری بزنید و در مورد محصولات ابریشم و کتانی تایلند سوال کنید. شاید بتوانید سوغاتی های جذاب و با کیفیتی را در آنجا پیدا کنید.

غذاهای زیبای تایلندی
در تایلند می توانید غذاهای رنگارنگ و زیبا را به عنوان سوغاتی به ایران بیاورید. یکی از این غذاهای زیبا «چانگ لون» نام دارد. این غذا از پختن نارگیل در فر تهیه می شود. یکی دیگر از غذاهای عجیب و جذاب این کشور «هوی چو» نام دارد. این ظرف با نوعی خرچنگ درست می شود.
ظروف سرامیکی تایلندی بسیار زیبا کار شده و ظرافت های خاصی در طراحی آن ها به کار رفته است و همین باعث شهرت این ظروف شده است. اگر می خواهید این ظروف را به عنوان سوغاتی برای دوستان و خانواده خود بخرید، حتما آنها را با احتیاط بسته بندی کنید تا وقتی به خانه می رسید با ظروف شکسته در چمدان خود مواجه نشوید. می.شرق. اگر در بین دوستان و آشنایان خود خانم های خانه داری را می شناسید که دوست دارند غذاهای رنگارنگ و خاص بخورند، می توانید این سوغات را به آنها هدیه دهید.

اوقات فراغت در تایلند موجود است

در کشور تایلند می‌توانید تفریحات بسیار متنوع و مختلفی را تجربه کنید و لحظات لذت‌بخش، آرامش‌بخش، هیجان‌انگیز و جذاب و منحصربه‌فردی را داشته باشید. از جمله این تفریحات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
سقوط آزاد
اگر اهل تجربه کردن هیجان هستید، می‌توانید به شهرهای پاتایا و بانکوک بروید و تجربه سقوط آزاد را داشته باشید.

قایق سواری
اگر به قایق سواری علاقه مندید می توانید با استفاده از خدمات شرکت «سی کانو» به پوکت بروید و کایاک سواری را در تایلند تجربه کنید. تورهای قایق سواری ارائه شده توسط این شرکت از چند ساعت تا چند روز به طول می انجامد و با عضویت در این تورها می توانید جاذبه های طبیعی تایلند را از نزدیک با قایق ببینید.

زیپ لاین
در تایلند می توانید زیپ لاین را در جنگل تجربه کنید. معروف ترین مکان هایی که می توانید این لذت را امتحان کنید چیانگ مای، “کانوپی” در بانکوک و “هنومان ورلد” در پوکت است. این 3 مرکز دارای طولانی ترین مسیرهای زیپ لاین در تایلند هستند.

caving
یکی از هیجان انگیزترین فعالیت هایی که می توانید در طبیعت تایلند امتحان کنید غارنوردی است. این کشور غارهای بسیار جذاب و شگفت انگیزی مانند «پانگ مافا» دارد که می توانید ساعت ها در آن قدم بزنید و از زیبایی های مناظر اطراف لذت ببرید.

غواصی
در سفر به تایلند می توانید در آب های زلال زیبای آن غواصی کنید. معمولا سفرهای یک روزه برای غواصی در نظر گرفته می شود. اگر غواصی را بلد نیستید، آموزش های اولیه را خواهید دید.

قایقرانی در رودخانه های خروشان
اگر اهل ماجراجویی هستید، می توانید قایق سواری در آب های خروشان این کشور را امتحان کنید. برای امتحان این فعالیت هیجان انگیز می توانید به پوکت سفر کنید.

جنگل نوردی
یکی از لذت بخش ترین فعالیت هایی که می توانید در تایلند امتحان کنید، پیاده روی در جنگل های سرسبز و زیبای این کشور است. برای تجربه این لذت باید در یکی از تورهای جنگل نوردی یک روزه این کشور ثبت نام کنید. این تورها را می توانید در اکثر شهرهای این کشور به جز پوکت و کرابی پیدا کنید.

آبشار نوردی
اگر دوست دارید از آبشار تایلند بالا بروید، می توانید به چیانگ مای بروید و در یکی از مراکز تفریحی آن ثبت نام کنید تا این تفریح ​​دلپذیر را تجربه کنید.

از دیگر فعالیت های جالب و لذت بخش در تایلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• فیل سواری
• پیاده روی در سواحل زیبای تایلند
• لذت بردن از شب زنده داری
• خوردن و امتحان کردن غذاهای مختلف در تایلند در تایلند 757575 999888 بازدید از معابد بودایی در این کشور
• از مکان های تاریخی این کشور دیدن کنید

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید از سفر خود به تایلند نهایت استفاده را ببرید.

تایلند در مرکز جنوب شرقی آسیا واقع شده است. با نگاهی به نقشه تایلند، می بینید که این کشور به طور کامل در منطقه گرمسیری واقع شده است، اما دارای اکوسیستم متنوعی است که شامل مناطق جنگلی تپه ای در شمال، مزارع برنج حاصلخیز در دشت های مرکزی، فلات وسیع در شمال است. شرق و خط ساحلی ناهموار شبه جزیره جنوبی باریک.
کشور تایلند مکانی محبوب برای سفر، گشت و گذار و تفریح ​​است و شاید معروف ترین منطقه تایلند پاتایا باشد که افراد زیادی برای تفریح ​​به آنجا سفر می کنند. البته پوکت یکی دیگر از مناطق دیدنی تایلند است. اگر قصد سفر به تایلند را دارید یا می خواهید سفرنامه تایلند بنویسید، حتما به این مکان های دیدنی توجه کنید. در مقاله زیر قصد داریم بیشتر با این کشور زیبا آشنا شویم، پس با ما همراه باشید تا با تایلند بیشتر آشنا شوید.

آنچه در این مقاله می خوانید
بستن

تاریخ

اولین چیزی که باید در مورد تایلند بدانید این است که تا اواسط قرن بیستم این کشور صرفاً یک کشور کشاورزی بود، اما از دهه 1960 تعداد مهاجران در بانکوک، پایتخت تایلند و شهرهای دیگر افزایش یافت. . البته بانکوک همچنان بزرگترین منطقه شهری تایلند است، اما شهرهای بزرگ دیگری مانند چیانگ مای در شمال نقشه تایلند، ناخون راچاسیما (خورات)، خون کائن و اودون تانی در شمال شرقی نقشه تایلند، پاتایا وجود دارند. در جنوب شرقی نقشه تایلند و هاتیا در جنوب نقشه تایلند قرار دارند.
نکته مهم دیگر در مورد تایلند این است که تا سال 1939 سیام نام داشت و هرگز تحت سلطه اروپا نبود. سیام مستقل تا زمان انقلاب در سال 1932 توسط یک سلطنت مطلقه اداره می شد. از آن زمان تایلند دارای سلطنت مشروطه بوده و انتخابات پارلمانی مطابق با قانون اساسی برگزار شده است. با این حال، برای مدت طولانی (نزدیک به سه دهه) به دلیل یک کودتای نظامی، کشور تحت کنترل ارتش بود.

نکته مهم در مورد تایلند این است که تا سال 1939 سیام نام داشت و هرگز زیر سلطه اروپا نبود. سیام مستقل تا زمان انقلاب در سال 1932 توسط یک سلطنت مطلقه اداره می شد.

زمان

مساحت تایلند تقریباً به اندازه اسپانیا یا فرانسه است و از دو ناحیه جغرافیایی بزرگ تشکیل شده است: یک قاره بزرگ در شمال و یک شبه جزیره کوچکتر در جنوب. بدنه اصلی کشور از غرب توسط میانمار، از شمال و شرق با لائوس، از جنوب شرقی کامبوج و از جنوب با خلیج تایلند احاطه شده است. شبه جزیره تایلند از جنوب غربی کشور تا شبه جزیره مالزی امتداد دارد. میانمار در امتداد قسمت غربی شبه جزیره تا تنگه کرا ادامه می یابد و پس از آن تایلند تمام شبه جزیره را تا رسیدن به مرز مالزی اشغال می کند. تایلند زمین های مختلفی دارد، از کوه های کم ارتفاع گرفته تا شالیزارهای حاصلخیز برنج و سواحل شنی. در راهنمای سفر تایلند، این کشور به پنج منطقه تقسیم شده است: کوه ها در شمال و غرب، فلات خورات در شمال شرقی، دره رودخانه چائو فرایا در مرکز، گوشه دریایی منطقه مرکزی در جنوب شرقی، و شبه جزیره طولانی و باریک در جنوب غربی بارندگی در این کشور است. در اوایل اردیبهشت، هوای گرم و مرطوب از جنوب غربی به سمت شمال حرکت می کند. میزان بارندگی در شهریور ماه به اوج خود می رسد. بین نوامبر و فوریه، جهت باد برعکس می شود و جریان هوای شمال شرقی هوای خنک را با خود می آورد. در ماه های آوریل و مارس هوا گرم و خشک است و سفر به تایلند توصیه نمی شود. به طور کلی میانگین دمای هوای کشور در طول سال ثابت و بین 25 تا 29 درجه سانتی گراد است. بیشترین اختلاف دما در شمال رخ می دهد که معمولاً در ماه دسامبر سرما و یخبندان را تجربه می کند.

ویتنام، مقصد شگفت انگیز آسیای جنوب شرقی

کره شمالی، حقایقی که نمی دانید

قومیت و زبان

اگرچه اکثر مردم تایلند از نوادگان افرادی هستند که به زبان‌های تایلندی صحبت می‌کردند که از اواخر قرن سیزدهم بر این منطقه تسلط داشتند، جمعیت تایلند شامل افراد غیر تای نیز می‌شود. اعضای بزرگترین گروه اقلیت با لهجه مالایی صحبت می کنند. سایر اقلیت های مهم عبارتند از سخنرانان مون، خمر و سایر زبان های مون-خمر خانواده آسترا آسیایی. در مناطق غربی و شمالی تایلند، افرادی هستند که به زبان هایی صحبت می کنند که به چندین خانواده زبانی دیگر تعلق دارند. تایلند همچنین میزبان تعداد زیادی از مهاجران و فرزندان آنها است که عمدتاً از چین و برخی از جنوب آسیا هستند. اکثر اعضای جوامع بومی و مهاجر در تایلند با فرهنگ ملی تایلند همذات پنداری می کنند و به زبان تایلندی صحبت می کنند. انگلیسی نیز برای اهداف تجاری و اداری استفاده می شود.

دین

مذهب

اکثر مردم تایلند پیرو آیین بودا هستند. بودیسم از طریق سریلانکا وارد تایلند شد و مردم میانمار، لائوس، کامبوج و بخش هایی از جنوب چین و جنوب ویتنام نیز به این دین اعتقاد دارند. جامعه راهبان مرکز این دین و این سنت است. تقریباً هر منطقه در تایلند معبدی دارد که در آن راهبان زندگی می کنند و مراسم مذهبی را با لباس های زرد خود انجام می دهند.

اقتصاد

تا دهه 1960 اقتصاد تایلند بر پایه تولید برنج و سایر مواد غذایی و کالاهای مصرفی داخلی و صادرات لاستیک، ساج و قلع بود. دولت از کشاورزی به تولید منسوجات، کالاهای مصرفی و قطعات الکترونیکی برای صادرات روی آورده است. تا دهه 1980، تایلند در حال برداشتن گام هایی به سمت صنعتی شدن بود و حتی بحران اقتصادی اواخر قرن بیستم تنها رشد اقتصاد این کشور را کند کرد و به طور کامل آن را متوقف نکرد.
در حال حاضر، تایلند دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرقی پس از اندونزی است. این آسیا است همچنین چهارمین کشور ثروتمند در این منطقه است. تایلند همچنین به عنوان یک اهرم اقتصادی برای کشورهای همسایه یعنی لائوس، کامبوج و میانمار عمل می کند. بر اساس آخرین آمار، نرخ بیکاری تایلند 0.84 درصد و تولید ناخالص ملی این کشور در سال 2017، 1.236 میلیارد دلار بوده است.

سواحل و جزایر دیدنی تایلند

پوکت

تایلند دارای جزایر دیدنی زیادی است که به خاطر آنها شهرت جهانی دارد. از جمله معروف ترین آنها می توان به پوکت اشاره کرد. بزرگترین جزیره تایلند پوکت است که دارای فرودگاه بین المللی، سواحل زیبا و بسیاری از امکانات تفریحی بی نظیر در آسیا است و حتی این جزیره در لیست 10 جزیره برتر آسیا قرار دارد. 30 درصد از جمعیت پوکت مسلمان هستند
بهترین شهر ساحلی تایلند پاتایا است که در ساحل شرقی خلیج تایلند واقع شده است. این شهر حدود 2.2 کیلومتر مساحت دارد و در 165 کیلومتری جنوب شرقی بانکوک واقع شده است. پاتایا آب و هوای مشابه بانکوک دارد و زمستان های مطبوعی دارد و این بهترین زمان برای سفر به تایلند و این شهر ساحلی است.

تایلند یکی از توریستی ترین کشورهای آسیایی است که سالانه افراد زیادی از سراسر جهان به این کشور می آیند. این کشور جدای از حفظ یک سری از سنت های قدیمی خود، به خوبی با دنیای مدرن همگام بوده و پیشرفت چشمگیری هم از نظر فرهنگی و هم صنعتی داشته است و یکی از سریع ترین کشورهای جهان در این حوزه بوده است. این کشور آب و هوای نسبتاً گرمی دارد و بهترین زمان برای سفر به تایلند همانطور که در راهنمای سفرهای مختلف تایلند ذکر شده، فصل زمستان است که هوا معتدل‌تر است. علاوه بر بانکوک، مشهورترین مناطق تایلند پاتایا و پوکت هستند که اتفاقا بزرگترین و بهترین جزیره تایلند است.

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا