چرا باید از پیام رسان داخلی استفاده کنیم

معرفی بهترین پیام رسان های داخلی: همانطور که می دانید امروزه از پیام رسان های مختلفی برای انتقال اطلاعات بین آنها استفاده می کنیم که می تواند برای ما بسیار مفید باشد و می توانیم پیام های خود را با هزینه کم ارسال کنیم و همچنین قصد داریم در این مقاله معرفی بهترین ها را بیان کنیم. پیام رسان های داخلی برای شما عزیزان تا با امن ترین پیام رسان های ایرانی بیشتر آشنا شوید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

همچنین در مقاله ای دیگر با عنوان جایگزین تلگرام پیام های چندرسانه ای را معرفی کرده ایم که می توانید به جای تلگرام از آنها استفاده کنید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند
پنهان

پیامرسان داخلی چیست؟

به طور معمول همه ما کلمه پیام رسان را می دانیم که می توانید پیام های خود را با پیام رسان ها ارسال کنید، مکان هایی مانند صوتی، تصویری و … می تواند باعث صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه ما شود، اما این کلمه که این سال های اخیر عمدتا توسط ایرانیان به آن اشاره شده است. پیام رسان ها

این یک پیام رسان ایرانی است که کاملا ساخت و توسعه ایران است و سرورهای آن در ایران هستند و می تواند سرعت خوبی برای شما داشته باشد. بهترین و امن ترین پیام رسان های داخلی را معرفی کنید تا بتوانید از آنها برای ارسال پیام استفاده کنید. خودت استفاده کن

بیشتر بخوانید: نحوه ساخت شماره مجازی

معرفی بهترین پیام رسان های داخلی

معرفی بهترین پیام رسان های داخلی

اگر قصد استفاده از پیام رسان های داخلی را دارید، ما 5 مورد از بهترین پیام رسان های ایرانی را برای شما عزیزان معرفی کرده ایم که از سرعت و امنیت خوبی برخوردار هستند و می توانید از آنها استفاده کنید، با ما همراه باشید.

1- رسولان سروش

رسولان سروش

می توان گفت سروش اولین و یکی از بهترین پیام رسان های ایرانی است. شما می توانید از پیام رسان سروش پلاس برای ارسال پیام و عضویت در کانال های مختلف و دریافت اطلاعات مرتبط استفاده کنید. این پیام رسان رایگان و اینترنت شما در این پیام رسان نیم بها محاسبه می شود.

> دانلود پیام رسان سروش برای اندروید

> پیام رسان سروش را برای iOS دانلود کنید

> دانلود پیام رسان سروش برای ویندوز

2-پیام رسان های ایگپ

پیام رسان های آی گپ

دومین پیام رسان که توانسته کاربران زیادی را به خود جذب کند و سرعت خوبی ارائه دهد، پیام رسان آی گپ است. این پیام رسان دارای ویژگی های خوبی مانند پیام رسان های خارجی است که می توانید به گروه ها یا کانال های مختلف بپیوندید. عضو شوید و نظرات خود را ارسال کنید. اینترنت هم در این پیام رسان نیم بها است.

دانلود مسنجر آی گپ برای اندروید

دانلود مسنجر iGap برای ios

iGap Messenger را برای ویندوز دانلود کنید

3- پیام رسان های ایتا

آنها پیام رسان هستند

اگر قصد استفاده از پیام رسان مشابه تلگرام و سایر برنامه های مشابه را دارید و سرعت خوبی در ارسال فایل های مختلف به شما می دهد، پیشنهاد ما برنامه ایتا است، برنامه ایتا را نصب کنید، محیطی مانند تلگرام و سایر نرم افزارهای مشابه و اینترنت در اینترنت داشته باشید. در این پیام رسان نصف قیمت است.

پیام رسان ایتا را برای اندروید دانلود کنید

دانلود مسنجر ایتا برای ios

دانلود برنامه ایتا برای ویندوز

4- رسولان بله

پیام رسان ها بله

بله فقط یک پیام رسان معمولی نیست شما می توانید با استفاده از برنامه Yes پیام رسان داشته باشید و همچنین نرم افزاری کارآمد برای پرداخت هزینه ها و مواردی از این دست داشته باشید، نرم افزار بله پیام رسان پرداخت بسیار خوبی را ارائه می دهد حتی می توانید قبوض مختلف خود را با استفاده از این نرم افزار با اینترنت نیم بها پرداخت کنید.

مسنجر بله را برای اندروید دانلود کنید

دانلود مسنجر بله برای ios

5- پیام رسان های روبیکا

رسولان روبیک

یکی از پیام رسان های محبوب این روزها ایرانی ها روبیکا است. شما می توانید پست های مختلف روبیکا مانند اینستاگرام و شبکه های اجتماعی را مشاهده کنید و همچنین می توانید در این شبکه اجتماعی صفحه ایجاد کرده و پیام های خود را منتشر کنید. درست مانند اپلیکیشن های خارجی و اینترنت آن، در این اپلیکیشن نیم بها محاسبه می شود.

دانلود روبیکا برای اندروید

دانلود روبیکا برای ios

نسخه وب روبیک

مطمئن ترین پیک ایرانی

یکی از بزرگترین دغدغه های کاربران در هنگام استفاده از پیام رسان های مختلف، امنیت آن است. اگر امنیت پیام رسان بالا باشد، چون می توانید برای ورود به تمامی پیام رسان هایی که معرفی کردیم از پسوردهای مختلفی استفاده کنید، می تواند کاربران زیادی را نیز جذب کند زیرا کاربران مسنجر به امنیت بالایی نیاز دارند.

می توان گفت پیام رسان های ایرانی در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته اند و توسعه دهندگان این پیام رسان امنیت خوبی را نیز برای این اپلیکیشن ها در نظر گرفته اند. اگر می خواهید بدانید کدام یک از اپلیکیشن ها و پیام رسان های توسعه یافته توسط ایران امنیت بالایی دارد باید بگویم که تمامی این پیام رسان ها امنیت خوبی دارند و می توانید با خیال راحت از آنها استفاده کنید. ، می توانید رمز ورود خود را در تمامی پیام رسان هایی که در ابتدا ذکر کردیم قرار دهید و یکی از این امکانات نیز استفاده از لاگین دو مرحله ای است که امنیت شما را در پیام رسان خواب به بالاترین حد می رساند.

بهترین پیام رسان ایرانی به جای تلگرام

همانطور که می دانید تلگرام یکی از پرطرفدارترین پیام رسان های دنیاست که در سال های اخیر در ایران با محدودیت مواجه شده است و کاربران زیادی تمایل دارند در پیام رسان های شبکه ای مانند تلگرام به آنها امکانات ارائه دهند. توصیه می کنیم از اپلیکیشن های پیام رسان مانند سروش و ایتا استفاده کنید زیرا هر دوی این پیام رسان ها بیشتر شبیه تلگرام هستند و عملکرد مشابهی دارند و همچنین سرعت ارسال فایل خود را به شما می دهند.

سریع ترین پیک ایران

نکته دیگری که بسیاری از کاربران به آن توجه می کنند سرعت بالای یک پیام رسان است و اگر سرعت یک پیام رسان کم باشد کاربران آن را ترک می کنند و نمی تواند کاربران زیادی را جذب کند به همین دلیل سرعت یکی از مهمترین موارد است. فاکتورهایی که کاربر هنگام انتخاب پیام رسان به آن توجه می کند. باید بگوییم که تمامی برنامه هایی که در ابتدا به شما معرفی کردیم سرعت خوبی دارند و همیشه به روز و بهبود می یابند.

جایگزین تلگرام طلایی و هاتگرام چیست؟

تلگرام طلایی و هاتگرام دو برنامه ای هستند که بدون فیلترشکن می توانید به آنها دسترسی داشته باشید اما یکی از مشکلاتی که این دو برنامه برای کاربر ایجاد می کنند وجود تبلیغات زیاد در این دو پیام رسان است که ممکن است باعث سردرگمی کاربران شود و به شما توصیه می کنیم که اگر قصد استفاده از یک برنامه ایمیل جایگزین را دارید، ایمیل داخلی و ایرانی را پیشنهاد می کنیم که تبلیغات کمی دارند و می توانند سرعت خاص خود را در اختیار شما قرار دهند.

بیشتر بخوانید: امنیت اینستاگرام را افزایش دهید

محبوب ترین پیام رسان ایرانی

پیام رسان های ایرانی و داخلی در سال های اخیر توانسته اند کاربران زیادی را به سمت خود جذب کنند و کیفیت خود را ارتقا دهند. پیام رسان ها در حال بهتر شدن هستند، افراد زیادی هر روز وارد این پیام رسان ها می شوند، اما یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین پیام رسان ها که کاربران بیشتری نسبت به سایرین دارد، پیام رسان سروش است. که اکنون با نام سروش پلاس فعالیت می کند.

بیشتر بخوانید: راه هایی برای افزایش امنیت واتس اپ

نتیجه

در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با بهترین پیک های داخلی آشنا کنیم تا مطمئن ترین پیک های ایرانی را بهتر بشناسید. اگر شماره پیک دیگری را می شناسید که امنیت و سرعت خوبی را ارائه می دهد، می توانید در قسمت معرفی کامل به ما اطلاع دهید با تشکر از همکاری شما.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

رایا پروژه

محدودیت های ذهنی خود را کنار بگذارید؛ باورهای صحیح خود را تقویت کنید؛ و نه به موفقیت

بیش از دو ماه است که دو پلتفرم محبوب اینستاگرام و واتس اپ در کشور لو رفته و به تلگرام پیوستند. این در حالی است که سه پلتفرم پرطرفدار در ایران که طبق آمار شرکت های تحلیلی هر کدام بیش از 40 میلیون بیننده داشتند، کاملاً از دسترس خارج شدند.

البته می توانید با فیلترشکن به این پلتفرم ها دسترسی داشته باشید اما می دانید که محدودیت های اینترنت در ایران به گونه ای است که اکثر فیلترشکن ها کار نمی کنند و با تغییر آدرس IP نمی توانید به این شبکه ها دسترسی پیدا کنید.

در عین حال بار دیگر بحث حمایت از پیام رسان های ایرانی مطرح شده و از شخص وزیر ارتباطات تا همه کارشناسان صدا و سیما پیشنهاد می کنند از پیام رسان های داخلی استفاده کنیم.

دعوای امروز موافقان و مخالفان پیام رسان های بومی به چند موضوع مختلف ختم می شود. مواردی مانند کیفیت این پلتفرم ها، ایرادات آنها، امنیت، عادت مردم به استفاده از پلتفرم های خارجی، شرکت هایی که مشتریان زیادی روی پلتفرم های خارجی با هزینه های بالا داشتند و بسیاری موارد دیگر مطرح می شود که باعث می شود بسیاری از افراد از پلتفرم های بومی استفاده نکنند.

ما به طور جامع به 16 دلیل مهم که چرا بخش بزرگی از جامعه از پلتفرم‌های بومی استفاده نمی‌کنند، در مقاله‌ای که می‌توانید آن را نیز بخوانید، پرداخته‌ایم.

اما یکی از مهمترین پاسخ هایی که طرفداران پلتفرم های ملی و تعداد زیادی از کارشناسان برای توجیه این دلایل به ویژه مشکلات زیرساختی و کیفیت پلتفرم های بومی بیان می کنند این است که واتس اپ و تلگرام از روز اول عالی نبودند و به آنها رسیدند. آن موقعیت با حمایت مردم.

این پاسخ در نظرات مقاله چرا اکثریت مردم از پیام رسان ایرانی استفاده نمی کنند؟! یا مقاله «۶ دلیل برای اینکه از مسنجر ایتا استفاده نکنیم!» و مقاله 9 دلیل برای اینکه از مسنجر سروش استفاده نکنیم! ما هم زیاد دیده ایم.

قبل از شروع مقاله «مرثیه در یک رویای دیوانه» را پیشنهاد می کنم. چه بر سر پیام رسان های ایرانی آمده است؟» در ادامه مصاحبه آی تی اینسایدر با مدیران پلتفرم های داخلی را بخوانید.

در واقع، این پاسخ در بین طرفداران پلتفرم بومی به یک بیماری همه گیر تبدیل شده است، زیرا حتی در سال 1997 که تلگرام فیلتر شد و پیام رسان های بومی جایگزین آن شد، همچنان به اعتراض به نمونه های داخلی بی کیفیت با این پاسخ پاسخ می داد که «به ما فرصت بدهند. و از ما حمایت کنید و تلگرام و واتس اپ از ابتدا چندان خوب نبودند!

اما چرا این طرز تفکر نمی تواند پاسخ مناسبی به بی کیفیتی و ایرادات مختلف پلتفرم های بومی باشد؟

بیراه نیست اگر بگوییم یکی از دلایل مهم عدم توسعه چشمگیر پلتفرم های بومی در این سال ها همین نوع تفکر است. این تفکر به تولیدکنندگان این حق را می دهد که علاوه بر حمایت های مالی و معنوی دولت بتوانند محصولی بی کیفیت را به مردم عرضه کنند و فرصتی برای رفع ایرادات وجود داشته باشد.

آیا هفت سال انتظار کافی نبود؟

اگر به دوران تولید و عرضه پلتفرم های بومی نگاه کنیم به سال های 2013 و 2014 می رسیم مثلا پیام رسان آی گپ یا سروش در سال 94 و پیام رسان گپ در سال 93 راه اندازی شد و در واقع حدود هفت سال از آن زمان می گذرد. از آن به بعد. سوال اینجاست که آیا هفت سال زمان کوتاهی برای توسعه و توسعه یک پلتفرم داخلی است؟

نام برنامه

زمان ساخت

سال‌های فعالیت

روبیکا

1396

5 سال

ایتا

1396

5 سال

گپ

1393

8 سال

آی‌گپ

1394

7 سال

سروش

1394

7 سال

برای درک این سوال، اجازه دهید پیام رسان های ایرانی را با چند پلتفرم برتر خارجی که در ایران فیلتر شده اند، مقایسه کنیم.

رشد دیگر پیام‌رسان‌ها بدون حمایت‌های دولتی

تلگرام در سال 2013 راه اندازی شد و تنها پس از سه سال به بیش از 100 میلیون کاربر در سراسر جهان رسید و همچنین پیام رسان شماره یک در ایران بود. آن موقع بود که تلگرام واقعاً با مشکل بزرگی روبرو نشد و همچنان بدون باگ یا مشکل به کار خود ادامه داد. لازم به ذکر است که تلگرام بدون حمایت دولت روسیه راه اندازی و توسعه یافته است.

دولت روسیه از ابتدا با تلگرام مشکل داشت و از آنجایی که پاول دوروف اجازه دسترسی به پیام های رمزگذاری شده کاربران را نمی داد، این برنامه در این کشور فیلتر شد، البته بعداً این محدودیت برداشته شد، اما حتی تلگرام که اکنون تمام شده است. یک میلیارد کاربر، با حمایت دولت روسیه به این نقطه نرسیده است.

تلگرام در ایران از پشتوانه هیچ سازمان دولتی برخوردار نبود و تنها به دلیل کیفیت بالا و ویژگی های جذاب توانست اعتماد مردم را جلب کند.

اینستاگرام در سال 2010 و زمانی که بسیاری از کاربران حتی در خود ایران به اینترنت پرسرعت دسترسی نداشتند، از سال 2013 و 2014 بود که استفاده از اپلیکیشن های اینترنتی در بین مردم رواج پیدا کرد، اما با وجود این تعداد تلگرام به 100 میلیون رسید. در سال 2016. کاربر به سطح جهانی رسید و در حال حاضر به عنوان یکی از پرکاربردترین برنامه ها در جهان محسوب می شود. حتی اپلیکیشن Signal که برنامه ای نسبتاً جدید به حساب می آید، توانست در سه سال بدون هیچ گونه پشتیبانی خاص یا وام دولتی به بیش از 120 میلیون دانلود برسد!

اما در کشور ما برنامه هایی مانند وایبر، تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام در فاصله سال های 1390 تا 1395 که تعداد کاربران اینترنت و استفاده از تلفن های هوشمند بسیار کمتر از امروز بود، توانستند کاربران زیادی را به خود جذب کنند و در میان دیگر پلتفرم ها پرچمدار بودند. به عنوان مثال، وایبر در سال های 89 تا 93 توانست 6 میلیون کاربر جذب کند، در حالی که در کشورمان تنها 20 میلیون کاربر اینترنت موبایل داشتیم، در حالی که تعدادی پیام رسان ملی در سال هایی که همه به اینترنت و تلفن های هوشمند دسترسی داشتند. آنها نتوانستند در همان مدت زمان به این تعداد کاربر دسترسی پیدا کنند.

ضمن اینکه اینستاگرام یا واتس اپ در زمانی که استفاده از تلفن همراه و اینترنت بسیار کمتر از امروز بود توانستند کاربران زیادی را به خود جذب کنند اما پیام رسان های ملی با وجود فیلتر شدن نمونه های خارجی و حمایت از اقشار دولتی و خاص نتوانستند به این موفقیت دست یابند.

همچنین در جدول زیر باید به این نکته اشاره کرد که نسبت کاربران فعال ماهانه در پیام رسانی داخلی و تعداد کل کاربران این پلتفرم ها بسیار بالاست.

نام برنامه

زمان ساخت

زمان محاسبه آماری

طول بازه زمانی

تعداد کاربران جذب شده در کشور

وایبر

1389

1393

4 سال

6 میلیون کاربر

تلگرام

1392

1396

4 سال

45 میلیون کاربر

واتساپ

1387

1395

7 سال

14 میلیون نفر

اینستاگرام

1389

1399

10 سال

40 میلیون کاربر

روبیکا

1396

1400

4 سال

26 میلیون کاربر

ایتا

1396

1400

4 سال

11 میلیون کاربر

گپ

1393

1400

7 سال

4 میلیون کاربر

آی‌گپ

1394

1400

6 سال

6 میلیون کاربر

سروش

1394

1400

6 سال

12 میلیون کاربر

این را هم بخوانید:

دلیل اصلی محبوبیت این پلتفرم ها کیفیت آنهاست. در حال حاضر پلتفرم های فعال زیادی در کشور وجود دارد که به دلیل کیفیت بالا محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و بخش زیادی از مردم از این خدمات و برنامه ها استفاده می کنند. این پلتفرم ها که عمدتاً خصوصی هستند با تکیه بر توان فنی تیم فنی و مدیران خود توانسته اند به این مهم دست یابند که تاکنون اکثر مردم کشور از این پلتفرم ها استفاده می کنند.

آمار مربوط به سال 1399

حمایت‌های داخلی بی‌فایده

اما پیام رسان های ایرانی هفت سال است که در دسترس هستند و دارای امکانات مادی و بالاتر از همه معنوی مانند تبلیغات رادیویی و تلویزیونی هستند و طبق آخرین آمار قبل از محدودیت های اینترنتی در کشور، هر یک از آنها روزانه کمتر از 10 میلیون کاربر فعال دارند. به جز روبیکا) و در مجموع نتوانستند به اندازه یک تلگرام لو رفته کاربر فعال در کشور داشته باشند.

البته وزیر ارتباطات در صحبت های اخیر خود به اعداد عجیبی مانند 35 میلیون کاربر ماهانه اشاره کرد که بر اساس ضریب نفوذ این اپلیکیشن در بین مردم نمی توان عدد واقعی را رقم زد. ناگفته نماند که در ارقام ذکر شده توسط مسئولین، این موضوع که در اکثر پیام رسان های داخلی امکان حذف اکانت کاربر وجود ندارد و بسیاری از افرادی که دارای اکانت هستند از آن استفاده نمی کنند و حتی ممکن است این پیام را حذف کرده باشند، گرفته نشده است. به حساب.

با محاسبه آپ تایم پیام رسان ها می بینیم که امکان خوبی برای بهبود اپلیکیشن های ایرانی وجود دارد و هیچ بهانه ای برای آن وجود ندارد. علاوه بر این در هر پیام رسان حداقل چند میلیون کاربر فعال وجود دارد و حمایت اولیه از این پیام رسان ها شکل گرفته است و صدا و سیما و دولت به طرق مختلف از این برنامه ها حمایت کرده اند.

به عنوان مثال، برنامه های تلویزیونی و رادیویی مختلف ارتباط خود را با بینندگان خود به استفاده از پیام رسان های بومی محدود می کردند و در این برنامه ها به جای صفحه اینستاگرام، کانال و صفحه بسترهای بومی اعلام می شد، اما به دلایل مختلف که در مقاله “چرا اکثریت اهالی پیام رسانه ای ایران از آن استفاده نمی کنند؟!” ما به آنها مراجعه کردیم، حمایت چندانی از سکوهای ایرانی از سوی مردم صورت نگرفت.

اکنون با پیام رسان هایی روبرو هستیم که کپی های زشتی از تلگرام هستند. در مطالب انتقادی که در مورد ایتا و سروش نوشتیم به این نکته اشاره کردیم که طراحی برخی از بخش ها و المان ها دقیقا کپی تلگرام است و حتی متن این قسمت ها نیز تغییری نکرده است.

مشکلات فنی و زیرساختی ادامه‌دار!

این برنامه ها از نظر زیرساختی و کیفیت خدمات دارای مشکلات فراوانی بوده و قطع و وصل و قطعی آن نیز مکرر است. علاوه بر این، فرصت های رشد و توسعه کسب و کار در آنجا قابل مشاهده نیست، اینستاگرام و تلگرام اطلاعات و داده های بسیار دقیقی در مورد کسب و کار شما در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید بفهمید که کاربران یا فالوورهای کانال شما چه محتوایی را بیشتر دوست دارند، چه ساعتی دارند. هستند اکثر جنسیت و گروه سنی آنها و غیره، با توجه به این آمار و داده ها، می توانیم محتوای منتشر شده و روند توسعه کسب و کار خود را به طور جامع برنامه ریزی کنیم، اما این داده ها در بسترهای بومی در اختیار صاحبان مشاغل قرار نمی گیرد.

اینها تنها بخشی از مشکلاتی است که پلتفرم‌های بومی دارند، مشکلاتی که تقریباً هفت سال برای حل آن زمان داشته‌اند، اما این اتفاق نیفتاده است و حالا بعد از آن زمان که بحث فیلترینگ دائمی برگشت، پلتفرم‌های ملی یادآور شدند که باید توسعه پیدا کنند. در حالی که تلگرام و واتس اپ هر چند ماه یک بار آپدیت بزرگی دارند و امکانات جدید زیادی به پلتفرم خود اضافه می کنند، به آپدیت های کوچکی که برای رفع مشکلات و باگ ها منتشر می شوند اشاره ای نمی کنیم. .

قبل از فیلتر شدن اینستاگرام و واتس اپ، اکثر پیام رسان های بومی چندین ماه به روز نشده بودند، حتی اکنون آخرین آپدیت ETA برای مارس 2019 است که نشان می دهد سازندگان این برنامه چگونه به دنبال به روز رسانی آن و افزودن ویژگی های جدید هستند. ، و به همین دلیل انتظار دارند مردم از آنها حمایت کنند!!

اما عده‌ای به جای پذیرش مشکلات پلتفرم‌های ایرانی، بهانه می‌کنند که «به آن‌ها فرصت بدهیم». همین مشکل در سایر بخش های اقتصادی مانند خودروسازی یا لوازم خانگی نیز وجود دارد.

نتیجه حمایت از شبکه‌های اجتماعی در گذشته

فراموش نکنیم که در گذشته پلتفرم های مختلفی در شبکه های اجتماعی یا پیام رسان وجود داشت و علاوه بر آن از حمایت های خوبی نیز برخوردار بودند، اما به دلیل ناتوانی در رقابت با گروه های خارجی، انسداد قانونی در داخل و عدم حمایت دولت، می توانستند به وجود خود ادامه ندهد

شبکه اجتماعی کلاب سال گذشته پس از 17 سال تعطیل شد، این شبکه اجتماعی بیش از اینستاگرام و بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر وجود داشت، اما در نهایت تعطیل شد. همچنین شبکه اجتماعی لنزور پس از 8 سال فعالیت در سال 2019 به کار خود پایان داد، شبکه های اجتماعی دیگری مانند فیس بوک نیز در کشور بسته شدند، در میان پیام رسان ها پیام رسان هایی مانند بیسفون وجود داشت که پس از چندین سال فعالیت به کار خود پایان دادند. .

بسیاری از این شبکه های اجتماعی چندین کاربر داشتند و پس از سال ها فعالیت، تمامی اطلاعات حساب کاربری آنها از بین رفت. چه اطمینانی وجود دارد که شبکه های اجتماعی ملی به این راحتی به پایان راه خود نرسند و مانند اینستاگرام که به دلیل فیلتر شدن آن ضرر میلیاردی به کسب و کار دیجیتال کشور وارد کرده، دیگر آسیب جدی به کسب و کارهای مجازی وارد نشود؟

نتیجه حمایت از محصولات داخلی در دیگر حوزه‌ها

بسیاری از برندهای لوازم خانگی در کشور بیش از ده سال سابقه تولید محصولات خود را دارند اما هر بار که از کیفیت آنها انتقاد می کنید به شما می گویند که این برندها نیاز به کمک دارند. این سوالی است که پس از انتشار مقاله “7 دلیل برای اینکه تلویزیون Xvision را نخرید!” همچنین به وجود آمد، در حالی که برند Xvision با برند شیائومی مقایسه می شود، سابقه تولید تلویزیون این برند ایرانی از کل تاریخ شیائومی بیشتر است، اما برخی هنوز فکر می کنند که باید از برندهای ملی حمایت کنیم تا رونق بگیرند.

در صنعت خودرو هم مسئولان با همین بیانیه و عذرخواهی و فریاد حمایت از تولید داخل، واردات را تعطیل کردند، در حالی که سابقه طولانی خودروسازی سایپا و ایران خودرو باید ما را به سمت باکیفیت و باکیفیت سوق داده باشد. محصولات پیشرو در زمینه خودرو همه می دانیم که اینطور نیست، اما اگر مردم به سراغ برندهای خارجی بروند، به دلیل اینکه از برند ایرانی حمایت نکردند، احساس گناه می کنند و تکلیف ایرانی کارگر چه می شود؟

نمونه های زیادی از محصولات با کیفیت ایرانی در زمینه های مختلف مانند پوشاک، لوازم بهداشتی، برخی لوازم خانگی و … وجود دارد، اما مطمئنا تمامی پلتفرم های داخلی در این دسته قرار نمی گیرند و کورکورانه از آنها حمایت می کنند در حالی که در این سال ها مورد انتقاد مردم قرار گرفته اند. . آنها سهل انگاری کردند و سعی نکردند کیفیت پلت فرم خود را به استانداردهای جهانی برسانند، این راه بدی است!

متاسفانه بخش زیادی از مردم به استفاده از محصولات بی کیفیت عادت کرده اند و استفاده از محصولات، پلتفرم ها یا کالاهای با کیفیت را حق خود نمی دانند. با آن

برای اولین بار ICQ ایده پیام رسانی در فضای مجازی را مطرح کرد و AOL آن را با نام AIM در سال 1997 توسعه داد. پس از این اقدام بود که استفاده از این پیام رسان پس از سایر پیام رسان های مطرح امروزی جهان ظاهر شد. . . به قدری رشد کرده اند که تعداد کل کاربران چهار پیام رسان بزرگ دنیا از کل کاربران چهار شبکه اجتماعی بزرگ بیشتر است، ارتباطات جهانی در شبکه های اجتماعی وجود دارد، اما پیام رسان ها عمدتا بر اساس انتقال اطلاعات و داده ها بین کاربران و به همین دلیل از پیام رسان های مختلفی در مناطق و کشورهای مختلف استفاده می شود. صاحبان پیام رسان اولیه؛ آنها رشد سریع و درآمدزایی را در اولویت قرار می دهند. البته بسیاری از این برنامه های محبوب از طریق تجزیه و تحلیل داده های بزرگ، تبلیغات، IPO، سیستم های پرداخت و امکان انتقال پول درآمد خوبی کسب می کنند. تلفن های هوشمند و گسترش اینترنت نسل سوم و چهارم توسط اپراتورهای تلفن همراه، استفاده از پیام رسان ها رشد چشمگیری داشته است. این شانس نیز به مرور زمان منجر به بروز رسانی و افزایش امکانات آنها شده است. در این بین نبود برنامه مشابه (پیک های داخلی – پیک ایرانی) و مناسب سازی شده در داخل کشور، مردم را به استفاده از پیام رسان های خارجی ترغیب کرده است که این امر باعث حضور و استقبال مردم در بازار جدیدی برای رونق کسب و کارهای کوچک شده است.

یک پیام رسان خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

با ایجاد و تولید هر اپلیکیشنی مانند پیام رسان، برای کشور و تیم سازنده برنامه به صورت مستقیم مشاغلی ایجاد می شود که رشد و گسترش آن منوط به موفقیت برنامه ایجاد شده است. پیام رسان ها محدود نمی شود ارائه اینترنت خدمات در سال حدود 5.000.000.000.000 تومان و درآمد دولت 2.300.000.000.000 تومان از طریق فروش پهنای باند و اخذ مالیات است. با گسترش پیام رسان ها، بسیاری از افراد با افزایش عضویت در کانال، ارسال محتوای سرگرم کننده برای جذب مخاطب، تبلیغات و خرید و فروش کانال ها درآمد کسب می کنند. با ایجاد کانال، دید بازاریابی و فروش برای صاحبان مشاغل به تدریج افزایش می یابد. پیام رسان ها با هزینه کمتری امکان پذیر شده اند و برخی از آنها با استفاده از تبلیغات و امکان اشتراک گذاری در این فضا به فروش بیشتری دست یافته اند.

به نظر شما راه های دیگری برای کسب درآمد از پیام رسان ها وجود دارد؟

با رونق کسب درآمد از طریق پیام رسان های خارجی، یکی از موانع رشد این شرکت ها، مشکلات مبادلات مالی است، امکان پیگیری قانونی در صورت بروز مشکل وجود دارد.

از آنجایی که هیچ چارچوبی در بین پیام رسان های خارجی برای کنترل محصولات ارائه شده وجود ندارد، فروش کالاهای بزرگ، تاریخ مصرف گذشته و عموماً قاچاق بدون پرداخت گمرک رونق می گیرد، بنابراین در صورت وجود سازوکار مشخص، کمک چندانی به اشتغالزایی نمی کند. امکان پیگیری سیستماتیک افزایش می یابد و خریدار می تواند با مقایسه قیمت ها و حصول اطمینان از پاسخگویی فروشنده، تضمین اصل بودن کالا و تحویل به موقع، انتخاب خوبی داشته باشد. حتی امکان خرید و فروش کانال های تبلیغاتی از طریق رقابت وجود دارد. پیام رسان های ایرانی برای صاحبان مشاغل راحت تر بود که هزینه های کمتری را برای تبلیغات و معرفی محصولات خود متحمل شوند.

عدم توانایی نظارت بر پیام رسان های خارجی نگرانی هایی را برای فیلتر کردن این برنامه ها به دلایل امنیتی و اخلاقی ایجاد می کند که در صورت استفاده از پیام رسان های مناسب و تایید شده داخلی می تواند آسیب های قابل توجهی به شرکت های مرتبط با این پیام رسان ها وارد کند. مهم نخواهد بود

آیا عوامل دیگری می توانند بر این نوع کسب و کار تأثیر بگذارند؟

با رشد و گسترش پیام رسان ها در بین افرادی که این برنامه ها را در داخل و خارج از کشور ایجاد کردند، به فکر استفاده از آن برای تسهیل مبادلات مالی افتادند، اکنون مبادلات بانکی در انتقال پول در پیام رسان های داخلی امکان پذیر است، اما در پیام رسان ها رسانه های خارجی که به سیستم های مالی و بانکی کشور متصل نیستند، بحث استفاده و تبادل ارزهای دیجیتال است.

بیت کوین یکی از شناخته شده ترین ارزهای دیجیتال است که تراکنش آن به طور مستقیم و بدون نیاز به واسطه هایی مانند بانک یا موسسات انجام می شود، زیرا این ارزها بر خلاف فرآیند انتقال وجه در پیام رسان های ایرانی تحت نظارت هیچ نهادی نیستند. امکان ایجاد حباب در قیمت آنها و از دست رفتن دارایی سرمایه گذاران وجود ندارد و به همین دلیل انتقال سریع ارز دیجیتال در پیام رسان های خارجی می تواند منجر به ارتکاب جرایم از این ارزها در مبادلات غیرقانونی مانند پولشویی شود. استفاده می شود، حتی اگر بیت کوین دزدیده شود، نمی توان آن را برگرداند و ردیابی کرد. کارشناسان معتقدند حتی با وضع قوانین، نوسانات شدید و ریسک بالای ارزهای دیجیتال را نمی توان از بین برد، مگر اینکه بانک ها، کشورهای مرکزی خودشان ارز دیجیتال ایجاد نکنند. می تواند استفاده از مکانیزم قانونی خاص در پیام رسان های داخلی کشورهای مورد استفاده آنها باشد.

به نظر شما در پیام رسانی داخلی چقدر به حریم خصوصی کاربران توجه می شود؟

یکی از مهمترین عوامل در پذیرش پیام رسان ها ایجاد اعتماد از طریق حفظ حریم خصوصی کاربر است که با رمزگذاری در تبادل اطلاعات انجام می شود. ارائه پشتیبانی های قانونی مختلف لازم برای حفظ حریم خصوصی کاربران.

بسیاری از پیام رسان های خارجی ملزم به رعایت قوانین کشورها هستند و مسئولیتی در قبال سوء استفاده احتمالی کاربران نمی دانند و در صورت لزوم همکاری قانونی برای خسارات وارده به افراد انجام نمی دهند، اما ماهیت داخلی پیام رسان ها امکان ردیابی بهتر را ارائه می دهند. نمونه های دیگر از نقض حریم خصوصی در پیام رسان های خارجی ممکن است پست کردن مکان کاربر و سپس ایجاد مزاحمت برای سایر کاربران باشد. علاوه بر این، در بسیاری از برنامه های خارجی، داده ها توسط کاربر برای پی بردن به علایق خود در جهت تبلیغات یا منافع مالی پیام استفاده می شود. به عنوان نقض حریم خصوصی کاربر استفاده می شود.

پیام رسان های داخلی که از رمزگذاری پشتیبانی می کنند

رسول سروش

پیام رسان آی گپ

پیام رسان ها چقدر در جریان های فرهنگی جامعه موثر هستند؟

کمک در بلایای مختلف یکی از مهم ترین فعالیت های فرهنگی هر جامعه ای به شمار می رود که اخیراً با انتشار پیام رسان ها، انتقال سریع اخبار و ایجاد کمپین کمک رسانی که عمدتاً در بستر خارجی است، رشد ویژه ای را تجربه کرده است. پیام رسان ها، اما ساماندهی بهتر در این موارد، سهولت جمع آوری کمک های نقدی مردم و جلوگیری از انتشار شایعات از امکانات احتمالی با گسترش پیام رسان ها است. مسئولان پیام رسان های خارجی خود را ملزم به رعایت قوانین فرهنگی نمی دانند. کشورهای مختلف، و این ممکن است منجر به ارسال محتوای تروریستی شود. ترویج مصرف مواد مخدر یا حتی خرید و فروش حیوانات در کانال های خاص اخلاقی است که در صورت استفاده از پیام رسان های ایرانی باعث افزایش توزیع محتوا مطابق با فرهنگ عمومی جامعه می شود. می توان از تولیدکنندگان حمایت کرد تا از کتاب های سینما و موسیقی برای عموم مردم بهره بیشتری ببرند.

آیا زیرساخت فنی برای دسترسی به این نوع پیام رسان های ایرانی در داخل کشور وجود دارد؟

با گسترش پیام رسان های داخلی و ارائه زیر ساخت های لازم در داخل ک میشو د که میتونه به کاهش حمل و نقل مصرف انرژی و هزینه ها کمک کنه، حتی ممکن است با طبقه بندی های مختلف اطلاعات و بهبود مدیریت شهری از طریق این پیام رسان. ها میسر شود پیام رسان های ایرانی با بهرمندی از ساز و کا ر فنی مثل رمزنگاری در انتقال محتوا و وجود سرور ها در داخل کشور میتون ند مطمئن بیشتر رو نسبت به پیام های خارجی برای حفظ اطلاعات کاربر بدن همه ی پیامرسان های مطرح. دا خلی از امکانات مورد نیاز یک پیام رسان مثل چت فردی، ایجاد گروه، ایجاد کانال و ارسال عکس، ویدیو، صدا و فایل برخوردا این برنامه ها هستند که نمی توانند افزایش توانمندی و توسعه زیر ساخت را برای انجام فعالیت های مختلف بین تعداد زیادی از کاربران داشته باشند. هستند که در قیاس با رقبای خارجی و مدیریت زمانی که شروع به کار کردن پی ام رسان های ایرانی فرصت های بیشتر رو نیاز دارند از پیام رسان ها استفاده می کنند. داخلی و حمایت اپ ها امکان کاهش سقف تعرفه وجود خواهد داشت، حال پیام مطلوب خ ود را با دید بازتر و سایتی بیشتر انتخاب کنید.

سروش ایرانی، ای گپ، گپ و … به نشانی ید

نظر شما چیست؟ [su_button url=”#comment” style=”flat” background=”#850000″ icon=”icon: comment”]ارسال نظر[/su_button]

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سميه

من هم موافقم که استفاده از پیام رسان داخلی برای کاربرد های داخل سازمانی خیلی موثره. اما برای کار با بیرون از سازمان، به نظرم بهتره از پیام رسان های معمولی استفاده کنیم.

دکمه بازگشت به بالا