چرا باید از عهد و عزم خود مراقبت کنیم

پروفایل

امروزه خودمراقبتی طرفداران زیادی دارد و در مقالات و سایت های زیادی در مورد آن نوشته شده است اما در بسیاری از موارد به خوبی تعریف نشده و یا ابعاد آن مشخص نشده است و نحوه استفاده از خودمراقبتی در زندگی چگونه است. واضح و قابل درک نیست، به همین دلیل است که برای بسیاری از افراد مبهم به نظر می رسد و یا فرد توجیه نمی شود.

در این مقاله به تفصیل به این مقوله پرداخته شده است تا زمانی که با آن آشنا شدید بتوانید از آن در زندگی خود استفاده کنید.

خودمراقبتی چیست؟

خودمراقبتی اصطلاحی است که می تواند مفاهیم گسترده ای داشته باشد. به طور خلاصه می توان گفت که هر اقدامی که برای بهبود وضعیت فرد انجام شود را می توان خودمراقبتی نامید. در واقع به همان اندازه که با دیگران مهربان هستید با خودتان مهربان باشید.

در واقع در این دسته به جای اینکه منتظر بمانید تا انرژی و نیروی خود به طور کامل تخلیه شود، از خود مراقبت می کنید تا انرژی و توان خود را بازگردانید. در این شرایط با دوست داشتن خود، از فرسودگی و فرسودگی زندگی خود جلوگیری کرده و زندگی شادی خواهید داشت.

مهم ترین چیزی که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که هر چیزی که به شما احساس خوبی می دهد به معنای مراقبت از خود نیست و برخی از افراد با این طرز فکر ممکن است وسوسه شوند که رفتارهای ناسالمی مانند مصرف مواد مخدر، الکل، پرخوری یا خطر را انجام دهند. رفتار. این رفتارها مانند خانه ای است که به طور موقت کار می کند اما می تواند آسیب های جدی ایجاد کند. بر خلاف روش های ناسالم، استفاده از روش های صحیح خودمراقبتی مزایای طولانی مدت و ماندگاری را به همراه خواهد داشت.

مزایای مراقبت از خود

اکنون که تعریف خودمراقبتی را می دانیم، اکنون می توانیم در مورد مزایای آن صحبت کنیم. به عبارت دیگر، وقتی انسان از خود مراقبت کند، چه دستاوردی خواهد داشت؟ خودمراقبتی فواید بی شماری دارد که بارزترین آنها ممکن است مربوط به افزایش انرژی و بهبود خلق و خو باشد. در اینجا مهمترین فواید خودمراقبتی آورده شده است.

بهره وری بیشتر از مزایای مراقبت شخصی

با مراقبت از خود، در واقع یاد می‌گیرید به چیزهایی که وقت شما را تلف می‌کنند نه بگویید و زمان بیشتری را برای چیزهای مهم اختصاص دهید. روی اهدافی که در زندگی دارید تمرکز بیشتری داشته باشید و سریعتر به نتیجه دلخواه برسید.

مقاومت بیشتر در برابر بیماری

طبق تحقیقات انجام شده، کسانی که خودمراقبتی را در دستور کار قرار می دهند، عموماً اعصاب پاراسمپاتیک فعال تری دارند، آرامش بیشتری دارند و استرس کمتری دارند که خود نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارد.

سلامتی بهتر از طریق مراقبت از خود

همانطور که در مورد قبلی، وقتی یاد بگیرید که از خود مراقبت کنید، سالم تر و کمتر بیمار خواهید شد و چون بدن شما قوی تر می شود، از بسیاری از بیماری ها از جمله ناراحتی های گوارشی، سرماخوردگی، آنفولانزا و غیره رهایی خواهید داشت. خواهد بود

افزایش اعتماد به نفس

وقتی مراقبت از خود را در اولویت قرار می دهید، در واقع زمان بیشتری را صرف مهربانی با خود و رسیدگی به نیازهای خود می کنید، که پیامی مثبت و پرانرژی به ناخودآگاه شما می فرستد، به طوری که نشان می دهد که به دلیل اهمیت داشتن با خود خوب رفتار کنید. که منجر به افزایش اعتماد به نفس و اجتناب از سرزنش مکرر می شود.

افزایش خودآگاهی

وقتی از خود مراقبت می کنید، در واقع به این فکر می کنید که دوست دارید چه کاری انجام دهید، بنابراین می توانید شخصیت و ویژگی های خود را به خوبی بشناسید که می توانید از آنها به عنوان یک جرقه استفاده کنید. شروع یک حرفه یا کنار گذاشتن مشاغل و سرگرمی های قبلی است. .

انواع مراقبت شخصی

انواعی از خودمراقبتی وجود دارد که می توانید به راحتی انجام دهید، در واقع خودمراقبتی و راهکارهای تعیین شده برای آن کار سختی نیست و حتی لازم نیست برای انجام آن ها برنامه ریزی کنید. در واقع چیزهایی را خواهید یافت که دوست دارید و با ارزش های زندگی شما مطابقت دارد. در اینجا مهمترین انواع مراقبت از خود آورده شده است.

مراقبت های حسی

به این ترتیب در واقع سعی می کنید ذهن خود را آرام کنید. اگر توانایی برخورد خوب با جزئیات مربوط به احساس اطراف خود را داشته باشید، در شرایط فعلی زندگی خوبی خواهید داشت و نگرانی از آینده و رنجش از گذشته نخواهید داشت. این نوع مراقبت شخصی شامل تمام حواس لامسه، بویایی، شنوایی و بینایی می شود که نمونه هایی از آنها عبارتند از:

به روستا بروید و روی آب و هوای خوب شرط بندی کنید

به شعله یا شمع نگاه کنید

روی نفس تمرکز کنید

دروغ گفتن و گوش دادن به موسیقی با چشمان بسته

نشستن زیر آفتاب بعد از ظهر

با پای برهنه روی چمن ها راه بروید

از نظر روحی مراقب خودت باش

اگر فردی مذهبی نیستید، می توانید این بخش را نادیده بگیرید یا به آن توجه نکنید. اما مواظب باشید مراقبت معنوی فقط مختص افراد مذهبی نیست و سایر افراد نیز به مراقبت معنوی نیاز دارند. این نوع مراقبت در واقع به ارزش های شخصی و آنچه برای شما مهم است مربوط می شود. به این ترتیب در واقع با انجام کارهای هدفمند از افسردگی جلوگیری می کنید. موارد زیر نمونه هایی از مراقبت معنوی است:

روزانه مدیتیشن انجام دهید.

حضور در مراسم اعم از مذهبی و انسانی.

شعر بخوان

هنگام قدم زدن در طبیعت به زیبایی آن توجه کنید.

خلاقیت خود را با استفاده از هنرهای مختلف نشان دهید.

لیستی از کارهایی که به شما احساس خوبی می دهد بنویسید و به انجام آنها فکر کنید.

سفر برای الهام گرفتن از عکس

از جملات تاکیدی برای معنا و هدف خود استفاده کنید.

تشکر کن

از نظر بدنی مراقب خودت باش

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های خودمراقبتی، نوع بدنی است، در این صورت شما نیاز به فعالیت بدنی دارید که نه تنها برای سلامتی و تناسب اندام شما مفید است، بلکه به شما کمک می‌کند بار منفی را تخلیه کنید. ممکن است فکر کنید هیچ علاقه یا هدفی برای چیزهایی مانند رفتن به باشگاه و انجام فعالیت بدنی ندارید، اما رفتن به باشگاه تنها یک مثال است و موارد بسیار دیگری وجود دارد که می توانید مثال بزنید، از جمله: ممکن است به موارد زیر اشاره کنیم:

در شهر دوچرخه سواری کنید.

با سگت بدو

روزانه پیاده روی کنید.

یوگا را فراموش نکنید.

به یک کلاس تمرینی یا ورزشی جدید بروید.

7 تا 9 ساعت در شبانه روز بخوابید مگر در موارد استثنایی.

اگر نیاز به چرت زدن دارید، فقط 20 دقیقه چرت بزنید، بیشتر از آن هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

اگر خسته هستید یا شرایط مناسبی ندارید ورزش نکنید.

انرژی منفی را به طور کامل از زندگی خود حذف کنید

اگر در مورد رهایی از افکار منفی جدی هستید، در دوره قانون جذب تکنیک هایی برای ایجاد احساسات و افکار مثبت و استفاده از قدرت ذهن برای ایجاد رویدادهای مثبت آموزش داده می شود. اگر آماده هستید برای رسیدن به اهداف و خواسته های خود سخت کار کنید، دوره Magnet Attraction Plus را به شما پیشنهاد می کنیم.

تصور کنید در دفتر خود نشسته اید، هفته شلوغی را سپری می کنید و زمان شما کاملاً پر است. شما باید برای یک جلسه کاری مهم آماده شوید، یک کمپین در شبکه های اجتماعی برای شغل خود راه اندازی کنید، و برنامه کاری شما آنقدر پر از قرارهای ملاقات است که حتی نمی توانید به آن فشار بیاورید!

پس در چنین شرایطی چه می کنید؟ چگونه زمان خود را برای این همه مسئولیت و کار سازماندهی می کنید؟ شما می توانید تمام وقت خود را صرف کار کنید، سرگرم نشوید، قرار ملاقات با دوستان و خانواده را لغو کنید و حتی برای رسیدن به محل کار از وعده های غذایی خود صرف نظر کنید.

چگونه از قانون جذب برای دوستی، ثروت و موفقیت استفاده کنیم؟

معمولا در چنین مواقعی فراموش می کنیم که باید مراقب خودمان باشیم. هر چه بیشتر این سبک زندگی را دنبال کنیم، تأثیرات و پیامدهای منفی آن بیشتر روی ما تأثیر می گذارد. فرقی نمی کند که این کلمات چقدر شبیه شعار یا فانتزی به نظر می رسند. با این حال، باید بدانید که خودمراقبتی برای سلامت جسمی، عاطفی و روانی شما بسیار مهم و ضروری است. تحت هیچ شرایطی از مراقبت از خود غافل نشوید و دلایل آن مواردی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

چرا مراقبت از خود مهم است؟

داشتن مهارت های خودمراقبتی فواید زیادی برای شما دارد که برخی از آنها عبارتند از:

آگاهی از ارزش خود: مراقبت از خود در حفظ یک رابطه سالم با خود بسیار مهم است، زیرا باعث می شود احساس مثبت و خوبی نسبت به خود داشته باشید و اعتماد به نفس و عزت نفس شما را افزایش می دهد. همچنین، مراقبت از خود به شما یادآوری می کند که شما، نیازها و خواسته هایتان مهم هستند.

ایجاد تعادل سالم بین کار و زندگی: برخلاف تصور رایج، تمایل به کار زیاد اصلا خوب نیست. کار زیاد و استرس و خستگی ناشی از آن باعث می شود شما بازدهی کمتری داشته باشید و سازماندهی بیشتری نداشته باشید و احساسات منفی را احساس کنید. بعلاوه، کار بیش از حد می تواند منجر به انواع مشکلات سلامتی شود، از اضطراب و افسردگی گرفته تا بی خوابی و بیماری قلبی. عادات کاری خودمراقبتی، مانند استراحت های دوره ای (مثل ناهار، تماس با مادرتان، یا پیاده روی)، تعیین حد و مرزهای کاری، اغراق نکردن مشکلات کاری و غیره، انگیزه و سلامتی شما را حفظ می کند.

کنترل استرس: اگرچه استرس در مقادیر کم می تواند مفید و زنگ خطری برای استراحت و ترک کار باشد. اما استرس و اضطراب مداوم بر سلامت جسمی و روحی شما تأثیر منفی می گذارد. عادات خوب مراقبت از خود مانند تغذیه سالم، برقراری ارتباط با یک عزیز یا تمرین مدیتیشن می تواند اثرات سمی استرس را با افزایش سطح انرژی و اعتماد به نفس شما و همچنین بهبود خلق و خوی شما کاهش دهد.

آغاز زندگی، توقف وجود: زندگی هدیه گرانبهایی است که به ما داده شده است. پس چرا آن را صرفاً برای داشتن وجود معنادارتر هدر دهیم؟ بله، پذیرفته شده است که شما در زندگی مسئولیت های زیادی دارید، اما باید این نکته مهم را نیز در نظر بگیرید که مراقبت از خود یکی از وظایف شماست. چیزهای کوچکی مانند نوشیدن چای هنگام تماشای برخورد قطرات باران به پنجره، لذت بردن از یک حمام آب گرم یا خواندن کتاب برای شادی و آرامش روزانه شما ضروری است. علاوه بر این، چیزهای دیگری مانند پیدا کردن یک سرگرمی جدید یا یادگیری یک زبان جدید می تواند انگیزه و هدف شما را از بیدار شدن افزایش دهد.

بهبود سلامت جسمانی: خودمراقبتی فقط مراقبت از روح و روان نیست، بلکه مراقبت از بدن از طریق رژیم غذایی سالم، خواب کافی، بهداشت، ورزش منظم و غیره است.

اکنون که فهمیدید چرا باید از خود مراقبت کنید و فواید آن چیست، وقت آن رسیده است که روش های خودمراقبتی را بیاموزید.

در اینجا ما در مورد 10 عادت کوچک ساده اما بسیار مفید برای مراقبت از خود صحبت می کنیم:

هر روز یک پیاده روی کوتاه یا دویدن داشته باشید.

به مدت پنج دقیقه مدیتیشن کنید یا تنفس عمیق را تمرین کنید.

هر زمان که به آن نیاز داشتید استراحت کنید.

انتخاب کنید که با چه کسی وقت خود را سپری می کنید.

حداقل روزی یکبار بخندید.

هر روز سبزیجات بخورید.

بولیمیا خود را متوقف کنید

یادداشت یا یادداشت بردارید.

“نه” گفتن را یاد بگیرید.

زیاد فکر نکن.

به یاد داشته باشید، هرگز مراقبت از خود را به تعویق نیندازید. همین الان شروع کنید و برای مراقبت از خودتان قدم های کوچک بردارید.

با این برنامه ساده، تنها با گوش دادن به مدت 5 دقیقه در روز، در 80 روز به هر زبانی مانند بلبل صحبت کنید! بهترین روش روز تقویت حافظه همزمان آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

چرا اغلب فراموش می کنیم که از خود مراقبت کنیم؟

مراقبت از خود همیشه آسان نیست. اکثر ما به شدت درگیر کار و مشکلات مختلف هستیم، مشاغل پر استرس داریم یا آنقدر درگیر دنیای فناوری و تکنولوژی هستیم که زمانی برای مراقبت از خود نداریم.

معمولاً وقت گذاشتن برای خود یکی از آخرین اولویت های زندگی ماست. بدتر از آن، گاهی اوقات برای زمانی که برای خود و مراقبت از خود صرف می کنیم، احساس گناه می کنیم. بنابراین، مراقبت از خود در ابتدا می تواند دشوار و طاقت فرسا باشد. خوشبختانه، چند ترفند وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها خود را در مسیر مراقبت از خود قرار دهید و به تدریج در آن مهارت بیشتری پیدا کنید.

چگونه خودمراقبتی را در زندگی خود پیاده کنیم؟

خوشبختانه، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای مراقبت از خود انجام دهید. برای شروع، راه حلی را پیدا کنید که برای شما بهترین و موثرترین به نظر می رسد. علاوه بر این، می‌توانید درباره استراتژی‌های مراقبت از خود بخوانید، به برنامه‌های خودمراقبتی بپیوندید یا از یک مربی یا مشاور کمک بگیرید.

هر رویکردی را که انتخاب کنید، هدف این است که کشف کنید کدام راهبردهای خودمراقبتی برای شما بهترین کارآمد است و یاد بگیرید که چگونه از آن استراتژی‌ها استفاده کنید و آنها را به طور منظم در زندگی روزمره خود اجرا کنید. به این ترتیب می توانید نه تنها امروز بلکه برای همیشه از سلامت روحی و جسمی خود اطمینان حاصل کنید.

چگونه ذهن خود را از افکار منفی/آزاردهنده پاک می کنید؟

در اینجا 12 راه برای شروع مراقبت از خود آورده شده است:

1- خواب را به عنوان بخشی از برنامه مراقبت از خود در نظر بگیرید

خواب تاثیر زیادی بر احساسات جسمی و روحی شما دارد. کمبود خواب باعث مشکلات جسمی و سلامتی می شود. علاوه بر این، استرس و سایر عوامل حواس پرتی نیز بر کیفیت خواب تأثیر منفی دارند و باید مورد توجه قرار گیرند.

حال سوال این است که برای دیدن خواب به عنوان بخشی از فرآیند مراقبت از خود چه چیزی لازم است؟ با فکر کردن به کارهای روزمره خود شروع کنید. از خود بپرسید که آیا قبل از خواب می خورید یا می نوشید؟ اگر چنین است، بدانید که کافئین و شکر شما را در شب بیدار نگه می دارند. بنابراین قبل از رفتن به رختخواب نباید غذاهای حاوی این مواد را مصرف کنید.

کاهش استرس یکی دیگر از نکات کلیدی است که باید به آن توجه کنید. اگر استرس شما ناشی از کار و بی قراری است، باید به فکر راهی باشید تا بعد از یک روز خسته کننده و پر استرس، خود را آرام کنید یا در محل کارتان بیشتر استراحت کنید. در صورت امکان، با کارفرمای خود در مورد امکان کاهش حجم کاری خود صحبت کنید یا از همکاران خود کمک بخواهید.

قدم بعدی این است که مطمئن شوید اتاق خواب شما بهترین مکان برای استراحت و آرامش است. نباید از وسایل حواس پرتی مانند تلویزیون، لپ تاپ، تلفن همراه و غیره استفاده کنید. در اتاق خواب. همچنین اگر اتاق شما پنجره دارد، حتماً پرده بپوشید تا نور خورشید صبح زود شما را از خواب بیدار نکند.

2- مراقب دستگاه گوارش خود باشید

سلامت دستگاه گوارش تاثیر زیادی بر سلامت و شادابی شما دارد. غذایی که می خورید بر میزان باکتری معده شما تأثیر می گذارد و این بسیار مهم است. رژیم غذایی شما رابطه مستقیمی با سلامت دستگاه گوارش شما دارد و پیامدهای منفی یا مثبت رژیم شما بر جسم و روح شما تأثیر می گذارد.

3- به عنوان بخشی از برنامه مراقبت از خود، روزانه ورزش کنید.

همه ما می دانیم که ورزش برای ما خوب است. اما آیا می دانیم چقدر مفید است؟ ورزش روزانه می تواند از نظر جسمی و روحی به شما کمک کند و علاوه بر تقویت روحیه، استرس و اضطراب را نیز کاهش دهد. ناگفته نماند که ورزش برای کاهش وزن نیز موثر است.

البته رفتن هر روز به باشگاه برای شما دشوار است. بنابراین به جای این کار می توانید هر روز پیاده روی کنید یا تنیس و یوگا را در برنامه روزانه خود قرار دهید. مهمترین چیز این است که به نوعی ورزش روزانه را در زندگی خود بگنجانید.

15 راه برای دوست داشتن خود و چرا مهم است؟

4- تغذیه مناسب برای مراقبت از خود داشته باشید

غذایی که می خوریم می تواند به سلامت و تندرستی ما آسیب برساند یا باعث افزایش وزن و ایجاد بیماری هایی مانند دیابت شود. از سوی دیگر، غذاهایی که می خوریم می تواند ذهن ما را هوشیار و فعال نگه دارد یا آنها را سست و ضعیف کند.

خوردن غذاهای مناسب می تواند از کاهش حافظه کوتاه مدت و التهاب جلوگیری کند. هر دوی این موارد تأثیر طولانی مدتی بر مغز و به نوبه خود بر کل بدن دارند. برخی از بهترین غذاهایی که باید در برنامه مراقبت از خود بگنجانید عبارتند از ماهی چرب، زغال اخته، آجیل، سبزیجات برگ سبز و بروکلی.

5- به دیگران «نه» و به مراقبت از خود «بله» بگویید

یادگیری نه گفتن واقعا دشوار است. اکثر ما نمی توانیم به افرادی که وقت و انرژی ما را تلف می کنند نه بگوییم. با این حال، به یاد داشته باشید که اگر خودتان استرس دارید یا بیش از حد کار می کنید و خسته هستید، بله گفتن به درخواست های دیگران فقط باعث می شود احساس خستگی، اضطراب و تحریک پذیری بیشتری داشته باشید.

نه گفتن نیاز به تمرین دارد، اما زمانی که یاد بگیرید مودبانه و محترمانه به دیگران نه بگویید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و زمان بیشتری برای مراقبت از خود خواهید داشت.

6- به مسافرت بروید

سفر برای مراقبت از خود می تواند تفاوت بزرگی در زندگی شما ایجاد کند. حتی اگر استرس و تنش خاصی ندارید، آخر هفته به یک سفر بروید تا از شلوغی زندگی دور شوید و آرامش پیدا کنید. این سفرها نباید گران باشند. فقط بیرون رفتن از شهر و دیدن مناظر یا حتی کاوش در شهر خود نیز کمک می کند. هدف این است که از برنامه یکنواخت و عادی زندگی خود دور شوید و برای خود وقت بگذارید.

7- هنگام خروج از منزل مراقب خود باشید

گذراندن وقت در خارج از منزل می تواند به کاهش استرس، فشار خون و افزایش هوشیاری کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که بیرون رفتن حتی به کاهش خستگی کمک می کند و راهی عالی برای غلبه بر علائم افسردگی یا فرسودگی شغلی است. به علاوه، بیرون رفتن به شما کمک می‌کند که شب‌ها بهتر و راحت‌تر بخوابید. به خصوص اگر برای فعالیت هایی مانند باغبانی یا پیاده روی بیرون می روید.

6 عارضه خودارضایی و 10 راه برای متوقف کردن آن

8- حیوانات خانگی نیز می توانند در برنامه مراقبت شخصی به شما کمک کنند

حیوانات خانگی می توانند زندگی شما را بهبود بخشند. همراهی و عشق بی قید و شرط یک حیوان خانگی حال شما را بهتر می کند. حیوانات خانگی، به ویژه سگ ها، می توانند به کاهش استرس و اضطراب کمک کنند و حتی ممکن است فشار خون را کاهش دهند.

در واقع، به بسیاری از افراد مبتلا به بیماری هایی مانند اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) توصیه می شود که حیوان خانگی داشته باشند. به همین دلیل است که سگ های سرویس برای چنین افرادی بسیار مفید و مفید هستند.

9- با منظم بودن مراقب خود باشید

اولین قدم برای سالم‌تر شدن این است که سازماندهی کنید، زیرا سازماندهی به شما اجازه می‌دهد بدانید که برای مراقبت از خود چه کاری باید انجام دهید. یک تغییر کوچک مانند قرار دادن یک تقویم در یخچال یا داشتن یک برنامه به شما کمک می کند تا تمام قرارها و کارهایی که باید انجام دهید و سازماندهی زندگی خود را برنامه ریزی کرده و یادداشت کنید. علاوه بر این، می توانید مکان مناسبی برای نگهداری کلید، کیف پول، کوله پشتی، کیف و ژاکت ایجاد کنید تا مطمئن شوید که برای روز بعد آماده و در دسترس هستند.

10- آشپزی در منزل

بسیاری از افراد عادت دارند برای تهیه غذا وقت صرف نکنند و ترجیح می دهند برای صرفه جویی در وقت، فست فود و غذاهای آماده بخورند یا غذاهای از قبل آماده شده را در مایکروویو گرم کنند و مصرف کنند. اما حواستان باشد که فست فود و غذاهای آماده ارزش غذایی بالایی ندارند. سعی کنید خودتان آشپزی کنید و غذاهای سالم بخورید، حتی اگر فقط یک بار در هفته باشد.

عزت نفس پایین چیست؟ 8 گام موثر برای غلبه بر آن

11- کتاب های خودمراقبتی بخوانید

در دنیای پر سرعت امروز، اکثر ما از تلفن همراه خود برای سرگرمی و بازی، خواندن اخبار یا گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنیم. این به نوبه خود می تواند سطح استرس و اضطراب ما را افزایش دهد. پس بهتر است به جای استفاده از تلفن همراه کتاب بخوانید.

بهتر است کتاب های مربوط به مراقبت شخصی تهیه و مطالعه شود. به این ترتیب از خود مراقبت می کنید و زمانی را به مطالعه اختصاص می دهید و به روش های خودمراقبتی بیشتری تبدیل می شوید. در مقایسه با استفاده از تلفن، خواندن کتاب نه تنها خلق و خوی شما را بهبود می بخشد، بلکه می تواند تمرکز و هوشیاری شما را نیز افزایش دهد.

12- برای مراقبت از خود برنامه ریزی کنید و برنامه را دنبال کنید

پیدا کردن زمان اضافی این روزها واقعا سخت است. اما برنامه ریزی کار شما را آسان تر می کند. برای خودتان وقت بگذارید و برنامه ریزی کنید. ببینید چقدر دوست دارید تنها باشید و چقدر دوست دارید با دوستانتان بگذرانید.

فرقی نمی کند که وقت خود را صرف پیاده روی طولانی، گرفتن دوش آب گرم یا تماشای فیلم با دوستان خود می کنید. مهم این است که برای خودتان وقت بگذارید. به دنبال تغییرات کوچک در زندگی خود باشید تا احساس بهتری داشته باشید. به عنوان مثال، می توانید تصمیم بگیرید 15 دقیقه زودتر و قبل از رفتن به محل کار و شروع یک روز پرمشغله از خواب بیدار شوید، یک فنجان چای بنوشید و تنفس عمیق را تمرین کنید یا در هنگام ناهار کمی پیاده روی کنید. هر چه زمان بیشتری را برای خود اختصاص دهید و از خود مراقبت کنید، بیشتر پیشرفت خواهید کرد و از زندگی لذت بیشتری خواهید برد.

خلاصه (اینفوگرافیک)

مبدا 1 مبدا 2

مهارت های خودمراقبتی: 8 نوع و نحوه تمرین آنها

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ياسمن

این مقاله خیلی خوب بود، واقعا نکات مفیدی داشت. من همیشه سعی می‌کنم از عهد و عزم خودم مراقبت کنم، ولی با خوندن این مقاله فهمیدم که باید بیشتر بهش توجه کنم. ممنون از نویسنده.

عاطفه

ممنون از این مقاله جالب. واقعا بهم یادآوری کرد که باید به عهد و عزم خودمون احترام بذاریم. اما بعضی جاها احساس کردم که مثال هایی که استفاده شده یه کمی تکراری بودند

دکمه بازگشت به بالا