چرا اینترنت ضعیف شده

چرا اینترنت ضعیف است؟ سوالی که مدت هاست مردم را به خود مشغول کرده و به دنبال راهی برای حل مشکل سرعت اینترنت هستند. امروزه تمامی فعالیت ها و کسب و کارها از اینترنت استفاده می کنند و سرعت پایین اینترنت می تواند بسیار آزاردهنده باشد. با توجه به طولانی بودن این فرآیند، می خواهیم به این سوال بپردازیم که چرا اینترنت ضعیف است و چگونه می توان مشکل سرعت اینترنت را حل کرد؟

چرا اینترنت ضعیف است؟

چرا اینترنت امروز ضعیف است؟ مدتی است که این سوال برای ما تبدیل به یک عبارت تکراری شده است. در دنیایی که از فناوری برای رفاه مردم و انجام سریعتر کارها استفاده می شود، کاهش سرعت اینترنت نارضایتی های بسیاری را به دنبال دارد. زیرا علاوه بر کسب و کار، آموزش، حمل و نقل، ارتباطات، خریدهای ضروری و بسیاری موارد دیگر به اینترنت بستگی دارد.

اگرچه پس از شروع محدودیت‌های اینترنتی در ماه‌های اخیر تنها محدودیت‌های سایت‌های خارجی برداشته شد، اما اکنون برای استفاده از سایت‌های داخلی نیز با مشکل کندی اینترنت مواجه هستیم. آپلود عکس و فیلم آموزشی با تاخیر زیادی همراه است و گاهی علاوه بر کندی اینترنت، برای مدت کوتاهی با قطعی اینترنت مواجه می شویم.

بسیاری از کاربران از ضعیف شدن سرعت اینترنت در ساعات خاصی از روز و محدودیت هایی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد گلایه دارند. علاوه بر کندی دانلود از گوگل، سایت های داخلی نیز تاخیر زیادی دارند.

اما علت کاهش سرعت اینترنت در روزها و ماه های اخیر چیست و آیا کد افزایش سرعت اینترنت یا برنامه افزایش سرعت اینترنت وجود دارد که در بهبود سرعت اینترنت موثر باشد؟

دلیل ضعیف شدن اینترنت چیست؟

لازم به ذکر است در حال حاضر به دلیل کیفیت پهنای باند دیتاسنترهای خارجی و قیمت مناسب آنها نسبت به سرورهای داخلی، سرور اکثر سایت های ایرانی در خارج از کشور قرار دارند.

تضعیف سرعت اینترنت را می توان به دوران کرونا نسبت داد، زمانی که استفاده از اینترنت و فضای مجازی فراگیر شد، استفاده از ترافیک چندین برابر افزایش یافت، اما شبکه هنوز برای این حجم از مصرف اینترنت آماده نبود.

به گفته مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل مخابرات ایران، وضعیت اینترنت ثابت در مقایسه با اینترنت همراه در ایران بسیار ضعیف است و یکی از دلایل ضعیف بودن اینترنت این است که مصرف کاربران به حد مجاز رسیده است. مصرف منصفانه است و در چنین شرایطی سرعت ارتباط اینترنت کاهش می یابد.

دلیل ضعیف بودن مودم اینترنت

Wi-Fi یک شبکه محلی برای ارائه اینترنت به دستگاه های مختلف است و با امواج رادیویی کار می کند. ضعیف شدن مودم یا اینترنت وای فای ممکن است به دلیل اختلالات در سراسر کشور، مشکلات توزیع اینترنت در برخی مناطق، اتصال دستگاه های مختلف یا چراغ ها و پریزهای هوشمند به وای فای یا مودم یا کابل قدیمی باشد.

دلایل دیگر کاهش سرعت اینترنت عبارتند از:

در اتصالات مودم همراه نویز یا مشکل وجود دارد

خرابی خطوط تلفن همراه

چندین دستگاه را به یک منبع اینترنتی مشترک متصل کنید

اختلال در DNS

انتقال لینک

اشباع برج های BTS

برگزاری دوره های آنلاین و افزایش ترافیک اینترنت

کمبود پهنای باند اینترنت و مشکلات فراوان در خرید پهنای باند بین المللی

وجود تحریم و عدم سرمایه گذاری برای توسعه شبکه ارتباطی

دلیل ضعیف بودن اینترنت گوشی

بسیاری از افراد از طریق تلفن خود از طریق اینترنت یا دیتا پلن با اینترنت کار می کنند و چیزی که این روزها تغییر قابل توجهی کرده است سرعت اینترنت است. ترافیک بالای شبکه را می توان دلیل اصلی ضعیف شدن اینترنت ایرانسل و همراه اول دانست. استفاده از برنامه های مختلف روی گوشی، عدم استفاده از نسل جدید اینترنت و عدم پوشش سیم کارت های قدیمی، استفاده از فیلترشکن و تعویض آی پی، وجود مشکل در APN یا عدم به روز رسانی روز گوشی نیز در تضعیف گوشی موثر است. اینترنت. سرعت گوشی .

عدم استفاده از شبکه نسل آخر، استفاده همزمان از برنامه های اضافی، اشغال پهنای باند با تبلیغات از سایت های مختلف، استفاده از قطع کننده مدار و تغییر آی پی، عدم استفاده از نسل جدید اینترنت و همچنین عدم آنتن دهی در برخی از نواحی مانند ایرانسل و رایتل که شایع‌ترین آن‌ها هستند، دلیل ضعف اینترنت موبایل هستند.

برای حل مشکل سرعت اینترنت چه باید کرد؟

راهکار وزیر ارتباطات برای رفع مشکل سرعت پایین اینترنت، اجرای طرح فیبر نوری منازل است که نیازمند صبر و همکاری مردم است.

اما در انتظار اجرای این طرح؛ به دنبال ضعیف شدن اینترنت و نگرانی هایی که در این زمینه وجود دارد، می توان با استفاده از روش هایی تا حدودی مشکل سرعت اینترنت را کاهش داد. تا انتهای مقاله با مگ تک همراه باشید تا راه های افزایش سرعت اینترنت را بیاموزید.

برنامه های اضافی را در مرورگر ببندید

برای افزایش سرعت اینترنت در اندروید یا iOS به برنامه های باز شده در مرورگر خود توجه کنید. گاهی اوقات باز کردن برخی برنامه ها محدودیت هایی را برای سایت ها ایجاد می کند و به نظر می رسد سرعت اینترنت به طور ناگهانی کاهش یافته است. برنامه های اضافی را ببندید و دوباره سرعت اینترنت خود را بررسی کنید.

داده های شبکه تلفن همراه قبلی را حذف کنید

پیشنهاد ما برای افزایش سرعت اینترنت گوشی این است که تنظیمات شبکه گوشی خود را بازنشانی کنید. اگر تنظیمات نادرستی روی گوشی شما اعمال شده باشد، این مورد تصحیح می‌شود، اما توجه داشته باشید که اطلاعاتی مانند رمز عبور Wi-Fi که قبلاً به آن متصل شده‌اید نیز حذف خواهد شد.

گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید

یکی دیگر از راه های رایج برای افزایش سرعت اینترنت، قرار دادن گوشی در حالت هواپیما است. گوشی را در این حالت قرار دهید و دوباره آن را بردارید تا دستگاه بهترین نقطه اتصال اینترنت را جستجو کند و سریعتر شروع به کار کند.

حذف فایل های اضافی روی گوشی

گاهی اوقات ضعف اینترنت به این دلیل است که فضای گوشی توسط فایل ها یا عکس های اضافی گوشی شما اشغال شده است که باعث کاهش سرعت گوشی شده است.

اگر متوجه شدید که به فایل‌های خاصی نیاز ندارید، برای افزایش سرعت اینترنت گوشی خود، آن‌ها را حذف کنید.

غیرفعال کردن به روز رسانی خودکار برنامه های تلفن

گاهی اوقات چند تا از برنامه هایی که روی گوشی استفاده می کنیم به صورت همزمان و خودکار شروع به آپدیت می کنند که باعث کاهش سرعت اینترنت گوشی می شود. با خاموش کردن این ویژگی از ضعیف شدن اینترنت گوشی خود جلوگیری کنید.

ابتدا سرعت اینترنت موبایل را با ایجاد یک APN جدید افزایش دهید

حذف APN قبلی و ایجاد APN جدید از دیگر راه های افزایش سرعت اینترنت به خصوص در تلفن همراه اول است.

برای این کار پس از باز کردن صفحه APN، به جای تغییر نام، روی سه نقطه سمت راست کلیک کرده و APN فعلی را حذف کنید.

اکنون با انتخاب Add و وارد کردن cmcom یا MCCI Internet در بالای صفحه یک APN جدید ایجاد کنید.

و در نهایت تغییرات انجام شده را ذخیره کنید و اینترنت را در گوشی خود فعال کنید تا افزایش سرعت اینترنت را احساس کنید.

مودم را خاموش و دوباره روشن کنید

برای افزایش سرعت اینترنت وای فای، مودم را به مدت 5 دقیقه خاموش کنید و سپس سرعت اینترنت را بررسی کنید. حال اگر یک سیستم مشکل اتصال به اینترنت ضعیف داشته باشد به این معنی است که مشکل سخت افزاری دارد و باید با کلیک بر روی Fix problem در پایین سمت راست دسکتاپ مشکل را برطرف کنید.

با مرکز ارائه دهنده خدمات اینترنت تماس بگیرید

اگر پس از بررسی همه چیز، اتصال اینترنت شما همچنان ضعیف است، با مرکز ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید تا مشکل را حل کنند.

برای افزایش سرعت اینترنت کامپیوتر ابتدا سرعت اینترنت خود را بررسی کنید. برای این کار وارد وب سایت SpeedTest.net شوید:

سه وضعیت در اینترنت شما قابل مشاهده است:

پینگ، هر چه عدد کمتر باشد، به معنای ارتباط بهتر با سرور است و برای بازی آنلاین مهم است.

سرعت دانلود و هر چه سرعت بالاتر باشد بهتر است.

سرعت دانلود به سرعت ارسال فایل از کامپیوتر به شبکه اشاره دارد و همیشه کمتر از سرعت آپلود است.

برای بهبود سرعت اینترنت در ویندوز پیشنهاد می کنیم برنامه های سنگین را ببندید یا کانال وای فای را تغییر دهید.

چرا اینترنت شیائومی ضعیف است

اینترنت ضعیف گوشی شیائومی ممکن است به دلیل مشکل APN باشد. برای رفع این مشکل وارد قسمت تنظیمات گوشی شده و گزینه سیم کارت و شبکه موبایل را انتخاب کنید.
حالا نوع سیم کارت را مشخص کرده و روی Access Name Points کلیک کنید.
با انتخاب گزینه New APN می توانید APN را به MTN تغییر دهید. ، MCI و/یا Rightel (نوع سیم کارتی که استفاده می کنید)

چگونه سرعت اینترنت ایرانسل را افزایش دهیم

از جمله راه های افزایش سرعت اینترنت در ایرانسل; مسدود کردن تبلیغات، حذف برنامه های اضافی، آپدیت گوشی و سیم کارت و در نهایت استفاده از کد افزایش سرعت اینترنت ایرانسل که عبارت است از:
#2*4*555*
با شماره گیری این کد می توانید تنظیمات اینترنت ایرانسل را تغییر دهید. دریافت و ذخیره کنید.

اگر در مورد رفع مشکل سرعت پایین اینترنت سوالی دارید

اگر در مورد رفع مشکل سرعت پایین اینترنت سوالی دارید

در دنیای مدرن استفاده از اینترنت یکی از ملزومات زندگی روزمره انسان است و بخش مهمی از زندگی انسان به این فناوری پیوند خورده است. اینترنت تاثیر شگرفی بر فرآیند یادگیری و کسب دانش انسان داشته است و ثابت کرده است که در توسعه کسب و کار بسیار موثر است. ارتباط بین مردم و همچنین افزایش آگاهی از واقعیت های محیط زندگی یکی از دستاوردهای اینترنت بوده است. اما اگر مردم با ضعف اینترنت و این وابستگی مواجه شوند، به طرق مختلف برای افراد و گروه‌های مختلف از جمله کسب‌وکارهای مجازی و شرکت‌های توسعه فناوری ضرر و زیان وارد می‌کند.

از آنجایی که سیستم چرخه کسب و کار و سایر جنبه های یک جامعه به اینترنت وابسته است و مردم عمیقاً نیاز خود را به این فناوری احساس می کنند، در این مقاله به بررسی دلایل ضعف اینترنت و همچنین رفع مشکل اینترنت ضعیف می پردازیم. گاهی اوقات دولت ها عمداً اینترنت را مختل می کنند و گاهی دلایل دیگر اینترنت کاربران را کند می کند. در این مقاله به وای فای و اینترنت موبایل پرداخته می شود.

ضعف اینترنت

ارائه دهندگان خدمات اینترنت همیشه به دنبال رضایت کاربران از سرعت اینترنت هستند و اغلب موارد دیگر بر کندی اینترنت تأثیر می گذارد. در برخی موارد عدم آپلود و دانلود تصاویر، ویدئوها و موارد دیگر نشان دهنده سرعت پایین اینترنت کاربر و گاهی کند ارسال اطلاعات و محتوای پویا و همچنین عدم برقراری ارتباط کامل در حین مکالمه اینترنتی، نشان دهنده سرعت پایین کاربر است. از اینترنت

ممکن است دلایل واضح زیادی در کاهش سرعت اینترنت وجود داشته باشد و کیفیت سرعت اینترنت کاربر به مرور زمان کاهش یابد. مشکل ممکن است مربوط به اتصال مودم و وجود نویز در اطراف مودم و اتصالات آن باشد. گاهی اوقات این مشکل به دلیل خرابی خطوط تلفن همراه ایجاد می شود، اما احتمال بروز مشکل در سرویس دهنده اینترنت نیز وجود دارد.

ممکن است تضعیف سرعت اینترنت به دلیل محدودیت هایی باشد که دولت برای جلوگیری از عدم ارتباط بین اعضای جامعه اعمال کرده است. گاهی اوقات پلن خریداری شده از سرعت و پهنای باند مناسبی برخوردار نیست و ممکن است افراد زیادی از طریق نقطه اتصال به یک منبع اینترنتی متصل شوند.

در چنین مواردی ضعف اینترنت منجر به مشکلاتی در روند استفاده از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام اصلی، اختلال در بارگذاری نشدن محتوا و عدم ارائه خدمات الکترونیکی می شود. سرعت پایین اینترنت منجر به اتلاف وقت، اختلال در عملکرد توسعه دهندگان و برنامه نویسان و آسیب به ساختار توسعه فناوری می شود. کندی اینترنت یکی از مهمترین مشکلات همه افراد جامعه است و هیچکس از این معضل سودی نخواهد برد. همانطور که گفته شد اینترنت کند می تواند محدود به یک شخص خاص و مربوط به مسائل فنی از جمله خرابی مودم، مشکلات کابل متصل و سایر موارد باشد.

دلیل ضعیف بودن اینترنت وای فای

Wi-Fi یک شبکه محلی است که اینترنت را از طریق امواج رادیویی در اختیار دستگاه های مختلف قرار می دهد. کاربران ممکن است با مشکل کندی اینترنت وای فای مواجه شوند و دلیل این مشکل را جستجو کنند. در این مواقع کاربر دلیل کندی اینترنت را جستجو کرده و آن را رفع می کند که برای این منظور باید در این زمینه مهارت کافی داشته باشد. اینترنت ممکن است در سراسر کشور مشکل داشته باشد و در حال حاضر راهی برای رفع مشکل وجود ندارد.

ممکن است مرکز ارائه دهنده اینترنت در ارائه خدمات با مشکل مواجه شده باشد و این اختلال مربوط به سیستم توزیع اینترنت باشد. در این مرحله کاربر باید منتظر بماند تا اتصال اینترنت تعمیر شود و مشکل برطرف شود. توجه به ارائه دهنده خدمات اینترنت بسیار مهم است و قبل از استفاده از خدمات آنها باید در مورد نحوه پوشش منطقه نسبت به سرعت اینترنت تحقیق شود. ارائه دهندگان اینترنت در ایران همه مناطق را پوشش نمی دهند و در برخی مناطق اینترنت با کیفیت پایین تری در اختیار کاربران قرار می گیرد.

ممکن است تعداد دستگاه های متصل به وای فای زیاد باشد و ضد هک وای فای نباشد، سرعت اینترنت را کاهش می دهد. اتصال چراغ‌ها، دوشاخه‌های هوشمند، دوربین‌های شبکه و موارد دیگر سرعت اینترنت را کاهش می‌دهد، بدون اینکه کاربر بداند. این موارد با وارد کردن فشار زیاد به روتر سرعت اینترنت را کاهش می دهد.

گاهی اوقات مودم قدیمی سرعت اینترنت را کاهش می دهد. مودم های قدیمی به دلیل طراحی برای اتصال دستگاه های با تعداد کمتر، قابلیت اتصال دستگاه های بیشتری را ندارند و باعث کندی اینترنت خواهند شد. محل قرارگیری روتر در کاهش سرعت اینترنت موثر بوده و عامل این مشکل است.

استفاده از کابل های قدیمی می تواند به کاهش سرعت اینترنت کمک کند و خرابی کابل نیز در این مشکل موثر است. استفاده از آمپلی فایرها نیز در سرعت پایین اینترنت نقش داشته است و کانال وای فای پرتراکم نیز باعث کاهش پهنای باند می شود که این موضوع ضعیف بودن اینترنت وای فای را توضیح می دهد.

دلیل کم بودن دیتای اینترنت

کندی اینترنت تلفن همراه یکی از مشکلات نگران کننده است که به دلایل مختلفی بستگی دارد. ممکن است دسترسی کاربر به شبکه های اجتماعی دشوار باشد و همچنین ممکن است در آپلود و دانلود داده ها با مشکل مواجه شود. در اکثر مواقع کاربر دلیل مشکل را پایان بسته اینترنت می داند اما با بررسی بیشتر به دلیل کاهش سرعت اینترنت پی می برد. استفاده کاربران از برنامه های متعدد در تلفن همراه خود یکی از دلایل ضعف اینترنت است که باعث کاهش سرعت اینترنت شده است. همچنین موقعیت آنتن در موقعیت های مختلف جغرافیایی عامل کاهش سرعت داده اینترنت است. استفاده از سیم کارت های قدیمی که ظرفیت پوشش نسل های جدید اینترنت را ندارند دلیل کندی اینترنت است.

عدم استفاده از نسل جدید اینترنت در این مشکل نقش داشته و دلیل اصلی آن پایین بودن سرعت اینترنت است. تنظیمات تلفن همراه را می توان روی نسل های قبلی اینترنت تنظیم کرد. استفاده از فیلترشکن و VPN نیز به کندی سرعت اینترنت کمک می کند و این مشکل را ایجاد خواهد کرد. استفاده کاربران از تغییر دهنده IP باعث کاهش سرعت اینترنت می شود.

ترافیک بالای شبکه دلیل کاهش سرعت تست اینترنت است زیرا پهنای باند و سرعت اینترنت یک عدد ثابت است. ممکن است اپراتور ارائه دهنده داده اینترنت مشکل داشته باشد و باعث اختلال در سرعت اینترنت شده باشد. گاهی اوقات اپراتور آسیب دیده سرعت اینترنت ارائه شده را کاهش می دهد.

یکی از دلایل اصلی کاهش سرعت اینترنت که در ایران رایج است، قطع شدن اینترنت در سراسر کشور به دلایل مختلف است. این اختلال عموم مردم را در بر می گیرد و از دسترسی همه کاربران به اطلاعات جاری، ارتباط با دوستان و موارد دیگر جلوگیری می کند. در برخی موارد، عموم مردم با تغییر محدودیت استفاده از اینترنت موبایل، سرعت اینترنت را کاهش می دهند. مسائل مربوط به پیکربندی شبکه اینترنت عاملی برای کاهش سرعت داده های اینترنت است. یکی دیگر از دلایل کاهش سرعت اینترنت، به روز نبودن تلفن همراه کاربر است که این مشکل را ایجاد می کند.

علت ضعیف شدن اینترنت گوشی شیائومی

اینترنت تلفن همراه یکی از قابلیت های گوشی های کاربران است و هر برند این محصول قابلیت اتصال به اینترنت را در اختیار عموم قرار داده است. گوشی شیائومی مانند سایر برندهای موجود در بازار قابلیت اتصال به اینترنت را به روش های مختلف دارد. ممکن است اینترنت گوشی شیائومی مختل شده و اینترنت قابل استفاده کاربر سرعت پایینی داشته باشد.

پس از تست اینترنت گوشی شیائومی، سرعت اینترنت کاربر باید با سرعت اینترنت ارائه شده توسط اپراتور موبایل مطابقت داشته باشد، در غیر این صورت سرعت اینترنت گوشی شیائومی مختل می شود. جدا از دلایل کلی که بر کندی اینترنت تأثیر می گذارد، دلیل خاصی برای این امر وجود دارد. مشکلی که باعث ضعیف شدن اینترنت شده مشکل APN است.

در صورت وجود این مشکل کاربر باید به تنظیمات تلفن همراه مراجعه کرده و روی گزینه سیم کارت و شبکه موبایل کلیک کند. سپس مشتری ایرانسل باید سیم کارتی را که از آن اینترنت دریافت می کند انتخاب کرده و نام نقاط دسترسی را وارد کند. سپس گزینه New APN را انتخاب کرده و کلمه APN را با MTN جایگزین کنید. اگر سیم کارت کاربر اولین تلفن همراه است، کلمه APN را به MCI و اگر سیم کارت کاربر رایتل است، کلمه APN را به رایتل تغییر دهد. سپس More را انتخاب کنید و روی Save کلیک کنید.

علت ضعیف شدن اینترنت ایرانسل

در برخی موارد، کاربرانی که از خدمات ایرانسل برای لذت بردن از اینترنت استفاده می کنند، سرعت پایین اینترنت را تجربه می کنند. اینترنت ضعیف ایرانسل به دلیل عوامل مختلفی است که در این مشکل نقش دارند. به روز نبودن سیستم عامل گوشی باعث کاهش سرعت اینترنت شده است. در این صورت کاربر باید سیستم عامل گوشی خود را آپدیت کند.

انجام تنظیمات اینترنت ایرانسل یکی از مواردی است که در کاهش سرعت اینترنت نقش داشته است. کاربر باید اطمینان حاصل کند که از آخرین نسل شبکه استفاده می کند. استفاده از چندین برنامه به طور همزمان و استفاده از برنامه های اضافی باعث کاهش سرعت اینترنت می شود. سیم کارت و گوشی قدیمی نسل جدید اینترنت را دریافت نخواهد کرد.

یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش سرعت اینترنت تبلیغات است. در چین، مردم گاهی مجبورند تبلیغات را حذف و مسدود کنند. تبلیغات سایت های مختلف با اشغال و مصرف پهنای باند باعث کاهش سرعت اینترنت شده و در این بهم ریختگی نقش دارد. علت اصلی تضعیف سرعت اینترنت، اختلالات سراسری اینترنت است که گسترده بوده و عموم کاربران با این مشکل مواجه هستند. گاهی ایرانسل سرعت اینترنت مورد استفاده کاربران را کاهش می دهد و این مشکل را ایجاد می کند.

علت ضعیف بودن اینترنت رایتل

مخاطبان اپراتور رایتل گاهی با مشکل اینترنت ضعیف مواجه می شدند که به عوامل مختلفی بستگی دارد. کندی اینترنت باعث می شود کاربر از دسترسی به فضای مجازی مانند دانلود برنامه ITA و اینترنت جلوگیری کند. این مشکل اغلب به دلیل قطعی اینترنت در سراسر کشور رخ می دهد که راه حلی برای آن وجود ندارد.

در ابتدا اپراتور رایتل با هدف دسترسی به اینترنت پرسرعت شروع به ارائه خدمات به کاربران کرد اما به مرور زمان مخاطبان این سرویس دهنده با مشکلات و اختلالاتی در اینترنت مواجه شدند. سرعت پایین اینترنت رایتل گاهی به دلیل کاهش سرعت آن توسط خود اپراتور رایتل است.

استفاده همزمان از چندین برنامه گجت در تلفن همراه سرعت اینترنت را کاهش می دهد و برخی برنامه ها نیز به دلیل استفاده زیاد از اینترنت آن را ضعیف می کنند. استفاده از VPN و ابزارهای اصلاح IP در این مشکل نقش دارد و سرعت اینترنت را کاهش می دهد. در این موارد کاربر باید برنامه های اضافی را ببندد و VPN را غیرفعال کند.

روشن کردن هات اسپات و اتصال افراد دیگر به تلفن همراه باعث کاهش سرعت اینترنت می شود. علاوه بر این، مشکلات پیکربندی و عدم استفاده نسل های جدید اینترنت در کندی اینترنت نقش دارد.

علت ضعیف بودن اینترنت همراه اول

همراه اول نیز یکی از اپراتورهای ارائه دهنده سیم کارت و اینترنت همراه است که به کاربران زیادی در کشور امکان استفاده از این خدمات را می دهد. گاهی ممکن است به دلیل برخی مشکلات فنی اینترنت، کاربران این اپراتور با مشکل مواجه شوند و شاهد کندی اینترنت باشند. در برخی موارد اپراتور همراه اول باعث کندی تماس های اینترنتی می شود و در این مشکل موثر است.

استفاده همزمان از برنامه های مصرف کننده اینترنت باعث کاهش سرعت اینترنت می شود. همانطور که در موارد دیگر اشاره شد برخی از برنامه ها به دلیل مصرف زیاد اینترنت پهنای باند را اشغال می کنند و سرعت اینترنت را کاهش می دهند. در این مواقع برای افزایش سرعت اینترنت کاربر باید برنامه های غیرقابل استفاده را ببندد.

استفاده از فیلترشکن سرعت اینترنت را کاهش می دهد و کاربران برای استفاده از اینترنت پرسرعت باید VPN را خاموش کنند. علاوه بر این، اتصال تلفن های دیگر به یک تلفن باعث کاهش سرعت اینترنت و پهنای باند آن می شود.

کاهش سرعت اینترنت در سراسر کشور از دیگر مسائلی است که اینترنت کندی را تحت تاثیر قرار می دهد که بسیار گسترده است. قدمت تلفن همراه در عدم دسترسی کاربر به نسل جدید اینترنت نقش داشته و عامل کندی اینترنت است. همچنین استفاده از سیم کارت هایی که از اینترنت نسل 4 و 5 پشتیبانی نمی کنند نیز در این اختلال نقش دارد.

رفع مشکل کندی اینترنت

اکثر کسب و کارها آنلاین هستند و اکثر مشاغل فروش و خدمات را از طریق اینترنت ارائه می دهند که ارائه خدمات و فروش محصولات در شرایط کند اینترنت دشوار خواهد بود. با وجود سرعت پایین اینترنت، پس از مدت کوتاهی پرداخت آنلاین مختل شده و پرداخت قبوض نیز با مشکل مواجه می شود. اینکه مردم هر روز برای خدمات حضوری به مراکز مراجعه کنند مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.

در این شرایط، کاربران به دنبال راهی برای رفع کندی اینترنت هستند. بدیهی است که دلیل این مشکل در رفع آن نقش دارد. هنگامی که کاربر از اینترنت Wi-Fi استفاده می کند، ممکن است مشکلات فنی باعث کاهش سرعت اینترنت شده باشد. در این زمان کاربر با کمک یک متخصص سلامت مودم، سلامت سیم های متصل، عدم وجود نویز و سایر مشکلات را بررسی کرده و مشکل را برطرف می کند.

زمانی که کاربران از اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت ثابت بهره می بردند، بسیاری از مسائل مربوط به سرعت پایین اینترنت بود که شایع ترین آنها به دلیل اختلالات در سراسر کشور بود. این مشکل قابل حل نیست و کاربران در آینده ای نامشخص از اینترنت جهانی بهره مند خواهند شد.

عدم دسترسی کاربران به نسل جدید اینترنت یکی از دلایل کندی اینترنت است. در این مواقع کاربر باید به تنظیمات تلفن همراه مراجعه کرده و اتصال اینترنت خود را تنظیم کند. همانطور که اشاره کردیم، سن گوشی ها مانع از دسترسی آن ها به نسل های جدید اینترنت می شود و راهی جز خرید گوشی جدید وجود ندارد. سن سیم کارت استفاده شده نیز منجر به عدم دسترسی به نسل چهارم اینترنت همراه 5G می شود. در این صورت کاربر باید به یکی از مراکز ارائه دهنده خدمات سیم کارت مراجعه و آن را تعویض کند.

یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش سرعت اینترنت، اتصال همزمان چند نفر به یک گوشی و مودم است. چون پهنای باند و سرعت اینترنت مشخص است، پهنای باند اشغال شده و سرعت اینترنت را کاهش می دهد. در این صورت کاربر باید سطح دسترسی خاصی را برای افراد تعیین کند.

عدم آنتن دهی در برخی مناطق باعث کاهش سرعت اینترنت شده و کاربر مجبور به تغییر محیط برای استفاده از اینترنت شده است. فعال کردن VPN یکی از دلایل ذکر شده است که چرا یک شخص باید VPN را غیرفعال کند.

اگر پس از مطالعه این مقاله هرگونه سوال یا ابهامی در مورد ضعف اینترنت دارید می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره سیستم ها تماس بگیرید. کارشناسان سیستم تا حد امکان به تمام سوالات شما پاسخ می دهند.

کندی اینترنت وای فای یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر کاربری پیش بیاید. به همین دلیل، یافتن دلیل ضعیف بودن اینترنت وای فای و رفع آن بسیار مهم است. اگر شما هم می خواهید بدانید چرا سرعت وای فای کاهش یافته است، با پلازا ادامه دهید.

وای فای نوعی شبکه محلی است که دستگاه های مختلفی مانند لپ تاپ، تلفن و اینترنت اشیا را با استفاده از امواج رادیویی به اینترنت متصل می کند. وقتی در محل کار، کافی شاپ، فرودگاه، هتل یا هر مکان عمومی دیگری به یک شبکه Wi-Fi متصل می شوید، در واقع به شبکه بی سیم آن مکان متصل می شوید. اینترنت بی سیم یا وای فای مزایای زیادی دارد اما گاهی اوقات با مشکلاتی مانند کاهش سرعت مواجه می شود. اما چرا اینترنت مودم وای فای ضعیف است؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

فهرست

دلیل ضعیف بودن اینترنت وای فای؛ چرا سرعت وای فای پایین است؟

هیچکس سرعت پایین اینترنت را دوست ندارد. اگر سرعت اینترنت شما نسبت به قبل کاهش یافته است می توانید با مطالعه روش های زیر علت کاهش سرعت اینترنت وای فای را بیابید و مشکلات آن را برطرف کنید.

1. تعداد دستگاه های متصل زیاد است (اینترنت اشیا)

دوربین های تحت شبکه، بلندگوها و چراغ های هوشمند، دوشاخه های هوشمند و غیره. تنها بخشی از دستگاه های متصل به شبکه اینترنت خانگی تحت نام اینترنت اشیا و با آدرس IP خاص خود هستند. اگرچه برخی از این دستگاه ها، مانند لامپ های هوشمند، اطلاعات زیادی را دریافت یا ارسال نمی کنند، اما مشکل این است که تعداد آنها بسیار زیاد است. با افزایش تعداد آنها، فشار بیشتری به روتر وارد می شود. برای اینکه بدانید چه کسانی به اینترنت وای فای شما متصل هستند می توانید به این مقاله پلازا مراجعه کنید.

این نیز می تواند دلیل کندی اتصال وای فای شما باشد. روترهای قدیمی به دلیل فرم فاکتور و طراحی آنها برای مدیریت چندین دستگاه وای فای مناسب نیستند و زمانی که تعداد این دستگاه ها از حد معینی فراتر رود، علاوه بر با قطع برخی از دستگاه ها، سرعت اینترنت نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

برای حل این مشکل ابتدا باید تاریخ ساخت روتر خود را در نظر بگیرید و اگر پول کافی دارید مدل جدیدتر آن را خریداری کنید. اگر قصد دارید از تعداد زیادی سنسور هوشمند در خانه خود استفاده کنید، سعی کنید تا حد امکان از پروتکل Z-Wave استفاده کنید زیرا این پروتکل در فرکانس متفاوتی با فرکانس امواج اینترنت وای فای عمل می کند و در نتیجه باعث می شود شبکه کار نمی کند. مزاحم شود

2. محدوده سیگنال بی سیم و ضریب نفوذ آن

یکی از دلایل مهم ضعیف بودن شبکه وای فای، محل قرارگیری روتر است. روترهای وای فای قادر به ارسال دو سیگنال هستند، یکی با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و دیگری با فرکانس 5 گیگاهرتز. در بین این دو، سیگنال 5 گیگاهرتز سریع ترین سرعت را ارائه می دهد، با این حال سیگنال 2.4 هنوز به طور گسترده استفاده می شود. این به این دلیل است که سیگنال می تواند به راحتی از اجسامی مانند دیوار عبور کند، در حالی که یک دیوار بتنی عبور سیگنال 5 گیگاهرتز را مسدود می کند.

نیازی به دانستن تفاوت های فنی این دو فرکانس نیست، اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اجسام جامد و موانع در سرعت اینترنت بی سیم موثر هستند، بنابراین هر چه اجسام بین روتر و مصرف کننده بیشتر دستگاه، کیفیت بهتر و سیگنال بی سیم ضعیف تر است.

در برخی موارد به دلیل نزدیک بودن به جک تلفن یا فیبر نوری امکان جابجایی مودم وجود ندارد. در این مواقع می توانید روتر فعلی را با کابل اترنت به روتر دیگری در مکانی مناسب متصل کرده و از آن به عنوان روتر اصلی استفاده کنید. همچنین می توان سیگنال وای فای را با روش های ذکر شده در این مقاله تقویت کرد.

3. تعداد کاربران متصل به شبکه و ارتباط آن با کندی اینترنت وای فای

سرعت اینترنت که از ارائه دهنده اینترنت دریافت می کنید دارای محدودیت خاصی است و این سرعت محدود به طور مساوی بین کاربران متصل به شبکه اینترنت خانگی و تمامی دستگاه های آنها توزیع می شود. علاوه بر دستگاه هایی مانند تلفن، تبلت و رایانه، سایر دستگاه ها مانند تلویزیون های هوشمند، کنسول های بازی، پخش کننده های موسیقی و همه چیزهایی که به پلت فرم خانه هوشمند متصل هستند نیز اینترنت را به اشتراک می گذارند.

به عنوان مثال، وقتی با رایانه لوحی در اینترنت گشت و گذار می کنید، علاوه بر به روز رسانی ویندوز و پخش آنلاین فیلم در تلویزیون، کنسول ایکس باکس وان شما ممکن است آخرین DLC را برای بازی مورد علاقه شما دانلود کند. تمام این فعالیت ها بخشی از پهنای باند اینترنت شما را می گیرد و قدرت آن را کاهش می دهد. این مشکل همچنین می تواند باعث ضعیف شدن وای فای گوشی شود. این می تواند حتی بدون اطلاع شما و زمانی که از آنها استفاده نمی کنید رخ دهد.

اگر برنامه یا فعالیت خاصی در ذهن دارید که همیشه می خواهید برای آن بالاترین سرعت را داشته باشید، یکی از نکات مفید این است که گزینه Quality of Service یا QoS را در تنظیمات روتر فعال کنید. با کمک این قابلیت می توانید ترافیک اینترنت خود را اولویت بندی کنید تا ترافیک مهم ترین دستگاه ها یا برنامه ها زودتر از سایر برنامه ها ارسال و دریافت شود.

4. از کابل های قدیمی استفاده کنید. یکی از دلایل کندی اینترنت وای فای

اگر رایانه را مستقیماً به روتر وصل می کنید یا از کابل های اترنت در خانه استفاده می کنید، بهتر است برای حل مشکل کندی وای فای نگاهی بیندازید. اگرچه کابل های برق می توانند بیش از 50 سال به طور روان به کار خود ادامه دهند، کابل های شبکه به طرق مختلف در طول زمان به روز می شود و می تواند اطلاعات را سریعتر منتقل کند. به همین دلیل، کندی اینترنت وای فای ممکن است به دلیل کابل های قدیمی شما باشد. برای آشنایی بیشتر با انواع کابل های شبکه، ویژگی ها و نحوه اتصال آن ها و دلیل کندی و ضعیف بودن اتصال وای فای، می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

برای بررسی نسخه کابل خود فقط به آنچه روی آن نوشته شده توجه کنید. اکثر این کابل ها دارای یک شماره مخصوص به نام Cat number هستند که نشان دهنده مدل و شماره سریال است. Cat-5 قدیمی ترین و کندترین کابل شبکه است که امروزه استفاده می شود. سرعت این کابل بیش از 100 مگابیت بر ثانیه نیست. Cat-5e کابلی است که بیش از سایر کابل ها در شبکه های اینترنتی استفاده می شود و از اینترنت گیگابیتی پشتیبانی می کند.

اگر از کابل Cat-5 برای اتصال رایانه یا اتصال دو روتر به یکدیگر استفاده می کنید، ممکن است این کابل دلیل کند و ضعیف بودن وای فای شما باشد. علاوه بر این، کابل های شبکه بسیار ظریف هستند و به راحتی آسیب می بینند. بنابراین ممکن است خود کابل نیز مشکل داشته باشد. برای اطمینان از سالم بودن کابل، آن را با یک تستر کابل شبکه تست کنید تا مشخص شود 8 سیم داخل کابل سالم هستند یا خیر. اگر کابل شما Cat-5 است یا متوجه شدید که کابل در حین آزمایش آسیب دیده است، آن را با کابل Cat-5e یا Cat-6 جایگزین کنید تا مشکل کند وای فای برطرف شود.

همچنین بخوانید :

5. استفاده از تقویت کننده; یکی از دلایل کندی اینترنت وای فای

بسیاری از مردم فکر می کنند بهترین راه حل برای افزایش پوشش شبکه اینترنت استفاده از اکستندر وای فای است، این دستگاه های کوچک به پریز برق متصل می شوند و سیگنال وای فای را از روتر دریافت می کنند و به سایر نقاط خانه ارسال می کنند. برخی از این تقویت کننده ها آداپتورهایی هستند که از فناوری Power Line Communication استفاده می کنند و امواج شبکه را از طریق پریزهای برق ارسال می کنند.

اما در بیشتر موارد چنین دستگاه ها و دانگل هایی نه تنها مشکلی را حل نمی کنند، بلکه باعث ایجاد اختلال در شبکه می شوند. اگر نمی توانید سیگنال را در تمام اتاق های خانه دریافت کنید یا وای فای شما نقاط کور زیادی دارد، راه حل بهتر و مناسب تری برای رفع این مشکل اینترنت مودم ضعیف استفاده از شبکه بی سیم مش (مش وای فای) است. ). سیستم Fi).

6. کانال Wi-Fi شما خیلی شلوغ است. دلیل کندی اینترنت وای فای

کاربرانی که در شهرها یا آپارتمان ها زندگی می کنند اغلب توسط صدها شبکه Wi-Fi مختلف احاطه شده اند. متأسفانه همه این شبکه ها مقداری از ظرفیت کانال Wi-Fi را اشغال می کنند و بنابراین پهنای باند کمتری را برای شبکه های دیگر باقی می گذارند.

راه حل این مشکل تغییر کانال وای فای است.خوشبختانه اکثر روترهای فعلی این کار را به صورت خودکار با شناسایی بی صداترین کانال ها انجام می دهند. همچنین در صورت امکان دستگاه خود را به جای وای فای از طریق کابل شبکه به روتر متصل کنید در این صورت می توانید از پهنای باند کم باقی مانده بهترین استفاده را ببرید.

ویدیو های مرتبط

7. سرعت سرور DNS ارائه دهنده اینترنت کم است

مهم نیست که چه نوع سرویسی از ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) خود دریافت می کنید، همه آنها از یک سیستم نام دامنه (DNS) استفاده می کنند. هر بار که آدرس وب سایتی را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ می کنید، این سیستم شروع به کار می کند.

DNS مانند یک دفترچه تلفن است که آدرس های IP و دامنه وب سایت ها را برای استفاده کاربران ترجمه می کند. به طور پیش فرض، کاربران از سرور DNS ارائه شده توسط ISP استفاده می کنند، اما این سرورها ممکن است در بیشتر موارد توان عملیاتی بالایی نداشته باشند، که دلیل ضعیف بودن Wi-Fi مخابرات شما را توضیح می دهد.

با تغییر سرور DNS و انتخاب سرور سریعتر می توانید سرعت اینترنت را افزایش دهید و در مورد مسائل مربوط به حریم خصوصی و دلیل ضعیف بودن اینترنت وای فای اطمینان خاطر داشته باشید.برای اطلاع از نحوه تغییر DNS می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

8. ارائه دهنده اینترنت سرعت شما را کاهش داد. دلیل سرعت پایین وای فای

اگر زیاد از اینترنت استفاده نکنید، این نادر است. اما بسیاری از ISPها اگر میزان استفاده شما از حد معینی فراتر رود یا متوجه شوند که از خدمات اشتراک فایل استفاده می کنید، سرعت اینترنت شما را کاهش می دهند. این مشکل عمدتا در اینترنت تلفن همراه رخ می دهد، اما در اینترنت خانگی نیز رایج است.

به همین دلیل، همیشه باید سرعت سرویس خود را درک کرده و مرتبا آن را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که مقدار آن کاهش یافته است و ISP هیچ مشکل فنی را گزارش نکرده است، ممکن است آنها خودشان سرعت را کاهش داده اند یا اینکه پهنای باند یا ترافیک سرویس شما شکل گرفته است (Traffic Shaping). قرارداد خود را با ISP خود بررسی کنید تا ببینید آیا دارای بند استفاده منصفانه است یا خیر.

اگر پاسخ مثبت است، متأسفانه کار زیادی نمی توانید انجام دهید. یا باید فعالیت اینترنتی خود را کاهش دهید یا ISP دیگری پیدا کنید که چنین محدودیت های استفاده منصفانه را نداشته باشد.

شما نیز ممکن است این مطالب را دوست داشته باشید

9. دستگاه های معیوب متصل به شبکه و سرعت پایین اینترنت وای فای

اگر پیام زیر را از مسیریاب خود دریافت کردید، احتمالاً یکی از دستگاه های متصل به اینترنت مشکل دارد و با فعال کردن بیش از حد یا ایجاد شرایط مسابقه، روتر را دچار مشکل کرده است:

شبکه سیمی شما ممکن است حاوی دستگاه هایی باشد که می توانند اتصال خانه شما را محدود کنند.

بیشتر اوقات، حتی اگر فکر می کنید اینترنت قطع است، مشکل از کندی وای فای است که می تواند کل شبکه را تحت تاثیر قرار دهد و استفاده از آن را غیرممکن کند. راه حل این علت سرعت کم وای فای این است که تمام دستگاه های متصل به اینترنت را از شبکه جدا کنید تا دستگاه معیوب را پیدا کنید. وقتی دستگاه مشکل ساز را پیدا کردید، برای کمک با سازنده آن تماس بگیرید.

10. از یک پورت USB 3.0 مشکل دار استفاده می کنید. دلیل کندی اینترنت وای فای

در نگاه اول، دلیل پایین بودن سرعت وای فای ممکن است ربطی به سایر پورت های سیستم نداشته باشد، اما اگر سیستم شما دارای پورت USB 3.0 Gen 1 است، ممکن است دلیل آن باشد. نسل اول استاندارد USB 3.0 باگ های زیادی داشت و بعدها مشخص شد که وقتی دستگاه ها و لوازم جانبی خاصی به یکی از این پورت ها متصل می شوند، با باند سیگنال 2.4 گیگاهرتز تداخل پیدا می کنند. همانطور که در بالا گفتیم، اکثر روترهای بی سیم از فرکانس یکسانی استفاده می کنند.

11. از اسپلیتر معیوب استفاده می کنید

اگر روتر را با استفاده از اسپلیتر به خط تلفن وصل کرده اید، ممکن است دلیل کندی اینترنت WiFi باشد. اسپلیترها کیفیت یکسانی ندارند و یک مدل ارزان قیمت می تواند کیفیت اتصال روتر و در نتیجه سرعت اینترنت را کاهش دهد. علاوه بر این، برخی از اسپلیترها علاوه بر کیفیت، می توانند مشکلات اضافی برای اتصال روتر و مرکز ایجاد کنند. برای رفع مشکل، روتر را مستقیماً به خط تلفن وصل کنید و ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

12. با شرکت تامین کننده تماس بگیرید

اگر تمام مراحل بالا را دنبال کرده اید و هنوز مطمئن نیستید که چرا سرعت وای فای پایین است، ممکن است مشکل از سیم کشی خط تلفن ساختمان شما باشد و نویز زیاد باشد. بهتر است با شرکت تامین کننده تماس بگیرید. اپراتور شما را برای یافتن مشکل راهنمایی می کند.

سوالات متداول

1. چرا وای فای ضعیف است؟

دلیل کاهش سرعت وای فای را می توان به عوامل بسیاری مرتبط دانست. شما باید همه این عوامل را به صورت جداگانه بررسی کنید تا بتوانید ریشه مشکل را پیدا کرده و آن را حل کنید.

2. چرا سرعت وای فای کاهش می یابد؟

اگر با استفاده از روش هایی که در این مقاله ارائه کرده ایم، نمی توانید دلیل ضعیف بودن وای فای را بیابید، ممکن است حساب شما مورد استفاده منصفانه قرار گیرد. بسیاری از اپراتورها، به ویژه مخابرات، برنامه مصرف منصفانه دارند. در این صورت اگر میزان مصرف شما از مقدار مشخصی بیشتر شود، سرعت شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

آخرین کلمه

با استفاده از راه حل های بالا می توانید دلیل ضعیف بودن اینترنت وای فای را پیدا کرده و آن را برطرف کنید. آیا تا به حال با این مشکل مواجه شده اید؟ کدام روش در یافتن دلیل کاهش سرعت وای فای مؤثرتر بود؟ اگر از روش های دیگری استفاده کرده اید حتما در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا