چرا اپل به روز رسانی نمیشه

در این مقاله به بررسی چرایی آپدیت نشدن آیفون iOS و نحوه رفع این مشکل می پردازیم.

به طور کلی آپدیت های IOS بدون مشکل اجرا می شوند و به همین دلیل مشکلی برای کاربران آیفون ایجاد نمی کنند، اما گاهی ممکن است در فرآیند آپدیت گوشی مشکلی پیش بیاید و گوشی به آخرین نسخه IOS آپدیت نشود. برای حل این مشکل می توانید راه حل های زیر را امتحان کنید.

روش‌هایی برای رفع مشکل به‌روزرسانی نشدن آیفون

با توجه به بررسی های انجام شده روش های ارائه شده در مقاله زیر در رفع این مشکل موثر بوده است. بنابراین، پیشنهاد می کنیم تمام روش ها را برای رفع مشکل امتحان کنید.

1_آیفون را ریستارت کنید:

ممکن است آیفون شما به دلیل نقص نرم افزاری جزئی یا فرآیندهای ناقص آپدیت نشود. در این صورت گوشی باید ریستارت شود.

دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا گزینه Slide to Power off روی صفحه نمایش شما ظاهر شود.

کناره را به سمت راست بکشید تا گوشی خاموش شود.

صبر کنید تا گوشی به طور کامل خاموش شود.

گوشی را ریستارت کنید و از طریق Settings > General > Software Update گوشی را به روز کنید.

2_ بررسی حافظه ذخیره سازی در آیفون:

اندازه به‌روزرسانی‌های iOS معمولاً از 0.5 گیگابایت تا 1 گیگابایت یا بیشتر متغیر است. بنابراین، باید مطمئن شوید که فضای کافی برای به روز رسانی در حافظه گوشی وجود دارد.

به تنظیمات بروید و روی General ضربه بزنید.

در صفحه عمومی، به پایین بروید و روی iPhone Storage ضربه بزنید.

در صفحه بعد می توانید فضای خالی گوشی خود را برای ذخیره سازی مشاهده کنید. اگر فضای خالی بیش از 1 گیگابایت است، دلیل اینکه گوشی خود را به روز نمی کنید ممکن است پر بودن حافظه گوشی شما نباشد.

کاربران گوشی های هوشمند گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلف در انجام کار خود با مشکل مواجه شوند، یکی از این مشکلات ممکن است مشکل به روز رسانی آیفون باشد. از آنجایی که این می تواند برای بسیاری از افراد چالش برانگیز باشد، قصد داریم شما را در این قسمت راهنمایی کنیم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید با ارائه نسخه جدید سیستم عامل iOS، با به روز رسانی گوشی، امکانات بهتری در اختیار شما قرار می گیرد و در مجموع عملکرد بهتری خواهید داشت. برای به روز رسانی نسخه iOS آیفون خود، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

به بخش تنظیمات بروید

وارد بخش General شوید

حالا گزینه Software Update را انتخاب کنید

به طور معمول، دنبال کردن این مراحل گوشی شما را به روز می کند. اما اگر آپدیت انجام نشد، ادامه این مقاله را برای رفع مشکل به روز نشدن آیفون بخوانید.

حافظه گوشی را بررسی کنید

یکی از دلایل به روز نشدن آیفون شما حافظه کم است. شاید قبل از این نمی دانستید برای آپدیت و دریافت نسخه جدید، بخشی از حافظه شما پر می شود. برای این کار به 700 تا 1 گیگابایت فضای خالی نیاز دارید. پس حتما قسمت حافظه آیفون را بررسی کنید. برای این کار کافی است به Settings رفته و به قسمت iPhone Storage بروید تا وضعیت حافظه داخلی را بر روی صفحه نمایش روبروی خود مشاهده کنید. به طور کلی بهتر است حافظه خود را بیش از 80 درصد پر نکنید تا سرعت عملکرد گوشی مناسب باشد و فضای کافی برای انجام کارهای خود داشته باشید. بنابراین هر تعداد عکس، فیلم و فایلی را که نیاز ندارید حذف کنید.

رفع خطا در جستجو/بررسی خطای به‌روزرسانی

یکی از پیام هایی که ممکن است هنگام به روز رسانی سیستم عامل خود مشاهده کنید، خطای Unable to search/check for update است. قبل از ارائه راه حل، باید در نظر داشته باشید که وقتی نسخه جدید iOS منتشر می شود، طبیعتا افراد زیادی به روز می شوند و سرور مشغول می شود. به همین دلیل، اگر از تنظیمات خارج شوید و بعد از چند دقیقه دوباره امتحان کنید، ممکن است خطا برطرف شود و بتوانید به راحتی این کار را انجام دهید.

اما اگر پس از چندین بار تلاش همچنان این خطا را مشاهده کردید، باید کاری انجام دهید. مشکل را می توان با تنظیم مجدد تنظیمات شبکه برطرف کرد و می توانید به روز رسانی را انجام دهید. البته در نظر داشته باشید که با انجام تنظیمات زیر تمامی رمزهای وای فای ذخیره شده در گوشی شما پاک می شوند، پس اگر آنها را فراموش کردید، در جایی ذخیره کنید و بعداً این کار را انجام دهید.

وارد قسمت تنظیمات شوید

گزینه Reset را انتخاب کنید

روی Reset Network Settings کلیک کنید

با انجام مراحل بالا تنظیمات اینترنت شما به طور کامل ریست می شود و اگر باگ از این طرف باشد رفع می شود و به راحتی می توانید مشکل آپدیت نشدن آیفون را برطرف کنید.

دانلود آپدیت ناقص

البته گاهی پیش می آید که نسخه جدید iOS به دلایل مختلف مانند قطعی اینترنت یا مشکلات دیگر ناقص دانلود نمی شود و به همین دلیل پیغام Unable to search /check for update را به شما نشان می دهد. در چنین شرایطی باید نسخه دانلود شده را به دلیل ناقص بودن حذف و دوباره دانلود کنید. برای این کار می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

برنامه تنظیمات را باز کنید

وارد بخش General شوید

گزینه استفاده از فضای ذخیره سازی و iCloud را انتخاب کنید

روی گزینه Manage Storage کلیک کنید

گزینه به روز رسانی نرم افزار را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید

حالا گزینه Delete update را انتخاب کنید

پس از انجام مراحل بالا دوباره وارد Settings شده و به قسمت General رفته، اکنون گزینه Software Update را انتخاب کنید. به احتمال زیاد مشکل آپدیت نشدن آیفون برطرف شده است و دیگر با این خطا مواجه نخواهید شد.

همانطور که گفتیم مشکل به روز نشدن آیفون می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، گاهی اوقات می توانید با یک ریست ساده این مشکل را برطرف کنید، اما اگر با این کارهای ساده مشکل برطرف نشد، یکی از روش های بالا قطعا به شما کمک می کند. شما. برای آپدیت آیفون

به طور کلی، امیدواریم این مقاله بتواند شما را در حل مشکل خود راهنمایی کند. اگر هنوز سوالی در مورد مشکل آپدیت آیفون دارید، می توانید آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا بتوانیم به شما کمک کنیم.

سایر مطالب پیشنهادی:

در صورت داشتن هر گونه سوال یا مشکل در این زمینه کارشناسان شرکت موبایل کامپیوتر به صورت شبانه روزی پاسخگوی شما خواهند بود، کافیست با شماره تلفن ثابت بدون پیش شماره زیر را شماره گیری نمایید.
9099070345

برای نصب آپدیت سیستم عامل iOS روی آیفون و آیپد اپل از دو روش می توان استفاده کرد. در روش اول از حالت بی سیم و در روش دوم از برنامه iTunes استفاده خواهد شد. در این مقاله دو روش برای آپدیت آیفون و آپدیت سیستم عامل آن را آموزش می دهیم. با کمک موبایل همراه باشید.

مقدمه ای در مورد آپدیت آیفون و آپدیت سیستم عامل iOS

شاید این سوال در ذهن بسیاری از شما ایجاد شده باشد که چگونه می توانیم سیستم عامل آیفون خود را آپدیت کنیم یا به عبارتی چگونه آیفون را آپدیت کنیم؟ برای این کار می توانید از دو روش مختلف استفاده کنید که یکی روش بی سیم (کاملا مستقل و بدون نیاز به ابزارهای دیگر) و روش بعدی روش سیمی (با استفاده از کامپیوتر واسط و برنامه آیتونز) است.

بیشتر بخوانید: با 1+3 روش عملی یک اپل آیدی رایگان بسازید!

در ادامه این مقاله نحوه آپدیت آیفون یا آپدیت سیستم عامل iOS را با دو روش ذکر شده به شما آموزش می دهیم. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از مراحل و بخش های شرح داده شده، می توانید با کارشناسان موبایل تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید. با کمک موبایل همراه باشید.

آپدیت آیفون و iOS به صورت بی سیم

برای به روز رسانی آیفون یا آپدیت سیستم عامل iOS به صورت بی سیم، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

قبل از شروع فرآیند به روز رسانی، مطمئن شوید که از اطلاعات موجود در دستگاه نسخه پشتیبان تهیه کرده اید تا در صورت بروز مشکل، بتوانید از این فایل پشتیبان برای بازیابی اطلاعات استفاده کنید. برای آشنایی با نحوه انجام این کار به مقاله “آموزش بکاپ گیری از آیفون و آیپد اپل; از iTunes و iCloud استفاده کنید.

آیفون یا آیپد خود را به یک شبکه اینترنتی پایدار و پرسرعت متصل کنید. مراقب باشید، به روز رسانی سیستم عامل آیفون با استفاده از این روش، داده های اینترنت شما را مصرف می کند.

به قسمت تنظیمات آیفون بروید.

گزینه General را انتخاب کنید.

گزینه Software Update را انتخاب کنید.

بر روی گزینه Download and Install ضربه بزنید.

منتظر بمانید تا دانلود آپدیت کامل شود. سپس بر روی گزینه Install ضربه بزنید.

اگر از شما رمز عبور خواسته شد، آن را وارد کنید.

منتظر بمانید تا آیفون شما فرآیند به روز رسانی سیستم عامل را کامل کند و مجددا راه اندازی شود. به روز رسانی آیفون و سیستم عامل iOS آن بسیار ساده بود.

بیشتر بخوانید: 5G را در آیفون خاموش کنید

به روز رسانی آیفون و به روز رسانی iOS با استفاده از iTunes

برای آپدیت آیفون و آپدیت iOS از طریق برنامه آیتونز، باید موارد زیر را انجام دهید:

قبل از شروع فرآیند به روز رسانی، مطمئن شوید که از اطلاعات موجود در دستگاه نسخه پشتیبان تهیه کرده اید تا در صورت بروز مشکل، بتوانید از این فایل پشتیبان برای بازیابی اطلاعات استفاده کنید. برای آشنایی با نحوه انجام این کار به مقاله “آموزش بکاپ گیری از آیفون و آیپد اپل; از iTunes و iCloud استفاده کنید.

آخرین برنامه iTunes را دانلود کرده و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. برای مراجعه به صفحه دانلود ابزار مذکور روی این قسمت کلیک کنید. در طی تمام مراحلی که در زیر توضیح داده شده است، رایانه شما باید به اینترنت متصل باشد.

آیفون خود را با استفاده از کابل رابط مناسب به رایانه ای که iTunes در آن نصب شده است وصل کنید و iTunes را اجرا کنید.

بر روی Summary کلیک کنید و سپس Check for updates را انتخاب کنید.

بر روی گزینه Download and Update کلیک کنید. در این مرحله از حجم اینترنت شما برای دانلود آپدیت ها استفاده می شود.

در صورت لزوم رمز آیفون را وارد کنید.

صبر کنید تا مراحل دانلود و نصب آپدیت آیفون یا سیستم عامل Go Zarsani iOS به پایان برسد و دستگاه ریستارت شود.

بیشتر بخوانید: چگونه اکانت تلگرام را حذف کنیم

نتیجه

همانطور که مشاهده می کنید در این مقاله روش های آپدیت آیفون و آپدیت سیستم عامل iOS را آموزش داده ایم. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از مراحل و بخش های شرح داده شده، می توانید با کارشناسان موبایل تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید.

ادامه مطلب:

دوربین اصلی آیفون 7

شیشه مکس آیفون XS

ال سی دی آیفون 6

در صورت داشتن هر گونه سوال یا مشکل در این زمینه کارشناسان شرکت موبایل کامپیوتر به صورت شبانه روزی پاسخگوی شما خواهند بود، کافیست با شماره تلفن ثابت بدون پیش شماره زیر را شماره گیری نمایید.
9099070345

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا