چرا اعداد در ورد انگلیسی تایپ نمی شود

انگلیسی اعداد در ورد و اکسل آسان است، ما به شما آموزش تبدیل و نمایش اعداد فارسی به زبان انگلیسی در ورد و اکسل را می دهیم، با شبکه داتیس همراه باشید.

اعداد انگلیسی در ورد و اکسل

اگر هنگام تایپ در نرم افزارهای ورد و اکسل مشکل نمایش اعداد فارسی دارید و می خواهید اعداد را به زبان انگلیسی نمایش دهید، جای نگرانی نیست زیرا به راحتی امکان پذیر است.

در ادامه این مقاله راه حلی آسان برای تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی در ورد و اکسل به صورت تصویری را به شما آموزش می دهیم، با شبکه داتیس همراه باشید.

تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی در ورد و اکسل

روش کار در نرم افزار ورد و اکسل یکسان است.

فایل را از منوی بالا انتخاب کنید.

سپس در منوی باز شده بر روی Options کلیک کنید.

سپس در پنجره باز شده از منوی سمت چپ گزینه Advanced را انتخاب کنید.

اعداد انگلیسی در Word و Excel:

از میان پارامترهای موجود، عنصر عددی را بیابید و مقدار آن را با یکی از موارد زیر جایگزین کنید:

زمینه: با انتخاب این گزینه می توانید هم اعداد فارسی و هم اعداد انگلیسی مانند تصویر زیر مقاله بنویسید.

عربی: با انتخاب این گزینه تمامی اعداد به زبان انگلیسی خواهند بود.

متن را در این پارامترها قرار دادیم و متنی حاوی تایپ فارسی و انگلیسی را تست کردیم. نتیجه در تصویر زیر مشخص است و ما توانستیم هم اعداد فارسی و هم اعداد انگلیسی را داشته باشیم.

انگلیسی برای اعداد در Word و Excel به همین سادگی بود.

امیدواریم مقاله تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی در Word و Excel مفید بوده باشد.

شبکه داتیس را در شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام، توییتر و اینستاگرام دنبال کنید.

فارسی سازی اعداد در ورد

فارسی سازی اعداد در اکسل

آیا با مشکل تایپ نکردن در Word ⌨️ مواجه هستید و نمی توانید مطالب خود را تایپ کنید؟ این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. در این مقاله انزل وب قصد داریم 9 روش برای رفع مشکل تایپ نکردن ورد را آموزش دهیم.

دلیل تایپ نکردن در Word

نحوه رفع مشکل در ورد تایپ نشد

قبلا در انزل وب نحوه تایپ انگلیسی و فارسی در کنار هم در ورد را بدون بهم ریختگی کلمات آموزش دادیم. گاهی اوقات وقتی می خواهید متنی را با فایل Word تایپ کنید، ممکن است متوجه شوید که کلمات نوشته نشده اند. راه‌های مختلفی برای رفع مشکل تایپ نکردن ورد وجود دارد که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

بررسی اتصال صفحه کلید برای رفع مشکل تایپ فارسی در Word

قطع کردن کابل یا خرابی درگاه USB می تواند منجر به مشکلات تایپ شود. بنابراین، قبل از امتحان روش های دیگر، ابتدا بررسی کنید که آیا کابل یا پورت USB سالم است یا خیر. اگر پورت USB کامپیوتر خراب است، می توانید از پورت های دیگر استفاده کنید. اگر مشکل ناشی از کابل یا پورت USB نیست، می توانید روش های دیگر را امتحان کنید.

اگر صفحه‌کلید لپ‌تاپ غیرفعال است، می‌توانید آموزش ۷ روش برای رفع غیرفعال شدن صفحه کلید لپ‌تاپ و رفع نشدن مشکل خود را بخوانید.

حل مشکل تایپ نکردن Word هنگام راه اندازی مجدد ویندوز

اگر صفحه کلید سالم است، می توانید ویندوز را مجددا راه اندازی کنید تا مشکل تایپ نکردن انگلیسی در Word را برطرف کنید. راه اندازی مجدد کامپیوتر می تواند بسیاری از مشکلات جزئی سیستم را حل کند. برای راه اندازی مجدد کامپیوتر، منوی Start را باز کنید. روی Power کلیک کنید. از منوی باز شده گزینه Restart را انتخاب کنید.

همچنین اگر با راه اندازی مجدد ویندوز مشکل حل نشد، می توانید با یک حساب کاربری جدید وارد Word شوید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

Numlock غیر فعال بودن فارسی دلیل تایپ نکردن اعداد در Word

اگر می خواهید اعداد را در فایل Word وارد کنید، مطمئن شوید که Numlock فعال است. درست است که ساده است، اما برخی از کاربران فراموش می کنند قبل از تایپ اعداد Numlock را فعال کنند.

برای حل مشکل تایپ نکردن اعداد فارسی در ورد و نحوه فارسی سازی اعداد می توانید آموزش 2 راه حل مشکل تایپ اعداد فارسی در ورد را مطالعه کنید.

رنگ سفید متن دلیل عدم تایپ متن در ورد است

رنگ سفید متن می تواند دلیل ساده دیگری برای مشکل تایپ نکردن Word باشد. ممکن است با مشکل تایپ نکردن در ورد مواجه نشوید و فقط رنگ متن سفید باشد و نتوانید متن را ببینید. در این حالت با استفاده از نماد تغییر رنگ که با حرف A مشخص شده است، رنگ متن خود را تغییر دهید.

غیرفعال کردن ویژگی حفاظت از اسناد برای رفع مشکل ورودی انگلیسی در Word

نرم افزار Word دارای قابلیتی به نام Document Protection است. هنگامی که یک کاربر محافظت از اسناد را فعال می کند، سایر کاربران نمی توانند فایل Word را ویرایش کنند یا متن اضافه کنند. بنابراین، اگر محافظت از اسناد فعال است، می توانید آن را غیرفعال کنید تا مشکل شما حل شود. برای فعال کردن این ویژگی، فایل Word را باز کرده و از منوی بالا گزینه File را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده Info را در کادر سمت چپ انتخاب کنید. Protect Document را در سمت راست صفحه انتخاب کنید تا منویی برای شما باز شود. از منوی باز شده روی علامت گذاری به عنوان نهایی کلیک کنید. در نهایت برای ذخیره تغییرات، OK را انتخاب کنید.

حالا به فایل Word برگردید و Edit Anyway را در کادر زرد بالای صفحه انتخاب کنید. حالا این قابلیت غیر فعال است و می توانید فایل Word را تایپ کنید.

تغییر فرمت فایل Word برای حل مشکل تایپ نکردن انگلیسی در Word

معمولا مشکل تایپ نکردن Word به دلیل فرمت فایل است. به همین دلیل می توانید فرمت فایل را به Text تغییر دهید. اصلاح کنید تا مشکل حل شود. برای این کار فایل Word را باز کنید. روی File در بالای صفحه کلیک کنید.

در صفحه باز شده گزینه Save As را انتخاب کنید. هنگام ذخیره فایل Word، قسمت File Type را روی RTF Format قرار داده و Save را انتخاب کنید. اکنون می توانید فایل Word را دوباره باز کنید و بررسی کنید که آیا مشکل تایپ نکردن ورد حل شده است یا خیر.

مشکل تایپ فارسی در ورد به دلیل فعال نبودن مایکروسافت آفیس

یکی دیگر از دلایلی که می تواند باعث مشکل تایپ نشدن Word شود فعال نبودن برنامه Word است. زمانی که نسخه اصلی برنامه Word را خریداری نکرده اید، باید آن را فعال کنید. اگر Word را فعال نکنید، برخی از ویژگی های آن برای شما کار نمی کند و با مشکل مواجه خواهید شد. برای فعال سازی مایکروسافت آفیس می توانید آموزش 3 روش فعال سازی و فعال سازی قانونی آفیس را مطالعه کنید.

اگر با فعال سازی Word مشکل حل نشد، می توانید برنامه Word را حذف کرده و مجددا نصب کنید.

با حذف افزونه های کلمه مشکل تایپ نکردن کلمه را برطرف کنید

مشکل تایپ نکردن کلمه ممکن است به دلیل برخی از افزونه های نصب شده در Word باشد. بنابراین، افزونه هایی را که اخیراً نصب کرده اید حذف کنید تا ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

استفاده از گوگل درایو برای رفع مشکل تایپ نکردن کلمه انگلیسی

برای استفاده از گوگل درایو و رفع مشکل، ابتدا وارد وبسایت گوگل درایو شوید. پس از آن، با حساب Google خود وارد شوید. روی New کلیک کنید و فایل Word را آپلود کنید. پس از دانلود فایل، روی آن دوبار کلیک کنید تا باز شود. سپس فایل با پسوند docx. دانلود.

اگر کلیدهای ترکیبی در Word کار نمی کنند، می توانید برای حل مشکل خود مقاله 3 راه برای رفع کار نکردن کلیدهای ترکیبی در Word (Word) را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مقاله امروز، نحوه رفع مشکل تایپ نکردن Word را مورد بحث قرار داده ایم. آیا با روش های بالا توانستید مشکل تایپ نکردن Word را برطرف کنید؟ شما می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مشکل تایپ نکردن انگلیسی Word در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

چرا اعداد انگلیسی وارد نمی شوند؟ چگونه اعداد انگلیسی را در نرم افزار Word فارسی کنیم؟ چگونه شماره فارسی را روی صفحه کلید به انگلیسی تبدیل کنیم؟ تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در ورد تبدیل اعداد به فارسی و انگلیسی در ورد. چرا اعداد گاهی فقط به فارسی تایپ می شوند؟ اعداد انگلیسی را در ورد تبدیل کنید، اعداد انگلیسی را به فارسی در ورد تبدیل کنید، چگونه اعداد را در زبان مقصد خود تایپ کنیم؟ یا چگونه اعداد صفحه کلید را به انگلیسی تغییر دهیم؟ چگونه اعداد را به انگلیسی تایپ کنیم، اعداد فارسی را به انگلیسی و چگونه زبان اعداد را تغییر دهیم؟ در برنامه درسی اعداد فارسی امروز به این نکات می پردازیم.

تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در ورد

در جلسه قبلی آموزش ورد (نحوه گذاشتن پسورد روی فایل های ورد) به نحوه رمزگذاری فایل های متنی نرم افزار word پرداختیم اما در آموزش ورد امروز تایپ اعداد به زبان فارسی و یا برعکس در ورد را یاد می گیریم! تبدیل انگلیسی به فارسی

تغییر زبان در نرم افزار Word بسیار ساده است و مانند محیط ویندوز می توانید با نگه داشتن کلیدهای ترکیبی Alt + Shift به زبان مورد نظر سوئیچ کنید اما در این بین ممکن است اعداد وارد شده هرگز با ما سازگار نباشند. و به عنوان مثال حتی اگر الان داریم اعداد فارسی را تایپ می کنیم، آیا اعداد به انگلیسی تایپ شوند یا برعکس (تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در ورد و تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی روی صفحه کلید)

تبدیل شماره فارسی به انگلیسی

گاهی اوقات اعداد فارسی در Word را از سند دیگری به فایلی که تایپ می کنید منتقل می کنید و متوجه می شوید که هنوز هیچ تناسبی بین فونت اعداد فارسی و زبان متن وجود ندارد، آنها زشتی و ناهمگونی زبان متن هستند. با اعداد! (تبدیل اعداد فارسی در ورد یا اعداد انگلیسی روی صفحه کلید) به عنوان مثال یک نامه اداری را در نظر بگیرید که به زبان فارسی تایپ شده اما تاریخ یا عددی در بین آن وجود دارد. نامه به زبان انگلیسی نوشته شده است، بدون شک این متن خوب به نظر نمی رسد. حالا نحوه تبدیل اعداد به فارسی و انگلیسی و بالعکس.

آموزش اعداد صفحه کلید انگلیسی

انگلیسی سازی اعداد در ورد

نرم افزار Word به گونه ای طراحی شده است که روش های مختلفی برای نمایش اعداد در یک فایل متنی وجود دارد. بیایید این روش ها را با هم بررسی کنیم.

ابتدا یک فایل ایجاد می کنیم و سپس متن زیر را روی آن می نویسیم. در این متن دو رشته اعداد 123 در دو طرف کلمه سیارک تایپ شده است که یکی از آنها (دایره صورتی) زمانی که زبان سیستم روی فارسی تنظیم شده بود و دیگری (دایره آبی) در هنگام زبان نوشته شده است. به انگلیسی تنظیم شده بود، اما همانطور که می بینید دو رشته اعداد در دو طرف کلمه “سیارک” در زبان فارسی نمایش داده می شود. دلیل این چیست؟ چرا وقتی می توانیم انگلیسی تایپ کنیم و زبان روی انگلیسی تنظیم شده است، نمی توانیم اعداد را به انگلیسی بنویسیم! (البته برعکسش هم صادقه)

برای بررسی حالت های مختلف نمایش، منوی File نرم افزار Word را بررسی کنید

روی گزینه option در منوی File کلیک کنید تا پنجره word option باز شود.

در سمت چپ پنجره مذکور گزینه های مختلفی از جمله View، General، Verification و چند گزینه دیگر وجود دارد که البته تنظیمات مورد نظر ما در قسمت Advanced قرار دارد.

پس از کلیک بر روی گزینه Advanced تنظیمات مختلفی از سندی که در حال نوشتن هستیم به دست می آید که در 11 قسمت مجزا دسته بندی شده اند.بخش چهارم که view document نام دارد شامل زیر منوهای مختلفی است که یکی از آنها عددی است که دارای یک منوی کشویی در جلو (این گزینه دومین منوی کشویی در این قسمت است که در تصویر مشاهده می کنید).

منوی کشویی Digit شامل 4 گزینه است که در این قسمت به توضیح آنها می پردازیم

تبدیل اعداد فارسی به انگلیسی در Word

فارسی سازی اعداد در ورد

گزینه اول حالت عربی است: در این حالت تمام ارقام متن به زبان انگلیسی نمایش داده می شود

گزینه دوم حالت هندی است: در این حالت تمام ارقام به زبان فارسی نمایش داده می شوند

گزینه سوم، حالت popup: احتمالاً مهمترین حالت در این منوها است، زیرا با قرار دادن تنظیمات اعداد در حالت popup، همه اعداد در همان حالتی که وارد شده اند نمایش داده می شوند، یعنی اگر اعداد را به انگلیسی تایپ کنید. در همان حالت نمایش داده می شوند و حتی اگر فارسی تایپ شوند به زبان فارسی نمایش داده می شوند.

حالت چهارم و آخر سیستم: در این حالت تمامی ارقام با توجه به زبان سیستم محلی که تنظیمات ویندوز را روی آن قرار داده اید نمایش داده می شود که با حالت قبلی متفاوت است و نباید اشتباه گرفته شود. وقتی در کنترل پنل وارد تنظیمات «زمان، زبان و منطقه» می‌شوید، می‌توانید سیستم محلی ویندوز را به فارسی یا انگلیسی تنظیم کنید که همه اعداد در ورد را مطابق با آن سیستم نشان می‌دهد.

در این تصویر پارامترها را همانطور که قبلا گفتیم روی حالت سوم یا Context قرار می دهیم و می بینید که اعداد نشان داده شده در دایره آبی به زبان انگلیسی و اعداد در دایره صورتی به زبان فارسی تایپ شده اند. به همان زبان نمایش داده می شوند.

خوب، همانطور که مشاهده کردید، اکنون می توانید به راحتی نتایج را به همان زبانی که می خواهید مشاهده کنید. حالت های دیگر هنگام وارد کردن متن حاوی اعداد از یک سند دیگر (کپی) بسیار موثر هستند و تنها با تغییر این منو می توانید تمام اعداد سند را به زبان مورد نظر تغییر دهید. این روش در سایر نرم افزارهای آفیس نیز موثر است، مثلاً در اکسل و پاورپوینت اعداد انگلیسی به فارسی و بالعکس تبدیل می شوند.

آیا آموزش اعداد فارسی و بالعکس مفید بود؟ نظرات خود را در قالب کامنت زیر همین مقاله بیان کنید. (سیارک)

بیایید در سیارک بخوانیم:

ایجاد هدر و پاورقی در Word

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
راضيه

من با این مقاله موافقم، چون خودم همیشه متعجب بودم که چرا اعداد در ورد انگلیسی تایپ نمی‌شوند. ممنون از شما برای روشن کردن این موضوع.

دکمه بازگشت به بالا