چرا از عینک استفاده می کنیم

عینک برای چه کسانی تجویز می شود؟ حتما مراقبت های بینایی و معاینه چشم را به عنوان بخشی از مراقبت های معمول پزشکی کودک خود انجام دهید. انواع مختلفی از چشم پزشکان وجود دارد که نام آنها ممکن است گیج کننده باشد. چشم پزشکان پزشکانی هستند که مراقبت های چشمی جامعی را از طریق دارو و جراحی ارائه می دهند. چشم پزشکان اطفال پزشکانی هستند که به طور ویژه برای درمان مشکلات چشمی کودکان آموزش دیده اند. اپتومتریست ها خدماتی را ارائه می دهند که ممکن است مشابه چشم پزشکان باشد، اما جراحی انجام نمی دهند. برخی از اپتومتریست ها در زمینه مشکلات چشمی کودکان تخصص دارند. اپتومتریست‌ها عینک مناسبی را می‌سازند. در این مقاله بخش چشم پزشکی دکتر سلام به تجویز عینک می پردازد.

معاینات و معاینات معمول چشم و تأیید نیاز به عینک

معاینات پزشکی رایج برای بینایی کودکان عبارتند از:

وضعیت کلی چشم نوزادان باید توسط متخصص اطفال یا پزشک خانواده در مهدکودک بیمارستان بررسی شود.

نوزادان پرخطر (از جمله نوزادان نارس)، کسانی که سابقه خانوادگی مشکلات چشمی دارند و آنهایی که ناهنجاری های چشمی دارند باید توسط چشم پزشک معاینه شوند.

در سال اول زندگی، سلامت چشم همه نوزادان باید به طور منظم در معاینات با پزشک اطفال یا پزشک خانواده بررسی شود.

در حدود سن 3 سالگی، کودکان باید معاینه سلامت چشم و تست های بینایی (تست های بینایی که وضوح بینایی را اندازه می گیرند) با پزشک اطفال یا پزشک خانواده خود انجام دهند.

در حدود سن 5 سالگی، کودکان باید بینایی و تنظیم چشم خود را توسط متخصص اطفال یا پزشک خانواده بررسی کنند. افراد مشکوک در هر دو آزمایش باید توسط چشم پزشک معاینه شوند.

پس از 5 سالگی، در صورت بروز علائمی مانند سردردهای مکرر (اغلب معلم متوجه می شود که کودک در کلاس به خوبی نمی بیند) باید در مدرسه و در مطب پزشک غربالگری سیستماتیک انجام شود.

کودکانی که از عینک استفاده می کنند باید هر ساله توسط پزشک معاینه شوند تا تغییرات بینایی را بررسی کنند.

علائم مشکلات چشمی و نیاز به تجویز عینک برای کودکان

چشم و بینایی سالم بخش مهمی از رشد کودکان است. چشم های آنها باید به طور منظم معاینه شود، زیرا بسیاری از مشکلات بینایی و بیماری های چشمی را می توان به موقع تشخیص داد و درمان کرد.

علائمی که نشان می دهد کودک ممکن است مشکلات بینایی داشته باشد عبارتند از:

مالش بیش از حد چشم

حساسیت شدید به نور

تمرکز ضعیف

ردیابی بصری ضعیف (دنبال کردن یک شی)

تنظیم یا حرکت غیر طبیعی چشم (پس از 6 ماه)

قرمزی مزمن چشم

ریزش مزمن چشم

مردمک سفید به جای سیاه

در کودکان در سن مدرسه، علائم دیگری که باید مراقب آنها بود عبارتند از:

ناتوانی در دیدن اجسام دور

با خواندن جدول مشکلی ندارید

خواندن مطالب دشوار است

نشستن خیلی نزدیک به تلویزیون

کودک خود را برای علائم ضعف بینایی یا چشم های ضربدری بررسی کنید. در صورت مشاهده هر گونه مشکل چشمی، کودک خود را فورا نزد پزشک ببرید تا مشکل دائمی نشود. اگر به موقع درمان شود، اکثر بیماری های چشمی قابل اصلاح هستند.

مشکلات رایج چشمی که نیاز به عینک طبی دارند

چندین بیماری چشمی می تواند کودکان را تحت تاثیر قرار دهد. بیشتر آنها از طریق غربالگری بصری با استفاده از نمودارها در طول سال های پیش دبستانی شناسایی می شوند.

آمبلیوپی یا تنبلی چشم

دید ضعیف در چشم که ممکن است طبیعی به نظر برسد. دو دلیل رایج عبارتند از: چشم های ضربدری و تفاوت در عیب انکساری بین دو چشم. در صورت عدم درمان، آمبلیوپی می تواند منجر به از دست دادن بینایی غیر قابل برگشت در چشم آسیب دیده شود. (در این مرحله، «برنامه‌نویسی» مغز سیگنال‌های چشم را نادیده می‌گیرد.) بهتر است آمبلیوپی را در اسرع وقت، به طور ایده‌آل قبل از 8 سالگی درمان کنید.

استرابیسم

این نوعی عدم تناسب در چشم است. چشم ها می توانند روشن، خاموش، بالا یا پایین حرکت کنند. اگر همان چشم به طور مزمن از این مشکل رنج می برد، آمبلیوپی ممکن است در آن چشم نیز ایجاد شود. با تشخیص زودهنگام، بینایی را می توان با تنظیم چشمی که به درستی تنظیم شده است، بازیابی کرد، که مشکل را اصلاح می کند. جراحی یا عینک مخصوص نیز می تواند به تراز کردن چشم ها کمک کند.

عیوب انکساری

این بدان معنی است که شکل چشم نور را به درستی منعکس نمی کند (خم می کند) بنابراین تصاویر تار می شوند. عیوب انکساری نیز می تواند باعث آمبلیوپی شود. نزدیک بینی شایع ترین عیب انکساری در بین کودکان سنین مدرسه است. انواع دیگر عبارتند از دوربینی و آستیگماتیسم:

نزدیک بینی

دید کوتاه معمولا با عینک درمان می شود.

بیشتر بخوانید: نزدیک بینی: علل نزدیک بینی + غذاها، ویتامین ها و نکاتی برای سلامت چشم

آستیگماتیسم

این یک انحنای ناقص سطح جلویی چشم است که اگر باعث تاری دید یا ناراحتی شود معمولاً با عینک درمان می شود.

سایر بیماری های چشمی نیاز به توجه فوری دارند، مانند رتینوپاتی نارس (بیماری که چشم نوزادان نارس را تحت تاثیر قرار می دهد) و موارد مرتبط با سابقه خانوادگی، از جمله:

رتینوبلاستوما یک تومور بدخیم است که معمولاً در 3 سال اول زندگی ظاهر می شود. که بینایی را تحت تأثیر قرار می دهد یا باعث سفیدی مردمک می شود.

آب مروارید نوزادی ممکن است در نوزادان رخ دهد. آب مروارید باعث اختلال بینایی می شود.

گلوکوم مادرزادی در دوران نوزادی یک بیماری نادر است که می تواند ارثی باشد. این نتیجه فشار زیاد در چشم به دلیل رشد نامناسب یا ناقص کانال های اتصال چشم قبل از تولد است و با دارو و جراحی قابل درمان است.

بیماری های ژنتیکی یا متابولیک چشم، مانند اختلالات ارثی که احتمال ابتلای کودک به رتینوبلاستوما یا آب مروارید را افزایش می دهد، ممکن است نیاز به غربالگری منظم کودکان در سنین پایین داشته باشد.

اگر کودک شما در معرض خطر ابتلا به هر یک از این شرایط است، حتما با پزشک خود صحبت کنید.

کاندیدای مناسب برای تجویز عینک

کودکان در هر سنی – حتی نوزادان – می توانند از عینک استفاده کنند.

نکاتی که پس از تجویز عینک برای کودکان باید بدانید

بگذارید بچه ها قاب های خودشان را انتخاب کنند.

فریم های پلاستیکی بهترین گزینه برای کودکان زیر 2 سال است.

اگر کودکان بزرگتر از قاب فلزی استفاده می کنند، مطمئن شوید که لولاها بادوام هستند.

یک بند پلاستیکی متصل به عینک به نگه داشتن آن ها در محل برای بچه های کوچک کمک می کند.

کودکانی که مشکلات چشمی جدی دارند ممکن است به لنزهای خاصی به نام لنزهای باکیفیت نیاز داشته باشند که نازک‌تر و سبک‌تر از لنزهای پلاستیکی هستند.

لنزهای پلی کربنات برای همه کودکان به خصوص برای حرکات آنها بهتر است. پلی کربنات یک ترموپلاستیک شفاف، انعطاف پذیر و شفاف است که برای ساخت لنزهای نازک و سبک استفاده می شود. اما با وجود اینکه در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند، این لنزها راحت تر از لنزهای پلاستیکی خراشیده می شوند.

نوزادانی که با آب مروارید مادرزادی متولد می شوند ممکن است در چند هفته اول زندگی نیاز به جراحی برای برداشتن آب مروارید داشته باشند. برخی از آنها پس از جراحی آب مروارید از لنزهای تماسی استفاده می کنند.

در حدود 10 سالگی، کودکان ممکن است به دلایل زیبایی یا ورزشی بخواهند از لنزهای تماسی استفاده کنند. برای استفاده از آنها، کودک باید نحوه صحیح قرار دادن و برداشتن لنزها را بداند، در صورت لزوم آنها را خارج کند و طبق توصیه پزشک آنها را تمیز کند. مشکلات لنزهای تماسی تقریباً همیشه ناشی از عادات بد و بهداشت ضعیف است.

چشم پزشک می تواند به شما در تصمیم گیری بهترین نوع اصلاح بینایی برای فرزندتان کمک کند.

بیشتر بدانید: خطر تنبلی چشم در نوزادان نارس

درمان تنبلی چشم با تجویز عینک و درمان های دیگر

هرچه تنبلی چشم زودتر تشخیص داده شود، احتمال درمان موفقیت آمیز آن بیشتر است. درمان اگر بعد از 6 سالگی شروع شود کمتر موثر است و اگر بعد از 8 سالگی شروع شود بعید است موفقیت آمیز باشد.

2 گزینه اصلی درمانی برای درمان تنبلی عبارتند از:

هر گونه مشکل چشمی اساسی را درمان یا اصلاح کنید

استفاده بیشتر از چشم آسیب دیده را تشویق کنید تا بینایی به درستی توسعه یابد

درمان مشکلات اساسی چشم

تجویز عینک

نزدیک بینی یا دوربینی را می توان با استفاده از عینک اصلاح کرد. به طور کلی باید از عینک ها به طور مرتب استفاده کرد و مرتباً چک شود.

عینک همچنین می تواند به صاف کردن انحراف کمک کند و در برخی موارد می تواند تنبلی چشم را بدون نیاز به درمان اضافی برطرف کند.

کودک شما ممکن است بگوید بدون عینک بهتر می بیند. این به این دلیل است که چشمان آنها به کار سخت نگاه کردن عادت کرده اند و اکنون به سختی اجازه می دهند عینک این کار را برای آنها انجام دهد.

آنها باید تشویق شوند تا به عینک زدن ادامه دهند.

لنزهای تماسی جایگزینی برای عینک هستند، اما فقط برای کودکان بزرگتر مناسب هستند.

عمل جراحی

در کودکان، آب مروارید اغلب برای بهبود دید بهتر در چشم با آب مروارید برداشته می شود. جراحی آب مروارید در کودکان با بیهوشی عمومی انجام می شود. این روش معمولاً 1 تا 2 ساعت طول می کشد. کودک شما ممکن است یک شب در بیمارستان بماند تا وضعیت بهبودی خود را بررسی کند و پس از آن ممکن است از او خواسته شود که عینک بزند. در برخی موارد از جراحی برای بهبود ظاهر چشم استفاده می شود. این عمل باعث تقویت یا ضعیف شدن ماهیچه های تنبلی چشم برای تغییر شکل آنها می شود.

این بدان معنی است که به نظر می رسد تنبلی چشم شبیه چشم سالم است. بینایی کودک بهبود نمی یابد، اما چشمان او متناسب تر به نظر می رسد، که به آنها کمک می کند تا با هم بهتر عمل کنند. افتادگی پلک نیز با جراحی قابل اصلاح است.

چگونه استفاده از تنبلی چشم را تشویق کنیم؟

تعدادی از گزینه های درمانی مختلف برای تشویق کودک به استفاده از چشم آسیب دیده ذکر شده است.

با استفاده از یک پد

این شامل قرار دادن یک پد لبه چسبنده روی چشم “خوب” است تا چشم تنبل مجبور به کار شود و غیره. می تواند در بهبود بینایی در تنبلی چشم بسیار موثر باشد. محافظ ها اغلب باید با عینک استفاده شوند. مدت زمانی که کودک باید از کوسن استفاده کند به سن، شدت مشکل و توانایی او در همکاری با کوسن بستگی دارد.

این محافظت ها قبل از رسیدن کودک به سن 6 سالگی موثر است. اکثر کودکان به مدت چند ماه نیاز به استفاده از تشک برای چند ساعت در روز دارند. استفاده از این روش برای درمان تنبلی چشم می تواند زمان بر باشد و اغلب می تواند تجربه ناخوشایندی برای کودک باشد تا زمانی که به آن عادت کند. به همین دلیل، مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که دلایل استفاده از پد و اهمیت این درمان را برای فرزندتان توضیح دهید تا او برای انجام آن انگیزه پیدا کند.

اگر کودک شما برای درک این موضوع خیلی کوچک است، سعی کنید به انگیزه هایی فکر کنید تا او را وادار به استفاده از تشک کنید. آنها باید فعالیت هایی مانند بازی با تبلت الکترونیکی، رنگ آمیزی، خواندن یا انجام تکالیف انجام دهند. با تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه آنها به آنها پاداش دهید.

قطره چشم

قطره چشمی آتروپین را می توان برای تاری دید در چشم خوب استفاده کرد. مردمک چشم سالم را گشاد می کنند و تار می کنند و باعث می شوند کودک از تنبلی چشم استفاده کند. پس از استفاده از این قطره های چشمی ممکن است عوارض جانبی مختلفی ایجاد شود. اگرچه این عوارض به ندرت رخ می دهد، اما مزایای استفاده از این روش بسیار زیاد است.

با این حال، این عوارض به طور کلی نادر هستند. و این فطره ها بسیار مؤثرتر از استفاده از تامپون است. انتخاب بین این دو گزینه معمولا برای بسیاری از افراد یک چالش است. کودکانی که تمایلی به استفاده از نوار بهداشتی ندارند می توانند از قطره چشم استفاده کنند و بالعکس.

اگر تنبلی چشم درمان نشود چه باید کرد؟

در برخی موارد تنبلی چشم با وجود استفاده از درمان مناسب بهبود نمی یابد. گاهی اوقات نتایج ضعیف به این دلیل است که کودک یا خانواده در استفاده از تامپون مشکل دارند.

اگر با یک نوع درمان مشکل دارید، با چشم پزشک خود در مورد گزینه های مختلف صحبت کنید. اگر جراحی توصیه شود، ممکن است چندین عمل برای بهبود ظاهر چشم مورد نیاز باشد و ممکن است برای عمل نیاز به عینک باشد. اگر درمان خیلی زود شروع شود، هر گونه بهبودی در تنبلی چشم از بین خواهد رفت. در صورت بازگشت تنبلی به چشم می توان از نوار بهداشتی یا قطره چشم استفاده کرد.

وقتی شروع به استفاده از عینک به جای لنز می کنید، 8 اتفاق می افتد:

عینک زدن همیشه یک تصمیم مد روز و محبوب نبوده است. روزهای خوب قدیم را به یاد بیاورید، “پسرا به دخترانی که عینک می زنند توجه نمی کردند”. خوشبختانه در حال حاضر همه چیز تغییر کرده است و عینک بسیار کاربردی تر، محبوب تر و شیک تر از گذشته شده است. بنابراین، اگر به جای استفاده از لنز از عینک استفاده کنید، دقیقا چه اتفاقی می افتد؟ نزدیک تر خواهید شد. از سلامت چشم بهتر بهره مند خواهید شد. وقتی به چشم پزشک خود مراجعه می کنید، آیا از لنز یا عینک استفاده می کنند؟ معمولاً متوجه می شوم که عینک زده اند. این واقعیت دلیلی دارد. آنها خطرات استفاده از لنزهای تماسی را می دانند.

لنزهای تماسی قرنیه چشم را می پوشانند و این باعث کاهش اکسیژن می شود

هنگامی که اکسیژن رسانی به دلیل استفاده از لنز تماسی یا عوامل دیگری مانند خواب کافی نباشد، هیپوکسی می تواند رخ دهد که منجر به قرمزی چشم، ناراحتی، تاری دید موقت و التهاب می شود. همچنین خطر ابتلا به عفونت چشم را افزایش می دهد که می تواند جدی باشد. گاهی اوقات این می تواند منجر به از دست دادن بینایی شود. علاوه بر این، خشکی چشم اغلب در افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند رخ می دهد.

خوشبختانه، استفاده از عینک شما را از ناراحتی و خشکی چشم ناشی از استفاده مکرر از لنز رها می کند. خطر عوارض هیپوکسی کاهش می‌یابد و بار سنگینی از دوش شما برداشته می‌شود.

آزادی بیشتری خواهید داشت

یکی از فواید استفاده از عینک به جای لنز تماسی این است که آزادی خود را دوباره به دست می آورید. با لنزهای تماسی باید برنامه ریزی کنید، برنامه ریزی کنید و جعبه مخصوص خود را داشته باشید. باید دقت شود که لنز را در زمان مناسب از چشم خارج کرده و قطره مربوطه را در چشم بریزید. اما نکته شگفت انگیز در مورد عینک این است که تنها چیزی که آنها نیاز دارند یک پارچه تمیزکننده و یک کیف محکم است.

شما ظاهر و ژست بی نظیری خواهید داشت

ظاهر خاص فقط برای هنرمندان، طراحان و افراد مشهور نیست. همه می توانند ظاهری منحصر به فرد ایجاد کنند و استفاده از عینک راهی عالی برای تعریف آن است. وقتی به ظاهری که با استفاده از عینک تعریف می شود فکر می کنم، جان لنون، ​​بادی هالی، جکی کندی و تینا فی به ذهنم می رسد. حتی شخصیت های خیالی مانند کلارک کنت، کلر آندروود و نوآ بنت که ظاهری فراموش نشدنی دارند و با عینکشان تعریف می شوند.

آیا سبک شما جسور، هیپستر، کلاسیک، بوهمی، مد روز یا راک است؟ آیا شما ظاهر منحصر به فرد خود را دارید؟ وقتی شروع به استفاده از عینک می کنید، می توانید استایل خود را مشخص کنید. یا یک قاب عینک زیبا ظاهر شما را برجسته می کند.

در پایان یک روز کاری طولانی بهتر خواهید دید

من هر روز زمان زیادی را با لپ تاپم می گذرانم. قبل از اینکه عینک بزنم، در پایان یک روز طولانی در محل کار، لنزهای تماسی من خشک می‌شدند و احساس می‌کردم از پنجره‌های مه آلود نگاه می‌کنم. چشمانم قرمز، خسته و گاهی تار بودند. در حال حاضر هنگام استفاده از عینک، این مشکلات عملا برطرف شده است.

بیشتر بدانید: اطلاعات کامل در مورد استفاده از لنزهای تماسی

مانند من، بسیاری از مردم هر روز ساعات زیادی را صرف استفاده از رایانه و دستگاه های تلفن همراه می کنند که می تواند منجر به سندرم بینایی رایانه یا فشار چشم شود. استفاده طولانی مدت از این وسایل باعث خشکی، آبریزش، خستگی چشم و حتی تاری دید می شود. این مشکلات با لنزهای تماسی تشدید می شوند.

هنگامی که از عینک استفاده می کنید، چشمان شما شاداب تر و قوی تر به نظر می رسد، به خصوص اگر عینک های مدرن با درمان ضد انعکاس را انتخاب کنید. با کاهش تابش خیره کننده، این پوشش ها راحتی بیشتری را هنگام استفاده از رایانه یا سایر دستگاه ها برای مدت زمان طولانی فراهم می کنند. آنها با به حداقل رساندن میزان نور منعکس شده از سطح عینک شما تابش خیره کننده را کاهش می دهند. به عنوان یک امتیاز، آنها رانندگی در شب را با افزایش میدان دید و زمان واکنش شما بهبود می بخشند.

پول پس انداز خواهید کرد

لنزهای تماسی گران هستند. با لنزهای تماسی هیدروژل، بر اساس نسخه لنز شما باید هزینه پرداخت کنید. رفع و کاهش می تواند هزینه سالانه شما را افزایش دهد. از آنجایی که اکثر کسانی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند، یک جفت عینک طبی و عینک آفتابی نیز خریداری می کنند، این هزینه ها واقعاً افزایش می یابد.

هزینه عینک بسته به فریم، بازوی لنز و تجهیزات اضافی متفاوت است. هزینه عینک با افزایش نسخه ها، نسخه های پیچیده و تجهیزات اضافی مانند لنزهای فتوکرومیک که هنگام بیرون رفتن استفاده می شود، افزایش می یابد. با این حال، هزینه ها به طور کلی کمتر از لنزهای تماسی است. حتی با در نظر گرفتن همه این موارد اضافی، اکثر افرادی که لنزهای تماسی می خرند و شروع به استفاده از عینک می کنند به مرور زمان در هزینه خود صرفه جویی می کنند.

شما بهترین دارایی های خود را برجسته خواهید کرد

با انتخاب دقیق عینک، بهترین ویژگی های خود را برجسته می کنید، در حالی که ویژگی هایی را که دوست ندارید کاهش می دهید. شکل، جزئیات، رنگ و برش می تواند ظاهر شما را ایجاد کند.

به عنوان مثال ممکن است چشمان شما با شکل مورد نظر متفاوت باشد یا پیشانی و قسمت بالایی صورت شما باریک باشد. در این صورت استفاده از عینک با قاب چشم گربه ای چشمان شما را خیره کننده نشان می دهد. یا شاید شما چشمان آبی زیبایی دارید و می خواهید این ویژگی را برجسته کنید. در این مثال، انتخاب فریم عینک به رنگی که با رنگ چشم شما متضاد باشد، مانند مسی یا قرمز، چشم‌های باورنکردنی شما را برجسته می‌کند.

خاطره انگیزتر خواهید شد

مثل بقیه کسل کننده به نظر می رسد. یکی از مزایای عینک نزدن این است که برجسته خواهید شد. منحصر به فرد بودن استایل شما را به یاد ماندنی تر می کند، که در دنیای رقابتی ما دارایی بزرگی است.

تصور کنید در حال مصاحبه برای شغلی با ده نامزد دیگر هستید. برای رقابت چه کاری می توانید انجام دهید؟ استفاده از عینک استایلی منحصر به فرد و به یاد ماندنی به شما می دهد که توجه شما را به خود جلب می کند.

آیا همیشه بعد از تجویز باید عینک بزنم؟

هنگامی که شروع به استفاده از عینک طبی خود می کنید، ممکن است متوجه شوید که بینایی شما به قدری واضح تر است که آرزو می کنید همیشه از عینک استفاده می کردید. اگر راحت هستید، دلیلی وجود ندارد که نتوانید عینک خود را به اندازه دلخواهتان قرار دهید. باورهای قدیمی در مورد این مشکل وجود دارد، زیرا برخی معتقدند که استفاده مداوم از عینک به چشمان شما آسیب می رساند و با برداشتن عینک بدتر می شود.

با این حال، این فقط یک افسانه است زیرا عینک بینایی شما را بدتر نمی کند و چشمان شما را به لنزهای اصلاحی وابسته نمی کند. واقعیت این است که چون عادت دارید اشیا را با عینک به وضوح ببینید،

هنگامی که عینک برداشته می شود، چشم ها کمی زمان می برند تا تنظیم شوند. علاوه بر این، با کاهش بینایی با افزایش سن، بینایی شما پس از دریافت عینک طبی کاهش می یابد. این ممکن است به دلیل استفاده طولانی مدت از عینک باشد، در حالی که مشکلات بینایی بیشتر به سن مربوط می شود و ربطی به تعداد دفعات عینک زدن شما ندارد.

با استفاده از عینک به بینایی خود آسیب نمی رسانید و اگر عینک را کنار بگذارید بینایی شما بهبود نمی یابد.

آنچه اغلب اتفاق می افتد این است که می توانید چیزها را راحت تر با عینک ببینید و دید واضح تری داشته باشید. این بدان معناست که کارهای روزانه و زندگی شما با مزایای اضافی دید واضح با عینک آسان تر می شود و دیگر نمی خواهید آنها را از چشمان خود حذف کنید زیرا از نظر روانی همیشه به بینایی بهبود یافته خود وابسته می شوید.

بیشتر بخوانید: اگر عینک از بینی تان لیز خورد، محلول ها را بخوانید

خوشبختانه اگر اینطور باشد، استفاده از عینک هیچ آسیبی به شما وارد نمی کند. این مزیت برای تمام نسخه ها از جمله عینک بینایی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم صدق می کند. وقتی لازم است در صورت لزوم عینک خود را بردارید یا حداقل به عنوان راه حلی کاربردی تر از عینک زدن، چند نکته را در نظر داشته باشید.

اولی برای خواب است. برای شروع، نیازی به استفاده از عینک برای خواب ندارید، فقط آن را بردارید تا فریم ها خم نشوند و به لنزهای داخل تخت آسیب نرسانند. علاوه بر این، در حالی که می توانید عینک طبی خود را در خارج از منزل استفاده کنید، اگر می خواهید اشعه ماوراء بنفش را مسدود کنید و در آفتاب واضح تر ببینید، ممکن است به راه حل بهتری نیاز داشته باشید. می‌توانید روی عینک‌های آفتابی بدون نسخه سرمایه‌گذاری کنید یا لنزهایی بخرید که وقتی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند در فضای باز کار می‌کنند.

نحوه مصرف در طول روز پس از تجویز عینک

آیا باید در طول روز عینک خود را بردارید یا تمام روز آن را بپوشید؟ این بستگی به این دارد که چرا آنها را در وهله اول دریافت می کنید – باید توصیه های چشم پزشک خود را در این مورد دنبال کنید. از آنجایی که استفاده از عینک دید شما را خراب نمی کند، دلیلی برای تاری دید در طول روز وجود ندارد. اگر در طول روز از عینک زدن راحت تر هستید، آن را دنبال کنید. اگر فقط برای مطالعه یا رانندگی به آنها نیاز دارید، ممکن است دلیلی برای پوشیدن آنها وجود نداشته باشد.

استفاده از عینک طبی در زمان نیاز از خستگی چشم، سردرد، تاری دید و سایر ناراحتی ها جلوگیری می کند و پوشش ضد تابش نور و UV از چشمان شما در برابر نور و نور خورشید محافظت می کند. اگر تصمیم بگیرید که عینک خود را نزنید، ممکن است ناراحتی چشمی داشته باشید و روز خود را با دید غیرعادی سپری کنید.

آیا می توانم تمام روز از عینک مطالعه استفاده کنم؟

یک جفت عینک بدون نسخه می تواند برای فعالیت هایی مانند مطالعه، خیاطی، باغبانی و استفاده از رایانه یا تلفن مفید باشد، اما اگر تمام روز از آن استفاده می کنید، وقت آن است که به پزشک خود مراجعه کنید. عینک مطالعه برای استفاده گاه به گاه در نظر گرفته شده است، در حالی که استفاده از عینک مطالعه به طور دائمی به چشمان شما آسیب نمی رساند، اما یک چشم پزشک می تواند عینک مناسب را برای استفاده تمام وقت در اختیار شما قرار دهد. از لنزهای پیشرونده یا دوتایی برای اصلاح دید نزدیک و دور استفاده کنید.

چه زمانی از عینک زدن خودداری کنم؟

اگر هنگام تماشای تلویزیون، رانندگی، کار یا انجام سایر فعالیت ها عینک به شما کمک می کند بهتر ببینید، از آن استفاده کنید. اگر راحت هستید، به جز چند استثنا، دلیلی وجود ندارد که همیشه از عینک استفاده نکنید.

عینک زدن هنگام خواب

البته از آنجایی که چشمان خود را می بندید، نیازی به عینک ندارید. در اینجا یک یادآوری دوستانه برای اجتناب از عینک زدن در هنگام خواب وجود دارد. هنگام خواب عینک را بردارید تا از شکستن یا خم شدن آن جلوگیری کنید.

هنگام ورزش از عینک استفاده کنید

عینک و ورزش با هم خوب نیستند. عینک‌های آفتابی بدون نسخه ممکن است برای برخی از ورزش‌های خارج از منزل مناسب باشند، و همیشه هنگام بیرون رفتن در مقابل نور خورشید باید از لنزهای محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش استفاده کنید. اما استفاده منظم از عینک های بدون نسخه در حین ورزش می تواند خطرناک باشد. ممکن است عینک را خم کنید یا بشکنید، یا لنزها بشکنند که می تواند به چشمان شما آسیب برساند. عینک ممکن است لیز بخورد یا خیس شود و در زیر نور خورشید یا نور به درستی عمل نکند. برای فعالیت هایی مانند فوتبال، بسکتبال، اسکی، دویدن و دوچرخه سواری باید از عینک ایمنی مخصوص ورزشی استفاده شود.

عینک بهترین انتخاب برای شنا نیست. پاشیدن آب روی لنزها باعث ایجاد مشکلاتی می شود، لنزها می توانند به کف دریاچه بیفتند و کلر ناشی از استخرها می تواند به عینک شما آسیب برساند. اگر بتوانید بدون آنها شنا کنید بهتر است. در غیر این صورت از عینک طبی مخصوص استفاده کنید. از شستن لنزهای تماسی هنگام شنا خودداری کنید زیرا آب در پشت لنزها می تواند باعث عفونت باکتریایی شود.

در محل کار از عینک استفاده کنید

هنگام کار در معرض خطرات چشمی، از جمله تراشه های چوب، فلز، گرد و غبار یا ذرات دیگر، مواد شیمیایی یا قرار گرفتن در معرض مایعات مضر، حتماً از عینک محافظ استفاده کنید. این عمل باید در خانه نیز رعایت شود. هنگام انجام کارهای خطرناک در اطراف خانه، حیاط کاری و فعالیت هایی که یک جسم خارجی می تواند باعث آسیب چشم شود، از عینک ایمنی استفاده کنید.

عینک های طبی معمولاً استانداردهای محل کار را به عنوان عینک محافظ رعایت می کنند. عینک های ایمنی دارای لنزهای مقاوم در برابر ضربه هستند و پوشش بیشتری را ارائه می دهند. استفاده از عینک ایمنی برای جلوگیری از صدمات در محل کار ضروری است، مانند دید واضح. اگر به عینک طبی نیاز دارید، برای محافظت بیشتر، عینک ایمنی بدون نسخه را بر روی عینک خود انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: خطرات تجویز عینک های بی کیفیت چیست؟

عینک دید واضح تری به شما می دهد و می توانید در تمام طول روز بدون آسیب از آن استفاده کنید، اما مواقعی ممکن است بهتر باشد از آن استفاده نکنید یا عینک خاصی را برای فعالیت خود انتخاب کنید. در حالی که اجتناب از عینک در این مواقع هیچ ارتباطی با عینک طبی که به بینایی شما آسیب می زند، ندارد، سلامت و ایمنی چشم قطعا در خطر است. انتخاب عینک مناسب در همه شرایط از چشمان شما محافظت می کند.

عینک را تجویز کنید و انواع فریم های عینک را کشف کنید

انتخاب عینک مناسب می تواند یک تجربه سرگرم کننده و ارزشمند برای شما باشد! اما چگونه از بین انواع عینک های موجود در بازار انتخاب کنیم؟

آیا به دنبال عینک هایی با فریم ضخیم، فول فریم یا عینک های کوچک بدون لبه هستید یا می خواهید عینک هایی را در بین آن ها انتخاب کنید؟ EBD مجموعه کاملی از فریم های عینک را به شما ارائه می دهد.

عینک ضخیم و فول فریم

اگر به دنبال مدل ضخیم هستید، لیوان هایی با فریم ضخیم و فول می تواند بهترین گزینه باشد. این قاب ها پر و ضخیم هستند و شیشه کاملاً توسط مواد فریم احاطه شده است. عینک ها در عین استحکام زیبا هستند. در تمامی فریم های ساخته شده با مواد مختلف (از استات و پلاستیک گرفته تا فلز و تیتانیوم) شیشه های فول فریم در انواع طرح ها، رنگ ها و اندازه ها عرضه و موجود می باشد.

عینک بدون حاشیه

عینک بدون لبه بهترین انتخاب برای افرادی است که می خواهند حتی کوچکترین احساسی از عینک زدن داشته باشند. در بین عینک های سبک و مدرن، عینک های بدون لبه بدون پوشش چهره محبوب ترین هستند. با استفاده از حداقل عناصر تشکیل دهنده عینک مانند دستگیره ها و پل روی بینی و لولاها، این فریم ها بدون عناصر اضافی موجود در مدل های فول فریم، کمترین دید را به صورت دارند. چنین شیشه هایی همچنین می توانند از فلزات، به ویژه تیتانیوم ساخته شوند.

عینک نیم فریم

اگر به دنبال بهترین های هر دو دنیا هستید، عینک های نیمه لبه ممکن است بهترین انتخاب برای شما باشند. این قاب های ترکیبی حداقل فریم هایی را با دوام فول فریم به شما می دهند. بیشتر مدل هایی که از عینک های تمام رینگ سبک تر و در عین حال ضخیم تر از عینک های بدون لبه هستند، مدل های نیمه رینگ هستند که همان مدل های نیمه رینگ و کلاسیک هستند که بسیاری از افراد به آن امتیاز می دهند.

عینک با پل کوتاه روی بینی

می توان گفت که باید با کشیدن لیوان خداحافظی کنیم! برای کسانی که عینک هایی با پل های کوچکتر روی بینی انتخاب می کنند. نگرانی در مورد ثبات فریم عینک روی بینی می تواند آزار دهنده باشد. این فریم‌ها مناسب افرادی با پل‌های بینی کوچک‌تر هستند و بالاترین سطح سبک و عملکرد را ارائه می‌دهند.

فریم عینک مناسب برای همه موارد

انواع مختلف قاب ها برای موقعیت ها و احساسات مختلف افراد با سبک زندگی متفاوت مناسب است. در واقع عینک های بدون لبه احساس بی گناهی می دهند و حداقل برای کارهای اداری مناسب هستند. عینک تمام لبه برای سخنرانی مناسب است. عینک های نیم فریم در همه سایزها قابل استفاده است. بسیاری از اوقات می توانید دستورالعمل ها را دور بیندازید و نادیده بگیرید. از تلاش برای انتخاب عینک مناسب با فرم صورت خود نترسید.

عینک تجویز کنید و بهترین عینک را انتخاب کنید

بیشتر از فریمی که انتخاب می کنید، لنز عینک میزان رضایت شما را تعیین می کند. خرید عینک کار ساده ای نیست. در واقع در اینجا گزینه های زیادی برای لنز عینک و پوشش شفاف آن وجود دارد که این تنوع باعث سردرگمی شما در هنگام خرید لنز می شود.

بسته به درخواست شما، فروشنده می تواند راهنمای قابل اعتمادی در زمینه خرید عینک و روکش آن باشد.

هنگام خرید عینک، انتخاب فریم به دلیل تأثیرگذاری بر ظاهر اهمیت دارد، اما عدسی عینک بسیار مهم است زیرا بر این چهار عامل ظاهر، راحتی، دید و ایمنی تأثیر می گذارد.

ضخامت لنزها یک عامل تعیین کننده در مدل و اندازه فریمی است که انتخاب می کنید. برای لنزهای نازک، فریم های کوچکتر، گرد یا بیضی را انتخاب کنید. علاوه بر این، فریم های پلاستیکی برای جلوگیری از یافتن لبه های لنزهای ضخیم مناسب تر هستند.

اشتباه رایجی که مردم هنگام خرید عینک مرتکب می شوند این است که زمان کافی را برای انتخاب مواد لنز و پوشش شفاف لنز صرف نمی کنند.

اطلاعات زیر برای تمام لنزهایی که برای عینک تجویز می شوند، چه برای اصلاح نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم، یا برای لنزهای پیشرفته، دو کانونی یا سایر لنزهای چند کانونی، کاربرد دارد. این عدسی برای اصلاح پیرچشمی است.

چه نوع عدسی برای اصلاح نزدیک بینی استفاده می شود؟

نزدیک بینی وضعیتی است که در آن فرد می تواند اشیاء نزدیک را به وضوح ببیند، اما اجسام دور تار هستند که معمولاً به راحتی با لنزها یا عینک های تجویزی اصلاح می شود.

عدسی هایی که برای نزدیک بینی استفاده می شوند مقعر هستند، به این معنی که این لنزها در مرکز نازک تر و در لبه ها ضخیم تر هستند.

به این لنزها لنزهای بزرگنمایی منفی (یا لنزهای منفی) می گویند. زیرا این لنزها قدرت تمرکز چشم را کاهش می دهند. با انجام این کار، عدسی‌های منفی کانون نور را در چشم‌های نزدیک‌بین به نقطه‌ای در جلوی شبکیه به سمت پشت تغییر می‌دهند تا مستقیماً روی شبکیه بیفتد. این تغییرات تاری دید ناشی از نزدیک بینی را اصلاح می کند. .

بیشتر بخوانید: آنچه باید در مورد عینک PD بدانید

درجه بزرگ دید شیشه ای، که برای اصلاح نزدیک بینی استفاده می شود، با واحدی به نام دیوپتر (D) اندازه گیری می شود. درجه بزرگنمایی عینک های تجویز شده برای اصلاح نزدیک بینی با درجه منفی شروع می شود. هر چه امتیاز بزرگنمایی بیشتر باشد، تصحیح نزدیک بینی بیشتر خواهد بود. به عنوان مثال، یک لنز منهای شش D دو برابر نزدیک بینی را نسبت به عدسی منهای سه D تصحیح می کند.

لنزهای با شاخص بالا معمولاً برای اصلاح سطح نزدیک بینی بیشتر از منفی سه توصیه می شوند. این لنزها شفاف‌تر و نازک‌تر از لنزهای پلاستیکی معمولی هستند و باعث جذابیت بیشتر و استفاده راحت‌تر می‌شوند. علاوه بر این، لنزهایی با درمان ضد انعکاس برای اصلاح نزدیک بینی به شدت توصیه می شود. پوشش های ضد انعکاس انعکاس های مخرب روی لنزها را از بین می برد و آنها را نازک تر و جذاب تر می کند. از بین بردن تابش خیره کننده باعث بهبود دید و البته راحتی می شود.

لنزهای تماسی گزینه دیگری برای اصلاح نزدیک بینی ارتوکراتولوژیک هستند. در اینجا لنزهای تماسی سخت و قابل نفوذ به گاز طراحی شده است که نه تنها نزدیک بینی را اصلاح می کند، بلکه پیشرفت این بیماری را در کودکان نیز کنترل می کند. در نهایت، افراد مبتلا به نزدیک بینی متوسط ​​تا شدید می توانند از کاشت لنز بهره مند شوند. لنز داخل چشمی یا فاکیک عدسی بسیار کوچکی است که در حین جراحی در داخل چشم و درست پشت شبکیه کاشته می شود و عملکرد این لنز همانند لنزهای تماسی است. هیچ مراقبت یا نگهداری لازم نیست، زیرا کاشت لنز داخل چشمی، درست مانند جراحی لیزیک، یک درمان دائمی برای نزدیک بینی است. برای تعیین و انتخاب بهترین گزینه مورد نیاز برای اصلاح بینایی حتما با چشم پزشک مشورت کنید و تست بینایی بدهید.

چگونه نسخه عینک خود را بخوانیم

با این حال، باید یک آزمایش بینایی با چشم پزشک انجام دهید و در صورت لزوم، پزشک عینک تجویز می کند. او احتمالاً به شما خواهد گفت که شما نزدیک بین یا دوربین دارید یا شاید مشکل آستیگماتیسم دارید. اما این اعداد در نسخه شما به چه معنا هستند؟ و منظور از این اختصارات OD, OS, SPH, CYL در نسخه چیست؟

OD و OS به چه معناست؟

اولین قدم برای خواندن نسخه عینک طبی، درک اختصاراتی مانند OD و OS است. اینها مخفف کلمات لاتین oculus dexter و oculus sinister هستند که به ترتیب به معنی چشم راست و چشم چپ هستند. عینک شما ممکن است ستونی با عنوان OR داشته باشد. OU مخفف کلمه لاتین oculus uterque است که به معنای “دو چشم” است. با این حال، استفاده از اختصارات کلمه لاتین در نوشتن نسخه عینک رایج است، برخی از پزشکان و کلینیک ها از اختصارات انگلیسی به روز شده مانند RE (چشم راست) و LE (چشم چپ) به جای OD و OS در نوشتن نسخه استفاده می کنند.

در نسخه عینک، اطلاعات مربوط به چشم راست شما (OD) ابتدا قبل از اطلاعات مربوط به چشم چپ (OS) نوشته می شود. چشم پزشک نسخه عینک را به این صورت می نویسد زیرا در معاینه چشم ابتدا چشم راست را معاینه می کند سپس چشم چپ را.

نسخه عینک شما شامل اختصارات دیگری به شرح زیر است:

SPH یا قدرت لنز

این علامت اختصاری درجه لنز را با واحد دیوپتر نشان می دهد، این نسخه برای اصلاح نزدیک بینی و دوربینی در نظر گرفته شده است. اگر لنز با علامت منفی نوشته شده باشد یعنی نزدیک بینی دارید و اگر با علامت مثبت نوشته شده باشد دوربین هستید. اصطلاح کره به نزدیک بینی و دوربینی، کروی بودن چشم و همان نمره چشم در کل سطح کره چشم اشاره دارد.

سیلندر یا سیلندر سیلندر

این اصطلاح به کمیت و کیفیت عدسی برای اصلاح آستیگماتیسم اشاره دارد. اگر در ستون مربوط به این اصطلاح در نسخه چیزی نوشته نشده است، به این معنی است که چشم شما اصلاً آستیگمات ندارد یا آستیگمات آن ضعیف است بنابراین اصلاح آن ضروری نیست.

اصطلاح استوانه به این معنی است که شماره عدسی که برای عبارت چشم آستیگمات استفاده می شود، تعداد نزدیک بینی یا دوربینی نیست، بلکه نیمکره چشم بدون انحنای اضافی عمل می کند و نصف النهار عمودی نیمکره چشم کار می کند. نیازی به اصلاح ندارد و نیمکره چشم از طریق انحنای عدسی، آستیگماتیسم چشم را اصلاح می کند.

عدد موجود در ستون استوانه نسخه نوشته شده را می توان با علامت منفی (برای اصلاح آستیگماتیسم نزدیک بینی) یا علامت مثبت (برای اصلاح آستیگماتیسم دور بین) نوشت. شماره سیلندر همیشه بعد از شماره نزدیک بینی و دوربینی برای یک عینک تجویز می شود.

قدرت SPH لنز را در نسخه عینک بررسی کنید

مریدین های کره چشم با قرار دادن یک مقیاس بزرگ در سطح قدامی چشم تعیین می شوند. نصف النهار 90 درجه نصف النهار چشمی عمودی و نصف النهار 180 درجه نصف النهار چشمی افقی است.

محور

این اصطلاح نصف النهار عدسی را توصیف می کند که شامل هیچ عدد یا درجه ای برای اصلاح آستیگماتیسم نیست. محور با عدد 1 تا 180 تعریف می شود. عدد 90 مربوط به نصف النهار عمودی کره چشم و عدد 180 مربوط به نصف النهار افقی چشم است.

بیشتر بدانید: چگونه زنان با عینک را آرایش کنیم؟

اگر کپی عینک دارای شماره استوانه باشد، باید یک عدد محور نیز داشته باشد که به دنبال عدد استوانه است و ابتدا با علامت در 90 درجه از نصف النهار کره چشم درج می شود و حاوی شماره استوانه و تصحیح آستیگماتیسم چشم است.

تعداد چشم اضافی (افزودن)

این عدد نشان دهنده قدرت بزرگنمایی اضافی است که در قسمت پایینی لنزهای چند کانونی برای اصلاح پیرچشمی استفاده می شود. عددی که در این قسمت از نسخه خودنمایی می کند همیشه با علامت مثبت همراه است، حتی اگر جلوی آن علامت مثبت نباشد، به طور کلی این عدد بین هفتاد و پنج تا سه D (درجه) خواهد بود و دارای یک عدد برای هر دو چشم

منشور

این عبارت مقدار عدد منشور را نشان می دهد، مقیاس اندازه گیری منشور دیوپتر است. (p.d) یا مثلث درج شده در بالا که برای مشکلات تراز چشم تجویز شده است. تنها درصد کمی از نسخه های عینک حاوی شماره منشور است. در این قسمت عدد منشور به قیاس دیوپتریک یا کسری (مثلا 0.5) و جهت منشور با ذکر موقعیت نسبی پایه آن (ضخیم ترین لبه) مشخص می شود. چهار علامت اختصاری برای جهت منشور استفاده می شود: پایه به بالا = BU، پایه پایین = BD، پایه روی بینی = BI، پایه بر روی گوش = BO.

درجه بزرگنمایی، درجه سیلندر و تعداد اضافه همیشه در مقیاس دیوپتر نشان داده می شود. آنها به صورت اعشاری و عموماً بیش از یک چهارم دیوپتر (D) نوشته می شوند.

قدر محورها اعداد صحیحی بین 1 تا 180 هستند و فقط موقعیت نصف النهار را نشان می دهند، نه هر عدد یا عددی. هنگامی که دیوپترهای منشوری به صورت اعشاری نمایش داده می شوند، معمولاً یک عدد در انتها ظاهر می شود، به عنوان مثال 0.5.

برای خرید لنزهای تماسی نمی توان از نسخه عینک استفاده کرد

نسخه لنزهای تماسی و نسخه عینک یکسان نیستند، نسخه عینک فقط برای خرید عینک است. نسخه عینک حاوی اطلاعات خاصی مربوط به نسخه لنز تماسی نیست و این اطلاعات را فقط می توان در طول مشاوره و نصب لنز به دست آورد.

لنزهای عینک دور از چشم قرار می گیرند، در حالی که لنزهای تماسی مستقیماً روی چشم قرار می گیرند. این فاصله بر میزان نیاز به تمرکز خوب چشم تأثیر می گذارد.

علاوه بر اطلاعات نسخه عینک، نسخه لنز تماسی باید منحنی پایه مرکزی سطح پشتی لنز تماسی و قطر لنز و همچنین سازنده و مارک لنز را مشخص کند. علاوه بر این، شماره نسخه عینک به طور مداوم در حال تغییر است، حتی اگر لنزهای تماسی یکسان باشند. دلیل آن این است که عدسی های عینک دور از چشم قرار می گیرند (معمولاً حدود 12 میلی متر از سطح چشم)، در حالی که لنزهای تماسی مستقیماً روی قرنیه چشم قرار می گیرند.

تجویز دقیق لنزهای تماسی تنها پس از قرار دادن لنزهای تماسی انجام می شود و پزشک معالج واکنش چشم شما را به طور کلی نسبت به قرار دادن لنز ارزیابی می کند.

خرید عینک اصل امروزه به یکی از دغدغه های بسیاری از افراد جامعه تبدیل شده است. در حال حاضر فروشگاه ها، شرکت ها و افراد زیادی در زمینه فروش عینک های تقلبی فعال هستند و سهم بسیار قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده اند. در این مقاله به بررسی تفاوت های عینک اصل و تقلبی می پردازیم و شما را با ویژگی ها و اهمیت استفاده از عینک اصل و اصل آشنا می کنیم. بنابراین تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چرا از عینک اصلی استفاده کنیم؟

سلامت چشم مهمترین دلیل استفاده از عینک اصلی است. همانطور که می دانید چشم یکی از مهم ترین اعضای بدن انسان است. به همین دلیل حفظ سلامت و مراقبت از چشم بسیار مهم است. خرید و استفاده از عینک اصل یکی از مهم ترین راه های محافظت از چشمان شماست. این سوال که آیا عینک تقلبی است یا اصلی امروزه بیشتر در تجارت عینک آفتابی رایج است. زیرا عینک های طبی زیر نظر پزشک تجویز و تهیه می شوند. اگر برای سلامت چشم خود ارزش قائل هستید، توصیه می کنیم عینک اورجینال را خریداری کنید.

لنزهای استفاده شده در عینک اصلی به چشم شما آسیب نمی رساند. زیرا عینک های به کار رفته در این محصولات بهترین طول موج، میزان نور و … را به چشم شما می رساند. اما لنزهای استفاده شده در عینک های تقلبی عملکرد بسیار ضعیفی دارند. به همین دلیل طول موج، سطح نور و غیره را به چشم شما منتقل می کنند. بسیار نامناسب این فرآیند می تواند به چشمان شما آسیب جدی وارد کند.

تاثیر استفاده از عینک اصلی

عینک اصلی عملکرد و کارایی بسیار بهتری نسبت به عینک های تقلبی موجود در بازار دارد. این عینک می تواند سهولت استفاده، دید و … را برای شما به ارمغان بیاورد. به طور کلی، عینک های اورجینال می توانند تصویر بهتری از محیط اطراف به شما ارائه دهند. به همین دلیل با استفاده از این عینک می توانید به راحتی کار کنید، رانندگی کنید، تفریح ​​کنید و غیره. استفاده طولانی مدت از عینک اورجینال نه تنها آسیبی به چشم وارد نمی کند، بلکه می تواند به بهبود سلامت آن ها نیز کمک کند. به عنوان مثال، استفاده از عینک آفتابی اصلی با کیفیت می تواند از سلامت چشم شما در برابر نور بیش از حد محیط، طول موج های مضر خورشید و غیره محافظت کند. در ادامه به تفاوت عینک اصل و تقلبی خواهیم پرداخت.

تفاوت بین عینک اصلی و اصلی

در این قسمت از مقاله به طور جامع و جداگانه به تفاوت عینک اصل و تقلبی می پردازیم. شایان ذکر است که دانستن این تفاوت ها می تواند در خرید عینک مورد نظر به شما کمک زیادی کند.

1- کیفیت ساخت

کیفیت ساخت بالا یکی از مهمترین ویژگی های عینک اصلی است. کیفیت ساخت بالای عینک های اصلی باعث می شود طول عمر این محصولات بسیار بیشتر از عینک های تقلبی باشد. به عنوان مثال می توانید چندین سال از لنزهای اصلی و مناسب استفاده کنید. اما عینک های تقلبی این گزینه را ندارند. زیرا در دراز مدت به دلیل کیفیت ساخت با مشکلاتی مانند شکستگی و … مواجه می شوند و یا به چشم شما آسیب می رسانند.

2- وضوح تصویر

کیفیت عینک های استفاده شده در عینک اصلی بسیار بالاتر از عینک های تقلبی است. علاوه بر این، فرآیند ساخت، مواد مورد استفاده، مواد شیشه ای و غیره متفاوت است. در عینک اصلی بسیار بهتر از عینک تقلبی است. کیفیت بالای لنزهای اورجینال به شما این امکان را می دهد که در هنگام استفاده از این محصولات تصویری واضح تر و بهتر ببینید. وضوح تصویر عینک اصلی امروزه به یکی از دلایل اصلی محبوبیت این عینک تبدیل شده است.

3– قیمت

همانطور که می دانید یا در بازار دیده اید قیمت عینک اصل بسیار بالاتر از عینک تقلبی است. این تفاوت قیمت باعث شده تا بسیاری از افراد جامعه اقدام به خرید عینک تقلبی کنند. به این نکته توجه کنید که خرید عینک اصل بدون شک ارزش پرداخت بیشتر را دارد. زیرا عینک های اصل علاوه بر کیفیت، طول عمر و راحتی بیشتر، سلامت شما را نیز حفظ می کنند. باید بدانید که چشم ها بر تمام اعمال روزانه ما تاثیر می گذارند. بنابراین، برای محافظت از آنها باید بهترین و با کیفیت ترین محصولات را انتخاب کنید.

معایب استفاده از عینک تقلبی به جای عینک اصل

در حالی که عینک های تقلبی می توانند به چشم شما آسیب بزنند، اما می توانند تمام فعالیت های روزانه شما را مختل کنند. لنزهای استفاده شده در بیشتر عینک های تقلبی وضوح تصویر بسیار پایینی دارند. به همین دلیل هنگام استفاده از آنها احساس راحتی نخواهید کرد. این وضوح و کیفیت پایین تصاویر می تواند بر تمام کارهای روزانه ای که هنگام استفاده از عینک انجام می دهید تأثیر منفی بگذارد.

علاوه بر این، امروزه بسیاری از افراد جامعه فکر می کنند که خرید عینک تقلبی به جای عینک اصل بسیار مقرون به صرفه تر و مناسب تر است. این باور بسیار اشتباهی است که در جامعه امروزی شکل گرفته است. عینک های تقلبی و تقلبی عمر بسیار کمتری نسبت به عینک های اصلی دارند. به همین دلیل است که باید در اسرع وقت یک عینک جدید بخرید. به همین دلیل، خرید عینک تقلبی باعث صرفه جویی در هزینه شما نمی شود.

در پایان به شما توصیه می کنیم که بیشتر به سلامت چشمان خود توجه کنید و عینک های تقلبی موجود در بازار را برای پرداخت هزینه کمتر انتخاب نکنید.

برای خرید عینک می توانید به سایت عینک مراجعه کنید و یا صفحه اینستاگرام عینک را دنبال کنید.
در صورت نیاز به مشاوره در مورد لنز و عینک می توانید با شماره 09055421002 تماس بگیرید.

آیا عینک طبی عوارض دارد؟

عینک طبی عوارض خاصی ندارد. بسیاری از مردم به اشتباه معتقدند که عینک باعث ضعیف شدن چشم می شود. تصور این افراد این است که استفاده مداوم از عینک طبی باعث می شود که چشم ها به آن عادت کنند و در نبود عینک ضعیف شوند.

برخی افراد نیز فکر می کنند که اگر از عینک طبی با نسخه اشتباه استفاده کنید، چشمان شما ضعیف می شود.

هر دو باور نادرست است و عیوب انکساری با و بدون عینک وجود دارد. در این مدت اگر عینک نزنید این عیوب پیشرفت کرده و بدتر می شود.

وقتی بزرگسالان از عینک های طبی بی کیفیت استفاده می کنند، دچار خستگی چشم می شوند، اما بینایی یا بینایی آنها را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

اما اگر کودکان از عینک های طبی بی کیفیت استفاده کنند، نزدیک بینی آنها می تواند سریعتر پیشرفت کند.

آیا استفاده از عینک طبی باعث ضعیف شدن چشم می شود؟

وقتی از عینک طبی استفاده می کنید، به این معنی است که چشمان شما ضعیف است. عیوب انکساری از جمله دید نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم باعث می شود که فرد به لنزهای تماسی یا عینک طبی نیاز پیدا کند.

عیوب انکساری به این معنی است که شکل کره چشم شما تغییر کرده و تصاویر در محل مناسب روی شبکیه متمرکز نشده اند. در نتیجه تصویر درستی در مغز شکل نمی گیرد. این باعث تاری دید، خستگی چشم، سردرد یا دو بینی می شود.

نزدیک بینی یکی از شایع ترین عیوب انکساری است. نزدیک بینی عمدتا در دوران کودکی شکل می گیرد.

پیرچشمی یک مشکل بینایی مرتبط با سن است و اغلب بعد از 40 سالگی رخ می دهد. تقریبا اکثر افراد میانسال نزدیک بین هستند.

تقریباً اکثر مردم جهان حداقل یک عیب انکساری را در طول زندگی خود تجربه می کنند. این عیوب ربطی به استفاده از عینک ندارد.

باورهای غلط در مورد عینک طبی و دقت بینایی

در زیر دو باور غلط در مورد عینک و چشم های اصلاحی نوشته ایم و دلیل اشتباه بودن آنها را توضیح داده ایم.

1- عینک زدن بینایی را ضعیف می کند

برخی افراد بر این باورند که مجبور کردن چشم به تمرکز بدون استفاده از هیچ وسیله ای به قوی تر شدن عضلات اطراف کره چشم کمک می کند. و به این ترتیب، چشم ها بینایی خود را باز خواهند یافت. این باور اصلا درست نیست و نه تنها کمکی به رفع عیوب انکساری نمی کند، بلکه باعث خستگی چشم و تاری دید در بزرگسالان می شود. در کودکان، این می تواند باعث ایجاد نزدیک بینی شود.

برعکس این را بدانید که عینک علاوه بر داشتن دید واضح به عدم فشار به چشم کمک می کند و در نتیجه سردرد و تاری دید ایجاد نمی شود.

بیشتر بدانید: لنز طبی یا عینک طبی; بهترین چیست؟

2- استفاده از عینک اشتباه به چشم آسیب می رساند

همیشه چند روز تا چند هفته طول می کشد تا چشم به عینک جدید عادت کند. بنابراین کاملا طبیعی است که با دریافت عینک جدید، برای مدتی دید واضحی نداشته باشید. اگر در این مدت با تاری دید مواجه شدید، به این معنی نیست که چشمان شما در خطر است. روند سازگاری با عینک جدید با عوارضی مانند سردرد، خستگی چشم و خستگی عمومی بدن همراه است.

علائم خستگی چشم عبارتند از:

سوزش در چشم و اطراف آن

خارش چشم

چشم های خشک و اشک های نازک و آبکی

تاری دید / دو بینی

سردرد مزمن

درد شدید گردن، شانه و کمر داشته باشید

عینک طبی یا لنز طبی؟

هنگام سوال در مورد لنزهای طبی یا عینک طبی، به یاد داشته باشید که هیچ کدام بهتر از دیگری نیستند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

عینک مزایای بیشتری نسبت به لنز دارد. عینک نیازی به تمیز کردن و نگهداری مداوم ندارد، برای استفاده از آن نیازی به لمس چشمان خود با دست ندارید (که از عفونت چشم جلوگیری می کند).

عینک ها به دلیل استفاده طولانی مدت بسیار ارزان تر هستند و به این زودی ها نیازی به تعویض آن ها نخواهیم داشت.

یکی دیگر از مزایای عینک نسبت به لنزهای طبی این است که بیشتر نور خورشید را فیلتر می کند و چشم را راحت و آرام می کند.

عینک های فتوکرومیک، چه در خانه و چه در خارج از منزل، با افزایش نور خورشید تیره تر می شوند و چشم ها را راحت و آرام می کند.

معایب عینک طبی

فریم عینک می تواند دید شما را محدود کرده و تمرکز شما را مختل کند.

برخی از افراد با عینک ناراحت هستند و احساس می کنند که از نظر زیبایی بر روی آن تأثیر منفی می گذارد.

عوامل محیطی می توانند عدسی های عینک را خراش دهند و دید شما را تار کنند.

استفاده مداوم از عینک می تواند باعث درد در بینی یا پشت گوش شود.

سایر باورهای غلط در مورد چشم و بینایی

انسان ها برای دیدن به نور نیاز دارند و بدون نور نمی توانند اشیا را ببینند. اگر نور مناسب باشد، انسان به راحتی می تواند ببیند و اگر نور نامناسب باشد، چشم نمی تواند به راحتی وظیفه خود را انجام دهد. اگر نور هنگام مطالعه کم شود، چشم ها خسته می شوند و سردرد ایجاد می شود، اما این مشکل به افزایش نمره عینک مربوط نمی شود.

چشم انسان دارای قطر قدامی خلفی و عدسی است و این دو عامل کیفیت عینک را تعیین می کند و ساختار آن در انسان به ارث می رسد. در واقع، افراد با اطلاعات ژنتیکی خاصی از جمله نمره چشم به دنیا می آیند و تماشای دقیق تلویزیون نمره چشم را تغییر نمی دهد. این باور در مورد کودکان اشتباه است و کودکی که نزدیک تلویزیون می نشیند از بدو تولد دچار نزدیک بینی می شود و دلیل اینکه نزدیک تلویزیون می نشیند ضعف چشمانش است.

سوالات متداول در مورد عوارض جانبی احتمالی عینک های طبی

آیا استفاده از عینک باعث وابسته شدن فرد به آن می‌شود؟

عینک های طبی برای اصلاح تاری دید تجویز می شوند، بنابراین افراد به دلیل دید واضح تر تمایل بیشتری به استفاده از آن دارند. اگرچه این حالت شبیه اعتیاد به عینک به نظر می رسد، اما در واقع ناشی از تمایل فرد به دیدن واضح تر است.

خوردن هویج باعث بهبود بینایی چشم می‌شود؟

هویج حاوی مقادیر زیادی ویتامین A است که برای سلامت چشم ضروری است، اما میزان ویتامین A مورد نیاز بدن بسیار کم است و بسیاری از مواد غذایی دیگر نیز حاوی این ویتامین هستند.

 انحراف چشم اطفال به مرور زمان بهبود می‌یابد؟

انحراف چشم واقعی در کودکان با گذشت زمان بهبود نمی یابد. انحراف چشم را می توان با عینک، قطره چشم یا جراحی اصلاح کرد و هر چه زودتر این مراحل انجام شود، نتایج بهتری حاصل می شود. تمام کودکان مبتلا به انحراف چشم باید توسط چشم پزشک معاینه شوند.

آیا عینک نامناسب باعث ایجاد گودی چشم می‌شود؟

دلایل مختلفی مانند تغییرات هورمونی، بی خوابی مداوم، تغییر وزن یا تغییر در آنزیم های کبدی می تواند باعث سیاهی دور چشم شود. عینک تاثیری بر ایجاد گودی در اطراف چشم ندارد.

منبع: nvisioncenters

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا