چرا از سنگ برای مجسمه سازی استفاده میشود

ما به این پاسخ داده ایم که چرا مجسمه سازان از سنگ برای ساخت آثار هنری خود استفاده می کنند

در ادامه می توانید دقیق ترین و صحیح ترین پاسخ ها را مشاهده کنید.

با قسمت آموزش مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید.

پاسخ: چرا مجسمه سازان از سنگ برای ساخت آثار هنری خود استفاده می کنند؟

پاسخ به این سوال: سنگ را به دلیل عمر طولانی و دوام و غیر مخرب بودن آن استفاده می کنند

با استفاده از اینترنت مطالعه کنید

دانش آموزان می توانند با تبلت، لپ تاپ و تلفن همراه به کلاس درس دسترسی داشته باشند.

برای استفاده بهتر و یادگیری بهتر حتما توصیه ها را دنبال کنید.

اگر درس می خوانید سعی کنید تمرکز داشته باشید و اینترنت را غیر از کلاس های آنلاین خاموش کنید.

اینترنت تمرکز را کاهش می دهد.

افزایش تمرکز

سعی کنید تمرکز خود را در طول درس افزایش دهید.

با گذشت زمان، این به شما توانایی زیادی برای خواندن درس ها می دهد.

برای این کار می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید.

بازی های فکری، تشویق کودک به حل سوالات مختلف، تمرکز بر روی چیزهای مختلف، مثلا یک میوه خاص و غیره. می تواند به تمرکز کودک کمک زیادی کند.

فواصل مطالعه

به طور مداوم و کوتاه مدت مطالعه کنید.

به عنوان مثال، هر نیم ساعت یک بار استراحت کنید تا مغز شما بتواند اطلاعات جدید را به درستی دریافت کند.

از طرفی در این مدل مطالعه تمرکز افزایش و یادگیری افزایش می یابد.

حتما بین دوره های مطالعه به خوبی استراحت کنید تا ظرفیت یادگیری شما افزایش یابد.

استراحت نقش مهمی در مطالعه دارد.

اهمیت آرامش روانی در مطالعات

ذهن ما اگر آرام باشد آماده یادگیری است.

معمولا ذهن در حالت آرام ظرفیت زیادی دارد پس سعی کنید استرس را از خود دور کرده و تمرکز کنید.

اگر ذهن شما با موضوع خاصی درگیر است، سعی کنید چند دقیقه تمرکز کنید و آن موضوع را از ذهن خود خارج کنید.

تنوع در دوره ها

هر یک ساعت و نیم تا دو ساعت باید رشته تحصیلی خود را تغییر دهید.

زیرا اگر تمام زمان مطالعه خود را در یک روز صرف یک موضوع خاص کنید، پس از دو ساعت اول سرعت مطالعه شما کاهش می یابد.

کارایی مغز نیز با مطالعه طولانی مدت یک درس کاهش می یابد و سیر نزولی خواهد داشت.

بنابراین لازم است در برنامه مطالعاتی یک روزه خود ترکیبی از چند درس باشد.

مطالعه دفترچه یادداشت در شروع زایمان

قبل از شروع خواندن، نگاهی گذرا به کل مقاله بسیار مفید و سازنده خواهد بود.

زیرا شما پیش زمینه ذهنی خواهید داشت و می دانید موضوع چیست.

هنگام مطالعه یادداشت برداری کنید

شما باید در مطالعه، یعنی مطالعه، یادداشت و یادداشت برداری فعال باشید.

این حاشیه نویسی هنگام پیمایش بسیار مفید است.

توانایی گوش دادن

شما کلمات و صداها را می شنوید، اما این بدان معنا نیست که آنها را درک می کنید.

اگر می خواهید گوش کنید، سوال فرق می کند. هر چه بیشتر گوش کنید، بیشتر درک می کنید.

با قاطعیت می توان گفت که ناتوانی در گوش دادن علت بسیاری از مشکلات ارتباطی و یادگیری است.

راه درست برای مطالعه مهارت های تقاضا

سوالات شما دقت، ظرافت، دقت و توانایی شما در یادگیری را نشان می دهد.

از پرسیدن و پرسیدن سوال در زمان مناسب نترسید.

در این زمینه مطالعه مقاله مهارت سوال پرسیدن می تواند مفید باشد.

تعیین هدف

قبل از مطالعه باید برای خود یک هدف تعیین کنید، یعنی برای چه هدفی می خواهید این درس را مطالعه کنید، آیا فقط نکات اصلی درس را می خواهید یا قصد دارید تمام محتوای کتاب را درک کنید.

خواندن

وقتی همه ما درس می خوانیم منظورمان یادگیری، فهمیدن، حفظ کردن و حفظ درس است، به همین دلیل سعی می کنیم کتاب و جزوه را خط به خط بخوانیم، حفظ کنیم و در ذهن خود تکرار کنیم.

در حالی که هدف از مرحله خواندن، یادگیری و حفظ مطالب نیست.

هدف از مرحله خواندن فقط درک و انتقال اطلاعات از کتاب به یادداشت هاست.

فکر

سعی کنید در حین مطالعه به مطالب و مثال ها فکر کنید و تصویر ذهنی از مطالب بدست آورید.

حفظ کردن

پس از گذراندن دو مرحله قبل، یعنی مطالعه و تأمل، سعی کنید مطالب مهم را به خود بگویید.

مطالب مطالعه شده را به زبان خودتان و به نحوی که بیشتر مناسب شما باشد بازگو کنید.

حفظ کردن به شما کمک می کند تا قسمت هایی را که خوب یاد نگرفته اید شناسایی کرده و دوباره بخوانید.

مرور

وقتی همه فصل ها را خواندید، مطالب مطالعه شده را در فواصل زمانی مناسب مرور کنید.

مهمترین قسمت مطالعه که باعث ثبت اطلاعات در لایه های زیرین ذهن و جلوگیری از فراموشی می شود، مسیریابی است.

تقویت ذهنی

شما می توانید راه هایی برای بهبود سلامت روان خود و تقویت روحیه خود بیابید. روحیه شجاعت و شجاعت را در خود تقویت کنید، خوش بین و مصمم باشید تا سطح تسلط شما افزایش یابد.

افکار مزاحم را کنترل کنید

در میان موانع تمرکز، افکار مزاحم نقش مهمتری دارند.

معمولا این افکار منشأ ذهنی و درونی دارند که باید از آنها دوری کرد و کنترل کرد.

این عوامل عبارتند از به خاطر سپردن خاطرات تلخ و شیرین یا غرق شدن در تخیلات یا چیزهایی مانند احساس درد، رنج، غم، نگرانی، گرسنگی و تشنگی یا سرما و گرما، ترس، خشم و شادی، سردرد و ….

منبع: Bahalmag

دسته بندی :

تحصیلات

مجسمه سازی

در طول تاریخ، هنرمندان و صنعتگران تقریباً از هر ماده ای که می توان تصور کرد برای مجسمه سازی استفاده کرده اند. برای این کار از سنگ تراشیده شده، فلز چکش کاری شده یا ریخته گری، چوب تراشیده شده و خشت قالبی استفاده می کردند. استخوان، عاج و رزین را با چاقو به اشکال مختلف برش می دادند.

نی ها مرتب می شوند و پوست ها به شکل کشیده می شوند. در آغاز قرن بیست و یکم، مواد صنعتی مدرن مانند: پلاستیک، کامپوزیت و آلیاژهای خارجی نیز بر منابع روزافزون مجسمه سازان افزوده و دست آنها در کنده کاری بازتر شده است.

اگرچه برخی از آنها دوام و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایرین دارند، اما تمام مصالح مجسمه سازی در برابر عوامل محیطی که باعث پوسیدگی، پوسیدگی و تخریب می شوند، حساس و آسیب پذیر هستند. کسانی که مسئول نگهداری و مراقبت از این اشیاء هستند، رویکردهایی را برای کاهش این تخریب اتخاذ کرده اند که ناشی از بررسی ها و بررسی های متعدد و پیچیده است.

ماهیت ذاتی و نوع مصالح نیز در این امر دخیل است و همچنین محیطی که مجسمه در آن بوده یا خواهد بود. میزان تخریب مجسمه قبل از حفاظت یا مرمت نیز مهم تلقی می شود. هدف اصلی یا مورد نظر یک مجسمه می‌تواند پیامدهای مهمی برای وضعیت و بقای آن داشته باشد و ارزش‌های مختلف (زیبایی‌شناختی، تاریخی، فرهنگی، مذهبی و مالی) می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر فرآیند عمل مسئول حفظ و حفاظت از عملکرد تأثیر بگذارد. قرار دادن

مجسمه سنگی

مجسمه سازی.مجسمه سازی.مجسمه سازی.مجسمه سازی.مجسمه سازی.مجسمه سازی.مجسمه سازی.مجسمه سازی.

وجود نمونه هایی مانند مجسمه های عظیم در جزیره ایستر که قدمت آن ها به دوران ماقبل تاریخ می رسد، نشان می دهد که سنگ های مختلفی در طی قرن های متوالی در مجسمه سازی استفاده می شده است. منبت کاران کار با سنگ های خاص را برای کنده کاری آسان تر می دانند.

سنگ هایی مانند سنگ آهک، مرمر و سنگ صابون راحت تر بریده و تراشیده می شوند. در حالی که برش برخی از سنگ های دیگر مانند گرانیت دشوارتر است، اما دوام بیشتری نیز دارند. همه این سنگ ها مستعد آسیب آب هستند.

آب می تواند سنگ را مستقیماً یا با انتقال ذرات ساینده به سطح سنگ حل کند و باعث فرسایش تدریجی آن شود. هنگامی که آب یخ می زند و تبدیل به یخ می شود نیز می تواند باعث آسیب شود. حجم بلورهای یخ بیشتر از آب مایع است و زمانی که آب در بافت متخلخل (متخلخل) سنگ وجود داشته باشد و سپس یخ بزند، این کریستال‌های یخ فشار زیادی بر دیواره منافذ وارد می‌کنند.

این فشار باعث شکستگی های کوچک در ساختار سنگ می شود. اگر بعداً یخ دوباره ذوب شود، به خروجی دیگری در بافت سنگ منتقل شود و دوباره یخ بزند (همانطور که با تغییر فصل در آب و هوای معتدل اتفاق می‌افتد)، یک چرخه انجماد و ذوب آغاز می‌شود، که در آن انجماد مکرر آب باعث می‌شود سنگ از دست بدهد. استحکام، به خصوص در نزدیکی سطح.

چرخه یخ زدگی و ذوب می تواند باعث خرد شدن یا لایه برداری سطح سنگ شود و در نهایت در مدت زمان نسبتاً کوتاهی سنگ به جسمی بی شکل تبدیل شود. آب همچنین می تواند نمک های محلول – مانند کلرید سدیم در آب دریا یا نیترات در آب های زیرزمینی آلوده به کودهای شیمیایی – را به ساختار متخلخل سنگ منتقل کند.

تا زمان تبخیر آب سطح مجسمه، این نمک ها در محلول باقی می مانند و به سمت منافذ سنگ حرکت می کنند. نمک با بخار شوره سر را چسبانده و به پودر تبدیل می شود. کریستال‌های نمک، مانند کریستال‌های یخ، حجم بیشتری دارند و فشار بیشتری بر دیواره‌های منافذ وارد می‌کنند و در نتیجه همان پوسته شدن یا خرد شدن ناشی از چرخه یخ-ذوب را ایجاد می‌کنند.

هنگامی که اکثر نمک محلول بر روی سطح مجسمه سنگی متبلور می شود و یک رسوب پودری سفید رنگ ایجاد می کند، به این فرآیند “سطح لایه برداری” می گویند. اگرچه این فرآیند نامناسب است و می‌تواند باعث آسیب شود، اما به اندازه «پوست‌زدایی» مخرب نیست، که وقتی نمک در منافذ سنگ زیر سطح واقعی متبلور می‌شود.

  سنگ مرمریت دهبید حسن آباد

در طی فرآیند تصعید، کریستال های نمک در داخل منافذ قرار دارند و بنابراین فشار قوی بر دیواره های منافذ وارد می کنند. انواع برخی از سنگ ها به گونه ای است که در ترکیب طبیعی خود حاوی مقادیر زیادی نمک هستند و به همین دلیل در شرایط مناسب بسیار مستعد آسیب هستند.

سایر سنگ ها از محیط اطراف نمک دریافت می کنند، مانند زمانی که دفن می شوند، زمانی که در معرض آب های زیرزمینی مملو از نمک قرار می گیرند، یا زمانی که در معرض آب مخلوط با مواد طبیعی یا مصنوعی (مانند گچ یا سیمان) حاوی مقادیر زیادی نمک قرار می گیرند. مختلط

آب همچنین نقش مهمی در حمله آلاینده های هوای صنعتی به سنگ ها دارد. از قرن نوزدهم و کمی قبل از آن، خواص مخرب گوگرد (که در طی احتراق سوخت های فسیلی آزاد می شود) به خوبی در تاریخ ثبت شده است. گوگرد در اتمسفر واکنش نشان می دهد و دی اکسید گوگرد تشکیل می دهد که به نوبه خود با رطوبت موجود ترکیب می شود و اسید سولفوریک را تشکیل می دهد.

در تماس با سنگ مرمر یا سنگ آهک (که هر دو کربنات کلسیم هستند)، اسید سولفوریک سطح سنگ را به گچ (سولفات کلسیم) تبدیل می کند. این تحول چندین پیامد ناگوار دارد. اول اینکه گچ دارای حجم بیشتر و تخلخل بیشتری است، بنابراین آب اسیدی بیشتری را روی سطح نگه می دارد و حمله اسیدی به سنگ زیرین را ادامه می دهد و احتمال سایر فرآیندهای مخرب مانند: فعالیت بیولوژیکی (مثلاً رشد کپک) را افزایش می دهد.

پوسته گچ تشکیل شده اغلب حاوی ذراتی تیره از جو آلوده مانند کربن است، بنابراین پوسته های سیاه رنگ زشتی بر روی بسیاری از ساختمان ها و سازه های شهری دیده می شود. این پوسته واکنش های متفاوتی به تغییرات دما نشان می دهد و اغلب ترک می خورد یا جدا می شود و سنگ تازه را در معرض همان چرخه مخرب قرار می دهد.

تخریب بیولوژیکی سنگ نیز نگران کننده است. رشد ریشه های گیاه یا انگور می تواند سنگ مرمر را بشکند، برای مثال، زمانی که ریشه در درز یا شکاف قرار می گیرد، احتمالاً این اتفاق می افتد، به همان روشی که ریشه درختان یا علف های هرز می توانند پیاده روها یا جاده ها را بشکنند.

مجسمه سازی.مجسمه سازی.مجسمه سازی

گلسنگ ها و پیچک ها نیز می توانند باعث حل شدن مستقیم سنگ ها شوند و وجود چنین گیاهانی منجر به احتباس آب می شود که همانطور که گفته شد سایر فرآیندهای مخرب را تسریع می کند.

در گذشته برای محو یا پنهان کردن هرگونه آسیب یا فرسودگی ناشی از گذشت زمان، شرایط جوی و یا حوادث غیر مترقبه، مرمت مجسمه های سنگی با روش های بسیار سخت و دشوار انجام می شد.

. این تکنیک ها شامل بریدن مجسمه یا لایه برداری سطح مجسمه ها با استفاده از مواد ساینده و اسیدها برای از بین بردن آسیب یا بهبود ظاهر زیبای مجسمه بود. اصول زیبایی شناسی و مد خاص زمانی که مرمت انجام می شد، تأثیر زیادی بر این انتخاب ها گذاشت و بیشتر مجسمه ها بیشتر محصول دست و زمان مرمت کننده بودند و نه اثری که منعکس کننده نیت اولیه بود. هنرمند. .

شیر سنگی استهبان.مجسمه سازی.مجسمه سازی

امروزه مرمت مجسمه (که عموماً به تمیز کردن و ترمیم آسیب های عمده محدود می شود) مطابق با اصول اخلاقی حرفه ای مختلف (مانند قوانین اخلاقی و دستورالعمل های عملی مؤسسه حفاظت از آثار تاریخی و هنری آمریکایی “AIC” انجام می شود. ) و مسئولین مراقبت و نگهداری از این کارها از این دستورالعمل پیروی می کنند.

مواد اولیه و سطح کارها با دقت محافظت می شود و مسئول نگهداری نهایت دقت را به خرج می دهد تا در هنگام نگهداری و مرمت آثار تغییری در طرح و ماهیت اصلی شیء ایجاد نشود و یا تغییری ایجاد کند. نه بر مفهوم و معنا و نیت شخص در مجسمه تاثیر می گذارد. .

مناطق از دست رفته اغلب مفقود می مانند و آسیب اغلب تنها در صورتی ترمیم می شود که به اقدامات شدید و غیرقابل قبول، گسترده و احتمالاً برگشت ناپذیر نیاز نداشته باشد. با این حال، هنگام تعویض قطعات گم شده، برای پرسنل تعمیر و نگهداری مطلوب یا ضروری است که این کار را انجام دهند، حتماً تعویض یا اضافه را به دقت بررسی کنند یا از تکنیک های بازرسی در دسترس برای این منظور استفاده کنند.

  سنگ گرانیت خرمدره

از آنجایی که نمک های محلول برای حکاکی های سنگی بسیار مخرب هستند، حذف آنها در صورت وجود به مقدار کافی مهم است.

به طور معمول، اگر جسم به اندازه‌ای کوچک باشد که در آب شیرین غوطه‌ور شود (که مرتباً دوباره پر می‌شود)، نمک‌های موجود در سنگ مرطوب کاملاً شسته می‌شوند.

اما اگر مجسمه آنقدر بزرگ باشد که در آب غوطه ور شود، یا آنقدر ظریف و شکننده باشد که آب به آن آسیب برساند، یا اگر در یک جا ثابت شده باشد و امکان جابجایی یا جابجایی آن وجود نداشته باشد، یکی از روش ها باید دوباره استفاده شوند

علاوه بر این، برخی از سنگ ها از مواد معدنی تشکیل شده اند که پس از تماس طولانی مدت با آب به راحتی حل می شوند. در چنین مواردی ضماد یک روش اختیاری است که از خیساندن سنگ به مدت طولانی در آب جلوگیری می کند و در عین حال نمک زدایی را به حداکثر می رساند.

ضماد زدن به معنای مرطوب کردن مجسمه با آب و قرار دادن مخلوط آب با خمیر خاک رس یا کاغذ روی سطح آن است. همانطور که آب با تبخیر به سطح ضماد کشیده می شود، املاح محلول در آب با آن حمل شده و در مواد ضماد رسوب می کنند. سپس ضماد از سطح سنگ جدا می شود و این عمل تا زمانی که تمام املاح یا به مقدار قابل قبولی از بین برود تکرار می شود.

هنگامی که ماده ای که بافت و ساختار آن را به هم متصل می کند، در اثر انحلال شکسته یا از بین می رود، سنگ استحکام خود را از دست می دهد. در چنین شرایطی به آن «سنگ قند» می گویند زیرا بافت ها یا کریستال های پوسیده سنگ به راحتی جدا شده و به دانه های نرم قند تبدیل می شوند.

سنگ ممکن است شروع به کنده شدن از مناطق فلس دار کند. در چنین مواردی برای حفظ و بهبود انسجام و استحکام ساختاری سنگ باید از آرماتورها استفاده کرد. یک آرماتور سنگی خوب دارای ویژگی های زیر است: پایداری و مقاومت طولانی مدت در شرایط نامساعد (در فضای باز)، قابلیت نفوذ به عمق سنگ و تأثیر یکسان در تمام قسمت های سنگ و حداقل تأثیر بر ظاهر. که رنگ یا سایر خصوصیات سنگ مانند شفافیت یا تیرگی آن را تغییر ندهد).

مواد تقویت کننده را می توان به دو دسته اصلی ترکیبات معدنی و مصنوعی تقسیم کرد. به عنوان مثال، یکی از ترکیبات معدنی “آهک آب” است که یک محلول آبی اشباع از هیدروکسید کلسیم برای ماتریکس (بافت تولید مثل) یک سنگ پایه کلسیمی (مانند سنگ آهک یا مرمر) است.

هنگامی که هیدروکسید کلسیم رسوب می کند، برهمکنش نهایی آن با دی اکسید کربن اتمسفر منجر به تشکیل شبکه ای از کربنات کلسیم شبیه به آن چیزی می شود که خود سنگ را تشکیل می دهد. به همین ترتیب، استفاده از آلکوکسی سیلان ها در دهه های اخیر روش دیگری را در اختیار مرمتگران قرار داده است که به وسیله آن می توان از سیلیس آمورف به عنوان چسب و تقویت کننده برای ظروف سنگی تخریب شده استفاده کرد.

علاوه بر این، برخی از سیلان ها آب موجود در سنگ را دفع می کنند. تقویت کننده های پلیمری مصنوعی شامل پلیمرهای اکریلیک، اپوکسی ها و پلی استرها هستند. اگرچه این مواد نسبت به مواد قبلی مانند موم و رزین های طبیعی پیشرفت قابل توجهی دارند، اما تجربه ثابت کرده است که برخی از آنها برای محیط های خاص و طولانی مدت مناسب نیستند.

برخی از اپوکسی ها در مدت زمان نسبتاً کوتاهی تغییر می کنند و ظاهر مجسمه را به شدت تغییر می دهند، در حالی که سایر تقویت کننده های مصنوعی نمی توانند به اندازه کافی در سنگ نفوذ کنند، بنابراین استفاده از آنها باعث ایجاد پوسته نازکی می شود که متراکم و غیر قابل نفوذ شده است که از سنگ جدا می شود. سنگ. سطح سنگی به دلیل تجمع املاح یا بخار آب در پشت آن.

انواع پوشش‌ها، از رزین‌های طبیعی گرفته تا موم‌ها، برای محافظت از سنگ‌تراشی‌ها در برابر عناصر بیرونی یا گرد و غبار و آلودگی داخلی استفاده شده‌اند. امروزه پلیمرهای اکریلیک بیشتر برای محیط‌های کم‌تنش استفاده می‌شوند، در حالی که تقویت‌کننده‌های سطحی و دافع‌های آب بر پایه سیلیکون‌های آبگریز یا سیلان‌ها اغلب برای مجسمه‌های فضای باز استفاده می‌شوند.

  صادرات سنگ های تزئینی ایران

تاپ کت ها می توانند برای دفع رسوبات ناخواسته یا به عنوان لایه های شفابخش عمل کنند، زمانی که این پمادها به طور مرتب از سطح سنگ برداشته شده و جایگزین شوند، رسوبات را از بین می برند.

روزگاری پاک کردن رسوبات یا لکه های ناخوشایند از روی سنگ ها با روش های سخت و خشن مانند مواد ساینده، اسیدها و حتی قیچی انجام می شد. بیشتر اوقات، این رویکردها منجر به آسیب قابل توجهی به سطح مجسمه می شد.

با آغاز قرن بیست و یکم، مدیران حرفه ای بسیار مراقب بودند که تا زمانی که وجود رسوب یا لکه روی سطح سنگ ها را پذیرفته بودند، به سطح اولیه مجسمه آسیب نرسانند تا به مواد منشأ مجسمه آسیبی وارد نشود. مجسمه. در برخی موارد، رسوباتی که ریزه کاری ها یا حکاکی های روی سطح آثار را می پوشانند، مهم و حاوی اطلاعات مفیدی هستند و به جای حذف، باید حفظ شوند.

در بسیاری از اشیاء باستان شناسی یا قوم نگاری، به عنوان مثال، وجود مقادیر کمی از این مواد حفظ شده مانند: آثار رنگدانه یا رسوبات استفاده باستانی می تواند تا حد زیادی ظاهر اصلی مجسمه را آشکار کند: تاریخ کار، عملکرد، روش تولید آن، و تا حدودی، هدف هنرمند.

تکنیک‌های تمیز کردن مدرن شامل روش‌های مختلفی است: از حذف مکانیکی ساده رسوب با یک پاک‌کن نرم معمولی تا استفاده از چاقوی جراحی که اغلب با استفاده از میکروسکوپ دوچشمی برای تمیز کردن دقیق و ظریف انجام می‌شود.

معمولا برای رسوبات سنگین و سخت می توان از ابزارهای برقی کوچک نیز استفاده کرد. به عنوان مثال، یک ابزار دندانپزشکی مانند دستگاه جرم گیری دندان اولتراسونیک می تواند برای حذف رسوبات سخت کلسیت یا سیلیس یا بقایای سیمان و دوغاب سیمان مدرن استفاده شود.

تعمیرکاران گاهی اوقات از تجهیزاتی مانند ابزارهای ساینده میکرو هوا استفاده می کنند که از پودرهای ریز مانند: پودر پوست گردو یا تالک استفاده می کنند. فردی که این تکنیک را انجام می دهد باید تجربه کافی و مهارت بالایی داشته باشد تا سطح سنگ خراشیده یا آسیب نبیند.

عناصر شیمیایی مانند: سورفکتانت ها (مواد کاهش کشش سطحی بین مایع و جامد)، کلات ها (مواد تشکیل دهنده ترکیبات با یون های فلزی که حذف آنها را تسهیل می کند) یا حلال ها نیز می توانند در کاربردهای محلی با استفاده از پنبه استفاده شوند یا از آنها در ترکیب ضمادها

از ضماد می توان برای از بین بردن رسوبات و لکه ها و همچنین نمک زدایی نیز استفاده کرد. مواد کامپوزیتی ضماد می تواند شامل خاک رس (مانند: سپیولیت، خاک رس تری سیلیکات منیزیم)، خمیر یا مواد ژل مانند: کربوکسی متیل سلولز باشد.

تمیز کردن با بخار و مه پاش آب (که گاهی اوقات به عنوان “نبولایز” نامیده می شود) اغلب در فرآیند تمیز کردن استفاده می شود، اگرچه مانند تمام تکنیک های ذکر شده قبلی، این کار باید با دقت و دقت زیادی اعمال شود. به سطح سنگ یا سایر عناصر تزئینی آسیب برساند.

فناوری لیزر برای اولین بار در دهه 1970 برای حذف آلودگی های سیاه و سفید از سطح حکاکی های سنگی معماری مورد استفاده قرار گرفت و این تکنیک به سرعت به عنوان روشی موثر برای تمیز کردن سطوح سنگی گسترش یافت.

انرژی لیزر مواد مزاحم را که معمولا تیره‌تر از خود سنگ هستند، از بین می‌برد یا تبخیر می‌کند. دلایلی مانند پیشرفت در دستگاه های رایج، کاهش نسبی هزینه تجهیزات و آشنایی بیشتر با فناوری لیزر در زمینه حفاظت از آثار، لیزر را به یکی از موفق ترین و امیدوارکننده ترین ابزار در جهان تبدیل کرده است. در زمینه حفاظت. و حفاظت از آثار

به یاد داشته باشیم که مجسمه سازی یکی از بهترین هنرهاست.

آموزش مجسمه سازی با پودر سنگ

پودر سنگ حکاکی یکی از مواد اولیه و اصلی برای ساخت مجسمه است. البته مجسمه ها را می توان با مواد مختلفی از چوب، پلیمر، سنگ و الیاف مصنوعی تولید کرد، اما یکی از اساسی ترین و کاربردی ترین مواد اولیه برای این منظور استفاده از پودر سنگ برای کنده کاری است. پودر سنگ علاوه بر مجسمه سازی در کارهای هنری دیگر مانند پتینه کاری روی سنگ، چوب و شیشه، ساخت گل های مصنوعی و ایجاد تابلوهای برجسته نیز استفاده می شود. از انواع خاک رس می توان در مجسمه سازی استفاده کرد، از جمله پودر سنگ آهک یا کربنات کلسیم، پودر مل یا پودر بتونه، پودر مرمر و انواع پودر سنگ سفید و رنگی.

مجسمه سازی با پودر سنگ به دلیل حالت خمیری، نرم و لطیف بسیار کاربردی است. البته گرد و غبار سنگ مصارف دیگری از جمله ترمیم آثار هنری آسیب دیده در ترکیب گچ های مارگرور و ونیزی و همچنین گریس اکریلیک دارد. برای ساخت مجسمه سفید از پودر سنگ آهک و کربنات کلسیم، پودر سنگ جوشان و … استفاده می شود. دو روش مختلف برای ساخت مجسمه رنگی وجود دارد. روش اول استفاده از پودر سنگ رنگی بر پایه سنگ مرمر و گرانیت است. روش دوم افزودن رنگ های خاص به خمیر تهیه شده از آب و زمین سنگ است.

پودر سنگ یکی از مواد اصلی مورد استفاده در صنعت ساختمان است که برای تهیه ملات و یا تولید انواع مصالح ساختمانی مانند سیمان و بلوک استفاده می شود. البته این ماده کاربردهای گسترده تری دارد و در تولید بسیاری از مواد شیمیایی و یا کالاهایی که روزانه با آنها سر و کار داریم استفاده می شود. زمین سنگ به عنوان پرکننده در تولید محصولاتی مانند کاغذ، چسب، رزین، لاستیک، پلاستیک و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می شود. این ماده همچنین در صنایع ذوب آهن و فولاد، تصفیه آب و فاضلاب، استخراج نفت و گاز، صنایع پتروشیمی و شیمیایی کاربرد فراوانی دارد. جنبه دیگر کاربرد آن امور هنری است. پودر سنگ یک ماده منعطف (قبل از خشک شدن) و ماده مقاوم و با ماندگاری طولانی (پس از خشک شدن) برای هنرمندان در تولید مجسمه ها، سوردی ها، پتینه ها، ظروف و بسیاری از آثار هنری مهم است.

چرا از پودر سنگ در مجسمه سازی استفاده می شود؟

ترکیب پودر سنگ با آب و روغن، خمیری شکل‌پذیر ایجاد می‌کند که بر خلاف گچ به سرعت خشک نمی‌شود و زمان کافی برای شکل‌دهی به ما می‌دهد و بر خلاف سیمان پس از خشک شدن ترک می‌خورد. کف سنگ پس از خشک شدن بسیار سفت می شود و شکل خود را از دست نمی دهد. اگر در محیط های مرطوب و بارانی قرار گیرد مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد. دارای انواع رنگ و سفید است که دست ما را برای تولید آثار هنری باز می گذارد. ارزان و در دسترس است و تهیه آن به راحتی انجام می شود.

آموزش ساخت مجسمه با پودر سنگ

برای مجسمه سازی با پودر سنگ ابتدا باید خمیر مجسمه سازی را با مخلوط کردن خاک سنگ، آب، روغن و چسب تهیه کنید. البته می توان انواع دیگری از مواد مانند رنگ را نیز به این مخلوط اضافه کرد، اما اساس اولیه تهیه رب، مخلوط این مواد است. توجه داشته باشید که پودر سنگ باید دانه بندی بسیار ریز داشته باشد و در صورت داشتن ذرات درشت، قبل از مخلوط کردن، مواد خشک مانند خاک سنگ، مل، سینکا و … را الک کنید. برای تهیه خمیر یکنواخت

مواد لازم برای تهیه خمیر مجسمه سازیمادهتوضیحاتمقدارپودر سنگپودر سنگ های مختلف مانند آهک و کربنات کلسیم – بسته به نوع مصرف3 قاشقپودر بتونه (پودر مل)برای تهیه خمیر مجسمه لازم است4 پیمانهپودر سینکابرای بهبود کیفیت خمیر بکار می رود3 قاشقگریسنوعی چسب گیاهی که می توان از عطاری ها تهیه نمود1 پیمانهچسب چوبچسب ضروری و قوام دهنده خمیر مجسمه سازی3 لیوانروغنمی توان از روغن مخصوص بتونه یا روغن خوراکی استفاده کرد3 قاشق

مراحل کار

حالا نوبت به مخلوط کردن مواد و آماده سازی خاک رس مدلینگ می رسد. همانطور که گفته شد ابتدا باید مواد خشک را الک کنیم. این کار برای دو منظور انجام می شود. اول اینکه اگر حاوی ماسه یا ذرات درشت است باید آن را جدا کنیم و دوم اینکه از جمع شدن پودرها در مخلوط جلوگیری کنیم. برای این کار توصیه می کنیم ابتدا پودر سنگ، پودر سینکا و پودر مل را جداگانه الک کنید سپس همه را با هم مخلوط کنید و دوباره مخلوط را الک کنید.

در مرحله بعد نوبت به افزودن روغن و چسب چوب می رسد. هر دو ماده را همزمان داخل پودرها بریزید. قبل از مخلوط کردن، دست ها را با روغن چرب کنید تا مواد به دست نچسبند. مراحل مشابه درست کردن خمیر آرد گندم است و باید مخلوط را ورز دهید تا خمیر نرمی به دست آید. پس از آماده شدن پلاستیل نیازی به استراحت ندارد و بلافاصله برای کارهای هنری استفاده می شود. این خمیر را می توان چندین ماه نگهداری و استفاده کرد. اما برای اینکه انعطاف خود را از دست ندهد و خشک نشود آن را در پلاستیکی که از قبل چرب کرده اید قرار دهید و در یخچال قرار دهید.

هنر مجسمه سازی با پودر سنگ قدمتی طولانی دارد و بسیار آسان تر و ارزان تر از استفاده از سنگ و چوب است. انعطاف پذیری زیاد خاک رس مدل سازی به ما این امکان را می دهد که در کمترین زمان ممکن آثار بسیار متنوع و دقیقی خلق کنیم. به شما توصیه می کنیم از پودر سنگ مرغوب برای مدل سازی استفاده کنید تا مقاومت خوبی داشته باشد و پس از خشک شدن ترک نخورد.

4.1/5 – (24 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا