چرا احمدی نژاد رد صلاحیت شد رائفی پور

منبع تصویر: fars/isna

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران که صلاحیت او برای حضور در انتخابات 1400 رد شد، گفت که «جامعه در آستانه انفجار است، او نمی خواهد در این راه فروپاشی قرار گیرد» و با رد صلاحیت خود مخالفت خواهد کرد. «تا آخر عمرش» و دریغ نخواهد کرد.

سایت دولت بهار متعلق به حامیان محمود احمدی نژاد گزارش داد که شب دوشنبه 12 خرداد و قبل از اعلام رسمی نتایج بررسی صلاحیت های شورای نگهبان، حسین نجات فرمانده قرارگاه ثارالله و افسر امنیتی شهر تهران ، به منزلش در شرق تهران رفت.

این سایت مدعی شد که آقای نژاد در ازای رد صلاحیت آقای احمدی نژاد خواستار “همکاری، سکوت و همراهی” شده است.

امروز چهارشنبه ۱۴ خرداد، سایت دولت بهار پاسخ «شفاهی و کتبی» آقای احمدی نژاد به حسین نژاد را منتشر کرد که در آن وی انتقاد شدیدی از دولت ایران دارد.

رئیس جمهور پیشین ایران نسبت به “خطر قیام گرسنگی” در ایران هشدار داد و گفت: این خطر را هر روز بیشتر از دیروز احساس می کنم و این برای من درد می کند که نظام و انقلاب، پایی که از آن خون صدها هزار نفر است. آنقدر راحت و ارزان ریخته شد که در اثر ناآگاهی یا بی مسئولیتی برخی از دست رفت.»

وی افزود: امروز به معنای واقعی وضعیت کشور خراب است، وضعیت اقتصادی فاجعه بار است، وضعیت اجتماعی در آستانه فروپاشی است و شرایط فرهنگی از هم پاشیدگی وصف ناپذیر است، وضعیت امنیتی. همچنین به گونه ای است که جریان نفوذ به اعماق کشور ضربه های سختی وارد می کند، هم ضعف دارد و هم خیانت.

آقای احمدی نژاد تاکید کرد که “به درخواست مردم” به میدان آمده است زیرا این خطر را احساس کرده و نمی رود.

آقای احمدی نژاد گفت که رد صلاحیت وی “پیامدهای گسترده ای” خواهد داشت. او نامی نبرد، اما برخی افراد را به قصد عقب نشینی از صحنه سیاسی ایران متهم کرد: «آنها به ناچار در جلسات گروه داخلی و رایزنی با حامیان خارجی خود به این نتیجه رسیدند که چاره ای جز عقب نشینی فیزیکی وجود ندارد. کاندیدای ملت یا رد صلاحیت او. لذا زمینه را برای جلوگیری از حضور بنده در انتخابات به هر طریقی فراهم کردند و البته در این راه به جهل و حسادت عده ای طمع می ورزند.

این اولین باری نیست که او محروم می شود. آقای احمدی نژاد چهار سال پیش برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 1396 ثبت نام کرد اما رد صلاحیت شد.

دیروز اسامی 7 نامزد انتخابات ریاست جمهوری 1400 رسما اعلام شد و مشخص شد علی لاریجانی رئیس سابق مجلس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محسن هاشمی رئیس جمهور شورای شهرداری تهران و مصطفی تاج زاده از چهره های اصلی اصلاح طلبان هستند.

آقای احمدی نژاد تنها شخصیت سیاسی نیست که به روند رد صلاحیت اعتراض کرده است. امروز حسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی، شورای نگهبان را متهم کرد که با رد صلاحیت گسترده انقلاب، «به ریشه انقلاب دست زده است». جبهه اصلاحات در اعتراض به رد صلاحیت ها با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که نامزدی برای ارائه به مردم ندارد. حسن روحانی رئیس جمهور در نامه ای به شورای نگهبان به ردصلاحیت اعتراض کرد.

آقای احمدی نژاد بر موضع خود در روز ثبت نام مبنی بر اینکه گفته بود در صورت رد صلاحیت در انتخابات شرکت نمی کنم، پافشاری کرد و افزود: همانطور که در سخنرانی خود در روز ثبت نام گفتم، من در کنار مردم هستم و انقلاب تا آخر و اندکی از آن. من شکست نخواهم خورد و همانطور که به آنها قول داده بودم در صورت رد صلاحیت از هیچ نامزدی حمایت نخواهم کرد و تا آخر عمر خواهم ایستاد و دلیل رد صلاحیت و مسئولیت عواقب عوامل رد صلاحیت را علنا ​​و علنا ​​مطالبه خواهم کرد. .

او البته تاکید کرد که به دلیل رد صلاحیت از تجمعات و جنبش های اعتراضی حمایت نمی کند.

دیروز گزارش شد که فضای امنیتی در اطراف منزل محمود احمدی نژاد در نارمک در شرق تهران حاکم شده است. سایت دولت بهار در پایان عکسی از خروج وی از خانه منتشر کرد.

آقای احمدی نژاد در پاسخ به سردار نجات، رئیس حراست تهران، مدعی شد که «دشمن» با آگاهی از وضعیت «بد» کنونی، با ادامه فشار اقتصادی، خواهان انحلال سپاه پاسداران است، انقلاب، نظارت خارجی بر انتخابات. و رفراندوم و در نهایت «انحلال نظام» و به گفته وی عده ای در داخل کشور از این وضعیت استقبال خواهند کرد.

انتخابات ریاست جمهوری 1400 قرار است در 28 ژوئن برگزار شود.

رد صلاحیت ها در این زمان انتخابات نیز انتقادات گسترده ای را از شورای نگهبان و «مهندسی انتخابات» به همراه داشته است.

اخبار انتخابات بیشتر:

برای خواندن این فایل، لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید یا از مرورگر دیگری استفاده کنید.

به گزارش انصاف نیوز، «عبدالکریم پهلوانی» در سایت «نفت ما» درباره دلیل رد صلاحیت محمود احمدی نژاد نوشت:

اگرچه احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری خود کشور را تا مرز تباهی و نظام را تا مرز فروپاشی پیش برد، اما قطعاً عدم تایید صلاحیت وی به دلیل عملکرد 8 ساله او نبود. آنچه را که می توان به عنوان دلیل رد صلاحیت وی ذکر کرد به شرح زیر است:

1- با مروری بر عملکرد احمدی نژاد (از یازده روز حضور در منزل تا سخنرانی اهواز و…) به این نتیجه می رسد که احمدی نژاد کم کم به اپوزیسیون رادیکال، رسمی و مستقر نظام تبدیل می شود. او به این فکر می کرد که خود را جایگزینی برای جایگزینی نظام معرفی کند و از این نظر هر روز بی رحمانه تر عمل می کرد، بنابراین تحمل این وضعیت برای نظام غیرممکن بود.

2- گزینه انتخاباتی اصولگرایان می چرخد. بدون شک شکست او برای آنها گران تمام خواهد شد، بنابراین آنها قصد دارند هر کاری برای حمایت از او انجام دهند. آمدن احمدی نژاد می توانست چالش بزرگی باشد و به آرای رئیسی آسیب جدی وارد کند و اختلاف بین اصولگرایان را افزایش دهد.

3- رای احمدی نژاد بیش از ریسی (که انتخاب اصولگرایان است) است و اثبات نهایی این موضوع در انتخابات برای اصولگرایان خوشایند نبود و آن را یک شکست بزرگ نژادی می دانستند.

4- معلوم نبود در صورت تایید احمدی نژاد چه ساختارشکنی ها و افشاگری هایی در تبلیغات انتخاباتی خود برای کسب رای انجام می دهد. احتمالاً سخنرانی هایی مثل اهواز را تکرار می کرد و تشدید می کرد. وی برای جذب بخشی از بدنه اجتماعی اصلاح طلبان حتی شعارهای فریبنده و دروغینی چون رفع حصر، آزادی، آزادی زندانیان سیاسی، حقوق زنان و… را پیش بینی کرد.

5- با توجه به تحرکات و صحبت های مشکوک اخیر احمدی نژاد (مانند سخنرانی در اهواز و …) به نظر می رسد برکناری وی در این مرحله هم ضروری و هم هزینه کمتری دارد و در صورت ادامه، هزینه کنترل وی افزایش می یابد. بودن

6- احمدی نژاد پشتوانه اجتماعی پویایی ندارد، حامیان او بیشتر در دهک های پایین جامعه و روستاها حضور دارند که در صحنه فعالیت اجتماعی و سیاسی ندارند و قدرت آنها در ایجاد فضای سیاسی بسیار ضعیف است. بنابراین عدم تایید او هزینه امنیتی بسیار کمی دارد و به همین دلیل سیستم با آرامش بیشتری در مورد او به نتیجه عدم تایید رسید.

7- مراکز امنیتی نسبت به اقدامات پیشگیرانه و کنترلی احمدی نژاد و جلوگیری از افشای اطلاعاتی که وی در دوران سرپرستی وزارت اطلاعات به دست آورده بود مطمئن بودند، بنابراین کمتر نگران افشای وی در صورت رد صلاحیت بودند.

احمدی نژاد رد صلاحیت شد و از انتخابات خداحافظی کرد، اما من می خواهم او تایید صلاحیت شود تا وزن واقعی اجتماعی خود را کشف کند و با توهم بالا بودن ظرفیت رای، مشکلات بیشتری برای مردم، نظام و خودش ایجاد نکند. به این زودی ما را ترک نخواهد کرد

انتهای پیام

احمدی نژاد رد صلاحیت شد یانه ایا احمدی نژاد رد صلاحیت شد چرا رهبر احمدی نژاد رد صلاحیت شد چرا احمدی نژاد رد صلاحیت شد آیا احمدی نژاد رد صلاحیت شده احمدی نژاد رد صلاحیت شده یا نه رد صلاحیت احمدی نژاد توسط رهبر رد صلاحیت احمدی نژاد ۹۶ علت رد صلاحیت شدن احمدی نژاد رد صلاحیت احمدی نژاد ۱۴۰۲ مخالفت رهبری با کاندیداتوری احمدی نژاد رد صلاحیت احمدی نژاد در انتخابات 96 نظر رهبری در مورد احمدی نژاد واکنش احمدی نژاد به حداد عادل چرا احمدی نژاد رد صلاحیت شد رائفی پور تایید صلاحیت احمدی نژاد ۱۴۰۲

محسن مهدیان در صفحه شخصی خود نوشت: برخی از کاندیداها مشروعیت حضور در رقابتی مبتنی بر اسلام و جمهوریت را ندارند و این فراتر از موافقت یا مخالفت با این نامزد است. بر اساس این برداشت، رد صلاحیت آقای احمدی نژاد 3 دلیل عمده دارد.

اول، بی اخلاقی.

احمدی نژاد خیلی راحت و روان تهمت می زند و دروغ می گوید. چند روز اخیر گواه آن است. گفته می شود «مقامات درجه یک کشور» واکسینه شده اند. همچنین تاکید می شود که سطح اول. یا اینکه اعلام کند آمار تلفات کرونا دروغ است و غیره. لیست فحاشی های احمدی نژاد طولانی است.

فراموش نکنیم که احمدی نژاد آخرین روزهای دولت را با تعبیر خیانت رهبر انقلاب ترک کرد. وقتی رهبری فرمودند هرکس از امروز تا انتخابات حاشیه می‌کند خائن است و احمدی‌نژاد یک شنبه مجلس را سیاه کرد و کار به جایی رسید که رهبری به آن رفتار پاسخ دادند و گفتند عمل ایشان «غیراخلاقی، غیرقانونی، غیرقانونی و مخالف مردمی» است. “.

اما دلیل اصلی وجود ندارد.

دوم قانون شکنی

احمدی نژاد نشان داده هر جا که ساختار کشور علیه او باشد نمی پذیرد. 8 سال حکومت او پر از درگیری با قانون بود. او به صراحت اعلام کرد که قانون مجلس را قبول ندارد و آن را اجرا نخواهد کرد. عدلیا در برخورد با اطرافیانش از جمله معاون اول خط قرمز گذاشته بود و اجازه نمی داد. اما راه دور نرویم. احمدی نژاد در روز ثبت نام اعلام کرد که در صورت رد صلاحیت، انتخابات را تایید نمی کند و رای نمی آورد. یعنی مشروعیت. انتخابات تأیید صلاحیت اوست. یعنی حاضر است رای نیاورد و انتخابات را تحریم کند، چون سلایقش زیر پا نگذاشته است. آیا چنین شخصی می تواند قانون اساسی را حفظ و حراست کند؟

اما دلیل اصلی نیز وجود ندارد.

سوم ضد مردمی است.

داستان اصلی بین احمدی نژاد و جمهوری است. امیدوارم این بخش را با دقت بیشتری بررسی کنید. بر اساس این برداشت مهم ترین دلیل رد صلاحیت احمدی نژاد دیکتاتوری است. این دیکتاتوری است که او را به رفتار غیراخلاقی و غیرقانونی سوق می دهد.

افراد را باید در 4 جنبه تحلیل کرد. اول از همه. محور وحدت مردم. چیزی که مردم را متحد می کند و باعث وحدت عمیق بین مردم می شود. دومین. خواص افراد. مجاهدینی که می کوشند موتور محرکه حرکت های اجتماعی و قدرت ساز باشند و رابط امام و امت باشند. سوم. نهادهای مردمی هر چه از دل مردم برآمده و متن چهارم وحدت مردم است که مبتنی بر حکمت است.

احمدی نژاد را باید در تحلیل جمهوری در گزارش این 4 اصل تحلیل کرد.

اول از همه. محور ارتباط بین اهالی استان است. آنچه باعث وحدت مردم می شود فقیه است. احمدی نژاد به وضوح از رهبری فاصله گرفته و روز به روز بر این فاصله افزوده است. پس از 11 روز در خانه ماندن، این فاصله گذاری “عمومی” شد و هر روز بیشتر شد.

دومین. خواص مردم. اموال بین مردم جریان مجاهدین و انقلابیون است. احمدی نژاد از سال 82 تا به امروز سرمایه اجتماعی قوی خود را از دست داده و خود را در تضاد با این جریان دیده است. امروز به ندرت یک انقلابی و عالم برجسته را در اطراف احمدی نژاد پیدا می کنید که از او دفاع کند.

سوم. نهادها را مردم ایجاد می کنند. احمدی نژاد در تمام نهادهای نظام که برخاسته از رای و اراده مردم است، حضور دارد. دیگر نهادی نیست که احمدی نژاد در آن حضور نداشته باشد. از مجلس تا قوه قضائیه تا شورای فرصت تا شورای نگهبان و نهاد قانون اساسی و غیره. لازم به ذکر است که این موسسات با تمام نقاط قوت و ضعف خود، ساختارهایی مبتنی بر رای و نظرات مردم هستند.

وجه چهارم، اتحاد مردم است که بر اساس علم و خرد آنهاست.

به همین دلیل احمدی نژاد دو برخورد خطرناک با مردم دارد

؟آ. احمدی نژاد سعی می کند از شور و نشاط مردم استفاده کند نه از اراده و درک و دانش آنها. او مردم را توده‌های نادانی می‌بیند که می‌توانند با بالا رفتن از دیوار و گفتن حرف‌های خنده‌دار و تهدید و داستان‌هایی مثل من مورد حمله قرار گرفته‌ام، آنها را فریب داده و هیجان زده کنند. به دست آوردن محبوبیت انبوه و نه علمی.

ب احمدی نژاد مردم را در مقابل مردم قرار می دهد و با رفتارهای دوقطبی بین مردم جنگ ایجاد می کند. همانطور که 88 را ایجاد کرد. در سال 96 نیز رهبرانقلاب به او توصیه کردند که به همین دلیل در انتخابات شرکت نکند. او گفت حضور شما به قطبی شدن منجر می شود.

همچنین بخوانید:

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه زهرا

سلام! ممنون از مقاله‌ی جالبتون. خیلی کمک کرد که بفهمم چرا احمدی‌نژاد رد صلاحیت شد. رائفی‌پور هم به خوبی توضیح داده. ادامه بدید و موفق باشید.

آرتين

سلام به همه. من هم این مقاله رو خوندم و فکر میکنم رائفی پور خیلی خوب توضیح داده که چرا احمدی نژاد رد صلاحیت شده. اطلاعات جدیدی هم یاد گرفتم از این مقاله. ممنون از نویسنده.

آرش

خیلی عالی بود، رائفی پور توضیحات خوبی در مورد دلایل رد صلاحیت احمدی‌نژاد داده بود، همه چیز رو خوب و روان توضیح داده بود.

مرتضي

خیلی مقاله جالبی بود، رائفی پور خیلی خوب توضیح داد که چرا احمدی نژاد رد صلاحیت شده و به نظرم خیلی عالی توضیح داد. من که واقعا راضی بودم.

دکمه بازگشت به بالا